• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Інгібітор корозії для умов високомінералізованих водно-нафтових середовищ (постійне дозування)

Звертаємо вашу увагу та додатково уточнюємо, що при заповненні розділу "Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі" учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції, а Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документів, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей (детально описано у додатку 2 та 4 до ТД).

Завершена

1 266 687.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 12 666.87 UAH
Період оскарження: 11.04.2025 15:41 - 03.05.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на рішення про відхилення тендерної пропозиції

Номер: 8532cf4976e046c8bbf61ff762a86e85
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-11-010833-a.b1
Назва: Скарга на рішення про відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 30.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 22.05.2025 15:45
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 03.06.2025 18:02
Автор: ТОВ "ТЕХНОХІМРЕАГЕНТ", Лілія Поліон +380503235664 office@txp.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 37a557dd35cf4225ba40e6ca72e2ba4f
Заголовок пункту скарги: Щодо неправомірного рішення ЗАМОВНИКА щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Тип порушення: Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Опис суті пункту скарги: СКАРГА
на рішення про відхилення тендерної пропозиції
( на підставі пункту 44 Постанова №1178 від 12.10.2022р.)
Дана скарга сформована та подана у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості, Постанова №1178) на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей).

ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "УКPНAФТА" (код ЄДРПОУ 00135390) (далі – Замовник) від 11 квітня 2025 року було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), «Інгібітор корозії для умов високомінералізованих водно-нафтових середовищ (постійне дозування)» за кодом ДК 021:2015: 24960000-1 — Хімічна продукція різна.

Фактичні обставини
ТОВ «ТЕХНОХІМРЕАГЕНТ« (далі – Скаржник) подав тендерну пропозицію та взяв участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником, а також виграв аукціон за результатами закупівлі, і далі перебував на стадії кваліфікації із найнижчою ціною тендерної пропозиції.
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 07 травня 2025 року.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли наступні учасники:
Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція
ТОВ «ТЕХНОХІМРЕАГЕНТ» (далі – Скаржник) 1 030 800,00 UAH 1 030 800,00 UAH
ТОВ СПЕЦОДЯГ ПІВНЯ 1 245 000,00 UAH 1 245 000,00 UAH
Учасник - Скаржник запропонував найкращу ціну «1 030 800,00 грн.» під час аукціону для товару за ДК 021:2015: 24960000-1 — Хімічна продукція різна, чим його пропозиція зберігає більше 230 00,00 грн. кошторису Замовника.
15 травня 2025 року Замовник ухвалив рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, що було зафіксовано в протоколі відхилення тендерної пропозиції (Протокол № 01/01/13/10/01/01/120/1-ОГ) (далі – Протокол). Замовник обґрунтував своє рішення відсутністю «забезпечення тендерної пропозиції», що не відповідає дійсності, так як учасником надано забезпечення тендерної пропозиції.
Скаржник, ТОВ «ТЕХНОХІМРЕАГЕНТ» вважає, що зазначені рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, призвели до порушення норм законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону та Особливостей, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, абзацом 3 пункту 56 Особливостей (протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю), звертаємось до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою з огляду на таке:

1. Щодо неправомірного рішення ЗАМОВНИКА щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника:

Протокол № 01/01/13/10/01/01/120/1-ОГ від 15 травня 2025 року про відхилення тендерної пропозиції Скаржника містить наступні підстави:
«Розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами й доповненнями) (далі - Особливості).
07.05.2025 року в електронній системі закупівель (далі – електронна система) відбулося розкриття тендерних пропозицій учасників відкритих торгів по Закупівлі.
Очікувана вартість Закупівлі: 1 266 687,00 грн без ПДВ.
Оцінка тендерної пропозиції проводиться електронною системою автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, визначених замовником у тендерній документації (далі – ТД), шляхом застосування електронного аукціону.
За результатами оцінки тендерна пропозиція Учасника визначена електронною системою найбільш економічно вигідною.
Учасник запропонував ціну, яка становить 1 030 800,00 грн без ПДВ.
За результатами розгляду тендерної пропозиції встановлено, що на виконання вимог пункту 2 Розділу ІІІ Тендерної документації, Учасником у складі пропозиції не надано забезпечення тендерної пропозиції.
Згідно з пп.1 п.44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми..»

Скаржник із такими підставами відхилення не погоджується та повідомляє, що вони є незаконними на підставі наступного:
Умови документації закупівлі:
Відповідно до пункту 3.5.1., 3.5.2 Додатку 2 Тендерної пропозиції встановлено, що учасник надає Забезпечення тендерної пропозиції надається у вигляді банківської гарантії відповідно до вимог п.2 Розділу ІІІ цієї ТД та форми забезпечення тендерної пропозиції, встановленої в Додатках 6.1. та/або 6.2. до цієї ТД.

Зокрема, Скаржник у складі тендерної пропозиції подав ряд документів на виконання вимоги про надання забезпечення тендерної пропозиції:
1. «банківська гарантія.zip».
Скаржником до складу тендерної пропозиції було надано архівний файл з назвою "банківська гарантія.zip", у якому містяться наступні файли (згідно зі скріншотом):
1. banking_licence_ПУМБ.pdf
2. banking_licence_ПУМБ.pdf.p7s – підписаний файл
3. image001.png – графічний файл
4. Довіреність Крупицька Ю. В..pdf
5. Довіреність Крупицька Ю. В..pdf.p7s – підписаний файл
6. ЗМІНИ №1 ДО БАНКІВСЬКОЇ ГАРАНТІЇ №ZAPG344568704.pdf
7. ЗМІНИ №1 ДО БАНКІВСЬКОЇ ГАРАНТІЇ №ZAPG344568704.pdf.p7s – підписаний файл
8. Кредит-рейтинг.pdf
9. Кредит-рейтинг.pdf.p7s – підписаний файл
У наданому файлі «ЗМІНИ №1 ДО БАНКІВСЬКОЇ ГАРАНТІЇ №ZAPG344568704» викладено інформацію щодо офіційного внесення змін до банківської гарантії, яка була раніше видана АТ «ПУМБ». Документ підтверджує, що:
• Дата видачі змін: 5 травня 2025 року
• Місце складання: м. Київ
• Гарант: АТ «ПЕРШИЙ УКРАЇНСЬКИЙ МІЖНАРОДНИЙ БАНК», код ЄДРПОУ 14282829
• Принципал: ТОВ «ТЕХНОХІМРЕАГЕНТ», код ЄДРПОУ 34155997
• Бенефіціар: ПАТ «УКРНАФТА»
• Сума гарантії: 38 000,00 грн
• Дата закінчення гарантії: 8 жовтня 2025 року
• Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-04-11-010833-a
• Предмет закупівлі: Інгібітор корозії для умов високомінералізованих водно-нафтових середовищ

Також у документі міститься важливе положення, згідно з яким:
«Внесення змін до тексту гарантії Принципалом, Бенефіціаром, Банком-гарантом здійснюється за письмовою згодою із бенефіціаром. Без згоди Бенефіціара допускається вносити зміни до банківської гарантії щодо збільшення суми гарантії та продовження строку її дії.»
«Унесення змін до цієї гарантії може здійснюватися у порядку, передбаченому чинним законодавством України та нормативно-правовими актами Національного банку України, після чого ці зміни стають невід’ємною частиною цієї гарантії.»

Отже, скаржник надав повний комплект документів щодо банківської гарантії, включаючи:
• ліцензію банку-гаранта;
• довіреність на підписанта;
• кредитний рейтинг банку;
• оригінал гарантії та зміни до неї, з чітко викладеними умовами її дії.
Це свідчить про належне виконання вимог тендерної документації щодо фінансового забезпечення та документального оформлення банківської гарантії.

У даному випадку підставами для внесення змін до банківської гарантії, наданої скаржником, були офіційні зміни до тендерної документації, внесені 30 квітня 2025 року о 10:10 за ініціативою Замовника.
Відповідні зміни стосувалися таких ключових аспектів проведення закупівлі:
• Пролонгації періоду подання тендерних пропозицій, що безпосередньо впливає на розрахунок строку дії банківської гарантії;
• Коригування строку дії забезпечення тендерної пропозиції, що, згідно з умовами тендерної документації, обраховується від дати закінчення подання пропозицій;
• Зміна номера протоколу затвердження тендерної документації, який зазначається у супровідних документах, у тому числі й у змісті гарантії.
Враховуючи викладене, скаржником було обґрунтовано і своєчасно внесено відповідні зміни до банківської гарантії, а також надано повний пакет документів, що підтверджують її дійсність, актуальність та відповідність оновленим умовам закупівлі.
Такі дії відповідають не лише нормам тендерної документації та вимогам законодавства, а й принципам добросовісності, передбаченими статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Зазначене в Протоколі № 01/01/13/10/01/01/120/1-ОГ від 15 травня 2025 року твердження про відсутність забезпечення тендерної пропозиції з боку Скаржника є необґрунтованим і таким, що не відповідає фактичним обставинам справи, а отже, саме рішення про відхилення тендерної пропозиції є незаконним.
По-перше, у пункті 2 Розділу III тендерної документації встановлено вимогу про надання забезпечення тендерної пропозиції у вигляді банківської гарантії, яка має відповідати формі, наведеної у Додатках 6.1. та/або 6.2. цієї документації.
Скаржником така банківська гарантія була належним чином подана. У складі тендерної пропозиції надано файл “банківська гарантія.zip”, який містив:
• банківську ліцензію АТ «ПУМБ»;
• довіреність на уповноважену особу банку;
• саму банківську гарантію №ZAPG344568704 від 29 квітня 2025 року;
• офіційно оформлені Зміни №1 до банківської гарантії, датовані 5 травня 2025 року, у зв’язку зі змінами до тендерної документації, внесеними 30 квітня 2025 року.
Таким чином, Скаржником повністю дотримано умов п. 3.5.1 та 3.5.2 Додатку 2 ТД, а також пункту 2 Розділу III ТД. Банківська гарантія була оформлена, дійсна, чинна на момент подання пропозиції, підписана належним чином та завантажена у складі пропозиції в системі Prozorro.
Формальна позиція замовника про те, що "забезпечення не надано", не має під собою правового або фактичного підґрунтя. Замовник при розгляді тендерної пропозиції не взяв до уваги надані Скаржником документи, які прямо підтверджують факт виконання вимоги щодо забезпечення.
Крім того, жодного запиту на уточнення чи повідомлення про усунення невідповідностей від замовника щодо цього питання не надходило, що суперечить положенням пункту 43 Особливостей.
Відтак, висновок про відсутність забезпечення та відповідне рішення про відхилення пропозиції є передчасним, неправомірним та таким, що підлягає скасуванню. Скаржник закликає переглянути прийняте рішення з урахуванням наданих документів та положень тендерної документації.

Щодо права виправлення інформації в банківській гарантії за її наявності відповідно до позиції Мінекономіки у відповідь на запит 1174/2022 та практики Антимонопольного комітету України:
В свою чергу, Мінекономіки у відповідь на запит 1174/2022 про виправлення помилок у тексті банківської гарантії, яка надана учасником як забезпечення ТП зазначило ось що. Якщо замовник під час розгляду ТП учасника процедури закупівлі виявив невідповідності в гарантії, яка надається як забезпечення ТП, передбаченої пунктом 10 частини першої статті 1 Закону, банками, іншими фінансовими установами та страховими організаціями за встановленою наказом № 2628 формою, то такі невідповідності підлягають виправленню згідно з пунктом 40 Особливостей (пунктом 43 Особливостей згідно змін).
Звертаємо увагу, що надання учаснику можливості на усунення невідповідностей є обов’язком, а не правом замовника. Проте, абзац 3 пункту 43 Особливостей встановлює, що замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, крім випадків пов'язаних із виконанням рішення органу оскарження про що детально у пункті 2 Скарги.
З огляду на викладене, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника є незаконним та підлягає скасуванню. Скаржник має всі правові підстави для звернення до Антимонопольного комітету України зі скаргою про неправомірне відхилення його тендерної пропозиції.
Відхилення тендерної пропозиції Скаржника є безпідставним та незаконним, оскільки не відповідає вимогам Закону України "Про публічні закупівлі" та Особливостей.

2. Щодо порушення порядку проведення процедури закупівлі – Замовник не надав 24 години для усунення невідповідностей:

Звертаємо увагу, що за наявних запитань до тендерної пропозиції учасника Замовника має можливість здійснити уточнення в період вивчення тендерної пропозиції або оприлюднити вимогу про усунення невідповідностей протягом 24 годин.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження
Відповідно до пункту 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію:
1) перелік виявлених невідповідностей;
2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності;
3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
Замовник не може розміщувати щодо одного й того ж учасника процедури закупівлі більш ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Відповідно до частини 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо під час розгляду тендерної пропозиції замовник виявляє невідповідності в документах, які стосуються відповідності учасника кваліфікаційним критеріям (у тому числі матеріально-технічної бази), він зобов’язаний надати учаснику 24 години на усунення таких невідповідностей.
Відповідно до вимог пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель, якщо замовник під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником, замовник має зобов'язання розмістити повідомлення про усунення таких невідповідностей у електронній системі закупівель не пізніше ніж за два робочі дні до завершення строку розгляду тендерних пропозицій. Водночас, згідно з цією нормою, невідповідності в інформації та/або документах, що не призводять до зміни суті пропозиції, а саме — предмета закупівлі, найменування товару, марки, моделі тощо, можуть бути усунені без внесення змін до змісту самої пропозиції.
Відповідно до Відповідь на запит 1174/2022 від Міністерства економіки України встановлено:
«Шановний користувачу, повідомляємо, що відповідь на питання міститься в запитах № 1236/2022 та № 1068/2022, що розміщені на інформаційному ресурсі Уповноваженого органу за посиланнями:
https://www.me.gov.ua/InfoRez/Details?id=c2da2af3-333e-4e01-aa26-c9ed3cbc7bdf&lang=uk-UA
https://me.gov.ua/InfoRez/Details?id=e0c2bc49-3139-4994-bdcc-2a9e5f7e6fcf&lang=uk-UA
Форма забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції та Вимоги до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції затверджені наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 (зі змінами) (далі - наказ № 2628).
Отже, у разі якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в гарантії, яка надається як забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, передбаченої пунктом 10 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі», банками, іншими фінансовими установами та страховими організаціями за встановленою наказом № 2628 формою, то такі невідповідності підлягають виправленню згідно з пунктом 40 Особливостей. Натомість не підлягає виправленню згідно з пунктом 40 Особливостей випадок відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.»


Якщо замовник мав зауваження/невідповідності до наданого забезпечення тендерної пропозиції Скаржника, зокрема у вигляді банківської гарантії із змінами, яка була подана, то Замовника зобов’язаний діяти відповідно до пункту 43 Особливостей, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 №1178.
Згідно з офіційною позицією Мінекономіки, викладеною у відповіді на запит №1174/2022, невідповідності у тексті банківської гарантії, що є забезпеченням тендерної пропозиції, можуть бути виправлені. Виправлення допускається, якщо гарантія вже подана у складі тендерної пропозиції, оформлена за формою, затвердженою наказом Мінфіну №2628, але має окремі технічні чи формальні помилки (наприклад, у датах, назві процедури, строках тощо).
Водночас, як підкреслює Мінекономіки, не підлягає виправленню ситуація, коли учасник взагалі не подав банківське забезпечення, незважаючи на таку вимогу в тендерній документації. Тобто, наявність документу є обов’язковою умовою для того, щоб взагалі розглядати можливість внесення змін.
У випадку, коли банківська гарантія була подана, але до неї були внесені зміни через оновлення тендерної документації замовником, що, наприклад, змінило строк дії пропозиції чи інші супровідні реквізити, замовник повинен надати учаснику 24 години для усунення таких невідповідностей, відповідно до пункту 43 Особливостей та частини 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі».
Більше того, надання учаснику можливості на усунення невідповідностей є обов’язком, а не правом замовника. Ігнорування цієї норми й відхилення пропозиції без надання права на усунення помилок — є порушенням як законодавства, так і принципів добросовісної конкуренції.
Отже, якщо замовник мав зауваження до наданої банківської гарантії, оформленої з урахуванням змін до ТД, але не скористався правом надати 24 години на виправлення, і одразу ухвалив рішення про відхилення, — таке рішення є незаконном, порушує вимоги законодавства і має бути скасоване.

Тому Дії замовника є незаконними, оскільки вони суперечать положенням Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, а також обмежують право учасника на добросовісну конкуренцію.

3. Щодо порушення принципів статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та незаконного визначення переможця:
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотримання встановлених принципів та недискримінація учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3)відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, але підстави для такого відхилення відсутні на підставі наведеного вище.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозицій Скаржника, а саме – безпідставно відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Також, учасник - Скаржник запропонував найкращу ціну «1 030 800,00 грн.» під час аукціону для предмету закупівлі за кодом ДК 021:2015: 24960000-1 — Хімічна продукція різна, чим його пропозиція зберігає більше 250 000 грн. кошторису Замовника, та при цьому безпідставно відхиливши її Замовник порушує принцип максимальної економії відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».

Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення його пропозиції.

Враховуючи наведену вище інформацію, Скаржник вважає, що наявні підстави для задоволення його скарги в повному обсязі із метою захисту його порушених інтересів в зазначеній закупівлі.
Враховуючи викладене, прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії.
Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, Закону та на підставі зазначеного вище,
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)