-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Моноблоки та системні блоки
Торги відмінено
300 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 500.00 UAH
Період оскарження:
09.04.2025 17:03 - 14.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Номер:
59ab74bac88641b490479cad375bb5c0
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-04-09-013707-a.c1
Назва:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Замовником було розпочато тендерну процедуру (відкриті торги з особливостями ) ідентифікатор закупівлі: UA-2025-04-09-013707-a; предмет закупівлі: Моноблоки та системні блоки, ДК 021:2015 – 30210000-4 «Машини для обробки даних (апаратна частина)».
Ми, ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА» (надалі за текстом – Скаржник) виявили бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно ТД подали свою тендерну пропозицію. Пропозиція Скаржника за результатами аукціону визнана найбільш економічно вигідною.
Але, протоколом № 23/04/01 від 23.04.2025 року тендерна пропозиція Скаржника була відхилена.
В якості підстав відхилення Замовником зазначено:
1.
2.
Скаржник не погоджується з вказаною підставою відхилення враховуючи наступне.
Щодо підстави відхилення 1:
Пунктом 6 Розділу III ТД встановлено, що вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 3 до цієї тендерної документації.
Додатком №3 до ТД передбачено, що учасник у документах, що містять технічний опис предмета закупівлі та додаються до тендерної пропозиції (інформації про відповідність тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам), повинен чітко вказати специфікації продуктів, які будуть запропоновані Замовнику, для задоволення технічних вимог тендерної документації. Специфікації повинні бути вказані зі ступенем деталізації, достатнім для внесення специфікацій у договір про закупівлю, а також для виконання самого договору. Учасник надає порівняльну таблицю відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника.
Таким чином, у складі пропозиції від учасника вимагалось надати документ, що містить технічний опис предмета закупівлі, з чітко вказаною специфікацією.
На виконання вказаних вимог у складі пропозиції нами надано файл «Технічна пропозиція Портал», який містить порівняльну таблицю, технічний опис предмета закупівлі, специфікація продуктів запропонованих Замовнику.
У вказаному файлі в порівняльному вигляді надана інформація про запропонований товар, його назву, виробника та технічні характеристики, що відповідають технічним вимогам Замовника (Зображення 1,2):
Зображення 1
Зображення 2
Таким чином, учасником виконано вимоги п. 6 Розділу III ТД та Додатку №3 до ТД: надано порівняльну таблицю, яка містить технічний опис предмета закупівлі та специфікацію продуктів запропонованих Замовнику; вказано модель та виробника запропонованих моноблоків та системних блоків.
Окрім цього, відповідно до п. 7.8. Додатку №1 до ТД передбачено, що «Якщо Учасник не є виробником товару, то він повинен надати лист від виробника продукції або його офіційного представника (дистриб'ютора) на території України, який підтверджує представницькі (партнерські, дилерські, агентські, дистриб’юторські тощо) повноваження учасника. Лист повинен бути адресований Учаснику або Замовнику, та містити інформацію з посиланням на номер і дату оприлюднення оголошення на веб-порталі Уповноваженого органу, найменування запропонованого Товару».
Враховуючи, що вимога стосувалась учасників, які не є виробниками, Скаржник у складі пропозиції надано відповідну довідку (файл «Довідка Портал»), в якій додатково підтверджено, що учасник ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА» є виробником запропонованого товару. Таким чином, лист від виробника у складі пропозиції Скаржника не надавався.
Отже, учасник ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА» запропоновано товар (моноблоки та системі блоки) власного виробництва. Відповідність технічним вимогам підтверджена відповідно до та у спосіб, встановлений тендерною документацією.
Замовник у протоколі відхилення нашої пропозиції, зазначає про відсутність у «відкритих джерелах» інформації про виробника та запропоновані товари, а також про відсутність записів сертифікації запропонованих товарів на офіційних ресурсах сертифікаційних організацій. На підставі зазначеного Замовник робить висновок про неможливість перевірки існування запропонованого обладнання на ринку України.
Вказані твердження є безпідставними, нічим не обґрунтованими та не можуть бути підставою відхилення пропозиції ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА», оскільки тендерною документацією не встановлювались вимог щодо підтвердження наданої інформації у вигляді посилань на «відкриті джерела», надання посилань або наявності інформації про продукцію на сайтах сертифікаційних організацій, тощо.
Враховуючи зазначене, учасником виконано вимоги п. 6 Розділу III ТД та Додатку №3 до ТД: надано порівняльну таблицю, яка містить технічний опис предмета закупівлі та специфікацію продуктів запропонованих Замовнику; вказано модель та виробника запропонованих моноблоків та системних блоків. Отже, відповідність технічним вимогам підтверджена відповідно до та у спосіб, встановлений тендерною документацією.
Щодо підстави відхилення 2:
Відповідно до п.7.7. Додатку № 1 до ТД учаснику у складі тендерної пропозиції необхідно надати копії сертифікатів на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 та на систему екологічного керування ДСТУ ISO 14001:2015. Жодних інших вимог тендерною документацією встановлено не було.
Таким чином, тендерною документацією не встановлювалось вимог до вказаних сертифікатів, в тому числі тих вимог, що зазначені Замовником в протоколі як підстава відхилення пропозиції ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА». Тендерною документацією взагалі не встановлювались жодних вимог до сертифікатів, а саме щодо їх форми, суб’єкта видачі (органу з оцінки відповідності (компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством)), відповідності стандартам, наявності реєстраційних номерів, наявності даних де можна перевірити дійсність, тощо.
На виконання вимог ТД у складі пропозиції нами надано:
- Сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2018 – файл у складі пропозиції «9001-1»;
- Сертифікат на систему екологічного керування ДСТУ ISO 14001:2015 – файл у складі пропозиції «14001».
18.04.2025 року в електронній системі закупівель, Замовником надано 24 години на виправлення невідповідностей в якій серед іншого зазначено:
«4,5. Відповідно до пункту 7.7. Додатку 1 до Тендерної Документації, Учасник у складі тендерної пропозиції має надати копії сертифікатів на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 та на систему екологічного керування ДСТУ ISO 14001:2015. Учасником ТОВ "ПОРТАЛ АРЕНА" не надано сертифікату на систему екологічного керування ДСТУ ISO 14001:2015. Наданий Учасником ТОВ "ПОРТАЛ АРЕНА" сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 не містить всієї інформації та голограмних зображень, та назву незалежного органу, який провів сертифікацію. Сертифікат ISO – це документ, за допомогою якого незалежний орган підтверджує, що компанія відповідає певним міжнаціональним стандартам. Відповідно до резолюцій Генеральної Асамблеї IAF №2018-15 та №2016-17, починаючи з 06 листопада 2019 року, сертифікат виданий на систему управління повинен містити зображення знаку акредитації та/або посилання на статус акредитації органу з сертифікації з боку НААУ. На наданому Учасником ТОВ "ПОРТАЛ АРЕНА" сертифікаті нічого із переліченого не зазначено, що не відповідає підпункту 7 пункту 3 Розділу V Тендерної документації - документи, видані державними органами, повинні відповідати вимогам нормативних актів, відповідно до яких такі документи видані».
Таким чином, вимога про усунення невідповідностей містила інформацію про відсутність у складі пропозиції сертифікату 14001:2015 та зауваження до оформлення сертифікату 9001:2015, що не було встановлено вимогами тендерної документації. Вимога про усунення невідповідностей не містила інформацію про відсутність у складі пропозиції сертифікату 9001:2015.
Отже, вимоги ТД щодо сертифікатів ISO учасником ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА» повністю виконані.
Якщо тендерною документацією не встановлювались такі вимоги до сертифікатів ISO, як наявність реєстраційних номерів, суб’єкта видачі, відповідність стандартам, наявності реєстраційних номерів, тощо - відсутність вказаної інформації не може бути підставою відхилення пропозиції ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА».
З цього приводу існує усталена позиція Антимонопольного комітету України.
По закупівлі UA-2024-06-11-012061-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-06-11-012061-a) АМК України прийнято рішення №11736-р/пк-пз від 08.07.2024 де з аналогічного питання органом оскарження зазначено, що «Документація не містить окремих вимог до змісту та оформлення наведених вище сертифікатів та те, що вони повинні бути видані органом з оцінки відповідності, компетентність якого має бути підтверджена шляхом акредитації або іншим способом визначеним законодавством. Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена з наведеної Замовником підстави».
По закупівлі UA-2024-02-16-004904-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-16-004904-a) АМК України прийнято рішення №4624-р/пк-пз від 13.03.2024 де з аналогічного питання органом оскарження зазначено, що «Документація не містить окремих вимог до порядку оформлення вищезазначених документів (сертифікатів ISO), зокрема, щодо їх відповідності стандартам розроблення документів відповідного характеру та видачі вітчизняним або міжнародним органом сертифікації. Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави».
По закупівлі UA-2024-04-09-006591-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-04-09-006591-a) АМК України прийнято рішення № 8274-р/пк-пз від 09.05.2024 де з аналогічного питання органом оскарження зазначено, що «Слід зазначити, що Документація не містить окремих вимог, що наведені вище сертифікати повинні мати реєстраційний номер сертифікату та дані про те, де можна перевірити дійсність сертифікату. Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником із зазначеної підстави в цій частині».
Вважаю, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив і розглянув пропозицію ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА», пропозиція якої відповідає вимогам тендерної документації та не може бути відхилена з підстави, вказаної у протоколі. Відхиливши пропозицію ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА» Замовник порушив наше право на добросовісну та справедливу конкуренцію. Та обрав переможцем закупівлі учасника, пропозиція якого не відповідає вимогам технічної специфікації та підлягає відхиленню.
Вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення нашої тендерної пропозиції, що в свою чергу призвело до порушення майнових прав Скаржника. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами з його пропозиції.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника скасувати свої рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА».
3. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі допущених Замовником.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга UA-2025-04-09-013707-a.pdf 28.04.2025 22:55
- Скарга UA-2025-04-09-013707-a.docx 28.04.2025 22:56
- sign.p7s 28.04.2025 22:58
- рішення від 30.04.2025 № 6835.pdf 30.04.2025 16:30
- інформація про резолютивну частину рішення від 07.05.2025 № 7316.pdf 08.05.2025 10:53
- рішення від 07.05.2025 № 7316.pdf 12.05.2025 18:15
- АМКУ.docx 02.05.2025 13:19
- АМКУ.pdf 02.05.2025 13:19
- Протокол.pdf 20.05.2025 09:41
Дата прийняття скарги до розгляду:
28.04.2025 22:59
Дата розгляду скарги:
07.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
30.04.2025 16:30
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
12.05.2025 18:15
Дата виконання рішення Замовником:
20.05.2025 09:41
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення від 07.05.2025 № 7316-р/пк-пз Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель виконавчий комітет Зеленодольської міської ради скасовує рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ПОРТАЛ АРЕНА" (код ЄДРПОУ: 45119322 ) за процедурою закупівлі - "Моноблоки та системні блоки" за кодом ДК 021: 2015 - 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина), зареєстрована за ідентифікатором: № UA-2025-04-09-013707-a.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
8cb2d35f18e84b13a70f6ac6c19c9a6a
Заголовок пункту скарги:
Скарга на неправомірне відхилення
Опис заперечення:
Скарга на неправомірне відхилення
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
Замовником було розпочато тендерну процедуру (відкриті торги з особливостями ) ідентифікатор закупівлі: UA-2025-04-09-013707-a; предмет закупівлі: Моноблоки та системні блоки, ДК 021:2015 – 30210000-4 «Машини для обробки даних (апаратна частина)».
Ми, ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА» (надалі за текстом – Скаржник) виявили бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно ТД подали свою тендерну пропозицію. Пропозиція Скаржника за результатами аукціону визнана найбільш економічно вигідною.
Але, протоколом № 23/04/01 від 23.04.2025 року тендерна пропозиція Скаржника була відхилена.
В якості підстав відхилення Замовником зазначено:
1.
2.
Скаржник не погоджується з вказаною підставою відхилення враховуючи наступне.
Щодо підстави відхилення 1:
Пунктом 6 Розділу III ТД встановлено, що вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 3 до цієї тендерної документації.
Додатком №3 до ТД передбачено, що учасник у документах, що містять технічний опис предмета закупівлі та додаються до тендерної пропозиції (інформації про відповідність тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам), повинен чітко вказати специфікації продуктів, які будуть запропоновані Замовнику, для задоволення технічних вимог тендерної документації. Специфікації повинні бути вказані зі ступенем деталізації, достатнім для внесення специфікацій у договір про закупівлю, а також для виконання самого договору. Учасник надає порівняльну таблицю відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника.
Таким чином, у складі пропозиції від учасника вимагалось надати документ, що містить технічний опис предмета закупівлі, з чітко вказаною специфікацією.
На виконання вказаних вимог у складі пропозиції нами надано файл «Технічна пропозиція Портал», який містить порівняльну таблицю, технічний опис предмета закупівлі, специфікація продуктів запропонованих Замовнику.
У вказаному файлі в порівняльному вигляді надана інформація про запропонований товар, його назву, виробника та технічні характеристики, що відповідають технічним вимогам Замовника (Зображення 1,2):
Зображення 1
Зображення 2
Таким чином, учасником виконано вимоги п. 6 Розділу III ТД та Додатку №3 до ТД: надано порівняльну таблицю, яка містить технічний опис предмета закупівлі та специфікацію продуктів запропонованих Замовнику; вказано модель та виробника запропонованих моноблоків та системних блоків.
Окрім цього, відповідно до п. 7.8. Додатку №1 до ТД передбачено, що «Якщо Учасник не є виробником товару, то він повинен надати лист від виробника продукції або його офіційного представника (дистриб'ютора) на території України, який підтверджує представницькі (партнерські, дилерські, агентські, дистриб’юторські тощо) повноваження учасника. Лист повинен бути адресований Учаснику або Замовнику, та містити інформацію з посиланням на номер і дату оприлюднення оголошення на веб-порталі Уповноваженого органу, найменування запропонованого Товару».
Враховуючи, що вимога стосувалась учасників, які не є виробниками, Скаржник у складі пропозиції надано відповідну довідку (файл «Довідка Портал»), в якій додатково підтверджено, що учасник ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА» є виробником запропонованого товару. Таким чином, лист від виробника у складі пропозиції Скаржника не надавався.
Отже, учасник ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА» запропоновано товар (моноблоки та системі блоки) власного виробництва. Відповідність технічним вимогам підтверджена відповідно до та у спосіб, встановлений тендерною документацією.
Замовник у протоколі відхилення нашої пропозиції, зазначає про відсутність у «відкритих джерелах» інформації про виробника та запропоновані товари, а також про відсутність записів сертифікації запропонованих товарів на офіційних ресурсах сертифікаційних організацій. На підставі зазначеного Замовник робить висновок про неможливість перевірки існування запропонованого обладнання на ринку України.
Вказані твердження є безпідставними, нічим не обґрунтованими та не можуть бути підставою відхилення пропозиції ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА», оскільки тендерною документацією не встановлювались вимог щодо підтвердження наданої інформації у вигляді посилань на «відкриті джерела», надання посилань або наявності інформації про продукцію на сайтах сертифікаційних організацій, тощо.
Враховуючи зазначене, учасником виконано вимоги п. 6 Розділу III ТД та Додатку №3 до ТД: надано порівняльну таблицю, яка містить технічний опис предмета закупівлі та специфікацію продуктів запропонованих Замовнику; вказано модель та виробника запропонованих моноблоків та системних блоків. Отже, відповідність технічним вимогам підтверджена відповідно до та у спосіб, встановлений тендерною документацією.
Щодо підстави відхилення 2:
Відповідно до п.7.7. Додатку № 1 до ТД учаснику у складі тендерної пропозиції необхідно надати копії сертифікатів на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 та на систему екологічного керування ДСТУ ISO 14001:2015. Жодних інших вимог тендерною документацією встановлено не було.
Таким чином, тендерною документацією не встановлювалось вимог до вказаних сертифікатів, в тому числі тих вимог, що зазначені Замовником в протоколі як підстава відхилення пропозиції ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА». Тендерною документацією взагалі не встановлювались жодних вимог до сертифікатів, а саме щодо їх форми, суб’єкта видачі (органу з оцінки відповідності (компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством)), відповідності стандартам, наявності реєстраційних номерів, наявності даних де можна перевірити дійсність, тощо.
На виконання вимог ТД у складі пропозиції нами надано:
- Сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2018 – файл у складі пропозиції «9001-1»;
- Сертифікат на систему екологічного керування ДСТУ ISO 14001:2015 – файл у складі пропозиції «14001».
18.04.2025 року в електронній системі закупівель, Замовником надано 24 години на виправлення невідповідностей в якій серед іншого зазначено:
«4,5. Відповідно до пункту 7.7. Додатку 1 до Тендерної Документації, Учасник у складі тендерної пропозиції має надати копії сертифікатів на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 та на систему екологічного керування ДСТУ ISO 14001:2015. Учасником ТОВ "ПОРТАЛ АРЕНА" не надано сертифікату на систему екологічного керування ДСТУ ISO 14001:2015. Наданий Учасником ТОВ "ПОРТАЛ АРЕНА" сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 не містить всієї інформації та голограмних зображень, та назву незалежного органу, який провів сертифікацію. Сертифікат ISO – це документ, за допомогою якого незалежний орган підтверджує, що компанія відповідає певним міжнаціональним стандартам. Відповідно до резолюцій Генеральної Асамблеї IAF №2018-15 та №2016-17, починаючи з 06 листопада 2019 року, сертифікат виданий на систему управління повинен містити зображення знаку акредитації та/або посилання на статус акредитації органу з сертифікації з боку НААУ. На наданому Учасником ТОВ "ПОРТАЛ АРЕНА" сертифікаті нічого із переліченого не зазначено, що не відповідає підпункту 7 пункту 3 Розділу V Тендерної документації - документи, видані державними органами, повинні відповідати вимогам нормативних актів, відповідно до яких такі документи видані».
Таким чином, вимога про усунення невідповідностей містила інформацію про відсутність у складі пропозиції сертифікату 14001:2015 та зауваження до оформлення сертифікату 9001:2015, що не було встановлено вимогами тендерної документації. Вимога про усунення невідповідностей не містила інформацію про відсутність у складі пропозиції сертифікату 9001:2015.
Отже, вимоги ТД щодо сертифікатів ISO учасником ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА» повністю виконані.
Якщо тендерною документацією не встановлювались такі вимоги до сертифікатів ISO, як наявність реєстраційних номерів, суб’єкта видачі, відповідність стандартам, наявності реєстраційних номерів, тощо - відсутність вказаної інформації не може бути підставою відхилення пропозиції ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА».
З цього приводу існує усталена позиція Антимонопольного комітету України.
По закупівлі UA-2024-06-11-012061-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-06-11-012061-a) АМК України прийнято рішення №11736-р/пк-пз від 08.07.2024 де з аналогічного питання органом оскарження зазначено, що «Документація не містить окремих вимог до змісту та оформлення наведених вище сертифікатів та те, що вони повинні бути видані органом з оцінки відповідності, компетентність якого має бути підтверджена шляхом акредитації або іншим способом визначеним законодавством. Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена з наведеної Замовником підстави».
По закупівлі UA-2024-02-16-004904-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-16-004904-a) АМК України прийнято рішення №4624-р/пк-пз від 13.03.2024 де з аналогічного питання органом оскарження зазначено, що «Документація не містить окремих вимог до порядку оформлення вищезазначених документів (сертифікатів ISO), зокрема, щодо їх відповідності стандартам розроблення документів відповідного характеру та видачі вітчизняним або міжнародним органом сертифікації. Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави».
По закупівлі UA-2024-04-09-006591-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-04-09-006591-a) АМК України прийнято рішення № 8274-р/пк-пз від 09.05.2024 де з аналогічного питання органом оскарження зазначено, що «Слід зазначити, що Документація не містить окремих вимог, що наведені вище сертифікати повинні мати реєстраційний номер сертифікату та дані про те, де можна перевірити дійсність сертифікату. Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником із зазначеної підстави в цій частині».
Вважаю, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив і розглянув пропозицію ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА», пропозиція якої відповідає вимогам тендерної документації та не може бути відхилена з підстави, вказаної у протоколі. Відхиливши пропозицію ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА» Замовник порушив наше право на добросовісну та справедливу конкуренцію. Та обрав переможцем закупівлі учасника, пропозиція якого не відповідає вимогам технічної специфікації та підлягає відхиленню.
Вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення нашої тендерної пропозиції, що в свою чергу призвело до порушення майнових прав Скаржника. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами з його пропозиції.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника скасувати свої рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА».
3. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі допущених Замовником.
Ми, ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА» (надалі за текстом – Скаржник) виявили бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно ТД подали свою тендерну пропозицію. Пропозиція Скаржника за результатами аукціону визнана найбільш економічно вигідною.
Але, протоколом № 23/04/01 від 23.04.2025 року тендерна пропозиція Скаржника була відхилена.
В якості підстав відхилення Замовником зазначено:
1.
2.
Скаржник не погоджується з вказаною підставою відхилення враховуючи наступне.
Щодо підстави відхилення 1:
Пунктом 6 Розділу III ТД встановлено, що вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 3 до цієї тендерної документації.
Додатком №3 до ТД передбачено, що учасник у документах, що містять технічний опис предмета закупівлі та додаються до тендерної пропозиції (інформації про відповідність тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам), повинен чітко вказати специфікації продуктів, які будуть запропоновані Замовнику, для задоволення технічних вимог тендерної документації. Специфікації повинні бути вказані зі ступенем деталізації, достатнім для внесення специфікацій у договір про закупівлю, а також для виконання самого договору. Учасник надає порівняльну таблицю відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника.
Таким чином, у складі пропозиції від учасника вимагалось надати документ, що містить технічний опис предмета закупівлі, з чітко вказаною специфікацією.
На виконання вказаних вимог у складі пропозиції нами надано файл «Технічна пропозиція Портал», який містить порівняльну таблицю, технічний опис предмета закупівлі, специфікація продуктів запропонованих Замовнику.
У вказаному файлі в порівняльному вигляді надана інформація про запропонований товар, його назву, виробника та технічні характеристики, що відповідають технічним вимогам Замовника (Зображення 1,2):
Зображення 1
Зображення 2
Таким чином, учасником виконано вимоги п. 6 Розділу III ТД та Додатку №3 до ТД: надано порівняльну таблицю, яка містить технічний опис предмета закупівлі та специфікацію продуктів запропонованих Замовнику; вказано модель та виробника запропонованих моноблоків та системних блоків.
Окрім цього, відповідно до п. 7.8. Додатку №1 до ТД передбачено, що «Якщо Учасник не є виробником товару, то він повинен надати лист від виробника продукції або його офіційного представника (дистриб'ютора) на території України, який підтверджує представницькі (партнерські, дилерські, агентські, дистриб’юторські тощо) повноваження учасника. Лист повинен бути адресований Учаснику або Замовнику, та містити інформацію з посиланням на номер і дату оприлюднення оголошення на веб-порталі Уповноваженого органу, найменування запропонованого Товару».
Враховуючи, що вимога стосувалась учасників, які не є виробниками, Скаржник у складі пропозиції надано відповідну довідку (файл «Довідка Портал»), в якій додатково підтверджено, що учасник ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА» є виробником запропонованого товару. Таким чином, лист від виробника у складі пропозиції Скаржника не надавався.
Отже, учасник ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА» запропоновано товар (моноблоки та системі блоки) власного виробництва. Відповідність технічним вимогам підтверджена відповідно до та у спосіб, встановлений тендерною документацією.
Замовник у протоколі відхилення нашої пропозиції, зазначає про відсутність у «відкритих джерелах» інформації про виробника та запропоновані товари, а також про відсутність записів сертифікації запропонованих товарів на офіційних ресурсах сертифікаційних організацій. На підставі зазначеного Замовник робить висновок про неможливість перевірки існування запропонованого обладнання на ринку України.
Вказані твердження є безпідставними, нічим не обґрунтованими та не можуть бути підставою відхилення пропозиції ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА», оскільки тендерною документацією не встановлювались вимог щодо підтвердження наданої інформації у вигляді посилань на «відкриті джерела», надання посилань або наявності інформації про продукцію на сайтах сертифікаційних організацій, тощо.
Враховуючи зазначене, учасником виконано вимоги п. 6 Розділу III ТД та Додатку №3 до ТД: надано порівняльну таблицю, яка містить технічний опис предмета закупівлі та специфікацію продуктів запропонованих Замовнику; вказано модель та виробника запропонованих моноблоків та системних блоків. Отже, відповідність технічним вимогам підтверджена відповідно до та у спосіб, встановлений тендерною документацією.
Щодо підстави відхилення 2:
Відповідно до п.7.7. Додатку № 1 до ТД учаснику у складі тендерної пропозиції необхідно надати копії сертифікатів на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 та на систему екологічного керування ДСТУ ISO 14001:2015. Жодних інших вимог тендерною документацією встановлено не було.
Таким чином, тендерною документацією не встановлювалось вимог до вказаних сертифікатів, в тому числі тих вимог, що зазначені Замовником в протоколі як підстава відхилення пропозиції ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА». Тендерною документацією взагалі не встановлювались жодних вимог до сертифікатів, а саме щодо їх форми, суб’єкта видачі (органу з оцінки відповідності (компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством)), відповідності стандартам, наявності реєстраційних номерів, наявності даних де можна перевірити дійсність, тощо.
На виконання вимог ТД у складі пропозиції нами надано:
- Сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2018 – файл у складі пропозиції «9001-1»;
- Сертифікат на систему екологічного керування ДСТУ ISO 14001:2015 – файл у складі пропозиції «14001».
18.04.2025 року в електронній системі закупівель, Замовником надано 24 години на виправлення невідповідностей в якій серед іншого зазначено:
«4,5. Відповідно до пункту 7.7. Додатку 1 до Тендерної Документації, Учасник у складі тендерної пропозиції має надати копії сертифікатів на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 та на систему екологічного керування ДСТУ ISO 14001:2015. Учасником ТОВ "ПОРТАЛ АРЕНА" не надано сертифікату на систему екологічного керування ДСТУ ISO 14001:2015. Наданий Учасником ТОВ "ПОРТАЛ АРЕНА" сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 не містить всієї інформації та голограмних зображень, та назву незалежного органу, який провів сертифікацію. Сертифікат ISO – це документ, за допомогою якого незалежний орган підтверджує, що компанія відповідає певним міжнаціональним стандартам. Відповідно до резолюцій Генеральної Асамблеї IAF №2018-15 та №2016-17, починаючи з 06 листопада 2019 року, сертифікат виданий на систему управління повинен містити зображення знаку акредитації та/або посилання на статус акредитації органу з сертифікації з боку НААУ. На наданому Учасником ТОВ "ПОРТАЛ АРЕНА" сертифікаті нічого із переліченого не зазначено, що не відповідає підпункту 7 пункту 3 Розділу V Тендерної документації - документи, видані державними органами, повинні відповідати вимогам нормативних актів, відповідно до яких такі документи видані».
Таким чином, вимога про усунення невідповідностей містила інформацію про відсутність у складі пропозиції сертифікату 14001:2015 та зауваження до оформлення сертифікату 9001:2015, що не було встановлено вимогами тендерної документації. Вимога про усунення невідповідностей не містила інформацію про відсутність у складі пропозиції сертифікату 9001:2015.
Отже, вимоги ТД щодо сертифікатів ISO учасником ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА» повністю виконані.
Якщо тендерною документацією не встановлювались такі вимоги до сертифікатів ISO, як наявність реєстраційних номерів, суб’єкта видачі, відповідність стандартам, наявності реєстраційних номерів, тощо - відсутність вказаної інформації не може бути підставою відхилення пропозиції ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА».
З цього приводу існує усталена позиція Антимонопольного комітету України.
По закупівлі UA-2024-06-11-012061-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-06-11-012061-a) АМК України прийнято рішення №11736-р/пк-пз від 08.07.2024 де з аналогічного питання органом оскарження зазначено, що «Документація не містить окремих вимог до змісту та оформлення наведених вище сертифікатів та те, що вони повинні бути видані органом з оцінки відповідності, компетентність якого має бути підтверджена шляхом акредитації або іншим способом визначеним законодавством. Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена з наведеної Замовником підстави».
По закупівлі UA-2024-02-16-004904-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-16-004904-a) АМК України прийнято рішення №4624-р/пк-пз від 13.03.2024 де з аналогічного питання органом оскарження зазначено, що «Документація не містить окремих вимог до порядку оформлення вищезазначених документів (сертифікатів ISO), зокрема, щодо їх відповідності стандартам розроблення документів відповідного характеру та видачі вітчизняним або міжнародним органом сертифікації. Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави».
По закупівлі UA-2024-04-09-006591-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-04-09-006591-a) АМК України прийнято рішення № 8274-р/пк-пз від 09.05.2024 де з аналогічного питання органом оскарження зазначено, що «Слід зазначити, що Документація не містить окремих вимог, що наведені вище сертифікати повинні мати реєстраційний номер сертифікату та дані про те, де можна перевірити дійсність сертифікату. Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником із зазначеної підстави в цій частині».
Вважаю, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив і розглянув пропозицію ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА», пропозиція якої відповідає вимогам тендерної документації та не може бути відхилена з підстави, вказаної у протоколі. Відхиливши пропозицію ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА» Замовник порушив наше право на добросовісну та справедливу конкуренцію. Та обрав переможцем закупівлі учасника, пропозиція якого не відповідає вимогам технічної специфікації та підлягає відхиленню.
Вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення нашої тендерної пропозиції, що в свою чергу призвело до порушення майнових прав Скаржника. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами з його пропозиції.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника скасувати свої рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА».
3. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі допущених Замовником.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника