-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Пакети для сміття
Завершена
336 815.50
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 684.08 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 684.08 UAH
Період оскарження:
09.04.2025 09:52 - 04.05.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга, що стосується тендерної документації, а саме встановлення дискримінаційних вимог замовником та вимог, що не передбачені чинним законодавством
Номер:
756dc98439694e659d5b6e1bfa5a4c64
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-04-09-001115-a.c2
Назва:
Скарга, що стосується тендерної документації, а саме встановлення дискримінаційних вимог замовником та вимог, що не передбачені чинним законодавством
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 3_Текст_«ДСТУ_7275_2012_Пакети_з_полімерних_та_комбінованих_матеріалів.pdf 03.05.2025 20:20
- Рішення від 08.04.2025 №5564 (1).pdf 03.05.2025 20:20
- 6_Санітарні_правила_і_норми_безпеки_продукції_парфумерно_косметичної.pdf 03.05.2025 20:20
- Лист Харпластмас.pdf 03.05.2025 20:20
- рішення від 23.04.2025 № 6509 (1).pdf 03.05.2025 20:20
- 5.1. ТУ УПЕ_1.pdf 03.05.2025 20:20
- 5.2. ТУ зі змінами.pdf 03.05.2025 20:20
- 4. Висновок СЕС.pdf 03.05.2025 20:20
- ТД (пакети для сміття) зміни до від 02.05.2025 № 234.docx 03.05.2025 20:20
- Скарга UA-2025-04-09-001115-a (1).docx 03.05.2025 20:20
- рішення від 17.06.2024 №10432.pdf 03.05.2025 20:20
- sign.p7s 03.05.2025 20:30
- рішення від 06.05.2025 № 7213.pdf 06.05.2025 19:20
- Інформація про резолютивну частину рішення від 15.05.2025 № 7830.pdf 16.05.2025 14:53
- рішення від 15.05.2025 № 7830.pdf 20.05.2025 15:55
- АМКУ Пояснення до скарги (пакети для сміття).pdf 09.05.2025 14:05
- Протокол випробувань Пласт-Енерго.pdf 09.05.2025 14:05
- Протокол випробувань КПД.pdf 09.05.2025 14:05
- Свідоцтво_та_Сфера_10012_ТОВ_НВЛ_Нанолаб_2024_з_Доп_1.pdf 09.05.2025 14:05
- 20635_сфера 02.07.2024 УМТС.pdf 09.05.2025 14:05
- Лабораторія ЕТЦ 10012.pdf 09.05.2025 14:05
Дата прийняття скарги до розгляду:
03.05.2025 23:30
Дата розгляду скарги:
15.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
06.05.2025 19:21
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
20.05.2025 15:55
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
ff067c54537541efae1e6fd05938d68a
Заголовок пункту скарги:
Скаржник вважає дискримінаційними та такими, що порушують чинне законодавство України вимоги підпункту 1.1 пункту 1 Додатку 2 до Тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Управлінням освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації (далі — Замовник) 09.04.2025 відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), оголошено відкриті торги у порядку, визначеному Особливостями №UA-2025-04-09-001115-a на закупівлю товарів за предметом Пакети для сміття за кодом ДК 021:2015: 19640000-4 — Поліетиленові мішки та пакети для сміття (далі – Закупівля).
Тендерна документація на Закупівлю зі змінами затверджена протоколом уповноваженої особи від «02» травня 2025 року № 05/234 (далі - Тендерна документація).
Відповідно до підпункту 1.1 пункту 1 Додатку 2 до Тендерної документації визначено перелік документів, що повинен надати Учасник у складі тендерної пропозиції до кінцевого строку подання пропозицій для підтвердження відповідності запропонованого товару технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам до предмету закупівлі згідно встановлених вимог, зокрема:
Показники якості, що зазначені в колонці «показники якості» Таблиці 1 підтвердити протоколом випробувань (або іншим документом) на запропоновану партію продукції, виданим не раніше 2024 року:
- випробувальною лабораторією, акредитованою НААУ у відповідній галузі. Додатково у складі пропозиції надати атестат лабораторії (повинен бути чинний на кінцеву дату подання пропозицій) про акредитацію НААУ, що провела випробування,
або
- лабораторією, що отримала свідоцтво про відповідність вимогам ДСТУ ISO 10012:2005. Додатково у складі пропозиції надати свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 лабораторії що провела випробування. Зазначене свідоцтво та сфера об’єктів та процесів системи вимірювань мають бути видані Державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації.
Сфера акредитації (для лабораторій акредитованих НААУ) або сфера об’єктів та процесів системи вимірювань (для лабораторій, що мають свідоцтво про відповідність вимогам ДСТУ ISO 10012:2005) лабораторії повинна передбачати можливість проведення відповідних випробувань пакетів для сміття.
Скаржник вважає зазначені вимоги дискримінаційними та такими що порушують чинне законодавство України з огляду на наступне.
Відповідно до підпункту 1.1 пункту 1 Додатку 2 до Тендерної документації замовник вимагає підтвердити всі «показники якості» Таблиці 1 протоколом випробувань (або іншим документом) на запропоновану партію продукції, виданим не раніше 2024 року, виданих відповідними лабораторіями згідно вимог цього пункту. При цьому, сфера акредитації або сфера об’єктів та процесів системи вимірювань лабораторії повинна передбачати можливість проведення відповідних випробувань пакетів для сміття.
Відповідно до вимог підпункту 1 пункту І. Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Додатку 2 до Тендерної документації щодо Пакетів для сміття, 60 л, 40 шт/рул. ТМ Fino або еквівалент встановлено такі показника якості, зокрема, як:
- Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії –0 балів
- Визначення індексу сенсибілізуючої дії – 0 балів.
А також вимоги до тари, пакувальних матеріалів, показники якості, зокрема :
- Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії – 0 балів
Відповідно до вимог підпункту 2 пункту І. Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Додатку 2 до Тендерної документації щодо Пакетів для сміття, 120 л, 10 шт./рул., ТМ Fino або еквівалент встановлено такі показника якості, зокрема, як:
- Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії –0 балів
- Визначення індексу сенсибілізуючої дії – 0 балів
А також вимоги до тари, пакувальних матеріалів, показники якості, зокрема:
- Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії – 0 балів
Аналізуючи чинне законодавство України перевірка таких показників, як: визначення індексу шкірно-подразнюючої дії та визначення індексу сенсибілізуючої дії передбачені для продукції парфумерно-косметичної промисловості (код ДК 021:2015 - 33710000-0 - Парфуми, засоби гігієни та презервативи), про що зазначено в ДСанПіН 2.2.9.027-99 Державні санітарні правила і норми безпеки продукції парфумерно-косметичної промисловості.
Просимо зауважити, що зазначені вище Державні санітарні правила і норми безпеки продукції парфумерно-косметичної промисловості поширюються на парфумерні та косметичні засоби виробляють, імпортують, реалізують, застосовують в побуті і професійно використовують при наданні населенню косметолого-перукарських послуг.
При цьому, предметом закупівлі є пакети для сміття за кодом ДК 021:2015 – 19640000-4 "Поліетиленові мішки та пакети для сміття", але продукція парфумерно-косметичної промисловості код ДК 021:2015 - 33710000-0 - Парфуми, засоби гігієни та презервативи.
Викладене вище також узгоджується із відповіддю, отриманою на запит Скаржника від випробувальної лабораторії ТОВ "ВЛ "ХАРПЛАСТМАС", акредитованої НААУ у відповідній галузі щодо проведення випробувань продукції Пакети для сміття згідно з Додатком 2 Тендерної Документації.
Згідно листа №32/24ВЛ від 30.10.2024 вказано, що визначення індексу шкірно-подразнюючої дії та визначення індексу сенсибілізуючої дії нормується Державними санітарними правилами і нормами безпеки продукції парфумерно косметичної промисловості, затвердженими Постановою Головного державного 5 санітарного лікаря України 01.07.1999 № 27 і так як пакети для сміття не є парфумерно косметичними засобами, визначення цих показників не можливо.
Щодо встановлення вимог до пакувальних матеріалів, а саме - визначення індексу шкірно-подразнюючої дії – 0 балів, то відповідність паковання регламентується Технічним регламентом з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання (Наказ №289 від 24.12.2004 р). Відповідно Технічним регламентом з підтвердження відповідності паковання також не передбачено визначення такого показника як визначення індексу шкірно подразнюючої дії – 0 балів.
Встановлюючи вимоги, які не є обов'язковими щодо предмета Закупівлі, не передбачені як обов'язкові жодним нормативним актом Замовник штучно обмежує коло потенційних учасників.
Абзацом першим пункту 3 Особливостей передбачено, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей.
Згідно з абзацом першим пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
Відповідно до частини 4 статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 3 статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Тобто, якщо Замовник і встановлює інші вимоги, крім тих, що є обов'язковою згідно частини 2 статті 22 Закону з урахуванням Особливостей, тоді такі вимоги мають бути передбачені законодавством та відповідно поширюватися на предмет закупівлі.
Разом з тим, Національним стандартом, який поширюються на предмет закупівлі (пакети для сміття) є ДСТУ 7275:2012 «Пакети з полімерних та комбінованих матеріалів (далі - ДСТУ 7275:2012). Пунктом 5.4 ДСТУ 7275:2012 визначено, що Матеріали для виготовлення пакетів мають бути узгоджені з центральним органом виконавчої влади у сфері охорони здоров’я.
На виконання зазначених вимог виробником продукції, яка пропонується до постачання, пройдено науково санітарно-епідеміологічну експертизу матеріалу з якого виготовлено відповідні пакети, а саме: сировина полімерна гранульована, що підтверджується Висновком наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству від 27.12.2023 року № 2023/04/569, який додається. Отже, виробником підтверджено відповідність матеріалу й самі вироби санітарному законодавству України.
ДСТУ 7275:2012 встановлює та визначає методи контролювання, а саме:
- Контролювання тривкості друкованого зображення;
- Контроль внутрішніх розмірів та ширину швів;
- Міцність під час розтягування зварних швів пакеті;
- Герметичність пакетів;
- Відповідність марковання;
- Масу нетто кипи пакетів.
З огляду на зазначене, Національний стандарт України - ДСТУ 7275:2012 також не містить вимог щодо перевірки та контролю таких показників як визначення індексу шкірно-подразнюючої дії та визначення індексу сенсибілізуючої дії.
Крім цього, жоден інший нормативно-правовий акт не передбачає перевірку показників визначення індексу шкірно-подразнюючої дії та визначення індексу сенсибілізуючої дії для пакетів для сміття. Відсутність законодавчих вимог щодо показників пакетів для сміття, а саме: визначення індексу шкірно-подразнюючої дії та визначення індексу сенсибілізуючої дії, унеможливлює їх дотримання та здійснення відповідних випробувань для їх підтвердження.
В ході розгляду аналогічного питання у закупівлі іншого замовника Органом оскарження було прийнято рішення №10432-р/пк-пз від 17.06.2024 згідно якого визначено, що Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції. За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть підтвердити саме медичні критерії безпеки/показники та нададуть вищезазначені документи на підтвердження саме медичних критеріїв безпеки/показників, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Скаржник є виробником пакетів для сміття, які виготовляються згідно з ТУ У 22.2- 34410050-001:2016 зі зміною № 1 "Пакети з полімерних та комбінованих матеріалів господарського призначення. Технічні умови". ТУ У 22.2-34410050-001:2016 зі зміною № 1 дозволяє використовувати інші стандартні методики, методи та прилади, які за своїми метрологічними та технічними характеристиками задовольняють вимоги даних технічних умов та мають відповідне метрологічне забезпечення, але згідно з чинним законодавством України.
Додатково звертаємо увагу на тому, що Скаржник вже звертався до Органу оскарження щодо незаконних вимог тендерної документації Замовника (номер скарги, присвоєний в електронній системі закупівель під час її подання:UA-2025-04-09-001115-a.b1).
На вимогу Комісії з розгляду скарг № 5934-р/пк-пз від 15.04.2025 надіслати в електронному вигляді органу оскарження відповідні пояснення, інформацію, документи та матеріали щодо проведення Процедури закупівлі шляхом розміщення їх у вигляді файлу в "pdf" форматі (а також у форматі "doc" з можливістю копіювання тексту) на веб-портал Уповноваженого органу, зокрема, надати інформацію щодо відповідності усім в сукупності вимогам тендерної документації продукції щонайменше двох виробників у вигляді порівняльної таблиці (з посиланням на відповідні пункти підтверджуючих документів) з наданням підтверджуючих документів Замовник надав:
- Порівняльна таблиця виробника №1 ТОВ "ЕНЕРГО-ПЛАСТ" та виробник №2 ТОВ "НВП "Укркомунсервіс";
- Лист від 15.04.2025 № 1504 25, у яких товариство з обмеженою відповідальністю "ЕНЕРГО-ПЛАСТ", у відповідь на запит підтверджує можливість виготовлення пакетів для сміття, які відповідають визначеним характеристикам в Документації;
- Лист від 15.04.2025 № 15-04-25, у якому товариство з обмеженою відповідальністю "НВП"УКРКОМУНСЕРВІС", у відповідь на Ваш запит підтверджує можливість виготовлення пакетів для сміття, які відповідають визначеним характеристикам в Документації;
Отже Замовнику достатньо підтвердження можливості виготовлення пакетів для сміття, які відповідають визначеним характеристикам в Документації саме порівняльною таблицею та листом від виробника.
Змінами, що внесені до Тендерної документації 02 травня 2025 року Замовником лише формально викладено підпункт 1.1 пункту 1 Додатку 2 до Тендерної документації в новій редакції, тоді як суть вимоги залишається незмінною.
Відповідно до редакції тендерної документація від 04.04.2025 (до внесення змін від 02.05.2025) Замовник згідно з п 1.1 Додатку 2 тендерної документації вимагав: "1.1. Показники якості, що зазначені в колонці "показники якості" Таблиці 1 Додатку 1 підтвердити протоколом випробувань на запропоновану партію продукції, виданим не раніше 2024 року:
- випробувальною лабораторією, акредитованою НААУ у відповідній галузі (додатково у складі пропозиції надати атестат лабораторії (повинен бути чинний на кінцеву дату подання пропозицій) про акредитацію НААУ, що провела випробування, (уповноваження, визнання тощо) з підтвердженням можливості здійснювати зазначені у протоколі або іншому відповідному документі випробування, що відповідають показникам якості у таблиці Додатку 1 до цієї тендерної документації (з відповідністю об’єкта випробувань (пакети для сміття або вироби з поліетилену; тара або пакувальні матеріали), досліджуваного показника та нормативного документа на метод проведення випробування галузі (сфері тощо) акредитації лабораторії)),
або
- лабораторією, що отримала свідоцтво про відповідність вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 (додатково у складі пропозиції надати свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 з підтвердженням відповідності сфери об’єктів та процесів системи вимірювань випробуванням, що відповідають показникам якості у таблиці 1 Додатку 1 до цієї тендерної документації показникам (з відповідністю об’єкта випробувань (пакети для сміття або вироби з поліетилену; тара або пакувальні матеріали) та досліджуваного показника (величини)). Зазначене свідоцтво та сфера об’єктів та процесів системи вимірювань мають бути видані Державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації)".
Після внесення змін до Тендерної документації 02 травня 2025 року Замовник формально замінює частину вимог “..з підтвердженням можливості здійснювати зазначені у протоколі або іншому відповідному документі випробування, що відповідають показникам якості у таблиці Додатку 1 до цієї тендерної документації” або “...з підтвердженням відповідності сфери об’єктів та процесів системи вимірювань випробуванням, що відповідають показникам якості у таблиці 1 Додатку 1 до цієї тендерної документації показникам” на вимогу “Сфера акредитації (для лабораторій акредитованих НААУ) або сфера об’єктів та процесів системи вимірювань (для лабораторій, що мають свідоцтво про відповідність вимогам ДСТУ ISO 10012:2005) лабораторії повинна передбачати можливість проведення відповідних випробувань пакетів для сміття”
Не виконавши рішення Органу оскарження, Замовник порушив вимоги частини двадцять другої статті 18 Закону.
Так у рішенні № 6509-р/пк-пз від 23.04.2025 щодо Закупівлі Орган оскарження зазначає “Щодо підтвердження показників якості документами, передбаченим в Документації. Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції. За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть підтвердити показники якості протоколом випробувань на запропоновану партію продукції, який виданий випробувальною лабораторією, акредитованою НААУ у відповідній галузі саме з підтвердженням можливості здійснювати зазначені у протоколі або іншому відповідному документі випробування, що відповідають показникам якості у таблиці додатку 1 Документації або лабораторією, що отримала свідоцтво про відповідність вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 саме з підтвердженням відповідності сфери об’єктів та процесів системи вимірювань випробуванням, що відповідають показникам якості у таблиці 1 додатку 1 Документації показникам, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника
…
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.”
Позиція Скаржника узгоджується із рішенням Органу оскарження №5564-р/пк-пз від 08.04.2025.
З урахуванням зазначеного вимоги Тендерної документації порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник просить внести відповідні зміни до Тендерної документації шляхом виключення підпункту 1.1 пункту 1 Додатку 2 до Тендерної документації або шляхом внесення змін до підпункту 1.1 пункту 1 Додатку 2 до Тендерної документації таким чином, що учасники не повинні підтверджувати жодними документами, або лише паспортом якості виробника такі показники якості як визначення індексу шкірно-подразнюючої дії та визначення індексу сенсибілізуючої.
Тендерна документація на Закупівлю зі змінами затверджена протоколом уповноваженої особи від «02» травня 2025 року № 05/234 (далі - Тендерна документація).
Відповідно до підпункту 1.1 пункту 1 Додатку 2 до Тендерної документації визначено перелік документів, що повинен надати Учасник у складі тендерної пропозиції до кінцевого строку подання пропозицій для підтвердження відповідності запропонованого товару технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам до предмету закупівлі згідно встановлених вимог, зокрема:
Показники якості, що зазначені в колонці «показники якості» Таблиці 1 підтвердити протоколом випробувань (або іншим документом) на запропоновану партію продукції, виданим не раніше 2024 року:
- випробувальною лабораторією, акредитованою НААУ у відповідній галузі. Додатково у складі пропозиції надати атестат лабораторії (повинен бути чинний на кінцеву дату подання пропозицій) про акредитацію НААУ, що провела випробування,
або
- лабораторією, що отримала свідоцтво про відповідність вимогам ДСТУ ISO 10012:2005. Додатково у складі пропозиції надати свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 лабораторії що провела випробування. Зазначене свідоцтво та сфера об’єктів та процесів системи вимірювань мають бути видані Державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації.
Сфера акредитації (для лабораторій акредитованих НААУ) або сфера об’єктів та процесів системи вимірювань (для лабораторій, що мають свідоцтво про відповідність вимогам ДСТУ ISO 10012:2005) лабораторії повинна передбачати можливість проведення відповідних випробувань пакетів для сміття.
Скаржник вважає зазначені вимоги дискримінаційними та такими що порушують чинне законодавство України з огляду на наступне.
Відповідно до підпункту 1.1 пункту 1 Додатку 2 до Тендерної документації замовник вимагає підтвердити всі «показники якості» Таблиці 1 протоколом випробувань (або іншим документом) на запропоновану партію продукції, виданим не раніше 2024 року, виданих відповідними лабораторіями згідно вимог цього пункту. При цьому, сфера акредитації або сфера об’єктів та процесів системи вимірювань лабораторії повинна передбачати можливість проведення відповідних випробувань пакетів для сміття.
Відповідно до вимог підпункту 1 пункту І. Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Додатку 2 до Тендерної документації щодо Пакетів для сміття, 60 л, 40 шт/рул. ТМ Fino або еквівалент встановлено такі показника якості, зокрема, як:
- Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії –0 балів
- Визначення індексу сенсибілізуючої дії – 0 балів.
А також вимоги до тари, пакувальних матеріалів, показники якості, зокрема :
- Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії – 0 балів
Відповідно до вимог підпункту 2 пункту І. Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Додатку 2 до Тендерної документації щодо Пакетів для сміття, 120 л, 10 шт./рул., ТМ Fino або еквівалент встановлено такі показника якості, зокрема, як:
- Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії –0 балів
- Визначення індексу сенсибілізуючої дії – 0 балів
А також вимоги до тари, пакувальних матеріалів, показники якості, зокрема:
- Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії – 0 балів
Аналізуючи чинне законодавство України перевірка таких показників, як: визначення індексу шкірно-подразнюючої дії та визначення індексу сенсибілізуючої дії передбачені для продукції парфумерно-косметичної промисловості (код ДК 021:2015 - 33710000-0 - Парфуми, засоби гігієни та презервативи), про що зазначено в ДСанПіН 2.2.9.027-99 Державні санітарні правила і норми безпеки продукції парфумерно-косметичної промисловості.
Просимо зауважити, що зазначені вище Державні санітарні правила і норми безпеки продукції парфумерно-косметичної промисловості поширюються на парфумерні та косметичні засоби виробляють, імпортують, реалізують, застосовують в побуті і професійно використовують при наданні населенню косметолого-перукарських послуг.
При цьому, предметом закупівлі є пакети для сміття за кодом ДК 021:2015 – 19640000-4 "Поліетиленові мішки та пакети для сміття", але продукція парфумерно-косметичної промисловості код ДК 021:2015 - 33710000-0 - Парфуми, засоби гігієни та презервативи.
Викладене вище також узгоджується із відповіддю, отриманою на запит Скаржника від випробувальної лабораторії ТОВ "ВЛ "ХАРПЛАСТМАС", акредитованої НААУ у відповідній галузі щодо проведення випробувань продукції Пакети для сміття згідно з Додатком 2 Тендерної Документації.
Згідно листа №32/24ВЛ від 30.10.2024 вказано, що визначення індексу шкірно-подразнюючої дії та визначення індексу сенсибілізуючої дії нормується Державними санітарними правилами і нормами безпеки продукції парфумерно косметичної промисловості, затвердженими Постановою Головного державного 5 санітарного лікаря України 01.07.1999 № 27 і так як пакети для сміття не є парфумерно косметичними засобами, визначення цих показників не можливо.
Щодо встановлення вимог до пакувальних матеріалів, а саме - визначення індексу шкірно-подразнюючої дії – 0 балів, то відповідність паковання регламентується Технічним регламентом з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання (Наказ №289 від 24.12.2004 р). Відповідно Технічним регламентом з підтвердження відповідності паковання також не передбачено визначення такого показника як визначення індексу шкірно подразнюючої дії – 0 балів.
Встановлюючи вимоги, які не є обов'язковими щодо предмета Закупівлі, не передбачені як обов'язкові жодним нормативним актом Замовник штучно обмежує коло потенційних учасників.
Абзацом першим пункту 3 Особливостей передбачено, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей.
Згідно з абзацом першим пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
Відповідно до частини 4 статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 3 статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Тобто, якщо Замовник і встановлює інші вимоги, крім тих, що є обов'язковою згідно частини 2 статті 22 Закону з урахуванням Особливостей, тоді такі вимоги мають бути передбачені законодавством та відповідно поширюватися на предмет закупівлі.
Разом з тим, Національним стандартом, який поширюються на предмет закупівлі (пакети для сміття) є ДСТУ 7275:2012 «Пакети з полімерних та комбінованих матеріалів (далі - ДСТУ 7275:2012). Пунктом 5.4 ДСТУ 7275:2012 визначено, що Матеріали для виготовлення пакетів мають бути узгоджені з центральним органом виконавчої влади у сфері охорони здоров’я.
На виконання зазначених вимог виробником продукції, яка пропонується до постачання, пройдено науково санітарно-епідеміологічну експертизу матеріалу з якого виготовлено відповідні пакети, а саме: сировина полімерна гранульована, що підтверджується Висновком наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству від 27.12.2023 року № 2023/04/569, який додається. Отже, виробником підтверджено відповідність матеріалу й самі вироби санітарному законодавству України.
ДСТУ 7275:2012 встановлює та визначає методи контролювання, а саме:
- Контролювання тривкості друкованого зображення;
- Контроль внутрішніх розмірів та ширину швів;
- Міцність під час розтягування зварних швів пакеті;
- Герметичність пакетів;
- Відповідність марковання;
- Масу нетто кипи пакетів.
З огляду на зазначене, Національний стандарт України - ДСТУ 7275:2012 також не містить вимог щодо перевірки та контролю таких показників як визначення індексу шкірно-подразнюючої дії та визначення індексу сенсибілізуючої дії.
Крім цього, жоден інший нормативно-правовий акт не передбачає перевірку показників визначення індексу шкірно-подразнюючої дії та визначення індексу сенсибілізуючої дії для пакетів для сміття. Відсутність законодавчих вимог щодо показників пакетів для сміття, а саме: визначення індексу шкірно-подразнюючої дії та визначення індексу сенсибілізуючої дії, унеможливлює їх дотримання та здійснення відповідних випробувань для їх підтвердження.
В ході розгляду аналогічного питання у закупівлі іншого замовника Органом оскарження було прийнято рішення №10432-р/пк-пз від 17.06.2024 згідно якого визначено, що Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції. За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть підтвердити саме медичні критерії безпеки/показники та нададуть вищезазначені документи на підтвердження саме медичних критеріїв безпеки/показників, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Скаржник є виробником пакетів для сміття, які виготовляються згідно з ТУ У 22.2- 34410050-001:2016 зі зміною № 1 "Пакети з полімерних та комбінованих матеріалів господарського призначення. Технічні умови". ТУ У 22.2-34410050-001:2016 зі зміною № 1 дозволяє використовувати інші стандартні методики, методи та прилади, які за своїми метрологічними та технічними характеристиками задовольняють вимоги даних технічних умов та мають відповідне метрологічне забезпечення, але згідно з чинним законодавством України.
Додатково звертаємо увагу на тому, що Скаржник вже звертався до Органу оскарження щодо незаконних вимог тендерної документації Замовника (номер скарги, присвоєний в електронній системі закупівель під час її подання:UA-2025-04-09-001115-a.b1).
На вимогу Комісії з розгляду скарг № 5934-р/пк-пз від 15.04.2025 надіслати в електронному вигляді органу оскарження відповідні пояснення, інформацію, документи та матеріали щодо проведення Процедури закупівлі шляхом розміщення їх у вигляді файлу в "pdf" форматі (а також у форматі "doc" з можливістю копіювання тексту) на веб-портал Уповноваженого органу, зокрема, надати інформацію щодо відповідності усім в сукупності вимогам тендерної документації продукції щонайменше двох виробників у вигляді порівняльної таблиці (з посиланням на відповідні пункти підтверджуючих документів) з наданням підтверджуючих документів Замовник надав:
- Порівняльна таблиця виробника №1 ТОВ "ЕНЕРГО-ПЛАСТ" та виробник №2 ТОВ "НВП "Укркомунсервіс";
- Лист від 15.04.2025 № 1504 25, у яких товариство з обмеженою відповідальністю "ЕНЕРГО-ПЛАСТ", у відповідь на запит підтверджує можливість виготовлення пакетів для сміття, які відповідають визначеним характеристикам в Документації;
- Лист від 15.04.2025 № 15-04-25, у якому товариство з обмеженою відповідальністю "НВП"УКРКОМУНСЕРВІС", у відповідь на Ваш запит підтверджує можливість виготовлення пакетів для сміття, які відповідають визначеним характеристикам в Документації;
Отже Замовнику достатньо підтвердження можливості виготовлення пакетів для сміття, які відповідають визначеним характеристикам в Документації саме порівняльною таблицею та листом від виробника.
Змінами, що внесені до Тендерної документації 02 травня 2025 року Замовником лише формально викладено підпункт 1.1 пункту 1 Додатку 2 до Тендерної документації в новій редакції, тоді як суть вимоги залишається незмінною.
Відповідно до редакції тендерної документація від 04.04.2025 (до внесення змін від 02.05.2025) Замовник згідно з п 1.1 Додатку 2 тендерної документації вимагав: "1.1. Показники якості, що зазначені в колонці "показники якості" Таблиці 1 Додатку 1 підтвердити протоколом випробувань на запропоновану партію продукції, виданим не раніше 2024 року:
- випробувальною лабораторією, акредитованою НААУ у відповідній галузі (додатково у складі пропозиції надати атестат лабораторії (повинен бути чинний на кінцеву дату подання пропозицій) про акредитацію НААУ, що провела випробування, (уповноваження, визнання тощо) з підтвердженням можливості здійснювати зазначені у протоколі або іншому відповідному документі випробування, що відповідають показникам якості у таблиці Додатку 1 до цієї тендерної документації (з відповідністю об’єкта випробувань (пакети для сміття або вироби з поліетилену; тара або пакувальні матеріали), досліджуваного показника та нормативного документа на метод проведення випробування галузі (сфері тощо) акредитації лабораторії)),
або
- лабораторією, що отримала свідоцтво про відповідність вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 (додатково у складі пропозиції надати свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 з підтвердженням відповідності сфери об’єктів та процесів системи вимірювань випробуванням, що відповідають показникам якості у таблиці 1 Додатку 1 до цієї тендерної документації показникам (з відповідністю об’єкта випробувань (пакети для сміття або вироби з поліетилену; тара або пакувальні матеріали) та досліджуваного показника (величини)). Зазначене свідоцтво та сфера об’єктів та процесів системи вимірювань мають бути видані Державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації)".
Після внесення змін до Тендерної документації 02 травня 2025 року Замовник формально замінює частину вимог “..з підтвердженням можливості здійснювати зазначені у протоколі або іншому відповідному документі випробування, що відповідають показникам якості у таблиці Додатку 1 до цієї тендерної документації” або “...з підтвердженням відповідності сфери об’єктів та процесів системи вимірювань випробуванням, що відповідають показникам якості у таблиці 1 Додатку 1 до цієї тендерної документації показникам” на вимогу “Сфера акредитації (для лабораторій акредитованих НААУ) або сфера об’єктів та процесів системи вимірювань (для лабораторій, що мають свідоцтво про відповідність вимогам ДСТУ ISO 10012:2005) лабораторії повинна передбачати можливість проведення відповідних випробувань пакетів для сміття”
Не виконавши рішення Органу оскарження, Замовник порушив вимоги частини двадцять другої статті 18 Закону.
Так у рішенні № 6509-р/пк-пз від 23.04.2025 щодо Закупівлі Орган оскарження зазначає “Щодо підтвердження показників якості документами, передбаченим в Документації. Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції. За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть підтвердити показники якості протоколом випробувань на запропоновану партію продукції, який виданий випробувальною лабораторією, акредитованою НААУ у відповідній галузі саме з підтвердженням можливості здійснювати зазначені у протоколі або іншому відповідному документі випробування, що відповідають показникам якості у таблиці додатку 1 Документації або лабораторією, що отримала свідоцтво про відповідність вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 саме з підтвердженням відповідності сфери об’єктів та процесів системи вимірювань випробуванням, що відповідають показникам якості у таблиці 1 додатку 1 Документації показникам, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника
…
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.”
Позиція Скаржника узгоджується із рішенням Органу оскарження №5564-р/пк-пз від 08.04.2025.
З урахуванням зазначеного вимоги Тендерної документації порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник просить внести відповідні зміни до Тендерної документації шляхом виключення підпункту 1.1 пункту 1 Додатку 2 до Тендерної документації або шляхом внесення змін до підпункту 1.1 пункту 1 Додатку 2 до Тендерної документації таким чином, що учасники не повинні підтверджувати жодними документами, або лише паспортом якості виробника такі показники якості як визначення індексу шкірно-подразнюючої дії та визначення індексу сенсибілізуючої.
×
-
Назва доказу:
- Рішення Органу оскарження № 6509-р/пк-пз від 23.04.2025
-
Повʼязаний документ:
рішення від 23.04.2025 № 6509 (1).pdf
-
-
Назва доказу:
- Рішення Органу оскарження №5564-р/пк-пз від 08.04.2025
-
Повʼязаний документ:
Рішення від 08.04.2025 №5564 (1).pdf
-
-
Назва доказу:
- Рішення Органу оскарження №10432-р/пк-пз від 17.06.2024
-
Повʼязаний документ:
рішення від 17.06.2024 №10432.pdf
-
-
Назва доказу:
- Лист ТОВ "ВЛ "ХАРПЛАСТМАС" №32/24 ВЛ від 30.10.2024
-
Повʼязаний документ:
Лист Харпластмас.pdf
-
-
Назва доказу:
- Санітарні правила і норми безпеки продукції парфумерно-косметичної промисловості, затвердженими Постановою Головного державного санітарного лікаря України 01.07.1999 № 27
-
Повʼязаний документ:
6_Санітарні_правила_і_норми_безпеки_продукції_парфумерно_косметичної.pdf
-
-
Назва доказу:
- ТУ У 22.2-34410050-001:2016 зі зміною № 1 «Пакети з полімерних та комбінованих матеріалів господарського призначення. Технічні умови»
-
Повʼязаний документ:
5.1. ТУ УПЕ_1.pdf
-
-
Назва доказу:
- Висновок наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству від 27.12.2023 року № 2023/04/569
-
Повʼязаний документ:
4. Висновок СЕС.pdf
-
-
Назва доказу:
- ДСТУ 7275:2012 «Пакети з полімерних та комбінованих матеріалів. Загальні технічні умови»
-
Повʼязаний документ:
3_Текст_«ДСТУ_7275_2012_Пакети_з_полімерних_та_комбінованих_матеріалів.pdf
-
-
Назва доказу:
- Тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
ТД (пакети для сміття) зміни до від 02.05.2025 № 234.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Скаржник просить внести відповідні зміни до Тендерної документації шляхом виключення підпункту 1.1 пункту 1 Додатку 2 до Тендерної документації або шляхом внесення змін до підпункту 1.1 пункту 1 Додатку 2 до Тендерної документації таким чином, що учасники не повинні підтверджувати жодними документами, або лише паспортом якості виробника такі показники якості як визначення індексу шкірно-подразнюючої дії та визначення індексу сенсибілізуючої.
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга щодо тендерної документації, а саме встановлення дискримінаційних вимог замовником
Номер:
7c7e9d8d55634322aa1247eb6d738877
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-04-09-001115-a.b1
Назва:
Скарга щодо тендерної документації, а саме встановлення дискримінаційних вимог замовником
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скан листа Харпластмас (1).pdf 13.04.2025 19:42
- 6_Санітарні_правила_і_норми_безпеки_продукції_парфумерно_косметичної (3).pdf 13.04.2025 19:42
- СЕС гранула_1 (2).pdf 13.04.2025 19:42
- ТУ зі змінами (2).pdf 13.04.2025 19:42
- ТУ УПЕ (5).pdf 13.04.2025 19:42
- Про затвердження Технічного регламенту з підтвердження від… - Наказ № 289 від 24.12.2004 - d164365-20041224.docx 13.04.2025 19:42
- ДСТУ_7275_2012.pdf 13.04.2025 19:42
- ТД (пакети для сміття) зміни від 04.04.2025 № 163.docx 13.04.2025 19:42
- СЕС від 01.10.2024 (3).pdf 13.04.2025 19:42
- sign.p7s 13.04.2025 19:54
- рішення від 15.04.2025 № 5934.pdf 15.04.2025 15:43
- Інформація про резолютивну частину рішення від 23.04.2025 № 6509.pdf 24.04.2025 14:12
- рішення від 23.04.2025 № 6509.pdf 28.04.2025 12:50
- Відповідь на скагру АМКУ (пакети для сміття).pdf 18.04.2025 12:02
Дата прийняття скарги до розгляду:
13.04.2025 20:04
Дата розгляду скарги:
23.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
15.04.2025 15:43
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
28.04.2025 12:50
Дата виконання рішення Замовником:
02.05.2025 09:40
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення комісії Антимонопольного комітету україни з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 23.04.2025 №6509-р/пк-пз та з метою усунення порушень внесені зміни до тендерної документації.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
7c3d300da1bb4096b0ec1ec7ae56f966
Заголовок пункту скарги:
Скаржник вважає технічні характеристики, визначені у пунктах таблиці 1 Додатку 2 до тендерної документації, щодо встановлення вимог визначення індексу шкірно-подразнюючої дії та визначення індексу сенсибілізуючої дії дискримінаційними та такими, що порушують чинне законодавство України.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
У таблиці 1 Додатку № 2 до тендерної документації встановлено технічні характеристики до:
1. Пакети для сміття, 60 л, 40 шт/рул. ТМ Fino або еквівалент
Показники якості:
Лінійні розміри, см:
- довжина – не менше 75
- ширина - не менше 55
Товщина, мкм – не менше 15
Фасування – 40 штук в рулоні
Міцність при розтягуванні, МПа:
- у повздовжньому напрямку, не менше – 25
- у поперечному напрямку, не менше – 16
Опір протіканню – непроникні
Герметичність зварного шва – герметичний
Максимальне навантаження, кг - від 12 до 20
Інтенсивність запаху – не більше 1 балу
Сировина – поліетилен високого тиску або суміш поліетилену високого та низького тиску
Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії –0 балів
Визначення індексу сенсибілізуючої дії – 0 балів
Вимоги до тари, пакувальних матеріалів:
Показники якості:
Сировина - поліетилен високого тиску 100%
Максимальне навантаження, кг - від 20 до 30
Призначення - для пакування пакетів для сміття
Герметичність швів - герметичні
Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії – 0 балів
2. Пакети для сміття, 120 л, 10 шт./рул., ТМ Fino або еквівалент
Показники якості:
Лінійні розміри, см:
- довжина – не менше 105
- ширина - не менше 65
Товщина, мкм – не менше 25
Фасування – 10 штук в рулоні
Міцність при розтягуванні, МПа:
- у повздовжньому напрямку, не менше – 23
- у поперечному напрямку, не менше – 16
Опір протіканню – непроникні
Герметичність зварного шва – герметичний
Максимальне навантаження, кг – від 20 до 35
Інтенсивність запаху – не більше 1 балу
Сировина – поліетилен високого тиску
Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії –0 балів
Визначення індексу сенсибілізуючої дії – 0 балів
Вимоги до тари, пакувальних матеріалів:
Показники якості:
Сировина - поліетилен високого тиску 100%
Максимальне навантаження, кг - від 20 до 30
Призначення - для пакування пакетів для сміття
Герметичність швів - герметичні
Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії – 0 балів
Скаржник вважає вимогу щодо встановлення вимог визначення індексу шкірно-подразнюючої дії та визначення індексу сенсибілізуючої дії дискримінаційними та такими що порушує чинне законодавство України з огляду на наступне.
На даний вид товару (пакети для сміття) поширюються вимоги Національного стандарту ДСТУ 7275:2012 «Пакети з полімерних та комбінованих матеріалів (далі - ДСТУ 7275:2012). Пунктом 5.4 ДСТУ 7275:2012 визначено, що Матеріали для виготовлення пакетів мають бути узгоджені з центральним органом виконавчої влади у сфері охорони здоров’я.
На виконання зазначених вимог виробником продукції, яка пропонується до постачання, пройдено науково санітарно-епідеміологічну експертизу матеріалу з якого виготовлено відповідні пакети, а саме: сировина полімерна гранульована, що підтверджується Висновком наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству від 27.12.2023 року № 2023/04/569, який додається та саме на Пакети з полімерних та комбінованих матеріалів господарського призначення (Пакети для сміття), що підтверджується Висновком наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству від 01.10.2024 року №2024/04/4199, який додається. Отже, виробником підтверджено відповідність матеріалу й самих виробів санітарному законодавству України.
Окрім зазначеного, ДСТУ 7275:2012 встановлює та визначає методи контролювання, а саме:
- Контролювання тривкості друкованого зображення;
- Контроль внутрішніх розмірів та ширину швів;
- Міцність під час розтягування зварних швів пакеті;
- Герметичність пакетів;
- Відповідність марковання;
- Масу нетто кипи пакетів.
Тобто, Національний стандарт України - ДСТУ 7275:2012 не містить вимог щодо перевірки та контролю медичних критеріїв безпеки/показників.
Окрім зазначено, звертаємо увагу на те, що Скаржник є виробником пакетів для сміття, які виготовляються згідно ТУ У 22.2-34410050-001:2016 зі зміною № 1 «Пакети з полімерних та комбінованих матеріалів господарського призначення. Технічні умови» (далі - ТУ У 22.2-34410050-001:2016 зі зміною № 1).
Розділом 6 ТУ У 22.2-34410050-001:2016 зі зміною № 1 визначено методи контролювання, а саме:
6.1 Визначення зовнішнього вигляду пакетів та якості зварювального шву, відповідність художнього оформлення зразку-еталону, наявність перфораційної смуги, якість пакування та відповідність маркування контролюють візуально при нормальному освітленні без застосування збільшувальних приладів.
6.2 Розміри пакетів, розміри завернутої та відвернутої частин, розміри ущільнюючої накладки, ширину зварювального шва контролюють за допомогою лінійки згідно з ДСТУ ГОСТ 427.
6.3 Злипання внутрішніх поверхонь пакетів контролюють шляхом розкривання пакетів. При цьому пакети повинні розкриватися без прикладання зусилля.
6.4 Стійкість фарби контролюють шляхом 10-ти кратного протирання спочатку сухим, а потім зволоженим водою питною згідно з ДСаніН 2.2.4-171 та змоченим олією рослинною згідно з ДСТУ 4492 ватним тампоном поверхні пакету. Тампони у будь-якому з випробувань повинні залишатися непофарбованими.
6.5 Герметичність зварювального шва (тільки для герметичних пакетів) контролюють таким чином:
пакет заповнюють водою питною на 1/5 його місткості. Потім пакет підвішують протягом 10 хвилин. На зовнішній поверхні зварювального шва не повинно бути крапель рідини. Шов повинен бути сухим.
6.6 Міцність зварювального шва пакетів контролюють згідно з ГОСТ 14236.
6.7 Стійкість пакетів до навантаження контролюють шляхом заповнювання пакету піском або будь яким сипучим матеріалом, маса якого повинна відповідати розрахунковій масі навантаження пакету. Потім досипають ще 5% (від вказаної маси) піску і підвішують пакет протягом 20 хвилин. За умови витримування навантаження пакети повинні бути без порушення цілісності та деформацій у місцях кріплення ручок та у місцях швів.
6.8 Стійкість флексографського друку контролюють наступним чином: необхідно приготувати шматок клейкої стрічки типу "скотч" розмірами (50 × 10) мм. Стрічку приклеюють до поверхні пакета з флексографським друком, розгладжують рукою до повного видалення пухирців повітря. Кінець стрічки довжиною (3 - 4) с м не приклюють. Потім, взявши за неприклеєний кінець стрічки та нахиливши ї під кутом 100° необхідно відірвати стрічку від поверхні пакету, спочатку плавними рухами, а потім - ривком. Результат випробувань оцінюють у балах:
3 бала - стрічка залишилась прозора, без слідів фарби;
2 бала - на стрічці видні одиничні ділянки фарби, які перейшли з поверхні пакету;
1 бал - фарба з поверхні пакету великими ділянками перейшла на стрічку.
Пакети вважають витримавшими випробування при оцінці стрічки у 2-3 бали.
6.9 Міграція хімічних речовин, що виділяються із пакетів, контролюється згідно з СанПиН 42-123-4240.
6.10 Перевірку вимог безпеки, охорони довкілля і утилізації під час виготовлення пакетів проводять у відповідності із затвердженими методиками у порядку, встановленому органами Держнагляду.
6.11 Дозволено використовувати інші стандартні методики, методи та прилади, які за своїми метрологічними та технічними характеристиками задовольняють вимоги даних технічних умов та мають відповідне метрологічне забезпечення згідно з чинним законодавством України.
Тож, ТУ У 22.2-34410050-001:2016 зі зміною № 1 також не передбачає такого методу контролю. Водночас ТУ У 22.2-34410050-001:2016 зі зміною № 1 дозволяє використовувати інші стандартні методики, методи та прилади, які за своїми метрологічними та технічними характеристиками задовольняють вимоги даних технічних умов та мають відповідне метрологічне забезпечення згідно з чинним законодавством України.
Аналізуючи чинне законодавство України перевірка таких показників для здоров’я, як: визначення індексу шкірно-подразнюючої дії та визначення індексу сенсибілізуючої дії передбачені виключно для продукції парфумерно-косметичної промисловості (код ДК 021:2015 - 33710000-0 - Парфуми, засоби гігієни та презервативи), що підтверджується Державними санітарними правилами і нормами безпеки продукції парфумерно-косметичної промисловості, затвердженими Постановою Головного державного санітарного лікаря України 01.07.1999 № 27 (додається). Але предметом закупівлі №UA-2025-04-09-001115-a є пакети для сміття за ДК 021:2015 – 19640000-4 «Поліетиленові мішки та пакети для сміття», а не продукція парфумерно-косметичної промисловості код ДК 021:2015 - 33710000-0 - Парфуми, засоби гігієни та презервативи
Згідно п 1.1 Додатку 2 тендерної документації:
1.1. Показники якості, що зазначені в колонці «показники якості» Таблиці 1 Додатку 1 підтвердити протоколом випробувань на запропоновану партію продукції, виданим не раніше 2024 року:
- випробувальною лабораторією, акредитованою НААУ у відповідній галузі (додатково у складі пропозиції надати атестат лабораторії (повинен бути чинний на кінцеву дату подання пропозицій) про акредитацію НААУ, що провела випробування, (уповноваження, визнання тощо) з підтвердженням можливості здійснювати зазначені у протоколі або іншому відповідному документі випробування, що відповідають показникам якості у таблиці Додатку 1 до цієї тендерної документації (з відповідністю об’єкта випробувань (пакети для сміття або вироби з поліетилену; тара або пакувальні матеріали), досліджуваного показника та нормативного документа на метод проведення випробування галузі (сфері тощо) акредитації лабораторії)),
або
- лабораторією, що отримала свідоцтво про відповідність вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 (додатково у складі пропозиції надати свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 з підтвердженням відповідності сфери об’єктів та процесів системи вимірювань випробуванням, що відповідають показникам якості у таблиці 1 Додатку 1 до цієї тендерної документації показникам (з відповідністю об’єкта випробувань (пакети для сміття або вироби з поліетилену; тара або пакувальні матеріали) та досліджуваного показника (величини)). Зазначене свідоцтво та сфера об’єктів та процесів системи вимірювань мають бути видані Державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації).
Скаржник раніше вже звертався (у рамках закупівлі № UA-2024-10-15-013552-a) до випробувальної лабораторієї, акредитованої НААУ у відповідній галузі Випробувальна лабораторія ТОВ”ВЛ”ХАРПЛАСТМАС” щодо проведення випробувань продукції Пакети для сміття згідно Додатку 2 до тендерної документації, на що отримав лист відповідь Вих.№32/24 ВЛ від 30.10.2024 в якому вказано, що визначення індексу шкірно-подразнюючої дії та визначення індексу сенсибілізуючої дії нормується Державними санітарними правилами і нормами безпеки продукції парфумерно-косметичної промисловості, затвердженими Постановою Головного державного санітарного лікаря України 01.07.1999 № 27 і так як пакети для сміття не є парфумерно-косметичними засобами, визначення цих показників не можливо. Лист додається.
Щодо встановлення вимог до пакувальних матеріалів, а саме визначення індексу шкірно-подразнюючої дії – 0 балів повідомляємо наступне:
Відповідність паковання регламентується Технічним регламентом з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання (Наказ №289 від 24.12.2004р).
Згідно:
п 1.1 Технічний регламент стосується всього паковання, що розміщено на ринку в Україні, та всіх відходів паковання незалежно від того,
чи використовувались та створювались вони на промисловому,
комерційному, офісному рівнях, у крамницях, побутових службах чи в
домашньому господарстві або на будь-якому іншому рівні незалежно
від матеріалу, що використовується.
п 3.1.1 Вимоги щодо виробництва та складу паковання
Паковання повинно виготовлятися так, щоб місткість паковання
та вага були зменшені до мінімальної адекватної величини для
підтримання необхідного рівня безпеки, гігієни та прийнятності для
продукту в пакованні та для споживача.
Паковання повинно розроблятися, виготовлятися та
реалізовуватися з метою його вторинного використання чи
відновлення, уключаючи вторинне перероблення, та з метою
мінімізації його впливу на довкілля, коли усуваються відходи
паковання та залишки операцій з переробки та утилізації відходів
паковання.
Паковання виготовляється так, щоб наявність токсичних та
інших шкідливих речовин і матеріалів як складників пакувального
матеріалу або будь-яких інших компонентів паковання була
мінімізована з урахуванням їх наявності у викидах, золі чи стічних
водах, коли паковання або залишки операцій із перероблення та
утилізації відходів паковання спалюються або закопуються.
3.1.2. Вимоги до рівня концентрації важких металів, наявних у
пакованні:
1) рівні концентрації свинцю, кадмію, ртуті та
шестивалентного хрому, що наявні в пакованні чи компонентах
паковання, не повинні послідовно перевищувати таких значень:
600 частин на мільйон за вагою;
250 частин на мільйон за вагою;
100 частин на мільйон за вагою.
Терміни досягнення зазначених рівнів концентрації важких
металів установлюються планом поетапного впровадження Технічного
регламенту;
2) рівні концентрації, зазначені в підпункті 1 пункту 3.1.2,
не застосовуються до паковання, що цілком виготовлене з свинцевого
кришталю;
3) уповноважені організації визначають умови, згідно з якими
зазначені вище рівні концентрації не застосовуються до повторно
перероблених матеріалів та циклів продукту, які перебувають в
тісному та контрольованому ланцюгу.
Відповідно Технічним регламентом з підтевердження відповідності паковання також не передбачено визначення такого показника як визначення індексу шкірно-подразнюючої дії – 0 балів
Отже жоден нормативно-правовий акт не передбачає перевірку критеріїв індексу шкірно-подразнюючої дії та визначення індексу сенсибілізуючої дії для пакетів для сміття та паковальних матеріалів. Відсутність законодавчих вимог щодо медичних критерії безпеки/показників пакетів для сміття та методів контролю показників, а саме: визначення індексу шкірно-подразнюючої дії та визначення індексу сенсибілізуючої дії унеможливлює їх дотримання та здійснення відповідних випробувань для їх підтвердження.
Відповідно встановлена замовником вимога не відповідає чинному законодавству України та дискримінує Скаржника, а також порушує частину 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», адже наведені технічні характеристики (вимога до предмета закупівлі) не передбачена жодним законодавством, яке регулює виробництво та/або продаж пакетів для сміття та тари та паковальних матеріалів.
1. Пакети для сміття, 60 л, 40 шт/рул. ТМ Fino або еквівалент
Показники якості:
Лінійні розміри, см:
- довжина – не менше 75
- ширина - не менше 55
Товщина, мкм – не менше 15
Фасування – 40 штук в рулоні
Міцність при розтягуванні, МПа:
- у повздовжньому напрямку, не менше – 25
- у поперечному напрямку, не менше – 16
Опір протіканню – непроникні
Герметичність зварного шва – герметичний
Максимальне навантаження, кг - від 12 до 20
Інтенсивність запаху – не більше 1 балу
Сировина – поліетилен високого тиску або суміш поліетилену високого та низького тиску
Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії –0 балів
Визначення індексу сенсибілізуючої дії – 0 балів
Вимоги до тари, пакувальних матеріалів:
Показники якості:
Сировина - поліетилен високого тиску 100%
Максимальне навантаження, кг - від 20 до 30
Призначення - для пакування пакетів для сміття
Герметичність швів - герметичні
Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії – 0 балів
2. Пакети для сміття, 120 л, 10 шт./рул., ТМ Fino або еквівалент
Показники якості:
Лінійні розміри, см:
- довжина – не менше 105
- ширина - не менше 65
Товщина, мкм – не менше 25
Фасування – 10 штук в рулоні
Міцність при розтягуванні, МПа:
- у повздовжньому напрямку, не менше – 23
- у поперечному напрямку, не менше – 16
Опір протіканню – непроникні
Герметичність зварного шва – герметичний
Максимальне навантаження, кг – від 20 до 35
Інтенсивність запаху – не більше 1 балу
Сировина – поліетилен високого тиску
Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії –0 балів
Визначення індексу сенсибілізуючої дії – 0 балів
Вимоги до тари, пакувальних матеріалів:
Показники якості:
Сировина - поліетилен високого тиску 100%
Максимальне навантаження, кг - від 20 до 30
Призначення - для пакування пакетів для сміття
Герметичність швів - герметичні
Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії – 0 балів
Скаржник вважає вимогу щодо встановлення вимог визначення індексу шкірно-подразнюючої дії та визначення індексу сенсибілізуючої дії дискримінаційними та такими що порушує чинне законодавство України з огляду на наступне.
На даний вид товару (пакети для сміття) поширюються вимоги Національного стандарту ДСТУ 7275:2012 «Пакети з полімерних та комбінованих матеріалів (далі - ДСТУ 7275:2012). Пунктом 5.4 ДСТУ 7275:2012 визначено, що Матеріали для виготовлення пакетів мають бути узгоджені з центральним органом виконавчої влади у сфері охорони здоров’я.
На виконання зазначених вимог виробником продукції, яка пропонується до постачання, пройдено науково санітарно-епідеміологічну експертизу матеріалу з якого виготовлено відповідні пакети, а саме: сировина полімерна гранульована, що підтверджується Висновком наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству від 27.12.2023 року № 2023/04/569, який додається та саме на Пакети з полімерних та комбінованих матеріалів господарського призначення (Пакети для сміття), що підтверджується Висновком наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству від 01.10.2024 року №2024/04/4199, який додається. Отже, виробником підтверджено відповідність матеріалу й самих виробів санітарному законодавству України.
Окрім зазначеного, ДСТУ 7275:2012 встановлює та визначає методи контролювання, а саме:
- Контролювання тривкості друкованого зображення;
- Контроль внутрішніх розмірів та ширину швів;
- Міцність під час розтягування зварних швів пакеті;
- Герметичність пакетів;
- Відповідність марковання;
- Масу нетто кипи пакетів.
Тобто, Національний стандарт України - ДСТУ 7275:2012 не містить вимог щодо перевірки та контролю медичних критеріїв безпеки/показників.
Окрім зазначено, звертаємо увагу на те, що Скаржник є виробником пакетів для сміття, які виготовляються згідно ТУ У 22.2-34410050-001:2016 зі зміною № 1 «Пакети з полімерних та комбінованих матеріалів господарського призначення. Технічні умови» (далі - ТУ У 22.2-34410050-001:2016 зі зміною № 1).
Розділом 6 ТУ У 22.2-34410050-001:2016 зі зміною № 1 визначено методи контролювання, а саме:
6.1 Визначення зовнішнього вигляду пакетів та якості зварювального шву, відповідність художнього оформлення зразку-еталону, наявність перфораційної смуги, якість пакування та відповідність маркування контролюють візуально при нормальному освітленні без застосування збільшувальних приладів.
6.2 Розміри пакетів, розміри завернутої та відвернутої частин, розміри ущільнюючої накладки, ширину зварювального шва контролюють за допомогою лінійки згідно з ДСТУ ГОСТ 427.
6.3 Злипання внутрішніх поверхонь пакетів контролюють шляхом розкривання пакетів. При цьому пакети повинні розкриватися без прикладання зусилля.
6.4 Стійкість фарби контролюють шляхом 10-ти кратного протирання спочатку сухим, а потім зволоженим водою питною згідно з ДСаніН 2.2.4-171 та змоченим олією рослинною згідно з ДСТУ 4492 ватним тампоном поверхні пакету. Тампони у будь-якому з випробувань повинні залишатися непофарбованими.
6.5 Герметичність зварювального шва (тільки для герметичних пакетів) контролюють таким чином:
пакет заповнюють водою питною на 1/5 його місткості. Потім пакет підвішують протягом 10 хвилин. На зовнішній поверхні зварювального шва не повинно бути крапель рідини. Шов повинен бути сухим.
6.6 Міцність зварювального шва пакетів контролюють згідно з ГОСТ 14236.
6.7 Стійкість пакетів до навантаження контролюють шляхом заповнювання пакету піском або будь яким сипучим матеріалом, маса якого повинна відповідати розрахунковій масі навантаження пакету. Потім досипають ще 5% (від вказаної маси) піску і підвішують пакет протягом 20 хвилин. За умови витримування навантаження пакети повинні бути без порушення цілісності та деформацій у місцях кріплення ручок та у місцях швів.
6.8 Стійкість флексографського друку контролюють наступним чином: необхідно приготувати шматок клейкої стрічки типу "скотч" розмірами (50 × 10) мм. Стрічку приклеюють до поверхні пакета з флексографським друком, розгладжують рукою до повного видалення пухирців повітря. Кінець стрічки довжиною (3 - 4) с м не приклюють. Потім, взявши за неприклеєний кінець стрічки та нахиливши ї під кутом 100° необхідно відірвати стрічку від поверхні пакету, спочатку плавними рухами, а потім - ривком. Результат випробувань оцінюють у балах:
3 бала - стрічка залишилась прозора, без слідів фарби;
2 бала - на стрічці видні одиничні ділянки фарби, які перейшли з поверхні пакету;
1 бал - фарба з поверхні пакету великими ділянками перейшла на стрічку.
Пакети вважають витримавшими випробування при оцінці стрічки у 2-3 бали.
6.9 Міграція хімічних речовин, що виділяються із пакетів, контролюється згідно з СанПиН 42-123-4240.
6.10 Перевірку вимог безпеки, охорони довкілля і утилізації під час виготовлення пакетів проводять у відповідності із затвердженими методиками у порядку, встановленому органами Держнагляду.
6.11 Дозволено використовувати інші стандартні методики, методи та прилади, які за своїми метрологічними та технічними характеристиками задовольняють вимоги даних технічних умов та мають відповідне метрологічне забезпечення згідно з чинним законодавством України.
Тож, ТУ У 22.2-34410050-001:2016 зі зміною № 1 також не передбачає такого методу контролю. Водночас ТУ У 22.2-34410050-001:2016 зі зміною № 1 дозволяє використовувати інші стандартні методики, методи та прилади, які за своїми метрологічними та технічними характеристиками задовольняють вимоги даних технічних умов та мають відповідне метрологічне забезпечення згідно з чинним законодавством України.
Аналізуючи чинне законодавство України перевірка таких показників для здоров’я, як: визначення індексу шкірно-подразнюючої дії та визначення індексу сенсибілізуючої дії передбачені виключно для продукції парфумерно-косметичної промисловості (код ДК 021:2015 - 33710000-0 - Парфуми, засоби гігієни та презервативи), що підтверджується Державними санітарними правилами і нормами безпеки продукції парфумерно-косметичної промисловості, затвердженими Постановою Головного державного санітарного лікаря України 01.07.1999 № 27 (додається). Але предметом закупівлі №UA-2025-04-09-001115-a є пакети для сміття за ДК 021:2015 – 19640000-4 «Поліетиленові мішки та пакети для сміття», а не продукція парфумерно-косметичної промисловості код ДК 021:2015 - 33710000-0 - Парфуми, засоби гігієни та презервативи
Згідно п 1.1 Додатку 2 тендерної документації:
1.1. Показники якості, що зазначені в колонці «показники якості» Таблиці 1 Додатку 1 підтвердити протоколом випробувань на запропоновану партію продукції, виданим не раніше 2024 року:
- випробувальною лабораторією, акредитованою НААУ у відповідній галузі (додатково у складі пропозиції надати атестат лабораторії (повинен бути чинний на кінцеву дату подання пропозицій) про акредитацію НААУ, що провела випробування, (уповноваження, визнання тощо) з підтвердженням можливості здійснювати зазначені у протоколі або іншому відповідному документі випробування, що відповідають показникам якості у таблиці Додатку 1 до цієї тендерної документації (з відповідністю об’єкта випробувань (пакети для сміття або вироби з поліетилену; тара або пакувальні матеріали), досліджуваного показника та нормативного документа на метод проведення випробування галузі (сфері тощо) акредитації лабораторії)),
або
- лабораторією, що отримала свідоцтво про відповідність вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 (додатково у складі пропозиції надати свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 з підтвердженням відповідності сфери об’єктів та процесів системи вимірювань випробуванням, що відповідають показникам якості у таблиці 1 Додатку 1 до цієї тендерної документації показникам (з відповідністю об’єкта випробувань (пакети для сміття або вироби з поліетилену; тара або пакувальні матеріали) та досліджуваного показника (величини)). Зазначене свідоцтво та сфера об’єктів та процесів системи вимірювань мають бути видані Державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації).
Скаржник раніше вже звертався (у рамках закупівлі № UA-2024-10-15-013552-a) до випробувальної лабораторієї, акредитованої НААУ у відповідній галузі Випробувальна лабораторія ТОВ”ВЛ”ХАРПЛАСТМАС” щодо проведення випробувань продукції Пакети для сміття згідно Додатку 2 до тендерної документації, на що отримав лист відповідь Вих.№32/24 ВЛ від 30.10.2024 в якому вказано, що визначення індексу шкірно-подразнюючої дії та визначення індексу сенсибілізуючої дії нормується Державними санітарними правилами і нормами безпеки продукції парфумерно-косметичної промисловості, затвердженими Постановою Головного державного санітарного лікаря України 01.07.1999 № 27 і так як пакети для сміття не є парфумерно-косметичними засобами, визначення цих показників не можливо. Лист додається.
Щодо встановлення вимог до пакувальних матеріалів, а саме визначення індексу шкірно-подразнюючої дії – 0 балів повідомляємо наступне:
Відповідність паковання регламентується Технічним регламентом з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання (Наказ №289 від 24.12.2004р).
Згідно:
п 1.1 Технічний регламент стосується всього паковання, що розміщено на ринку в Україні, та всіх відходів паковання незалежно від того,
чи використовувались та створювались вони на промисловому,
комерційному, офісному рівнях, у крамницях, побутових службах чи в
домашньому господарстві або на будь-якому іншому рівні незалежно
від матеріалу, що використовується.
п 3.1.1 Вимоги щодо виробництва та складу паковання
Паковання повинно виготовлятися так, щоб місткість паковання
та вага були зменшені до мінімальної адекватної величини для
підтримання необхідного рівня безпеки, гігієни та прийнятності для
продукту в пакованні та для споживача.
Паковання повинно розроблятися, виготовлятися та
реалізовуватися з метою його вторинного використання чи
відновлення, уключаючи вторинне перероблення, та з метою
мінімізації його впливу на довкілля, коли усуваються відходи
паковання та залишки операцій з переробки та утилізації відходів
паковання.
Паковання виготовляється так, щоб наявність токсичних та
інших шкідливих речовин і матеріалів як складників пакувального
матеріалу або будь-яких інших компонентів паковання була
мінімізована з урахуванням їх наявності у викидах, золі чи стічних
водах, коли паковання або залишки операцій із перероблення та
утилізації відходів паковання спалюються або закопуються.
3.1.2. Вимоги до рівня концентрації важких металів, наявних у
пакованні:
1) рівні концентрації свинцю, кадмію, ртуті та
шестивалентного хрому, що наявні в пакованні чи компонентах
паковання, не повинні послідовно перевищувати таких значень:
600 частин на мільйон за вагою;
250 частин на мільйон за вагою;
100 частин на мільйон за вагою.
Терміни досягнення зазначених рівнів концентрації важких
металів установлюються планом поетапного впровадження Технічного
регламенту;
2) рівні концентрації, зазначені в підпункті 1 пункту 3.1.2,
не застосовуються до паковання, що цілком виготовлене з свинцевого
кришталю;
3) уповноважені організації визначають умови, згідно з якими
зазначені вище рівні концентрації не застосовуються до повторно
перероблених матеріалів та циклів продукту, які перебувають в
тісному та контрольованому ланцюгу.
Відповідно Технічним регламентом з підтевердження відповідності паковання також не передбачено визначення такого показника як визначення індексу шкірно-подразнюючої дії – 0 балів
Отже жоден нормативно-правовий акт не передбачає перевірку критеріїв індексу шкірно-подразнюючої дії та визначення індексу сенсибілізуючої дії для пакетів для сміття та паковальних матеріалів. Відсутність законодавчих вимог щодо медичних критерії безпеки/показників пакетів для сміття та методів контролю показників, а саме: визначення індексу шкірно-подразнюючої дії та визначення індексу сенсибілізуючої дії унеможливлює їх дотримання та здійснення відповідних випробувань для їх підтвердження.
Відповідно встановлена замовником вимога не відповідає чинному законодавству України та дискримінує Скаржника, а також порушує частину 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», адже наведені технічні характеристики (вимога до предмета закупівлі) не передбачена жодним законодавством, яке регулює виробництво та/або продаж пакетів для сміття та тари та паковальних матеріалів.
×
-
Назва доказу:
9. ТУ У 22.2-34410050-001:2016 «Пакети з полімерних та комбінованих матеріалів господарського призначення. Технічні умови»
-
Повʼязаний документ:
ТУ УПЕ (5).pdf
-
-
Назва доказу:
8. Лист від Випробувальна лабораторія ТОВ”ВЛ”ХАРПЛАСТМАС” Вих.№32/24 ВЛ від 30.10.2024
-
Повʼязаний документ:
Скан листа Харпластмас (1).pdf
-
-
Назва доказу:
7. Технічний регламент з підтвердження відповідності паковання
-
Повʼязаний документ:
Про затвердження Технічного регламенту з підтвердження від… - Наказ № 289 від 24.12.2004 - d164365-20041224.docx
-
-
Назва доказу:
1. Санітарні правила і норми безпеки продукції парфумерно-косметичної промисловості, затвердженими Постановою Головного державного санітарного лікаря України 01.07.1999 № 27
-
Повʼязаний документ:
6_Санітарні_правила_і_норми_безпеки_продукції_парфумерно_косметичної (3).pdf
-
-
Назва доказу:
5. ТУ У 22.2-34410050-001:2016 зі зміною № 1 «Пакети з полімерних та комбінованих матеріалів господарського призначення. Технічні умови»
-
Повʼязаний документ:
ТУ зі змінами (2).pdf
-
-
Назва доказу:
4. Висновок наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству від 01.10.2024
-
Повʼязаний документ:
СЕС від 01.10.2024 (3).pdf
-
-
Назва доказу:
3. Висновок наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству від 27.12.2023 року № 2023/04/569
-
Повʼязаний документ:
СЕС гранула_1 (2).pdf
-
-
Назва доказу:
2. ДСТУ 7275:2012 «Пакети з полімерних та комбінованих матеріалів. Загальні технічні умови»
-
Повʼязаний документ:
ДСТУ_7275_2012.pdf
-
-
Назва доказу:
1. Тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
ТД (пакети для сміття) зміни від 04.04.2025 № 163.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Скаржник просить внести зміни до Додатку 2 Показники якості пакетів для сміття шляхом виключення вимог щодо показників: Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії – 0 балів; Визначення індексу сенсибілізуючої дії – 0 балів та щодо вимог до тари, пакувальних матеріалів виключення показників якості: Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії – 0 балів