-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Нове будівництво ангару з благоустроєм території на полігоні твердих побутових відходів м. Хмільника, Вінницької обл.
При наявності фінансування.
Завершена
4 639 700.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 46 397.00 UAH
мін. крок: 1% або 46 397.00 UAH
Період оскарження:
05.09.2018 12:17 - 01.10.2018 00:00
Вимога
Вирішена
Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог за тендерною документацією
Номер:
e109a75db27e45fe9260d84df7612073
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-09-05-000813-a.c1
Назва:
Вимога щодо усунення дискримінаційних
вимог за тендерною документацією
Вимога:
Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закону) передбачено можливість для учасника звернутися з вимогою про запобігання порушень при прийнятті тендерним комітетом рішень та дотримуватись принципів здійснення закупівель, що передбачені статтею 3 Закону, зокрема «відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель».
Ми плануємо прийняти участь в оголошеній Вами закупівлі відкритих торгів за предметом: Код ДК 021:2015 45220000-5 — Інженерні та будівельні роботи (Нове будівництво ангару з благоустроєм території на полігоні твердих побутових відходів м. Хмільника, Вінницької обл.) згідно ідентифікатора UA-2018-09-05-000813-a.
Наступним повідомляємо про наявність дискримінаційних вимог в тендерній документації, котрі зумовлюють не дотримання принципів здійснення публічних закупівель згідно статей 3,5 Закону.
За тендерною документацією згідно частини 1 розділу ІІІ Вами зокрема встановлено наступне: «Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну*, інші критерії оцінки (у разі їх установлення Замовником), та завантаження з нижченаведених файлів, які надаються в сканованому вигляді і повинні бути доступними для перегляду:
…
7) Дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки в частині:
- зберігання балонів із стисненим, зрідженим, вибухонебезпечним та інертним газом;
- роботи верхолазні, що виконуються на висоті 5 метрів і більше над поверхнею ґрунту, з перекриття або робочого настилу;
- зведення, монтаж і демонтаж будинків, споруд;
- зварювальні, газополум’яні роботи.
...»;
Поряд з тим, відповідно до Додатку №2 тендерної документації Вами передбачено встановлення вимог за кваліфікаційними критеріями та їхнього документального підтвердження. Так, на підтвердження кваліфікаційного критерію 2.3. Як мінімум 1 (один) сертифікат (оригінал або завірена належним чином копія), що засвідчує відповідність закінченого будівництва (генпідрядник в сертифікаті повинен відповідати договору підряду). Достовірність даного сертифікату Замовник перевіряє самостійно на сайті: www.dabi.gov.ua.
2.4. Для підтвердження наявності досвіду виконання аналогічних робіт по улаштуванню блискавкозахисту (грозозахисту) – надати в договорі, поданому на виконання п.2.1. чи п.2.2., аналогічні роботи по блискавкозахисту (грозозахисту) з наданням завіреної копії паспорту з здачі блискавкозахисту (грозозахисту)..
Також згідно Додатку №2 до тендерної документації передбачено вимоги до учасників стосовно надання Посвідчення штатного електрогазо-зварювальника (не менше 1-го), як підтвердження кваліфікаційного критерію – наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Вважаємо встановлення таких вимог чітко обмежує кількість учасників або учасника, яким створюється прийнятні умови в участі даної закупівлі з подальшою перемогою, разом з тим дискримінуючи інших потенційних учасників.
Оскільки, пункт 3 частини 1 статті 22 Закону говорить наступне: Тендерна документація повинна містити: інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля. А частина 4, тієї ж статті встановлює, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Однак, Вами жодним чином не обґрунтовано встановлення вище перелічених вимог що йде в розріз з положенням ч.4, ст.22 Закону. В обґрунтування такої позиції наводимо такі факти:
1) статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено такий принцип закупівлі, як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, а не аналогічних договорів, тобто хоча б одного, а не трьох договорів з окремо встановленими додатковими вимогами стосовно їх предмета закупівлі, до загальної вартості договору. Законодавець свідомо прописуючи таку норму встановив формулювання в однині, а встановлення подібних вимог за документацією зумовлює самовільне розширення такої норми закону, що не співпадає з положенням про тендерний комітет;
2) також стаття 16 Закону встановлює вимоги до учасників закупівлі, а не до їх контрагентів чи третіх осіб з якими учасник має або мав договірні відносини. Тобто, як замовник закупівлі, Ви маєте право встановлювати вимоги виключно щодо надання нами документів, які ми безпосередньо можемо підготувати, а вимагати листи відгуки по аналогічним договорам прямо не залежить від нашої волі та рішень;
3) вами не обґрунтовано встановлення надання учасниками дозвільних документів по виконанню конкретних видів робіт, позаяк дане питання відноситься виключно до ведення та здійснення власне самим суб’єктом господарювання його діяльності, котрий несе певні ризики за недотримання норм чинного законодавства;
4) чи відома вам різниця між такими видами зварювальних робіт як електрозварювання та електрогазозварювання, в чому їх різниця та чи впливає на кінцевий результат виконаних робіт така різниця? Наведене питання являється риторичним, оскільки наше Товариство, яке досить тривалий час здійснює діяльність у сфері будівництва з використання зварювальних робіт, запевняє що технічні та експлуатаційні показники фактично ідентичні між собою, як під час електрозварювання так і електрогазозварювання.
Зауважуємо, що встановлення таких вимог, обмежує коло можливих учасників закупівлі та дискримінує їх участь.
Отже, дані вимоги за тендерною документацією є надмірними, чим порушують наші права на участь у закупівлі, а отже, підлягає виключенню.
З метою попередження порушень законодавства у сфері здійснення публічних закупівель вимагаємо виключити дані положення із змісту тендерної документації та привести умови закупівлі до положень Закону України «Про публічні закупівлі». В протилежному випадку нами буде подана скарга до органу оскарження в порядку статті 18 Закону.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
22.09.2018 09:54
Вирішення:
зміни внесені до документації.
Статус вимоги:
Задоволено