-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 - 24320000-3 Основні органічні хімічні речовини
Завершена
1 261 600.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 400.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 400.00 UAH
Період оскарження:
11.04.2025 11:54 - 10.05.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Номер:
1a92fbe1f80c4f2cb838d32f74965dbd
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-04-11-005170-a.b1
Назва:
СКАРГА
щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 1 ТД органика 11.04.2025.docx 15.04.2025 16:16
- Скарга щодо порушення Законодавства ПАТ.pdf 15.04.2025 16:16
- 2. Виписка з ЄДР.pdf 15.04.2025 16:16
- 3. Рішення від 12.10.2108 № 10531.pdf 15.04.2025 16:16
- 4. Тендерна пропозиція.pdf 15.04.2025 16:16
- sign.p7s 15.04.2025 16:17
- рішення від 17.04.2025 № 6077.pdf 17.04.2025 17:19
- Інформація про резолютивну частину рішення від 25.04.2025 № 6617.pdf 28.04.2025 11:43
- рішення від 25.04.2025 № 6617.pdf 30.04.2025 14:13
- додаток 1.pdf 21.04.2025 11:02
- Пояснення до АМКУ.PDF 21.04.2025 11:02
- додаток 3.PDF 21.04.2025 11:02
- фото 3.jpg 21.04.2025 11:02
- фото 7.jpg 21.04.2025 11:02
- фото 5.jpg 21.04.2025 11:02
- додаток 2.PDF 21.04.2025 11:02
- ПОЯСНЕННЯ.docx 21.04.2025 11:02
- фото 2.jpg 21.04.2025 11:02
- додаток 4.pdf 21.04.2025 11:02
- фото 6.jpg 21.04.2025 11:02
- фото 1.jpg 21.04.2025 11:02
- фото 4.jpg 21.04.2025 11:02
- ТД органика.docx 01.05.2025 11:21
- Протокольне рішення 17 від 01.05.2025 (органіка зміни до ТД).docx 01.05.2025 11:21
- Додаток № 2 (перелік змін).docx 01.05.2025 11:21
- Протокольне рішення № 17 від 01.05.2025.PDF 01.05.2025 11:21
- Додаток № 2 (перелік змін).docx 07.05.2025 12:27
- Протокол 20.PDF 07.05.2025 12:27
- Скріншот сторінки.docx 07.05.2025 12:27
- Протокольне рішення 20.docx 07.05.2025 12:27
- ТД органика.docx 07.05.2025 12:27
Дата прийняття скарги до розгляду:
15.04.2025 16:21
Дата розгляду скарги:
25.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
17.04.2025 17:19
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
30.04.2025 14:13
Дата виконання рішення Замовником:
07.05.2025 12:27
Коментар замовника щодо усунення порушень:
згідно рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 6617-р/пк-пз від 25.04.2025 р. внесли зміни до тендерної документації
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
207fdf128dcb46ea9c1751b8994af045
Заголовок пункту скарги:
1. Щодо обмеження участі новостворених суб’єктів господарювання
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
У Додатку № 4 до тендерної документації Замовник вимагає подання:
"балансу та звіту про фінансові результати за 2024 рік та останній (проміжний) період 2025 року з відміткою ДФС або квітанцією про її прийняття".
Скаржник був зареєстрований у 2025 році, тому подати вказані документи за 2024 рік об’єктивно не може, оскільки відповідно до Податкового кодексу України у новостворених суб’єктів господарювання обов’язок подавати звітність виникає з моменту виникнення доходу (ст. 49.2 ПКУ), а не з дати реєстрації.
Дана вимога є дискримінаційною для новостворених підприємств, які не можуть надати звітність за період, коли фактично не здійснювали діяльність.
Згідно з п. 137.5 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), річний податковий (звітний) період встановлюється для новостворених платників податку, які сплачують податок на прибуток за результатами діяльності у звітному році. Таким чином, вимога Замовника суперечить нормам ПКУ, оскільки новостворені підприємства не мають законодавчого обов’язку подавати звітність за попередній календарний рік, в якому вони не здійснювали діяльності.
Відповідно до п. 5 Постанови №419 Підприємства, які відповідно до Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні” належать до мікропідприємств, малих підприємств, непідприємницькі товариства крім тих, що зобов’язані складати фінансову звітність за міжнародними стандартами фінансової звітності, подають річну фінансову звітність органам, зазначеним у пункті 2 цього Порядку (крім органів Казначейства), не пізніше 28 лютого року, що настає за звітним роком.
Крім того, ні Закон України «Про публічні закупівлі», ні постанова КМУ № 1178 не містять положень, які дозволяють Замовнику вимагати фінансову звітність за періоди, у яких суб’єкт господарювання фактично ще не функціонував. Таким чином, вимога є дискримінаційною та такою, що порушує ч. 4 ст. 5 та ч. 3 ст. 22 Закону.
"балансу та звіту про фінансові результати за 2024 рік та останній (проміжний) період 2025 року з відміткою ДФС або квітанцією про її прийняття".
Скаржник був зареєстрований у 2025 році, тому подати вказані документи за 2024 рік об’єктивно не може, оскільки відповідно до Податкового кодексу України у новостворених суб’єктів господарювання обов’язок подавати звітність виникає з моменту виникнення доходу (ст. 49.2 ПКУ), а не з дати реєстрації.
Дана вимога є дискримінаційною для новостворених підприємств, які не можуть надати звітність за період, коли фактично не здійснювали діяльність.
Згідно з п. 137.5 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), річний податковий (звітний) період встановлюється для новостворених платників податку, які сплачують податок на прибуток за результатами діяльності у звітному році. Таким чином, вимога Замовника суперечить нормам ПКУ, оскільки новостворені підприємства не мають законодавчого обов’язку подавати звітність за попередній календарний рік, в якому вони не здійснювали діяльності.
Відповідно до п. 5 Постанови №419 Підприємства, які відповідно до Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні” належать до мікропідприємств, малих підприємств, непідприємницькі товариства крім тих, що зобов’язані складати фінансову звітність за міжнародними стандартами фінансової звітності, подають річну фінансову звітність органам, зазначеним у пункті 2 цього Порядку (крім органів Казначейства), не пізніше 28 лютого року, що настає за звітним роком.
Крім того, ні Закон України «Про публічні закупівлі», ні постанова КМУ № 1178 не містять положень, які дозволяють Замовнику вимагати фінансову звітність за періоди, у яких суб’єкт господарювання фактично ще не функціонував. Таким чином, вимога є дискримінаційною та такою, що порушує ч. 4 ст. 5 та ч. 3 ст. 22 Закону.
×
-
Назва доказу:
Виписка з ЄДР Скаржника
-
Повʼязаний документ:
2. Виписка з ЄДР.pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
1 ТД органика 11.04.2025.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
04b56c3b4f944a5ca07b19b02cc25205
Заголовок пункту скарги:
2. Щодо обов’язку надати зразки продукції після аукціону
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Додаток № 2 до ТД містить вимогу:
"Після завершення аукціону учасник, пропозиція якого визнана кращою, повинен у дводенний строк надати зразки продукції, від 0,5–1,0 кг".
Встановлення обов’язку щодо надання зразків у строк 2 дні, без будь-яких компенсацій витрат або чітких критеріїв їх оцінювання, є таким, що порушує принципи пропорційності, добросовісної конкуренції та рівного доступу (ч. 1 ст. 5 Закону).
Вартість надання таких зразків становить близько 10000,00 грн (згідно цыновый пропозиції на аналогічну закупівлю, який додається до скарги). Замовник не передбачає жодних компенсацій у разі відхилення зразків чи встановлення конкретних критеріїв оцінки їх якості.. Відсутність механізму повернення або компенсації фактично покладає фінансове навантаження на учасника без правових гарантій.
Замовник не зазначає, за якими критеріями він оцінюватиме зразки, що створює підґрунтя для суб’єктивного тлумачення та рішень, які не можуть бути перевірені.
Зразки продукції не є складовою пропозиції учасника в розумінні Закону. Отже, невідповідність наданих зразків умовам документації чи їх ненадання не можуть бути підставою для відхилення пропозиції учасника відповідно до вимог статті 30 Закону. Виходячи з викладеного, дії замовника в частині встановлення зазначеної вище умови документації порушують вимоги частини четвертої статті 22 Закону та один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону, а саме — відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. Отже, замовник повинен усунути вказані невідповідності, внісши зміни до документації в цій частині.
Аналогічної думки притримується Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг
"Після завершення аукціону учасник, пропозиція якого визнана кращою, повинен у дводенний строк надати зразки продукції, від 0,5–1,0 кг".
Встановлення обов’язку щодо надання зразків у строк 2 дні, без будь-яких компенсацій витрат або чітких критеріїв їх оцінювання, є таким, що порушує принципи пропорційності, добросовісної конкуренції та рівного доступу (ч. 1 ст. 5 Закону).
Вартість надання таких зразків становить близько 10000,00 грн (згідно цыновый пропозиції на аналогічну закупівлю, який додається до скарги). Замовник не передбачає жодних компенсацій у разі відхилення зразків чи встановлення конкретних критеріїв оцінки їх якості.. Відсутність механізму повернення або компенсації фактично покладає фінансове навантаження на учасника без правових гарантій.
Замовник не зазначає, за якими критеріями він оцінюватиме зразки, що створює підґрунтя для суб’єктивного тлумачення та рішень, які не можуть бути перевірені.
Зразки продукції не є складовою пропозиції учасника в розумінні Закону. Отже, невідповідність наданих зразків умовам документації чи їх ненадання не можуть бути підставою для відхилення пропозиції учасника відповідно до вимог статті 30 Закону. Виходячи з викладеного, дії замовника в частині встановлення зазначеної вище умови документації порушують вимоги частини четвертої статті 22 Закону та один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону, а саме — відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. Отже, замовник повинен усунути вказані невідповідності, внісши зміни до документації в цій частині.
Аналогічної думки притримується Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг
×
-
Назва доказу:
Тендерна пропозиція щодо аналогічного товару
-
Повʼязаний документ:
4. Тендерна пропозиція.pdf
-
-
Назва доказу:
Практика АМКУ
-
Повʼязаний документ:
3. Рішення від 12.10.2108 № 10531.pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
1 ТД органика 11.04.2025.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
809f751e905d4c28a688cc738828c827
Заголовок пункту скарги:
3. Щодо вимоги надання довідки з ДПС про наявність банківських рахунків
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до п. 8 Розділу 4 Додатку № 4 ТД:
"Довідка... про наявність зареєстрованих рахунків у банківських установах не більше місячної давнини..."
Згідно з чинним законодавством термін надання таких довідок може сягати 30 днів.
Враховуючи строки проведення закупівлі, учасник мав би звернутись до податкового органу до оголошення закупівлі, що є юридично і логістично неможливим. Окрім того, подання банківських реквізитів або довідки з банку є достатнім доказом наявності рахунків.
Вимога про довідку з податкової про наявність банківських рахунків є дискримінаційною, оскільки не встановлена Законом та не є єдиним способом підтвердження відповідної інформації.
"Довідка... про наявність зареєстрованих рахунків у банківських установах не більше місячної давнини..."
Згідно з чинним законодавством термін надання таких довідок може сягати 30 днів.
Враховуючи строки проведення закупівлі, учасник мав би звернутись до податкового органу до оголошення закупівлі, що є юридично і логістично неможливим. Окрім того, подання банківських реквізитів або довідки з банку є достатнім доказом наявності рахунків.
Вимога про довідку з податкової про наявність банківських рахунків є дискримінаційною, оскільки не встановлена Законом та не є єдиним способом підтвердження відповідної інформації.
×
-
Назва доказу:
тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
1 ТД органика 11.04.2025.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації.