• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Комплект коліс для металевих сміттєзбиральних контейнерів об’ємом 1,1 м³

Торги відмінено

231 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 310.00 UAH
Період оскарження: 08.04.2025 16:19 - 13.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на рішення про відхилення тендерної пропозиції

Номер: 45588c89708e4b4e83339e47b0b58b25
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-08-012734-a.b1
Назва: СКАРГА на рішення про відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Дана скарга сформована та подана у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості, Постанова №1178) на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей). Комунальне унітарне підприємство «ЕкоВін» ( код ЄДРПОУ 33810743) (далі – Замовник) від 08 квітня 2025 року було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), «Комплект коліс для металевих сміттєзбиральних контейнерів об’ємом 1,1 м³ » за кодом ДК 021:2015: 44190000-8 — Конструкційні матеріали різні. Фактичні обставини ТОВ ЕЛКОПЛАСТ УКРАЇНА (далі – Скаржник) подав тендерну пропозицію та взяв участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником, а також виграв аукціон за результатами закупівлі, і далі перебував на стадії кваліфікації із найнижчою ціною тендерної пропозиції. Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 28 лютого 2025 року. Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли наступні учасники: Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВЕЛТІ" 115 560,00 UAH з ПДВ 115 560,00 UAH з ПДВ ТОВ Елкопласт Україна (далі – Скаржник) 205 200,00 UAH з ПДВ 179 970,00 UAH з ПДВ ТОВ "НВП "Укрресурс" 214 000,00 UAH з ПДВ 180 000,00 UAH з ПДВ Учасник - Скаржник запропонував ціну «179 970,00 грн.» під час аукціону для товару за ДК 021:2015: 44190000-8 — Конструкційні матеріали різні, чим його пропозиція зберігає більше 20 відсотків кошторису Замовника. 22 квітня 2025 року Замовник ухвалив рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, що було зафіксовано в протоколі відхилення тендерної пропозиції (Протокол № 48-уо) (далі – Протокол). Замовник обґрунтував своє рішення відсутністю «сертифікатів/протоколів», які наявні в тендерній пропозиції. Також Замовник не надав вимогу про усунення невідповідностей в порядку 24 годин до Скаржника. Скаржник, ТОВ «ЕЛКОПЛАСТ Україна», вважає, що зазначені рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, призвели до порушення норм законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону та Особливостей, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, абзацом 3 пункту 56 Особливостей (протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю), звертаємось до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою з огляду на таке:
Дата розгляду скарги: 07.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.04.2025 16:38
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 12.05.2025 17:59
Дата виконання рішення Замовником: 03.06.2025 12:32
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення АМКУ №7312-р/пк-пз від 07.05.2025 повідомляю, що по закупівлі UA-2025-04-08-012734-a було відмінено рішення протоколу №48-уо від 22.04.2025р. про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Елкопласт Україна». Враховуючи вищевикладене, КУП «ЕкоВін» виконав рішення АМКУ №7312-р/пк-пз від 07.05.2025 р.
Автор: ТОВ Елкопласт Україна, Редькін Олексій Юрійович +380412467394 info.ua@elkoplast.eu

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 3d0a73dea537415394b71f83f078193f
Заголовок пункту скарги: 1. Щодо неправомірного рішення ЗАМОВНИКА щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Протокол № 48-уо від 22 квітня 2025 року про відхилення тендерної пропозиції Скаржника містить наступні підстави:
«Розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до пункту 41 та пункту 36 (зазначається у разі, якщо подана одна тендерна пропозиція) Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі — Особливості).
Тендерна документація містить вимоги технічної специфікації згідно Додатку №2, однак при розгляді технічного паспорту на колесо поворотне, який завантажив Учасник у складі тендерної пропозиції було виявлено певні обмеження в користуванні колесами: зберігання твердих побутових відходів в контейнерах не повинно перевищувати 3 доби. Дана характеристика не підходить для експлуатації контейнерів нашим підприємством, оскільки не зі всіх контейнерів сміття вивозиться щодня, багато контрагентів вивозяться по графіку, тому таке обмеження є неприпустимим.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Таким чином, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми.
Під час розгляду другого питання порядку денного:
Відповідно до пункту 46 Особливостей інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі / переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Таким чином, необхідно оприлюднити інформацію про відхилення тендерної пропозиції Учасника у строки, встановлені зазначеною нормою.

ВИРІШИЛА:
1. Відхилити тендерну пропозицію Учасника.
2. Оприлюднити інформацію про відхилення тендерної пропозиції Учасника в електронній системі закупівель.»

Скаржник із такими підставами відхилення не погоджується та повідомляє, що вони є незаконними на підставі наступного:

1.1 Щодо неналежного оформлення протоколу про відхилення Скаржника:

У протоколі розгляду та оцінки тендерних пропозицій замовником ухвалено рішення про відхилення тендерної пропозиції Учасника на підставі того, що технічний паспорт, наданий у складі пропозиції, містить обмеження щодо зберігання твердих побутових відходів у контейнерах не більше трьох діб ( при тому що предметом закупівлі є колеса до контейнерів, і дана примітка паспорту є рекомендаційної згідно норм в сфері охорони навколишнього середовища). При цьому замовник вказує, що таке обмеження не є прийнятним з огляду на існуючий графік вивезення сміття підприємством (графік вивезення сміття не передбачений технічним завдання закупівлі, тобто замовник створює додаткові вимоги під час розгляду),
Однак слід зауважити, що зазначена підстава не передбачена умовами тендерної документації, у тому числі технічної специфікації, яка міститься в Додатку №2. У документації немає жодної вимоги щодо терміну зберігання побутових відходів у контейнерах або вимоги до відповідності технічного паспорта коліс саме такому параметру. Відповідно, посилання на цю інформацію як на причину відхилення суперечить принципу правової визначеності та частині 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», яка прямо передбачає: «У разі невідповідності умов тендерної документації вимогам законодавства застосовуються вимоги цього Закону».
Більше того, сам предмет закупівлі — «Комплект коліс для металевих сміттєзбиральних контейнерів об’ємом 1,1 м³» — є окремим технічним виробом, і не включає вимог щодо експлуатаційних характеристик контейнера або умов зберігання відходів. Колесо як частина конструкції контейнера не є відповідальним за строки вивезення ТПВ, що, своєю чергою, залежить виключно від логістики замовника чи організації санітарного обслуговування.
Щодо посилання замовника на норму з технічного паспорта, в якій зазначено про триденний строк зберігання відходів — така норма є рекомендаційною і сформульована на підставі чинного екологічного законодавства України, зокрема з метою попередження шкідливого впливу на навколишнє середовище. Водночас, невивезення сміття протягом трьох діб і більше є порушенням з боку оператора з вивезення відходів, але жодним чином не може бути підставою для визнання коліс непридатними чи такими, що не відповідають технічній специфікації.
Таким чином, замовник фактично створює нову вимогу, яка не була передбачена тендерною документацією, чим порушує частину 7 статті 28 Закону України «Про публічні закупівлі», яка зобов’язує розглядати пропозицію виключно на відповідність умовам, встановленим у тендерній документації.
Також варто зазначити, що згідно з пунктом 43 Особливостей, у випадках незначної невідповідності або неповноти інформації, які можуть бути усунені, замовник зобов’язаний надати учаснику строк для уточнення. У цьому випадку жодної можливості для усунення (пояснення змісту технічного паспорта) учаснику надано не було.
Як висновок - відхилення пропозиції учасника є необґрунтованим, незаконним та дискримінаційним, суперечить принципу рівного ставлення до учасників, а також положенням тендерної документації та Закону. Замовник використав зовнішні обставини, не пов’язані з предметом закупівлі, як підставу для відхилення, що вказує на упереджене ставлення та порушення процедури відкритих торгів.

Відповідно до пункту 46 Особливостей встановлено, що Інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Тобто Замовник зобов’язаний протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднити в електронній системі закупівель інформацію про відхилення тендерної пропозиції. В цій інформації має бути чітко зазначено підстави відхилення з посиланням на відповідні положення Особливостей здійснення закупівель та конкретні вимоги тендерної документації, яким не відповідає тендерна пропозиція або учасник. При цьому необхідно детально пояснити, у чому саме полягає така невідповідність. Оприлюднена інформація автоматично надсилається учаснику або переможцю, тендерна пропозиція якого була відхилена, через електронну систему закупівель, що Замовником не було виконано.

Відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЕЛКОПЛАСТ Україна» у процедурі закупівлі № UA-2025-04-08-012734-a є незаконним через порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель, затверджених постановою Кабінету Міністрів України.
Замовник послався на пункт 2 пункту 44 Особливостей, проте не конкретизував, яка саме з підстав, передбачених цим пунктом, стала причиною відхилення. Вказаний пункт містить чотири різні підстави для відхилення пропозиції, зокрема невідповідність технічним вимогам закупівлі, закінчення строку дії пропозиції, перевищення очікуваної вартості або невідповідність вимогам тендерної документації. Однак у протоколі відхилення не зазначено, яка саме з цих підстав застосована у даному випадку, що позбавляє учасника можливості зрозуміти реальну причину такого рішення. Відсутність чіткої аргументації суперечить принципам відкритості та прозорості закупівель, закріпленим у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Додатково, протокол відхилення не містить конкретного переліку документів, які нібито не відповідають умовам закупівлі. Замовник не зазначив, які саме документи учасника є неналежними, які конкретні положення тендерної документації були порушені або які вимоги залишилися невиконаними. Такий підхід унеможливлює об'єктивну перевірку правомірності відхилення та може свідчити про дискримінаційний характер рішення.
Окрім цього, рішення замовника є незаконним і з тієї причини, що учаснику не було надано можливості усунути виявлені невідповідності протягом 24 годин. Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо недоліки у документації можуть бути виправлені без зміни змісту тендерної пропозиції, замовник зобов'язаний надати учаснику відповідний час для їх усунення. Відсутність у протоколі пояснень щодо того, чому така можливість не була надана, є порушенням законодавства та створює передумови для оскарження рішення.
Формальне або безпідставне відхилення пропозиції учасника, який подав найбільш економічно вигідну пропозицію, також порушує принципи закупівель, зокрема щодо забезпечення добросовісної конкуренції. Такий підхід може свідчити про намір обмежити конкуренцію або неправомірно віддати перевагу іншому учаснику.
З огляду на зазначене, рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЕЛКОПЛАСТ Україна» є незаконним та може бути оскаржене в Антимонопольному комітеті України. Відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», учасник має право подати скаргу на дії замовника та вимагати скасування неправомірного рішення про відхилення його тендерної пропозиції.

Протокол про відхилення тендерної пропозиції не містить належних посилань на вимоги тендерної документації, що є порушенням вимог пункту 46 Особливостей здійснення публічних закупівель. У протоколі не вказано конкретних положень тендерної документації, яким не відповідає тендерна пропозиція Скаржника. Зокрема, не зазначено, чому не були враховані сертифікати та паспорти якості, які були надані Скаржником у складі пропозиції. Ці документи є важливими для підтвердження відповідності продукції вимогам замовника, і їх неврахування без належного обґрунтування ставить під сумнів обґрунтованість рішення про відхилення пропозиції. Відсутність аргументації щодо сертифікатів/паспорів якості свідчить про неповне або безпідставне застосування вимог тендерної документації, що обмежує можливість учасника зрозуміти причини відхилення та унеможливлює об'єктивну перевірку правомірності такого рішення.

Крім того, рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ ЕЛКОПЛАСТ УКРАЇНА також не відповідає вимогам пункту 46 Особливостей здійснення публічних закупівель, який зобов’язує замовника вказати у протоколі чітку аргументацію з посиланням на конкретні положення Особливостей та тендерної документації, яким не відповідає тендерна пропозиція учасника, а також зазначити, у чому саме полягає така невідповідність. Проте у протоколі відхилення відсутня чітка інформація про конкретні недоліки пропозиції, відсутні посилання на відповідні положення тендерної документації, а також не наведено конкретного обґрунтування, чому пропозиція учасника не відповідає вимогам закупівлі. Така неповна аргументація суперечить вимогам пункту 46 Особливостей та не дозволяє ні учаснику, ні контролюючим органам об'єктивно оцінити правомірність відхилення, що є порушенням принципів прозорості та недискримінації, закріплених у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».



1.2 Щодо виконання вимог тендерної документації в частині Технічного завдання:

Умови документації закупівлі:
Відповідно до Додатку 1 «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ТА/АБО ІНФОРМАЦІЇ, ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ» Тендерної документації встановлено, що учасник надає:
3. Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
3.1. Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, встановлених в Додатку 2 до тендерної документації, учасник у складі тендерної пропозиції надає технічну специфікацію, складену учасником
3.2. Якщо Учасником пропонується еквівалент товару до того, що вимагається Замовником, додатково у складі тендерної пропозиції Учасник надає таблицю, складену в довільній формі, яка у порівняльному вигляді містить відомості щодо основних технічних та якісних характеристик товару, що вимагається Замовником, до основних технічних та якісних характеристик еквівалентного товару, що пропонується Учасником. При цьому якість запропонованого еквівалента товару має відповідати якості, що заявлена в технічній специфікації Замовника. Таблиця повинна містити точну назву товару, яка пропонується учасником. У випадку, якщо учасником буде зазначено назву товару, яка буде містити словосполучення «або еквівалент» (наприклад, автомобіль Renault Duster, або еквівалент), тендерна пропозиція такого учасника вважається як така, що не відповідає умовам технічної специфікації.
4. Перелік документів та/або інформації щодо інформації про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам:
4.1. У разі, якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. (У такому випадку Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.)
Додаток 2 Тендерної документації встановлює технічне завдання, яке не містить вимог про терміни зберігання.
Відповідно останнього абзацу пункту 44 Особливостей встановлено, що відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
Скаржник – ТОВ «ЕЛКОПЛАСТ УКРАЇНА» – у складі своєї тендерної пропозиції надав усі документи, передбачені Додатка 1 до Тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції».

Скаржником у встановлений строк, а саме 15 квітня 2025 року о 15:41, до електронної системи закупівель було завантажено повний комплект тендерної пропозиції, що включає:
• файл "Тендерна пропозиція.pdf", який містить загальні документи пропозиції,
• файл "Технічна частина.pdf", який містить технічне завдання та підтверджуючі технічні документи на запропонований товар,
• а також відповідні електронні цифрові підписи у вигляді файлів .p7s, які засвідчують справжність та цілісність поданих документів.
Таким чином, Скаржником у повному обсязі виконано вимоги тендерної документації щодо надання технічної специфікації та підтвердження відповідності товару, а також належно засвідчено подану інформацію електронним підписом. Уся документація була надана вчасно, в повному обсязі та у належному форматі, що підтверджується записами в електронній системі закупівель.
Учасником у складі тендерної пропозиції було виконано всі вимоги тендерної документації щодо підтвердження технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, передбачені розділом 3 Додатку до тендерної документації.

Зокрема, у відповідності до пункту 3.1, Учасник надав технічну специфікацію, складену у довільній формі, в якій підтверджено повну відповідність запропонованого товару вимогам, наведеним у Додатку №2 до тендерної документації. У технічній частині пропозиції чітко вказано характеристики товару, що відповідають параметрам, встановленим Замовником. Учасник не зазначав у своїй пропозиції жодного еквіваленту, а отже, положення пункту 3.2 про порівняльну таблицю не застосовуються. Крім того, найменування товару не містить словосполучення «або еквівалент», що прямо відповідає вимогам тендерної документації.

Також, відповідно до пункту 4.1, на підтвердження відповідності запропонованого товару встановленим вимогам, Учасник надав технічний паспорт, що містить об'єктивну інформацію про технічні параметри, властивості та призначення продукції. Враховуючи, що маркування, протоколи випробувань або сертифікати могли бути недоступні з незалежних від Учасника причин, така форма підтвердження прямо передбачена тендерною документацією як допустима.

Отже, технічна документація, надана Учасником, є належною, достатньою та відповідає вимогам тендерної документації, а підстави для її відхилення відсутні як з формальної, так і з фактичної точки зору.

Відповідно, відхилення його тендерної пропозиції є незаконним, оскільки відсутні обґрунтовані підстави для такого рішення на підставі абзацу два підпункту 2 пункту 44 Особливостей.

Зокрема, Скаржник у складі тендерної пропозиції подав ряд документів на підтвердження відповідності технічному завданню закупівлі (додаються):

Замовник, створюючи додаткові умови та вимоги на стадії перевірки тендерної документації, порушує основні принципи публічних закупівель, зокрема принципи відкритості, прозорості та недискримінації. Замість того, щоб чітко визначити всі вимоги на етапі публікації тендерної документації, замовник ставить додаткові вимоги після подання тендерних пропозицій, що створює дискримінаційний підхід до учасників. Учасники не могли передбачити ці вимоги, оскільки вони не були зазначені в початковій документації, що порушує принцип рівності всіх учасників. Такі дії призводять до ситуації, коли учасники закупівлі не мали можливості підготувати свої пропозиції відповідно до нових, несподіваних вимог, що є порушенням принципів добросовісної конкуренції та прозорості, що в свою чергу ставить під сумнів законність та справедливість самого процесу закупівлі.
Таким чином, у складі тендерної пропозиції Скаржника були надані всі документи, передбачені тендерною документацією. Відповідно до останнього абзацу пункту 44 Особливостей, відсутність будь-яких інших документів, що не передбачені додатками до тендерної документації, не є підставою для відхилення тендерної пропозиції.
З огляду на викладене, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника є незаконним та підлягає скасуванню. Скаржник має всі правові підстави для звернення до Антимонопольного комітету України зі скаргою про неправомірне відхилення його тендерної пропозиції.
Відхилення тендерної пропозиції Скаржника є безпідставним та незаконним, оскільки не відповідає вимогам Закону України "Про публічні закупівлі" та Особливостей.
Враховуючи зазначене, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника підлягає скасуванню, а його пропозиція має бути повторно розглянута відповідно до вимог законодавства.

2. Щодо порушення порядку проведення процедури закупівлі – Замовник надав 24 години (із повідомленням, що не відповідає вимогам законодавства):

Звертаємо увагу, що за наявних запитань до тендерної пропозиції учасника Замовника має можливість здійснити уточнення в період вивчення тендерної пропозиції або оприлюднити вимогу про усунення невідповідностей протягом 24 годин.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження

Відповідно до пункту 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію:
1) перелік виявлених невідповідностей;
2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності;
3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
Замовник не може розміщувати щодо одного й того ж учасника процедури закупівлі більш ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Відповідно до частини 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо під час розгляду тендерної пропозиції замовник виявляє невідповідності в документах, які стосуються відповідності учасника кваліфікаційним критеріям (у тому числі матеріально-технічної бази), він зобов’язаний надати учаснику 24 години на усунення таких невідповідностей.
Відповідно до вимог пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель, якщо замовник під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником, замовник має зобов'язання розмістити повідомлення про усунення таких невідповідностей у електронній системі закупівель не пізніше ніж за два робочі дні до завершення строку розгляду тендерних пропозицій. Водночас, згідно з цією нормою, невідповідності в інформації та/або документах, що не призводять до зміни суті пропозиції, а саме — предмета закупівлі, найменування товару, марки, моделі тощо, можуть бути усунені без внесення змін до змісту самої пропозиції.
У даному випадку, тендерна пропозиція учасника ТОВ «ЕЛКОПЛАСТ Україна» повністю відповідає вимогам технічного завдання, яке було надано в складі пропозиції, а також ціновій пропозиції, що містить чітке і повне визначення предмета закупівлі згідно вимог Замовника, відповідно до вимог тендерної документації. Усі документи, що стосуються технічних характеристик і цінової пропозиції, були надані учасником у відповідності до умов тендерної документації.
Отже, навіть за наявності невідповідностей «параметрів що не стосуються предмету закупівлі(закупляються колеса до контейнерів, а Замовник відхилив за параметр контейнерів)» надання 24 годин «не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури» закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо., таких як сертифікати або паспорти якості, не впливає на сам предмет закупівлі, який чітко визначено в технічному завданні та ціновій пропозиції. Ці документи є лише додатковими, і учасник би роз яснив рекомендаційний характер пункту про вивезення відходів.

З огляду на це, замовник був зобов'язаний надати учаснику можливість усунути невідповідності протягом 24 годин, як це передбачено пунктом 43 Особливостей. Оскільки ці невідповідності не змінюють суті тендерної пропозиції і не стосуються зміни предмета закупівлі, надання 24 годин для усунення документальних недоліків не призводило б до зміни предмета закупівлі чи його характеристик, що повинно було бути враховано замовником при ухваленні рішення.
Таким чином, відхилення тендерної пропозиції без надання можливості виправити документи протягом 24 годин є неправомірним, оскільки Скаржником надано належні документи на підтвердження відповідності технічного завдання, то по будь-яких інших недоліках Замовник повинен був надати 24 години, якщо встановив невідповідності.

Тому Дії замовника є незаконними, оскільки вони суперечать положенням Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, а також обмежують право учасника на добросовісну конкуренцію.

3. Щодо порушення принципів статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»:
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотримання встановлених принципів та недискримінація учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3)відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, але підстави для такого відхилення відсутні на підставі наведеного вище.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозицій Скаржника, а саме – безпідставно відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Також, учасник - Скаржник запропонував найкращу ціну «179 970,00 грн.» під час аукціону для предмету закупівлі за кодом ДК 021:2015: 44190000-8 — Конструкційні матеріали різні, чим його пропозиція зберігає більше 20 відсотків. кошторису Замовника, та при цьому безпідставно відхиливши її Замовник порушує принцип максимальної економії відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».

Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення його пропозиції.

Враховуючи наведену вище інформацію, Скаржник вважає, що наявні підстави для задоволення його скарги в повному обсязі із метою захисту його порушених інтересів в зазначеній закупівлі.
Враховуючи викладене, прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії.
Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, Закону та на підставі зазначеного вище,

Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)