-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
код ДК 021:2015 – ДК 021:2015 – 09110000-3 – «Тверде паливо» "Брикети та гранули паливні з деревинної сировини.
Торги не відбулися
2 640 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 200.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 13 200.00 UAH
Період оскарження:
14.04.2025 17:27 - 31.05.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга, що стосується тендерної документації
Номер:
a3e3db332d0e4b2f895b2202e68ea2d5
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-04-14-013001-a.b1
Назва:
Скарга, що стосується тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга КЕВ м.Суми 16.04.25.pdf 16.04.2025 19:11
- Аналогічний договір.pdf 16.04.2025 19:11
- Декларація.pdf 16.04.2025 19:11
- Посвідчення якості.pdf 16.04.2025 19:12
- ДСТУ 8358-2015 Брикети та гранули з деревини.pdf 16.04.2025 19:12
- sign.p7s 16.04.2025 19:30
- рішення від 18.04.2025 №6159.pdf 18.04.2025 15:27
- інформація про резолютивну частину рішення від 28.04.2025 №6676.pdf 29.04.2025 14:09
- рішення від 28.04.2025 №6676.pdf 30.04.2025 17:59
- протокол 51.pdf 27.05.2025 18:47
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.04.2025 19:34
Дата розгляду скарги:
28.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
18.04.2025 15:27
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
30.04.2025 18:00
Дата виконання рішення Замовником:
27.05.2025 18:47
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення АМКУ № 6676-р/пк-пз від 28.04.2025року виконано, в оголошення та тендерну документацію по закупівлі «Тверде паливо» "Брикети та гранули паливні з деревинної сировини., внесені необхідні зміни з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
e3a2fd83337f4ad58b160c28c9ea7137
Заголовок пункту скарги:
Назва предмету закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Згідно оголошення назва предмету закупівлі - код ДК 021:2015 – ДК 021:2015 – 09110000-3 – "Тверде паливо" брикети паливні Piny-Kay або еквівалент.
Але згідно пункту 4.1. Розділу І Документації, назва предмета закупівлі: код ДК 021:2015 – 09110000-3 – "Тверде паливо" брикети паливні з твердих порід деревини Piny-Kay або еквівалент на суму 2 640 000 грн.
Згідно даних Додатку 2 до Документації: Найменування товару - Паливні брикети з твердих порід деревини Pini Kay**
Згідно даних Додатку 3 до тендерної документації (Проект договору):
- пункт 1.2. Найменування товару: "код ДК 021:2015 – 09110000-3 – "Тверде паливо" брикети паливні Piny-Kay або еквівалент".
- пункт 1.3. Найменування товару ДК 021:2015 – код 09110000-3 – "Тверде паливо" брикети паливні з твердих порід деревини Piny-Kay або еквівалент"
Згідно даних таблиці Додатку 4 до Документації: найменування товару ДК 021:2015 – код 09110000-3 – "Тверде паливо" брикети паливні з твердих порід деревини Piny-Kay або еквівалент.
З наведених вище вимог оголошення та тендерної документації не є зрозумілим що є предметом закупівлі: брикети паливні Piny-Kay або еквівалент чи брикети паливні з твердих порід деревини Piny-Kay або еквівалент?
Такі невідповідності у назві предмету закупівлі не дають можливості мені (як учаснику) підготувати належним чином Пропозицію, що є порушенням права Скаржника на участь у цій закупівлі.
Крім того, мені, як учаснику, не зрозуміло чому Замовник взагалі зазначає про брикети з "твердих порід деревини", адже у національному стандарті для такого виду товару - ДСТУ 8358:2015 "Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови" (надалі - ДСТУ 8358:2015) не передбачено такого виду товару як брикети паливні з твердих порід деревини.
Відповідно до пункту 4.1. ДСТУ 8358:2015, брикети паливні поділяють за породами деревини: з деревини хвойних порід; з деревини листяних порід; з деревини хвойних та листяних порід.
Також, зауважу, що у ДСТУ 8358:2015 відсутнє визначення поняття (характеристики) "Piny-Kay", тим часом згідно пункту 4.1. ДСТУ 8358:2015 брикети поділяють:
- за геометричними ознаками: прямокутні; багатокутні; з округленими кутами; круглі;
- за групами якості на 4 групи;
- за технологічними ознаками: без зв'язувальної речовини; зі зв'язувальною речовиною;
- за конструкційними ознаками: суцільні; з внутрішніми порожнинами; з порожнинами на поверхні; з внутрішніми та зовнішніми порожнинами.
В цілому не є зрозумілим чим керувався Замовник при визначені назви предмету закупівлі і складанні тендерної документації і з яких підстав застосовує у найменовані товару саме брикети паливні з твердих порід деревини Piny-Kay.
Мені не є зрозумілим, що таке "тверді породи деревини" і що таке "Piny-Kay". Я можу запропонувати Замовнику паливні брикети з деревини, що виготовляються згідно з ДСТУ 8358:2015, але це призведе до відхилення моєї Пропозиції.
На мою думку, Замовником порушено порядок проведення торгів та права Скаржника на участь у цій закупівлі, тому прошу зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації в цій частині та визначити найменування предмету закупівлі (товару) згідно вимог ДСТУ 8358:2015 "Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови".
Але згідно пункту 4.1. Розділу І Документації, назва предмета закупівлі: код ДК 021:2015 – 09110000-3 – "Тверде паливо" брикети паливні з твердих порід деревини Piny-Kay або еквівалент на суму 2 640 000 грн.
Згідно даних Додатку 2 до Документації: Найменування товару - Паливні брикети з твердих порід деревини Pini Kay**
Згідно даних Додатку 3 до тендерної документації (Проект договору):
- пункт 1.2. Найменування товару: "код ДК 021:2015 – 09110000-3 – "Тверде паливо" брикети паливні Piny-Kay або еквівалент".
- пункт 1.3. Найменування товару ДК 021:2015 – код 09110000-3 – "Тверде паливо" брикети паливні з твердих порід деревини Piny-Kay або еквівалент"
Згідно даних таблиці Додатку 4 до Документації: найменування товару ДК 021:2015 – код 09110000-3 – "Тверде паливо" брикети паливні з твердих порід деревини Piny-Kay або еквівалент.
З наведених вище вимог оголошення та тендерної документації не є зрозумілим що є предметом закупівлі: брикети паливні Piny-Kay або еквівалент чи брикети паливні з твердих порід деревини Piny-Kay або еквівалент?
Такі невідповідності у назві предмету закупівлі не дають можливості мені (як учаснику) підготувати належним чином Пропозицію, що є порушенням права Скаржника на участь у цій закупівлі.
Крім того, мені, як учаснику, не зрозуміло чому Замовник взагалі зазначає про брикети з "твердих порід деревини", адже у національному стандарті для такого виду товару - ДСТУ 8358:2015 "Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови" (надалі - ДСТУ 8358:2015) не передбачено такого виду товару як брикети паливні з твердих порід деревини.
Відповідно до пункту 4.1. ДСТУ 8358:2015, брикети паливні поділяють за породами деревини: з деревини хвойних порід; з деревини листяних порід; з деревини хвойних та листяних порід.
Також, зауважу, що у ДСТУ 8358:2015 відсутнє визначення поняття (характеристики) "Piny-Kay", тим часом згідно пункту 4.1. ДСТУ 8358:2015 брикети поділяють:
- за геометричними ознаками: прямокутні; багатокутні; з округленими кутами; круглі;
- за групами якості на 4 групи;
- за технологічними ознаками: без зв'язувальної речовини; зі зв'язувальною речовиною;
- за конструкційними ознаками: суцільні; з внутрішніми порожнинами; з порожнинами на поверхні; з внутрішніми та зовнішніми порожнинами.
В цілому не є зрозумілим чим керувався Замовник при визначені назви предмету закупівлі і складанні тендерної документації і з яких підстав застосовує у найменовані товару саме брикети паливні з твердих порід деревини Piny-Kay.
Мені не є зрозумілим, що таке "тверді породи деревини" і що таке "Piny-Kay". Я можу запропонувати Замовнику паливні брикети з деревини, що виготовляються згідно з ДСТУ 8358:2015, але це призведе до відхилення моєї Пропозиції.
На мою думку, Замовником порушено порядок проведення торгів та права Скаржника на участь у цій закупівлі, тому прошу зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації в цій частині та визначити найменування предмету закупівлі (товару) згідно вимог ДСТУ 8358:2015 "Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови".
×
-
Назва доказу:
ДСТУ 8358-2015
-
Повʼязаний документ:
ДСТУ 8358-2015 Брикети та гранули з деревини.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Прошу зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації в цій частині та визначити найменування предмету закупівлі (товару) згідно вимог ДСТУ 8358:2015 "Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови".
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
e503fd82e2074ad8aeefdfdb8c48d542
Заголовок пункту скарги:
Порушення вимог пункту 47 Особливостей
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Згідно підпункту 11 пункту 5 розділу ІІІ Документації, замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов'язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли: учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення нею публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України "Про санкції".
Вимога у вказаній редакції суперечить вимогам чинного законодавства, зокрема пункту 47 Особливостей. Наголошу, що згідно підпункту 11 пункту 47 Особливостей, замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов'язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли: учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України "Про санкції", крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА.
За таких умов, вищезазначені умови Документації суперечать положенням Особливостей в цій частині, що не дає можливості Скаржнику якісно підготувати свою Пропозицію.
Вимога у вказаній редакції суперечить вимогам чинного законодавства, зокрема пункту 47 Особливостей. Наголошу, що згідно підпункту 11 пункту 47 Особливостей, замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов'язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли: учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України "Про санкції", крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА.
За таких умов, вищезазначені умови Документації суперечать положенням Особливостей в цій частині, що не дає можливості Скаржнику якісно підготувати свою Пропозицію.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Прошу зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації в цій частині та привести її положення у відповідність до чинного законодавства у сфері публічних закупівель.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
743063a7b63248daa295e82874728f26
Заголовок пункту скарги:
Забезпечення виконання договору
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Тип порушення:
Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Опис суті пункту скарги:
Згідно вимог пункту 6 Розділу VІ Документації, від учасника-переможця вимагається внесення забезпечення виконання договору у формі депозиту на суму, яка дорівнює 5 відсоткам вартості договору.
Учасник зобов'язується внести забезпечення договору протягом п'яти робочих днів з моменту його укладення.
Згідно пункту 3 Особливостей, під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей замовники застосовують положення статті 27 Закону з урахуванням положень пункту 21 цих особливостей.
Вимога у наведеній редакції не узгоджується з вимогами частини 1 статті 27 Закону, якою передбачено, що замовник має право вимагати від переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору, якщо внесення такого забезпечення передбачено тендерною документацією або в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі.
Встановивши таку вимогу Замовник порушив порядок проведення торгів, що передбачений пунктом 3 Особливостей, статтею 27 Закону та право Скаржника на участь у цих торгах.
Учасник зобов'язується внести забезпечення договору протягом п'яти робочих днів з моменту його укладення.
Згідно пункту 3 Особливостей, під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей замовники застосовують положення статті 27 Закону з урахуванням положень пункту 21 цих особливостей.
Вимога у наведеній редакції не узгоджується з вимогами частини 1 статті 27 Закону, якою передбачено, що замовник має право вимагати від переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору, якщо внесення такого забезпечення передбачено тендерною документацією або в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі.
Встановивши таку вимогу Замовник порушив порядок проведення торгів, що передбачений пунктом 3 Особливостей, статтею 27 Закону та право Скаржника на участь у цих торгах.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Прошу зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації в цій частині та привести строки внесення забезпечення виконання договору у відповідність до чинного законодавства у сфері публічних закупівель.
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
f9578e12a8ac489b95b3fe2082ad55b0
Заголовок пункту скарги:
Досвід виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Згідно пункту 1.1. Додатку 1 до Документації, на підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати:
1.1.1. Довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) в якій відобразити суму договору, його номер та дату укладання, обсяг товару, контактні телефони замовника.
Аналогічним вважається договір на постачання паливні брикети з твердих порід деревини Pini Kay або еквіваленту з обсягом не менше 169 т.
1.1.2. лист відгук (або рекомендаційний лист тощо) від контрагента згідно аналогічного договору, який зазначено у довідці та надано у складі тендерної пропозиції про належне виконання цього договору (своєчасність, якість).
1.1.3. Завірену копію договору разом з усіма додатками до нього. В разі надання договору (договорів) відповідно до якого додатковими угодами продовжувались терміни постачання товару, такий (такі) договір (договори) не буде оцінюватись Замовником, оскільки не може свідчити про належне виконання зобов'язань учасника.
Вбачається, що даною вимогою Замовник обмежує коло учасників тільки тими, хто має аналогічний договір на постачання паливних брикетів з твердих порід деревини Pini Kay або еквіваленту з обсягом не менше 169 т.
Також, Замовник обмежує участь тих учасників, що мають аналогічний договір у якому сторони договору шляхом укладання додаткової угоди продовжували терміни постачання товару (при тому, що чинне законодавство, у тому числі і в сфері публічних закупівель, передбачає можливість сторін вносити зміни у договір і продовжувати термін поставки товару).
В цілому не зрозуміло, чому Замовник визначає аналогічним лише договір на постачання паливних брикетів саме з твердих порід деревини Pini Kay або еквіваленту ще і з обсягом не менше 169 т.? (чому не 200 тонн або 50 тонн?) Чому Замовник вважає зміни умов договору щодо продовження терміну поставки "неналежним виконанням зобов'язань учасника". На мою думку, такі вимоги встановлені Замовником лише з метою обмеження конкуренції (дискримінації учасників, у тому числі Скаржника).
Поясню, я можу надати аналогічний договір на поставку брикетів паливних Pini Kay, з деревини змішаних порід (ДК 021:2015:09110000-3 – Тверде паливо), укладений у 2024 році. Але за умовами цього договору я здійснював постачання лише 120 тонн брикету, крім того за даним договором були перенесено терміни постачання товару, шляхом укладання додаткової угоди до договору. Однак, надання такого документу призведе до відхилення тендерної пропозиції Скаржника, адже такі документи не відповідають дискримінаційним вимогам Замовника.
Процес поставки будь-яких брикетів (а також в цілому будь-якого виду твердого палива) є аналогічний один до одного. На мою думку, вимоги до аналогічного договору повинні бути обґрунтованими і відповідати принципам проведення закупівель, а не надавати перевагу окремому учаснику. Участь у цій закупівлі зможе прийняти лише той суб'єкт господарювання, який зможе надати аналогічний договір, який відповідає забаганкам Замовника.
Встановивши вищенаведену вимогу, Замовник звужує конкуренцію у даній закупівлі, порушує моє право на участь у цих торгах та порушує порядок проведення закупівлі.
1.1.1. Довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) в якій відобразити суму договору, його номер та дату укладання, обсяг товару, контактні телефони замовника.
Аналогічним вважається договір на постачання паливні брикети з твердих порід деревини Pini Kay або еквіваленту з обсягом не менше 169 т.
1.1.2. лист відгук (або рекомендаційний лист тощо) від контрагента згідно аналогічного договору, який зазначено у довідці та надано у складі тендерної пропозиції про належне виконання цього договору (своєчасність, якість).
1.1.3. Завірену копію договору разом з усіма додатками до нього. В разі надання договору (договорів) відповідно до якого додатковими угодами продовжувались терміни постачання товару, такий (такі) договір (договори) не буде оцінюватись Замовником, оскільки не може свідчити про належне виконання зобов'язань учасника.
Вбачається, що даною вимогою Замовник обмежує коло учасників тільки тими, хто має аналогічний договір на постачання паливних брикетів з твердих порід деревини Pini Kay або еквіваленту з обсягом не менше 169 т.
Також, Замовник обмежує участь тих учасників, що мають аналогічний договір у якому сторони договору шляхом укладання додаткової угоди продовжували терміни постачання товару (при тому, що чинне законодавство, у тому числі і в сфері публічних закупівель, передбачає можливість сторін вносити зміни у договір і продовжувати термін поставки товару).
В цілому не зрозуміло, чому Замовник визначає аналогічним лише договір на постачання паливних брикетів саме з твердих порід деревини Pini Kay або еквіваленту ще і з обсягом не менше 169 т.? (чому не 200 тонн або 50 тонн?) Чому Замовник вважає зміни умов договору щодо продовження терміну поставки "неналежним виконанням зобов'язань учасника". На мою думку, такі вимоги встановлені Замовником лише з метою обмеження конкуренції (дискримінації учасників, у тому числі Скаржника).
Поясню, я можу надати аналогічний договір на поставку брикетів паливних Pini Kay, з деревини змішаних порід (ДК 021:2015:09110000-3 – Тверде паливо), укладений у 2024 році. Але за умовами цього договору я здійснював постачання лише 120 тонн брикету, крім того за даним договором були перенесено терміни постачання товару, шляхом укладання додаткової угоди до договору. Однак, надання такого документу призведе до відхилення тендерної пропозиції Скаржника, адже такі документи не відповідають дискримінаційним вимогам Замовника.
Процес поставки будь-яких брикетів (а також в цілому будь-якого виду твердого палива) є аналогічний один до одного. На мою думку, вимоги до аналогічного договору повинні бути обґрунтованими і відповідати принципам проведення закупівель, а не надавати перевагу окремому учаснику. Участь у цій закупівлі зможе прийняти лише той суб'єкт господарювання, який зможе надати аналогічний договір, який відповідає забаганкам Замовника.
Встановивши вищенаведену вимогу, Замовник звужує конкуренцію у даній закупівлі, порушує моє право на участь у цих торгах та порушує порядок проведення закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Аналогічний договір
-
Повʼязаний документ:
Аналогічний договір.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Прошу зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до пункту 1.1. Додатку 1 до тендерної документації та виключити з нього дискримінаційну вимогу, що аналогічним вважається договір на постачання лише паливних брикетів з твердих порід деревини Pini Kay з обсягом не менше 169 т. та дискримінаційну вимогу, що в разі надання договору (договорів) відповідно до якого додатковими угодами продовжувались терміни постачання товару, такий (такі) договір (договори) не буде оцінюватись Замовником, оскільки не може свідчити про належне виконання зобов'язань учасника.
Порядковий номер пункту скарги:
5
Номер:
aaf54da349a64c2985895883a1bc70f1
Заголовок пункту скарги:
Наявність фінансової спроможності
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Згідно пункту 2 Додатку № 1 до Документації, учасники фізичні особи – підприємці повинні надати документи, що підтверджують наявність фінансової спроможності, а саме копію податкової декларації за 2023 та/або 2024 рік або за грудень 2024 року з відміткою органу статистики (або копію квитанції про підтвердження подачі декларації в електронному вигляді, тощо).
Скаржник є платником єдиного податку, тому для участі у даних торгах йому необхідно надати податкову декларацію платника єдиного податку за 2023 та/або 2024 рік або за грудень 2024 року з відміткою органу статистики (або копію квитанції про підтвердження подачі декларації в електронному вигляді, тощо).
Однак, я не маю законної можливості виконати цю вимогу Замовника, оскільки податкова декларація платника єдиного податку подається виключно до Державної податкової служби і тому має відмітку або квитанцію про отримання від відповідного органу податкової служби, а не від органу статистики.
Я не розумію, чому для участі у даних торгах мені необхідно подавати звітність органу статистики, якому чинним законодавством не покладено на мене зобов'язання щодо подання звітності. Можливо Замовник помилково встановив цю вимогу помилково – мені це не відомо, однак через таку дискримінаційну вимогу я не маю змогу реалізувати своє право на участь у цих торгах.
Скаржник є платником єдиного податку, тому для участі у даних торгах йому необхідно надати податкову декларацію платника єдиного податку за 2023 та/або 2024 рік або за грудень 2024 року з відміткою органу статистики (або копію квитанції про підтвердження подачі декларації в електронному вигляді, тощо).
Однак, я не маю законної можливості виконати цю вимогу Замовника, оскільки податкова декларація платника єдиного податку подається виключно до Державної податкової служби і тому має відмітку або квитанцію про отримання від відповідного органу податкової служби, а не від органу статистики.
Я не розумію, чому для участі у даних торгах мені необхідно подавати звітність органу статистики, якому чинним законодавством не покладено на мене зобов'язання щодо подання звітності. Можливо Замовник помилково встановив цю вимогу помилково – мені це не відомо, однак через таку дискримінаційну вимогу я не маю змогу реалізувати своє право на участь у цих торгах.
×
-
Назва доказу:
Податкова декларація
-
Повʼязаний документ:
Декларація.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Прошу зобов'язати Замовника внести відповідні зміни у пункт 2 Додатку 1 до тендерної документації в частині надання документів, що підтверджують наявність фінансової спроможності, фізичними особами – підприємцями та привести його положення у відповідність до вимого чинного законодавства України.
Порядковий номер пункту скарги:
6
Номер:
568c3d44e3e84291bceb9c6b47f56c52
Заголовок пункту скарги:
Місце приймання товару
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Згідно пункту 3 Додатку 2 до Документації, поставка (передача) товару здійснюється транспортом учасника згідно наданих заявок замовником в робочі дні та години (при необхідності, замовник може вимагати поставку товару дрібними партіями). Поставку товару необхідно буде здійснювати автотранспортом великої вантажопідйомності (не менше 20 т) у зв'язку з великим об'ємом брикетів деревних та стислими строками поставки. Розвантаження здійснюється на складі Замовника, шляхом вивантаження з автотранспортного засобу та завезенням товару розміщеного на піддонах у склад. Також, розвантаження частини брикетів Постачальнику необхідно буде здійснити шляхом перевантаження на транспорті засоби Замовника (на потребу споживачів).
Однак, згідно вимог Додатку 3 до тендерної документації (Проект договору) вбачається наступне: п. 1.4. Місце поставки товару та кількість: Місце поставки № 1: Сумська обл., ******* в кількості 242,00 т.
Згідно пункту 5.4. Проекту договору, доставка товару здійснюється Постачальником автомобільним транспортом до складів представників Замовника (одержувача), визначених у заявці.
Згідно пункту 5.5. Проекту договору, розвантаження здійснюється на складі Замовника, шляхом вивантаження з автотранспортного засобу та укладання на складі замовника. Розвантаження має здійснюватися працівниками/силами Постачальника.
Умовами Проекту договору чітко визначено, що розвантаження здійснюється на складі Замовника, шляхом вивантаження з автотранспортного засобу та укладання на складі замовника. Відтак, виникає питання з яких підстав Замовник у Додатку 2 до Документації встановлює вимогу, що розвантаження частини брикетів Постачальнику необхідно буде здійснити шляхом перевантаження на транспорті засоби Замовника (на потребу споживачів). Не зрозуміло хто це такі споживачі? І чому за бажанням осіб, що не є стороною договору (споживачі) у Постачальника виникають зобов'язання щодо завантаження (перевантажування) товару на транспортні засоби Замовника? При цьому, навіть не зрозуміло скільки разів "Споживачі" виявлять своє бажання здійснити такі додаткові послуги, а отже не зрозуміла вартість таких додаткових послуг.
В цілому, на мою думку, перевантаження товару, що доставлений у місце поставки товару, за бажанням третіх осіб (що не є стороною договору) не є предметом даної закупівлі та не можуть включатись у вартість товару за даними торгами. За договором поставки одна сторона – Постачальник, здійснює поставку товару у необхідній кількості та якості у місце поставки товару (як визначено у проекті договору – склади Замовника), а Замовник вже здійснює оплату. Предмет даної закупівлі є поставка товару, а не послуги з навантаження/перевантаження товару у транспорті засоби Замовника.
Вимога Додатку 2 до Документації у наведеній редакції не узгоджується з умовами Проекту договору, та містить вимогу, що не відноситься до предмету закупівлі даних торгів. Через таку вимогу Скаржник не може сформувати свою пропозицію, що свідчить про порушення його прав на участь у цій закупівлі.
Однак, згідно вимог Додатку 3 до тендерної документації (Проект договору) вбачається наступне: п. 1.4. Місце поставки товару та кількість: Місце поставки № 1: Сумська обл., ******* в кількості 242,00 т.
Згідно пункту 5.4. Проекту договору, доставка товару здійснюється Постачальником автомобільним транспортом до складів представників Замовника (одержувача), визначених у заявці.
Згідно пункту 5.5. Проекту договору, розвантаження здійснюється на складі Замовника, шляхом вивантаження з автотранспортного засобу та укладання на складі замовника. Розвантаження має здійснюватися працівниками/силами Постачальника.
Умовами Проекту договору чітко визначено, що розвантаження здійснюється на складі Замовника, шляхом вивантаження з автотранспортного засобу та укладання на складі замовника. Відтак, виникає питання з яких підстав Замовник у Додатку 2 до Документації встановлює вимогу, що розвантаження частини брикетів Постачальнику необхідно буде здійснити шляхом перевантаження на транспорті засоби Замовника (на потребу споживачів). Не зрозуміло хто це такі споживачі? І чому за бажанням осіб, що не є стороною договору (споживачі) у Постачальника виникають зобов'язання щодо завантаження (перевантажування) товару на транспортні засоби Замовника? При цьому, навіть не зрозуміло скільки разів "Споживачі" виявлять своє бажання здійснити такі додаткові послуги, а отже не зрозуміла вартість таких додаткових послуг.
В цілому, на мою думку, перевантаження товару, що доставлений у місце поставки товару, за бажанням третіх осіб (що не є стороною договору) не є предметом даної закупівлі та не можуть включатись у вартість товару за даними торгами. За договором поставки одна сторона – Постачальник, здійснює поставку товару у необхідній кількості та якості у місце поставки товару (як визначено у проекті договору – склади Замовника), а Замовник вже здійснює оплату. Предмет даної закупівлі є поставка товару, а не послуги з навантаження/перевантаження товару у транспорті засоби Замовника.
Вимога Додатку 2 до Документації у наведеній редакції не узгоджується з умовами Проекту договору, та містить вимогу, що не відноситься до предмету закупівлі даних торгів. Через таку вимогу Скаржник не може сформувати свою пропозицію, що свідчить про порушення його прав на участь у цій закупівлі.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Прошу зобов'язати Замовника внести зміни у Додаток 2 до тендерної документації шляхом виключення наступної вимоги: "Також, розвантаження частини брикетів Постачальнику необхідно буде здійснити шляхом перевантаження на транспорті засоби Замовника (на потребу споживачів)."
Порядковий номер пункту скарги:
7
Номер:
1971e640f24c497fb2bbeafa361338af
Заголовок пункту скарги:
Кінцевий термін постачання дров
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Згідно пункту 5 Додатку 2 до тендерної документації, кінцевий термін постачання дров 30.06.2025 року.
Згідно оголошення та інших положень тендерної документації, дрова не є предметом даних торгів, відтак не є зрозумілим чому у Додатку 2 до Документації Замовник визначає термін поставки товару, що не є предметом даних торгів.
Можливо Замовник помилився при складанні тендерної документації, однак вимога у наведеній редакції унеможливлює підготовку моєї пропозиції, що свідчить про порушення прав Скаржника та порушення порядку проведення закупівлі.
Згідно оголошення та інших положень тендерної документації, дрова не є предметом даних торгів, відтак не є зрозумілим чому у Додатку 2 до Документації Замовник визначає термін поставки товару, що не є предметом даних торгів.
Можливо Замовник помилився при складанні тендерної документації, однак вимога у наведеній редакції унеможливлює підготовку моєї пропозиції, що свідчить про порушення прав Скаржника та порушення порядку проведення закупівлі.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Прошу зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації в цій частині та виключити вимогу, що не відноситься до предмету закупівлі за даними торгами.
Порядковий номер пункту скарги:
8
Номер:
4b2b709547394cc2af3c25a434338124
Заголовок пункту скарги:
Якісні та технічні характеристики предмета закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
У пункті 8 Додатку 2 до Документації наведені якісні та технічні характеристики предмета закупівлі, зокрема,
Найменування товару - Паливні брикети з твердих порід деревини Pini Kay
Вміст азоту - не більше 0,3%
Брикети повинні бути виготовлені за технологією Pini Kay
Предметом торгів є тверде паливо, відповідно, Замовник має право керуватись пунктом 29 Особливостей.
Відповідно до положень пункту 29 Особливостей, у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Для даного виду товару наявний національний стандарт - ДСТУ 8358:2015 "Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови".
9.1. Щодо найменування товару - Паливні брикети з твердих порід деревини Pini Kay.
Відповідно до пункту 4.1. ДСТУ 8358:2015 брикети паливні поділяють за породами деревини:
- з деревини хвойних порід;
- з деревини листяних порід;
- з деревини хвойних та листяних порід.
З наведеної норми національно стандарту вбачається, що паливні брикети з твердих порід деревини не передбачені ДСТУ 8358:2015. Брикети паливні можуть бути з деревини хвойних порід або з деревини листяних порід або з деревини хвойних та листяних порід.
Тож виникає питання, чому Замовник встановлює вимоги до предмету закупівлі, що не передбачені національним стандартом для даного виду товару? Чому Замовник нехтує наявним національним стандартом для даного виду товару та ігнорує порядок проведення торгів, що встановлений у пункті 29 Особливостей.
9.2. Щодо вимоги "Вмісту азоту - не більше 0,3%"
Згідно до пункту 6.1. ДСТУ 8358:2015, брикети і гранули мають відповідати вимогам, зазначеним у таблиці 1.
Частиною 8 таблиці 1 передбачено, Вмісту азоту* % не більше 0,3.
*Сірку і азот нормують тільки для брикетів, які виготовлено з подрібненої деревини, що оброблена хімічними добавками.
Відтак, вбачається, що Замовник допускає до участі у закупівлі тільки тих учасників, що пропонують брикети, які виготовлені з подрібненої деревини, що оброблена хімічними добавками. Однак, Скаржник не відноситься до таких учасників. Я можу пропонувати брикет з деревини, що відповідає вимогам Замовника та ДСТУ 8358:2015, однак такий товар не виготовляється з деревини, що оброблена хімічними добавками, відповідно, нормування такого показника як вміст азоту для такого товару не передбачено національним стандартом.
Не є зрозумілим, чому Замовник допускає до участі лише тих, хто пропонує брикети, які виготовлені з подрібненої деревини, що оброблена хімічними добавками, адже брикети, що вироблені без обробки деревини хімічними добавками є безпечнішими для здоров'я людини і так само передбачені національним стандартом.
Встановивши вимоги у наведеній редакції Замовник порушив порядок проведення торгів і одночасно звузив коло учасників.
Зауважу, що через такі вимоги моє право на участь у цих торгах незаконно обмежено. Я пропоную товар, що відповідає вимогам ДСТУ 8358:2015, він якісний, однак через незаконні вимоги до предмету закупівлі, подання Пропозиції є неможливим.
Найменування товару - Паливні брикети з твердих порід деревини Pini Kay
Вміст азоту - не більше 0,3%
Брикети повинні бути виготовлені за технологією Pini Kay
Предметом торгів є тверде паливо, відповідно, Замовник має право керуватись пунктом 29 Особливостей.
Відповідно до положень пункту 29 Особливостей, у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Для даного виду товару наявний національний стандарт - ДСТУ 8358:2015 "Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови".
9.1. Щодо найменування товару - Паливні брикети з твердих порід деревини Pini Kay.
Відповідно до пункту 4.1. ДСТУ 8358:2015 брикети паливні поділяють за породами деревини:
- з деревини хвойних порід;
- з деревини листяних порід;
- з деревини хвойних та листяних порід.
З наведеної норми національно стандарту вбачається, що паливні брикети з твердих порід деревини не передбачені ДСТУ 8358:2015. Брикети паливні можуть бути з деревини хвойних порід або з деревини листяних порід або з деревини хвойних та листяних порід.
Тож виникає питання, чому Замовник встановлює вимоги до предмету закупівлі, що не передбачені національним стандартом для даного виду товару? Чому Замовник нехтує наявним національним стандартом для даного виду товару та ігнорує порядок проведення торгів, що встановлений у пункті 29 Особливостей.
9.2. Щодо вимоги "Вмісту азоту - не більше 0,3%"
Згідно до пункту 6.1. ДСТУ 8358:2015, брикети і гранули мають відповідати вимогам, зазначеним у таблиці 1.
Частиною 8 таблиці 1 передбачено, Вмісту азоту* % не більше 0,3.
*Сірку і азот нормують тільки для брикетів, які виготовлено з подрібненої деревини, що оброблена хімічними добавками.
Відтак, вбачається, що Замовник допускає до участі у закупівлі тільки тих учасників, що пропонують брикети, які виготовлені з подрібненої деревини, що оброблена хімічними добавками. Однак, Скаржник не відноситься до таких учасників. Я можу пропонувати брикет з деревини, що відповідає вимогам Замовника та ДСТУ 8358:2015, однак такий товар не виготовляється з деревини, що оброблена хімічними добавками, відповідно, нормування такого показника як вміст азоту для такого товару не передбачено національним стандартом.
Не є зрозумілим, чому Замовник допускає до участі лише тих, хто пропонує брикети, які виготовлені з подрібненої деревини, що оброблена хімічними добавками, адже брикети, що вироблені без обробки деревини хімічними добавками є безпечнішими для здоров'я людини і так само передбачені національним стандартом.
Встановивши вимоги у наведеній редакції Замовник порушив порядок проведення торгів і одночасно звузив коло учасників.
Зауважу, що через такі вимоги моє право на участь у цих торгах незаконно обмежено. Я пропоную товар, що відповідає вимогам ДСТУ 8358:2015, він якісний, однак через незаконні вимоги до предмету закупівлі, подання Пропозиції є неможливим.
×
-
Назва доказу:
Посвідчення якості
-
Повʼязаний документ:
Посвідчення якості.pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ 8358-2015
-
Повʼязаний документ:
ДСТУ 8358-2015 Брикети та гранули з деревини.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Враховуючи наведене прошу зобов'язати Замовника внести відповідні зміни у Додаток 2 до тендерної документації та встановити якісні та технічні характеристики предмета закупівлі предмета закупівлі у відповідності до вимог національного стандарту ДСТУ 8358:2015.
Порядковий номер пункту скарги:
9
Номер:
40105980ab02445b82611e660be7745a
Заголовок пункту скарги:
Документи, що підтверджують якість товару
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Згідно пункту 10 Додатку 2 до тендерної документації, учасники повинні додатково надати:
10.1. завірені виробником товару протокол випробувань на паливні брикети з твердих порід деревини виданий не раніше 2024 року на ім'я Учасника акредитованою лабораторією з показниками, що відповідають встановленим Замовником в п. 8 Додатку 2;
10.2. копію чинного сертифікату відповідності на паливні брикети з деревини твердих порід щодо відповідності ДСТУ 8358:2015, виданого на ім'я Учасника, органом з сертифікації, що акредитований відповідно до вимог стандарту ISO 17065 НААУ у сфері тверде паливо (паливні брикети);
10.3. гарантію відвантаження товару, що вимагається замовником (вимагається від учасників, які не є виробниками товару):
- оригінал гарантійного листа, адресованого на ім'я замовника торгів, щодо надання безпосереднім виробником (або його офіційним представником, дилером, дистриб'ютором, покупцем, посередником) марок товару, що становлять предмет закупівлі, гарантій стосовно відвантаження учаснику такого палива протягом 2025 року для потреб Замовника;
Також, згідно вимог пункту 10.4. Додатку 2 до Документації, на підтвердження дотримання заходів із захисту довкілля учасник надає копію висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на паливні брикети з твердих порід деревини, що є предметом закупівлі, завірену виробником пропонованих паливних брикетів з твердих порід деревини (або його офіційним представником, дилером, дистриб'ютором, продавцем вищевказаних паливних брикетів з твердих порід деревини).
Відповідно до положень пункту 29 Особливостей, у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Для даного виду товару наявний національний стандарт - ДСТУ 8358:2015 "Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови".
Відповідно до пункту 13.2 вказаного ДСТУ, кожну партію брикетів або гранул під час відвантаження споживачеві супроводжують документом про якість установленої форми, в якому вказують:
- назву й умовне позначення брикетів або гранул;
- призначеність брикетів або гранул;
- специфічні показники брикетів або гранул (групу якості, розміри, форму поперечного перерізу, сировину, зв'язувальну або іншу добавку і її кількість);
- вид спожиткового паковання;
- номінальні габаритні розміри і масу спожиткового паковання; загальну масу партії (її частини) нетто;
- номер партії;
- дату виготовлення;
- позначення цього стандарту;
- номер і дату Висновку санітарно-епідеміологічної експертизи; вимоги щодо умов транспортування і зберігання продукції;
- гарантійний строк зберігання брикетів або гранул;
- номер приймальника технічного контролю підприємства-виробника.
З наведеного вбачається, що вказаний стандарт не передбачає надання таких документів як протокол випробувань на паливні брикети з твердих порід деревини виданий на ім'я Учасника акредитованою лабораторією, сертифікату відповідності на паливні брикети з деревини твердих порід щодо відповідності ДСТУ 8358:2015, виданого на ім'я Учасника, органом з сертифікації, що акредитований відповідно до вимог стандарту ISO 17065 НААУ у сфері тверде паливо (паливні брикети), гарантію відвантаження товару, що вимагається замовником чи гарантійного листа з окремим змістом. Також, не передбачається надання документів виданих не раніше 2024 року. Разом з тим, національний стандарт не передбачає надання висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на паливні брикети з твердих порід деревини, що є предметом закупівлі, завірену виробником пропонованих паливних брикетів з твердих порід деревини (або його офіційним представником, дилером, дистриб'ютором, продавцем вищевказаних паливних брикетів з твердих порід деревини).
На підтвердження якості паливних брикетів з деревини я можу надати посвідчення якості, яке оформлено у відповідності до ДСТУ 8358:2015.
Крім того, з 1 жовтня 2023 року набрали чинності окремі положення Закону України "Про систему громадського здоров'я", які скасували необхідність отримувати Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи виробниками та імпортерами нехарчової продукції.
Отже, встановлення вимог у наведеній редакції свідчить про порушення порядку проведення торгів Замовником, зокрема пункту 29 Особливостей та суперечать нормам чинного законодавства України.
На мою думку, Замовник встановив такі вимоги під одного виробника, щоб обмежити коло потенційних учасників, однак, жоден учасник не повинен виконувати безпідставні, надумані вимоги Замовника, у тому числі і Скаржник. Я маю товар, що відповідає вимогам ДСТУ для даного виду товару і маю документи щодо якості такого товару, і вони складені у відповідності до вимог такого стандарту, а не у відповідності до незаконних та необґрунтованих вимог Замовника.
Такою вимогою Замовник намагається штучно і незаконно обмежити коло учасників, тільки тими, хто має такі документи, а учасники, що не отримали такі документи (хоча вони не зобов'язані отримувати їх) обмежені в участі у даних торгах (зокрема і Скаржник).
10.1. завірені виробником товару протокол випробувань на паливні брикети з твердих порід деревини виданий не раніше 2024 року на ім'я Учасника акредитованою лабораторією з показниками, що відповідають встановленим Замовником в п. 8 Додатку 2;
10.2. копію чинного сертифікату відповідності на паливні брикети з деревини твердих порід щодо відповідності ДСТУ 8358:2015, виданого на ім'я Учасника, органом з сертифікації, що акредитований відповідно до вимог стандарту ISO 17065 НААУ у сфері тверде паливо (паливні брикети);
10.3. гарантію відвантаження товару, що вимагається замовником (вимагається від учасників, які не є виробниками товару):
- оригінал гарантійного листа, адресованого на ім'я замовника торгів, щодо надання безпосереднім виробником (або його офіційним представником, дилером, дистриб'ютором, покупцем, посередником) марок товару, що становлять предмет закупівлі, гарантій стосовно відвантаження учаснику такого палива протягом 2025 року для потреб Замовника;
Також, згідно вимог пункту 10.4. Додатку 2 до Документації, на підтвердження дотримання заходів із захисту довкілля учасник надає копію висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на паливні брикети з твердих порід деревини, що є предметом закупівлі, завірену виробником пропонованих паливних брикетів з твердих порід деревини (або його офіційним представником, дилером, дистриб'ютором, продавцем вищевказаних паливних брикетів з твердих порід деревини).
Відповідно до положень пункту 29 Особливостей, у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Для даного виду товару наявний національний стандарт - ДСТУ 8358:2015 "Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови".
Відповідно до пункту 13.2 вказаного ДСТУ, кожну партію брикетів або гранул під час відвантаження споживачеві супроводжують документом про якість установленої форми, в якому вказують:
- назву й умовне позначення брикетів або гранул;
- призначеність брикетів або гранул;
- специфічні показники брикетів або гранул (групу якості, розміри, форму поперечного перерізу, сировину, зв'язувальну або іншу добавку і її кількість);
- вид спожиткового паковання;
- номінальні габаритні розміри і масу спожиткового паковання; загальну масу партії (її частини) нетто;
- номер партії;
- дату виготовлення;
- позначення цього стандарту;
- номер і дату Висновку санітарно-епідеміологічної експертизи; вимоги щодо умов транспортування і зберігання продукції;
- гарантійний строк зберігання брикетів або гранул;
- номер приймальника технічного контролю підприємства-виробника.
З наведеного вбачається, що вказаний стандарт не передбачає надання таких документів як протокол випробувань на паливні брикети з твердих порід деревини виданий на ім'я Учасника акредитованою лабораторією, сертифікату відповідності на паливні брикети з деревини твердих порід щодо відповідності ДСТУ 8358:2015, виданого на ім'я Учасника, органом з сертифікації, що акредитований відповідно до вимог стандарту ISO 17065 НААУ у сфері тверде паливо (паливні брикети), гарантію відвантаження товару, що вимагається замовником чи гарантійного листа з окремим змістом. Також, не передбачається надання документів виданих не раніше 2024 року. Разом з тим, національний стандарт не передбачає надання висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на паливні брикети з твердих порід деревини, що є предметом закупівлі, завірену виробником пропонованих паливних брикетів з твердих порід деревини (або його офіційним представником, дилером, дистриб'ютором, продавцем вищевказаних паливних брикетів з твердих порід деревини).
На підтвердження якості паливних брикетів з деревини я можу надати посвідчення якості, яке оформлено у відповідності до ДСТУ 8358:2015.
Крім того, з 1 жовтня 2023 року набрали чинності окремі положення Закону України "Про систему громадського здоров'я", які скасували необхідність отримувати Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи виробниками та імпортерами нехарчової продукції.
Отже, встановлення вимог у наведеній редакції свідчить про порушення порядку проведення торгів Замовником, зокрема пункту 29 Особливостей та суперечать нормам чинного законодавства України.
На мою думку, Замовник встановив такі вимоги під одного виробника, щоб обмежити коло потенційних учасників, однак, жоден учасник не повинен виконувати безпідставні, надумані вимоги Замовника, у тому числі і Скаржник. Я маю товар, що відповідає вимогам ДСТУ для даного виду товару і маю документи щодо якості такого товару, і вони складені у відповідності до вимог такого стандарту, а не у відповідності до незаконних та необґрунтованих вимог Замовника.
Такою вимогою Замовник намагається штучно і незаконно обмежити коло учасників, тільки тими, хто має такі документи, а учасники, що не отримали такі документи (хоча вони не зобов'язані отримувати їх) обмежені в участі у даних торгах (зокрема і Скаржник).
×
-
Назва доказу:
Посвідчення якості
-
Повʼязаний документ:
Посвідчення якості.pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ 8358-2015
-
Повʼязаний документ:
ДСТУ 8358-2015 Брикети та гранули з деревини.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
На підставі зазначеного вище, прошу зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації в цій частині та привести вимоги щодо документів про якість товару у відповідність до положень ДСТУ 8358:2015.
Порядковий номер пункту скарги:
10
Номер:
4e93f75ce3bb4e3286f6a55a8ddf3e5f
Заголовок пункту скарги:
Сертифікат якості
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Умови проекту договору
Тип порушення:
Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги:
Згідно пункту 2.1 Додатку 3 до Документації, постачальник повинен передати (поставити) Замовнику товар, який відповідає діючим стандартам та ДСТУ 8358:2015 і технічним умовам на відповідний вид продукції. Якісні характеристики товару повинні бути вказані у сертифікаті якості, якщо такий товар підлягає обов'язковій сертифікації згідно чинного законодавства, та повинні відповідати вимогам діючих стандартів. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі мають відповідати значенням визначеним в додатку 2 Тендерної документації до закупівлі UA-2025-04-14-013001-a.
Відповідно до положень пункту 29 Особливостей, у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Для даного виду товару наявний національний стандарт - ДСТУ 8358:2015 "Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови".
Відповідно до пункту 13.2 вказаного ДСТУ, кожну партію брикетів або гранул під час відвантаження споживачеві супроводжують документом про якість установленої форми, в якому вказують:
- назву й умовне позначення брикетів або гранул;
- призначеність брикетів або гранул;
- специфічні показники брикетів або гранул (групу якості, розміри, форму поперечного перерізу, сировину, зв'язувальну або іншу добавку і її кількість);
- вид спожиткового паковання;
- номінальні габаритні розміри і масу спожиткового паковання; загальну масу партії (її частини) нетто;
- номер партії;
- дату виготовлення;
- позначення цього стандарту;
- номер і дату Висновку санітарно-епідеміологічної експертизи; вимоги щодо умов транспортування і зберігання продукції;
- гарантійний строк зберігання брикетів або гранул;
- номер приймальника технічного контролю підприємства-виробника.
Як вбачається з наведеного, то національний стандарт для даного виду товару не передбачає такого документу як сертифікат якості.
Мені, як учаснику, що здійснює реалізацію товару, що є предметом закупівлі не зрозуміло чому Замовник передбачає у проекті договору надання документу, що не вимагається ДСТУ 8358:2015. Тим більше, я вбачаю у такій вимозі можливість для Замовника зловживати своїми правами та застосовувати різний підхід до учасників, що не узгоджується з вимогами статті 5 Закону.
Отже, встановлення вимог у наведеній редакції свідчить про порушення порядку проведення торгів Замовником, зокрема пункту 29 Особливостей, також це порушує мої права на участь у цій закупівлі (адже я зможу при поставці товару надати лише документ, що передбачений національним стандартом для даного виду товару).
Відповідно до положень пункту 29 Особливостей, у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Для даного виду товару наявний національний стандарт - ДСТУ 8358:2015 "Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови".
Відповідно до пункту 13.2 вказаного ДСТУ, кожну партію брикетів або гранул під час відвантаження споживачеві супроводжують документом про якість установленої форми, в якому вказують:
- назву й умовне позначення брикетів або гранул;
- призначеність брикетів або гранул;
- специфічні показники брикетів або гранул (групу якості, розміри, форму поперечного перерізу, сировину, зв'язувальну або іншу добавку і її кількість);
- вид спожиткового паковання;
- номінальні габаритні розміри і масу спожиткового паковання; загальну масу партії (її частини) нетто;
- номер партії;
- дату виготовлення;
- позначення цього стандарту;
- номер і дату Висновку санітарно-епідеміологічної експертизи; вимоги щодо умов транспортування і зберігання продукції;
- гарантійний строк зберігання брикетів або гранул;
- номер приймальника технічного контролю підприємства-виробника.
Як вбачається з наведеного, то національний стандарт для даного виду товару не передбачає такого документу як сертифікат якості.
Мені, як учаснику, що здійснює реалізацію товару, що є предметом закупівлі не зрозуміло чому Замовник передбачає у проекті договору надання документу, що не вимагається ДСТУ 8358:2015. Тим більше, я вбачаю у такій вимозі можливість для Замовника зловживати своїми правами та застосовувати різний підхід до учасників, що не узгоджується з вимогами статті 5 Закону.
Отже, встановлення вимог у наведеній редакції свідчить про порушення порядку проведення торгів Замовником, зокрема пункту 29 Особливостей, також це порушує мої права на участь у цій закупівлі (адже я зможу при поставці товару надати лише документ, що передбачений національним стандартом для даного виду товару).
×
-
Назва доказу:
Посвідчення якості
-
Повʼязаний документ:
Посвідчення якості.pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ 8358-2015
-
Повʼязаний документ:
ДСТУ 8358-2015 Брикети та гранули з деревини.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Прошу зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації в цій частині та привести вимоги щодо документів про якість товару у відповідність до положень ДСТУ 8358:2015.
Порядковий номер пункту скарги:
11
Номер:
2af0f2d4108f40f39e16d19e8050afc0
Заголовок пункту скарги:
Розрахунки за фактично поставлений товар
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Умови проекту договору
Тип порушення:
Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги:
Згідно пункту 4.1. Додатку 3 до Документації, розрахунки за фактично поставлений товар проводяться протягом 10 банківських днів (за умов надходження бюджетних коштів на рахунок Замовника за даним кодом видатків) з дати надання Постачальником Замовнику належним чином оформленого акту приймання – передачі та накладної на відвантажений товар, підписані керівником та головним бухгалтером підприємства (якщо посада головного бухгалтера не передбачена штатним розписом, то про це зазначається в накладній та акті прийманні - передачі).
Вимога щодо рахування днів у "банківських" не узгоджується з нормами чинного законодавства України.
Законом № 1591-IX "Про платіжні послуги" створено умови для переходу української платіжної інфраструктури на міжнародний стандарт обміну платіжними повідомленнями ISO 20022, який є основою функціонування європейських платіжних систем.
На виконання вимог Закону № 1591-IX було прийнято Постанову Правління Національного Банку України від 16.09.2021 № 93 "Про запровадження міжнародного стандарту ISO 20022 у платіжній інфраструктурі України" відповідно до статей 7, 15, 41, 56 Закону України "Про Національний банк України" та з метою розвитку і модернізації платіжної інфраструктури України в системі електронних платежів Національного банку України шляхом запровадження міжнародного стандарту ISO 20022-1:2013 "Фінансові послуги - Універсальна схема повідомлень фінансової індустрії", що був прийнятий міжнародною організацією зі стандартизації, Правління Національного банку України ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Національний банк України з 01 квітня 2023 року запроваджує систему електронних платежів Національного банку України (далі - СЕП) нового покоління - СЕП- 4.0 та не використовує діюче покоління СЕП - СЕП-3.3 для виконання міжбанківських платіжних операцій.
2. Банки України, Державна казначейська служба України, Національний депозитарій України з 01 квітня 2023 року виконують міжбанківські платіжні операції через СЕП-4.0, у якій забезпечено можливість цілодобового режиму роботи 24/7 без зупинення роботи СЕП із виконання міжбанківських платіжних операцій.
Отже, з 1 квітня 2023 року в Україні більше не існує такого поняття "банківський день".
З 01.04.2023 року система переказів функціонує на базі міжнародного стандарту ISO 20022, що означає – здійснювати міжбанківські платіжні операції можна в будь-який час, не чекаючи ранку чи закінчення вихідних. Раніше версія СЕП (Система електронних платежів) дозволяла надсилати банківські платежі виключно в межах банківського дня. Тобто якщо транзакція була здійснена ввечері, на рахунок кошти потрапляли лише наступного дня вранці. У випадку надсилання у вихідні чи святкові дні фінанси надходили в перший робочий день. Але з 1 квітня Національний банк України запустив нову версію СЕП-4, завдяки якій послуги доступні 24 години на добу 7 днів на тиждень. Отже, виконання міжбанківських платіжних операції відбувається цілодобово. Станом на 1 квітня 2023 року учасниками Системи електронних платежів є 65 банків в тому числі Державна казначейська служба, в якій знаходяться розрахункові рахунки Замовника.
Вважаю, що вищевказана умова суперечить чинному законодавству України та є такою, що порушує та обмежує права Скаржника.
Вимога щодо рахування днів у "банківських" не узгоджується з нормами чинного законодавства України.
Законом № 1591-IX "Про платіжні послуги" створено умови для переходу української платіжної інфраструктури на міжнародний стандарт обміну платіжними повідомленнями ISO 20022, який є основою функціонування європейських платіжних систем.
На виконання вимог Закону № 1591-IX було прийнято Постанову Правління Національного Банку України від 16.09.2021 № 93 "Про запровадження міжнародного стандарту ISO 20022 у платіжній інфраструктурі України" відповідно до статей 7, 15, 41, 56 Закону України "Про Національний банк України" та з метою розвитку і модернізації платіжної інфраструктури України в системі електронних платежів Національного банку України шляхом запровадження міжнародного стандарту ISO 20022-1:2013 "Фінансові послуги - Універсальна схема повідомлень фінансової індустрії", що був прийнятий міжнародною організацією зі стандартизації, Правління Національного банку України ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Національний банк України з 01 квітня 2023 року запроваджує систему електронних платежів Національного банку України (далі - СЕП) нового покоління - СЕП- 4.0 та не використовує діюче покоління СЕП - СЕП-3.3 для виконання міжбанківських платіжних операцій.
2. Банки України, Державна казначейська служба України, Національний депозитарій України з 01 квітня 2023 року виконують міжбанківські платіжні операції через СЕП-4.0, у якій забезпечено можливість цілодобового режиму роботи 24/7 без зупинення роботи СЕП із виконання міжбанківських платіжних операцій.
Отже, з 1 квітня 2023 року в Україні більше не існує такого поняття "банківський день".
З 01.04.2023 року система переказів функціонує на базі міжнародного стандарту ISO 20022, що означає – здійснювати міжбанківські платіжні операції можна в будь-який час, не чекаючи ранку чи закінчення вихідних. Раніше версія СЕП (Система електронних платежів) дозволяла надсилати банківські платежі виключно в межах банківського дня. Тобто якщо транзакція була здійснена ввечері, на рахунок кошти потрапляли лише наступного дня вранці. У випадку надсилання у вихідні чи святкові дні фінанси надходили в перший робочий день. Але з 1 квітня Національний банк України запустив нову версію СЕП-4, завдяки якій послуги доступні 24 години на добу 7 днів на тиждень. Отже, виконання міжбанківських платіжних операції відбувається цілодобово. Станом на 1 квітня 2023 року учасниками Системи електронних платежів є 65 банків в тому числі Державна казначейська служба, в якій знаходяться розрахункові рахунки Замовника.
Вважаю, що вищевказана умова суперечить чинному законодавству України та є такою, що порушує та обмежує права Скаржника.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Прошу зобов'язати Замовника внести відповідні зміни у пункт 4.1 Додатку 3 до тендерної документації та привести його у відповідність до вимог чинного законодавства України.
Порядковий номер пункту скарги:
12
Номер:
1060ffaf65db45c2bc326245c6623d2d
Заголовок пункту скарги:
Проект договору
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Умови проекту договору
Тип порушення:
Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги:
Згідно примітки Додатку 3 до Документації, *Зазначені в цьому додатку умови договору не є остаточними і вичерпними, і можуть бути доповнені і скориговані під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору.
Згідно вимог пункту 18 Особливостей, умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов'язання в іноземній валюті; перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі; перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки.
Встановлення в тендерній документації вимоги щодо "доповнення і коригування під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору" не узгоджується з нормами законодавства у сфері публічних закупівель, що в свою чергу є підтвердженням порушення Замовником порядку проведення закупівлі.
Також, вимога у наведеній редакції дозволяє Замовнику застосовувати різний підхід при укладанні договору з різними учасниками, що суперечить вимогам статті 5 Закону та порушує права Скаржника на участь у цій закупівлі.
Згідно вимог пункту 18 Особливостей, умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов'язання в іноземній валюті; перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі; перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки.
Встановлення в тендерній документації вимоги щодо "доповнення і коригування під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору" не узгоджується з нормами законодавства у сфері публічних закупівель, що в свою чергу є підтвердженням порушення Замовником порядку проведення закупівлі.
Також, вимога у наведеній редакції дозволяє Замовнику застосовувати різний підхід при укладанні договору з різними учасниками, що суперечить вимогам статті 5 Закону та порушує права Скаржника на участь у цій закупівлі.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Прошу зобов'язати замовника внести відповідні зміни до Додатку 3 до тендерної документації та виключити незаконну вимогу, що зазначені в цьому додатку умови договору не є остаточними і вичерпними, і можуть бути доповнені і скориговані під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору.
Порядковий номер пункту скарги:
13
Номер:
2da5e970f5634ef7b1f93b8f9a4f33fa
Заголовок пункту скарги:
Форма "Тендерна пропозиція"
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
У пункті 4 Додатку 4 до Документації зазначається: Ми погоджуємося з умовами, що ви можете відхилити нашу чи всі тендерні пропозиції згідно з умовами тендерної документації та розуміємо, що Ви не обмежені у прийнятті будь-якої іншої пропозиції з більш вигідними для Вас умовами.
Скаржник не може погодитись з такою вимогою Додатку 4 до Документації, а Замовник вимагає надання такої форми "Тендерна пропозиція" у складі тендерної пропозиції.
Зауважу, що підстави відхилення тендерних пропозицій визначені у Особливостях і такі підстави є вичерпаними. Крім того пункт 44 та пункт 45 Особливостей не містить підстави для відхилення – згідно з умовами тендерної документації, а також, що Замовник не обмежений у прийнятті будь-якої іншої пропозиції з більш вигідними для нього умовами. Тому мені не розуміло, чому умовою прийняття участі у даних торгах є погодження з незаконною вимогою пункту 4 Додатку 4 до Документації.
Фактично Замовник змушує мене погодитись з тим, що Замовник може обрати будь-якого іншого учасника, якщо йому буде здаватись, що цей інший учасник пропонує умови більш вигідні (при цьому навіть без вказання вигідності таких умов), проте це не згоджується з порядком проведення торгів та порушує мої права на участь у цій закупівлі.
Замовник повинен проводити закупівлю в рамках Закону з урахуванням Особливостей, а не на власний розсуд.
Скаржник не може погодитись з такою вимогою Додатку 4 до Документації, а Замовник вимагає надання такої форми "Тендерна пропозиція" у складі тендерної пропозиції.
Зауважу, що підстави відхилення тендерних пропозицій визначені у Особливостях і такі підстави є вичерпаними. Крім того пункт 44 та пункт 45 Особливостей не містить підстави для відхилення – згідно з умовами тендерної документації, а також, що Замовник не обмежений у прийнятті будь-якої іншої пропозиції з більш вигідними для нього умовами. Тому мені не розуміло, чому умовою прийняття участі у даних торгах є погодження з незаконною вимогою пункту 4 Додатку 4 до Документації.
Фактично Замовник змушує мене погодитись з тим, що Замовник може обрати будь-якого іншого учасника, якщо йому буде здаватись, що цей інший учасник пропонує умови більш вигідні (при цьому навіть без вказання вигідності таких умов), проте це не згоджується з порядком проведення торгів та порушує мої права на участь у цій закупівлі.
Замовник повинен проводити закупівлю в рамках Закону з урахуванням Особливостей, а не на власний розсуд.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Прошу зобов'язати Замовника внести відповідні зміни у Додаток 4 до Документації та виключити з нього пункт 4.