-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
код ДК 021:2015 71630000-3 Послуги з технічного огляду та випробувань (проведення експертного обстеження (технічного діагностування, контролю металів), технічного огляду обладнання, яке працює під тиском)
Кваліфікація
від початку періоду пройшло 107 робочих днів
1 105 064.72
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 525.32 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 525.32 UAH
Період оскарження:
10.04.2025 11:54 - 17.04.2025 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП
Скарга на рішення Замовника закупівлі UA-2025-04-10-005366-a про відміну закупівлі, протокол від 28.04.2025 № 404
Номер:
446a9aa6573c4725a9651b3e213b80f7
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-04-10-005366-a.c1
Назва:
Скарга на рішення Замовника закупівлі UA-2025-04-10-005366-a про відміну закупівлі, протокол від 28.04.2025 № 404
Скарга:
Пов'язані документи:
Замовник
- Електронний суд подача позову .pdf 17.06.2025 16:33
- пояснення замовника.pdf 14.05.2025 15:26
- пояснення замовника 7513-р пк-пз.docx 14.05.2025 15:26
- рішення від 19.05.2025 № 7950.pdf 22.05.2025 17:14
- Інформація про резолютивну частину рішення від 19.05.2025 № 7950.pdf 20.05.2025 11:27
- рішення від 12.05.2025 № 7513.pdf 12.05.2025 17:03
- sign.p7s 07.05.2025 22:35
- Скарга UA-2025-04-10-005366-a.pdf 07.05.2025 22:34
- протокол 404.pdf 07.05.2025 22:34
- Додаток 2 до тендерної документації Технічна специфікація.docx 07.05.2025 22:34
Дата прийняття скарги до розгляду:
08.05.2025 18:20
Дата розгляду скарги:
19.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
12.05.2025 17:03
Дата прийняття рішення по скарзі:
22.05.2025 17:15
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
b57d0675394d4a0d936bb6c260741b0e
Заголовок пункту скарги:
Неправомірна, надумана та необгрунтована відміна закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Товариством з обмеженою відповідальністю «Житомирський експертно-технічний центр Держпраці» прийнято участь у публічній закупівлі № UA-2025-04-10-005366-a. За результатами аукціону, нашим підприємством надано найбільш вигідну цінову пропозицію, яка в подальшому автоматизованою системою визначена як така, що найбільш економічно вигідна та перебувала на розгляді кваліфікаційної комісії Замовника.
Згодом, через автоматизовану систему ProZorro 28-04-2025, 13:32 Замовником зареєстровано протокольне рішення від 28.04.2025 № 404, згідно якого «В тендерної документації не вказано необхідність наявності 2 або не менше фахівців з неруйнівного контролю методом контролю герметичності (LT). За таких обставин, в додатку 1 до тендерної документації Інформація про працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід вказано невірні кваліфікаційні критерії щодо наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.».
У відповідності до ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що замовник відміняє тендер у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути. У разі відміни тендеру замовником або визнання тендеру таким, що не відбувся, замовник протягом одного робочого дня з дня прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття рішення. Тобто, відміна тендеру має супроводжуватись відповідним обґрунтуванням та посиланнями чинні норми законодавства України, в чому саме, у даному випадку, полягає порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
В свою чергу, зазначаємо, що у відповідності до Порядку проведення технічного огляду, випробування та експертного обстеження (технічного діагностування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 травня 2004 р. N 687 (далі – Порядок), експертне обстеження (технічне діагностування) - комплекс робіт з визначення технічного стану, умов і строку подальшої безпечної експлуатації устатковання з урахуванням режиму роботи, а також визначення потреби у проведенні ремонту, модернізації, реконструкції або виведенні з експлуатації (далі - експертне обстеження). Також визначено, що експертна організація - незалежний суб’єкт господарювання, який проводить технічний огляд, експертне обстеження (технічне діагностування) устатковання та провадить діяльність у цій сфері як третя сторона відповідно до вимог, встановлених Мінекономіки. Крім того, порядком визначено, спеціалізована організація - суб’єкт господарювання, який проводить технічний огляд, випробування устатковання, що перебуває у його володінні, користуванні (експлуатації), та провадить діяльність у цій сфері відповідно до вимог, встановлених Мінекономіки. Яким чином Замовник визначив, що є необхідність наявності в Учасника саме 2 або не менше фахівців з неруйнівного контролю методом контролю герметичності (LT), не відомо, оскільки Порядком жодним чином не визначено, яка кількість спеціалісті з неруйнівного контролю є достатньою. А тим більше, оскаржуване рішення жодним не обґрунтував, як ця обставина порушує законодавство у сфері публічних закупівель.
Також звертаємо особливу увагу, що відповідно до п. 23 Порядку, експертне обстеження устатковання проводиться виключно експертним організаціями, якою в свою чергу являється ТОВ «Житомирський експертно-технічний центр Держпраці» та інформацію про спроможність надання відповідних послуг опубліковано на офіційному веб-сайті Державної служби України з питань праці за посиланням https://dsp.gov.ua/idnist-orhaniv-z-inspektuvannia/, що в достатній мірі підтверджує наявність в нашого підприємства належної кількості фахівців з неруйнівного контролю. Зазначена в оскаржуваному рішенні обставина є такою, що не відноситься до істотних умов договору про закупівлю, що не може змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, відповідно до ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі», а відповідно може бути скорегована при підписанні договору про закупівлю.
Незважаючи на вказані вище обставини, без належного обґрунтування та доказів, Замовником – ПАТ "Укрнафта", посилаючись на пп. 2 п. 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, до автоматизованої системи закупівель завантажено протокольне рішення від 28.04.2025 № 404, про відміну закупівлі за № UA-2025-04-10-005366-a, яке являється предметом оскарження відповідно до даної скарги.
Отже, згідно зазначених вище норм чинного права та описаних обставин, протокольне рішення Замовника від 28.04.2025 № 404 про відміну закупівлі за № UA-2025-04-10-005366-a з підстав, що начебто в тендерній документації не вказано необхідність наявності 2 або не менше фахівців з неруйнівного контролю методом контролю герметичності (LT). За таких обставин, в додатку 1 до тендерної документації Інформація про працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід вказано невірні кваліфікаційні критерії щодо наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід – є надуманим, дискримінуючим, необґрунтованим та таким, що не відповідає чинним нормативно-правовим актам України. Оскаржуване рішення порушує права та охоронювані законом інтереси Учасника, що лягли в основу принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Згодом, через автоматизовану систему ProZorro 28-04-2025, 13:32 Замовником зареєстровано протокольне рішення від 28.04.2025 № 404, згідно якого «В тендерної документації не вказано необхідність наявності 2 або не менше фахівців з неруйнівного контролю методом контролю герметичності (LT). За таких обставин, в додатку 1 до тендерної документації Інформація про працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід вказано невірні кваліфікаційні критерії щодо наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.».
У відповідності до ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що замовник відміняє тендер у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути. У разі відміни тендеру замовником або визнання тендеру таким, що не відбувся, замовник протягом одного робочого дня з дня прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття рішення. Тобто, відміна тендеру має супроводжуватись відповідним обґрунтуванням та посиланнями чинні норми законодавства України, в чому саме, у даному випадку, полягає порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
В свою чергу, зазначаємо, що у відповідності до Порядку проведення технічного огляду, випробування та експертного обстеження (технічного діагностування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 травня 2004 р. N 687 (далі – Порядок), експертне обстеження (технічне діагностування) - комплекс робіт з визначення технічного стану, умов і строку подальшої безпечної експлуатації устатковання з урахуванням режиму роботи, а також визначення потреби у проведенні ремонту, модернізації, реконструкції або виведенні з експлуатації (далі - експертне обстеження). Також визначено, що експертна організація - незалежний суб’єкт господарювання, який проводить технічний огляд, експертне обстеження (технічне діагностування) устатковання та провадить діяльність у цій сфері як третя сторона відповідно до вимог, встановлених Мінекономіки. Крім того, порядком визначено, спеціалізована організація - суб’єкт господарювання, який проводить технічний огляд, випробування устатковання, що перебуває у його володінні, користуванні (експлуатації), та провадить діяльність у цій сфері відповідно до вимог, встановлених Мінекономіки. Яким чином Замовник визначив, що є необхідність наявності в Учасника саме 2 або не менше фахівців з неруйнівного контролю методом контролю герметичності (LT), не відомо, оскільки Порядком жодним чином не визначено, яка кількість спеціалісті з неруйнівного контролю є достатньою. А тим більше, оскаржуване рішення жодним не обґрунтував, як ця обставина порушує законодавство у сфері публічних закупівель.
Також звертаємо особливу увагу, що відповідно до п. 23 Порядку, експертне обстеження устатковання проводиться виключно експертним організаціями, якою в свою чергу являється ТОВ «Житомирський експертно-технічний центр Держпраці» та інформацію про спроможність надання відповідних послуг опубліковано на офіційному веб-сайті Державної служби України з питань праці за посиланням https://dsp.gov.ua/idnist-orhaniv-z-inspektuvannia/, що в достатній мірі підтверджує наявність в нашого підприємства належної кількості фахівців з неруйнівного контролю. Зазначена в оскаржуваному рішенні обставина є такою, що не відноситься до істотних умов договору про закупівлю, що не може змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, відповідно до ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі», а відповідно може бути скорегована при підписанні договору про закупівлю.
Незважаючи на вказані вище обставини, без належного обґрунтування та доказів, Замовником – ПАТ "Укрнафта", посилаючись на пп. 2 п. 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, до автоматизованої системи закупівель завантажено протокольне рішення від 28.04.2025 № 404, про відміну закупівлі за № UA-2025-04-10-005366-a, яке являється предметом оскарження відповідно до даної скарги.
Отже, згідно зазначених вище норм чинного права та описаних обставин, протокольне рішення Замовника від 28.04.2025 № 404 про відміну закупівлі за № UA-2025-04-10-005366-a з підстав, що начебто в тендерній документації не вказано необхідність наявності 2 або не менше фахівців з неруйнівного контролю методом контролю герметичності (LT). За таких обставин, в додатку 1 до тендерної документації Інформація про працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід вказано невірні кваліфікаційні критерії щодо наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід – є надуманим, дискримінуючим, необґрунтованим та таким, що не відповідає чинним нормативно-правовим актам України. Оскаржуване рішення порушує права та охоронювані законом інтереси Учасника, що лягли в основу принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
1. Прийняти та розглянути дану скаргу. 2. Встановити, що Замовником закупівлі № UA-2025-04-10-005366-a порушено процедуру закупівлі. 3. Зобов’язати Замовника повністю скасувати своє рішення від 28.04.2025 № 404 про відміну закупівлі.