• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Код ДК 021:2015 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (ДК 021:2015 42514310-8 - Повітряні фільтри)

Торги не відбулися

1 056 227.50 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 10 562.28 UAH
Період оскарження: 10.04.2025 16:07 - 18.04.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА ЩОДО ВИЯВЛЕНИХ ПОРУШЕНЬ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ

Номер: a3f1cb7e7f6f43d5a144339ecaff79a9
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-10-012241-a.a3
Назва: СКАРГА ЩОДО ВИЯВЛЕНИХ ПОРУШЕНЬ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Скарга:
Дата розгляду скарги: 27.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.05.2025 17:05
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 30.05.2025 15:53
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю «CЕЛТОН», Васюр Костянтин Борисович 380677127142 st@selton.com.ua http://selton.com.ua/uk/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 190228541bc94e60b5ac05f2f73a15f1
Заголовок пункту скарги: СКАРГА ЩОДО ВИЯВЛЕНИХ ПОРУШЕНЬ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: ТОВ «СЕЛТОН» (надалі – Скаржник) звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у зв'язку з порушенням своїх прав та охоронюваних інтересів ДУ «НАУКОВО-ПРАКТИЧНИЙ МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР ДИТЯЧОЇ КАРДІОЛОГІЇ ТА КАРДІОХІРУРГІЇ МІНІСТЕРСТВА ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ» (надалі – Замовник) під час проведення процедури закупівлі Код ДК 021:2015 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (ДК 021:2015 42514310-8 - Повітряні фільтри) за ідентифікатором UA-2025-04-10-012241-a.
13.05.2025 Замовником на веб-порталі Уповноваженого органу було розміщено протокол № 210 Уповноваженої особи Замовника (далі - Протокол), яким за результатами проведеного детального розгляду тендерної пропозиції Учасника, яка була завантажена ним на веб-порталі Уповноваженого органу, на відповідність вимогам, визначеним в тендерній документації Закупівлі та вимогам до предмета Закупівлі наявні підстави для відхилення його пропозиції. У складі Пропозиції Учасника відсутні документи для підтвердження технічних вимог, які встановлені Замовником. У складі Пропозиції Учасника відсутні інструкція з використання, або паспорт на виріб, або витяг з інструкції з використання товару, до якого призначений запропонований виріб, або сертифікат якості, або витяг з технічного опису запропонованого виробу, що підтверджують технічні, якісні характеристики та свідчить про відповідність запропонованого товару технічним вимогам Замовника, а саме – "на НЕРА фільтрах фільтруючий елемент на виході з фільтра "втоплений" відносно корпусу (рамки) на 25 міліметрів". Вищевказане свідчить, що пропозиція Учасника не відповідає технічним вимогам щодо предмета закупівлі встановленим у Додатку 2 до тендерної документації.
Уповноваженою особою Замовника вирішено відхилити пропозицію Учасника ТОВ «СЕЛТОН» згідно абзацу 2 пп.2 п.44 Особливостей, а саме: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Скаржник не погоджується з вищевказаним рішенням Замовника та вважає його протиправним та таким, що порушує норми Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), виходячи з наступного.
Щодо підстав відхилення тендерної пропозиції ТОВ «СЕЛТОН»
Відповідно до п.7 Додатку 2 до Тендерної документації «Технічні та якісні характеристики повинні бути підтверджені інструкцією з використання, або паспортом на виріб, або витягом з інструкції з використання товару до якого призначений запропонований виріб, або сертифікатом якості, або витягом з технічного опису запропонованого виробу, що свідчить про відповідність запропонованого товару Учасника технічним вимогам Замовника.
Кишенькові фільтри рамки – оцинкований метал
Ступінь очищення G4 – середня утримуюча здатність 80%
Ступінь очищення F7 – середня ефективність утримання частинок 0,4мкм 90%
Ступінь очищення F9 – середня ефективність утримання частинок 0,4мкм 95%
НЕРА ступінь очищення Н12 – ефективність складає 99,5%, проскок 0,5%
НЕРА ступінь очищення Н13 – ефективність складає 99,95%, проскок 0,05%
НЕРА ступінь очищення Н14 – ефективність складає 99,995%, проскок 0,005%
Корпус НЕРА фільтрів має бути виготовлений з нержавіючої сталі або дюралю або хромований.
На НЕРА фільтрах фільтруючий елемент на виході з фільтра має бути «втоплений» відносно корпуса (рамки) на 25 міліметрів.
НЕРА фільтри повинні бути герметично упаковані».
Скаржник, як виробник фільтрувального обладнання, повідомляє, що значення розміру зміщення («втоплення») фільтруючого елемента відносно корпусу (рамки) та герметичність упаковки НЕРА-фільтрів не є технічними та якісними характеристиками, які згідно технічних умов виробника на виготовлення продукції повинні відображатися в паспортах на виріб, сертифікатах якості, інструкціях з використання тощо.
В складі тендерної пропозиції ТОВ «СЕЛТОН» наданий документ № 321/5 від 15.04.2025 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Код ДК 021:2015 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (ДК 021:2015 42514310-8 - Повітряні фільтри) (файл: «6. Інформація про технічні характеристики.pdf»), яким повністю підтверджується відповідність запропонованого до закупівлі товару вимогам Замовника, в тому числі в частині:
«На НЕРА фільтрах фільтруючий елемент на виході з фільтра буде «втоплений» відносно корпуса (рамки) на 25 міліметрів.
НЕРА фільтри поставлятимуться герметично упакованими».
Вказаний документ фактично є «витягом з технічного опису запропонованого виробу» по суті, оскільки не є підписаною копією технічних вимог Замовника, містить в собі повний перелік технічних характеристик запропонованого товару та підтверджує їх відповідність вимогам Замовника. Натомість, в тендерній документації відсутні вимоги, щодо конкретної назви, форми і змісту документу, іменованого як «витяг з технічного опису запропонованого виробу».
Отже, ТОВ «СЕЛТОН» були повністю дотримані умови тендерної документації даної закупівлі.
Відповідно до п.2 ч.1 ст. 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Відповідно до ст. 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
- об’єктивна та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/ спрощеної закупівлі;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Крім того, відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи наведене, у Замовника відсутні підстави для відхилення пропозиції ТОВ «СЕЛТОН», визначені абзацом другим підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
З огляду на вищевикладене вбачається, що Замовником при прийнятті рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника було порушено вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178, а тому рішення Замовника є таким, що підлягає скасуванню.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА ЩОДО ВИЯВЛЕНИХ ПОРУШЕНЬ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ

Номер: ef30e71b749e4373b27a296a0dfbbe51
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-10-012241-a.a2
Назва: СКАРГА ЩОДО ВИЯВЛЕНИХ ПОРУШЕНЬ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Скарга:
Дата розгляду скарги: 06.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 30.04.2025 17:28
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 09.05.2025 17:42
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю «CЕЛТОН», Васюр Костянтин Борисович 380677127142 st@selton.com.ua http://selton.com.ua/uk/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 4c6ca1b02860416d9f607979d4332ead
Заголовок пункту скарги: СКАРГА ЩОДО ВИЯВЛЕНИХ ПОРУШЕНЬ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: ТОВ «СЕЛТОН» (надалі – Скаржник) звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у зв'язку з порушенням своїх прав та охоронюваних інтересів ДУ «НАУКОВО-ПРАКТИЧНИЙ МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР ДИТЯЧОЇ КАРДІОЛОГІЇ ТА КАРДІОХІРУРГІЇ МІНІСТЕРСТВА ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ» (надалі – Замовник) під час проведення процедури закупівлі Код ДК 021:2015 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (ДК 021:2015 42514310-8 - Повітряні фільтри) за ідентифікатором UA-2025-04-10-012241-a.
23.04.2025 Замовником на веб-порталі Уповноваженого органу було розміщено протокол № 164 Уповноваженої особи Замовника (далі - Протокол), яким за результатами розгляду на відповідність вимогам тендерної документації тендерної пропозиції було прийнято рішення про відповідність тендерної пропозиції учасника в закупівлі Код ДК 021:2015 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (ДК 021:2015 42514310-8 - Повітряні фільтри), (Ідентифікатор закупівлі UA-2025-04-10-012241-a) та прийнято рішення про намір укласти договір з ФОП «Носач Роман Миколайович» (Код ЄДРПОУ/ІПН 2960011054) – на загальну суму 498850,27 грн без ПДВ. Згідно пункту 49 Особливостей повідомлення про намір укласти договір про закупівлю автоматично формується електронною системою закупівель протягом одного дня з дати оприлюднення замовником рішення про визначення переможця процедури закупівлі в електронній системі закупівель.
23.04.2025 Замовником на веб-порталі Уповноваженого органу було розміщено повідомлення про намір укласти договір про закупівлю UA-2025-04-10-012241-a.
Скаржник не погоджується з вищевказаним рішенням Замовника та вважає його протиправним та таким, що порушує норми Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), виходячи з наступного.

1. Щодо надання зразків паспортів з технічними характеристиками

1.1. Відповідно до п.3 Додатку 2 до тендерної документації учасник має надати у складі пропозиції зразки паспортів з технічними характеристиками щодо кожного найменування фільтрів, який планує закупити Замовник.
ФОП Носач Р.М. в складі тендерної пропозиції надав зразки паспортів з технічними характеристиками щодо кожного найменування фільтрів, які планує закупити Замовник (файл: 2.3. Паспорта на фільтри.pdf), однак запропонований паспорт на фільтр тонкої очистки компактний (ФТОВ-К) (позиція № 14 Фільтр кишеньковий компакт F9 592х490х292/4 Схема зображення додається в додатку 2.1 таблиці ІІ. Кількісні та технічні вимоги Додатку 2 до тендерної документації) не відповідає вимогам Замовника, виходячи з наступних технічних параметрів:
У паспорті на фільтр тонкої очистки компактний (ФТОВ-К) (файл: 2.3. Паспорта на фільтри.pdf, стор. 14), вказана номінальна продуктивність 2800 м2/год, яка має невірну одиницю виміру та не відповідає технічним даним, вказаним на Схемі зображення фільтр кишеньковий компакт F9 592х490х292/4 Додатку 2.1 тендерної документації, в частині невідповідності номінальній продуктивності, яка має становити 3500 м3/год (AIR FLOW (m3/h) - 3500).
Отже, подана тендерна пропозиція ФОП Носачем Р.М. щодо надання зразків паспортів з технічними характеристиками щодо кожного найменування фільтрів, які планує закупити Замовник не відповідає умовам Додатків 2 та 2.1 до тендерної документації, а саме в невідповідності зразку паспорту на фільтр тонкої очистки компактний (ФТОВ-К) в частині невідповідності номінальної продуктивності 2800 м2/год вимогам Замовника – номінальній продуктивності 3500 м3/год (AIR FLOW (m3/h) - 3500), яка вказана у додатку 2.1. Схема зображення фільтр кишеньковий компакт F9 592х490х292/4. Крім того, номінальна продуктивність вимірюється у м3/год, а не м2/год, як було запропоновано ФОП Носачем Р.М.
Враховуючи вищевикладене, вважаємо що є всі наявні підстави для визнання тендерної пропозиції ФОП Носач Р.М. такою, що не відповідає вимогам тендерної документації.

1.2. Відповідно до п.3 Додатку 2 до тендерної документації учасник має надати у складі пропозиції зразки паспортів з технічними характеристиками щодо кожного найменування фільтрів, який планує закупити Замовник.
ФОП Носач Р.М. в складі тендерної пропозиції надав зразки паспортів з технічними характеристиками щодо кожного найменування фільтрів, які планує закупити Замовник (файл: 2.3. Паспорта на фільтри.pdf), однак запропонований паспорт на фільтр вентиляційний панельний-гофровий (ФВП-Г) (файл: 2.3. Паспорта на фільтри.pdf, стор. 17) не відповідає вимогам EN 779:2012 (Наказ від 21.12.2019 № 472 ДП «УкрНДНЦ» прийнято як національний стандарт методом підтвердження за позначенням ДСТУ EN 779:2019 (EN 779:2012, IDT) Фільтри повітря для загальної вентиляції. Визначення ефективності фільтрації З наданням чинності від 2020-01-01), оскільки відповідно до вищевказаного стандарту (розділ 6, «Класифікація») кінцевий аеродинамічний опір для фільтрів з класом очищення F7 має складати 450 Па, а не 250 Па як було запропоновано у паспорті на фільтр вентиляційний панельний-гофровий (ФВП-Г) ФОП Носачем Р.М.
Отже, запропонований ФОП Носач Р.М. зразок паспорту на фільтр вентиляційний панельний-гофровий (ФВП-Г) не відповідає вимогам тендерної документації та вимогам ДСТУ EN 779:2019.
Враховуючи вищевикладене, вважаємо що є всі наявні підстави для визнання тендерної пропозиції ФОП Носач Р.М. такою, що не відповідає вимогам тендерної документації.

2. Щодо підтвердження технічних вимог щодо предмету закупівлі
Відповідно до п.6 Тендерної документації Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі учасник процедури закупівлі надає у складі тендерної пропозиції інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, установлених замовником та визначених у Додатку 2 до тендерної документації.
ФОП Носач Р.М. в складі тендерної пропозиції надав документ «Технічні вимоги щодо предмету закупівлі», вих. № 103/2 від 18.04.25 (файл: 2. Технічна специфікація Дод. 2.pdf). Даний лист адресований тендерному комітету Замовника, а не Уповноваженій особі Замовника, крім того зміст даного документу містить технічну специфікацію, яка скопійована з Додатку 2 до тендерної документації та в незмінному вигляді надана у складі пропозиції ФОП Носач Р.М. Формулювання у вищевказаному документі: «Надати гарантійний лист», «Учасник надає гарантійний лист в довільній формі про дотримання цієї вимоги», «Надати сертифікат якості на фільтруючий матеріал», «Технічні та якісні характеристики повинні бути підтверджені інструкцією з використання, або паспортом на виріб, або витягом з інструкції з використання товару до якого призначений запропонований виріб, або сертифікатом якості, або витягом з технічного опису запропонованого виробу, що свідчить про відповідність запропонованого товару Учасника технічним вимогам Замовника», «Примітка: Тендерна пропозиція, що не містить передбачених документів, вважається такою, що не відповідає умовам цієї документації.» не свідчать про виконання ФОП Носач Р.М. вимог тендерної документації в цій частині та не містять підтвердження інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та про виконання умов тендерної документації Замовника.
Дійсно, в складі інших документів тендерної пропозиції ФОП Носач Р.М. містяться підтвердження деяких технічних вимог щодо предмету закупівлі, проте не всіх, зокрема відсутні підтвердження відповідності запропонованої продукції наступним технічним вимогам:
- «Кишенькові фільтри рамки – оцинкований метал»
- «На НЕРА фільтрах фільтруючий елемент на виході з фільтра має бути «втоплений» відносно корпуса (рамки) на 25 міліметрів».
Рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №14479-р/пк-пз від 27.07.2020 у закупівлі UA-2020-06-02-001940-c та Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 10839-р/пк-пз від 21.06.2024 у закупівлі UA-2024-05-24-002474-a.b1 були розглянуті скарги з аналогічних підстав.
Отже, наданий у складі тендерної пропозиції ФОП Носач Р.М. документ «Технічні вимоги до предмету закупівлі», вих. № 103/2 від 18.04.25 (файл: 2. Технічна специфікація Дод. 2.pdf) не відповідає умовам тендерної документації.
3. Щодо сертифікатів якості

3.1. Відповідно до п.6 розділу І. Загальні вимоги Додатку 2 до тендерної документації учасник має надати сертифікат якості на фільтруючий матеріал, який підтверджує можливість його використання для запитуваних класів очищення повітря та забезпечує відповідність вимогам ДСТУ ISO 14644-1:2009 «Чисті приміщення та пов`язані з ними контрольовані середовища.» та ДБН В.2.2-10:2022 «Заклади охорони здоров`я», ФОП Носач Р.М. у складі тендерної пропозиції надав Сертифікат якості фільтруючі матеріали на бланку ТОВ «АЕРОФІЛЬТР» (код ЄДРПОУ 40192921) (файл: 2.2. Сертифікат якості.pdf), у якому невірно вказав назву типу фільтруючого матеріалу «мініпліта» замість вірної назви Mini-Pleat.
В українській мові назва Mini-Pleat зазвичай використовується у своєму оригінальному написанні, оскільки це технічний термін, що стосується фільтраційної технології. Відповідно до українського правопису, можливі варіанти написання: «Міні-Пліт» або «Міні-Плітт», залежно від контексту та правил транслітерації.
Крім того наданий у складі тендерної пропозиції Сертифікат якості фільтруючі матеріали не містить відомості про технічні характеристики тканини, які відповідають якості на фільтруючий матеріал, що підтверджує можливість його використання для запитуваних класів очищення повітря та забезпечує відповідність вимогам ДСТУ ISO 14644-1:2009 «Чисті приміщення та пов`язані з ними контрольовані середовища.» та ДБН В.2.2-10:2022 «Заклади охорони здоров`я».
Отже, наданий ФОП Носач Р.М, у складі тендерної пропозиції Сертифікат якості фільтруючі матеріали на бланку ТОВ «АЕРОФІЛЬТР» (код ЄДРПОУ 40192921) (файл: 2.2. Сертифікат якості.pdf) не відповідає умовам тендерної документації.

3.2. ФОП Носач Р.М. у складі тендерної пропозиції надав Сертифікат якості на фільтруючі матеріали на бланку ТОВ «АЕРОФІЛЬТР» (код ЄДРПОУ 40192921) (файл: 2.2. Сертифікат якості.pdf), у якому вказано, що за технічними характеристиками «фільтруючий матеріал ступенів очищення Н11-Н14 використовується для виготовлення продукції, яка відповідає ДСТУ EN 1822-1-2019».
ФОП Носач Р.М. у складі тендерної пропозиції надав лист із технічною специфікацією № 103/2 від 18.04.25 (файл: 2. Технічна специфікація Дод.2.pdf) (позиція 18 Фільтр ХЕПА Н12 572х263х78) і паспорт фільтр тонкої очистки (НЕРА) (файл: 2.3. Паспорта на фільтри.pdf, стор. 18).
Відповідно до пп. 5.3, 6.5 ДСТУ EN 1822-1-2019 не існує такого класу очищення, як Н12, існують класи очищення Е10, Е11, Е12, H13, H14.
Отже, надані у складі тендерної пропозиції ФОП Носач Р.М. Сертифікат якості фільтруючі матеріали на бланку ТОВ «АЕРОФІЛЬТР», технічна специфікація №103/2 від 18.04.25 (файл: 2. Технічна специфікація Дод.2.pdf) та паспорт фільтр тонкої очистки (НЕРА) (файл: 2.3. Паспорта на фільтри.pdf, стор. 18) не відповідають вимогам ДСТУ EN 1822-1-2019 та, відповідно, умовам тендерної документації (Додаток 2, І. Загальні вимоги, п. 6) в частині надання сертифікату якості на фільтруючий матеріал, який підтверджує можливість його використання для запитуваних класів очищення повітря.
Таким чином, пропозиція ФОП Носач Р.М. не відповідає умовам технічної специфікації тендерної документації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації у закупівлі UA-2025-04-10-012241-a.
Відповідно до п.2 ч.1 ст. 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Відповідно до ст. 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
- об’єктивна та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/ спрощеної закупівлі;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Крім того, відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи наведене, у Замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції ФОП Носач Р.М., визначені абзацом другим підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Враховуючи вищевикладені Скаржником обставини тендерна пропозиція ФОП Носач Р.М. мала бути відхилена на підставі вимог пункту 44 Особливостей.
Не відхиливши Пропозицію ФОП Носач Р.М., Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
З огляду на вищевикладене вбачається, що Замовником при прийнятті рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника було порушено вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178, а тому рішення Замовника є таким, що підлягає скасуванню.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників

Номер: 9fbc6d742b7b43d39476ad3143f3c1c4
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-10-012241-a.c1
Назва: СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
Скарга:
Скаржником ТОВ ДЕРІС-ГРУП оскаржується рішення Замовника про визначення переможцем торгів процедури закупівлі учасника ФОП "НОСАЧ РОМАН МИКОЛАЙОВИЧ" та прийняття рішення про намір укласти договір (Протокол №164 від 23.04.2025 року) (далі - рішення). Згідно цього рішення За результатами розгляду на відповідність вимогам тендерної документації тендерної пропозиції прийняти рішення про відповідність тендерної пропозиції учасника встановленим вимогам в закупівлі Код ДК 021:2015 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (ДК 021:2015 42514310-8 - Повітряні фільтри), (Ідентифікатор закупівлі UA-2025-04-10-012241-a) та прийняти рішення про намір укласти договір з ФОП "НОСАЧ РОМАН МИКОЛАЙОВИЧ" (Код ЄДРПОУ/ІПН 2960011054) – на загальну суму 498 850,27 без ПДВ
Дата розгляду скарги: 06.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.04.2025 15:21
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 09.05.2025 17:17
Дата виконання рішення Замовником: 13.05.2025 14:43
Коментар замовника щодо усунення порушень: Порядок денний 1. Про скасування рішення, прийнятого під час проведення процедури закупівлі. Щодо порядку денного: Під час проведення закупівлі Код ДК 021:2015 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (ДК 021:2015 42514310-8 - Повітряні фільтри), (Ідентифікатор закупівлі UA-2025-04-10-012241-a) було прийнято рішення від 23.04.2025 №164 про намір укласти договір із ФОП "НОСАЧ РОМАН МИКОЛАЙОВИЧ" (Код в ЄДРПОУ/ІПН 2960011054) на загальну суму – 498 850,27 грн без ПДВ. Відповідно до Рішення № 7222-р/пк-пз від 06.05.2025 Комісія Антимонопольного комітету зобов'язало ДЕРЖАВНУ УСТАНОВУ "НАУКОВО-ПРАКТИЧНИЙ МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР ДИТЯЧОЇ КАРДІОЛОГІЇ ТА КАРДІОХІРУРГІЇ МІНІСТЕРСТВА ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ" (код ЄДРПОУ: 26385055) скасувати рішення про визначення ФОП "НОСАЧ РОМАН МИКОЛАЙОВИЧ" (Код в ЄДРПОУ/ІПН 2960011054) переможцем процедури закупівлі — "Код ДК 021:2015 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (ДК 021:2015 42514310-8 - Повітряні фільтри)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-04-10-012241-a. Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. ВИРІШИВ: 1. Скасувати рішення про визначення ФОП "НОСАЧ РОМАН МИКОЛАЙОВИЧ" (Код в ЄДРПОУ/ІПН 2960011054) переможцем процедури закупівлі — " Код ДК 021:2015 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (ДК 021:2015 42514310-8 - Повітряні фільтри)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-04-10-012241-a.
Автор: ТОВ ДЕРІС-ГРУП, Клопенко Віталій Вікторович +380972800176 igorgot175@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 5ba68fadd4cf44c8997c0160ff233d8c
Заголовок пункту скарги: відсутні інформація та документи, які підтверджують відповідність запропонованого Переможцем товару технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Скаржник ТОВ ДЕРІС-ГРУП вважає, що зазначене рішення прийняте з порушенням норм законодавства України у сфері публічних закупівель, у т. ч. Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі - Особливості), з огляду на наступне.

1. Відповідно до п. 6 розділу 3 тендерної документації (даті - ТД) Учасник процедури закупівлі надає у складі тендерної пропозиції інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, установлених замовником та визначених у Додатку 2 до тендерної документації.
Додаток 2 ТД містить п.7 згідно якого технічні та якісні характеристики повинні бути підтверджені інструкцією з використання, або паспортом на виріб, або витягом з інструкції з використання товару до якого призначений запропонований виріб, або сертифікатом якості, або витягом з технічного опису запропонованого виробу, що свідчить про відповідність запропонованого товару Учасника технічним вимогам Замовника.
Кишенькові фільтри рамки – оцинкований метал
Ступінь очищення G4 – середня утримуюча здатність 80%
Ступінь очищення F7 – середня ефективність утримання частинок 0,4мкм 90%
Ступінь очищення F9 – середня ефективність утримання частинок 0,4мкм 95%
НЕРА ступінь очищення Н12 – ефективність складає 99,5%, проскок 0,5%
НЕРА ступінь очищення Н13 – ефективність складає 99,95%, проскок 0,05%
НЕРА ступінь очищення Н14 – ефективність складає 99,995%, проскок 0,005%
Корпус НЕРА фільтрів має бути виготовлений з нержавіючої сталі або дюралю або хромований.
На НЕРА фільтрах фільтруючий елемент на виході з фільтра має бути «втоплений» відносно корпуса (рамки) на 25 міліметрів.
НЕРА фільтри повинні бути герметично упаковані.

Також, Додаток 5 ТД «Перелік документів та інформації, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції» містить п.2.7 згідно якого технічні та якісні характеристики повинні бути підтверджені інструкцією з використання, або паспортом на виріб, або витягом з інструкції з використання товару до якого призначений запропонований виріб, або сертифікатом якості, або витягом з технічного опису запропонованого виробу, що свідчить про відповідність запропонованого товару Учасника технічним вимогам Замовника.
Кишенькові фільтри рамки – оцинкований метал
Ступінь очищення G4 – середня утримуюча здатність 80%
Ступінь очищення F7 – середня ефективність утримання частинок 0,4мкм 90%
Ступінь очищення F9 – середня ефективність утримання частинок 0,4мкм 95%
НЕРА ступінь очищення Н12 – ефективність складає 99,5%, проскок 0,5%
НЕРА ступінь очищення Н13 – ефективність складає 99,95%, проскок 0,05%
НЕРА ступінь очищення Н14 – ефективність складає 99,995%, проскок 0,005%
Корпус НЕРА фільтрів має бути виготовлений з нержавіючої сталі або дюралю або хромований.
На НЕРА фільтрах фільтруючий елемент на виході з фільтра має бути «втоплений» відносно корпуса (рамки) на 25 міліметрів.
НЕРА фільтри повинні бути герметично упаковані.

У складі Пропозиції Переможця ФОП "НОСАЧ РОМАН МИКОЛАЙОВИЧ" містяться, зокрема:

- Тендерна пропозиція Вих. №103/1 від 18.04.2025 (файл 1. Тендерна пропозиція Дод. 1.pdf) згідно якої пропонується:
п.18 Фільтр НЕРА 575*263 (78, Н12) виробництва ТОВ «Аерофільтр»;
п.19 Фільтр НЕРА 575*575 (78, Н14) виробництва ТОВ «Аерофільтр»;
п.20 Фільтр НЕРА 575*575 (78, Н13) виробництва ТОВ «Аерофільтр»;
п.53 Фільтр НЕРА 526*526 (78, Н14) виробництва ТОВ «Аерофільтр»;
п.54 Фільтр НЕРА 457*457 (78, Н14) виробництва ТОВ «Аерофільтр»;
п.55 Фільтр НЕРА 305*305 (78, Н13) виробництва ТОВ «Аерофільтр»;
п.56 Фільтр НЕРА 526*526 (78, Н13) виробництва ТОВ «Аерофільтр»;

- Сертифікат якості «Фільтруючі матеріали» виробництва ТОВ «Аерофільтр» (файл 2.2. Сертифікат якості.pdf) який не містить підтвердження технічних та якісних характеристик в частині:
На НЕРА фільтрах фільтруючий елемент на виході з фільтра має бути «втоплений» відносно корпуса (рамки) на 25 міліметрів.
НЕРА фільтри повинні бути герметично упаковані.;

- Паспорта на фільтри виробництва ТОВ «Аерофільтр» (файл 2.3. Паспорта на фільтри.pdf) зокрема на:
Паспорт фільтр тонкої очистки (НЕРА) 575*263 (78, Н12) (стор.18)
Паспорт фільтр тонкої очистки (НЕРА) 575*575 (78, Н14) (стор.19)
Паспорт фільтр тонкої очистки (НЕРА) 575*575 (78, Н13) (стор.20)
Паспорт фільтр тонкої очистки (НЕРА) 526*526 (78, Н14) (стор.53)
Паспорт фільтр тонкої очистки (НЕРА) 457*457 (78, Н14) (стор.54)
Паспорт фільтр тонкої очистки (НЕРА) 305*305 (78, Н13) (стор.55)
Паспорт фільтр тонкої очистки (НЕРА) 526*526 (78, Н13) (стор.56)
які не містить підтвердження технічних та якісних характеристик в частині:
На НЕРА фільтрах фільтруючий елемент на виході з фільтра має бути «втоплений» відносно корпуса (рамки) на 25 міліметрів.
НЕРА фільтри повинні бути герметично упаковані.;

Таким чином, у складі Пропозиції Переможця ФОП "НОСАЧ РОМАН МИКОЛАЙОВИЧ" відсутні інформація та документи, які підтверджують відповідність запропонованого Переможцем товару технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, установлених замовником та визначених у Додатку 2 до тендерної документації.

Окремо зазначаємо, що в складі пропозиції Переможця ФОП "НОСАЧ РОМАН МИКОЛАЙОВИЧ" містяться підписані Технічні вимоги щодо предмета закупівлі (файл 2. Технічна специфікація Дод. 2.pdf )
Разом з цим, цей документ не може вважатися підтвердженням технічних та якісних характеристик, оскільки не є інструкцією з використання, або паспортом на виріб, або витягом з інструкції з використання товару до якого призначений запропонований виріб, або сертифікатом якості, або витягом з технічного опису запропонованого виробу, що свідчить про відповідність запропонованого товару Учасника технічним вимогам Замовника (вимога п.7 додатку 2, п.2.7 Додатку 5) та за своїм змістом не підтверджує технічні та якісні характеристики (аналогічного висновку дійшла Колегія АМКУ за рішенням №19426 від 06.12.2024 (UA-2024-11-06-008994-a.b2)
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)