• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

код ДК 021:2015 71630000-3 Послуги з технічного огляду та випробувань (проведення експертного обстеження (технічного діагностування, контролю металів), технічного огляду обладнання, яке працює під тиском)

Кваліфікація

від початку періоду пройшло 107 робочих днів

1 105 064.72 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 525.32 UAH
Період оскарження: 10.04.2025 11:54 - 17.04.2025 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП

Скарга на рішення Замовника закупівлі UA-2025-04-10-005366-a про відміну закупівлі, протокол від 28.04.2025 № 404

Номер: 446a9aa6573c4725a9651b3e213b80f7
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-10-005366-a.c1
Назва: Скарга на рішення Замовника закупівлі UA-2025-04-10-005366-a про відміну закупівлі, протокол від 28.04.2025 № 404
Скарга:
Дата розгляду скарги: 19.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 12.05.2025 17:03
Дата прийняття рішення по скарзі: 22.05.2025 17:15
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "Житомирський експертно-технічний центр Держпраці", Колісніченко Сергій Васильович 380509695277 zhetc.tender@ukr.net http://www.etc.zt.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: b57d0675394d4a0d936bb6c260741b0e
Заголовок пункту скарги: Неправомірна, надумана та необгрунтована відміна закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Товариством з обмеженою відповідальністю «Житомирський експертно-технічний центр Держпраці» прийнято участь у публічній закупівлі № UA-2025-04-10-005366-a. За результатами аукціону, нашим підприємством надано найбільш вигідну цінову пропозицію, яка в подальшому автоматизованою системою визначена як така, що найбільш економічно вигідна та перебувала на розгляді кваліфікаційної комісії Замовника.

Згодом, через автоматизовану систему ProZorro 28-04-2025, 13:32 Замовником зареєстровано протокольне рішення від 28.04.2025 № 404, згідно якого «В тендерної документації не вказано необхідність наявності 2 або не менше фахівців з неруйнівного контролю методом контролю герметичності (LT). За таких обставин, в додатку 1 до тендерної документації Інформація про працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід вказано невірні кваліфікаційні критерії щодо наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.».

У відповідності до ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що замовник відміняє тендер у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути. У разі відміни тендеру замовником або визнання тендеру таким, що не відбувся, замовник протягом одного робочого дня з дня прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття рішення. Тобто, відміна тендеру має супроводжуватись відповідним обґрунтуванням та посиланнями чинні норми законодавства України, в чому саме, у даному випадку, полягає порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
В свою чергу, зазначаємо, що у відповідності до Порядку проведення технічного огляду, випробування та експертного обстеження (технічного діагностування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 травня 2004 р. N 687 (далі – Порядок), експертне обстеження (технічне діагностування) - комплекс робіт з визначення технічного стану, умов і строку подальшої безпечної експлуатації устатковання з урахуванням режиму роботи, а також визначення потреби у проведенні ремонту, модернізації, реконструкції або виведенні з експлуатації (далі - експертне обстеження). Також визначено, що експертна організація - незалежний суб’єкт господарювання, який проводить технічний огляд, експертне обстеження (технічне діагностування) устатковання та провадить діяльність у цій сфері як третя сторона відповідно до вимог, встановлених Мінекономіки. Крім того, порядком визначено, спеціалізована організація - суб’єкт господарювання, який проводить технічний огляд, випробування устатковання, що перебуває у його володінні, користуванні (експлуатації), та провадить діяльність у цій сфері відповідно до вимог, встановлених Мінекономіки. Яким чином Замовник визначив, що є необхідність наявності в Учасника саме 2 або не менше фахівців з неруйнівного контролю методом контролю герметичності (LT), не відомо, оскільки Порядком жодним чином не визначено, яка кількість спеціалісті з неруйнівного контролю є достатньою. А тим більше, оскаржуване рішення жодним не обґрунтував, як ця обставина порушує законодавство у сфері публічних закупівель.
Також звертаємо особливу увагу, що відповідно до п. 23 Порядку, експертне обстеження устатковання проводиться виключно експертним організаціями, якою в свою чергу являється ТОВ «Житомирський експертно-технічний центр Держпраці» та інформацію про спроможність надання відповідних послуг опубліковано на офіційному веб-сайті Державної служби України з питань праці за посиланням https://dsp.gov.ua/idnist-orhaniv-z-inspektuvannia/, що в достатній мірі підтверджує наявність в нашого підприємства належної кількості фахівців з неруйнівного контролю. Зазначена в оскаржуваному рішенні обставина є такою, що не відноситься до істотних умов договору про закупівлю, що не може змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, відповідно до ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі», а відповідно може бути скорегована при підписанні договору про закупівлю.

Незважаючи на вказані вище обставини, без належного обґрунтування та доказів, Замовником – ПАТ "Укрнафта", посилаючись на пп. 2 п. 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, до автоматизованої системи закупівель завантажено протокольне рішення від 28.04.2025 № 404, про відміну закупівлі за № UA-2025-04-10-005366-a, яке являється предметом оскарження відповідно до даної скарги.

Отже, згідно зазначених вище норм чинного права та описаних обставин, протокольне рішення Замовника від 28.04.2025 № 404 про відміну закупівлі за № UA-2025-04-10-005366-a з підстав, що начебто в тендерній документації не вказано необхідність наявності 2 або не менше фахівців з неруйнівного контролю методом контролю герметичності (LT). За таких обставин, в додатку 1 до тендерної документації Інформація про працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід вказано невірні кваліфікаційні критерії щодо наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід – є надуманим, дискримінуючим, необґрунтованим та таким, що не відповідає чинним нормативно-правовим актам України. Оскаржуване рішення порушує права та охоронювані законом інтереси Учасника, що лягли в основу принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)