• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 38950000-9 - Обладнання для полімеразної ланцюгової реакці (ДК 021:2015: 38951000-6 - Обладнання для полімеразної ланцюгової реакції у режимі реального часу; НК 024:2023: 20653 — Бокс біологічної безпеки класу II))

Завершена

1 793 800.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 17 938.00 UAH
Період оскарження: 11.04.2025 13:40 - 11.05.2025 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

СКАРГА на дискримінуючи та обмежуючи вимоги тендерної документації

Номер: 861d15649f4b4f829821ab2d7b899f5c
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-11-007510-a.b2
Назва: СКАРГА на дискримінуючи та обмежуючи вимоги тендерної документації
Скарга:
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 13.05.2025 16:30
Автор: ТОВ "ЛЕДУМ", Сергій Звєрєв +380675605242, +380678207084, +380675605240 dedusheva.irina.ledum@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 728bb1de09d74e99a6ab8f07ea3fe505
Заголовок пункту скарги: СКАРГА на дискримінуючи та обмежуючи вимоги тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 11.04.2025року Замовник оголосив закупівлю: ДК 021:2015: 38950000-9 - Обладнання для полімеразної ланцюгової реакці (ДК 021:2015: 38951000-6 - Обладнання для полімеразної ланцюгової реакції у режимі реального часу; НК 024:2023: 20653 — Бокс біологічної безпеки класу II)). Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-04-11-007510-a.

09.05.2025 року Замовник надав нову редакцію Додатку 2 до тендерної документації.

Ознайомившись з вимогами тендерної документації, виявили дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію та порушують права нашої компанії - учасника ТОВ «Ледум», що вбачається з нижченаведеного.
Відповідно Додаток 2 до тендерної документації (технічні вимоги до предмета закупівлі) НОВА РЕДАКЦІЯ від 09 травня 2025 року містить Таблицю №2 відповідності медико-технічним вимогам на Бокс біобезпеки ІІ класу – 1 штука», згідно якої закуповуються Замовником та СУКУПНІ ВИМОГИ до них.

Звертаємо Вашу увагу, що, враховуючи саме СУКУПНІ ВИМОГИ до медичних виробів (предмета закупівлі: саме вимоги пунктів №1-20) Додатку 2 до тендерної документації (технічні вимоги до предмета закупівлі) НОВА РЕДАКЦІЯ від 09 травня 2025 року містить Таблицю №2 медико-технічні характеристики (вимоги) до предмета закупівлі на Бокс біобезпеки ІІ класу – 1штуки, відсутні щонайменше два виробники, медичні вироби яких відповідають усім в сукупності вимогам тендерної документації (ТД).

Зокрема, у сукупності з іншими умовами ТД (Додаток 2) дискримінаційними є наступні вимоги в Додатку 2 до тендерної документації (технічні вимоги до предмета закупівлі) НОВА РЕДАКЦІЯ від 09 травня 2025 року містить Таблицю №2 медико-технічні характеристики (вимоги) до предмета закупівлі на Бокс біобезпеки ІІ класу – 1штуки:

пункт 4 «Головний та вихлопний фільтр HEPA H14 (99,995% утримання часток 0,3 мкм)»

Слід зазначити, що наразі існують декілька виробників, які мають своїх уповноважених представників в Україні, включаючи ТОВ “Ледум”, та мають можливість запропонувати дані медичні вироби (предмет закупівлі), які відповідають загальновстановленим стандартам до медичних виробів, проте з ІНШИМИ кращими технічними характеристиками (запропонована редакція змін ТОВ “Ледум” вказана у прохальній частині даної скарги).
Даним виробником є компанія Quingdao Haier Biomedical Co., Ltd (КНР), уповноваженим представником якого є ТОВ “Ледум”.
Звертаємо Вашу увагу, що всім у сукупності вимогам тендерної документації відповідає лише характерними особливостями медичного виробу окремого виробника -Thermo Scientific - який має свого уповноваженого представника на території України, дистриб’ютора, уповноваженого представника на території України, що робить результат закупівлі заздалегідь прогнозованим. Однак дані вимоги у вищевикладеній редакції є дискримінаційні та такими, що суттєво обмежують конкуренцію. Через наявність встановлених Замовником згаданих вимог до медичного виробу, інші компанії не можуть запропонувати свої аналогічні якісні медичні вироби та прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням прав цих учасників. Дана вимога є дискримінаційною та призводить до звуження кола потенційних учасників та не забезпечує добросовісну конкуренцію, економію бюджетних коштів, що суттєво впливає на ефективність проведення процедури закупівлі та прямо суперечить засадам здійснення публічних закупівель, бо призводить до відсутності реальної конкуренції серед учасників. Дії Замовника в частині встановлення таких вимог порушують принципи здійснення закупівель – недискримінація учасників, та вимоги частини четвертої статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Згідно з частиною першою та четвертою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.

Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.

Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вищезазначене, з метою усунення дискримінаційних вимог, керуючись п. п. 52-64 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", ст. ст. 5, 20, 22, Закону України “Про публічні закупівлі”, -
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на дискримінуючи та обмежуючи вимоги тендерної документації

Номер: 4e33bf9cb67e4d2186da22677072c12f
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-11-007510-a.c1
Назва: СКАРГА на дискримінуючи та обмежуючи вимоги тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 28.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.04.2025 15:30
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 30.04.2025 18:06
Дата виконання рішення Замовником: 09.05.2025 13:58
Коментар замовника щодо усунення порушень: Виконано рішення АМКУ № 6663-р/пк-пз від 28.04.2025
Автор: ТОВ "ЛЕДУМ", Сергій Звєрєв +380675605242, +380678207084, +380675605240 dedusheva.irina.ledum@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: de82f6a62c5c4628a2dc9f851a21e323
Заголовок пункту скарги: Дискримінація та обмеження вимог тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 11.04.2025року Замовник оголосив закупівлю: ДК 021:2015: 38950000-9 - Обладнання для полімеразної ланцюгової реакці (ДК 021:2015: 38951000-6 - Обладнання для полімеразної ланцюгової реакції у режимі реального часу; НК 024:2023: 20653 — Бокс біологічної безпеки класу II)). Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-04-11-007510-a.
Ознайомившись з вимогами тендерної документації, виявили дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію та порушують права нашої компанії - учасника ТОВ «Ледум», що вбачається з нижченаведеного.
Відповідно Додатку 2 до Технічного завдання Тендерної документації містить медико-технічні характеристики (вимоги) до предмета закупівлі на Бокс біобезпеки ІІ класу – 2 штуки, а саме пункт 18 “Габаритні розміри не більше ніж: Ш 1310 мм х Г 805 мм х В 1530 мм”. Звернувшись до Замовника з вимогою змінити пункт 18 в наступній редакції: “Габаритні розміри не більше ніж: Ш 1380 мм х Г 805 мм х В 1530 мм”, останній не надав відповідь та не вніс зміни.
Звертаємо Вашу увагу, що всім у сукупності вимогам тендерної документації відповідає лише характерними особливостями медичного виробу окремого виробника - Бокс біологічної безпеки MSC Advantage (клас ІІ, 1.2 м) Thermo Scientific — який має свого уповноваженого представника на території України — ТОВ “АЛТ Україна ЛТД” (код ЄДРПОУ 36257647), місто Київ, або дистриб’ютори уповноваженого представника на території України, що робить результат закупівлі заздалегідь прогнозованим. Однак дані вимоги у вищевикладеній редакції є дискримінаційні та такими, що суттєво обмежують конкуренцію. Через наявність встановлених Замовником згаданих вимог до медичного виробу, інші компанії не можуть запропонувати свої аналогічні якісні медичні вироби та прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням прав цих учасників. Дана вимога є дискримінаційною та призводить до звуження кола потенційних учасників та не забезпечує добросовісну конкуренцію, економію бюджетних коштів, що суттєво впливає на ефективність проведення процедури закупівлі та прямо суперечить засадам здійснення публічних закупівель, бо призводить до відсутності реальної конкуренції серед учасників. Дії Замовника в частині встановлення таких вимог порушують принципи здійснення закупівель – недискримінація учасників, та вимоги частини четвертої статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Звертаємо Вашу увагу, що на ринку України дозволені до введення в обіг та експлуатацію Бокси біологічної безпеки декількох виробників, в тому числі із Німеччини, КНР та інші, проте через вищезазначені вимоги, з продукцією цих виробників неможливо прийняти участь, в тому числі й ТОВ “Ледум” і перемогти у закупівлі.
ТОВ “Ледум” є дистриб'ютором та уповноваженим представником в Україні виробника компанія Quingdao Haier Biomedical Co., Ltd (КНР) і може запропонувати Ламінарну Шафу Біологічної Безпеки, модель:HR1200-IIA2-D (інструкція та декларація відповідності додається), яка відповідає всім умовам тендерної документації, окрім зазначених вимог в пункті 18 Додатку 2 до Технічного завдання, а саме: “Габаритні розміри не більше ніж: Ш 1310 мм х Г 805 мм х В 1530 мм”).
Згідно ст. 3 ЗУ “Про публічні закупівлі”: Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; НЕДИСКРИМІНАЦІЯ учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; ЗАПОБІГАННЯ КОРУПЦІЙНИМ ДІЯМ і ЗЛОВЖИВАННЯМ. Відповідно до ч. 3 ст. 5 ЗУ “Про публічні закупівлі”: Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Згідно ч. 4 ст. 22 ЗУ “Про публічні закупівлі”: Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Згідно численних рішень АМКУ, складання тендерної документації під одного конкретного виробника є обмеженням конкуренції, дискримінацією учасників, що порушує ст.ст. 3, 5, 22 ЗУ “Про публічні закупівлі”.
Відповідно до ч. 9 ст. 18 ЗУ “Про публічні закупівлі”: За результатами розгляду скарги орган оскарження має право: прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації