ДК 021:2015: 39143110-0 Ліжка та спальне приладдя і домашній текстиль (Ліжка у комплекті з матрацам) відповідно до НАКАЗУ МРЕТСГУ №1082 від 11.06.2020 визначення предмета закупівлі товару за ЄЗС, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі). Усі документи, що входять до складу тендерної пропозиції мають бути складені українською мовою. Оцінка тендерних пропозицій здійснюється на основі критерію „Ціна”. Питома вага – 100%. З урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, визначених ПКМУ від 12.10.2022 р. №1178 (зі змінами). Відповідно до пункту 1.3 НОРМА -35.4 Табельна належність меблів, устатковання та інвентарю для обладнання службових приміщень державних пожежно-рятувальних загонів (частин, постів) та прирівняних до них підрозділів.
Торги не відбулися
195 141.33UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 975.71 UAH
Період оскарження:11.04.2025 09:35 - 20.04.2025 00:00
Вимога
Є відповідь
НЕПРАВОМІРНЕ ВІДХИЛЕННЯ
Номер:ff26c89b017749a4b6dcc5afbe3314dc
Пов'язана кваліфікація:ФОП ХОМИЧ ЮРІЙ ІГОРОВИЧ, UA-EDR 3142007376
Ідентифікатор запиту:UA-2025-04-11-001197-a.b1
Назва:НЕПРАВОМІРНЕ ВІДХИЛЕННЯ
Вимога:
Повідомляємо, що протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 24.04.2025 року оприлюдненим в електронній системі закупівель, нашу тендерну пропозицію було відхилено у зв’язку з:
1) У таблиці 1, наведеної у додатку 1 до тендерної документація Замовником, де в стовпці 5 вказав технічну специфікацію запропонованого товару, а саме: замість потрібної характеристика «Жорсткість – середньої жорсткості» запропонував іншу характеристику «Жорсткість – вище середньої жорсткості»
Вважаємо таке рішення неправомірним та таким, що суперечить принципам добросовісної конкуренції, неупередженості при оцінці тендерних пропозицій, а також таким, що обмежує участь учасників, які пропонують продукцію з кращими або еквівалентними характеристиками з огляду на наступне:
Подання даної характеристики жорсткості матрацу являється кращою ніж ту, що вимагав Замовник, оскільки, жорсткість матрацу «вище середньої»:
- Забезпечує кращу ортопедичну підтримку;
- Є довговічнішою і менш схильною до деформацій;
- Має широкий спектр споживчої придатності;
- У стандартах і технічних умовах (ДСТУ, ТУ) відсутні чіткі межі жорсткості, і “середня” допускає інтерпретації.
Враховуючи вищевикладене, жорсткість “вище середньої” не є гіршою за “середню”, а в багатьох випадках — кращою. Тому її можна вважати еквівалентною або вдосконаленою характеристикою ніж ту, що вимагав Замовник. Відповідно до ч. 3 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі», учасник має право подавати еквівалент, якщо він не гірший за функціональні, якісні та технічні характеристики. У нашому випадку запропонована продукція перевищує вимоги документації, отже є еквівалентною.
2) У таблиці 1, наведеної у додатку 1 до тендерної документація Замовником, де в стовпці 5 вказав технічну специфікацію запропонованого товару, а саме: замість «матеріал чохла – спанбонд», я було зазначено Замовником в технічних вимогах до товару, учасник запропонував «Матріал чохла – стрейч прошити льоном».
Вважаємо таке рішення неправомірним та таким, що суперечить принципам добросовісної конкуренції, неупередженості при оцінці тендерних пропозицій, а також таким, що обмежує участь учасників, які пропонують продукцію з кращими або еквівалентними характеристиками з огляду на наступне:
Подання даної характеристики матеріалу чохла являється кращою ніж ту, що вимагав Замовник, оскільки, матеріал чохла — стрейч, прошитий льоном:
- Має вищі споживчі властивості (м’якість, еластичність, гіпоалергенність, натуральність);
- Є кращим за спанбонд, який є нетканим синтетичним матеріалом;
- Забезпечує краще повітропроникнення і комфорт у використанні.
В той час як спанбонд — це нетканий синтетичний матеріал, який поступається за комфортом, натуральністю та повітропроникністю.
Враховуючи вищевикладене, матеріал «стрейч прошитий льоном» є значно кращої якості ніж той, що вимагав Замовник (спанбонд). Відповідно до ч. 3 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі», учасник має право подавати еквівалент, якщо він не гірший за функціональні, якісні та технічні характеристики. У нашому випадку запропонована продукція перевищує вимоги документації, отже є еквівалентною.
Звертаємо увагу, що Антимонопольний комітет України неодноразово зазначав, що:
«Подання товару з характеристиками, які є кращими або не гіршими, ніж ті, що вимагаються тендерною документацією, не є підставою для дискваліфікації, якщо в документації не передбачено заборону еквівалентів» (наприклад, рішення АМКУ № 1830-р/пк-пз від 08.03.2021, № 1375-р/пк-пз від 17.02.2022).
Крім того, у рішенні АМКУ № 1534-р/пк-пз від 02.03.2023 комітет прямо вказує:
«Замовник не обґрунтував, чому запропонований еквівалент є гіршим, та не довів, що він не забезпечує функціональність, аналогічну оригіналу. Таким чином, дії Замовника щодо відхилення пропозиції є безпідставними.»
З огляду на це, ваше рішення про відхилення тендерної пропозиції суперечить не лише положенням Закону, а й сформованій практиці розгляду скарг органом оскарження.
3) У пропозиції учасника відсутня позиція, зазначена Замовником в технічних вимогам до предмета закупівлі «Наматрацник-чохол – (в комплекті)».
Звертаємо вашу увагу на те, що згідно закупівлі «Ліжка у комплекті з матрацами», номер у Prozorro UA-2025-04-11-001197-a, предметом закупівлі згідно з тендерною документацією є ліжка та матраци. Оскільки, у вимогах Замовника згідно Додатку 1 було зазначено: «Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі встановлених в Додатку 2 до тендерної документації, учасник у складі тендерної пропозиції надає «Технічну специфікацію», складену учасником згідно з Таблицею 1» У своїй технічній специфікації, згідно Таблиці 1, ми надали інформацію виключно щодо лише предмета закупівлі, а саме — ліжок та матраців, оскільки наматрацник не є частиною предмета закупівлі, що чітко зазначено у тендерній документації, надавши чітко визначені характеристики, які не містять посилання типу: «не менше», «не більше», «або», «або аналог», як того вимагав Замовник.
Однак, фактом подання підписаного на кожній сторінці Додатку 2 Технічна специфікація ми підтверджуємо та погоджуємось з вимогами Замовника, щодо характеристик (включаючи еквіваленти та кращі характеристики товару) та вимогами Замовника щодо комплектації предмету закупівлі, зазначеного у Додатку 2. Хочемо зазначити, що у прорахунок нашої цінової пропозиції, що, звертаємо вашу увагу, є найбільш економічно вигідною, входять усі вимоги та комплектність товару, зазначеного у Додатку 2.
Враховуючи вищевикладене, рішення про відхилення нашої пропозиції вважаємо неправомірним та таким, що суперечить принципам добросовісної конкуренції, неупередженості при оцінці тендерних пропозицій.
У зв’язку з викладеним ВИМАГАЄМО:
1) Скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Фізичної особи-підприємця Хомича Юрія Ігоровича;
2) Повторно та об’єктивно розглянути нашу пропозицію з урахуванням її відповідності встановленим технічним, якісним та іншим вимогам до предмета закупівлі;
3) Визнати нашу пропозицію такою, що відповідає умовам тендерної документації, з урахуванням її технічної переваги та відповідності вимогам щодо еквівалентності;
4) Вжити заходів щодо недопущення дискримінаційного підходу до оцінювання пропозицій учасників у подальшому.
Звертаємо увагу, що необґрунтоване відхилення пропозицій учасників, які надали рівноцінну або кращу продукцію, суперечить принципам добросовісної конкуренції, відкритості та об’єктивності, встановленим ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». У разі невиконання нашої вимоги обов’язково будемо оскаржувати такі дії Замовника у порядку, встановленому чинним законодавством України.
Вирішення:На Ваш запит від 25.04.2025 р. повідомляємо наступне:
Відповідно п. 1 Розділу 1 тендерної документації, тендерну документацію було розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі — Особливості).
Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації.
Частиною 1 статті 23 Закону передбачено, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики.
Відповідно ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Тобто, звертаємо Вашу увагу, що відповідно положень Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник на свій розсуд та враховуючи свій досвід, встановлює у тендерній документації вимоги до предмета закупівлі, враховуючи при цьому, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Зазначені технічні вимоги до предмету закупівлі жодним чином не обмежують потенційних постачальників щодо участі у процедурі закупівлі, оскільки під час розробки тендерної документації, Замовник враховував практику Антимонопольного комітету України, який визнає дискримінацію учасників публічних закупівель як обмеження прав когось із них шляхом встановлення у тендерній документації вимог, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників.
В Додатку 2 до тендерної документації Замовником, з метою розширення потенційного кола учасників та не допущення в подальшому непорозуміння між всіма учасниками закупівельного процесу, чітко визначені технічні характеристики предмета закупівлі, яким повинен відповідати запропонований учасниками товар.
Як зазначено у протоколі відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП ХОМИЧ ЮРІЙ ІГОРОВИЧ від 24.04.2025 р.№4, опублікованого в електронній системі закупівель, всупереч вимозі Замовника, у даній технічний специфікації учасник ФОП ХОМИЧ ЮРІЙ ІГОРОВИЧ замість потрібної характеристики «Жорсткість - середньої жорсткості» запропонував іншу характеристику «Жорсткість - вище середньої жорсткості», замість потрібного «Матеріал чохла - спанбонд», як було зазначено замовником в технічних вимогах до товару, учасник ФОП ХОМИЧ ЮРІЙ ІГОРОВИЧ запропонував «Матеріал чохла — стрейч прошитий льоном».
Твердження, що зазначені характеристики запропонованого учасником товару є не гіршими, ніж ті, що вимагались Замовником, є суб’єктивною думкою учасника та такими, що не враховують право Замовника самостійно визначати технічні вимоги до необхідного йому товару на підставі його досвіду.
Факт подання учасником, підписаного на кожній сторінці Додатку 2 Технічна специфікація, як погодження з вимогами Замовника щодо комплектації предмету закупівлі, зазначеного у Додатку 2, в жодному разі не може бути обґрунтуванням відсутності в пропозиції учасника ФОП ХОМИЧ ЮРІЙ ІГОРОВИЧ позиції, зазначеній Замовником в технічних вимогах до предмета закупівлі «Наматрацник-чохол — (в комплекті)», оскільки умовами тендерної документації не встановлена вимога щодо подання учасниками підписаного Додатку 2 до тендерної документації. Згідно з вимогами законодавства у сфері публічних закупівель, а саме те, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі, зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації, всі документи та інформація, що вимагалась від учасників процедури закупівлі, зазначені тільки в Додатку 1 до тендерної документації.
Також, слід зазначити, що згідно з частиною 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов'язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Таким чином, наведені у Вашому листі рішення є обов'язковими для виконання саме замовниками, яких вони стосуються. На даний час, замовник не має по зазначеній закупівлі жодних рішень органу оскарження.
Враховуючи все зазначене вище, відхилення тендерної пропозиції учасника є цілком законним та таким, що жодним чином не суперечить вимогам Закону.