• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Дизельне паливо, бензин А-95

Категорія замовника - орган місцевого самоврядування. ДК 021:2015:09130000-9 – Нафта та дистиляти, 09134200-9 - Дизельне паливо, 09132000-3 Бензин

Завершена

1 237 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 185.00 UAH
Період оскарження: 08.04.2025 16:45 - 30.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА дискримінаційні умови

Номер: 997593cec187491d84bbcfa9f9a5a22d
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-08-013133-a.c1
Назва: СКАРГА дискримінаційні умови
Скарга:
Дата розгляду скарги: 22.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 14.04.2025 18:11
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 25.04.2025 11:35
Дата виконання рішення Замовником: 28.04.2025 18:22
Коментар замовника щодо усунення порушень: Про надання інформації Інформуємо, що на виконання Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі - Комісія) № 6408-р/пк-пз від 22.04.2025, яким зобов’язано Тернопільську міську раду внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Дизельне паливо, бензин А-95", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-04- 08-013133-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення, Замовником 28.04.2025 внесено зміни до тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів. Додатки: Сканована копія протоколу: від 28.04.2025 № 120/В.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ДЕВОН-ІНВЕСТ", Фінченко Андрій Олександрович +380970701136 45880693devoninvest@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 0fe2fbe5a6ef4736938cf33c707f7038
Заголовок пункту скарги: ВИКЛЮЧИТИ Умову в частині: наявність АЗС у праві користуванні учасника; наявність мінімум одної АЗС у кожному обласному центрі України (зазначити у довідці); надання копія ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним щодо кожної із запропонованих учасником АЗС.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
1 Додаток 3 до тендерної документації 5.8. Довідка, складена в довільній формі щодо АЗС учасника (в межах м. Тернополя та по Тернопільській області), з обов’язковим зазначенням щодо кожної запропонованої учасником АЗС: назви АЗС, адреси АЗС, найменування та коду згідно з ЄДРПОУ власника АЗС, номеру (номерів) телефону та підстави користування АЗС: власна або орендована АЗС чи АЗС партнера мережі АЗС (з обов’язковим наведенням назви партнера - власника мережі АЗС, місцезнаходження та його коду згідно з ЄДРПОУ). Одна з АЗС Учасника, яка буде використовуватися Замовником для задоволення вимог Замовника та безперебійного забезпечення поточних потреб, повинна бути розташована в межах міста Тернополя. Крім того обов’язкова наявність мінімум одної АЗС у кожному обласному центрі України (зазначити у довідці) (приймається неподання інформації на територіях, на яких під час дії правового режиму воєнного стану в Україні ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окуповані російською федерацією).
5.9. Копія ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним щодо кожної із запропонованих учасником АЗС, на яких буде здійснюватися заправка автотранспорту Замовника або довідку про наявність Ліцензії з вказанням терміну дії ліцензії, датою видачі ліцензії та виду господарської діяльності згідно з виданою ліцензією з посиланням на Реєстр, де можна перевірити дану інформацію.

Замовник визначає дискримінаційну обмежувальну умову щодо:
- наявність АЗС у праві користуванні учасника;
- наявність мінімум одної АЗС у кожному обласному центрі України (зазначити у довідці);
- надання копія ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним щодо кожної із запропонованих учасником АЗС.

ЩОДО наявності АЗС у праві користуванні учасника:
Замовник визначає дискримінаційну обмежувальну умову щодо надання “Довідки, складену в довільній формі щодо АЗС учасника (в межах м. Тернополя та по Тернопільській області), з обов’язковим зазначенням щодо кожної запропонованої учасником АЗС: підстави користування АЗС”.
ОТЖЕ, Замовник визначає вимогу щодо наявності АЗС САМЕ У ПРАВІ КОРИСТУВАННІ УЧАСНИКА.
При цьому, Замовник нібито дозволяє взяти участь у закупівлі учасникам, які мають партнерські договори, АЛЕ визначає такий партнерський договір за предметом який може підтверджувати підстави САМЕ КОРИСТУВАННЯ учасником об’єктів автозаправних станцій.
Право користування, згідно норм майнового законодавства, відноситься до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження).
Оскільки Замовник встановив вимогу шодо наявності партнерських договір на право користування АЗС, згідно норм права, Замовник встановлює таким чином вимогу щодо наявності АЗС у праві власності, або оренди, або користуванні у учасника.
Така вимога тендерної документації дискримінує учасників, які можуть запропонувати мережу АЗС партнерів на умовах укладених договорів купівлі-продажу Товару (палива за талонами).
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимоги щодо наявності партнерських договорів, предметом яких є право користування АЗС. Замовник обмежує Суб’єкта оскарження вимогою щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику). Такі умови дискримінуються Суб’єкта оскарження та нівелюють принципи проведення публічних закупівель закріплених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
Але, такий партнерський договір не може підтверджувати право користування АЗС. Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користуванні, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у праві користуванні учасника - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

ЩОДО надання копія ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним щодо кожної із запропонованих учасником АЗС:
Замовник визначає дискримінаційну обмежувальну умову щодо наявності у учасника ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним.
Відповідно до статті 15 зазначеного Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального», для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:
- документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об’єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об’єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;
- акт вводу в експлуатацію об’єкта або акт готовності об’єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об’єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об’єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;
- дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
У разі якщо зазначені документи видані (оформлені) іншій особі, ніж заявник, такий заявник додатково подає документи, що підтверджують його право на використання відповідного об’єкта.
Тобто, для отримання Ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, - Суб’єкт оскарження повинен мати документи на право використання об’єкта АЗС. При цьому, з урахуванням вимоги Замовника щодо кількості та місцезнаходження АЗС: “щодо АЗС учасника (в межах м. Тернополя та по Тернопільській області) та наявність мінімум одної АЗС у кожному обласному центрі України” – Замовник встановлює вимоги, які передбачають наявність у учасника ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним на кожну АЗС з розширеною сіткою місцезнаходження по території України.
Суб’єкт оскарження НЕ МАЄ МАЙНОВИХ ПРАВ на об’єкти автозаправних станцій, а можуть запропонувати здійснення відпуску палива через партнерську мережу АЗС.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
Отже, Суб’єкт оскарження не має законодавчих підстав для отримання Ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним.
Зазначена умова тендерної документації носить обмежувальний характер, в тому числі, враховуючи у ІНДИВІДУАЛЬНУ ПОДАТКОВУ КОНСУЛЬТАЦІЮ від 24.07.2019 № 3422/6/99-99-12-02-02-15/ІПК – в якій податковий орган підтвердив, що діяльність з продажу талонів на пальне не потребує отримання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним.
Проєкт договору (Додаток 2 до Додатку 3 ТД) в п. 1.3. передбачає здійснення відпуску палива за результатом проведеної процедури закупівлі за талонами:
«1.3. Відпуск Товару з АЗС здійснюється за талонами відповідно до Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.1997р. № 1442. »
ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ (Додаток 2 ТД) в п. 1.3. передбачає НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ:

«Кількість поставки товару: 21000 літрів (дизельне паливо – 2000 літрів, бензин А-95 – 19000 літрів) в талонах.»
«Відпуск дизельного палива та бензину А-95 здійснюється за талонами по літражу.»
«Умови заправки: заправка дизельного палива та бензину А-95 здійснюється безпосередньо на АЗС учасника (постачальника) чи його партнерів за талонами учасника (постачальника).
Паливні талони діють по всій територій України.»

Суб’єкт оскарження для здійснення діяльності з оптової торгівлі пальним, отримав згідно вимог чинного дозвільного законодавства, - Ліцензію на право оптової торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі (Ліценія надається у Додатку № 3 Скарги)

Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).

ЩОДО наявності мінімум одної АЗС у кожному обласному центрі України (зазначити у довідці);

Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
Зазначена мережа АЗС має автозаправні станції по всій території України, а також достатню кількість АЗС в межах м. Тернополя та по Тернопільській області, АЛЕ не має АЗС саме в кожному обласному центрі.
З огляду на вищезазначене, умови тендерної документації Замовника містять вимоги, які унеможливлюють взяти участь у закупівлі тим учасникам, які не мають саме у кожному обласному центрі України.
Мережа АЗС БРСМ-Нафта має АЗС в наступних обласних центрах:
- Київська область:
м. Київ, вул. Світла, 1
та інші адреси у обласному центрі
- Вінницька область:
Вінницька обл., м. Вінниця, Немирівське шосе, 84А
та інші адреси у обласному центрі
- Волинська область:
Волинська обл., м. Луцьк, вул. Конякіна, 24А
та інші адреси у обласному центрі
- Дніпропетровська область:
Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Журналістів, буд. 16 В
та інші адреси у обласному центрі
- Житомирська область:
Житомирська обл., м. Житомир, пр-т Незалежності, 95
та інші адреси у обласному центрі
- Закарпатська область:
Закарпатська обл., м. Ужгород, вул. Баб’яка, 26
та інші адреси у обласному центрі
- Запорізька область:
Запорізька обл., м.Запоріжжя, вул, Південне шосе, 75
та інші адреси у обласному центрі
- Кіровоградська область:
Кіровоградська обл., м. Кропивницький, вул. Полтавська, 69А
та інші адреси у обласному центрі
- Львівська область:
Львівська обл., м. Львів, вул. Городоцька, 116Г
та інші адреси у обласному центрі
- Миколаївська область:
Миколаївська обл, м. Миколаїв, вул. Набережна, буд. 2/3
та інші адреси у обласному центрі
- Одеська область:
Одеська обл., м. Одеса, вул. Хімічна, 1
та інші адреси у обласному центрі
- Полтавська область:
Полтавська обл., м. Полтава, пр-т Вавілова, 2В
та інші адреси у обласному центрі
- Рівненська область:
Рівненська обл., м. Рівне, вул. Костромська, 42
та інші адреси у обласному центрі
- Сумська область:
Сумська обл., м. Суми, пр-т Курський, 135/1
та інші адреси у обласному центрі
- Тернопільська область:
Тернопільська обл., м. Тернопіль, вул. Митрополита Шептицького, 32
та інші адреси у обласному центрі
- Харківська область:
Харківська обл., м. Харків, пр-т Московський, 138Г
та інші адреси у обласному центрі
- Херсонська область:
Херсонська обл., м. Херсон, вул. Нафтовиків, 4
та інші адреси у обласному центрі
- Хмельницька область:
Хмельницька обл., м. Хмельницький, вул. П. Мирного, 5/1
та інші адреси у обласному центрі
- Черкаська область:
Черкаська обл., м. Черкаси, вул. Смілянська, 164/3
та інші адреси у обласному центрі
- Чернівецька область:
Чернівецька область, м. Чернівці, вул. Комунальників, буд.2
та інші адреси у обласному центрі
- Чернігівська область:
Чернігівська обл., м. Чернігів, вул. Щорса, 55Д
та інші адреси у обласному центрі
А також інші АЗС по всій території України, з адресами яких можна ознайомитись на сайті мережі АЗС БРСМ-Нафта на посиланням: https://brsm-nafta.com/map .

АЛЕ ПРИ ЦЬОМУ, мережа АЗС БРСМ-Нафта не має АЗС САМЕ В ОБЛАСНОМУ ЦЕНТРІ Івано-Франківської області.
В Межах Івано-Франківської області Суб’єкт оскарження може запропонувати АЗС за наступними адресами:
Івано-Франківська обл., Снятинський р-н, с. Вовчківці, вул. С. Левка, 33А
Івано-Франківська обл, с. Дем'янів, вул. Львівська, 69
Івано-Франківська обл., Городенківський р-н, с. Олієво-Королівка, вул. Галицька, 1А
Івано-Франківська обл. Долинський р-н, с. Оболоня, вул. Одиниця, б/н.
Івано-Франківська обл., м. Надвірна, вул. Рамішвілі, 15

З переліку адрес АЗС у Івано-Франківської області встановлено факт – ВІДСУТНІСТЬ АЗС в адміністративно-територіальних межах міста Івано-Франківськ (обласний центр Івано-Франківської області).
ОСКІЛЬКИ, Замовник визначає вимогу щодо обов’язкової наявності АЗС в кожному обласному центрі за винятком територій, на яких під час дії правового режиму воєнного стану в Україні ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окуповані російською федерацією.
Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією затверджено Наказом МІНІСТЕРСТВО РОЗВИТКУ ГРОМАД ТА ТЕРИТОРІЙ УКРАЇНИ № 376 від 28.02.2025 року (посилання на сайт Верховної Ради України, який містить в публічному доступі зазначений Перелік: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0380-25#n16 ).
Оскільки Івано-Франківська область та м. Івано-Франківськ НЕ ВХОДИТЬ до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, за таких умов тендерної документації наявність АЗС у обласному центрі Івано-Франківської області передбачена як обов’язкова вимога до учасників.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимогу щодо наявності АЗС учасників обов’язкова наявність мінімум одної АЗС у кожному обласному центрі України (зазначити у довідці) (приймається неподання інформації на територіях, на яких під час дії правового режиму воєнного стану в Україні ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окуповані російською федерацією). Виконати таку умову зможе обмежена кількість постачальників, А САМЕ 1 (ОДИН) Постачальник, а отже Замовник порушує принципи добросовісна конкуренція серед учасників та недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Також, постає питання обґрунтованості вимоги в частині обов’язкова наявність мінімум одної АЗС у кожному обласному центрі України (зазначити у довідці) (приймається неподання інформації на територіях, на яких під час дії правового режиму воєнного стану в Україні ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окуповані російською федерацією), оскільки місцезнаходження Замовника: вул. Листопадова, 5, м. Тернопіль, Тернопільська область, Україна, 46001.
Згідно інформації, опублікованої на офіційному сайті Тернопільської міської ради, за посиланням https://ternopilcity.gov.ua/ , міська рада – є органом місцевого самоврядування, що представляє територіальну громаду міста та здійснює від її імені та в її інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» та іншими законами.
Територіальність здійснення відповідних повноважень – в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці м. Тернопіль та Тернопільської територіальної громади.

ОТЖЕ, оскільки Замовни здійснює свої повноваження ВИКЛЮЧНО в межах територіальної одиниці м. Тернопіль та Тернопільської територіальної громади - відсутнє обгрунтування визначення настільки розгалуженої сітки розташування АЗС, а саме - обов’язкова наявність мінімум одної АЗС у кожному обласному центрі України (зазначити у довідці) (приймається неподання інформації на територіях, на яких під час дії правового режиму воєнного стану в Україні ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окуповані російською федерацією).
Тобто, у випадку виключення дискримінаційної умови в частині наявності АЗС саме в кожному обласному центрі, (оскільки Суб’єкт оскарження НЕ МОЖЕ ЗАПРОПОНУВАТИ АЗС у межах обласного центру Івано-Франківської області – міста Івано-Франківськ) – Суб’єкт оскарження може скористатись своїм правом взяти участь у відповідній процедурі закупівлі.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Суб’єкт оскарження може забезпечити Замовника заправкою автомобілів паливом, з урахуванням норм поставки Товару, встановлених законодавством та умовами тендерної документації, на підставі укладеного партнерського договору з мережею АЗС БРСМ-Нафта.

З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНІ УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- наявність АЗС у праві користуванні учасника;
- наявність мінімум одної АЗС у кожному обласному центрі України (зазначити у довідці);
- надання копія ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним щодо кожної із запропонованих учасником АЗС.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 132ecc07f3b24e559028e1e54aaabf70
Заголовок пункту скарги: ВИКЛЮЧИТИ Умову в частині: Термін дії талонів, які дають право на отримання товару, повинен бути не менше 12 місяців з моменту їх отримання Замовником.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
10 Додаток 2 до тендерної документації ВИМОГИ:
Термін дії талонів, які дають право на отримання товару, повинен бути не менше 12 місяців з моменту їх отримання Замовником та можливим продовженням терміну їх дії на аналогічний період. У разі необхідності (обмін талонів старого зразка на талони нового зразка через закінчення терміну дії) Постачальник забезпечує протягом семи робочих днів безкоштовний обмін талонів рівнозначного номіналу.

Замовник визначає дискримінаційну умову щодо наявності талонів з терміном дії не менше 12 місяців з моменту їх отримання Замовником.

Така умова тендерної документації Замовника щодо терміну дії талонів та строку поставки товару не узгоджуються між собою.
Проєкт договору (згідно Додатку 2 до Додатку № 3 до ТД) містить наступні умови:
5.1. Поставка Товару здійснюється в термін по 15.05.2025 року включно.
12.1. Цей договір набирає чинності з дня його підписання та діє по 31.12.2025 року включно. В частині оплати за поставлений товар — до повного виконання сторонами узятих на себе зобов’язань за цим Договором.

ОТЖЕ, умовами процедури передбачено термін дії талонів – не менше 12 місяців з моменту їх отримання Замовником.
ПРОТЕ, умовами Проєкту договору передбачено, що постачання Товару буде здійснюватись до 15.05.2025 року, а строк дії Договору – до 31.12.2025 року.
Закупівлі оголошена Замовником та опублікована в електронній системі закупівель 08.04.2025 року, строк прийому пропозицій визначено до 16.04.2025 року, а з урахуванням строків підписання договор (згідно п. 49 Особливостей), отримання талонів на отримання (придбання) нафтопродуктів Замовником можливе не раніше квітня 2025 року.
ТОБТО, з урахуванням вимоги Замовника в частині терміну дії талонів (не менше 12 місяців з моменту їх отримання Замовником), термін дії останніх повинен закінчуватись НЕ РАНІШЕ КВІТНЯ 2026 РОКУ, а також з урахуванням умови про можливим продовженням терміну їх дії на аналогічний період – У КВІТНІ 2027 року.
Умовами тендерної документації щодо терміну дії талонів не узгоджуються з Проєктом договору (в частині строку його дії – до 31.12.2025 року, строку поставки Товару – 15.05.2025) та строку дії талонів (з урахуванням вищезазначеного розрахунку – ДО КВІТНЯ 2026 року).

Додатково варто зауважити, що згідно з Інструкцією про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом від 20.05.2008 за № 281/171/578/155 (далі - Інструкція) – строк дії талонів – не передбачений як обов’язковий реквізит, встановлених емітентом на талоні.
Згідно з розділом І Інструкції ця Інструкція встановлює єдиний порядок організації та виконання робіт, пов'язаних з прийманням, транспортуванням, зберіганням, відпуском та обліком товарної нафти (далі - нафта) і нафтопродуктів.
Згідно пункту 10.3. "Порядок відпуску нафтопродуктів" Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155 встановлює види порядку відпуску нафтопродуктів:
10.3.1 Відпуск нафтопродуктів за готівку
10.3.2 Відпуск нафтопродуктів за відомостями
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами
10.3.4 Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками.

Інструкція передбачає визначення Талон та норми здійснення відпуску за ним:
Талон (скретч-карта) - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами:
10.3.3.1 Форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери.
10.3.3.2 Заправлення за талонами відображається у змінному звіті АЗС за формою N 17-НП.
Оскільки законодавством встановлено виключну інструкцію, яка є нормативно-правовою базою для господарської діяльності АЗС, застосування норм відповідної інструкції є обов’язком автозаправної станції.
Інструкція не визначає НОРМУ СТРОКУ ДІЇ ТАЛОНІВ для емітента таких талонів/мережі АЗС, не встановлює обмежень щодо термін дії облікових документів на відпуск нафтопродуктів. Мережа АЗС, яку може запропонувати Суб’єкт оскарження – не має талонів строком дії 1 рік та продовження терміну їх дії ще на рік, що визначає факт наявності дискримінаційної умови для Суб’єкта оскарження.
Замовник забезпечує свої права на отримання палива протягом строку дії Договору про закупівлі, який згідно Проєкту договору - закінчується 31.12.2025 року. Як і визначає обов’язок Постачальника поставити таке паливо до 31.12.2025 року.
Але, визначаючи термін дії талонів який є набагато більшим, ніж строк дії Проєкту договору та строк постачання Товару за ним (та згідно умов тендерної документації), Замовник встановлює умови, що не узгоджуються між собою. Більш того, порушують права учасників з огляду на встановлення обов’язку постачання палива ПІСЛЯ закінчення строку дії договору.
При тому, що згідно плану закупівлі, така відбувається відповідно до поточних бюджетних призначень на 2025 рік, а отже наявність права на отримання Товару у квітні 2027 року (з урахуванням проведення закупівлі згідно поточного бюджетного призначення на 2025 рік) – не може передбачатись для Замовника згідно чинного Бюджетного кодексу України.

Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).

З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- Термін дії талонів, які дають право на отримання товару, повинен бути не менше 12 місяців з моменту їх отримання Замовником.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації