• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

«Апарати для дистилювання, фільтрування чи ректифікації» (код 42910000-8 за ДК 021:2015) (Регенеративні патрони)

Мова тендерної пропозиції українська.

Завершена

734 400.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 7 344.00 UAH
Період оскарження: 14.04.2025 16:07 - 26.04.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на неправомірне визначення переможця

Номер: 2e5c2e9767ac492bbe928be424581c54
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-14-011403-a.b2
Назва: Скарга на неправомірне визначення переможця
Скарга:
ТОВ «Лайнпартс» як учасник процедури закупівлі UA-2025-04-14-011403-a вважає, що визначення переможцем ТОВ «ДЕРІС ГРУП» є неправомірним, оскільки подана ним тендерна пропозиція не відповідає обов’язковим вимогам тендерної документації, а саме:
Дата розгляду скарги: 29.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 21.05.2025 14:57
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 03.06.2025 14:12
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛАЙНПАРТС», Руслана Волкернюк 380969601858 order.technoparts@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 622cfb4361e949958d637cefd600fc97
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне визначення переможця
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: ТОВ «Лайнпартс» як учасник процедури закупівлі UA-2025-04-14-011403-a вважає, що визначення переможцем ТОВ «ДЕРІС ГРУП» є неправомірним, оскільки подана ним тендерна пропозиція не відповідає обов’язковим вимогам тендерної документації, а саме:

1. Порушення у декларації про відповідність технічному регламенту:
Згідно з п. 7 Постанови КМУ №535 від 26 травня 2023 р. та затвердженої форми декларації (Додаток 2), документ повинен містити:

Згідно Додатку 2 Постанови 535
п7. Посилання на відповідні національні стандарти з переліку, що були застосовані (із зазначенням дат видання стандартів), або інші технічні специфікації (із зазначенням дат видання специфікацій), стосовно яких декларується відповідність:

У наданій декларації такі дати відсутні, що є порушенням обов’язкової форми та робить декларацію недійсною.

2. Порушення вимог до сертифікатів випробувань виробника згідно з технічним завданням:
Згідно з Додатком 5, розділ 2, п.3 пп.3 тендерної документації, учасник мав надати сертифікати випробувань виробника на виріб (на партію), які:

• є чинними на дату подання пропозиції та залишатимуться чинними на дату поставки;

• повинні містити номер партії, серійний номер, масу виробу, дозволену вагу, дату виготовлення, номінальний потік повітря, опір потоку.
Учасник у сертифікаті випробувань не надав інформації про номер партії, що унеможливлює ідентифікацію конкретного виробу та є прямим порушенням вимог тендерної документації.

3. Порушення вимог до відгуку (досвіду виконання аналогічного договору):
У відгуку, поданому ТОВ «ДЕРІС ГРУП», відсутні обов’язкові реквізити, передбачені тендерною документацією:

• вихідний номер документа,
• посилання на номер, дату та предмет договору,
• підтвердження вчасного, повного та якісного виконання договору.
Це порушує вимоги до підтвердження досвіду, що прямо зазначено в документації (Додаток 6.1, Таблиця 1).

Висновок:
ТОВ «ДЕРІС ГРУП» не підтвердило відповідність вимогам тендерної документації. Надані документи містять порушення, які унеможливлюють визнання пропозиції такою, що відповідає вимогам.

Прошу:

Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення ТОВ «ДЕРІС ГРУП» переможцем торгів.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

СКАРГА ЩОДО ВИЯВЛЕНИХ ПОРУШЕНЬ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ

Номер: e2a024bf894945ef948a98c1070cf6d5
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-14-011403-a.b1
Назва: СКАРГА ЩОДО ВИЯВЛЕНИХ ПОРУШЕНЬ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 22.04.2025 14:24
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю «CЕЛТОН», Васюр Костянтин Борисович 380677127142 st@selton.com.ua http://selton.com.ua/uk/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: aa482c73320747ddabcc3cf560adf2da
Заголовок пункту скарги: СКАРГА ЩОДО ВИЯВЛЕНИХ ПОРУШЕНЬ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ (В ПОРЯДКУ СТ. 18 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ»)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: ТОВ «СЕЛТОН» (надалі – Скаржник) звертається до Антимонопольного комітету України у зв'язку з порушенням своїх прав та охоронюваних інтересів АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ «УКРТРАНСНАФТА» (надалі – Замовник) під час проведення процедури закупівлі Код «Апарати для дистилювання, фільтрування чи ректифікації» (код 42910000-8 за ДК 021:2015) (Регенеративні патрони) за ідентифікатором UA-2025-04-14-011403-a.

Скаржник вважає умови процедури закупівлі викладені в тендерній документації такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, в т.ч. Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), з огляду на наступне.
Скаржник як потенційний учасник відкритих торгів за особливостями переконаний в тому, що вимоги, поставлені Замовником до потенційних учасників, в тому числі Скаржника, є дискримінаційними та такими, що порушують права Скаржника, зокрема на рівну конкуренцію, з огляду на таке.

16.04.2025 об 10 год. 22 хв. на веб-сайті Уповноваженого органу Скаржником було розміщено наступне звернення: «Шановний Замовнику, просимо внести наступні зміни в Додаток 1 до тендерної документації. Пункт 3. 2) «Копію декларації про відповідність виробу Технічному регламенту засобів цивільного захисту, затвердженому постановою КМУ від 26.05.2023р. №535, що складається виробником (для років (дати) виготовлення товару з травня 2024 року) або сертифікату відповідності вимогам технічних умовах виробника та ДСТУ 9077:2021, в яких повинно бути зазначена марка (модель/тип) виробу» викласти в наступній редакції: «Копію декларації про відповідність виробу Технічному регламенту засобів цивільного захисту, затвердженому постановою КМУ від 26.05.2023р. №535, що складається виробником (для років (дати) виготовлення товару з травня 2024 року)». Оскільки декларація про відповідність згідно Постанови КМУ № 535 є обов’язковим документом для надання на ринку засобів цивільного захисту і підтверджує їх відповідність суттєвим вимогам, а сертифікат відповідності вимогам технічних умов виробника та ДСТУ 9077:2021 є добровільним документом та не підтверджує відповідність суттєвим вимогам щодо засобів цивільного захисту. Тобто в чинній редакції Пункту 3. 2) Додатку 1 до тендерної документації формулювання «або» порушує вимоги законодавства, оскільки припускає можливу заміну надання обов’язкового документу добровільним.».
Станом на дату подання скарги Замовником не було надано відповідь на вищевказане звернення Скаржника.

16.04.2025 об 10 год. 47 хв. на веб-сайті Уповноваженого органу Скаржником було розміщено наступне звернення: «Шановний Замовнику, відповідно до п. 41 Постанови Кабінету Міністрів України від 26.05.2023 р. № 535 «Декларація про відповідність засобу цивільного захисту повинна складатися за формою згідно з додатком 2, містити відомості, передбачені процедурами оцінки відповідності, зазначеними в пункті 39 Технічного регламенту». Просимо додати в Додаток 1 до тендерної документації вимогу щодо обов’язкової наявності в Декларації про відповідність ЗЦЗ відомостей про процедуру оцінки відповідності згідно п. 39 Технічного регламенту – про наявність у виробника внутрішнього контролю виробництва (модуль А) або про залучення призначеного органу з оцінки відповідності з описом виконаних робіт та вказанням виданого документу про відповідність (модуль В у поєднанні з модулями С2 або D, або E, або F, або G). Дякую.»
Станом на дату подання скарги Замовником не було надано відповідь на вищевказане звернення Скаржника.

16.04.2025 об 11 год. 44 хв. на веб-сайті Уповноваженого органу Скаржником було розміщено наступне звернення: «Шановний Замовнику, просимо прибрати з пунктів 3. 3) та 4. 2) Додатку 1 до тендерної документації вимогу щодо відомостей в сертифікаті випробувань виробника параметру «здатність виробу до адсорбції діоксиду вуглецю (СО2)», оскільки проведення даних випробувань не передбачене ДСТУ 9077:2021. Окрім того, проведення таких випробувань щодо готової продукції неможливе, оскільки призведе до втрати нею адсорбуючих властивостей. Дякую.»
Станом на дату подання скарги Замовником не було надано відповідь на вищевказане звернення Скаржника.

16.04.2025 об 12 год. 01 хв. на веб-сайті Уповноваженого органу Скаржником було розміщено наступне звернення: «Шановний Замовнику, просимо додати до Додатку 1 до тендерної документації вимогу щодо надання Учасниками в складі тендерної пропозиції копії титульного листа технічних умов виробника продукції з відміткою про погодження їх з ДСНС України. Дякую.»
Станом на дату подання скарги Замовником не було надано відповідь на вищевказане звернення Скаржника.

Відповідно до ч. 8 ст. 12 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.

Відповідно п.54 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру (далі - звернення). Усі звернення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дня їх оприлюднення надати відповідь на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель.
У разі несвоєчасного надання замовником відповіді на звернення електронна система закупівель автоматично зупиняє проведення відкритих торгів.

При детальному ознайомленні з Тендерною документацією були встановлені наступні дискримінаційні вимоги:
1) п.п. 2 п.3 Додатку 1 до Тендерної документації
2) п.п.3 п.3 Додатку 1 до Тендерної документації
3) п.п. 2 п.4 Додатку 1 до Тендерної документації
1. Відповідно до п.п. 2 п. 3 Додатку 1 до Тендерної документації Перелік документів, що подаються учасником у складі тендерної пропозиції для підтвердження відповідності предмета закупівлі технічним, якісним та кількісним характеристикам: 2) Копію декларації про відповідність виробу Технічному регламенту засобів цивільного захисту, затвердженому постановою КМУ від 26.05.2023р. №535, що складається виробником (для років (дати) виготовлення товару з травня 2024 року) або сертифікату відповідності вимогам технічних умовах виробника та ДСТУ 9077:2021, в яких повинно бути зазначена марка (модель/тип) виробу.
Відповідно до п.п.40-43 Технічного регламенту затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2023 № 535 «Про затвердження Технічного регламенту засобів цивільного захисту» 40. У декларації про відповідність засобу цивільного захисту зазначається про дотримання застосовних суттєвих вимог, визначених у додатку 1.
41. Декларація про відповідність засобу цивільного захисту повинна складатися за формою згідно з додатком 2, містити відомості, передбачені процедурами оцінки відповідності, зазначеними в пункті 39 цього Технічного регламенту. Декларація про відповідність повинна складатися відповідно до законодавства України про мови.
42. Якщо на засіб цивільного захисту поширюється дія кількох технічних регламентів, що потребують складення декларації про відповідність, може складатися єдина декларація про відповідність стосовно таких технічних регламентів. У такій декларації про відповідність повинні бути зазначені відповідні технічні регламенти разом з відомостями про їх офіційне опублікування.
43. Виробник шляхом складення декларації про відповідність бере на себе відповідальність за відповідність засобу цивільного захисту вимогам цього Технічного регламенту.

Також ДСТУ 9077:2021 є обов’язковим при виробництві регенеративних патронів, тому вимагаємо замінити фразу « або сертифікату відповідності вимогам технічних умовах виробника та ДСТУ 9077:2021» на надати підтвердження відповідності критеріям ДСТУ 9077:2021.

Також замінити вимогу або сертифікату відповідності вимогам технічних умовах виробника на першу сторінку ТУ з відміткою погодження ДСНС. Згідно з постановою КМУ 1057 від 16.12.2015 погоджують відповідність вимогам технічних умов виробника у сфері цивільного захисту МВС України. Згідно Постанови КМУ № 535 від 26.05.2023 відповідність технічного проекту (ТУ) вимогам технічному регламенту є обов’язковою (модуль В) затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 січня 2016 р. № 95.

Отже, декларація про відповідність згідно Постанови КМУ № 535 є обов’язковим документом для надання на ринку засобів цивільного захисту і підтверджує їх відповідність суттєвим вимогам, а сертифікат відповідності вимогам технічних умов виробника та ДСТУ 9077:2021 є добровільним документом та не підтверджує відповідність суттєвим вимогам щодо засобів цивільного захисту, п.п.2 п.3 Додатку 1 до Тендерної документації в чинній редакції формулювання «або» порушує вимоги законодавства, оскільки припускає можливу заміну надання обов’язкового документу добровільним.

2. Відповідно до п.п.3 п.3 Додатку 1 до Тендерної документації Перелік документів, що подаються учасником у складі тендерної пропозиції для підтвердження відповідності предмета закупівлі технічним, якісним та кількісним характеристикам: 3) Копію сертифікатів випробувань виробника на виріб (на партію) у відповідності до вимог технічних умов виробника та ДСТУ 9077:2021, які повинні бути чинними на дату подання тендерної пропозиції та залишатися чинними на дату поставки та містити такі відомості:
- Номер партії та серійний номер виробу;
- Повна маса виробу;
- Номінальна дозволена вага;
- Дата виготовлення (рік та місяць);
- Номінальний потік повітря;
- Здатність виробу до адсорбції діоксиду вуглецю (СО2);
- Опір потоку за номінальної витрати повітря.
Випробування зразку партії виробу повинно бути проведено методами зазначеними у технічних умовах виробника та у розділі 6 ДСТУ 9077:2021.

Отже, наявність у п.п.3 п.3 Додатку 1 до Тендерної документації вимоги щодо наявності у сертифікаті виробника здатності виробу до адсорбції діоксиду вуглецю (СО2) суперечить ДСТУ 9077:2021, оскільки проведення випробувань не передбачене таким стандартом. Окрім того, проведення таких випробувань щодо готової продукції неможливе, оскільки призведе до втрати нею адсорбуючих властивостей. Такі дослідження може провести лише акредитована лабораторія, а не виробник відповідно до Постанови КМУ № 535 від 26.05.2023.

3. Відповідно до п.п.2 п.4 Додатку 1 до Тендерної документації Перелік документів, що подаються постачальником при поставці товару - сертифікатів випробувань виробника на виріб (на партію) у відповідності до вимог технічних умов виробника та ДСТУ 9077:2021, які повинні бути чинними на дату подання тендерної пропозиції та залишатися чинними на дату поставки та містити такі відомості:
- Номер партії та серійний номер виробу;
- Повна маса виробу;
- Номінальна дозволена вага;
- Дата виготовлення (рік та місяць);
- Номінальний потік повітря;
- Здатність виробу до адсорбції діоксиду вуглецю (СО2);
- Опір потоку за номінальної витрати повітря.
Випробування зразку партії виробу повинно бути проведено методами зазначеними у технічних умовах виробника та у розділі 6 ДСТУ 9077:2021.

Отже, наявність у п.п.2 п.4 Додатку 1 до Тендерної документації вимоги щодо наявності у сертифікаті виробника здатності виробу до адсорбції діоксиду вуглецю (СО2) суперечить ДСТУ 9077:2021, оскільки проведення випробувань не передбачене таким стандартом. Окрім того, проведення таких випробувань щодо готової продукції неможливе, оскільки призведе до втрати нею адсорбуючих властивостей. Такі дослідження може провести лише акредитована лабораторія, а не виробник відповідно до Постанови КМУ № 535 від 26.05.2023.

Перелік запропонованих змін до Додатку 1 Тендерної документації:
1) п.п.2 п.3 Додатку 1 викласти в наступній редакції: «Копію декларації про відповідність виробу Технічному регламенту засобів цивільного захисту, затвердженому постановою КМУ від 26.05.2023р. №535, що складається виробником (для років (дати) виготовлення товару з травня 2024 року), першу сторінку ТУ з відміткою погодження ДСНС, та надати підтвердження відповідності критеріям ДСТУ 9077:2021.»
2) п.п.3 п.3 Додатку 1 викласти в наступній редакції: Копію сертифікатів випробувань виробника на виріб (на партію) у відповідності до вимог технічних умов виробника та ДСТУ 9077:2021, які повинні бути чинними на дату подання тендерної пропозиції та залишатися чинними на дату поставки та містити такі відомості:
- Номер партії та серійний номер виробу;
- Повна маса виробу;
- Номінальна дозволена вага;
- Дата виготовлення (рік та місяць);
- Номінальний потік повітря;
- Опір потоку за номінальної витрати повітря.
Випробування зразку партії виробу повинно бути проведено методами зазначеними у технічних умовах виробника та у розділі 6 ДСТУ 9077:2021.
3) п.п. 2 п.4 Додатку 1 викласти в наступній редакції: 2) завірені виробником копії:
 декларації про відповідність виробу Технічному регламенту засобів цивільного захисту, затвердженому постановою КМУ від 26.05.2023р. №535, що складається виробником (для років (дати) виготовлення товару з травня 2024 року) або сертифікату відповідності вимогам технічних умовах виробника та ДСТУ 9077:2021, в яких повинно бути зазначена марка (найменування) виробу.
- сертифікатів випробувань виробника на виріб (на партію) у відповідності до вимог технічних умов виробника та ДСТУ 9077:2021, які повинні бути чинними на дату подання тендерної пропозиції та залишатися чинними на дату поставки та містити такі відомості:
- Номер партії та серійний номер виробу;
- Повна маса виробу;
- Номінальна дозволена вага;
- Дата виготовлення (рік та місяць);
- Номінальний потік повітря;
- Опір потоку за номінальної витрати повітря.
Випробування зразку партії виробу повинно бути проведено методами зазначеними у технічних умовах виробника та у розділі 6 ДСТУ 9077:2021.
Відповідно до ст. 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Наявність спірних пунктів у Додатку 1 Тендерної документації створює умови, які суперечать вимогам чинного законодавства України у сфері цивільного захисту та унеможливлює конкуренту боротьбу в даній закупівлі.
Захист порушених прав та законних інтересів Скаржника можливий шляхом зобов’язання Замовника внести зміни до тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації