-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Офісне устаткування та приладдя різне
папір для друку, офісне приладдя
Завершена
3 839 644.70
UAH з ПДВ
мін. крок: 2% або 76 792.89 UAH
мін. крок: 2% або 76 792.89 UAH
Період оскарження:
07.04.2025 22:02 - 13.04.2025 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
СКАРГА на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Номер:
6d3486fd5e6d46848bb2a59951419433
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-04-07-014277-a.a2
Назва:
СКАРГА на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Скарга:
ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР» вважає, що положення Тендерної документації (далі по тексту – ТД) виключають низку потенційних учасників, у тому числі Товариство, від участі в тендері через суттєві порушення. ТД також містить низку положень, які містять ознаки порушення принципів ч.1 ст. 5 Закону та ч.4 ст.5 Закону, що свідчить про відсутність у замовника не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, наявність яких штучно обмежує коло учасників.
Пов'язані документи:
Учасник
- Фото Paper One.jpg 11.04.2025 15:05
- рішення від 26.03.2024 № 5468.pdf 11.04.2025 15:05
- рішення від 14.05.2024 № 8506.pdf 11.04.2025 15:05
- рішення від 21.11.2023 № 18699.pdf 11.04.2025 15:05
- 203_ТД_3019.pdf 11.04.2025 15:05
- Фото Радече.pdf 11.04.2025 15:05
- Скарга.pdf 11.04.2025 15:05
- sign.p7s 11.04.2025 15:06
- photo_2025-04-11_16-31-29.jpg 11.04.2025 16:38
- Скарга 2.pdf 11.04.2025 16:38
- рішення від 14.04.2025 № 5802.pdf 14.04.2025 16:48
- інформація про резолютивну частину рішення від 22.04.2025 № 6389.pdf 23.04.2025 11:54
- рішення від 22.04.2025 № 6389.pdf 25.04.2025 12:15
- Надання інформації.docx 16.04.2025 21:00
- Надання інформації.pdf 16.04.2025 21:00
- Підтверджуючі документи.pdf 16.04.2025 21:00
- Підтверджуючі документи_2.pdf 16.04.2025 21:00
Дата прийняття скарги до розгляду:
11.04.2025 15:12
Дата розгляду скарги:
22.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
14.04.2025 16:48
Причина:
Суб’єкт оскарження подає скаргу щодо того самого порушення та з тих самих підстав, що вже були предметом розгляду органу оскарження і щодо яких органом оскарження було прийнято відповідне рішення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
25.04.2025 12:16
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
25.04.2025 12:16
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
0845e6eda1a542a8858cc7bcd47bc29d
Заголовок пункту скарги:
СКАРГА на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР» вважає, що положення Тендерної документації (далі по тексту – ТД) виключають низку потенційних учасників, у тому числі Товариство, від участі в тендері через суттєві порушення. ТД також містить низку положень, які містять ознаки порушення принципів ч.1 ст. 5 Закону та ч.4 ст.5 Закону, що свідчить про відсутність у замовника не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, наявність яких штучно обмежує коло учасників.
Відповідно до пункту 3 «Документи, для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі..» Додатку 1 ТД, в якій перераховані вимоги до предмета закупівлі, всі з яких можуть бути задоволені лише товар певної торгової марки, тобто товар лише одного виробника паперу , що закуповується.
В п.п. 3. 4 п.3 Додатку № 1 Документації зазначено, що для підтвердження якості товару (Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції наступні документи, а саме:
«Підтвердження відповідності паперу вимогам екологічних стандартів. Для підтвердження відповідності офісного паперу екологічним стандартам учасник надає один або декілька з таких документів:
Фото або скан упаковки паперу, що містить інформацію (маркування) про наявність сертифіката екологічного маркування, включеного до переліку глобальної мережі екологічного маркування (Global Ecolabelling Network), розміщеного за посиланням (https://globalecolabelling.net/). Копія чинного сертифіката або ліцензії, що підтверджує відповідність продукції екологічним критеріям на відповідну категорію продукції згідно з вимогами ДСТУ ISO 14024 (ISO 14024, IDT) та копія атестата акредитації органу з оцінки відповідності, який видав такий сертифікат, або витяг з реєстру
органів, призначених оператором системи екологічного маркування І типу»
Також ця вимога зазначена в Додатку 1.2 Документації
В розділі 5 ТД п.1 «Перелік критеріїв та методика оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги
Критерію» зазначено: «замовником визначаються критерії та методика оцінки відповідно до частини першої статті 29 Закону з урахуванням Особливостей; оцінка тендерних пропозицій проводиться електронною системою закупівель автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, шляхом застосування електронного аукціону; замовником встановлені інші, крім ціни, критерії оцінки відповідно до методики оцінювання, із визначенням питомої ваги кожного критерію у загальній оцінці тендерних пропозицій:
Заходи із захисту довкілля (стале управління лісами): 20%.Обґрунтування доцільності застосування: Сертифікація сталого управління лісами за системами FSC або PEFC підтверджує законність походження деревини, а також відповідність екологічним та соціальним стандартам. Відповідно до статті 25 Лісового кодексу України, охорона, захист, раціональне використання та відтворення лісів є завданням державного управління у сфері лісових відносин. Закон України «Про Основні засади (стратегію) державної екологічної політики України на період до 2030 року» визначає збалансоване лісоуправління як одну з цілей сталого розвитку природно-ресурсного потенціалу країни. Згідно з ДСТУ ISO 14024, для паперових виробів передбачена обов’язкова сертифікація ланцюгів постачання деревини для первинної целюлози за стандартами FSC або PEFC. Такий підхід відповідає методичним рекомендаціям щодо екологічних вимог у публічних закупівлях і критеріям, рекомендованим Європейською комісією, та не потребує додаткового аналізу з боку замовника.8 Наявність екологічного сертифіката та маркування згідно з ДСТУ 14024 (ISO 14024, IDT) та сертифіката згідно зі стандартами FSC та/або PEFC - 20%. Наявність тільки сертифіката(ів) відповідно до стандартів FSC та/або PEFC - 0%. Мета: Забезпечення екологічної відповідальності при використанні паперових виробів шляхом дотримання міжнародних стандартів сталого лісокористування та екологічного маркування, що сприяють мінімальному впливу на довкілля протягом усього життєвого циклу продукції.
Строк виконання (поставки): 10%.
Суть критерію: оцінюється строк поставки товару з моменту укладення договору.
Обґрунтування: Якнайшвидше постачання товару є критичним для безперебійного функціонування структурних підрозділів замовника. Через обмежені складські запаси важливим є забезпечення оперативного отримання товару.
Строк виконання (поставки) - до 15 робочих днів з дати укладання договору - 10%.
Строк виконання (поставки) - до 30.05.2025 - 0%.
Ціна тендерної пропозиції вказується із ПДВ (стосується учасників, які є платниками ПДВ. Учасники, які не є платниками ПДВ, подають тендерну пропозицію без ПДВ); відкриті торги проводяться шляхом застосування електронного аукціону».
Слід зазначити, що в Тендерній Документації, було виявлено дискримінаційне відношення до учасників та неправомірно встановлені Замовником неправомірно з метою обмеження конкуренції між учасниками Тендеру, а саме:
1. В Додатку № 1 та № 1.2 Документації п. 3 «Документи, для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі..» Замовником встановлено, що «Підтвердження відповідності паперу вимогам екологічних стандартів. Для підтвердження відповідності офісного паперу екологічним стандартам учасник надає один або декілька з таких документів: Фото або скан упаковки паперу, що містить інформацію (маркування) про наявність сертифіката екологічного маркування, включеного до переліку глобальної мережі екологічного маркування (Global Ecolabelling Network), розміщеного за посиланням (https://globalecolabelling.net/). Копія чинного сертифіката або ліцензії, що підтверджує відповідність продукції екологічним критеріям на відповідну категорію продукції згідно з вимогами ДСТУ ISO 14024 (ISO 14024, IDT) та копія атестата акредитації органу з оцінки відповідності, який видав такий сертифікат, або витяг з реєстру органів, призначених оператором системи екологічного маркування І типу».
ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР» вважає дану вимогу дискримінаційним з наступного:
На ринку паперу в Україні в наявності, як вітчизняні виробники паперу так і світові виробники паперу, що мають екологічне маркування, та яке відповідає найвищим міжнародним стандартам - ISO14024, наприклад :
- екологічне маркування знак Ecolabel.EU (з англ. квітка ЕС ) регіональної програми ЄС;
- екологічне маркування знак «Ecolabel Nordic (Swan)» (з англ. «скандинавський лебідь») у Скандинавських країнах,
- екологічне маркування FSC (Forest Stewardship Council" ) - "Лісова опікунська рада", "міжнародна організація";
- екологічне маркування знак «Blauer Engel» - Німецька програма екологічного маркування,
- Український знак екологічного маркування («Зелений журавлик») - продукція позначена цим знаком має поліпшені показники безпеки та екологічні характеристики, порівняно з продукцією, що відповідає загальнообов’язковим державним нормам безпеки відносно впливів на стан довкілля та здоров’я людини;
- екологічне маркування знак «Singapore Green Label» (з англ.. Зеленая этикетка Сингапура) - Сингапурская схема зеленой маркировки целлюлозно-бумажной продукции. это экомаркировка 1-го типа. Экомаркировка Типа 1 проверяется независимой третьей стороной на основе соображений жизненного цикла. В нем рассматриваются основные воздействия данного продукта на окружающую среду и устанавливаются ограничения для соблюдения, чтобы уменьшить эти воздействия;
та інші знаки екологічного маркування.
Екологічне маркування продукції – це добровільна сертифікація, яка дозволяє визначити екологічні переваги товарів чи послуг відносно продукції аналогічної категорії, що відповідає обов'язковим загальноприйнятим нормам і правилам. Принципи та методи екологічного маркування І типу викладені у стандарті ISO 14024.Згідно з підписаною в 2014 році Угодою про Асоціацію між Україною та Європейським Союзом, обов'язкова сертифікація в Україні відмінена, а добровільна екологічна сертифікація повинна проводитися лише громадськими організаціями, без участі державних органів і бізнесових структур, щоб унеможливити корупцію та комерціалізацію цієї сфери. Зокрема ст. 58 «Маркування та етикетування» Глави 3 Угоди передбачено, що без шкоди для статей 56 та 57 цієї Угоди стосовно технічних регламентів, що стосуються вимог етикетування або маркування, Сторони підтверджують принципи статті 2(2) Угоди ТБТ СОТ стосовно того, що такі вимоги не готуються, не приймаються або не застосовуються з метою створення зайвих перешкод у міжнародній торгівлі. Із цією метою такі вимоги етикетування чи маркування не повинні обмежувати торгівлю більше, ніж це потрібно для виконання законної мети, беручи до уваги ризики, які б виникли в результаті їх невиконання. Відповідно до статті 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», який визначає правові, організаційні та економічні засади акредитації органів з оцінки відповідності в Україні, одним із основних принципів з акредитації с її добровільність.
Здійснення добровільної оцінки відповідності визначені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» (далі — Закон про технічні регламенти), відповідно до якого оцінка відповідності (у тому числі сертифікація) може бути обов’язковою (передбачена технічним регламентом) та добровільною (яка не вимагається технічним регламентом).
Добровільна оцінка відповідності, яка здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, а також на відповідність будь-яким заявленим вимогам. В той же час потрібно зауважити, що виробники паперу, який планується поставляти в даному тендері нашою компанією, знаходяться в країнах Індонезії, Китаю, Європейського союзу. Скаржник позбавлений можливості будь-яким чином змусити виробників паперу отримати екологічні сертифікати та зробити екологічне маркування. В той же час добровільність такої сертифікацїі в Україні, яка встановлена на законодавчому рівні, жодним чином не дозволяє обґрунтувати виробникам паперу обов’язкової необхідності отримання ними екологічного сертифікату або екологічного маркування, для продажу паперу на територію України.
Вимоги документації Виробник 1
Radece Papir Nova d.o.o, ТМ R Copy Виробник 2
PT.Anugrah Kertas Utama, ТМ PaperOne Виробники: відповідає (Так/Ні) вимогам Документації
Підтвердження відповідності паперу вимогам екологічних стандартів.
Для підтвердження відповідності офісного паперу екологічним стандартам учасник надає один або декілька з таких документів:
Фото або скан упаковки паперу, що містить інформацію (маркування) про наявність сертифіката екологічного маркування, включеного до переліку глобальної мережі екологічного маркування (Global Ecolabelling Network), розміщеного за посиланням (https://globalecolabelling.net/).
Копія чинного сертифіката або ліцензії, що підтверджує відповідність продукції екологічним критеріям на відповідну категорію продукції згідно з вимогами ДСТУ ISO 14024 (ISO 14024, IDT) та копія атестата акредитації органу з оцінки відповідності, який видав такий сертифікат, або витяг з реєстру органів, призначених оператором системи екологічного маркування І типу. На пачці не виявлено На пачці не виявлено Виробник 1: Ні
Виробник 2: Ні
В порівняльній таблиці зазначено, що у виробників: Radece Papir Nova d.o.o, ТМ R Copy та PT.Anugrah Kertas Utama, ТМ PaperOne відсутні на упаковці паперу А4 маркування Еcolabel.EU про що надає фото упаковки.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які нададуть копію сертифікату, виданого виробнику, відповідності екологічним критеріям програм екологічного маркування І типу або ліцензійну угоду на право застосування такого маркування в межах програм екологічного маркування саме Еcolabel.EU, The Nordic Swan Ecolabel, Blue Angel, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Слід додати, що аналогічні порушення щодо не відповідності розглядались Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія), рішення № 12198-р/пк-пз від 07.08.2023, розглянувши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Вилайн Груп" від 22 липня 2023 року по закупівлі № UA-2023-06-08-012050-a, щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі та рішення № 17132-р/пк-пз від 25.10.2023, розглянувши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "КОМПАНІЯ УКРКАНЦТОРГ" від 16 жовтня 2023 року по закупівлі № UA-2023-10-12-012379-a, щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі та щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі та рішення № 18699-р/пк-пз від 21.11.2023, розглянувши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «ОФІС КОМФОРТ» від 09.11.2023 по закупівлі № UA-2023-11-07-001813-a.; рішення АМКУ від 26.03.2024 № 5468, розглянувши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «НЬЮВЕКС» по закупівлі № UA-2024-03-12-010062-a; рішення АМКУ від від 14.05.2024 № 8506., розглянувши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «ІМПОРТ ПАПІР» по закупівлі № UA-2024-04-26-011010-a.
Відповідно до пункту 3 «Документи, для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі..» Додатку 1 ТД, в якій перераховані вимоги до предмета закупівлі, всі з яких можуть бути задоволені лише товар певної торгової марки, тобто товар лише одного виробника паперу , що закуповується.
В п.п. 3. 4 п.3 Додатку № 1 Документації зазначено, що для підтвердження якості товару (Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції наступні документи, а саме:
«Підтвердження відповідності паперу вимогам екологічних стандартів. Для підтвердження відповідності офісного паперу екологічним стандартам учасник надає один або декілька з таких документів:
Фото або скан упаковки паперу, що містить інформацію (маркування) про наявність сертифіката екологічного маркування, включеного до переліку глобальної мережі екологічного маркування (Global Ecolabelling Network), розміщеного за посиланням (https://globalecolabelling.net/). Копія чинного сертифіката або ліцензії, що підтверджує відповідність продукції екологічним критеріям на відповідну категорію продукції згідно з вимогами ДСТУ ISO 14024 (ISO 14024, IDT) та копія атестата акредитації органу з оцінки відповідності, який видав такий сертифікат, або витяг з реєстру
органів, призначених оператором системи екологічного маркування І типу»
Також ця вимога зазначена в Додатку 1.2 Документації
В розділі 5 ТД п.1 «Перелік критеріїв та методика оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги
Критерію» зазначено: «замовником визначаються критерії та методика оцінки відповідно до частини першої статті 29 Закону з урахуванням Особливостей; оцінка тендерних пропозицій проводиться електронною системою закупівель автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, шляхом застосування електронного аукціону; замовником встановлені інші, крім ціни, критерії оцінки відповідно до методики оцінювання, із визначенням питомої ваги кожного критерію у загальній оцінці тендерних пропозицій:
Заходи із захисту довкілля (стале управління лісами): 20%.Обґрунтування доцільності застосування: Сертифікація сталого управління лісами за системами FSC або PEFC підтверджує законність походження деревини, а також відповідність екологічним та соціальним стандартам. Відповідно до статті 25 Лісового кодексу України, охорона, захист, раціональне використання та відтворення лісів є завданням державного управління у сфері лісових відносин. Закон України «Про Основні засади (стратегію) державної екологічної політики України на період до 2030 року» визначає збалансоване лісоуправління як одну з цілей сталого розвитку природно-ресурсного потенціалу країни. Згідно з ДСТУ ISO 14024, для паперових виробів передбачена обов’язкова сертифікація ланцюгів постачання деревини для первинної целюлози за стандартами FSC або PEFC. Такий підхід відповідає методичним рекомендаціям щодо екологічних вимог у публічних закупівлях і критеріям, рекомендованим Європейською комісією, та не потребує додаткового аналізу з боку замовника.8 Наявність екологічного сертифіката та маркування згідно з ДСТУ 14024 (ISO 14024, IDT) та сертифіката згідно зі стандартами FSC та/або PEFC - 20%. Наявність тільки сертифіката(ів) відповідно до стандартів FSC та/або PEFC - 0%. Мета: Забезпечення екологічної відповідальності при використанні паперових виробів шляхом дотримання міжнародних стандартів сталого лісокористування та екологічного маркування, що сприяють мінімальному впливу на довкілля протягом усього життєвого циклу продукції.
Строк виконання (поставки): 10%.
Суть критерію: оцінюється строк поставки товару з моменту укладення договору.
Обґрунтування: Якнайшвидше постачання товару є критичним для безперебійного функціонування структурних підрозділів замовника. Через обмежені складські запаси важливим є забезпечення оперативного отримання товару.
Строк виконання (поставки) - до 15 робочих днів з дати укладання договору - 10%.
Строк виконання (поставки) - до 30.05.2025 - 0%.
Ціна тендерної пропозиції вказується із ПДВ (стосується учасників, які є платниками ПДВ. Учасники, які не є платниками ПДВ, подають тендерну пропозицію без ПДВ); відкриті торги проводяться шляхом застосування електронного аукціону».
Слід зазначити, що в Тендерній Документації, було виявлено дискримінаційне відношення до учасників та неправомірно встановлені Замовником неправомірно з метою обмеження конкуренції між учасниками Тендеру, а саме:
1. В Додатку № 1 та № 1.2 Документації п. 3 «Документи, для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі..» Замовником встановлено, що «Підтвердження відповідності паперу вимогам екологічних стандартів. Для підтвердження відповідності офісного паперу екологічним стандартам учасник надає один або декілька з таких документів: Фото або скан упаковки паперу, що містить інформацію (маркування) про наявність сертифіката екологічного маркування, включеного до переліку глобальної мережі екологічного маркування (Global Ecolabelling Network), розміщеного за посиланням (https://globalecolabelling.net/). Копія чинного сертифіката або ліцензії, що підтверджує відповідність продукції екологічним критеріям на відповідну категорію продукції згідно з вимогами ДСТУ ISO 14024 (ISO 14024, IDT) та копія атестата акредитації органу з оцінки відповідності, який видав такий сертифікат, або витяг з реєстру органів, призначених оператором системи екологічного маркування І типу».
ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР» вважає дану вимогу дискримінаційним з наступного:
На ринку паперу в Україні в наявності, як вітчизняні виробники паперу так і світові виробники паперу, що мають екологічне маркування, та яке відповідає найвищим міжнародним стандартам - ISO14024, наприклад :
- екологічне маркування знак Ecolabel.EU (з англ. квітка ЕС ) регіональної програми ЄС;
- екологічне маркування знак «Ecolabel Nordic (Swan)» (з англ. «скандинавський лебідь») у Скандинавських країнах,
- екологічне маркування FSC (Forest Stewardship Council" ) - "Лісова опікунська рада", "міжнародна організація";
- екологічне маркування знак «Blauer Engel» - Німецька програма екологічного маркування,
- Український знак екологічного маркування («Зелений журавлик») - продукція позначена цим знаком має поліпшені показники безпеки та екологічні характеристики, порівняно з продукцією, що відповідає загальнообов’язковим державним нормам безпеки відносно впливів на стан довкілля та здоров’я людини;
- екологічне маркування знак «Singapore Green Label» (з англ.. Зеленая этикетка Сингапура) - Сингапурская схема зеленой маркировки целлюлозно-бумажной продукции. это экомаркировка 1-го типа. Экомаркировка Типа 1 проверяется независимой третьей стороной на основе соображений жизненного цикла. В нем рассматриваются основные воздействия данного продукта на окружающую среду и устанавливаются ограничения для соблюдения, чтобы уменьшить эти воздействия;
та інші знаки екологічного маркування.
Екологічне маркування продукції – це добровільна сертифікація, яка дозволяє визначити екологічні переваги товарів чи послуг відносно продукції аналогічної категорії, що відповідає обов'язковим загальноприйнятим нормам і правилам. Принципи та методи екологічного маркування І типу викладені у стандарті ISO 14024.Згідно з підписаною в 2014 році Угодою про Асоціацію між Україною та Європейським Союзом, обов'язкова сертифікація в Україні відмінена, а добровільна екологічна сертифікація повинна проводитися лише громадськими організаціями, без участі державних органів і бізнесових структур, щоб унеможливити корупцію та комерціалізацію цієї сфери. Зокрема ст. 58 «Маркування та етикетування» Глави 3 Угоди передбачено, що без шкоди для статей 56 та 57 цієї Угоди стосовно технічних регламентів, що стосуються вимог етикетування або маркування, Сторони підтверджують принципи статті 2(2) Угоди ТБТ СОТ стосовно того, що такі вимоги не готуються, не приймаються або не застосовуються з метою створення зайвих перешкод у міжнародній торгівлі. Із цією метою такі вимоги етикетування чи маркування не повинні обмежувати торгівлю більше, ніж це потрібно для виконання законної мети, беручи до уваги ризики, які б виникли в результаті їх невиконання. Відповідно до статті 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», який визначає правові, організаційні та економічні засади акредитації органів з оцінки відповідності в Україні, одним із основних принципів з акредитації с її добровільність.
Здійснення добровільної оцінки відповідності визначені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» (далі — Закон про технічні регламенти), відповідно до якого оцінка відповідності (у тому числі сертифікація) може бути обов’язковою (передбачена технічним регламентом) та добровільною (яка не вимагається технічним регламентом).
Добровільна оцінка відповідності, яка здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, а також на відповідність будь-яким заявленим вимогам. В той же час потрібно зауважити, що виробники паперу, який планується поставляти в даному тендері нашою компанією, знаходяться в країнах Індонезії, Китаю, Європейського союзу. Скаржник позбавлений можливості будь-яким чином змусити виробників паперу отримати екологічні сертифікати та зробити екологічне маркування. В той же час добровільність такої сертифікацїі в Україні, яка встановлена на законодавчому рівні, жодним чином не дозволяє обґрунтувати виробникам паперу обов’язкової необхідності отримання ними екологічного сертифікату або екологічного маркування, для продажу паперу на територію України.
Вимоги документації Виробник 1
Radece Papir Nova d.o.o, ТМ R Copy Виробник 2
PT.Anugrah Kertas Utama, ТМ PaperOne Виробники: відповідає (Так/Ні) вимогам Документації
Підтвердження відповідності паперу вимогам екологічних стандартів.
Для підтвердження відповідності офісного паперу екологічним стандартам учасник надає один або декілька з таких документів:
Фото або скан упаковки паперу, що містить інформацію (маркування) про наявність сертифіката екологічного маркування, включеного до переліку глобальної мережі екологічного маркування (Global Ecolabelling Network), розміщеного за посиланням (https://globalecolabelling.net/).
Копія чинного сертифіката або ліцензії, що підтверджує відповідність продукції екологічним критеріям на відповідну категорію продукції згідно з вимогами ДСТУ ISO 14024 (ISO 14024, IDT) та копія атестата акредитації органу з оцінки відповідності, який видав такий сертифікат, або витяг з реєстру органів, призначених оператором системи екологічного маркування І типу. На пачці не виявлено На пачці не виявлено Виробник 1: Ні
Виробник 2: Ні
В порівняльній таблиці зазначено, що у виробників: Radece Papir Nova d.o.o, ТМ R Copy та PT.Anugrah Kertas Utama, ТМ PaperOne відсутні на упаковці паперу А4 маркування Еcolabel.EU про що надає фото упаковки.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які нададуть копію сертифікату, виданого виробнику, відповідності екологічним критеріям програм екологічного маркування І типу або ліцензійну угоду на право застосування такого маркування в межах програм екологічного маркування саме Еcolabel.EU, The Nordic Swan Ecolabel, Blue Angel, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Слід додати, що аналогічні порушення щодо не відповідності розглядались Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія), рішення № 12198-р/пк-пз від 07.08.2023, розглянувши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Вилайн Груп" від 22 липня 2023 року по закупівлі № UA-2023-06-08-012050-a, щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі та рішення № 17132-р/пк-пз від 25.10.2023, розглянувши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "КОМПАНІЯ УКРКАНЦТОРГ" від 16 жовтня 2023 року по закупівлі № UA-2023-10-12-012379-a, щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі та щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі та рішення № 18699-р/пк-пз від 21.11.2023, розглянувши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «ОФІС КОМФОРТ» від 09.11.2023 по закупівлі № UA-2023-11-07-001813-a.; рішення АМКУ від 26.03.2024 № 5468, розглянувши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «НЬЮВЕКС» по закупівлі № UA-2024-03-12-010062-a; рішення АМКУ від від 14.05.2024 № 8506., розглянувши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «ІМПОРТ ПАПІР» по закупівлі № UA-2024-04-26-011010-a.
×
-
Назва доказу:
Фото Радече
-
Повʼязаний документ:
Фото Радече.pdf
-
-
Назва доказу:
Фото Paper One
-
Повʼязаний документ:
Фото Paper One.jpg
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни у ТД шляхом виключення вимог з тендерної документації. ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР» вважає, що умови, які містяться в тендерній документації, порушують його права та законні інтереси як потенційного учасника та принципи, задекларовані в частині 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивна та не упереджена оцінка тендерних пропозицій, максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням). Також було порушено частину 4 статті 5 Закону, в якій зазначено, що замовник не має права встановлювати будь-які дискримінаційні вимоги до учасників. Відповідно до вище зазначеного та керуючись статтями 3, 5, 11, 18, 22, 23 та 24 Закону України «Про публічні закупівлі». ПРОСИМО: 1. Зобов’язати Замовника прийняти рішення про внесення змін до тендерної документації з метою усунення порушень, зазначених у цій Скарзі.
Скарга
Відхилено
КЕП
СКАРГА на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Номер:
a0a785ff2d5e461cb1caf459e61f6666
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-04-07-014277-a.b1
Назва:
СКАРГА на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Скарга:
ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР» вважає, що положення Тендерної документації (далі по тексту – ТД) виключають низку потенційних учасників, у тому числі Товариство, від участі в тендері через суттєві порушення. ТД також містить низку положень, які містять ознаки порушення принципів ч.1 ст. 5 Закону та ч.4 ст.5 Закону, що свідчить про відсутність у замовника не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, наявність яких штучно обмежує коло учасників.
Пов'язані документи:
Учасник
- Фото Paper One.jpg 11.04.2025 14:30
- рішення від 26.03.2024 № 5468.pdf 11.04.2025 14:30
- рішення від 14.05.2024 № 8506.pdf 11.04.2025 14:30
- 203_ТД_3019.pdf 11.04.2025 14:30
- рішення від 21.11.2023 № 18699.pdf 11.04.2025 14:30
- Фото Радече.pdf 11.04.2025 14:30
- Скарга.pdf 11.04.2025 14:30
- sign.p7s 11.04.2025 14:31
- Скарга 2.pdf 15.04.2025 10:30
- photo_2025-04-11_16-31-29.jpg 15.04.2025 10:30
- рішення від 14.04.2025 № 5833.pdf 14.04.2025 17:26
- Інформація про резолютивну частину рішення від 22.04.2025 № 6388.pdf 23.04.2025 11:11
- рішення від 22.04.2025 № 6388.pdf 24.04.2025 17:09
- Надання інформації.docx 16.04.2025 21:02
- Підтверджуючі документи_2.pdf 16.04.2025 21:02
- Надання інформації.pdf 16.04.2025 21:02
- Підтверджуючі документи.pdf 16.04.2025 21:02
Дата прийняття скарги до розгляду:
11.04.2025 14:51
Дата розгляду скарги:
22.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
14.04.2025 17:27
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
24.04.2025 17:09
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
357759229b3c48d288f18ab4ae1e131d
Заголовок пункту скарги:
СКАРГА на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР» вважає, що положення Тендерної документації (далі по тексту – ТД) виключають низку потенційних учасників, у тому числі Товариство, від участі в тендері через суттєві порушення. ТД також містить низку положень, які містять ознаки порушення принципів ч.1 ст. 5 Закону та ч.4 ст.5 Закону, що свідчить про відсутність у замовника не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, наявність яких штучно обмежує коло учасників.
Відповідно до пункту 3 «Документи, для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі..» Додатку 1 ТД, в якій перераховані вимоги до предмета закупівлі, всі з яких можуть бути задоволені лише товар певної торгової марки, тобто товар лише одного виробника паперу , що закуповується.
В п.п. 3. 4 п.3 Додатку № 1 Документації зазначено, що для підтвердження якості товару (Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції наступні документи, а саме:
«Підтвердження відповідності паперу вимогам екологічних стандартів. Для підтвердження відповідності офісного паперу екологічним стандартам учасник надає один або декілька з таких документів:
Фото або скан упаковки паперу, що містить інформацію (маркування) про наявність сертифіката екологічного маркування, включеного до переліку глобальної мережі екологічного маркування (Global Ecolabelling Network), розміщеного за посиланням (https://globalecolabelling.net/). Копія чинного сертифіката або ліцензії, що підтверджує відповідність продукції екологічним критеріям на відповідну категорію продукції згідно з вимогами ДСТУ ISO 14024 (ISO 14024, IDT) та копія атестата акредитації органу з оцінки відповідності, який видав такий сертифікат, або витяг з реєстру
органів, призначених оператором системи екологічного маркування І типу»
Також ця вимога зазначена в Додатку 1.2 Документації
В розділі 5 ТД п.1 «Перелік критеріїв та методика оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги
Критерію» зазначено: «замовником визначаються критерії та методика оцінки відповідно до частини першої статті 29 Закону з урахуванням Особливостей; оцінка тендерних пропозицій проводиться електронною системою закупівель автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, шляхом застосування електронного аукціону; замовником встановлені інші, крім ціни, критерії оцінки відповідно до методики оцінювання, із визначенням питомої ваги кожного критерію у загальній оцінці тендерних пропозицій:
Заходи із захисту довкілля (стале управління лісами): 20%.Обґрунтування доцільності застосування: Сертифікація сталого управління лісами за системами FSC або PEFC підтверджує законність походження деревини, а також відповідність екологічним та соціальним стандартам. Відповідно до статті 25 Лісового кодексу України, охорона, захист, раціональне використання та відтворення лісів є завданням державного управління у сфері лісових відносин. Закон України «Про Основні засади (стратегію) державної екологічної політики України на період до 2030 року» визначає збалансоване лісоуправління як одну з цілей сталого розвитку природно-ресурсного потенціалу країни. Згідно з ДСТУ ISO 14024, для паперових виробів передбачена обов’язкова сертифікація ланцюгів постачання деревини для первинної целюлози за стандартами FSC або PEFC. Такий підхід відповідає методичним рекомендаціям щодо екологічних вимог у публічних закупівлях і критеріям, рекомендованим Європейською комісією, та не потребує додаткового аналізу з боку замовника.8 Наявність екологічного сертифіката та маркування згідно з ДСТУ 14024 (ISO 14024, IDT) та сертифіката згідно зі стандартами FSC та/або PEFC - 20%. Наявність тільки сертифіката(ів) відповідно до стандартів FSC та/або PEFC - 0%. Мета: Забезпечення екологічної відповідальності при використанні паперових виробів шляхом дотримання міжнародних стандартів сталого лісокористування та екологічного маркування, що сприяють мінімальному впливу на довкілля протягом усього життєвого циклу продукції.
Строк виконання (поставки): 10%.
Суть критерію: оцінюється строк поставки товару з моменту укладення договору.
Обґрунтування: Якнайшвидше постачання товару є критичним для безперебійного функціонування структурних підрозділів замовника. Через обмежені складські запаси важливим є забезпечення оперативного отримання товару.
Строк виконання (поставки) - до 15 робочих днів з дати укладання договору - 10%.
Строк виконання (поставки) - до 30.05.2025 - 0%.
Ціна тендерної пропозиції вказується із ПДВ (стосується учасників, які є платниками ПДВ. Учасники, які не є платниками ПДВ, подають тендерну пропозицію без ПДВ); відкриті торги проводяться шляхом застосування електронного аукціону».
Слід зазначити, що в Тендерній Документації, було виявлено дискримінаційне відношення до учасників та неправомірно встановлені Замовником неправомірно з метою обмеження конкуренції між учасниками Тендеру, а саме:
1. В Додатку № 1 та № 1.2 Документації п. 3 «Документи, для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі..» Замовником встановлено, що «Підтвердження відповідності паперу вимогам екологічних стандартів. Для підтвердження відповідності офісного паперу екологічним стандартам учасник надає один або декілька з таких документів: Фото або скан упаковки паперу, що містить інформацію (маркування) про наявність сертифіката екологічного маркування, включеного до переліку глобальної мережі екологічного маркування (Global Ecolabelling Network), розміщеного за посиланням (https://globalecolabelling.net/). Копія чинного сертифіката або ліцензії, що підтверджує відповідність продукції екологічним критеріям на відповідну категорію продукції згідно з вимогами ДСТУ ISO 14024 (ISO 14024, IDT) та копія атестата акредитації органу з оцінки відповідності, який видав такий сертифікат, або витяг з реєстру органів, призначених оператором системи екологічного маркування І типу».
ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР» вважає дану вимогу дискримінаційним з наступного:
На ринку паперу в Україні в наявності, як вітчизняні виробники паперу так і світові виробники паперу, що мають екологічне маркування, та яке відповідає найвищим міжнародним стандартам - ISO14024, наприклад :
- екологічне маркування знак Ecolabel.EU (з англ. квітка ЕС ) регіональної програми ЄС;
- екологічне маркування знак «Ecolabel Nordic (Swan)» (з англ. «скандинавський лебідь») у Скандинавських країнах,
- екологічне маркування FSC (Forest Stewardship Council" ) - "Лісова опікунська рада", "міжнародна організація";
- екологічне маркування знак «Blauer Engel» - Німецька програма екологічного маркування,
- Український знак екологічного маркування («Зелений журавлик») - продукція позначена цим знаком має поліпшені показники безпеки та екологічні характеристики, порівняно з продукцією, що відповідає загальнообов’язковим державним нормам безпеки відносно впливів на стан довкілля та здоров’я людини;
- екологічне маркування знак «Singapore Green Label» (з англ.. Зеленая этикетка Сингапура) - Сингапурская схема зеленой маркировки целлюлозно-бумажной продукции. это экомаркировка 1-го типа. Экомаркировка Типа 1 проверяется независимой третьей стороной на основе соображений жизненного цикла. В нем рассматриваются основные воздействия данного продукта на окружающую среду и устанавливаются ограничения для соблюдения, чтобы уменьшить эти воздействия;
та інші знаки екологічного маркування.
Екологічне маркування продукції – це добровільна сертифікація, яка дозволяє визначити екологічні переваги товарів чи послуг відносно продукції аналогічної категорії, що відповідає обов'язковим загальноприйнятим нормам і правилам. Принципи та методи екологічного маркування І типу викладені у стандарті ISO 14024.Згідно з підписаною в 2014 році Угодою про Асоціацію між Україною та Європейським Союзом, обов'язкова сертифікація в Україні відмінена, а добровільна екологічна сертифікація повинна проводитися лише громадськими організаціями, без участі державних органів і бізнесових структур, щоб унеможливити корупцію та комерціалізацію цієї сфери. Зокрема ст. 58 «Маркування та етикетування» Глави 3 Угоди передбачено, що без шкоди для статей 56 та 57 цієї Угоди стосовно технічних регламентів, що стосуються вимог етикетування або маркування, Сторони підтверджують принципи статті 2(2) Угоди ТБТ СОТ стосовно того, що такі вимоги не готуються, не приймаються або не застосовуються з метою створення зайвих перешкод у міжнародній торгівлі. Із цією метою такі вимоги етикетування чи маркування не повинні обмежувати торгівлю більше, ніж це потрібно для виконання законної мети, беручи до уваги ризики, які б виникли в результаті їх невиконання. Відповідно до статті 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», який визначає правові, організаційні та економічні засади акредитації органів з оцінки відповідності в Україні, одним із основних принципів з акредитації с її добровільність.
Здійснення добровільної оцінки відповідності визначені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» (далі — Закон про технічні регламенти), відповідно до якого оцінка відповідності (у тому числі сертифікація) може бути обов’язковою (передбачена технічним регламентом) та добровільною (яка не вимагається технічним регламентом).
Добровільна оцінка відповідності, яка здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, а також на відповідність будь-яким заявленим вимогам. В той же час потрібно зауважити, що виробники паперу, який планується поставляти в даному тендері нашою компанією, знаходяться в країнах Індонезії, Китаю, Європейського союзу. Скаржник позбавлений можливості будь-яким чином змусити виробників паперу отримати екологічні сертифікати та зробити екологічне маркування. В той же час добровільність такої сертифікацїі в Україні, яка встановлена на законодавчому рівні, жодним чином не дозволяє обґрунтувати виробникам паперу обов’язкової необхідності отримання ними екологічного сертифікату або екологічного маркування, для продажу паперу на територію України.
Вимоги документації Виробник 1
Radece Papir Nova d.o.o, ТМ R Copy Виробник 2
PT.Anugrah Kertas Utama, ТМ PaperOne Виробники: відповідає (Так/Ні) вимогам Документації
Підтвердження відповідності паперу вимогам екологічних стандартів.
Для підтвердження відповідності офісного паперу екологічним стандартам учасник надає один або декілька з таких документів:
Фото або скан упаковки паперу, що містить інформацію (маркування) про наявність сертифіката екологічного маркування, включеного до переліку глобальної мережі екологічного маркування (Global Ecolabelling Network), розміщеного за посиланням (https://globalecolabelling.net/).
Копія чинного сертифіката або ліцензії, що підтверджує відповідність продукції екологічним критеріям на відповідну категорію продукції згідно з вимогами ДСТУ ISO 14024 (ISO 14024, IDT) та копія атестата акредитації органу з оцінки відповідності, який видав такий сертифікат, або витяг з реєстру органів, призначених оператором системи екологічного маркування І типу. На пачці не виявлено На пачці не виявлено Виробник 1: Ні
Виробник 2: Ні
В порівняльній таблиці зазначено, що у виробників: Radece Papir Nova d.o.o, ТМ R Copy та PT.Anugrah Kertas Utama, ТМ PaperOne відсутні на упаковці паперу А4 маркування Еcolabel.EU про що надає фото упаковки.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які нададуть копію сертифікату, виданого виробнику, відповідності екологічним критеріям програм екологічного маркування І типу або ліцензійну угоду на право застосування такого маркування в межах програм екологічного маркування саме Еcolabel.EU, The Nordic Swan Ecolabel, Blue Angel, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Слід додати, що аналогічні порушення щодо не відповідності розглядались Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія), рішення № 12198-р/пк-пз від 07.08.2023, розглянувши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Вилайн Груп" від 22 липня 2023 року по закупівлі № UA-2023-06-08-012050-a, щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі та рішення № 17132-р/пк-пз від 25.10.2023, розглянувши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "КОМПАНІЯ УКРКАНЦТОРГ" від 16 жовтня 2023 року по закупівлі № UA-2023-10-12-012379-a, щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі та щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі та рішення № 18699-р/пк-пз від 21.11.2023, розглянувши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «ОФІС КОМФОРТ» від 09.11.2023 по закупівлі № UA-2023-11-07-001813-a.; рішення АМКУ від 26.03.2024 № 5468, розглянувши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «НЬЮВЕКС» по закупівлі № UA-2024-03-12-010062-a; рішення АМКУ від від 14.05.2024 № 8506., розглянувши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «ІМПОРТ ПАПІР» по закупівлі № UA-2024-04-26-011010-a.
Відповідно до пункту 3 «Документи, для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі..» Додатку 1 ТД, в якій перераховані вимоги до предмета закупівлі, всі з яких можуть бути задоволені лише товар певної торгової марки, тобто товар лише одного виробника паперу , що закуповується.
В п.п. 3. 4 п.3 Додатку № 1 Документації зазначено, що для підтвердження якості товару (Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції наступні документи, а саме:
«Підтвердження відповідності паперу вимогам екологічних стандартів. Для підтвердження відповідності офісного паперу екологічним стандартам учасник надає один або декілька з таких документів:
Фото або скан упаковки паперу, що містить інформацію (маркування) про наявність сертифіката екологічного маркування, включеного до переліку глобальної мережі екологічного маркування (Global Ecolabelling Network), розміщеного за посиланням (https://globalecolabelling.net/). Копія чинного сертифіката або ліцензії, що підтверджує відповідність продукції екологічним критеріям на відповідну категорію продукції згідно з вимогами ДСТУ ISO 14024 (ISO 14024, IDT) та копія атестата акредитації органу з оцінки відповідності, який видав такий сертифікат, або витяг з реєстру
органів, призначених оператором системи екологічного маркування І типу»
Також ця вимога зазначена в Додатку 1.2 Документації
В розділі 5 ТД п.1 «Перелік критеріїв та методика оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги
Критерію» зазначено: «замовником визначаються критерії та методика оцінки відповідно до частини першої статті 29 Закону з урахуванням Особливостей; оцінка тендерних пропозицій проводиться електронною системою закупівель автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, шляхом застосування електронного аукціону; замовником встановлені інші, крім ціни, критерії оцінки відповідно до методики оцінювання, із визначенням питомої ваги кожного критерію у загальній оцінці тендерних пропозицій:
Заходи із захисту довкілля (стале управління лісами): 20%.Обґрунтування доцільності застосування: Сертифікація сталого управління лісами за системами FSC або PEFC підтверджує законність походження деревини, а також відповідність екологічним та соціальним стандартам. Відповідно до статті 25 Лісового кодексу України, охорона, захист, раціональне використання та відтворення лісів є завданням державного управління у сфері лісових відносин. Закон України «Про Основні засади (стратегію) державної екологічної політики України на період до 2030 року» визначає збалансоване лісоуправління як одну з цілей сталого розвитку природно-ресурсного потенціалу країни. Згідно з ДСТУ ISO 14024, для паперових виробів передбачена обов’язкова сертифікація ланцюгів постачання деревини для первинної целюлози за стандартами FSC або PEFC. Такий підхід відповідає методичним рекомендаціям щодо екологічних вимог у публічних закупівлях і критеріям, рекомендованим Європейською комісією, та не потребує додаткового аналізу з боку замовника.8 Наявність екологічного сертифіката та маркування згідно з ДСТУ 14024 (ISO 14024, IDT) та сертифіката згідно зі стандартами FSC та/або PEFC - 20%. Наявність тільки сертифіката(ів) відповідно до стандартів FSC та/або PEFC - 0%. Мета: Забезпечення екологічної відповідальності при використанні паперових виробів шляхом дотримання міжнародних стандартів сталого лісокористування та екологічного маркування, що сприяють мінімальному впливу на довкілля протягом усього життєвого циклу продукції.
Строк виконання (поставки): 10%.
Суть критерію: оцінюється строк поставки товару з моменту укладення договору.
Обґрунтування: Якнайшвидше постачання товару є критичним для безперебійного функціонування структурних підрозділів замовника. Через обмежені складські запаси важливим є забезпечення оперативного отримання товару.
Строк виконання (поставки) - до 15 робочих днів з дати укладання договору - 10%.
Строк виконання (поставки) - до 30.05.2025 - 0%.
Ціна тендерної пропозиції вказується із ПДВ (стосується учасників, які є платниками ПДВ. Учасники, які не є платниками ПДВ, подають тендерну пропозицію без ПДВ); відкриті торги проводяться шляхом застосування електронного аукціону».
Слід зазначити, що в Тендерній Документації, було виявлено дискримінаційне відношення до учасників та неправомірно встановлені Замовником неправомірно з метою обмеження конкуренції між учасниками Тендеру, а саме:
1. В Додатку № 1 та № 1.2 Документації п. 3 «Документи, для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі..» Замовником встановлено, що «Підтвердження відповідності паперу вимогам екологічних стандартів. Для підтвердження відповідності офісного паперу екологічним стандартам учасник надає один або декілька з таких документів: Фото або скан упаковки паперу, що містить інформацію (маркування) про наявність сертифіката екологічного маркування, включеного до переліку глобальної мережі екологічного маркування (Global Ecolabelling Network), розміщеного за посиланням (https://globalecolabelling.net/). Копія чинного сертифіката або ліцензії, що підтверджує відповідність продукції екологічним критеріям на відповідну категорію продукції згідно з вимогами ДСТУ ISO 14024 (ISO 14024, IDT) та копія атестата акредитації органу з оцінки відповідності, який видав такий сертифікат, або витяг з реєстру органів, призначених оператором системи екологічного маркування І типу».
ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР» вважає дану вимогу дискримінаційним з наступного:
На ринку паперу в Україні в наявності, як вітчизняні виробники паперу так і світові виробники паперу, що мають екологічне маркування, та яке відповідає найвищим міжнародним стандартам - ISO14024, наприклад :
- екологічне маркування знак Ecolabel.EU (з англ. квітка ЕС ) регіональної програми ЄС;
- екологічне маркування знак «Ecolabel Nordic (Swan)» (з англ. «скандинавський лебідь») у Скандинавських країнах,
- екологічне маркування FSC (Forest Stewardship Council" ) - "Лісова опікунська рада", "міжнародна організація";
- екологічне маркування знак «Blauer Engel» - Німецька програма екологічного маркування,
- Український знак екологічного маркування («Зелений журавлик») - продукція позначена цим знаком має поліпшені показники безпеки та екологічні характеристики, порівняно з продукцією, що відповідає загальнообов’язковим державним нормам безпеки відносно впливів на стан довкілля та здоров’я людини;
- екологічне маркування знак «Singapore Green Label» (з англ.. Зеленая этикетка Сингапура) - Сингапурская схема зеленой маркировки целлюлозно-бумажной продукции. это экомаркировка 1-го типа. Экомаркировка Типа 1 проверяется независимой третьей стороной на основе соображений жизненного цикла. В нем рассматриваются основные воздействия данного продукта на окружающую среду и устанавливаются ограничения для соблюдения, чтобы уменьшить эти воздействия;
та інші знаки екологічного маркування.
Екологічне маркування продукції – це добровільна сертифікація, яка дозволяє визначити екологічні переваги товарів чи послуг відносно продукції аналогічної категорії, що відповідає обов'язковим загальноприйнятим нормам і правилам. Принципи та методи екологічного маркування І типу викладені у стандарті ISO 14024.Згідно з підписаною в 2014 році Угодою про Асоціацію між Україною та Європейським Союзом, обов'язкова сертифікація в Україні відмінена, а добровільна екологічна сертифікація повинна проводитися лише громадськими організаціями, без участі державних органів і бізнесових структур, щоб унеможливити корупцію та комерціалізацію цієї сфери. Зокрема ст. 58 «Маркування та етикетування» Глави 3 Угоди передбачено, що без шкоди для статей 56 та 57 цієї Угоди стосовно технічних регламентів, що стосуються вимог етикетування або маркування, Сторони підтверджують принципи статті 2(2) Угоди ТБТ СОТ стосовно того, що такі вимоги не готуються, не приймаються або не застосовуються з метою створення зайвих перешкод у міжнародній торгівлі. Із цією метою такі вимоги етикетування чи маркування не повинні обмежувати торгівлю більше, ніж це потрібно для виконання законної мети, беручи до уваги ризики, які б виникли в результаті їх невиконання. Відповідно до статті 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», який визначає правові, організаційні та економічні засади акредитації органів з оцінки відповідності в Україні, одним із основних принципів з акредитації с її добровільність.
Здійснення добровільної оцінки відповідності визначені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» (далі — Закон про технічні регламенти), відповідно до якого оцінка відповідності (у тому числі сертифікація) може бути обов’язковою (передбачена технічним регламентом) та добровільною (яка не вимагається технічним регламентом).
Добровільна оцінка відповідності, яка здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, а також на відповідність будь-яким заявленим вимогам. В той же час потрібно зауважити, що виробники паперу, який планується поставляти в даному тендері нашою компанією, знаходяться в країнах Індонезії, Китаю, Європейського союзу. Скаржник позбавлений можливості будь-яким чином змусити виробників паперу отримати екологічні сертифікати та зробити екологічне маркування. В той же час добровільність такої сертифікацїі в Україні, яка встановлена на законодавчому рівні, жодним чином не дозволяє обґрунтувати виробникам паперу обов’язкової необхідності отримання ними екологічного сертифікату або екологічного маркування, для продажу паперу на територію України.
Вимоги документації Виробник 1
Radece Papir Nova d.o.o, ТМ R Copy Виробник 2
PT.Anugrah Kertas Utama, ТМ PaperOne Виробники: відповідає (Так/Ні) вимогам Документації
Підтвердження відповідності паперу вимогам екологічних стандартів.
Для підтвердження відповідності офісного паперу екологічним стандартам учасник надає один або декілька з таких документів:
Фото або скан упаковки паперу, що містить інформацію (маркування) про наявність сертифіката екологічного маркування, включеного до переліку глобальної мережі екологічного маркування (Global Ecolabelling Network), розміщеного за посиланням (https://globalecolabelling.net/).
Копія чинного сертифіката або ліцензії, що підтверджує відповідність продукції екологічним критеріям на відповідну категорію продукції згідно з вимогами ДСТУ ISO 14024 (ISO 14024, IDT) та копія атестата акредитації органу з оцінки відповідності, який видав такий сертифікат, або витяг з реєстру органів, призначених оператором системи екологічного маркування І типу. На пачці не виявлено На пачці не виявлено Виробник 1: Ні
Виробник 2: Ні
В порівняльній таблиці зазначено, що у виробників: Radece Papir Nova d.o.o, ТМ R Copy та PT.Anugrah Kertas Utama, ТМ PaperOne відсутні на упаковці паперу А4 маркування Еcolabel.EU про що надає фото упаковки.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які нададуть копію сертифікату, виданого виробнику, відповідності екологічним критеріям програм екологічного маркування І типу або ліцензійну угоду на право застосування такого маркування в межах програм екологічного маркування саме Еcolabel.EU, The Nordic Swan Ecolabel, Blue Angel, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Слід додати, що аналогічні порушення щодо не відповідності розглядались Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія), рішення № 12198-р/пк-пз від 07.08.2023, розглянувши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Вилайн Груп" від 22 липня 2023 року по закупівлі № UA-2023-06-08-012050-a, щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі та рішення № 17132-р/пк-пз від 25.10.2023, розглянувши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "КОМПАНІЯ УКРКАНЦТОРГ" від 16 жовтня 2023 року по закупівлі № UA-2023-10-12-012379-a, щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі та щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі та рішення № 18699-р/пк-пз від 21.11.2023, розглянувши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «ОФІС КОМФОРТ» від 09.11.2023 по закупівлі № UA-2023-11-07-001813-a.; рішення АМКУ від 26.03.2024 № 5468, розглянувши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «НЬЮВЕКС» по закупівлі № UA-2024-03-12-010062-a; рішення АМКУ від від 14.05.2024 № 8506., розглянувши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «ІМПОРТ ПАПІР» по закупівлі № UA-2024-04-26-011010-a.
×
-
Назва доказу:
Фото Радече
-
Повʼязаний документ:
Фото Радече.pdf
-
-
Назва доказу:
Фото Paper One
-
Повʼязаний документ:
Фото Paper One.jpg
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни у ТД шляхом виключення вимог з тендерної документації. ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР» вважає, що умови, які містяться в тендерній документації, порушують його права та законні інтереси як потенційного учасника та принципи, задекларовані в частині 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивна та не упереджена оцінка тендерних пропозицій, максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням). Також було порушено частину 4 статті 5 Закону, в якій зазначено, що замовник не має права встановлювати будь-які дискримінаційні вимоги до учасників. Відповідно до вище зазначеного та керуючись статтями 3, 5, 11, 18, 22, 23 та 24 Закону України «Про публічні закупівлі». ПРОСИМО: 1. Зобов’язати Замовника прийняти рішення про внесення змін до тендерної документації з метою усунення порушень, зазначених у цій Скарзі.