• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Бензин А-95, Дизельне паливо

Завершена

1 029 800.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 149.00 UAH
Період оскарження: 07.04.2025 17:04 - 27.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірні умови тендерної документації

Номер: 78df2c4ba7494e87bdbacdfb3678a6b7
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-07-013093-a.a1
Назва: Скарга на неправомірні умови тендерної документації
Скарга:
У тендерній документації щодо закупівлі UA-2025-04-07-013093-a, затвердженій рішенням уповноваженої особи замовника (3 Державний пожежно-рятувальний загін Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області) від 07.04.2025 № 88 (далі – Тендерна документація), встановлено умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є неправомірними, і як наслідок, унеможливлюють результативну участь у закупівлі окремих учасників (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»). В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. В наслідок таких дій замовника, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» незаконно позбавлене можливості перемогти у процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами процедури закупівлі.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 21.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 14.04.2025 17:57
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 24.04.2025 12:26
Дата виконання рішення Замовником: 25.04.2025 14:31
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесено зміни до тендерної документації.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ", Дудник Євген 380978546494 fat-32-2@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 2e2684f6875946f6a914147dbc828ee0
Заголовок пункту скарги: Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-04-07-013093-a містить умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480) має намір взяти участь у закупівлі UA-2025-04-07-013093-a, оголошеній 3 Державним пожежно-рятувальним загоном Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області (далі – Замовник). Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-04-07-013093-a містить умови, згідно з якими:
1. Встановлено додаткові вимоги до паливних талонів, які не передбачені законодавством.
2. Встановлено додаткові вимоги до учасників, які є безпідставними.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».

З цього приводу слід зауважити наступне.

1. Щодо додаткових вимог до паливних талонів.
Відповідно до умов пункту 3.2 Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, наведеного у Додатку 1 до Тендерної документації, у складі своєї пропозиції Учасник надає, зокрема, «Зразок талонів/ скретч карток на 5, 10 та 20 літрів».
Крім того, відповідно до умов пункту 1.5. Технічної специфікації до предмета закупівлі, наведеної у Додатку 2 до Тендерної документації, товар повинен відповідати наступній специфікації:
1. Талони/скретч картки А-95 5л, 10л, 20л;
2. Талони/скретч картки Дизельне паливо 5л, 10л, 20л.

Зі змісту зазначених умов вбачається, що замовник допускає до участі у закупівлі лише тих учасників, які зможуть запропонувати талони/скретч картки усіх перелічених номіналів, а саме, 5л, 10л, 20л. Також вбачається, що тендерні пропозиції учасників, які не зможуть запропонувати талони/скретч картки усіх зазначених номіналів, будуть відхилені Замовником.
З цього приводу слід зазначити, що для участі у закупівлі UA-2025-04-07-013093-a, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має намір запропонувати партнерські АЗС «UKRNAFTA», власником яких є ПАТ «УКРНАФТА». При цьому, правовою підставою для здійснення відпуску палива на АЗС «UKRNAFTA» на підставі бланків-дозволів (талонів), емітентом яких є ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», є Договір про партнерство та поставку від 01.04.2025 № 24/02/1578-МТР/25, укладений між ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» та ПАТ «УКРНАФТА».
Зазначеним Договором визначено, що:
- перелік АЗС, ня яких може бути здійснених відпуск палива, визначений у Додатку № 1 до Договору (пункт 1.1. Договору);
- […] Особа, що звертається на АЗС за отриманням Товару з використанням бланку-дозволу вважається належним пред’явником, окрім випадків, коли бланк-дозволу недійсний та/або який не має належних знаків захисту, вказаних в Додатку № 2 (пункт 1.2. Договору);
- Бланк-дозволу (талон) – паперовий бланки, який є документом встановленого зразку та форми, одноразового використання, містять обов’язкові реквізити, та мають визначені ступені захисту, вказані у Додатку № 2 […] (пункт 1.3. Договору);
- Дійсний бланк-дозволу – бланк-дозволу, який при пред’явленні був позитивно ідентифікований (дозволений для обслуговування) в програмному апаратному комплексі і термін дії якого на момент пред’явлення не закінчився (пункт 1.8. Договору);
- […] Передача Товару Постачальником здійснюється шляхом його відпуску через мережу АЗС, визначену у п. 1.1. даного Договору, по факту пред’явлення Покупцем (фактичним держателем) ДІЙСНИХ бланків-дозволу (пункт 2.1. Договору);
- Постачальник НЕ ПРОВОДИТЬ відпуск Товару по погашеному та/або НЕДІЙСНОМУ бланку-дозволу (пункт 3.9. Договору);
- Постачальник зобов’язаний НЕ ЗДІЙСНЮВАТИ відпуск Товару, зокрема, у випадку пред’явлення бланків-дозволів, що є підробленим чи викликає сумніви щодо його відповідності або термін якого скінчився (не відповідає зразкам, наведеним у Додатку № 2 до Договору (пункт 4.1.6. Договору).
При цьому, Додатком № 2 до Договору НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО талонів номіналом 5л. Навіть у разі здійснення ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» емісії паливних талонів номіналом 5л, або талонів інших номіналів, не передбачених Договором, їх обслуговування на АЗС «UKRNAFTA» здійснюватися не буде, оскільки такі номінали не передбачені Договором та не будуть позитивно ідентифіковані (дозволені для обслуговування) в програмному апаратному комплексі, за допомогою якого здійснюється обслуговування талонів.
За таких умов, взяти участь у закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які зможуть запропонувати талони/скретч картки)номіналом саме 5л, що є дискримінаційним по відношенню до ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» є емітентом талонів, зокрема, на бензин А-95 та дизельне паливо, відпуск товару за якими здійснюється відповідно до вимог Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України від 20.05.2008 № 281/171/578/155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 02.09.2008 за № 805/15496, а також відповідно до Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.1997 № 1442.
Невідповідність талонів, які емітує ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», вимогам Замовника щодо на нанесення на талони голографічного зображення, а також зазначення на талонах терміну їх дії, призведе до відхилення тендерної пропозиції, яку буде подано ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Отже, встановлення Замовником таких вимог може призвести до ПОРУШЕННЯ ВИМОГ частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

2. Щодо додаткових вимог до учасників.
Відповідно до умов пункту 1.8. Технічної специфікації до предмета закупівлі, наведеної у Додатку 2 до Тендерної документації, «Офіс або філія постачальника повинні розташовуватися на території м. Кривого Рогу, Дніпропетровської області».
Зі змісту зазначених умов вбачається, що замовник допускає до участі у закупівлі лише тих учасників, які мають офіс або філію, розташований на території м. Кривого Рогу, Дніпропетровської області. Також вбачається, що тендерні пропозиції учасників, які не мають офісу або філії, розташованого на території м. Кривого Рогу, Дніпропетровської області, будуть відхилені Замовником.
З цього приводу слід зазначити, що відповідно до умов пункту 4.1 Розділу І Тендерної документації, предметом закупівлі є «Бензин А-95, Дизельне паливо ДК 021:2015 - 09130000-9 НАФТА І ДИСТИЛЯТИ».
Вимоги до Бензину А-95 та Дизельного палива, які є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927.
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» здійснює продаж нафтопродуктів, в т.ч., Бензину А-95 та Дизельного палива, з неухильним дотриманням вимог законодавства, яке діє у цій сфері, зокрема, вимог Постанови Кабінет Міністрів України від 20.12.1997 № 1442 «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами»; наказу Міністерства палива та енергетики України, Міністерства економіки України, Міністерства транспорту та зв’язку України, Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 20.05.2008 № 281/171/578/155, «Про затвердження Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 2 вересня 2008 р. за № 805/15496 тощо.
Зазначені нормативні акти НЕ ВСТАНОВЛЮЮТЬ вимог до розповсюджувачів нафтопродуктів (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»), відповідно до яких вони були б зобов’язані мати офіс або філію, які розташовані на території певного населеного пункту або адміністративно-територіальної одиниці.
Більше того, факт наявності або відсутності в учасника (постачальника) офісу або філії, розташованих саме на території м. Кривого Рогу, Дніпропетровської області, жодним чином не впливає на якісні, технічні характеристики та споживчі якості товару, який є предметом закупівлі (Бензин А-95, Дизельне паливо).
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має розгалужену мережу представництв (15 одиниць), розташованих по всій території України. Їх перелік, адреси та контактну інформацію можна знайти у відкритому доступі в мережі Інтернет за адресою: https://sites.google.com/view/ukrnafta-postach/.
Разом з цим, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не має офісу або філії, розташованої саме на території м. Кривого Рогу, Дніпропетровської області.
За таких умов, тендерна пропозиція, яка буде подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», буде відхилена Замовником, як така, що не відповідає умовам Тендерної документації.

Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-04-07-013093-a.
2. Додаток 1 до Тендерної документації.
3. Додаток 2 до Тендерної документації.
4. Договір з ПАТ «УКРНАФТА».
5. Зразки талонів.
6. Перелік представництв ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації