• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015:33710000-0 - Парфуми, засоби гігієни та презервативи (Мило тверде, туалетне, 100 г, упаковане)

Поставка товару, спосіб поставки та умови його оплати здійснюються відповідно до вимог договору (проєкту договору) та додатку 1 до нього. Якість, пакування, фасування та маркування переданого товару повинна відповідати додатку 1 (технічним вимогам), який є невід’ємною частиною договору (проєкту договору). Номенклатурна позиція: 33711900-6 Мило.

Завершена

2 063 595.60 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 317.98 UAH
Період оскарження: 14.04.2025 17:02 - 20.04.2025 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 6dc1fb8d2739460888e663e8fe63a795
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-14-011654-a.c1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 21.04.2025 16:19
Автор: ТОВ "КАНЦЛОГІСТІК", Григорій Васильович +380681887209 tenderlogistic@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 33d27415ad3c44af993101a504bebf93
Заголовок пункту скарги: Скарга
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Додатком 1 до тендерної Документації встановлено перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі в тому числі:
2.2. Довідка у довільній формі, за підписом уповноваженої посадової особи учасника, щодо зобов’язань дотримуватися Учасником вимог чинного законодавства із захисту довкілля при постачанні товарів, що є предметом закупівлі з обов’язковим наданням оригінал(и) (або нотаріально завірену копію) сертифікату (сертифікатів) на систему екологічного управління відповідно до ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015), виданий(і) органом із сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України, на ім’я Учасника та виробника(ів), дійсний(і) на момент подання тендерних пропозицій. Зазначений сертифікат(и) повинен(і) бути діючим(и) до кінцевого терміну постачання товару. У разі, якщо строк його(їх) дії менше терміну постачання товару, учасник надає сканований оригінал гарантійного листа щодо отримання нового сертифікату(-ів) з терміном його дії до кінцевого терміну постачання товару.
2.3. Оригінал(и) (або нотаріально завірену копію) сертифікату (сертифікатів) на систему управління якістю відповідно до ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015), виданий(і) органом із сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України, на ім’я Учасника та виробника(ів), дійсний(і) на момент подання тендерних пропозицій. Зазначений сертифікат(и) повинен(і) бути діючим(и) до кінцевого терміну постачання товару. У разі, якщо строк його(їх) дії менше терміну постачання товару, учасник надає сканований оригінал гарантійного листа щодо отримання нового сертифікату(-ів) з терміном його дії до кінцевого терміну постачання товару.
2.4. Оригінал(и) (або нотаріально завірену копію) сертифікату (сертифікатів) на систему управління безпечністю харчових продуктів відповідно до ДСТУ ISO 22000:2007 (ISO 22000:2005, IDT) або ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT), виданий(і) органом із сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України, на ім’я Учасника та виробника(ів), дійсний(і) на момент подання тендерних пропозицій. Сертифікат надається на вид продукції, що приймає участь у харчовому ланцюзі. Зазначений сертифікат(и) повинен(і) бути діючим(и) до кінцевого терміну постачання товару. У разі, якщо строк його(їх) дії менше терміну постачання товару, учасник надає сканований оригінал гарантійного листа щодо отримання нового сертифікату(-ів) з терміном його дії до кінцевого терміну постачання товару.
Відповідно до статті 1 Закону України "Про акредитацію органів з оцінки відповідності" акредитація органів з оцінки відповідності (далі - акредитація) - засвідчення національним органом України з акредитації того, що орган з оцінки відповідності відповідає вимогам національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами або вимогам міжнародних чи європейських стандартів, та у разі необхідності будь-яким додатковим вимогам щодо акредитації у відповідних сферах для провадження визначеної діяльності з оцінки відповідності.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» діяльність з акредитації базується на таких основних принципах, зокрема, добровільності акредитації.

Здійснення добровільної оцінки відповідності визначені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» (далі – Закон про технічні регламенти), відповідно до якого оцінка відповідності (у тому числі сертифікація) може бути обов’язковою (передбачена технічним регламентом) та добровільною (яка не вимагається технічним регламентом).
Добровільна оцінка відповідності, яка здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, а також на відповідність будь-яким заявленим вимогам.
При цьому, Законом про технічні регламенти не встановлено вимоги щодо обов’язкової акредитації в органів з оцінки відповідності, який проводить добровільну оцінку відповідності.
Таким чином, органи з оцінки відповідності, у тому числі які не акредитовані, мають право проводити добровільну оцінку відповідності систем менеджменту (систем управління якістю і так далі) на відповідність будь-яким вимогам, зазначеним у договорі між ними та заявником таких робіт.
Більш того отримати сертифікати ISO видані органом із сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України відповідно до вимог Замовника неможливо у термін, що відведений для подання тендерних пропозицій.
Жоден інший учасник, окрім того, який підготував їх заздалегідь, не може надати сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015), ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015)та ДСТУ ISO 22000:2007 (ISO 22000:2005, IDT) або ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT) що видані органом із сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України, які б повністю відповідали вимогам до тендерної Документації.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які нададуть оригінал(и) (або нотаріально завірену копію) сертифікату (сертифікатів) на систему екологічного управління відповідно до ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015), виданий(і) органом із сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України, на ім’я Учасника та виробника(ів), дійсний(і) на момент подання тендерних пропозицій.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які нададуть оригінал(и) (або нотаріально завірену копію) сертифікату (сертифікатів) на систему управління якістю відповідно до ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015), виданий(і) органом із сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України, на ім’я Учасника та виробника(ів), дійсний(і) на момент подання тендерних пропозицій
Також, за таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які нададуть оригінал(и) (або нотаріально завірену копію) сертифікату (сертифікатів) на систему управління безпечністю харчових продуктів відповідно до ДСТУ ISO 22000:2007 (ISO 22000:2005, IDT) або ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT), виданий(і) органом із сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України, на ім’я Учасника та виробника(ів), дійсний(і) на момент подання тендерних пропозицій.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Аналогічна правова позиція викладена у рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №14281-р/пк-пз від 07.09.2023 року та № 3316-р/пк-пз від 21.02.2024 року.
Отже, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до Додатку 1 до тендерної Документації шляхом вилучення вищезазначених дискримінаційних вимог.
Вважаємо, що Замовником під час проведення даної процедури закупівлі грубо порушуються принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності при здійсненні процедур закупівель, принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Хоча, відповідно до ч.4 ст.5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. В той же час, відповідно до ч.4 ст.22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Отже, вважаємо, що Замовником встановлені у Документації вимоги, які є дискримінаційними по відношенню до Скаржника, та які порушують правові норми, визначення ст. 5, 22 Закону, а також правову норму п.4 ч.10 ст.11 Закону, яка зобов’язує Замовника забезпечити рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації