-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 - 09210000-4 Мастильні засоби (09211000-1 Мастильні оливи та мастильні матеріали)
Завершена
2 824 558.64
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 123.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 14 123.00 UAH
Період оскарження:
10.04.2025 13:40 - 26.04.2025 00:00
Вимога
Є відповідь
Вимога щодо невідповідності моторної оливи умовам тендерної документації
Номер:
1b04c95970b244d5a1dba3eba770cbd4
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-04-10-007630-a.a1
Назва:
Вимога щодо невідповідності моторної оливи умовам тендерної документації
Вимога:
Вимога щодо невідповідності моторної оливи умовам тендерної документації
Шановна тендерна комісія!
Відповідно до умов тендерної документації, передбачено постачання моторної оливи в'язкісного класу SAE 10W-40, призначеної для дизельних двигунів. Зокрема, технічне завдання чітко вимагає, документи що підтверджують її застосування у дизельних двигунах.
Проте у наданому протоколі досліджень (партія № 1/24-218/П), зазначено, що олива JASOL GOLD SL/CF 10W/40 має класифікацію API SL/CF. Звертаємо увагу на такі ключові моменти:
1. Що таке API SL/CF і чому це не відповідає вимогам для дизельних двигунів:
Класифікація API (American Petroleum Institute) має чіткий поділ:
- “S” (Service) — оливи для бензинових двигунів (SA, SB, SC... SL, SM, SN, SP);
- “C” (Commercial) — оливи для дизельних двигунів (CA, CB... CF, CG-4, CH-4, CI-4, CJ-4, CK-4, FA-4).
Олива SL/CF є комбінованою, проте орієнтована переважно на бензинові двигуни. Це підтверджується офіційними публікаціями API:
"When a product meets both a gasoline and a diesel standard, the first letter pair in the designation indicates the primary engine type."
(Джерело: https://www.api.org/products-and-services/engine-oil)
Отже, "SL/CF" — це олива, призначена насамперед для бензинових двигунів, і лише другорядно (та з обмеженнями) може бути використана в старих дизельних двигунах.
2. Допуск CF є застарілим і неактуальним для сучасних дизельних двигунів:
- API CF було введено в 1994 році і виведено з активного статусу.
- Сучасні стандарти для дизельних двигунів: CI-4, CJ-4, CK-4 тощо.
- API офіційно попереджає, що CF не забезпечує належного захисту для більшості сучасних дизельних двигунів (особливо з турбонаддувом або системами EGR).
"CF oils are not recommended where more advanced performance oils are required (such as CG-4 or later)."
(Джерело: https://www.api.org/products-and-services/engine-oil/about-diesel-categories)
Таким чином, допуск CF не відповідає сучасним вимогам до олив для дизельних двигунів, що прямо суперечить технічному завданню закупівлі.
3. Невідповідність вимогам замовника:
З огляду на те, що в тендерній документації чітко вказано вимогу постачання оливи для дизельних двигунів, запропонована учасником олива JASOL GOLD SL/CF 10W/40:
- не є спеціалізованою дизельною оливою, оскільки головний акцент — на бензиновому допуску SL;
- має застарілий дизельний допуск CF, який не може вважатися повноцінним підтвердженням придатності до експлуатації в дизельних двигунах сучасної техніки.
Висновок:
Олива JASOL GOLD SL/CF 10W/40 не відповідає технічним вимогам тендеру, оскільки:
1. Не має актуального допуску API для дизельних двигунів;
2. Має бензинову орієнтацію (SL) за класифікацією;
3. Використовує застарілий дизельний допуск CF;
4. Порушує принцип цільового призначення продукції відповідно до API.
Просимо:
1. Визнати, що олива JASOL GOLD SL/CF 10W/40 не відповідає умовам тендерної документації.
2. Відхилити пропозицію учасника, що подав її, як таку, що не відповідає вимогам щодо призначення для дизельних двигунів.
3. Забезпечити дотримання принципів рівного доступу та відповідності предмету закупівлі.
З повагою, ТОВ "КВОРУМ-НАФТА"
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на вимогу.pdf.p7s 09.05.2025 13:39
- Відповідь на вимогу.pdf 09.05.2025 13:39
Дата подачі:
08.05.2025 14:39
Вирішення:
Вимога ТОВ "КВОРУМ-НАФТА" (ЄДРПОУ 32938047) є необґрунтованою та не підлягає задоволенню.
Статус вимоги:
Відхилено