• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Матеріали для благоустрою населених пунктів: відсів гранітний фракції 0-5мм

Закупівля здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII у редакції № 114-IX від 19.09.2019 з урахуванням особливестей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178, Категорія замовника: відповідно до п.3 ч.1 ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Джерело фінансування - кошти бюджету Хмельницької міської територіальної громади та власні кошти підприємства. Під час подання тендерних пропозицій та створені даних, особа, яка має повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції, повинна пройти електронну ідентифікацію в електронній системі закупівель за допомогою кваліфікованого підпису (автентифікацію) (тобто обов’язково накладається КЕП на пропозицію в електронній системі закупівель). Замовник не приймає до розгляду тендерну пропозицію, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.

Завершена

100 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 000.00 UAH
Період оскарження: 09.04.2025 12:13 - 30.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель в частині встановлення дискримінаційних вимог

Номер: 27c44604299e4118b9e4d49e29e99325
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-09-005964-a.c1
Назва: СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель в частині встановлення дискримінаційних вимог
Скарга:
Дата розгляду скарги: 23.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.04.2025 14:38
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 28.04.2025 12:24
Дата виконання рішення Замовником: 28.04.2025 16:17
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення комісії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №6505-р/пк-пз від 23.04.2025 року, замовником було внесено зміни до тендерної документації
Автор: ФОП "Смалюхівська Інна Миколаївна", Інна Смалюхівська +380972186432 smaliukhivska.inna@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 81ca91ff8d9943cea29ad520c10a72c5
Заголовок пункту скарги: Тендерна документація, що затверджена рішенням уповноваженої особи №261 від 09.04.2025 р. містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 06.03.2025 року, Комунальним підприємством по будівництву, ремонту та експлуатації доріг виконавчого комітету Хмельницької міської ради (далі – Замовник) оприлюднено Оголошення про закупівлю: UA-2025-04-09-005964-a, процедура закупівлі – відкриті торги з особливостями, предметом закупівлі є: «Матеріали для благоустрою населених пунктів: відсів гранітний фракції 0-5мм», код ДК 021:2015:14210000-6 - Гравій, пісок, щебінь і наповнювачі (номенклатурна позиція: 14212120-7 - Гравій).
Строк подання тендерних пропозицій встановлено до 17 квітня 2025 16:00.
Маю намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з умовами тендерної документації, я, фізична особа-підприємець Смалюхівська Інна Миколаївна (далі – Скаржник, ФОП Смалюхівська І.М.), виявила в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають нам можливості прийняти участь у відповідній закупівлі.

Фактичні обставини
Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Однак, тендерна документація, що затверджена рішенням уповноваженої особи №261 від 09.04.2025 р. містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі.

Вважаю, що такими прийнятими рішеннями, діями та бездіяльністю замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, а саме вимог ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі»:

«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».

В обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи зазначаю наступне.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Уважно вивчивши Тендерну документацію, скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним.

1. Відповідно до п. 1 Додатку 2 до тендерної документації «Наявність обладнання, матеріально - технічної бази та технологій», Замовником встановлена наступна вимога:
" Довідка в довільній формі, яка містить інформацію про матеріально технічну базу Учасника (наявність власних або орендованих площ (складів) для зберігання товару; інформацію про наявність власного або орендованого автотранспорту та інших транспортних засобів, що будуть використовуватись Учасником для навантажувально-розвантажувальних робіт).
До довідки додаються копії документів, що засвідчують наявність в учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, зазначених у довідці (договір купівлі-продажу або свідоцтво про право власності, або договір оренди, тощо), які мають бути дійсними протягом строку дії договору або з можливістю пролонгації на строк його дії (про що прямо зазначено в документі).
До уваги учасників: Відсутність вищевказаного обладнання, техніки та матеріально-технічної бази вважається таким, що не відповідає кваліфікаційному критерію «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази»."
Також відповідно п. 3.1. розділу 3 Додатку 4 до тендерної документації «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ на закупівлю: «Матеріали для благоустрою населених пунктів: відсів гранітний фракції 0-5мм», код ДК 021:2015:14210000-6 - Гравій, пісок, щебінь і наповнювачі (номенклатурна позиція: 14212120-7 - Гравій)», Замовником встановлена наступна вимога:
«Замовник самостійно за власний рахунок забезпечує вивезення Товару з місця відвантаження Постачальником у м. Хмельницький.
Постачальник у складі пропозиції має надати гарантійний лист про відстань до місця відвантаження товару не більше 70 км.»

Враховуючи сукупність вимог, встановлених п. 1 Додатку 2 до тендерної документації та п. 3.1. розділу 3 Додатку 4 до тендерної документації, учасники мають документально підтвердити наявність власних або орендованих площ (складів) для зберігання товару, при чому дані площі (склади) для зберігання товару мають знаходитися на відстані не більше 70 км. до міста Хмельницький.
Вказана умова тендерної документації є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та інших потенційних учасників, у яких наявні власні або орендовані площі (склади) для зберігання товару, які знаходяться на відстані далі ніж 70 км. до міста Хмельницький.
ФОП Смалюхівська І.М. є реальним учасником ринку з постачання товарів що відносяться до коду ДК 021:2015:14210000-6 - Гравій, пісок, щебінь і наповнювачі, має відкритий відповідний КВЕД (як доказ додається Витяг з реєстру платників єдиного податку з інформацією про перелік видів господарської діяльності), має договір про співпрацю (поставки) із виробником закуповуваного товару (додається як доказ), має виконані аналогічні договора на постачання аналогічного товару (додається як доказ). Однак площа для зберігання товару знаходиться на відстані далі ніж 70 км. до міста Хмельницький (як доказ додається свідоцтво на право власності земельною ділянкою та витяг з державного земельного кадастру про земельну ділянку із зміненим цільовим призначенням), що обмежує нас в участі по даній закупівлі та дискримінує як учасника. Зазначаємо що згідно цільового призначення земельної ділянки Скаржнику дозволено розміщення зокрема і площ для зберігання щебеневої продукції (щебінь, відсів гранітний, пісок, гравій). Вищезазначена земельна ділянка облаштована площею для зберігання товару який є предметом закупівлі та знаходиться за адресою Хмельницька область, Старосинявський район, с. Нова Синявка, кадастровий номер 6824484000:02:012:0166. Згідно інформації сервісу «Google maps» за посиланням https://www.google.com/maps/dir/%D0%A5%D0%BC%D0%B5%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%8C%D0%BA%D0%B8%D0%B9,+%D0%A5%D0%BC%D0%B5%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%8C%D0%BA%D0%B0+%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%8C,+29000/%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%B0+%D0%A1%D0%B8%D0%BD%D1%8F%D0%B2%D0%BA%D0%B0,+%D0%A5%D0%BC%D0%B5%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%8C%D0%BA%D0%B0+%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%8C,+31433/@49.4906754,26.7037173,9z/data=!3m1!4b1!4m14!4m13!1m5!1m1!1s0x4732064344bb178b:0xd9f30b3b24d9c964!2m2!1d26.9871331!2d49.422983!1m5!1m1!1s0x472d974c9209ed91:0xd2394f446d0ae8a6!2m2!1d27.7404241!2d49.5502219!3e0?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDQwOC4wIKXMDSoJLDEwMjExNDUzSAFQAw%3D%3D, відстань до м. Хмельницький від с. Нова Синявка складає 77.3 км (доказ - файл «Скрін 1»). Також згідно інформації сервісу «Google maps» за посиланням https://www.google.com.ua/maps/dir/%D0%A5%D0%BC%D0%B5%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D1%86%D0%BA%D0%B8%D0%B9,+%D0%A5%D0%BC%D0%B5%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D1%86%D0%BA%D0%B0%D1%8F+%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%8C,+29000/49.5307837,27.7871061/@49.4906754,26.7266074,206319m/data=!3m2!1e3!4b1!4m9!4m8!1m5!1m1!1s0x4732064344bb178b:0xd9f30b3b24d9c964!2m2!1d26.9871331!2d49.422983!1m1!4e1?hl=ru&entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDQwOC4wIKXMDSoJLDEwMjExNDUzSAFQAw%3D%3D відстань до м. Хмельницький від власне самої земельної ділянки складає 81-85 км (доказ - файл «Скрін 2»). Отже, умова що відстань від м. Хмельницький до місця відвантаження товару має бути не більше 70 км. не дає мені можливості взяти участь у даній закупівлі.
Жодним нормативно-правовим документом не встановлено територіальних обмежень на місце знаходження площ (складів) для зберігання товару.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, у яких наявні власні або орендовані площі (склади) для зберігання товару, які знаходяться на відстані не далі ніж 70 км. до міста Хмельницький, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, у тому числі, Скаржника.

Зазначені вимоги порушують право Учасників та наступні принципи закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед учасників, адже участь в даній закупівлі зможе взяти обмежене коло учасників, а можливо і один конкретно визначений.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Вищевказані умови тендерної документації є дискримінаційними і порушують права і законні інтереси Скаржника, як потенційного учасника та обмежується право останнього прийняти участь у процедурі закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації