-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Арматура трубопровідна
Закупівля проводиться шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 № 471). Відповідно до пункту 35 Особливостей відкриті торги проводяться із застосуванням електронного аукціону. Мова тендерної пропозиції - українська.
Завершена
6 552 527.50
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 32 762.64 UAH
мін. крок: 0.5% або 32 762.64 UAH
Період оскарження:
11.04.2025 09:02 - 02.05.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Оскарження рішення Замовника щодо прийняття переможця
Номер:
29e1d9dcda924217b78f5f38dabbdb34
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-04-11-000543-a.a1
Назва:
Оскарження рішення Замовника щодо прийняття переможця
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга__UA-2025-04-11-000543-a__.pdf 04.06.2025 11:33
- Скарга__UA-2025-04-11-000543-a__.docx 04.06.2025 11:34
- Тендерна документація (нова редакція) 2.docx 04.06.2025 11:34
- Протокол розгляду 1.pdf 04.06.2025 11:34
- Паспорт на 30ч6бр Ру10.pdf 04.06.2025 11:34
- Паспорт 19с47нж ТОВ ТД ХАРЬКІВМАШ.pdf 04.06.2025 11:34
- sign.p7s 04.06.2025 11:37
- рішення від 06.06.2025 №9042.pdf 06.06.2025 15:19
- Інформація про резолютивну частину рішення від 16.06.2025 №9557.pdf 17.06.2025 14:38
- рішення від 16.06.2025 №9557.pdf 19.06.2025 14:20
- Пояснення АМКУ від Замовника № 2 від 10.06.2025.pdf 10.06.2025 15:37
- Пояснення АМКУ від Замовника № 2 від 10.06.2025.docx 10.06.2025 15:37
- Протокол помилки 1.pdf 10.06.2025 15:37
- Документи Переможця.7z 10.06.2025 15:37
Дата прийняття скарги до розгляду:
04.06.2025 15:48
Дата розгляду скарги:
16.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
06.06.2025 15:20
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
19.06.2025 14:21
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
3c727be91b83466d9b4b993e4c307444
Заголовок пункту скарги:
Оскарження результатів кваліфікації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
Рішення викладене у Протокольні №217 від 30.05.2025 р. про визначення переможцем закупівлі учасника - Товариство з обмеженою відповідальністю «ОПТТЕХТОРГ» є незаконним та таким, що повинно бути скасоване, адже Товариство з обмеженою відповідальністю «ОПТТЕХТОРГ» у складі своєї тендерної пропозиції надало документи, що не відповідають технічним вимогам тендерної документації.
I. Згідно вимог пункту 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі)» Додатка 1 до тендерної документації:
«Учасники процедури закупівлі для підтвердження відповідності своєї тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, у тому числі відповідній технічній специфікації, встановленим Замовником надають:
- паспорт якості або технічний опис, виданий виробником на запропонований товар, який містить підтвердження опису та основних характеристик Товару по всім рядкам Технічної специфікації Таблиці 1.3 Додатка 1 до Тендерної документації**.»
ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» у складі тендерної пропозиції на підтвердження зазначеної вимоги надає документ «Паспорт на 30ч6бр Ру10».
Згідно «технічних вимог (інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі)» Таблиці 1.3 Додатку 1 до тендерної документації, Замовник по позиціях товару 29- 35 (включно) вимагає в частині таблиці «Опис та основні характеристик Товару» наступну інформацію:
№ з/п Найменування Товару Серед основних характеристик Товару міститься інформація:
29 Засувка чавунна 30ч6бр Ду 50 Ру 10 Ущільнюючі кільця дисків та корпусу виготовлені з латуні та запресовані в тіло чавуну
30 Засувка чавунна 30ч6бр Ду 80 Ру 10 Ущільнюючі кільця дисків та корпусу виготовлені з латуні та запресовані в тіло чавуну
31 Засувка чавунна 30ч6бр Ду 100 Ру 10 Ущільнюючі кільця дисків та корпусу виготовлені з латуні та запресовані в тіло чавуну
32 Засувка чавунна 30ч6бр Ду 125 Ру 10 Ущільнюючі кільця дисків та корпусу виготовлені з латуні та запресовані в тіло чавуну
33 Засувка чавунна 30ч6бр Ду 150 Ру 10 Ущільнюючі кільця дисків та корпусу виготовлені з латуні та запресовані в тіло чавуну
34 Засувка чавунна 30ч6бр Ду 200 Ру 10 Ущільнюючі кільця дисків та корпусу виготовлені з латуні та запресовані в тіло чавуну
35 Засувка чавунна 30ч6бр Ду 250 Ру 10 Ущільнюючі кільця дисків та корпусу виготовлені з латуні та запресовані в тіло чавуну
Отже, Замовник по 6 позиціях товару серед основних характеристик Товару встановлює обов’язкову технічну характеристику «Ущільнюючі кільця дисків та корпусу виготовлені з латуні та запресовані в тіло чавуну».
Але у наданому ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» документі «Паспорт на 30ч6бр Ру10» відсутня інформація стосовно способу кріплення ущільнюючих кілець дисків та корпусу, які повинні бути запресовані в тіло чавуну.
Таким чином, відсутнє підтвердження способу фіксації ущільнюючих кілець — зокрема, немає вказівки на те, що ці кільця є саме запресованими в тіло чавуну, як того вимагає замовник. Ненадання такої інформації є істотною невідповідністю вимогам технічної специфікації
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник відхиляє тендерну пропозицію, якщо:
«…тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам тендерної документації».
Крім того, відсутність підтвердження запресованості ущільнюючих кілець є технічною невідповідністю, що безпосередньо впливає на якість, довговічність і безпеку експлуатації продукції, а отже, є критично важливою характеристикою.
Ця вимога тендерної документації є не лише формальною, а технічно обґрунтованою, оскільки стосується функціональної характеристики виробу, яка має безпосередній вплив на його експлуатаційні властивості, а саме:
1. Герметичність — запресовані ущільнюючі кільця забезпечують надійне прилягання та відсутність протікань, що критично важливо для запірної арматури;
2. Стійкість до вібрацій і тиску — запресовані елементи мають значно вищу стійкість до механічних впливів порівняно з тими, що фіксуються менш надійними способами;
3. Безпека експлуатації — неправильне або ненадійне кріплення ущільнюючих елементів може призвести до їхнього випадіння, що створює ризик аварійних ситуацій, особливо в системах водопостачання чи опалення;
4. Тривалість експлуатації — запресовані латунні кільця сприяють довшому строку служби засувки, зменшують потребу в технічному обслуговуванні.
Однак ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» у складі тендерної пропозиції надало документ під назвою «Паспорт на 30ч6бр Ру10», у якому відсутнє підтвердження саме способу фіксації ущільнюючих кілець — тобто, немає вказівки на запресованість в тіло чавуну, як того прямо вимагає замовник у кожній із позицій 29–35 (включно).
Згідно з частиною 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник здійснює закупівлі за принципами:
- добросовісної конкуренції;
- відкритості та прозорості;
- недискримінації учасників;
- об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
У цій ситуації ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» не підтвердило відповідність критично важливій технічній характеристиці, що визначена замовником не довільно, а з міркувань функціональності, безпеки та довговічності продукції.
Фактично, технічна специфікація в частині вимоги до способу фіксації ущільнюючих кілець є елементом мінімально прийнятного технічного рівня предмета закупівлі, а не надмірною вимогою. Тому відсутність інформації про запресованість ущільнюючих кілець у поданому паспорті свідчить про:
• невідповідність продукції встановленим технічним вимогам;
• відсутність підтвердження відповідності запропонованого товару вимогам тендерної документації
Відповідно до пп. 2 п. 44 Особливостей :
«Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.»
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» не відповідає умовам тендерної документації у частині відсутності підтвердження опису та основних характеристик Товару по всім рядкам Технічної специфікації Таблиці 1.3 Додатка 1 до Тендерної документації, як цього вимагає пункт 3 Додатку 1.підставу для відхилення такої пропозиції відповідно до пп. 2 п. 44 Особливостей.
Просимо Орган оскарження поновити порушені права Скаржника та зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення переможцем ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» з підстав описаних в цьому пункті оскарження.
II. Згідно вимог пункту 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі)» Додатка 1 до тендерної документації:
«Учасники процедури закупівлі для підтвердження відповідності своєї тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, у тому числі відповідній технічній специфікації, встановленим Замовником надають:
- паспорт якості або технічний опис, виданий виробником на запропонований товар, який містить підтвердження опису та основних характеристик Товару по всім рядкам Технічної специфікації Таблиці 1.3 Додатка 1 до Тендерної документації**.»
Згідно «технічних вимог (інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі)» Таблиці 1.3 Додатку 1 до тендерної документації Замовник по позиції 53 в частині Найменування товару вказує - «Клапан зворотний 19с47нж Ду200 Ру 40 під приварювання».
ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» у складі тендерної пропозиції надає документ «Паспорт 19с47нж ТОВ ТД ХАРЬКІВМАШ», але в паспорті також зустрічаються наступне найменування – «клапан зворотний поворотний сталевий міжфланцевий»:
Клапан 19с47нж під приварювання — це зворотний клапан, який призначений для приварного з’єднання до трубопроводу.
Клапан міжфланцевий — це абсолютно інший тип конструкції. Він встановлюється між двома фланцями і не потребує зварювання.
Така невідповідність свідчить, що наданий клапан або не відповідає технічній специфікації, або ставить під сумнів справжність наданого паспорта.
У Таблиці 1.3 Додатку 1, у позиції №53, зазначено конкретне найменування товару:
«Клапан зворотний 19с47нж Ду200 Ру 40 під приварювання».
Клапан під приварювання — це конструкція, яка призначена для жорсткого з’єднання з трубопроводом шляхом зварювання. Такий тип з’єднання забезпечує високу герметичність і стійкість до високого тиску та температур, що особливо важливо у системах промислового призначення.
Натомість у наданому ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» документі «Паспорт 19с47нж ТОВ ТД ХАРЬКІВМАШ» вказано, що запропонований товар є «клапаном зворотним поворотним сталевим міжфланцевим». Міжфланцевий тип конструкції:
- призначений для монтажу між двома фланцями трубопроводу;
- не потребує зварювання, що прямо суперечить вимогам замовника;
- є абсолютно іншим конструктивним типом, який має інші монтажні властивості та експлуатаційні характеристики.
Це свідчить про фактичну невідповідність предмета закупівлі, що прямо порушує вимогу пункту 3 Додатку 1 — у частині непідтвердження основної характеристики товару (тип з’єднання – приварювання).
Крім того, виникає обґрунтований сумнів у достовірності наданого паспорта, оскільки в ньому одночасно згадується інший тип конструкції, ніж зазначений у назві товару. Це потенційно свідчить про те, що:
• або технічний паспорт не стосується запропонованого товару;
• або товар, що фактично пропонується, не відповідає вимогам технічної специфікації.
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію, якщо:
«…тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам тендерної документації».
Також згідно з частиною 1 статті 5 Закону, закупівлі здійснюються з дотриманням принципу об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій. Прийняття пропозиції, що не відповідає встановленим технічним вимогам, порушує цей принцип та може створити дискримінацію щодо інших учасників, які надали коректні документи.
Отже, тендерна пропозиція ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» підлягає відхиленню як така, що:
- не відповідає вимогам тендерної документації в частині підтвердження основних характеристик Товару по позиції 53 Таблиці 1.3 Додатку 1;
- має конструктивно інший тип з’єднання (міжфланцевий замість приварного);
- містить документ, що не підтверджує вимоги замовника або викликає сумніви щодо його достовірності.
Відповідно до пп. 2 п. 44 Особливостей :
«Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.»
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» не відповідає умовам тендерної документації у частині Технічної специфікації Таблиці 1.3 Додатка 1 до Тендерної документації, в частині невідповідності невідповідність предмета закупівлі по позиції 53 Таблиці 1.3 Додатку 1 ТД. Замовник повинен був застосувати підставу для відхилення такої пропозиції керуючись пп. 2 п. 44 Особливостей.
Просимо Орган оскарження поновити порушені права Скаржника та зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення переможцем ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» з підстав описаних в цьому пункті оскарження.
III. Щодо незаконності надання 24 год. на усунення невідповідностей Замовником.
29.05.2025 об 10 год. 45 хв. в електронній системі закупівель Замовником було розміщено вимогу про усунення невідповідностей до учасника ТОВ «ОПТТЕХТОРГ». В якій містилась інформація:
«Перелік виявлених невідповідностей: Відповідно до вимог пунктів 1, 6 Розділу ІІІ, рядка 3 та Таблиці 1.3. Додатка 1 до Тендерної документації Учасником у складі тендерної пропозиції надано заповнені згідно з вимогами Замовника Технічні вимоги (інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі), Порівняльну таблицю технічних характеристик (файл «Заповнена Таблиця 1.3 Технічні вимоги Зміни 29.04.25», «Порівняльна таблиця Технічних характеристик Зміни 29.04.25»), інформація в яких підтверджує відповідність тендерної пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, у тому числі відповідній технічній специфікації, встановленим Замовником. Разом з цим, по рядку 53 Технічної специфікації «Клапан зворотний 19с47нж Ду200 Ру 40 під приварювання» Учасником запропоновано товар – «Клапан зворотній поворотний сталевий під приварювання 19с47нж Ду200 Ру 40» та надано ПАСПОРТ (Технічний опис та інструкція з експлуатації) (файл «Паспорт 19с47нж ТОВ ТД ХАРЬКІВМАШ»), виданий виробником на запропонований товар, який містить безумовне та повне підтвердження опису та основних характеристик запропонованого Товару по рядку 53 Технічної специфікації, але в якому некоректно вказано інформацію розділах «Свідоцтво про приймання та консервацію» та «Висновок представника замовника» щодо типу приєднання клапана, а саме: замість назви «Клапан зворотній поворотний сталевий/під приварювання» у вищевказаних Розділах ПАСПОРТУ Учасником вказано «Клапан зворотний поворотний сталевий міжфланцевий», що свідчить, про технічну помилку (описку). Посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності: Пункти 1, 6 Розділ ІІІ, рядок 3 та Таблиця 1.3. Додатка 1 до Тендерної документації Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: Учасник процедури закупівлі має надати: уточнений паспорт якості або технічний опис, виданий виробником на запропонований товар, який містить підтвердження опису та основних характеристик Товару по рядку 53 Технічної специфікації Таблиці 1.3 Додатка 1 до Тендерної документації з виправленою технічною помилкою (опискою).»
Отже, Замовник неправомірно надав можливість учаснику ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» виправити невідповідності в частині паспорту якості, чим прямо порушив п. 43 Особливостей.
Вимога про надання паспорту якості відноситься до вимог пункту 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі)» Додатка 1 до тендерної документації:
«Учасники процедури закупівлі для підтвердження відповідності своєї тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, у тому числі відповідній технічній специфікації, встановленим Замовником надають:
- паспорт якості або технічний опис, виданий виробником на запропонований товар, який містить підтвердження опису та основних характеристик Товару по всім рядкам Технічної специфікації Таблиці 1.3 Додатка 1 до Тендерної документації**.»
Відповідно до пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, замовник має право надати учаснику 24 години на усунення невідповідностей у тендерній пропозиції лише у випадках, коли такі невідповідності не призводять до зміни предмета закупівлі, найменування товару, марки, моделі тощо. Зокрема, абзац третій пункту 43 зазначає, що виправлення невідповідностей не допускається, якщо вони стосуються відсутності інформації або документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником.
У даному випадку, ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» у складі тендерної пропозиції надало паспорт на «Клапан зворотній поворотний сталевий міжфланцевий», тоді як за технічною специфікацією замовника вимагався «Клапан зворотний 19с47нж Ду200 Ру 40 під приварювання». Таким чином, надання замовником можливості виправити цю невідповідність суперечить вимогам пункту 43 Особливостей.
Дії Замовника призвели до зміни предмета закупівлі. Виправлення типу приєднання клапана з «міжфланцевого» на «під приварювання» фактично змінює конструктивні характеристики товару, що є зміною предмета закупівлі.
Це суперечить вимогам тендерної документації та принципам публічних закупівель, зокрема принципу недискримінації учасників та об'єктивної оцінки пропозицій, закріпленим у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Згідно з частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за принципами добросовісної конкуренції, відкритості та прозорості, недискримінації учасників, об'єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій. Надання можливості одному учаснику виправити суттєві невідповідності, порушує ці принципи та створює нерівні умови участі у процедурі закупівлі.
Ураховуючи вищезазначене, дії замовника щодо надання ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» можливості виправити невідповідності в частині паспорта якості є неправомірними та суперечать вимогам пункту 43 Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, а також принципам публічних закупівель, визначеним у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до пп. 2 п. 44 Особливостей :
«Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.»
Отже, Замовник повинен був відхили тендерну пропозицію ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» на підставі пп. 2 п. 44 Особливостей, через невідповідність предмету закупівлі. І не мав права застосовувати можливість виправити невідповідності в частині паспорту на товар.
Саме з метою усунути виявлені порушення та відновити порушені права - Товариство з обмеженою відповідальністю «НАУКОВО-КОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ДНІПРО» звертається до Органу оскарження з цією Скаргою і просить зобов’язати Замовника скасувати незаконне рішення про визначення переможцем ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» із зазначених вище підстав.
Виходячи із вищезазначеного, Скаржник – ТОВ «НКП «ДНІПРО» вважає рішення Замовника викладене в Протокол №217 від 30.05.2025 р. про визначення переможцем ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» є неправомірним, необґрунтованим та таким, що підлягає скасуванню, адже тендерна пропозиція переможця процедури закупівлі не відповідає вимогам технічної специфікації Замовника.
I. Згідно вимог пункту 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі)» Додатка 1 до тендерної документації:
«Учасники процедури закупівлі для підтвердження відповідності своєї тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, у тому числі відповідній технічній специфікації, встановленим Замовником надають:
- паспорт якості або технічний опис, виданий виробником на запропонований товар, який містить підтвердження опису та основних характеристик Товару по всім рядкам Технічної специфікації Таблиці 1.3 Додатка 1 до Тендерної документації**.»
ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» у складі тендерної пропозиції на підтвердження зазначеної вимоги надає документ «Паспорт на 30ч6бр Ру10».
Згідно «технічних вимог (інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі)» Таблиці 1.3 Додатку 1 до тендерної документації, Замовник по позиціях товару 29- 35 (включно) вимагає в частині таблиці «Опис та основні характеристик Товару» наступну інформацію:
№ з/п Найменування Товару Серед основних характеристик Товару міститься інформація:
29 Засувка чавунна 30ч6бр Ду 50 Ру 10 Ущільнюючі кільця дисків та корпусу виготовлені з латуні та запресовані в тіло чавуну
30 Засувка чавунна 30ч6бр Ду 80 Ру 10 Ущільнюючі кільця дисків та корпусу виготовлені з латуні та запресовані в тіло чавуну
31 Засувка чавунна 30ч6бр Ду 100 Ру 10 Ущільнюючі кільця дисків та корпусу виготовлені з латуні та запресовані в тіло чавуну
32 Засувка чавунна 30ч6бр Ду 125 Ру 10 Ущільнюючі кільця дисків та корпусу виготовлені з латуні та запресовані в тіло чавуну
33 Засувка чавунна 30ч6бр Ду 150 Ру 10 Ущільнюючі кільця дисків та корпусу виготовлені з латуні та запресовані в тіло чавуну
34 Засувка чавунна 30ч6бр Ду 200 Ру 10 Ущільнюючі кільця дисків та корпусу виготовлені з латуні та запресовані в тіло чавуну
35 Засувка чавунна 30ч6бр Ду 250 Ру 10 Ущільнюючі кільця дисків та корпусу виготовлені з латуні та запресовані в тіло чавуну
Отже, Замовник по 6 позиціях товару серед основних характеристик Товару встановлює обов’язкову технічну характеристику «Ущільнюючі кільця дисків та корпусу виготовлені з латуні та запресовані в тіло чавуну».
Але у наданому ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» документі «Паспорт на 30ч6бр Ру10» відсутня інформація стосовно способу кріплення ущільнюючих кілець дисків та корпусу, які повинні бути запресовані в тіло чавуну.
Таким чином, відсутнє підтвердження способу фіксації ущільнюючих кілець — зокрема, немає вказівки на те, що ці кільця є саме запресованими в тіло чавуну, як того вимагає замовник. Ненадання такої інформації є істотною невідповідністю вимогам технічної специфікації
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник відхиляє тендерну пропозицію, якщо:
«…тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам тендерної документації».
Крім того, відсутність підтвердження запресованості ущільнюючих кілець є технічною невідповідністю, що безпосередньо впливає на якість, довговічність і безпеку експлуатації продукції, а отже, є критично важливою характеристикою.
Ця вимога тендерної документації є не лише формальною, а технічно обґрунтованою, оскільки стосується функціональної характеристики виробу, яка має безпосередній вплив на його експлуатаційні властивості, а саме:
1. Герметичність — запресовані ущільнюючі кільця забезпечують надійне прилягання та відсутність протікань, що критично важливо для запірної арматури;
2. Стійкість до вібрацій і тиску — запресовані елементи мають значно вищу стійкість до механічних впливів порівняно з тими, що фіксуються менш надійними способами;
3. Безпека експлуатації — неправильне або ненадійне кріплення ущільнюючих елементів може призвести до їхнього випадіння, що створює ризик аварійних ситуацій, особливо в системах водопостачання чи опалення;
4. Тривалість експлуатації — запресовані латунні кільця сприяють довшому строку служби засувки, зменшують потребу в технічному обслуговуванні.
Однак ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» у складі тендерної пропозиції надало документ під назвою «Паспорт на 30ч6бр Ру10», у якому відсутнє підтвердження саме способу фіксації ущільнюючих кілець — тобто, немає вказівки на запресованість в тіло чавуну, як того прямо вимагає замовник у кожній із позицій 29–35 (включно).
Згідно з частиною 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник здійснює закупівлі за принципами:
- добросовісної конкуренції;
- відкритості та прозорості;
- недискримінації учасників;
- об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
У цій ситуації ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» не підтвердило відповідність критично важливій технічній характеристиці, що визначена замовником не довільно, а з міркувань функціональності, безпеки та довговічності продукції.
Фактично, технічна специфікація в частині вимоги до способу фіксації ущільнюючих кілець є елементом мінімально прийнятного технічного рівня предмета закупівлі, а не надмірною вимогою. Тому відсутність інформації про запресованість ущільнюючих кілець у поданому паспорті свідчить про:
• невідповідність продукції встановленим технічним вимогам;
• відсутність підтвердження відповідності запропонованого товару вимогам тендерної документації
Відповідно до пп. 2 п. 44 Особливостей :
«Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.»
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» не відповідає умовам тендерної документації у частині відсутності підтвердження опису та основних характеристик Товару по всім рядкам Технічної специфікації Таблиці 1.3 Додатка 1 до Тендерної документації, як цього вимагає пункт 3 Додатку 1.підставу для відхилення такої пропозиції відповідно до пп. 2 п. 44 Особливостей.
Просимо Орган оскарження поновити порушені права Скаржника та зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення переможцем ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» з підстав описаних в цьому пункті оскарження.
II. Згідно вимог пункту 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі)» Додатка 1 до тендерної документації:
«Учасники процедури закупівлі для підтвердження відповідності своєї тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, у тому числі відповідній технічній специфікації, встановленим Замовником надають:
- паспорт якості або технічний опис, виданий виробником на запропонований товар, який містить підтвердження опису та основних характеристик Товару по всім рядкам Технічної специфікації Таблиці 1.3 Додатка 1 до Тендерної документації**.»
Згідно «технічних вимог (інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі)» Таблиці 1.3 Додатку 1 до тендерної документації Замовник по позиції 53 в частині Найменування товару вказує - «Клапан зворотний 19с47нж Ду200 Ру 40 під приварювання».
ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» у складі тендерної пропозиції надає документ «Паспорт 19с47нж ТОВ ТД ХАРЬКІВМАШ», але в паспорті також зустрічаються наступне найменування – «клапан зворотний поворотний сталевий міжфланцевий»:
Клапан 19с47нж під приварювання — це зворотний клапан, який призначений для приварного з’єднання до трубопроводу.
Клапан міжфланцевий — це абсолютно інший тип конструкції. Він встановлюється між двома фланцями і не потребує зварювання.
Така невідповідність свідчить, що наданий клапан або не відповідає технічній специфікації, або ставить під сумнів справжність наданого паспорта.
У Таблиці 1.3 Додатку 1, у позиції №53, зазначено конкретне найменування товару:
«Клапан зворотний 19с47нж Ду200 Ру 40 під приварювання».
Клапан під приварювання — це конструкція, яка призначена для жорсткого з’єднання з трубопроводом шляхом зварювання. Такий тип з’єднання забезпечує високу герметичність і стійкість до високого тиску та температур, що особливо важливо у системах промислового призначення.
Натомість у наданому ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» документі «Паспорт 19с47нж ТОВ ТД ХАРЬКІВМАШ» вказано, що запропонований товар є «клапаном зворотним поворотним сталевим міжфланцевим». Міжфланцевий тип конструкції:
- призначений для монтажу між двома фланцями трубопроводу;
- не потребує зварювання, що прямо суперечить вимогам замовника;
- є абсолютно іншим конструктивним типом, який має інші монтажні властивості та експлуатаційні характеристики.
Це свідчить про фактичну невідповідність предмета закупівлі, що прямо порушує вимогу пункту 3 Додатку 1 — у частині непідтвердження основної характеристики товару (тип з’єднання – приварювання).
Крім того, виникає обґрунтований сумнів у достовірності наданого паспорта, оскільки в ньому одночасно згадується інший тип конструкції, ніж зазначений у назві товару. Це потенційно свідчить про те, що:
• або технічний паспорт не стосується запропонованого товару;
• або товар, що фактично пропонується, не відповідає вимогам технічної специфікації.
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію, якщо:
«…тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам тендерної документації».
Також згідно з частиною 1 статті 5 Закону, закупівлі здійснюються з дотриманням принципу об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій. Прийняття пропозиції, що не відповідає встановленим технічним вимогам, порушує цей принцип та може створити дискримінацію щодо інших учасників, які надали коректні документи.
Отже, тендерна пропозиція ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» підлягає відхиленню як така, що:
- не відповідає вимогам тендерної документації в частині підтвердження основних характеристик Товару по позиції 53 Таблиці 1.3 Додатку 1;
- має конструктивно інший тип з’єднання (міжфланцевий замість приварного);
- містить документ, що не підтверджує вимоги замовника або викликає сумніви щодо його достовірності.
Відповідно до пп. 2 п. 44 Особливостей :
«Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.»
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» не відповідає умовам тендерної документації у частині Технічної специфікації Таблиці 1.3 Додатка 1 до Тендерної документації, в частині невідповідності невідповідність предмета закупівлі по позиції 53 Таблиці 1.3 Додатку 1 ТД. Замовник повинен був застосувати підставу для відхилення такої пропозиції керуючись пп. 2 п. 44 Особливостей.
Просимо Орган оскарження поновити порушені права Скаржника та зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення переможцем ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» з підстав описаних в цьому пункті оскарження.
III. Щодо незаконності надання 24 год. на усунення невідповідностей Замовником.
29.05.2025 об 10 год. 45 хв. в електронній системі закупівель Замовником було розміщено вимогу про усунення невідповідностей до учасника ТОВ «ОПТТЕХТОРГ». В якій містилась інформація:
«Перелік виявлених невідповідностей: Відповідно до вимог пунктів 1, 6 Розділу ІІІ, рядка 3 та Таблиці 1.3. Додатка 1 до Тендерної документації Учасником у складі тендерної пропозиції надано заповнені згідно з вимогами Замовника Технічні вимоги (інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі), Порівняльну таблицю технічних характеристик (файл «Заповнена Таблиця 1.3 Технічні вимоги Зміни 29.04.25», «Порівняльна таблиця Технічних характеристик Зміни 29.04.25»), інформація в яких підтверджує відповідність тендерної пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, у тому числі відповідній технічній специфікації, встановленим Замовником. Разом з цим, по рядку 53 Технічної специфікації «Клапан зворотний 19с47нж Ду200 Ру 40 під приварювання» Учасником запропоновано товар – «Клапан зворотній поворотний сталевий під приварювання 19с47нж Ду200 Ру 40» та надано ПАСПОРТ (Технічний опис та інструкція з експлуатації) (файл «Паспорт 19с47нж ТОВ ТД ХАРЬКІВМАШ»), виданий виробником на запропонований товар, який містить безумовне та повне підтвердження опису та основних характеристик запропонованого Товару по рядку 53 Технічної специфікації, але в якому некоректно вказано інформацію розділах «Свідоцтво про приймання та консервацію» та «Висновок представника замовника» щодо типу приєднання клапана, а саме: замість назви «Клапан зворотній поворотний сталевий/під приварювання» у вищевказаних Розділах ПАСПОРТУ Учасником вказано «Клапан зворотний поворотний сталевий міжфланцевий», що свідчить, про технічну помилку (описку). Посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності: Пункти 1, 6 Розділ ІІІ, рядок 3 та Таблиця 1.3. Додатка 1 до Тендерної документації Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: Учасник процедури закупівлі має надати: уточнений паспорт якості або технічний опис, виданий виробником на запропонований товар, який містить підтвердження опису та основних характеристик Товару по рядку 53 Технічної специфікації Таблиці 1.3 Додатка 1 до Тендерної документації з виправленою технічною помилкою (опискою).»
Отже, Замовник неправомірно надав можливість учаснику ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» виправити невідповідності в частині паспорту якості, чим прямо порушив п. 43 Особливостей.
Вимога про надання паспорту якості відноситься до вимог пункту 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі)» Додатка 1 до тендерної документації:
«Учасники процедури закупівлі для підтвердження відповідності своєї тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, у тому числі відповідній технічній специфікації, встановленим Замовником надають:
- паспорт якості або технічний опис, виданий виробником на запропонований товар, який містить підтвердження опису та основних характеристик Товару по всім рядкам Технічної специфікації Таблиці 1.3 Додатка 1 до Тендерної документації**.»
Відповідно до пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, замовник має право надати учаснику 24 години на усунення невідповідностей у тендерній пропозиції лише у випадках, коли такі невідповідності не призводять до зміни предмета закупівлі, найменування товару, марки, моделі тощо. Зокрема, абзац третій пункту 43 зазначає, що виправлення невідповідностей не допускається, якщо вони стосуються відсутності інформації або документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником.
У даному випадку, ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» у складі тендерної пропозиції надало паспорт на «Клапан зворотній поворотний сталевий міжфланцевий», тоді як за технічною специфікацією замовника вимагався «Клапан зворотний 19с47нж Ду200 Ру 40 під приварювання». Таким чином, надання замовником можливості виправити цю невідповідність суперечить вимогам пункту 43 Особливостей.
Дії Замовника призвели до зміни предмета закупівлі. Виправлення типу приєднання клапана з «міжфланцевого» на «під приварювання» фактично змінює конструктивні характеристики товару, що є зміною предмета закупівлі.
Це суперечить вимогам тендерної документації та принципам публічних закупівель, зокрема принципу недискримінації учасників та об'єктивної оцінки пропозицій, закріпленим у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Згідно з частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за принципами добросовісної конкуренції, відкритості та прозорості, недискримінації учасників, об'єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій. Надання можливості одному учаснику виправити суттєві невідповідності, порушує ці принципи та створює нерівні умови участі у процедурі закупівлі.
Ураховуючи вищезазначене, дії замовника щодо надання ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» можливості виправити невідповідності в частині паспорта якості є неправомірними та суперечать вимогам пункту 43 Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, а також принципам публічних закупівель, визначеним у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до пп. 2 п. 44 Особливостей :
«Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.»
Отже, Замовник повинен був відхили тендерну пропозицію ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» на підставі пп. 2 п. 44 Особливостей, через невідповідність предмету закупівлі. І не мав права застосовувати можливість виправити невідповідності в частині паспорту на товар.
Саме з метою усунути виявлені порушення та відновити порушені права - Товариство з обмеженою відповідальністю «НАУКОВО-КОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ДНІПРО» звертається до Органу оскарження з цією Скаргою і просить зобов’язати Замовника скасувати незаконне рішення про визначення переможцем ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» із зазначених вище підстав.
Виходячи із вищезазначеного, Скаржник – ТОВ «НКП «ДНІПРО» вважає рішення Замовника викладене в Протокол №217 від 30.05.2025 р. про визначення переможцем ТОВ «ОПТТЕХТОРГ» є неправомірним, необґрунтованим та таким, що підлягає скасуванню, адже тендерна пропозиція переможця процедури закупівлі не відповідає вимогам технічної специфікації Замовника.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
1) Прийняти дану скаргу до розгляду; 2) Встановити органом оскарження порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі: «Арматура трубопровідна (за кодом ДК 021:2015: 42130000-9 «Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої»)», ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-04-11-000543-a. 3) Зобов’язати Замовника – Акціонерне товариство «Херсонська теплоелектроцентраль» – скасувати Протокол №217 щодо прийняття рішення уповноваженою особою акціонерного товариства «Херсонська теплоелектроцентраль» від «30» травня 2025 року про визначення переможцем процедури закупівлі ТОВ «ОПТТЕХТОРГ».