• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Екологічний менеджмент (Послуги з верифікації викидів парникових газів об'єктів АТ "Укртрансгаз")

Завершена

4 802 505.20 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 48 025.05 UAH
Період оскарження: 09.04.2025 17:05 - 18.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

скарга

Номер: f0e8b882a3844595a4f82a7fd813a06d
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-09-013738-a.c2
Назва: скарга
Скарга:
№1 від 04.06.2025 До Антимонопольного комітету України Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ 03035 Суб’єкт оскарження: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВЕРУМ КАРБОН" код ЄДРПОУ: 39368496 Адреса: М. КИЇВ, ВУЛ. ГОГОЛІВСЬКА, БУД. 43, ПРИМІЩЕННЯ 7 Замовник: Акціонерне товариство "Укртрансгаз" код ЄДРПОУ: 30019801 Адреса: Україна , Київська обл., Київ. Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-04-09-013738-a СКАРГА Замовником було розпочато тендерну процедуру (відкриті торги з особливостями) ідентифікатор закупівлі: UA-2025-04-09-013738-a, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВЕРУМ КАРБОН" (надалі за текстом – Підприємство) виявило бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно тендерної документації подало свою тендерну пропозицію. Предметом закупівлі було - ДК 021:2015:90710000-7: Екологічний менеджмент, що зазначено у оголошенні. За результатами розгляду, пропозиція Підприємства була відхилена. Підставою для відхилення зазначено наступну- «Тендерна пропозиція учасника відхиляється у зв’язку з тим, що Учасник ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВЕРУМ КАРБОН" (код ЄДРПОУ 39368496) не виконав такі вимоги, а саме: Учасником на виконання вимог пункту 4 розділу І Додатку ІІ до тендерної документації не надано рішення про призначення керівника у формі протоколу/рішення або виписки/витягу з протоколу або іншого розпорядчого документу органу підприємства/організації до компетенції якого, згідно статутних документів, відноситься прийняття такого рішення, щодо призначення директором Ташути І. О. ТОВ «Протего Консалтінг» та/або - наказ про призначення керівника, а саме Ташути І. О. на посаду директора ТОВ «Світ Енерджі». З метою виправлення наявних невідповідностей у тендерній пропозиції учасника, Замовником у відповідності до пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету міністрів України від 12.10.2022 р. №1178 (із змінами) (далі – Особливості), в електронній системі закупівель у встановлений Особливостями строк, було розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією до 27 травня 2025 16:03 годин, але Учасник не виправив виявлені невідповідності. Таким чином, тендерна пропозиція учасника процедури закупівлі ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВЕРУМ КАРБОН" (код ЄДРПОУ 39368496) відхиляється у відповідності до абзацу п’ятого підпункту 1 (не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей) та у відповідності до абзацу п’ятого підпункту 2 (не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону) пункту 44 Особливостей». Стосовно підстави відхилення зазначаємо наступне. Відповідно до п. 4 додатку 1 до тендерної документації: Інформація у вигляді документа/-ів, що підтверджує/-ють повноваження посадової особи та представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції, а саме: 4.1. Керівника учасника-юридичної особи. 4.2. Представника цього учасника (у разі підписання хоча б одного із документів в складі тендерної пропозиції таким представником). 4.3. Представника учасника- фізичної особи (у разі підписання хоча б одного із документів в складі тендерної пропозиції таким представником). При цьому: a) повноваження керівника учасника-юридичної особи підтверджуються сканованими копіями з оригіналу/-ів та/або копії/-ій таких документів: - рішення про призначення керівника (у формі протоколу/рішення або виписки/витягу з протоколу або іншого розпорядчого документу органу підприємства/організації до компетенції якого, згідно статутних документів, відноситься прийняття такого рішення); - наказ про призначення керівника; - установчий/-і документ/-и (статут або установчий договір, або засновницький договір, або положення; сканована копія з оригіналу або копії документу). Учасниками, які здійснюють діяльність на підставі Модельного статуту, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 27.03.2019 №367 «Деякі питання дерегуляції господарської діяльності», надаються: - сканована копія довідки учасника в довільній формі, завірена підписом уповноваженої особи учасника закупівлі, щодо ведення діяльності учасника на підставі Модельного статуту шляхом обрання варіантів «за замовчуванням» або - сканована копія модельного статуту в діючій редакції, з обраними учасником положеннями модельного статуту, завіреного підписом уповноваженої особи учасника закупівлі. б) повноваження представника/-ів (уповноваженої/-их особи/-іб) підтверджуються сканкопіями з оригіналу/-ів та/або копії/-ій довіреності/-ей, виданої/-их на і’мя представника/-ів учасника, підписаної/-их уповноваженою/-ими особою/-ами учасника. У складі тендерної пропозиції надано: 1) рішення №1-2021 Учасника ТОВ «Світ Енерджі» (файл: 1.1.2_Протего_скан_уставні.pdf), в якому вказано, що Ташуту І.О. призначено на посаду директора; 2) наказ 1-К від 19.02.2021 року (файл: 1.1.2_Протего_скан_уставні.pdf), в якому вказано, що Ташуту І.О. призначено на посаду директора. Додатково після заміни прізвище директора було надано: 1) рішення №2-2022 Учасника ТОВ «Верум Карбон» (файл: 1.1.2_Зміна_прізвища_дир._Верум_13.05.2022.pdf), в якому підтверджено повноваження директора ТОВ «Верум Карбон» Кугай І.О.; 2) наказ №2-к від 13.04.2022 року (файл: 1.1.2_Наказ_Директор_Кугай_підтвердження_повноважень.pdf), в якому вказано, що директор ТОВ «Верум Карбон» Кугай І.О продовжує виконання своїх повноважень. Зауважуємо, що вказані документи повною мірою підтверджують повноваження директора Скаржника та надані у повній відповідності з вимогами тендерної документації. При цьому, зміна назви Товариства не впливає на дійсність вищенаведених документів. Замовник не повинен був звертатись з вимогою про усунення невідповідностей протягом 24 годин. Проте, після опублікування вимоги Скаржник надав свої обґрунтовані пояснення, які замовник проігнорував (файл: 1.5_Пояснення_уставні.pdf) та відхилив тендерну пропозицію Скаржника. Отже, Тендерна пропозиція Підприємства була передчасно та неправомірно відхилена за зазначеною підставою. Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі: 1. Протокол №25/ПО/048-р-2 від 30.05.2025 року. Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень. Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»: 1. добросовісна конкуренція серед учасників; 2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Вважаємо, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив та розглянув нашу пропозицію та порушив наше право на добросовісну конкуренцію, адже наша пропозиція відповідає вимогам Замовника, що підтверджується поданими документами. Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення нашої пропозиції, що в свою чергу призвело до порушення наших майнових прав, чия пропозиція повністю відповідає вимогам тендерної документації. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ми є Учасником відповідної процедури та реально претендуємо на визнання нашої пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того ми є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами у складі нашої пропозиції. Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати замовника скасувати свої рішення про відхилення пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВЕРУМ КАРБОН" та всі наступні рішення. 3. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі допущених Замовником. Додаток: 1. Копія протоколу №25/ПО/048-р-2 від 30.05.2025 року на 2 арк. З повагою, Директор ТОВ «ВЕРУМ КАРБОН» КЕП Кугай Ірина Олегівна
Дата розгляду скарги: 13.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 06.06.2025 14:54
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 18.06.2025 15:23
Дата виконання рішення Замовником: 24.06.2025 10:33
Коментар замовника щодо усунення порушень: Скасовано рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВЕРУМ КАРБОН" (код ЄДРПОУ 39368496) по процедурі закупівлі «Екологічний менеджмент (Послуги з верифікації викидів парникових газів об'єктів АТ "Укртрансгаз")» (номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2025-04-09-013738-a), затверджене протоколом 25/ПО/048-р-2 від 30.05.2025.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВЕРУМ КАРБОН", Кугай Ірина 380672424121 dyachenko1989@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: a9ddccdbdeb540e8bbbbdd25e54d2b73
Заголовок пункту скарги: оскарження рішення про відхилення тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 4 додатку 1 до тендерної документації: Інформація у вигляді документа/-ів, що підтверджує/-ють повноваження посадової особи та представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції, а саме:
4.1. Керівника учасника-юридичної особи.
4.2. Представника цього учасника (у разі підписання хоча б одного із документів в складі тендерної пропозиції таким представником).
4.3. Представника учасника- фізичної особи (у разі підписання хоча б одного із документів в складі тендерної пропозиції таким представником).
При цьому:
a) повноваження керівника учасника-юридичної особи підтверджуються сканованими копіями з оригіналу/-ів та/або копії/-ій таких документів:
- рішення про призначення керівника (у формі протоколу/рішення або виписки/витягу з протоколу або іншого розпорядчого документу органу підприємства/організації до компетенції якого, згідно статутних документів, відноситься прийняття такого рішення);
- наказ про призначення керівника;
- установчий/-і документ/-и (статут або установчий договір, або засновницький договір, або положення; сканована копія з оригіналу або копії документу).
Учасниками, які здійснюють діяльність на підставі Модельного статуту, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 27.03.2019 №367 «Деякі питання дерегуляції господарської діяльності», надаються:
- сканована копія довідки учасника в довільній формі, завірена підписом уповноваженої особи учасника закупівлі, щодо ведення діяльності учасника на підставі Модельного статуту шляхом обрання варіантів «за замовчуванням»
або
- сканована копія модельного статуту в діючій редакції, з обраними учасником положеннями модельного статуту, завіреного підписом уповноваженої особи учасника закупівлі.
б) повноваження представника/-ів (уповноваженої/-их особи/-іб) підтверджуються сканкопіями з оригіналу/-ів та/або копії/-ій довіреності/-ей, виданої/-их на і’мя представника/-ів учасника, підписаної/-их уповноваженою/-ими особою/-ами учасника.

У складі тендерної пропозиції надано:
1) рішення №1-2021 Учасника ТОВ «Світ Енерджі» (файл: 1.1.2_Протего_скан_уставні.pdf), в якому вказано, що Ташуту І.О. призначено на посаду директора;
2) наказ 1-К від 19.02.2021 року (файл: 1.1.2_Протего_скан_уставні.pdf), в якому вказано, що Ташуту І.О. призначено на посаду директора.

Додатково після заміни прізвище директора було надано:
1) рішення №2-2022 Учасника ТОВ «Верум Карбон» (файл: 1.1.2_Зміна_прізвища_дир._Верум_13.05.2022.pdf), в якому підтверджено повноваження директора ТОВ «Верум Карбон» Кугай І.О.;
2) наказ №2-к від 13.04.2022 року (файл: 1.1.2_Наказ_Директор_Кугай_підтвердження_повноважень.pdf), в якому вказано, що директор ТОВ «Верум Карбон» Кугай І.О продовжує виконання своїх повноважень.

Зауважуємо, що вказані документи повною мірою підтверджують повноваження директора Скаржника та надані у повній відповідності з вимогами тендерної документації. При цьому, зміна назви Товариства не впливає на дійсність вищенаведених документів.
Замовник не повинен був звертатись з вимогою про усунення невідповідностей протягом 24 годин.
Проте, після опублікування вимоги Скаржник надав свої обґрунтовані пояснення, які замовник проігнорував (файл: 1.5_Пояснення_уставні.pdf) та відхилив тендерну пропозицію Скаржника.
Отже, Тендерна пропозиція Підприємства була передчасно та неправомірно відхилена за зазначеною підставою.

Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Протокол №25/ПО/048-р-2 від 30.05.2025 року.

Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.

Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаємо, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив та розглянув нашу пропозицію та порушив наше право на добросовісну конкуренцію, адже наша пропозиція відповідає вимогам Замовника, що підтверджується поданими документами.
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення нашої пропозиції, що в свою чергу призвело до порушення наших майнових прав, чия пропозиція повністю відповідає вимогам тендерної документації. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ми є Учасником відповідної процедури та реально претендуємо на визнання нашої пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того ми є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами у складі нашої пропозиції.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

СКАРГА щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації

Номер: 31ba6b1277e6432895c532ce2b28291c
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-09-013738-a.a1
Назва: СКАРГА щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Скарга:
09.04.2025р. Замовник АТ "Укртрансгаз") (далі – замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості), оголосив процедуру закупівлі (відкриті торги з урахуванням Особливостей ДК 021:2015 - 90710000-7 Екологічний менеджмент «Екологічний менеджмент (Послуги з верифікації викидів парникових газів об'єктів АТ "Укртрансгаз")» (далі – відкриті торги за Особливостями). Разом з оголошенням про проведення відкритих торгів за Особливостями замовник оприлюднив тендерну документацію. ТОВ СП «ТОВАРИСТВО ТЕХНІЧНОГО НАГЛЯДУ ДІЕКС» (далі — Скаржник) вважає умови відкритих торгів за Особливостями, викладені в тендерній документації, такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема принципам здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, визначеним у статті 5 Закону, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, визначений абзацом 1 пункту 56 Особливостей (не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій), звертаємось до Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі –Комісія) зі скаргою. Скаржник як потенційний учасник відкритих торгів за Особливостями переконаний в тому, що вимоги, поставлені замовником до потенційних учасників, в тому числі Скаржника, є дискримінаційними та такими, що порушують права Скаржника, зокрема на рівну конкуренцію, з огляду на таке. Пунктом 2.1.2 Додатку II до тендерної документації встановлено вимогу щодо надання: 2.1.2. Сканована/-і копія/-ї листа/-ів від уповноваженого органу про прийняття звіту/-ів оператора відповідно до частини шостої статті 10 Закону України «Про засади моніторингу, звітності та верифікації викидів парикових газів» на установці/-ках, для якої/-их виконувався/-лись аналогічний/-ні* за предметом закупівлі договір/-ори**сканована/-ні копія/-ї якого/-их надана/-ні на виконання вимог підпункту 2.1.1. Фактично ця вимога означає, що Замовник вимагає наявність офіційного підтвердження прийняття звіту уповноваженим органом, що можливе лише після повного виконання аналогічного договору. У той же час Замовник не встановив прямої вимоги щодо підтвердження факту повного виконання аналогічного договору, а отже, створив непряму обмежувальну умову, яка виключає можливість участі тих учасників, які мають чинні або нещодавно виконані аналогічні договори, за якими звіти ще не були прийняті уповноваженим органом (у зв’язку з часовими рамками або процедурними особливостями прийняття звітів). Варто зауважити, що Закон та Особливості не передбачають обов’язкової наявності таких листів як єдиної форми підтвердження досвіду. Таким чином, встановлена вимога суперечить ч. 4 ст. 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити умов, які обмежують конкуренцію або дискримінують учасників. За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які мають в наявності копію листа/-ів від уповноваженого органу про прийняття звіту/-ів оператора, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Скаржник вважає, що наведені вимоги замовника не сприяють добросовісній конкуренції серед учасників, дискримінують учасників, зокрема Скаржника, та ставлять їх у нерівне становище тощо. Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей, а частиною 4 статті 22 Закону передбачено «тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників». Враховуючи наведене, скаржник вважає, що умови тендерної документації мають бути змінені з метою усунення названих дискримінаційних вимог та узгодження вимог замовника з приписами Особливостей та Закону. Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, 22, 24 Закону, ПРОШУ 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Визнати умови, встановлені тендерною документацією відкритих торгів за Особливостями, такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель. 3. Зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, внести зміни до тендерної документації на підставах, наведених в описовій частині цієї скарги, а саме: виключити дискримінаційну вимогу, встановлену п. 2.1.2. Додатка ІІ тендерної документації.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 21.04.2025 16:49
Автор: ТОВ СП "Товариство технічного нагляду ДІЕКС",, Можаєв Дмитро Олександрович 380662221832 MOJAEV@TUEV-DIEKS.COM http://www.tuev-dieks.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: b4d1ad5321c849e4a49c3ebb3c0aa30a
Заголовок пункту скарги: СКАРГА щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Пунктом 2.1.2 Додатку II до тендерної документації встановлено вимогу щодо надання:
2.1.2. Сканована/-і копія/-ї листа/-ів від уповноваженого органу про прийняття звіту/-ів оператора відповідно до частини шостої статті 10 Закону України «Про засади моніторингу, звітності та верифікації викидів парикових газів» на установці/-ках, для якої/-их виконувався/-лись аналогічний/-ні* за предметом закупівлі договір/-ори**сканована/-ні копія/-ї якого/-их надана/-ні на виконання вимог підпункту 2.1.1.
Фактично ця вимога означає, що Замовник вимагає наявність офіційного підтвердження прийняття звіту уповноваженим органом, що можливе лише після повного виконання аналогічного договору.
У той же час Замовник не встановив прямої вимоги щодо підтвердження факту повного виконання аналогічного договору, а отже, створив непряму обмежувальну умову, яка виключає можливість участі тих учасників, які мають чинні або нещодавно виконані аналогічні договори, за якими звіти ще не були прийняті уповноваженим органом (у зв’язку з часовими рамками або процедурними особливостями прийняття звітів).
Варто зауважити, що Закон та Особливості не передбачають обов’язкової наявності таких листів як єдиної форми підтвердження досвіду. Таким чином, встановлена вимога суперечить ч. 4 ст. 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити умов, які обмежують конкуренцію або дискримінують учасників.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які мають в наявності копію листа/-ів від уповноваженого органу про прийняття звіту/-ів оператора, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

скарга

Номер: 76505002278f41cab01154438ca1f92a
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-09-013738-a.b3
Назва: скарга
Скарга:
10.07.2025 р. № 1 До: Антимонопольного комітету України Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ 03035 Замовник: Акціонерне товариство "Укртрансгаз" КОД ЄДРПОУ: 30019801 АДРЕСА: Україна , Київська обл., Київ. Суб’єкт оскарження: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВЕРУМ КАРБОН" код ЄДРПОУ: 39368496 М. КИЇВ, Б. ШЕВЧЕНКА ТАРАСА, БУД. 33 Б, ПОВЕРХ 14, КАБІНЕТ 16 Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-04-09-013738-a СКАРГА Замовником було розпочато тендерну процедуру (відкриті торги з особливостями) ідентифікатор закупівлі: UA-2025-04-09-013738-a, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ" ВЕРУМ КАРБОН " (надалі за текстом – Скаржник) виявило бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно тендерної документації подало свою тендерну пропозицію. Предметом закупівлі ДК 021:2015: 90710000-7 — Екологічний менеджмент, що зазначено у оголошенні та тендерній документації. Втім для ухилення від укладання з нами договору замовником було прийнято безпідставне рішення про відміну тендеру з наступним обґрунтуванням – «До департаменту організації та супроводу закупівель надійшла службова записка від в.о. начальника відділу використання ПЕР, енергозбереження та екології щодо необхідності відміни відкритих торгів по предмету закупівлі «Екологічний менеджмент (Послуги з верифікації викидів парникових газів об'єктів АТ "Укртрансгаз")» (номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2025-04-09-013738-a), оскільки відповідно до пункту 6 статті 10 Закону України № 377-ІХ «Про засади моніторингу, звітності та верифікації викидів парникових газів» Звіт оператора, визнаний за результатами верифікації задовільним, подається до уповноваженого органу разом з верифікаційним звітом та заявою про прийняття звіту оператора не пізніше 31 березня року, наступного за звітним періодом. З урахуванням підпункту 1 пункту 1 Закону України № 2115-IX «Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнного стану або стану війни» встановлено: 1) фізичні особи, фізичні особи - підприємці, юридичні особи, крім тих, які наділені бюджетними повноваженнями згідно із законодавством, подають облікові, фінансові, бухгалтерські, розрахункові, аудиторські звіти та будь-які інші документи, подання яких вимагається відповідно до норм чинного законодавства в документальній та/або в електронній формі, протягом трьох місяців після припинення чи скасування воєнного стану або стану війни за весь період неподання звітності чи обов’язку подати документи; Пункт 1 доповнено підпунктом 12 згідно із Законом № 4187-IX від 08.01.2025, а саме: цей Закон не поширюється на відносини, на які поширюється дія Закону України "Про засади моніторингу, звітності та верифікації викидів парникових газів". Враховуючи вищевикладене, положення підпункту 1 статті 1 Закону України № 377-ІХ «Про засади моніторингу, звітності та верифікації викидів парникових газів», положення статті 22 Постанови КМУ від 23 вересня 2020 р. № 959 «Про затвердження Порядку верифікації звіту оператора про викиди парникових газів» за наявними ТЕХНІЧНИМИ ВИМОГАМИ ТА ЯКІСНІСНИМИ ХАРАКТЕРИСТИКАМИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ до вищезазначеної процедури закупівлі існує ризик отримання за результатами верифікації висновку верифікатора, що звіт оператора визнано незадовільним, що призведе в свою чергу до понесення фінансових втрат Товариства за процедурою закупівлі та витрати часу на усунення потенційних викривлень та невідповідностей та проведення повторної верифікації, що не обумовлено наявними ТЕХНІЧНИМИ ВИМОГАМИ ТА ЯКІСНІСНИМИ ХАРАКТЕРИСТИКАМИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ. Для виконання зобов’язань Оператора, визначених підпунктом 9 пункту 2 статті 13 Закону України № 377-ІХ «Про засади моніторингу, звітності та верифікації викидів парникових газів» та забезпечення вчасного виконання його вимог, виникла необхідність внесення змін до наявних ТЕХНІЧНИХ ВИМОГ ТА ЯКІСНИХ ХАРАКТЕРИСТИК ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ відповідної процедури закупівлі шляхом його додаткового опрацювання та викладення в новій редакції. З огляду на зазначене, наявні підстави для відміни відкритих торгів у зв’язку із відсутністю подальшої потреби в закупівлі послуг. ВИРІШИЛА: Відмінити відкриті торги по закупівлі «Екологічний менеджмент (Послуги з верифікації викидів парникових газів об'єктів АТ "Укртрансгаз")» (номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2025-04-09-013738-a), у відповідності до підпункту 1) (відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг) пункту 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами). Оприлюднити в електронній системі закупівель протокол відміни відкритих торгів в установленому законом порядку». Також у системі закупівель зазначено – Причина відміни: відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг. Коментар щодо відміни: Відповідно до пункту 6 статті 10 Закону України № 377-ІХ «Про засади моніторингу, звітності та верифікації викидів парникових газів» Звіт оператора, визнаний за результатами верифікації задовільним, подається до уповноваженого органу разом з верифікаційним звітом та заявою про прийняття звіту оператора не пізніше 31 березня року, наступного за звітним періодом. З урахуванням підпункту 1 пункту 1 Закону України № 2115-IX «Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнного стану або стану війни» встановлено: 1) фізичні особи, фізичні особи - підприємці, юридичні особи, крім тих, які наділені бюджетними повноваженнями згідно із законодавством, подають облікові, фінансові, бухгалтерські, розрахункові, аудиторські звіти та будь-які інші документи, подання яких вимагається відповідно до норм чинного законодавства в документальній та/або в електронній формі, протягом трьох місяців після припинення чи скасування воєнного стану або стану війни за весь період неподання звітності чи обов’язку подати документи; Пункт 1 доповнено підпунктом 12 згідно із Законом № 4187-IX від 08.01.2025, а саме: цей Закон не поширюється на відносини, на які поширюється дія Закону України "Про засади моніторингу, звітності та верифікації викидів парникових газів". Враховуючи вищевикладене, положення підпункту 1 статті 1 Закону України № 377-ІХ «Про засади моніторингу, звітності та верифікації викидів парникових газів», положення статті 22 Постанови КМУ від 23 вересня 2020 р. № 959 «Про затвердження Порядку верифікації звіту оператора про викиди парникових газів» за наявними ТЕХНІЧНИМИ ВИМОГАМИ ТА ЯКІСНІСНИМИ ХАРАКТЕРИСТИКАМИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ до вищезазначеної процедури закупівлі існує ризик отримання за результатами верифікації висновку верифікатора, що звіт оператора визнано незадовільним, що призведе в свою чергу до понесення фінансових втрат Товариства за процедурою закупівлі та витрати часу на усунення потенційних викривлень та невідповідностей та проведення повторної верифікації, що не обумовлено наявними ТЕХНІЧНИМИ ВИМОГАМИ ТА ЯКІСНІСНИМИ ХАРАКТЕРИСТИКАМИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ. Для виконання зобов’язань Оператора, визначених підпунктом 9 пункту 2 статті 13 Закону України № 377-ІХ «Про засади моніторингу, звітності та верифікації викидів парникових газів» та забезпечення вчасного виконання його вимог, виникла необхідність внесення змін до наявних ТЕХНІЧНИХ ВИМОГ ТА ЯКІСНИХ ХАРАКТЕРИСТИК ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ відповідної процедури закупівлі шляхом його додаткового опрацювання та викладення в новій редакції. З огляду на зазначене, наявні підстави для відміни відкритих торгів у зв’язку із відсутністю подальшої потреби в закупівлі послуг. Відмінити відкриті торги по закупівлі «Екологічний менеджмент (Послуги з верифікації викидів парникових газів об'єктів АТ "Укртрансгаз")» (номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2025-04-09-013738-a), у відповідності до підпункту 1) (відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг) пункту 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами). Вважаємо це рішення безпідставним та таким, що порушує наші права. Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 32 ЗУ «Про публічні закупівлі»: Замовник відміняє тендер у разі - відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг. Відповідно до п. 50 Постанови КМУ №1178 від 12 жовтня 2022 р: Замовник відміняє відкриті торги у разі - відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг. На нашу думку замовник у власному рішенні та в наведеній інформації з порталу про відміну процедури не довів та документально не підтвердив відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг. Вважаємо, що потреба в закупівлі товарів, робіт чи послуг у замовника все ще є, а тому рішення про відміну тендеру має бути скасованим. Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі: 1. Протокол № 25/ПО/048-в від 02.07.2025 року. Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень. Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»: 1. добросовісна конкуренція серед учасників; 2. запобігання корупційним діям і зловживанням; 3. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Вважаємо, що Замовник зловживаючи власними правами незаконно відмінив зазначену закупівлю, що в свою чергу призвело до порушення наших майнових прав, чия пропозиція повністю відповідає вимогам тендерної документації та є найкращою за ціною. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ми є Учасником відповідної процедури та реально претендуємо на укладення договору з Замовником, крім того ми є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами у складі нашої пропозиції. Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.5, ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі», та Конституцією України, ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відміну тендеру ДК 021:2015:90710000-7: Екологічний менеджмент, номер оголошення, UA-2025-04-09-013738-a. Додаток: 1. Копія протоколу № 25/ПО/048-в від 02.07.2025 року на 2 арк. З повагою, Директор ТОВ «ВЕРУМ КАРБОН» ______КЕП________ Кугай Ірина Олегівна
Дата розгляду скарги: 22.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.07.2025 16:42
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 25.07.2025 17:26
Дата виконання рішення Замовником: 29.07.2025 14:24
Коментар замовника щодо усунення порушень: Скасувано рішення про відміну процедури закупівлі «Екологічний менеджмент (Послуги з верифікації викидів парникових газів об'єктів АТ "Укртрансгаз")», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-04-09-013738-a, затверджене протоколом № 25/ПО/048-в від 02.07.2025.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВЕРУМ КАРБОН", Кугай Ірина 380672424121 dyachenko1989@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 26db4e3903d341be8ce5e59e21d6310a
Заголовок пункту скарги: оскарження рішення про відміну торгів
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Вважаємо це рішення безпідставним та таким, що порушує наші права.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 32 ЗУ «Про публічні закупівлі»: Замовник відміняє тендер у разі - відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Відповідно до п. 50 Постанови КМУ №1178 від 12 жовтня 2022 р: Замовник відміняє відкриті торги у разі - відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
На нашу думку замовник у власному рішенні та в наведеній інформації з порталу про відміну процедури не довів та документально не підтвердив відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Вважаємо, що потреба в закупівлі товарів, робіт чи послуг у замовника все ще є, а тому рішення про відміну тендеру має бути скасованим.

Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Протокол № 25/ПО/048-в від 02.07.2025 року.

Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.

Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. запобігання корупційним діям і зловживанням;
3. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаємо, що Замовник зловживаючи власними правами незаконно відмінив зазначену закупівлю, що в свою чергу призвело до порушення наших майнових прав, чия пропозиція повністю відповідає вимогам тендерної документації та є найкращою за ціною. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ми є Учасником відповідної процедури та реально претендуємо на укладення договору з Замовником, крім того ми є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами у складі нашої пропозиції.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)