• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з управління медичними відходами (18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції; 18 01 06* Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини; 18 01 01 Гострі інструменти (крім зазначених за кодом 18 01 03); 18 01 02 Частини тіла та органи, включаючи посудини з кров’ю та консервовану кров (крім зазначених за кодом 18 01 03); 18 01 04 - Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції

Завершена

570 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 850.00 UAH
Період оскарження: 09.04.2025 14:29 - 15.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: 0e9739ef88fb46118fbbfb275b05bd44
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-09-009095-a.a1
Назва: Скарга
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 06.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 30.04.2025 16:23
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 09.05.2025 17:55
Дата виконання рішення Замовником: 13.05.2025 10:33
Коментар замовника щодо усунення порушень: Виконання рішення про про визначення переможця
Автор: ТОВ "ЕКОЛОГІЧНІ ПЕРЕРОБНІ ТЕХНОЛОГІЇ", Богдан Захарченко +380671933515 tender@er-tec.com.ua http://er-tec.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 0277875aeb2d4947a7a37f373892dd04
Заголовок пункту скарги: Скарга на Протокольне рішення щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 23.04.2025 № 125 про визначення переможцем закупівлі учасника ТОВ "ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС"
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до інформації розміщеної в системі електронних закупівель Prozorro, Комунальним підприємством "2-а міська клінічна лікарня Полтавської міської ради" (надалі - Замовник) були проведені відкриті торги з особливостями (ідентифікатор закупівлі UA-2025-04-09-009095-a) за ДК 021:2015: 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги з управління медичними відходами)
Пропозиції до участі у даній закупівлі були подані від:
- ТОВ "ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС" з ціною 376 464,00 грн. з ПДВ;
- ТОВ " НВК "УКРЕКОПРОМ " з ціною 390 885,00 грн. з ПДВ.
- ТОВ "ЕКОЛОГІЧНІ ПЕРЕРОБНІ ТЕХНОЛОГІЇ" з ціною 478 170,00 грн. з ПДВ;
23.04.2025 згідно Протокольного рішення щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 125 було визначено переможцем закупівлі учасника ТОВ "ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС" (надалі- Рішення).
ТОВ "ЕКОЛОГІЧНІ ПЕРЕРОБНІ ТЕХНОЛОГІЇ" як учасник даної процедури закупівлі категорично не погоджується з рішенням Замовника, та вважає його протиправним та незаконним, та таким, що порушує права та законні інтереси Скаржника (суб’єкта оскарження) на перемогу даній закупівлі на підставі нижчевикладеного.

ОБГРУНТУВАННЯ СКАРЖНИКА ПО СУТІ СКАРГИ:

I
Замовник передбачив у пункті 1.2 частини 1 додатку 1 до тендерної документації вимогу:
На підтвердження кваліфікаційних вимог Учасник має надати:
- «Гарантійний лист про наявність вантажника у штаті Учасника для забезпечення завантаження відходів у спецтранспорт власними силами. Надати наказ про прийняття на роботу вантажника, а також свідоцтво про проходження навчання за програмою спеціалізованого курсу з супроводження, завантаження та розвантаження небезпечних вантажів автомобільним транспортом.».
У пропозиції переможця закупівлі ТОВ "ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС" відсутній документ на вантажника, відповідно, який пройшов навчання за визначеною Замовником програмою: «свідоцтво про проходження навчання за програмою спеціалізованого курсу з супроводження, завантаження та розвантаження небезпечних вантажів автомобільним транспортом».
Аналогічне питання було розглянуто Комісією АМКУ у рішенні № 2728-р/пк-пз від 21.02.2025 за пунктом 3, Комісіє зазначено, що назва програми - курсу навчання повинна відповідати назві у зазначеній вимозі тендерної документації.

II
Замовник передбачив у пункті 1.2 частини 1 додатку 1 до тендерної документації вимогу:
На підтвердження кваліфікаційних вимог Учасник має надати:
- «Спеціальне навчання осіб, серед зазначених в Довідці, щодо інструкцій з охорони праці під час виконання робіт зі шкідливими речовинами; надання первинної домедичної допомоги постраждалим від дії шкідливих речовин;»
На зазначене вимогу переможця закупівлі ТОВ "ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС" надав лист підтвердження Вих. №17 Від 17.04.2025 року. Наданий документ не відповідає зазначеній вимозі, з наступних підстав:
- Замовник не вимагав саме підтвердження наявності та у формі листа-довідки.
- Також лист не містить інформації хто саме пройшов спеціальне навчання серед зазначених у довідці Вих. №5 Від 17.04.2025 року працівників.
Скаржник не заперечує про можливість проходження зазначеного навчання працівниками безпосередньо на підприємстві учасника, але за результатами проходження навчання повинен бути наданий відповідний документ: свідоцтво, сертифікат, посвідчення, протокол, рішення тощо у відповідності до вимог законодавча, що регулює проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці.

III
Замовник передбачив у пункті 1.2 частини 1 додатку 1 до тендерної документації вимогу:
На підтвердження кваліфікаційних вимог Учасник має надати:
- Наявність спеціального навчання серед посадових осіб Учасника (посвідчення/свідоцтва тощо):
- у сфері цивільного захисту.
На зазначене вимогу учасник ТОВ "ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС" надав сертифікат датований: 22.01.2025 року.
По-перше: зазначений сертифікат та вказана інформація в ньому від 22.01.2025 року суперечить позиції ТОВ "ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС" за процедурою закупівлі № UA-2025-01-29-015460-a, де у скарзі від ТОВ "ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС" Вих. № 13-т від 02.02.2025 року скаржник вказує на відсутність у працівників навчання у сфері цивільного захисту, а зазначену вимогу у тендерній документації кваліфікує як дискримінаційну.
По-друге: Пунктом 8 частини першої статті 20 Кодексу цивільного захисту України визначено завдання і обов’язки суб’єктів господарювання, інших юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців:
«8) здійснення навчання працівників діям у надзвичайних ситуаціях та в умовах особливого періоду, у тому числі правилам техногенної та пожежної безпеки, забезпечення проходження в установлені строки навчання на територіальних курсах, у навчально-методичних центрах цивільного захисту та безпеки життєдіяльності працівників з числа керівного складу та фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією та здійсненням заходів цивільного захисту;».
Тобто спеціальне навчання у сфері цивільного захисту проводиться виключно у навчально-методичних центрах, відповідно за результатними навчання видаються відповідні документи.
Сертифікат не відповідає кваліфікаційним вимогам додатку 1 до тендерної документації.

IV
Замовник передбачив у пункті 1.2 частини 1 додатку 1 до тендерної документації вимогу:
На підтвердження кваліфікаційних вимог Учасник має надати:
Сканована копія сертифікату про підготовку фахівців щодо санітарно-гігієнічних та токсикологічних вимог до управління шкідливими та небезпечними відходами.
На зазначене вимогу учасник ТОВ "ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС" надав Свідоцтва: про підготовку «Санітарно – гігієнічні та токсикологічні вимоги до утилізації шкідливих і небезпечних відходів.
Свідоцтво не є сертифікатом, не відповідає вимозі.
Програма підготовки зазначена у свідоцітві не відповідає вимозі.
Аналогічне питання було розглянуто Комісією АМКУ у рішенні № 2728-р/пк-пз від 21.02.2025 за пунктом 3 та підтверджено, що ці документи є різні, і з різною програмою підготовки фахівців.

V
Замовник передбачив у пункті 1 частини 3 додатку 1 до тендерної документації вимогу:
1. Довідку, що підтверджує наявність в учасника обладнання та матеріально-технічної бази для виконання послуг відповідно до тендерної документації за формою нижче.
Форма
Довідка про наявність в учасника обладнання та матеріально-технічної бази для виконання послуг




№ з/п Назва обладнання та інших складових матеріально-технічної бази Кількість Приналежність
(власне, орендується тощо, найменування організації власника)
1.

На зазначене вимогу переможця закупівлі ТОВ "ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС" надав Вих. №8 Від 17.04.2025 року.
Інформація зазначена у стовпці: Назва обладнання та інших складових матеріально-технічної бази не відповідає назві визначених зокрема у документах пропозиції учасника: за назвою:
- «Технічний_документ_Паспорт_Вихор_3,15»
- «Кваліфікаційний документ_документи_транспорт»,

VI
Замовник передбачив у пункті 1 та 8 додатку 2 до тендерної документації вимогу:
1. Послуги надаються згідно з вимогами наказу Міністерства охорони здоров’я України від 06.09.2022 № 1602 «Про затвердження Змін до Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами», Закону України «Про управління відходами» від 20 червня 2022 року № 2320-IX.
8. Учасник повинен надати копію Дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів.
Відповідно до пункту 1,2 частини 3 ст. 27 Закону України «Про управління відходами» суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний:
1) мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами;
2) провадити діяльність на об’єктах оброблення відходів, які відповідають вимогам законодавства. Види відходів, що підлягають обробленню на таких об’єктах, повинні відповідати дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів.
Перелік та кількість видів небезпечних відходів Замовник визначив у таблиці додатку 2 до тендерної документації відповідно до Національного переліку відходів:
- 18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції
- 18 01 06* Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини.
На зазначену вимогу учасник ТОВ "ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС" надав підписану в цілому технічну специфікацію та ДОЗВІЛ на здійснення операцій з оброблення відходів № 7443/24.
Наданий дозвіл містить виключно безпечні види відходів відповідно до Національного переліку відходів.
Наданий дозвіл не містить небезпечні види відходів із зазначенням * відповідно до Національного переліку відходів, зокрема, які визначені Замовником у таблиці додатку 2 до тендерної документації:
- 18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції
- 18 01 06* Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини.
Відповідно до статті 46 Закону України «Про управління відходами» розділяє інформаційну систему на декілька складових – реєстрів, зокрема:
- Реєстру дозволів на здійснення операцій оброблення з відходів;
- Реєстру суб’єктів господарювання у сфері оброблення відходів;
Відповідно до пункту 16 ПОРЯДОКУ видачі, відмови у видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 грудня 2023 р. № 1328 рішення про видачу дозволу із присвоєнням реєстраційного номера автоматично засобами системи вноситься до Реєстру дозволів на здійснення операцій з оброблення відходів, передбаченого Порядком створення та адміністрування інформаційної системи управління відходами, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1279, та Реєстру суб’єктів господарювання у сфері оброблення відходів, які є складовою системи.
Також порядок виділяє два окремі реєстри і відповідно: Реєстру дозволів на здійснення операцій оброблення з відходів; Реєстру суб’єктів господарювання у сфері оброблення відходів.
Тобто при прийнятому рішенні уповноваженим органом про видачу дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, зазначене вноситься саме до Реєстру дозволів на здійснення операцій з оброблення відходів.
За відкритими даними, що містяться саме у Реєстрі Дозволів на здійснення операцій з оброблення відходів інформація по учаснику ТОВ "ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС" Код ЄДРПОУ: 38234621 – ВІДСУТНЯ, ЗАПИС ВІДСУТНІЙ.
Посилання на відкритий реєстр: https://my.eco.gov.ua/eco/registry .
Наданий ДОЗВІЛ на здійснення операцій з оброблення відходів № 7443/24 виданий учаснику на здійснений права господарювання у сфері оброблення відходів, з метою оброблення виключно безпечних відходів та відповідно інформація внесена до Реєстру суб’єктів господарювання у сфері оброблення відходів. Посилання на відкритий реєстр: https://my.eco.gov.ua/eco/registry.
За порушеним питанням не одноразово подавалася скарга та було прийнято Комісією АМКУ відповідне рішення: № 4436-р/пк-пз від 21.03.2025, № 3232-р/пк-пз від 03.03.2025.
Просимо також звернути увагу Комісії, що зазначені вимоги тендерної документації не оскаржувалися потенційними учасниками.
Враховуючи викладене, Замовник, не виявивши невідповідність в наведених вище документах учасника та не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Скаржник вбачає у діях Замовника порушення базових принципів закупівлі, адже Замовник зобов’язаний дотримуватися відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій учасників.
Зазначеним вище рішенням Замовника про визнання переможцем закупівлі ТОВ "ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС", пропозиція якого не відповідає вимогам до тендерної документації ,порушує права та охоронювані законом інтереси Скаржника.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостями:

ПРОСИМО:

1) Прийняти дану скаргу до розгляду.
2) Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі за № UA-2025-04-09-009095-a замовником Комунальним підприємством "2-а міська клінічна лікарня Полтавської міської ради".
3) Зобов'язати Комунальне підприємством "2-а міська клінічна лікарня Полтавської міської ради" скасувати Протокольне рішення від 23.04.2025 № 125 про прийняте рішення уповноваженою особою щодо визначення переможцем закупівлі ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС».
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір