• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Підрізання дерев і живих огорож: Послуги з омолодження дерев

Технічні вимоги до предмета закупівлі викладені у Додатку 2 тендерної документації

Торги не відбулися

327 048.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 635.24 UAH
Період оскарження: 11.04.2025 15:36 - 27.04.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА щодо порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняте рішення та дії замовника

Номер: 3b13bf6b0a0a4f89bbcc02c0b586bd2c
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-11-010709-a.b1
Назва: СКАРГА щодо порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняте рішення та дії замовника
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 04.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.05.2025 16:18
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 06.06.2025 15:33
Автор: ТОВ "ІНВЕСТ ХОЛДИНГ ДНІПРО", ТОВ ІНВЕСТ ХОЛДИНГ ДНІПРО +380500198737 investholdingdnipro@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: f6f5e54316f94f0597a110619686a169
Заголовок пункту скарги: Оскарження Протоколу №126 від 1905.2025 року
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Документи, які надаються переможцем
Тип порушення: Документи, які надаються переможцем
Опис суті пункту скарги: СКАРГА
щодо порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняте рішення та дії замовника
(у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (від 25.12.2015 № 922-VIII), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування)


11.04.2025 року Комунальним підприємством «Тернівське житлово-комунальне підприємство» (дала по тексту – Замовник) у відповідності до положень вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості), було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з урахуванням Особливостей) на закупівлю послуг: Послуги з омолодження дерев За кодом ДК 021:2015 ДК 021:2015 77340000-5 Підрізання дерев і живих огорож (77341000-2 - Підрізання дерев), ідентифікатор закупівлі: UA-2025-04-11-010709-a.




Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли учасники:
ТОВ "ІНВЕСТ ХОЛДИНГ ДНІПРО"
ФОП "ПАРАДУХА ПАВЛО ВОЛОДИМИРОВИЧ"
ФОП "БОГОМОЛОВА ТЕТЯНА ДЕНИСІВНА "

02 травня 2025 року протоколом №120 уповноваженої особи Комунального підприємства «Тернівське житлово-комунальне підприємство» С.Миронової було прийняте рішення про визначення ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ІНВЕСТ ХОЛДИНГ ДНІПРО» (надалі за текстом – Учасник) переможцем закупівлі та про намір укласти договір про закупівлю.

Згідно з положеннями тендерної документації Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів.

Учасником після визначення його переможцем по процедурі закупівлі був складений проект договору для підписання та відправлений на e-mail Замовника <kptgkp-plan@ukr.net> для погодження.

15 травня 2025 року від Замовника на електронну пошту надійшов лист на укладання договору за результатами відкритих торгів , у якому Замовник запропонував заповнити та підписати наданий ним проект договору і направити його на їх адресу за допомогою компанії «Нова пошта».





















Учасником, проект договору, який був надісланий Замовником даним листом, був заповнений та підписаний, а також направлений Замовнику, як на те вимагалося у листі від Замовника, компанією Нова пошта.
Таким чином, Учасником, у відповідності до вимог Закону, Особливостей та вимог тендерної документації був дотриманий встановлений ними термін, а саме «не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі».
Факт надходження Замовнику заповненого та підписаного з боку Учасника договору про закупівлю повністю підтверджується тим, що Замовником на веб-порталі Уповноваженого органу 19 травня 2025 року був оприлюднений підписаний з боку Учасника договір про закупівлю (файл Договір ТОВ ІНВЕСТ ХОЛДИНГ ДНІПРО.pdf).
Враховуючи вищевикладене Учасник повністю виконав вимоги Закону, Особливостей та тендерної документації Замовника в частині заповнення та підписання зі свого боку договору про закупівлю, й Замовником був отриманий договір про закупівлю, підписаний з боку Учасника у встановлений 15 денний термін.

Але не зважаючи на вказане вище Замовник зі свого боку не підписав надісланий йому Учасником договір про закупівлю з не зрозумілих не те підстав, чим грубо порушив положення Закону, Особливостей та тендерної документації.

19.05.2025 року протоколом №126 (надалі за текстом – Протокол) уповноваженої особи Замовника С.Миронової було прийняте рішення про відхилення пропозиції Учасника - ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ІНВЕСТ ХОЛДИНГ ДНІПРО».
В Протоколі зазначено, що Учасник у строк визначений для укладання договору за допомогою Нової пошти надав підписаний зі свого боку договір, але всупереч п.2.1 Додатку 2 до тендерної документації в наданому договорі відсутні розрахунки до додатку №1 до Договору «Договірна ціна» та не позначено, що ціна є динамічною. Таким чином, як вказує Замовник у даному Протоколі Договір про закупівлю не вдалось укласти у строк визначений для укладання договору.
На думку Замовника, саме вказане вище, є підставою для відхилення тендерної пропозиції Учасника відповідно до підпункту 3 пункту 44 Особливостей, як такого що відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладання договору про закупівлю.
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ІНВЕСТ ХОЛДИНГ ДНІПРО» вважає, що зазначений вище Протокол №126 від 15.05.2025 року та дії замовника, які відбулися під час укладення договору про закупівлю та під час прийняття Протоколу є не правомірними, не законними та такими, що призвели до грубого порушення Замовником норм законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону та Особливостей та законних інтересів Учасника за наступних підстав:
Положеннями тендерної документації визначено, що Проект договору про закупівлю із зазначенням порядку змін його умов викладено в Додатку 3 до цієї тендерної документації. Договір про закупівлю укладається відповідно до вимог цієї тендерної документації та тендерної пропозиції переможця у письмовій формі у вигляді єдиного документа.
Таким чином, договір про закупівлю повинен бути укладений у повній відповідності та по формі, яка зазначені Замовником у додатку №3 до тендерної документації (проект договору), та від якої заборонено відступати.
Що саме й було зроблено Учасником, а саме:
Учасником, як на те вимагалося Законом, Особливостями, положеннями тендерної документації та Замовником у листі від 15 травня 2025 року, який надійшов від Замовника на електронну пошту (лист на укладання договору за результатами відкритих торгів) був заповнений у повному обсязі та підписаний з боку Учасника договір про закупівлю, у томі числі були заповнені усі додатки до договору, в тому числі, додаток №1 до договору «Договірна ціна» та даний договір про закупівлю був відправлений Замовнику через компанію Нова пошта й Замовником він був отриманий.
Учасником у повній відповідності до проекту договору та положень Додатку №2 до договору (Додаток №3 до тендерної документації) був заповнений у повному обсязі, у тому числі був заповнений у повному обсязі Додаток №1 до договору «Договірна ціна», що повністю підтверджується оприлюдненим Замовником на веб-порталі уповноваженого органу 19 травня 2025 року підписаним з боку Учасника договором про закупівлю (файл Договір ТОВ ІНВЕСТ ХОЛДИНГ ДНІПРО.pdf).
Надання розрахунків до Додатку №1 до договору не передбачено ні тендерною документацією, ні проектом договору (додаток №3 до тендерної документації). Тобто, тендерною документацією не передбачається обов’язку надавати Замовнику розрахунки до Додатку №1 до договору. А вимоги Замовника в цій частині є не законними та такими, що порушують положення тендерної документації.
У самому додатку №3 до тендерної документації, а саме у Додатку №1 до проекту договору не має інформації щодо того, яка повинна бути договірна ціна тверда чи динамічна, що в свою чергу не містить обов’язку Учасника зазначати у договорі саме інформацію щодо зазначення договірної ціни – динамичної. Тобто, у відповідності до проекту договору не встановлено саме обов’язку Учасника зазначати саме вид договірної ціни, та відповідно до цього не зазначення у договорі саме виду договірної ціни не є порушенням положень тендерної документації та Додатку №3 до неї (Проект договору).
Таким чином, Учасником в цій частині не було порушено вимог тендерної документації та Додатку №3 до тендерної документації (проект договору).
Та, не зважаючи на це, Замовник приймає не законне, протиправне та ні чим не обгрунтоване рішення (Протокол №126 від 15.05.2025 року) щодо відхилення тендерної пропозиції Учасника – переможця (ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ІНВЕСТ ХОЛДИНГ ДНІПРО»).
Додатком 2 до тендерної документації визначено «Ціна пропозиції на послуги з омолодження дерев (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення послуг та в поточних цінах на них. Договірна ціна, яка визначається згідно кошторисних норм України та є динамічною, у тому числі у машиносчитувальному форматі, надається Учасником після проведення аукціону при укладанні договору.»
Учасником у відповідності до Додатку №2 до тендерної документації ціна пропозиції на послуги з омолодження дерев (договірна ціна) була розрахована на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення послуг та в поточних цінах на них. Тобто, ціна пропозиції була розрахована з повним дотриманням зазначеної вище вимоги тендерної документації.
Договірна ціна була визначена згідно кошторисних норм України та була визначена як динамічна, у тому числі у машиносчитувальному форматі, вона була надана Учасником Замовнику після проведення аукціону при укладанні договору. А саме у машиносчитувальному форматі договірна ціна була також надіслана на електронну пошту Замовника <kptgkp-plan@ukr.net> 06.05.2025 року.




















Таким чином Учасник, повністю дотримався положень Додатку №2 до тендерної документації в частині визначення ціни тендерної пропозиції та надання Замовнику договірної ціни саме в машинозчитувальному форматі після проведення аукціону при укладенні договору про закупівлю.

Враховуючи вищевикладене, вважаємо та наполягаємо на тому, що Учасником під час укладання договору про закупівлю були у повному обсязі виконані вимоги тендерної документації та додатків до неї в частині укладання договору про закупівлю, а Замовником було грубо порушені положення Закону, Особливостей та тендерної документації в частині укладання договору про закупівлю, й як слід було прийнято не законний, протиправний та ні чим не обґрунтований Протокол № 126 від 19.05.2025 року про відхилення тендерної пропозиції Учасника, який підлягає скасуванню.
Крім того, вважаємо, що Замовник поставився до Учасника з явною упередженістю, не зважаючи на те що ним було виконані усі вимоги тендерної документації щодо укладання договору про закупівлю за результатами проведення процедури закупівлі, не зважаючи на те, що пропозиція Учасника є найбільш економічно вигідною пропозицією визначеною за результатами проведення аукціону, що є явною дискримінацією Учасника та порушенням інших принципів проведення публічних закупівель.
Враховуючи вищевикладене вважаємо, що Замовник грубо порушив та повністю розуміючи, що він порушує положення Закону, Особливостей та положення тендерної документації, принципи здійснення публічних закупівель, визначених Законом та Особливостями, у тому числі принципи: добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії, ефективності та пропорційності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; запобігання корупційним діям і зловживанням, що призвело до порушення законних прав та інтересів Учасника, як переможця процедури закупівлі, який є реальним надавачем даного виду послуг (Послуги з омолодження дерев За кодом ДК 021:2015 ДК 021:2015 77340000-5 Підрізання дерев і живих огорож (77341000-2 - Підрізання дерев) і повністю готовий до виконання договору у повному обсязі у разі його укладення.
Також, вважаємо, що право Учасника на підписання договору за результатами проведення процедури закупівлі було грубо порушено Замовником, а порушення його права можливо захистити тільки шляхом скасування рішення Замовника про відхилення пропозиції Учасника, яке прийнято Протоколом №126 уповноваженої особи Замовника від 19.05.2025 року та зобов’язання Замовника укласти з Учасником договір про закупівлю, як с таким, що виконав у повному обсязі вимоги тендерної документації щодо порядку укладання договору про закупівлю.
Наявність порушених прав та охоронюваних законом інтересів Учасника обґрунтовується тим фактом, що тендерна пропозиція Учасника була подана у повній відповідності до вимог тендерної документації, його тендерна пропозиція була визначена як найбільш економічно вигідною, й Учасник був визначений переможцем по даній процедурі закупівлі та Замовником 02 травня 2025 року було прийняте рішення (протокол №120 від 02 травня 2025 року) про визначення ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ІНВЕСТ ХОЛДИНГ ДНІПРО» переможцем закупівлі та про намір укласти договір про закупівлю, й відповідно до цього Учасник був готовий виконати у повному обсязі усі повністю умови договорі про закупівлю, а договір про закупівлю був заповнений Учасником у повному обсязі та надісланий Замовнику у повній відповідності до його вимог Закону, Особливостей та положень тендерної документації, а Замовник, зі свого боку, з не зрозумілих на те підстав не підписав та не оприлюднив на веб-порталі уповноваженого органу наданий Учасником договір про закупівлю та прийняв не законне, необгрунтоване та ні чим не вмотивоване рішення - Протокол № 126 від 19.05.2025 року про відхилення тендерної пропозиції Учасника, чим фактично позбавив Учасника права на укладання договору за результатами проведення процедури закупівлі, чим гурбо порушив основні принципи здійснення публічних закупівель у тому числі принципи: добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії, ефективності та пропорційності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Також наполягаємо на тому, що прийняте рішення та усі дії Замовника під час укладання договору про закупівлю грубо порушують законні права та охоронювані законом інтереси Учасника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема з повним дотримання принципів здійснення закупівель.
Учасник вважає, що його права та законні інтереси можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити певні дії, які передбачені Законом та Особливостями.
Керуючись положеннями Закону та Особливостей,

ПРОСИМО:

1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Визнати Протокол №126 від 19.05.2025 року уповноваженої особи Комунального підприємства «Тернівське житлово-комунальне підприємство» С.Миронової про прийняття рішення про відхилення пропозиції Учасника-переможця ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ІНВЕСТ ХОЛДИНГ ДНІПРО» не законним та не правомірним, та таким, що прийнято з грубими порушеннями Закону, Особливостей та положень тендерної документації.
3. Визнати дії Замовника під час укладання договору про закупівлю з ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ІНВЕСТ ХОЛДИНГ ДНІПРО» та прийняття Протоколу №126 від 19.05.2025 року уповноваженої особи Комунального підприємства «Тернівське житлово-комунальне підприємство» С.Миронової про прийняття рішення про відхилення пропозиції Учасника-переможця ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ІНВЕСТ ХОЛДИНГ ДНІПРО» не законними та не правомірними, та такими, що було здійснено з грубими порушеннями Закону, Особливостей та положень тендерної документації, а також, такими, що не відповідають та грубо порушують положення Закону, Особливостей та тендерної документації.
4. Зобов’язати Замовника скасувати Протокол (рішення) №126 від 19.05.2025 року уповноваженої особи Комунального підприємства «Тернівське житлово-комунальне підприємство» С.Миронової про прийняття рішення про відхилення пропозиції Учасника-переможця ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ІНВЕСТ ХОЛДИНГ ДНІПРО».
5. Прийняти рішення про встановлення факту грубого порушення Замовником - Комунальним підприємством «Тернівське житлово-комунальне підприємство» положень Закону, Особливостей та тендерної документації.
6. Зобов’язати Замовника - Комунальне підприємство «Тернівське житлово-комунальне підприємство» укласти договір про закупівлю з учасником - ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ІНВЕСТ ХОЛДИНГ ДНІПРО».

Додатки: протокол №120 від 02.05.2025 року, протокол №126 від 19.05.2025 року,
Лист про укладання договору від 15.05.2025 року, Додаток 3 до тендерної
документації (проект договору), Договір ТОВ ІНВЕСТ ХОЛДИНГ ДНІПРО.





Директор А.М.Шахвердян
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника