• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

09130000-9 Нафта і дистиляти (бензин А-95)

Мова тендерної пропозиції – українська. Усі документи тендерної пропозиції, що підготовлені безпосередньо учасником процедури закупівлі повинні бути складені українською мовою. Виняток складають стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення у вигляді скорочень та термінологія, пов’язана з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами, викладаються мовою їх загально прийнятого застосування; інформація коли використання букв та символів української мови призводить до їх спотворення (зокрема, але не виключно адреси мережі "інтернет", адреси електронної пошти, торговельної марки (знаку для товарів та послуг), загальноприйняті міжнародні терміни). У разі надання інших документів складених мовою іншою ніж українська мова, такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою, переклад (або справжність підпису перекладача) - засвідчений нотаріально або легалізований у встановленому законодавством України порядку. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою. Офіційні документи, видані органом іноземної держави повинні бути легалізовані у встановленому в Україні порядку, або засвідчені шляхом проставлення апостилю, з додаванням завіреного у встановленому порядку перекладу цих документів на українську мову. Якщо документ не потребує легалізації/апостилюванню згідно з міжнародною угодою (конвенцією тощо) між Україною та країною, що видала документ, потрібно надати довідку (в довільній формі) за підписом уповноваженої особи учасника-нерезидента або учасника об’єднання учасників, з посиланням на відповідну міжнародну угоду (конвенцію) між Україною та країною, що видала документ Забезпечення тендерної пропозиції не вимагається

Завершена

500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 500.00 UAH
Період оскарження: 11.04.2025 11:34 - 18.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»

Номер: 63a54553d8fe4502bfdd330c049aff34
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-11-004301-a.a1
Назва: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»
Скарга:
Під час здійснення процедури закупівлі замовник допустив прийняття неправомірного рішення про відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ». Таке рішення не відповідає вимогам пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), а також вимогам статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Дата розгляду скарги: 14.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 06.05.2025 19:05
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 19.05.2025 14:30
Дата виконання рішення Замовником: 22.05.2025 12:01
Коментар замовника щодо усунення порушень: Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Дніпропетровській області ПРОТОКОЛ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ 22.05.2025 № 6 м. Дніпро Порядок денний: 1. Про скасування рішення, прийнятого під час проведення процедури закупівлі 09130000-9 Нафта і дистиляти (бензин А-95) за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника (далі – Закупівля), на підставі частини 18 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості). Закупівля зареєстрована за ідентифікатором: № UA-2025-04-11-004301-a Під час розгляду першого питання порядку денного: Під час проведення Закупівлі було прийнято рішення від 14.05.2025 №7757-р/пк-пз (далі – Рішення), згідно з яким Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення Законодавства у сфері публічних закупівель зобов’язано Службу відновлення та розвитку інфраструктури у Дніпропетровській області скасувати викладені у Протоколі від 29.04.2025 № 4 рішення про відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», а також рішення про оприлюднення інформації про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» в електронній системі закупівель. Виконання зазначеної вимоги призведе до скасування неправомірних рішень Замовника та створить підстави для поновлення порушених під час здійснення процедури закупівлі UA-2025-04-11-004301-a прав та інтересів ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ». Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. ВИРІШИЛА: 1. Скасувати Протокол щодо прийняття рішення Уповноваженою особою №4 від 29.04.2025 про відхилення тендерної пропозиції Учасника ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ", Дудник Євген 380978546494 fat-32-2@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 8e5597ed30d746359eea0273cd70f571
Заголовок пункту скарги: Рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», є неправомірним.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480) бере участь у процедурі закупівлі UA-2025-04-11-004301-a, оголошеній Службою відновлення та розвитку інфраструктури у Дніпропетровській області (далі – Замовник). Тендерну пропозицію ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» подано 18.04.2025. За результатами аукціону, який відбувся 21.04.2025, пропозиція, подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», була визначена найбільш економічно вигідною.
29.04.2025 Замовник опублікував в електронній системі закупівель Протокол від 29.04.2025 № 4, у якому, зокрема, зазначив: «Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника було виявлено недоліки: Учасник у складі тендерної пропозиції не надав такі документи: згідно пункту 7 розділу 3 тендерної документації, учасник не долучив до тендерної пропозиції Гарантійний лист про відповідність якості товару діючим національним технічним стандартам та складеним відповідно таких стандартів вимогам замовника. Згідно додатку 5 до тендерної документації Учасник торгів не долучив до тендерної пропозиції перелік АЗС по Україні із зазначенням адреси розташування на дорогах загального користування державного значення».
На підставі зазначеного, Замовник прийняв рішення про відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», а також про оприлюднення в електронній системі закупівель відповідної інформації.

З цього приводу слід зазначити наступне.

1. Щодо Гарантійного листа.
Відповідно до умов пункту 7 Розділу 3 тендерної документації щодо закупівлі UA-2025-04-11-004301-a, затвердженої Рішенням уповноваженої особи Замовника, протокол № 2 від 11.04.2025 (далі – Тендерна документація), «Якість Товару має відповідати нормативним вимогам діючих ДСТУ, а саме ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови». Учасник надає Гарантійний лист про відповідність якості товару діючим національним технічним стандартам та складеним відповідно таких стандартів вимогам замовника».
Разом з цим, Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, який наведений у Додатку 7 до Тендерної документації, не містить умови про необхідність надання учасниками «Гарантійного листа про відповідність якості товару діючим національним технічним стандартам та складеним відповідно таких стандартів вимогам замовника».
Натомість, у пункті 3 зазначеного Переліку вказано: «Гарантійні листи згідно пункту 6 розділу 3 тендерної документації, за підписом керівника або уповноваженої посадової особи учасника та завірених печаткою (за наявності), які містять наступні гарантії учасника:
1) Тендерна пропозиція учасника відповідає технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником в Додатку 5 до тендерної документації, а постачання товару згідно предмету закупівлі (вказується назва предмета закупівлі) буде здійснюватися у чіткій відповідності до кількості та обсягів, що визначені Додатком 5 до тендерної документації;
2) Вартість тендерної пропозиції учасника включає в себе повний комплекс послуг, які є необхідними для постачання товару згідно предмету закупівлі (вказується назва предмета закупівлі), вказаних в Додатку 5 до тендерної документації».
На виконання зазначених умов Тендерної документації, у складі тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» надано Гарантійний лист від 16.04.2025 (файл «10. ГЛ про гарантій.pdf»), у якому зазначено:
«ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» гарантує, що:
1) Тендерна пропозиція учасника відповідає технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником в Додатку 5 до тендерної документації, а постачання товару згідно предмету закупівлі (09130000-9 Нафта і дистиляти (бензин А-95) буде здійснюватися у чіткій відповідності до кількості та обсягів, що визначені Додатком 5 до тендерної документації;
2) Вартість тендерної пропозиції учасника включає в себе повний комплекс послуг, які є необхідними для постачання товару згідно предмету закупівлі (09130000-9 Нафта і дистиляти (бензин А-95), вказаних в Додатку 5 до тендерної документації».
Крім того, у складі тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» надано документи, якими підтверджено відповідність запропонованого товару вимогам ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови», а саме:
- Сертифікат відповідності № UA.TR.138.016-25 (файл «СЕРТИФІКАТ БЕНЗИН 95.pdf»);
- Паспорт якості від 11.02.2025 № 87 (файл «Паспорт 87_А-95.pdf»);
- Декларацію про відповідність від 11.02.2025 (файл «ДЕКЛАРАЦІЯ БЕНЗИН 95.pdf»);
- Протокол випробувань від 11.02.2025 № 6 (файл «Протокол 6 А-95.pdf»).
Відповідно до вимог абзацу десятого пункту 28 Особливостей, тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
При цьому, згідно з вимогами абзацу шостого підпункту 3 пункту 44 Особливостей, відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
Разом з цим, у разі, якщо Замовник вважав, що тендерна пропозиція, подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», містить невідповідності у цій частині, зокрема, у вигляді не надання окремого гарантійного листа, згаданого у пункті 7 Розділу 3 Тендерної документації, Замовник повинен був застосувати вимоги пункту 43 Особливостей та розмістити в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Адже, згідно з вимогами абзацу другого пункту 43 Особливостей, «Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо».
Звертаємо увагу на те, що виявлені Замовником невідповідності не стосуються «відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником». Так, зазначена інформація міститься, зокрема, у наданих у складі тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» документах щодо якості запропонованого товару, перелічених вище.
Не зважаючи на це, Замовник не застосував вимоги пункту 43 Особливостей та не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення виявлених невідповідностей. Натомість, Замовник прийняв та оприлюднив рішення про відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».

2. Щодо переліку АЗС.
Відповідно до умов Додатку 5 до Тендерної документації, «Учасник торгів повинен мати розширену мережу АЗС по Україні на дорогах загального користування державного значення. В Дніпропетровській області кількість АЗС повинна налічувати не менш ніж 20 штук. Зокрема в місті Дніпро повинно бути не менш ніж 5 АЗС (Учасником надається перелік АЗС із зазначенням адреси розташування)».
Зі змісту зазначеної умови вбачається, що уточнення «(Учасником надається перелік АЗС із зазначенням адреси розташування)» стосується лише другої частини зазначеної умови, щодо АЗС у Дніпропетровській області («В Дніпропетровській області кількість АЗС повинна налічувати не менш ніж 20 штук. Зокрема в місті Дніпро повинно бути не менш ніж 5 АЗС»), та не стосується першої частини умови, щодо АЗС по Україні («Учасник торгів повинен мати розширену мережу АЗС по Україні на дорогах загального користування державного значення»).
З огляду на зазначене, у складі тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», надано:
- лист від 16.04.2025, яким зокрема, погоджено додаток 5 до Тендерної документації та зазначено, що «ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» підтверджує відповідність нашої тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам, визначеним у предметі закупівлі, а також погоджуємося з технічною специфікацією, викладеною в Додатку 5 до тендерної документації» (файл «11. Погодженний Додаток 5 тех вимоги.pdf»);
- Довідка про мережу АЗС від 16.04.2025, у якій наведено інформацію про адреси 56 АЗС, розташованих на території Дніпропетровській області, в т.ч., 8 АЗС, розташованих в м. Дніпро (файл «13. Мережа АЗС.pdf»).
Відповідно до вимог пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Слід звернути увагу на те, що доповнення переліку АЗС, на яких Замовник матиме змогу здійснити заправку транспортних засобів, інформацією про АЗС по Україні на дорогах загального користування державного значення, жодним чином не призведе до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Адже згідно з Тендерної документацією, предметом закупівлі є товар «09130000-9 Нафта і дистиляти (бензин А-95)».
Назва товару, запропонованого ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марка, характеристики - підтверджені відповідними документами щодо якості, наданими у складі тендерної пропозиції, переліченими вище, не пов’язані з найменуванням та місцем розташування АЗС, на яких здійснюється заправка транспортних засобів Замовника.
Таким чином, у разі якщо все таки й існувала невідповідність в інформації та/або документах, що подані ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» у тендерній пропозиції, яка полягає у відсутності інформації про наявність АЗС по Україні на дорогах загального користування державного значення, то вона підлягала усуненню у порядку, встановленому пунктом 43 Особливостей.
Не зважаючи на це, Замовник не застосував вимоги пункту 43 Особливостей та не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення виявлених невідповідностей. Натомість, Замовник прийняв та оприлюднив рішення про відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Враховуючи наведене, вважаємо, що рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», є безпідставним та неправомірним.
В наслідок таких дій Замовника порушене право ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
В наслідок таких дій Замовника, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» неправомірно позбавлене можливості перемогти у Процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами цієї закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника