• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Проведення періодичних медичних оглядів працівників закладів дошкільної освіти Рівненської міської територіальної громади

Торги відмінено

623 276.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 232.76 UAH
Період оскарження: 14.04.2025 16:24 - 19.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції

Номер: 2797df850b69447aa4fc39d780419f7e
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-14-011873-a.b2
Назва: СКАРГА на рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 30.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 23.05.2025 15:15
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 04.06.2025 14:42
Дата виконання рішення Замовником: 18.06.2025 09:54
Коментар замовника щодо усунення порушень: Протокольним рішенням №92 від 18.06.2025 скасоване Протокольне рішення від 19.05.2025 №74, згідно з яким було вирішено Відхилити тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛАЙФ КЛІНІК» на підставі підпунктом 2 пункту 44 Особливостей
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛАЙФ КЛІНІК", Сачук Іванна 380963748461 V.kharchuk2012@gmail.com https://lifeclinic.center/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 36ff6383b6d34763aec1df7d6b2fecbc
Заголовок пункту скарги: Замовник незаконно відхилив тендерну пропозицію Скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
2) тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відповідно до пункту 3 додатку 2 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» учасник повинен надати:
… 3. Документи, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції вимогам до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі згідно розділу VII тендерної документації, а саме:
- згода з умовами та вимогами, які визначені у технічній специфікації (розділ VII тендерної документації) та гарантування їх виконання у вигляді підписаної технічної специфікації або у вигляді довідки в довільній формі.
Скаржник у складі тендерної пропозиції подав підписану технічну специфікацію, що свідчить про те, що ТОВ «ЛАЙФ КЛІНІК» виконало вимоги тендерної документації щодо подання документа, який підтверджує відповідність тендерної пропозиції вимогам до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі.

Щодо незастосування Замовником механізму усунення невідповідностей відносно ліцензії.
У пункту «1. Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям» додатку 2 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» зазначено підпункт 1.4.:
1.4. Копію ліцензії МОЗ на право здійснення господарської діяльності з медичної практики або витяг відомостей з ліцензійного реєстру МОЗ з медичної практики (адреса фактичної діяльності обов’язково має відповідати адресі, що зазначена в ліцензії на медичну практику).
Отже, надання ліцензії на право здійснення господарської діяльності з медичної практики є кваліфікаційним критерієм.
За таких обставин, будь-яка невідповідність наданої ліцензії могла бути усунена відповідно до пункту 43 Особливостей - якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Однак, надаючи Скаржнику строк для усунення невідповідностей, Замовник не вказував про невідповідність Ліцензії МОЗ, яка була надана ТОВ «ЛАЙФ КЛІНІК» у складі тендерної пропозиції, вимогам тендерної документації.
Отже, тендерна пропозиція не могла бути відхилена замовником без реалізації механізму «усунення невідповідностей».

Щодо суті питання про ліцензію.

Замовник зазначає, що тендерна документація ТОВ «ЛАЙФ КЛІНІК» не відповідає вимогам тендерної документації, оскільки у наданій ліцензії на медичну практику відсутні такі спеціальності як «психіатрія», «рентгенологія», «лабораторна діагностика».
Скаржник не погоджується та зазначає наступне.
У пункту «1. Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям» додатку 2 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» зазначено підпункт 1.4.:
1.4. Копію ліцензії МОЗ на право здійснення господарської діяльності з медичної практики або витяг відомостей з ліцензійного реєстру МОЗ з медичної практики (адреса фактичної діяльності обов’язково має відповідати адресі, що зазначена в ліцензії на медичну практику).
Замовником у тендерній документації не встановлено будь-яких вимог до ліцензії МОЗ на право здійснення господарської діяльності з медичної практики.
Відповідно до Правил проведення обов'язкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв та організацій, діяльність яких пов'язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб (наказ МОЗ України від 23.07.2002 р. № 280) встановлено наступне:
… 5. Медичні огляди проводяться закладами охорони здоров’я, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики.
…. З метою уточнення діагнозу можуть призначатися додаткові лабораторні / інструментальні дослідження та/або обстеження лікарями-спеціалістами.
Будь-яких додаткових вимог до ліцензії МОЗ на право здійснення господарської діяльності з медичної практики наказ не містить.

Отже, ні тендерна документації, ні наказ МОЗ від 23.07.2002 р. № 280 не містить будь-яких вимог до ліцензії на медичну практику для проведення медичних оглядів.
Це обумовлено тим, що заклад охорони здоров’я має право на договірних умовах залучити будь-якого субпідрядника на певний час або для конкретних цілей, який також має ліцензію на медичну практику, але за іншими лікарськими спеціальностями.
ТОВ «ЛАЙФ КЛІНІК» у складі тендерної документації надало ліцензію на право провадження господарської діяльності з медичної практики (така ліцензія оформлюється у вигляді Наказу МОЗ України, скаржник надав наказ № 132 від 18.01.2019 р).
Крім того, Скаржник у складі тендерної пропозиції надав документ «Довідка про намір залучити субпідрядника», в якому поінформував про залучення підрядників на суму, що не перевищуватиме 20% вартості суми договору.
При цьому, Замовник не вимагав у Скаржника інформації про підрядників та надання ними ліцензійних документів (якби така вимога була, Скаржник її виконав би).
Отже, Скаржник виконав вимоги тендерної документації у цій частині.



Скаржник вважає, що єдиним мотивом відхилення тендерної пропозиції є намагання Замовника підписати договір з іншим учасником.
Так, після відміни процедури закупівлі (що в подальшому визнано незаконним Антимонопольним комітетом України) , Замовник 29 квітня 2025 о 17:14 повторно оголосив цю ж саму процедуру закупівлі Ідентифікатор нової закупівлі: UA-2025-04-29-011624-a.
При цьому, Уповноважена особа Замовника підготувала новий тендер конкретно під КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «МІСЬКА ЛІКАРНЯ №2» РІВНЕНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ, оскільки у повторній процедурі Замовник спеціально встановив такі вимоги, щоб ТОВ «ЛАЙФ КЛІНІК» не змогло взяти участь.
Із повторної процедури закупівлі вбачається, що 19 травня 2025 16:57, рівно через 21 хвилину після опублікування протоколу про відхилення ТОВ «ЛАЙФ КЛІНІК», Замовник в повторній процедурі закупівлі оголосив переможцем КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «МІСЬКА ЛІКАРНЯ №2» РІВНЕНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ, під кого власне і готувався тендер.
Це ще раз доводить, що Замовник діяв упереджено розглянув тендерну документації ТОВ «ЛАЙФ КЛІНІК», та дія в умовах конфлікту власних інтересів, оскільки у випадку визнання Скаржника переможцем у даній процедурі закупівлі, то Замовник був би зобов’язаний відмінити повторну процедуру Закупівлі, в якій визнав переможцем КНП.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: b63de2783a7c4774991e33ffcb3ced27
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-14-011873-a.c1
Назва: Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Пов'язані документи: Орган оскарження Замовник Учасник
Дата розгляду скарги: 14.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 06.05.2025 17:24
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 19.05.2025 13:33
Дата виконання рішення Замовником: 19.05.2025 15:44
Коментар замовника щодо усунення порушень: Протокольним рішенням №73 від 19.05.2025 Управління освіти виконавчого комітету Рівненської міської ради скасувало рішення про відміну процедури закупівлі Проведення періодичних медичних оглядів працівників закладів дошкільної освіти Рівненської міської територіальної громади
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛАЙФ КЛІНІК", Сачук Іванна 380963748461 V.kharchuk2012@gmail.com https://lifeclinic.center/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 33785f40d8b8497aadac7dc94fb09510
Заголовок пункту скарги: Замовник допустив порушення згідно підпункту 1 пункту 50 Особливостей, відповідно до якої Замовник відміняє відкриті торги у разі: 1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Огрунтування неправомірності рішення замовника.

Відповідно до підпункту 1 пункту 50 Особливостей Замовник відміняє відкриті торги у разі: 1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Відміна торгів повинна бути належно аргументованою та мати документальні докази відсутності подальшої потреби в закупівлі.
У рішенні замовника відсутні будь-які огрунтування та документальні підтвердження того факту, що ним було неправильно визначено кількість осіб, які потребують періодичного профілактичного медичного огляду та неправильно визначено суму закупівлі.
Більше того, факт неправильного визначення кількості осіб, які потребують періодичного профілактичного медичного огляду та неправильно визначена сума закупівлі, не є свідченням того, що подальша потреба у такій закупівлі відсутня.
У тендерній документації Замовник вказав кількість медичних оглядів – 2 167 осіб.
Крім того, відповідно до пункту 7 розділу «VII. Технічна специфікація*» файлу «Тендерна документація медогляд.docx» на момент укладання та протягом виконання договору кількість досліджень може коригуватись в залежності від кількості працівників.
Отже, коригування кількості працівників, які потребуватимуть медичного огляду, передбачено тендерною документацією як на момент укладання договору, так і протягом його виконання.
Крім того, як вбачається із відомостей, які містяться в електронній системі публічних закупівель, Замовник 29 квітня 2025 о 17:14 оголосив повторно цю ж саму процедуру закупівлі за предметом закупівлі ДК 021:2015:85110000-3: Послуги лікувальних закладів та супутні послуги з очікуваною вартістю 626 843,00 гривень (що лише на 3 567,00 грн більше від попередньої) та кількістю працівників, які потребують медичного огляду у кількості 2 178 осіб (що лише на 11 осіб більше, від попередньої).
Ідентифікатор нової закупівлі: UA-2025-04-29-011624-a
При цьому нова закупівля була оголошена о 17 год.14 хв., в той час як рішення про відміну процедури закупівлі, яке оскаржується, оприлюднено замовником о 17 год. 21 хв. , тобто нова процедура була оголошена раніше, ніж оприлюднене рішення про відміну попередньої.
Також, оголошуючи нову процедуру закупівлі за цим самим предметом закупівлі Замовник, будучи уже ознайомлений із документами, які подало ТОВ «ЛАЙФ КЛІНІК», у тендерній документації нової закупівлі передбачив додаткові кваліфікаційні критерії, які ТОВ «ЛАЙФ КЛІНІК» не в змозі виконати.
Вищевказані обставини свідчать про наступне:
- у Замовника була відсутня така підстава для відміни процедури закупівлі як «відсутність подальшої потреби», оскільки така потреба насправді не відпала;
- Замовник мав можливість змінити кількість осіб які потребують огляду, на стадії виконання Договору;
- у випадку збільшення осіб, які потребують медичного огляду, Замовник не позбавлений можливості оголосити процедуру закупівлі на додаткову кількість оглядів або укласти договір без застосування електронної системи. Відтак, рішення замовника про відміну процедури закупівлі обумовлене виключно небажанням укладати договір з скаржником, що свідчить про наявність корупційних ризиків.

Огрунтування порушення прав та інтересів скаржника.

Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відмінивши процедуру закупівлі за відсутності підстав, Замовник позбавив ТОВ «ЛАЙФ КЛІНІК» права на укладення договору як учасника, який запропонував найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію.
Крім того, оголосивши нову процедуру закупівлі, Замовник не дотримався принципів добросовісної конкуренції, оскільки ТОВ «ЛАЙФ КЛІНІК» уже розкрило вартість своєї тендерної пропозиції у закупівлі, яка оскаржується, при цьому очікувана вартість ново оголошеної процедури закупівлі мінімально відрізняється.
Це призведе до того, що учасники нової процедури закупівлі будуть проінформовані про те, яку ціну пропонувало ТОВ «ЛАЙФ КЛІНІК», та зможуть узгодити свою поведінку, що порушує засади конкурентності.
Незаконно відмінивши процедуру закупівлі, Замовник порушив право Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)