• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту на території ЗЗСО І-ІІІ ст. № 3 по вул. Гетьманська, 63, м. Подільськ, Подільського р-ну, Одеської області» (коригування)

Завершена

99 646 943.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 2% або 1 992 938.86 UAH
Період оскарження: 11.04.2025 15:23 - 09.05.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника у процедурі закупівлі «Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту на території ЗЗСО І-ІІІ ст. № 3 по вул. Гетьманська, 63, м. Подільськ, Подільського р-ну, Одеської області» (коригування) (ДК 021:2015: 45210000-2 — Будівництво будівель)

Номер: 21e32b47e2d8425b80f31a530c3daa24
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-11-010372-a.c1
Назва: СКАРГА на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника у процедурі закупівлі «Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту на території ЗЗСО І-ІІІ ст. № 3 по вул. Гетьманська, 63, м. Подільськ, Подільського р-ну, Одеської області» (коригування) (ДК 021:2015: 45210000-2 — Будівництво будівель)
Скарга:
Дата розгляду скарги: 02.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.04.2025 15:25
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 07.05.2025 09:31
Дата виконання рішення Замовником: 07.05.2025 14:57
Коментар замовника щодо усунення порушень: Виконати рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія) від 02.05.2025 №7042-р/пк-пз, яка зобов’язала внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту на території ЗЗСО І-ІІІ ст. № 3 по вул. Гетьманська, 63, м. Подільськ, Подільського р-ну, Одеської області" (коригування)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-04-11-010372-a
Автор: ТОВ "УКРСЕРВІСГРУП", Олег Костенко +380487934931 ukrainian.servicegroup@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 617201f65d8d49b7a5c574a1ad2e1214
Заголовок пункту скарги: пункт 6 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації - Замовник надав лише відомість обсягів робіт (з переліком устаткування, без переліку матеріалів), але не надав відомість ресурсів до неї без цін.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1. У пункті 6 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено:
«Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником (зазначено в Додатку 1 до цієї тендерної документації);
Додатком 2 до тендерної документації зазначено вимоги щодо необхідних обсягів виконуваних робіт і матеріальних ресурсів для виконання таких робіт.
Учасник при підготовці тендерної пропозиції самостійно визначає потребу у відповідних будівельних машинах, механізмах та матеріалах (в тому числі, потребу в обладнанні, устаткуванні, інструментах, технологічних комплектах, засобах малої механізації, інших пристроях та інвентарю), які є необхідними для належного виконання договору про закупівлю згідно з нормативними й технологічними вимогами до провадження відповідної діяльності та/або відповідних технологічних процесів, із обов'язковим урахуванням того, що запропоновані обсяги виконуваних робіт і матеріальних ресурсів для виконання таких робіт не можуть бути меншими від визначених Додатком 2 до тендерної документації.
Об’єктом робіт, що є предметом закупівлі є: «Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту на території ЗЗСО І-ІІІ ст. № 3 по вул. Гетьманська, 63, м. Подільськ, Подільського р-ну, Одеської області» (коригування)
Клас наслідків (відповідальності) об’єкту СС2.
Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частини четвертою статті 5 Закону;
Якщо інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Учасника суперечить вимогам технічного завдання, яке додається до тендерної документації, та\або не відповідає вимогам Настановам визначення вартості будівництва, будівельним нормам то така пропозиція буде відхилена, як така, що не відповідає вимогам тендерної документації, і в подальшому не може приводитися у відповідність до неї.
Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні відповідати встановленим/зареєстрованим діючим нормативним актам діючого законодавства (державним стандартам (технічним умовам)), які передбачають застосування заходів із захисту довкілля.
Учасник визначає ціни на роботи, які він пропонує виконати за Договором, з урахуванням податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, транспортування, навантаження та розвантаження, страхування, витрат за статтями у відповідності чинним кошторисним нормам України «Настанова з визначення вартості будівництва» та «Настанова з визначення вартості проектних, науково проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво» затверджені наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281. Учасник відповідає за одержання будь-яких та всіх необхідних дозволів, ліцензій, сертифікатів (у тому числі експортних та імпортних) на роботи, які він пропонує виконати за Договором, та інших документів, пов’язаних із поданням пропозиції, та самостійно несе всі витрати на їх отримання. В ціні пропозиції учасник визначає вартість усіх запропонованих до виконання підрядних робіт з урахуванням робіт, що виконуються субпідрядними організаціями.
Вартість пропозиції та всі інші ціни повинні бути чітко визначені.
Ціна тендерної пропозиції динамічна.
Розрахунок ціни тендерної пропозиції та кошториси мають бути надані додатково в електронній формі, у вигляді окремого файлу (файлів) бажано у програмному комплексі АВК-5 (в електронному вигляді у форматі інформаційного блоку даних imd/або imp), або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації та розрахунків договірних цін (аналогом).
Учасники процедури закупівлі повинні надати розрахунок ціни тендерної пропозиції, який включає у відповідності до Настанови визначення вартості будівництва наступні скановані документи, підписані організацією учасником та з його печаткою (у разі наявності):
- договірна ціна;
- пояснювальна записка;
- розрахунки до договірної ціни;
- кошторисні розрахунки на окремі види витрат (розрахованих відповідно до Настанови визначення вартості будівництва);
- локальні кошториси (складені на підставі відомостей обсягів робіт, наданих Замовником та відповідно до Настанови визначення вартості будівництва);
- підсумкова відомість;
- підсумкова відомість ресурсів до кожного локального кошторису;
- розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису;
- розрахунок прибутку (в межах усереднених показників, рекомендованих Держбудом);
- розрахунки коштів на покриття адміністративних та загальновиробничих витрат будівельної організації.
- календарний графік робіт.
- розрахунок ціни пропозиції у вигляді договірної ціни в форматі imd з використанням будь-якого рекомендованого Мінрегіоном програмного комплексу, в якому враховані останні зміни в галузевих стандартах з ціноутворення.
Учасник надає у складі тендерної пропозиції надає чинний сертифікат/ліцензію на програмний комплекс АВК-5 (або інший програмний комплекс, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації) та відповідний договір про надання послуг з встановлення та/або використання програмного комплексу АВК-5 (або інший програмний комплекс, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації).
Ціну тендерної пропозиції слід визначати відповідно до технічного завдання щодо термінів закінчення робіт, технології виконання робіт, використання конкретних матеріалів і конструкцій, якості будівельно-монтажних робіт, а також з дотриманням діючих норм і правил виконання будівельно-монтажних робіт, технічною експлуатації будівельної техніки і безпечних умов праці.
Витрати учасника, пов’язані з підготовкою та поданням тендерної пропозиції, не відшкодовуються Замовником (в тому числі у разі відміни торгів чи визнанні торгів такими, що не відбулися).
Якщо пропозиція закупівлі учасника містить не всі види робіт або зміну обсягів та складу робіт згідно з документацією закупівель, ця пропозиція вважається такою, що не відповідає умовам документації закупівлі, та відхиляється замовником.
У разі наявності в предметі закупівлі, його технічних та якісних характеристиках, у найменуванні робіт технічного завдання посилань на конкретні торгівельну марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові фірми, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, конструкцію, тип обладнання або матеріал, після такого посилання слід розуміти «або еквівалент».
Кошторисна документація є невід’ємною частиною тендерної пропозиції Учасника.
Гарантійний строк експлуатації Об’єкту відповідно до предмету закупівлі становить не менше 10 років від дня його прийняття Замовником. Початком гарантійного строку вважається день, наступний після дня підписання Акту про приймання-передачі Об’єкту. (Учасник має надати гарантійний лист у складі тендерної пропозиції).
Учасник нерезидент повинен надати документи з урахуванням особливостей законодавства його країни походження. Такі документи подаються разом із завіреним у встановленому порядку перекладом.
Учасник повинен письмово гарантувати замовнику виконати роботи (замовлені цими торгами) якісно у кількості та терміни встановлені замовником, а також необхідно зазначити, що будівельні матеріали та вироби, від яких залежить якість будівельної продукції, будуть відповідати вимогам проектів, нормативно-правовим актам у сфері будівництва та чинному законодавству. Гарантія має містити посилання на оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі.
Роботи мають бути виконані із дотриманням вимог будівельних норм та правил, з дотриманням санітарних та протипожежних правил техніки безпеки.
Розрахунки (договірна ціна, локальні кошториси, відомість ресурсів, інші документи та розрахунки згідно з чинним законодавством, на основі яких визначається кошторисна вартість робіт і договірна ціна), приведені у відповідність до показників за результатами проведеного аукціону, завірені належним чином та додатково в електронному вигляді у форматі інформаційного блоку даних imd, учасник, пропозиція якого визначена найбільш економічно вигідною (за ціною), повинен надати Замовнику на дату підписання договору, з 5 по 15 день, після оприлюднення наміру про укладання договору, якщо за результатами аукціону ціна пропозиції була змінена.
Учасник відповідає за одержання будь-яких та всіх необхідних дозволів, ліцензій, сертифікатів (у тому числі експортних та імпортних) на роботи, які він пропонує виконати за Договором, та інших документів, пов’язаних із поданням пропозиції, та самостійно несе всі витрати на їх отримання. В ціні пропозиції учасник визначає вартість усіх запропонованих до виконання підрядних робіт з урахуванням робіт, що виконуються субпідрядними організаціями.».

Виходячи з даної вимоги, Замовник встановив, що учасник повинен здійснити розрахунок ціни тендерної пропозиції, який включає у відповідності до Настанови визначення вартості будівництва (далі – Настанова) договірну ціну, пояснювальну записку, розрахунки до договірної ціни, кошторисні розрахунки на окремі види витрат (розрахованих відповідно до Настанови визначення вартості будівництва), локальні кошториси (складені на підставі відомостей обсягів робіт, наданих Замовником та відповідно до Настанови визначення вартості будівництва), підсумкову відомість, підсумкову відомість ресурсів до кожного локального кошторису, розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису, розрахунок прибутку (в межах усереднених показників, рекомендованих Держбудом), розрахунки коштів на покриття адміністративних та загальновиробничих витрат будівельної організації, календарний графік робіт, розрахунок ціни пропозиції у вигляді договірної ціни в форматі imd з використанням будь-якого рекомендованого Мінрегіоном програмного комплексу, в якому враховані останні зміни в галузевих стандартах з ціноутворення, тому і Замовник повинен надати Технічне завдання у відповідності до Настанови.

У пункті 1.1. Настанови зазначено:
«Ця Настанова визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури (крім автомобільних доріг загального користування), а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування (далі – будівництво).
Ця Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (далі – державні кошти). Застосування цієї Настанови при будівництві об’єктів із залученням інших джерел фінансування обумовлюється договором.»

Зважаючи на те, що предметом даної закупівлі є Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту на території ЗЗСО І-ІІІ ст. № 3 по вул. Гетьманська, 63, м. Подільськ, Подільського р-ну, Одеської області» (коригування) (ДК 021:2015: 45210000-2 — Будівництво будівель), то розрахунок пропозиції учасниками, у тому числі Скаржником, в обов’язковому порядку здійснюється відповідно до Настанови, зокрема розділу V. Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни).

В пункті 5.1 Настанови вказано: «Для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію.»
Тобто з положень Настанови випливає, що Замовник для розрахунку ціни повинен надати на вибір або відомість робіт з відомістю ресурсів до неї або затверджену проекту документацію.

В додатку 2 до Тендерної документації Замовник розмістив Технічне завдання, в якому міститься лише інформація з Найменуванням робіт та витрат, їх обсяги, тобто Замовник надав лише відомість обсягів робіт (з переліком устаткування, без переліку матеріалів), але не надав відомість ресурсів до неї без цін.

Крім того, Технічне завдання містить ряд робіт, у яких відсутні конкретні характеристики (мають широкий спектр, наприклад, «до..» або «від..до..»), що може призвести до суттєвих відхилень запропонованих матеріалів від тих, які передбачені технічними рішеннями проекту, що може призвести до порушення технології виконання робіт та/або необхідності коригування специфікації до договору про закупівлю (у разі його укладання) та/або виникнення необгрунтованих гарантійних випадків та/або виникнення аварійних ситуацій в майбутньому. Адже, наприклад, за умови наявності вимоги щодо прокладання ізольованих проводів перерізом до 35 мм2, це може означати як прокладання проводів перерізом 1 мм2, так і перерізом 34 мм2, що суттєво вплине на якість робіт та можливість виникнення вищеописаних в цьому абзаці ситуацій.

Отже, перелік таких робіт, які не містять конкретні характеристики:
Локальний кошторис 02-01-03 на Електротехнічні рішення
Роздiл 5. ПРОВОДИ ТА КАБЕЛІ

192 "Прокладання ізольованих проводів перерізом до 35 мм2 у коробах"
193 "Прокладання ізольованих проводів перерізом до 6 мм2 у коробах"
194 "Провід перший одножильний або багатожильний у загальному обплетенні у прокладених трубах або металорукавах, сумарний переріз до 240 мм2"
195 "Провід перший одножильний або багатожильний у загальному обплетенні у прокладених трубах або металорукавах, сумарний переріз до 120 мм2"
196 "Затягування у прокладені труби або металеві рукави проводу першого одножильного або багатожильного у загальному обплетенні сумарним перерізом до 70 мм2"
197 "Затягування у прокладені труби або металеві рукави проводу першого одножильного або багатожильного у загальному обплетенні сумарним перерізом до 35 мм2"
198 "Затягування у прокладені труби або металеві рукави проводу першого одножильного або багатожильного у загальному обплетенні сумарним перерізом до 16 мм2"
199 "Затягування у прокладені труби або металеві рукави проводу першого одножильного або багатожильного у загальному обплетенні сумарним перерізом до 6 мм2"


Локальний кошторис 02-01-04 на Опалення та вентиляція
Роздiл 1. П1,П2

212 Установлення вентиляторів радіальних масою до 0,12 т
215 Установлення рекуператорів до 0,25 т
216 Установлення калориферів масою до 0,1 т
217 "Прокладання повітроводів з оцинкованої сталі класу П [щільні] товщиною 0,7 мм, периметром до 3200 мм"
218 "Прокладання повітроводів з оцинкованої сталі класу П [щільні] товщиною 0,7 мм, периметром до 2400 мм"
220 "Установлення заслінок повітряних і клапанів повітряних КВР із ручним приводом периметром до 1600 мм"
221 "Установлення заслінок повітряних і клапанів повітряних із ручним приводом периметром до 4000 мм"
222 "Установлення клапанів вогнезатримуючих периметром до 1600 мм"
224 Установлення вентиляторів радіальних масою до 0,12 т
227 "Установлення заслінок повітряних і клапанів повітряних із ручним приводом периметром до 1600 мм"
228 "Прокладання повітроводів з оцинкованої сталі класу П [щільні] товщиною 0,7 мм, периметром від 1100 до 1600 мм"
231 "Установлення заслінок повітряних і клапанів повітряних КВР з електричним або пневматичним приводом периметром до 2400 мм"
232 "Прокладання повітроводів з оцинкованої сталі класу П [щільні] товщиною 0,7 мм, периметром до 2400 мм"
233 "Прокладання повітроводів з оцинкованої сталі класу П [щільні] товщиною 0,6 мм, периметром від 1100 до 2000 мм"
234 "Прокладання повітроводів з оцинкованої сталі класу П [щільні] товщиною 0,5 мм, периметром до 600 мм"
235 "Установлення грат жалюзійних площею у просвіті до 0,25 м2"
236 "Установлення заслінок повітряних і клапанів повітряних КВР із ручним приводом периметром до 2400 мм"

Роздiл 2. В1,В2

240 "Прокладання повітроводів з оцинкованої сталі класу П [щільні] товщиною 0,7 мм, периметром до 3200 мм"
241 "Прокладання повітроводів з оцинкованої сталі класу П [щільні] товщиною 0,7 мм, периметром до 2400 мм"
242 "Прокладання повітроводів з оцинкованої сталі класу П [щільні] товщиною 0,6 мм, діаметром до 500 мм"
243 "Установлення клапанів вогнезатримуючих периметром до 1600 мм"
245 Установлення вентиляторів радіальних масою до 0,12 т
248 "Установлення заслінок повітряних і клапанів повітряних із ручним приводом периметром до 1600 мм"
249 "Прокладання повітроводів з оцинкованої сталі класу П [щільні] товщиною 0,7 мм, периметром від 1100 до 1600 мм"
250 "Установлення заслінок повітряних і клапанів повітряних КВР з електричним або пневматичним приводом периметром до 2400 мм"
252 "Установлення клапанів вогнезатримуючих периметром до 1600 мм"
253 "Установлення заслінок повітряних і клапанів повітряних КВР із ручним приводом периметром до 2400 мм"
254 "Прокладання повітроводів з оцинкованої сталі класу П [щільні] товщиною 0,7 мм, периметром до 2400 мм"
255 "Прокладання повітроводів з оцинкованої сталі класу П [щільні] товщиною 0,6 мм, периметром від 1100 до 2000 мм"
256 "Прокладання повітроводів з оцинкованої сталі класу П [щільні] товщиною 0,5 мм, периметром до 600 мм"
257 "Установлення грат жалюзійних площею у просвіті до 0,25 м2"
і т.д.


Додатково зазначаємо, що у технічному завданні наведено не всі локальні кошториси. При складанні кошторисної документації порядковість кошторисів є неминучою. Проте в технічному завданні відсутні, наприклад, локальні кошториси, 02-01-13, 02-01-15, 02-01-16, що може свідчити про неповноту оприлюднених в технічному завданні документів та призвести до порушення технології виконання робіт.

Скаржник припускає, що відомість ресурсів до відомості обсягів робіт чи затверджена проектна документація можуть допомогти зрозуміти яке саме конкретно обладнання чи матеріали передбачені проектними рішеннями, проте всупереч вимогам Настанови тендерна документація не містить відомості ресурсів до відомості обсягів робіт або затвердженої проектної документації. Це суперечить вимогам п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та порушує права Скаржника, адже учасники повинні чітко розуміти що саме передбачено до закупівлі згідно технічного завдання, а відсутність такого чіткого розуміння ставить учасників у нерівне становище.

Додатково Скаржник зауважує, що технічним завданням вимагається надати учасникам у складі пропозиції кошторисні розрахунки на окремі види витрат (розрахованих відповідно до Настанови визначення вартості будівництва). При цьому відповідно до п. 5.26 Настанови передбачено також кошти на покриття інших витрат, до яких, зокрема, відносяться кошти на відрядження працівників будівельної організації на об’єкт будівництва. Зважаючи на те, що Скаржник не має місцем своєї реєстрації чи місцем базування техніки та працівників місто виконання робіт згідно технічного завдання, Скаржник має обгрунтовану необхідність врахувати кошти на відрядження працівників. Проте технічним завданням не передбачено можливість урахування даних коштів.

Додатково Скаржник зауважує, що відповідно до п. 5.33 Настанови: у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) можуть враховуватися кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва. У разі якщо затвердженою проектною документацією передбачені кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, замовник може враховувати їх в очікуваній вартості та встановлювати вимоги щодо обов’язковості їх передбачення у складі договірної ціни. Порядок використання таких коштів має бути передбачений в проекті договору про закупівлю.
Відповідно до оголошення про проведення закупівлі строк виконання робіт до 30.06.2026 р., що є значним строком та потребує врахування коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами.
В п. 3.3. Проекту договору про закупівлю (Додаток 4 до тендерної документації) міститься порядок використання таких коштів - Відшкодування Підряднику процедури закупівлі збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва, здійснюється за рахунок та в межах коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, передбачених договірною ціною.
Проте в технічному завданні не зазначено про те, що затвердженою проектною документацією передбачено кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, а також не зазначено чіткий рівень таких витрат, що не дозволяє учаснику законно врахувати дані кошти при складанні пропозиції та визначити суму таких коштів.

Отже, Технічне завдання замовника не узгоджується з положеннями Настанови.

Відсутність у тендерній документації відомості ресурсів до неї без цін або затвердженої проектної документації, не дає можливість учасникам належним чином сформувати тендерну пропозицію, що є дискримінаційним по відношенню до учасників даної процедури закупівлі, зокрема, Скаржника.

Вважаємо, що Замовник повинен усунути дане порушення та надати технічне завдання, а саме інформацію для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) як того вимагає пункт 5.1 Настанови, а саме надати:
- Або відомість робіт з відомістю ресурсів до неї без цін
- Або затверджену проекту документацію


На підставі зазначеного, просимо Комісію зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації шляхом доповнення технічного завдання інформацією для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) як того вимагає пункт 5.1 Настанови, а саме надати відомість робіт з відомістю ресурсів до неї без цін або затверджену проекту документацію.

Докази:
КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва»;
Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 26.03.2024 № 5459-р/пк-пз (пункт 5).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 9222987ecec94cd1b06967b9a890c11c
Заголовок пункту скарги: Пункт 2 Розділу «V Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до пункту 2 Розділу «V Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації вимагається:
«Учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг пропозиції.
Замовник може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, у разі якщо учасник не надасть належного обґрунтування вказаної у ній ціни або вартості, та відхиляє аномально низьку тендерну пропозицію у разі ненадходження такого обґрунтування протягом строку, визначеного цим пунктом.
Обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
1) досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
2) сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника;
3) отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством.
До обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції включається інформація про:
• застосування інноваційних технологічних рішень, ефективних методів, які забезпечують значну економію у порівнянні з конкурентами, або будь-які інші виняткові сприятливі умови, які доступні для Учасника під час виконання договору;
• економічні особливості виробничого процесу, способи, якими виконується робота/надаються послуги, особливості залучення працівників, джерела походження матеріалів, обладнання або устаткування, віддаленість від місця поставки, виконання робіт або надання послуг тощо;
• оригінальність робіт, матеріалів, послуг, які пропонуються Учасником;
• нижчі ніж зазвичай витрати Учасника на виробництво, постачання, підготовку до виконання робіт або ж надання послуг, пов’язані з тим, що Учасник уже виконує аналогічний контракт. (Наприклад, вже здійснює поставку таких товарів і може здійснити збільшення об'ємів зі зниженням ціни, тощо);
• інформація щодо економічних, технологічних, організаційних особливостей роботи залучених субпідрядників, якщо їх залучається до виконання робіт чи надання послуг.
До обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може бути включена інша інформація, яка обґрунтовує аномально низьку тендерну пропозицію».

Згідно з частиною чотирнадцятою статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі»:
«Учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обгрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.
Замовник може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, у разі якщо учасник не надав належного обґрунтування вказаної у ній ціни або вартості, та відхиляє аномально низьку тендерну пропозицію у разі ненадходження такого обґрунтування протягом строку, визначеного абзацом першим цієї частини.
Обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
1) досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
2) сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника;
3) отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством».

Вимоги тендерної документації в цій частині суперечать нормі чинного законодавства, що закріплена у частині чотирнадцятій статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі». Замовник самостійно встановив перелік інформації, яку учасник повинен включити обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції. Тобто в наведеній редакції вищенаведеної вимоги тендерної документації замовник встановив перелік обов’язкової інформації, яку необхідно включити в обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції.

На підставі вищевикладеного просимо зобов’язати Замовника усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині.

Докази:
Закон України «Про публічні закупівлі».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 4f5c8986c283475fa712bc4917484566
Заголовок пункту скарги: пункт 6 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації - (встановлено вимогу щодо надання розрахунку ціни тендерної пропозиції з переліком необхідних документів, гарантійних листів та/або письмової гарантії, але при цьому перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі (Додаток 1 до тендерної документації) не містить такої вимоги
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 3. У пункті 6 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено:
«Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником (зазначено в Додатку 1 до цієї тендерної документації);
Додатком 2 до тендерної документації зазначено вимоги щодо необхідних обсягів виконуваних робіт і матеріальних ресурсів для виконання таких робіт.
Учасник при підготовці тендерної пропозиції самостійно визначає потребу у відповідних будівельних машинах, механізмах та матеріалах (в тому числі, потребу в обладнанні, устаткуванні, інструментах, технологічних комплектах, засобах малої механізації, інших пристроях та інвентарю), які є необхідними для належного виконання договору про закупівлю згідно з нормативними й технологічними вимогами до провадження відповідної діяльності та/або відповідних технологічних процесів, із обов'язковим урахуванням того, що запропоновані обсяги виконуваних робіт і матеріальних ресурсів для виконання таких робіт не можуть бути меншими від визначених Додатком 2 до тендерної документації.
Об’єктом робіт, що є предметом закупівлі є: «Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту на території ЗЗСО І-ІІІ ст. № 3 по вул. Гетьманська, 63, м. Подільськ, Подільського р-ну, Одеської області» (коригування)
Клас наслідків (відповідальності) об’єкту СС2.
Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частини четвертою статті 5 Закону;
Якщо інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Учасника суперечить вимогам технічного завдання, яке додається до тендерної документації, та\або не відповідає вимогам Настановам визначення вартості будівництва, будівельним нормам то така пропозиція буде відхилена, як така, що не відповідає вимогам тендерної документації, і в подальшому не може приводитися у відповідність до неї.
Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні відповідати встановленим/зареєстрованим діючим нормативним актам діючого законодавства (державним стандартам (технічним умовам)), які передбачають застосування заходів із захисту довкілля.
Учасник визначає ціни на роботи, які він пропонує виконати за Договором, з урахуванням податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, транспортування, навантаження та розвантаження, страхування, витрат за статтями у відповідності чинним кошторисним нормам України «Настанова з визначення вартості будівництва» та «Настанова з визначення вартості проектних, науково проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво» затверджені наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281. Учасник відповідає за одержання будь-яких та всіх необхідних дозволів, ліцензій, сертифікатів (у тому числі експортних та імпортних) на роботи, які він пропонує виконати за Договором, та інших документів, пов’язаних із поданням пропозиції, та самостійно несе всі витрати на їх отримання. В ціні пропозиції учасник визначає вартість усіх запропонованих до виконання підрядних робіт з урахуванням робіт, що виконуються субпідрядними організаціями.
Вартість пропозиції та всі інші ціни повинні бути чітко визначені.
Ціна тендерної пропозиції динамічна.
Розрахунок ціни тендерної пропозиції та кошториси мають бути надані додатково в електронній формі, у вигляді окремого файлу (файлів) бажано у програмному комплексі АВК-5 (в електронному вигляді у форматі інформаційного блоку даних imd/або imp), або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації та розрахунків договірних цін (аналогом).
Учасники процедури закупівлі повинні надати розрахунок ціни тендерної пропозиції, який включає у відповідності до Настанови визначення вартості будівництва наступні скановані документи, підписані організацією учасником та з його печаткою (у разі наявності):
- договірна ціна;
- пояснювальна записка;
- розрахунки до договірної ціни;
- кошторисні розрахунки на окремі види витрат (розрахованих відповідно до Настанови визначення вартості будівництва);
- локальні кошториси (складені на підставі відомостей обсягів робіт, наданих Замовником та відповідно до Настанови визначення вартості будівництва);
- підсумкова відомість;
- підсумкова відомість ресурсів до кожного локального кошторису;
- розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису;
- розрахунок прибутку (в межах усереднених показників, рекомендованих Держбудом);
- розрахунки коштів на покриття адміністративних та загальновиробничих витрат будівельної організації.
- календарний графік робіт.
- розрахунок ціни пропозиції у вигляді договірної ціни в форматі imd з використанням будь-якого рекомендованого Мінрегіоном програмного комплексу, в якому враховані останні зміни в галузевих стандартах з ціноутворення.

Гарантійний строк експлуатації Об’єкту відповідно до предмету закупівлі становить не менше 10 років від дня його прийняття Замовником. Початком гарантійного строку вважається день, наступний після дня підписання Акту про приймання-передачі Об’єкту. (Учасник має надати гарантійний лист у складі тендерної пропозиції).
Учасник нерезидент повинен надати документи з урахуванням особливостей законодавства його країни походження. Такі документи подаються разом із завіреним у встановленому порядку перекладом.
Учасник повинен письмово гарантувати замовнику виконати роботи (замовлені цими торгами) якісно у кількості та терміни встановлені замовником, а також необхідно зазначити, що будівельні матеріали та вироби, від яких залежить якість будівельної продукції, будуть відповідати вимогам проектів, нормативно-правовим актам у сфері будівництва та чинному законодавству. Гарантія має містити посилання на оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі...»

Але, даних вимог або вимог щодо надання розрахунку ціни тендерної пропозиції з переліком необхідних документів, гарантійних листів та/або письмової гарантії немає в Додатку 1 до тендерної документації, в якому міститься перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.

Відповідно до пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) (далі – Особливості):
«Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.

Тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації».

Крім того, відповідно до пункту 44 Особливостей вказано: «Відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 Особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до пункту 44 Особливостей.».

Таким чином, Замовником в пункті 6 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено вимогу щодо надання розрахунку ціни тендерної пропозиції з переліком необхідних документів, гарантійних листів та/або письмової гарантії, але при цьому перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі (Додаток 1 до тендерної документації) не містить такої вимоги, що може стати причиною неправомірного відхилення пропозиції Скаржника за умови відсутності у складі його пропозиції зазначених у пункті 6 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» документів та/або інформації.

Зважаючи на зазначене, Замовником тендерна документації сформована (розроблена) з порушенням вимог законодавства, зокрема пункту 28 Особливостей.

На підставі вищевикладеного просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та доповнити Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, наведений у Додатку 1 до тендерної документації, вимогами щодо надання конкретних документів (інформації), передбачених у пункті 6 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації .

Докази:
Постанова Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#n605)
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 8537b65f035f43699b341a8651bfc46d
Заголовок пункту скарги: Відповідно до пункту 8 Додатку 1 до тендерної документації -вимоги щодо локалізації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 4. Відповідно до пункту 8 Додатку 1 до тендерної документації вимагається:
« У разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товару, Керуючись п. 61 прикінцевих та перехідних положень (розділ 10) Закону замовник здійснює закупівлю товару, що складає предмет цієї закупівлі, виключно якщо його ступінь локалізації виробництва* дорівнює чи перевищує 25 відсотків.
У разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товару, визначеного пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, вартість якого у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує вартісні межі, визначені абзацом першим пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, закупівля таких робіт чи послуг здійснюється з урахуванням особливостей, установлених пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Вартісна межа як для товару, який входить до переліку, визначеного пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, так і для товару у складі робіт або послуг прирівняна до тієї, яку визначає Закон до предмета закупівлі з вимогою щодо ступеня локалізації, та становить 200 тис. грн.
Учаснику на підтвердження ступеню локалізації товару необхідно надати довідку у довільній формі в якій зазначено найменування товару, назви виробника та ID товару, присвоєного електронною системою закупівель.
Ступінь локалізації виробництва та його підтвердження визначається згідно положень Закону. Після розкриття пропозицій замовник здійснює перевірку наявності інформації щодо запропонованого учасником товару, вартість якого враховано в кошторисній вартості тендерної пропозиції, у відповідному переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації виробництва, який оприлюднений на офіційному веб-сайті Уповноваженого органу. *Вживається у значенні, передбаченому згідно пункту 291 частини першої статті 1 Закону.
Учасник процедури закупівлі з урахуванням п. 131 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження порядків підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів та проведення моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва» від 2 серпня 2022 р. № 861 надає у складі тендерної пропозиції:
- сертифікати відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
- для виробників колісних транспортних засобів - сертифіката типу обладнання (або сертифіката типу транспортного засобу) чи сертифіката відповідності транспортних засобів або обладнання, чи сертифіката відповідності щодо індивідуального затвердження, в якому зазначено місцезнаходження виробника колісного транспортного засобу в Україні, виданого органом із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання, який відповідно до законодавства призначений Мінінфраструктури, чи свідоцтва про присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI), що входить в структуру ідентифікаційного номера колісного транспортного засобу (VIN), виданого національною організацією України, уповноваженою на ведення реєстрації та присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI);
- заповненої форми державного статистичного спостереження № 1П-НПП (річна) “Звіт про виробництво та реалізацію промислової продукції”, визначеної Держстатом, з інформацією за попередній звітний рік.
Крім того, учасник-переможець повинен надати відповідно до п.13 Постанови КМУ від 2 серпня 2022 р. № 861 «Про затвердження порядків підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів та проведення моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва», підготовлену виробником товару фактичну калькуляцію собівартості такого товару, що оприлюднюється замовником в електронній системі закупівель разом із звітом про виконання договору про закупівлю.
При цьому, згідно з Законом пункт 6-1 не застосовується до закупівель, які підпадають під дію положень Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі», а також положень про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України».


Відповідно до пункту 4 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 серпня 2022 р. № 861, (далі - Порядок):
«Ступінь локалізації виробництва товарів, що є предметом закупівлі (далі - ступінь локалізації), підтверджується Мінекономіки в автоматичному режимі під час формування переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва (далі - перелік), на підставі поданої виробником товару заявки про включення товару до переліку (далі - заявка) за формою згідно з додатком 1 і таких документів:
1) калькуляції собівартості товару із зазначенням митної вартості імпортних компонентів (імпортованих виробником та/або придбаних у постачальників, які є резидентами України) (далі - калькуляція собівартості товару) за формою згідно з додатком 2 у поточному році;
2) підтвердження щодо здійснення на території України виробництва не менше одного з елементів товару (зокрема вузлів, агрегатів, деталей і комплектувальних виробів) та/або використання вузлів, агрегатів, деталей і комплектувальних виробів, виготовлених на території України;
3) копій документів у форматі PDF:
сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), або національних стандартів, якими їх замінено, виданих акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності;
для виробників колісних транспортних засобів - сертифіката типу обладнання (або сертифіката типу транспортного засобу) чи сертифіката відповідності транспортних засобів або обладнання, чи сертифіката відповідності щодо індивідуального затвердження, в якому зазначено місцезнаходження виробника колісного транспортного засобу в Україні, виданого органом із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання, який відповідно до законодавства призначений Мінінфраструктури, чи свідоцтва про присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI), що входить в структуру ідентифікаційного номера колісного транспортного засобу (VIN), виданого національною організацією України, уповноваженою на ведення реєстрації та присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI);
заповненої форми державного статистичного спостереження № 1П-НПП (річна) “Звіт про виробництво та реалізацію промислової продукції”, визначеної Держстатом, з інформацією за попередній звітний рік.»


Відповідно до пункту 131 Порядку:
«Замовник визначає в тендерній документації на закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, вимогу щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
Учасник процедури закупівлі на таку вимогу замовника в тендерній документації подає у складі тендерної пропозиції копію сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
Якщо предметом закупівлі, внесеним до переліку, є колісні транспортні засоби, замовник визначає в тендерній документації вимогу щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката типу обладнання (або сертифікат типу транспортного засобу) чи сертифіката відповідності транспортних засобів або обладнання, чи сертифіката відповідності щодо індивідуального затвердження, в якому зазначено місцезнаходження виробника колісного транспортного засобу в Україні, виданого органом із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання, який відповідно до законодавства призначений Мінінфраструктури, чи свідоцтво про присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI), що входить в структуру ідентифікаційного номера колісного транспортного засобу (VIN), виданого національною організацією України, уповноваженою на ведення реєстрації та присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI).
Учасник процедури закупівлі на таку вимогу замовника в тендерній документації подає у складі тендерної пропозиції сертифікат типу обладнання (або сертифікат типу транспортного засобу) чи сертифікат відповідності транспортних засобів або обладнання, чи сертифікат відповідності щодо індивідуального затвердження, в якому зазначено місцезнаходження виробника колісного транспортного засобу в Україні, виданий органом із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання, який відповідно до законодавства призначений Мінінфраструктури, чи свідоцтво про присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI), що входить в структуру ідентифікаційного номера колісного транспортного засобу (VIN), виданого національною організацією України, уповноваженою на ведення реєстрації та присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI)».


Виходячи з даної вимоги, Замовник встановив, що учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції документи:
по-перше, передбачені для подання виробником разом з заявкою про включення товару до переліку;
по-друге, передбачені для виробників колісних транспортних засобів, що є безпідставним з огляду на те, що предметом закупівлі є «Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту на території ЗЗСО І-ІІІ ст. № 3 по вул. Гетьманська, 63, м. Подільськ, Подільського р-ну, Одеської області» (коригування) (ДК 021:2015: 45210000-2 — Будівництво будівель).


Слід звернути увагу, що відповідно до пункту 13 Порядку: «Учасник, з яким укладено договір про закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, одночасно з передачею товару надає замовнику підготовлену виробником товару фактичну калькуляцію собівартості такого товару, що оприлюднюється замовником в електронній системі закупівель разом із звітом про виконання договору про закупівлю»
Тобто, встановлена замовником вимога щодо надання вказаної калькуляції учасником-переможцем не узгоджується з вимогою пункту 13 Порядку щодо її надання учасником, з яким укладено договір про закупівлю предмета закупівлі, під час передачі товару замовнику.

Вимоги тендерної документації в цій частині суперечать вимогам чинного законодавства, зокрема що наведені у пунктах 4, 13, 131 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 серпня 2022 р. № 861.

На підставі вищевикладеного просимо зобов’язати Замовника усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині.

Докази:
Постанова Кабінету Міністрів України від 2 серпня 2022 р. № 861 «Про затвердження порядків підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів та проведення моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва» (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/861-2022-%D0%BF#Text).

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації