• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Коагулянт — сульфат алюмінію (Алюміній сірчанокислий)

Завершена

37 137 600.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 371 376.00 UAH
Період оскарження: 07.04.2025 14:32 - 12.04.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга не неправомірне визначення переможця закупівлі

Номер: 35be26a3f01247c09ca25a09faf41ed7
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-07-008429-a.a1
Назва: Скарга не неправомірне визначення переможця закупівлі
Скарга:
Вих. №247 від 23.04.2025 року Антимонопольний комітет України Постійно діюча адміністративна колегія АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель _____________________________________________ 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, буд. 45 Найменування замовника рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються: КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ВІННИЦЯОБЛВОДОКАНАЛ» Код ЄДРПОУ 03339012 Адреса: 21022, Україна, Вінницька область, Вінниця, ВУЛИЦЯ КИЇВСЬКА, будинок 173 uovinvodokan@vinvk.com.ua Суб’єкт оскарження: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АУЛЬСЬКА ХЛОРОПЕРЕЛИВНА СТАНЦІЯ» Код в ЄДРПОУ 33075701 Місцезнаходження суб’єкта оскарження: смт. Аули Криничанський район Дніпропетровська область 52310 e-mail: tov.ahps@ukr.net Рішення Замовника в процедурі закупівлі, що оскаржується: UA-2025-04-07-008429-a Протокол №311 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 18.04.2025р. СКАРГА на незаконні рішення, дії та бездіяльність Замовника в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ВІННИЦЯОБЛВОДОКАНАЛ» (надалі за текстом – Замовник) 07 квітня 2025 року опублікувало оголошення (ідентифікатор закупівлі UA-2025-04-07-008429-a) щодо проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю «Код ДК 021:2015 — 24310000-0 - "Основні неорганічні хімічні речовини" ( «Коагулянт — сульфат алюмінію (Алюміній сірчанокислий)»). Очікувана вартість закупівлі становить 37 137 600,00 гривень з ПДВ. Для участі в даній закупівлі свої тендерні пропозиції подали чотири учасники: ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» ТОВ "АУЛЬСЬКА ХЛОРОПЕРЕЛИВНА СТАНЦІЯ" – далі Скаржник ТОВ «АЛЬХІМ» ТОВ «НЕО-ХІМ» В результаті проведеного аукціону, відкриття пропозицій учасників, пропозицію учасника ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» було визнано найбільш економічно вигідною. І після оцінки його тендерної пропозиції, Замовник прийняв рішення: 1. Визнати ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ "переможцем процедури відкритих торгів Коагулянт — сульфат алюмінію (Алюміній сірчанокислий)(код ДК 021:2015- 24310000-0: Основні неорганічні хімічні речовини),та прийняти рішення про намір укласти договір з ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ "відповідно до п. 49 Особливостей та частини 1 статті 33 Закону. 2. Оприлюднити в електронній системі закупівель рішення про намір укласти договір про закупівлю у порядку передбаченому Особливостями та ст. 33 Закону. (Протокол Уповноваженої особи Замовника надається). Скаржник, ознайомившись зі змістом тендерної пропозиції Переможця, вважає його пропозицію такою, що не відповідає вимогам тендерної документації Замовника, а рішення Замовника необґрунтованим, хибним та незаконним, виходячи з наступного: І Оголошення про проведення процедури закупівлі містить документ «ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ відкритих торгів з особливостями на закупівлю «Код ДК 021:2015 — 24310000-0 - "Основні неорганічні хімічні речовини" ( «Коагулянт — сульфат алюмінію (Алюміній сірчанокислий))», що затверджено рішенням уповноваженої особи протокол від 07 квітня 2025 року. П.п.1.1.розділу 3 Документації Замовником визначено: Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації: …. - інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію (у разі потреби (плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі) (у разі встановлення даної вимоги в Додатку 2) – згідно Додатку 2 до цієї тендерної документації; Розділ 3 Додатку 1 інформація, яка надається учасником (для учасників - юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців), Замовником вимагаються документи: …. 9. Довідку на фірмовому бланку за підписом керівника (або Уповноваженої особи), скріплену печаткою (у разі використання) про необхідні якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі відповідно до Додатку 2. У складі тендерної пропозиції ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» відсутня довідка, технічна специфікація якої передбачена додатком 2 до тендерної документації, що не відповідає вимогам тендерної документації Замовника. Скаржник також переконаний, що вказане порушення не є невідповідністю, що підпадає під дію п.43 Особливостей, оскільки таке порушення фактично вказує на неспроможність учасника належним чином підготувати свою тендерну пропозицію відповідно до вимог документації Замовника. В той час, Скаржник хоче звернути увагу на те, що Скаржник, приймаючи участь в даній закупівлі, повністю виконав вимоги тендерної документації Замовника, та надав проект договору, що повністю відповідає вимогам тендерної документації Замовника. З огляду на викладене, Замовником неправомірно визначено ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» переможцем закупівлі, оскільки його пропозиція не відповідає вимогам тендерної документації Замовника, а тому наявні підстави для задоволення Скарги в цій частині. ІІ Оголошення про проведення процедури закупівлі містить документ «ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ відкритих торгів з особливостями на закупівлю «Код ДК 021:2015 — 24310000-0 - "Основні неорганічні хімічні речовини" («Коагулянт — сульфат алюмінію (Алюміній сірчанокислий))», що затверджено рішенням уповноваженої особи протокол від 07 квітня 2025 року. П.п.1.1.розділу 3 Документації Замовником визначено: Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації: …. - інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію (у разі потреби (плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі) (у разі встановлення даної вимоги в Додатку 2) – згідно Додатку 2 до цієї тендерної документації; Розділ 3 Додатку 1 інформація, яка надається учасником (для учасників - юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців), Замовником вимагаються документи: 1. Довідку, складена у довільній формі, за підписом уповноваженої особи Учасника та завірена печаткою (у разі використання) яка містить відомості про учасника: а) реквізити (місце знаходження, телефон, факс, електронна адреса); б) керівництво (посада, прізвище, ім’я, по батькові); в) інформація про реквізити банківського рахунку, на який буде здійснюватися оплата за договором. … 7. Учасник має надати довідку (за підписом уповноваженої особи Учасника та завірені печаткою (за наявності)) в довільній формі з інформацією про систему оподаткування по якій працює учасник закупівлі, тобто про сукупність податків і зборів (обов'язкових платежів), що сплачується учасником закупівлі в порядку, який встановлений відповідними законами до бюджетів різних рівнів, а також до державних цільових фондів (наприклад вказати чи учасник є платником ПДВ, податку на прибуток, інше … 10. Довідку на фірмовому бланку за підписом керівника (або Уповноваженої особи), скріплену печаткою (у разі використання) про згоду з умовами договору згідно Додатку 3 Документації. … 12. Довідку на фірмовому бланку (у разі використання) за підписом керівника (уповноваженої особи), скріплену печаткою (у разі використання) з інформацією про кінцевого бенефіціарного власника учасника юридичної особи. На підтвердження зазначених вимог, учасник ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» надав: - довідка вих. №14/04/04 від 14.04.2025 про кінцевого бенефіціарного власника, яка не містить підпису уповноваженої особи та печатки, що не відповідає вимогам тендерної документації Замовника. - довідка вих. №14/04/06 від 14.04.2025 про Учасника, яка не містить підпису уповноваженої особи та печатки, що не відповідає вимогам тендерної документації Замовника. - довідка вих. №14/04/08 від 14.04.2025 про систему оподаткування Учасника, яка не містить підпису уповноваженої особи та печатки, що не відповідає вимогам тендерної документації Замовника. - довідка вих. №14/04/12 від 14.04.2025 про згоду з умовами договору, яка не містить підпису уповноваженої особи та печатки, що не відповідає вимогам тендерної документації Замовника. Скаржник, звертає увагу на те, що інша частина зазначених довідок чи листів які вимагає Замовник не містить обов’язкової вимоги щодо наявності підпису уповноваженої особи та печатки. При цьому, в п. 1 Приміток додатку 1 Документації зазначено: 1. Копії усіх сторінок (що містять текст) тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі повинні містити підпис уповноваженої посадової особи учасника процедури закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбитки печатки учасника (у разі використання) (ця вимога не стосується учасників, які здійснюють діяльність без печатки згідно з чинним законодавством), за винятком оригіналів чи нотаріально завірених документів, виданих учаснику іншими організаціями (підприємствами, установами). При цьому, п. 7 Приміток додатку 1 Документації зазначено: … У випадку ненадання учасником інформації та/або документів передбачених вимогами тендерної документації та/або довідок та/або надання її/їх не у відповідності до вимог передбачених тендерною документацією та електронною тендерною документацією або не в спосіб передбачений тендерною документацією та електронною тендерною документацією учасник вважається таким, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та підлягає відхиленню. Скаржник також переконаний, що вказане порушення не є невідповідністю, що підпадає під дію п.43 Особливостей, оскільки такі порушення фактично вказують на неспроможність учасника належним чином підготувати свою тендерну пропозицію. В той час, Скаржник хоче звернути увагу на те, що Скаржник, приймаючи участь в даній закупівлі, повністю виконав вимоги тендерної документації Замовника, у разі зазначення такої вимоги, Скаржник підписав документи належним чином, завірив їх печаткою, якщо це не передбачено, то – ні, що повністю відповідає вимогам тендерної документації Замовника. З огляду на викладене, Замовником неправомірно визначено ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» переможцем закупівлі, оскільки його пропозиція не відповідає вимогам тендерної документації Замовника, а тому наявні підстави для задоволення Скарги в цій частині. ІІІ Оголошення про проведення процедури закупівлі містить документ «ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ відкритих торгів з особливостями на закупівлю «Код ДК 021:2015 — 24310000-0 - "Основні неорганічні хімічні речовини" ( «Коагулянт — сульфат алюмінію (Алюміній сірчанокислий))», що затверджено рішенням уповноваженої особи протокол від 07 квітня 2025 року. П.п.1.1.розділу 3 Документації Замовником визначено: Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації: …. - проект договору про закупівлю - згідно Додатку 3 до цієї тендерної документації; В п. 21 Розділу 3 Додатку 1 інформація, яка надається учасником (для учасників - юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців), міститься вимога Замовника, що Учасник має надати: 21. Інші документи, передбачені вимогами цієї тендерної документації. У складі тендерної пропозиції ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» відсутній проект договору про закупівлю, що передбачено Додатком 3 до тендерної документації, що не відповідає вимогам тендерної документації Замовника. Скаржник також переконаний, що вказане порушення не є невідповідністю, що підпадає під дію п.43 Особливостей, оскільки таке порушення фактично вказує на неспроможність учасника належним чином підготувати свою тендерну пропозицію відповідно до вимог документації Замовника. В той час, Скаржник хоче звернути увагу на те, що Скаржник, приймаючи участь в даній закупівлі, повністю виконав вимоги тендерної документації Замовника, та надав проект договору, що повністю відповідає вимогам тендерної документації Замовника. З огляду на викладене, Замовником неправомірно визначено ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» переможцем закупівлі, оскільки його пропозиція не відповідає вимогам тендерної документації Замовника, а тому наявні підстави для задоволення Скарги в цій частині. Зважаючи на викладене вище, Замовник прийняв протиправне рішення про обрання переможцем процедури закупівлі ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ», у зв’язку з невідповідністю тендерної пропозиції вимогам тендерної документації. Протиправні дії Замовника полягають у дискримінаційному підході до розгляду тендерних пропозицій учасників аукціону, не відхиливши тендерну пропозицію учасника якого обрано переможцем закупівлі, яка не відповідає всім умовам тендерної документації, це призвело до спотворення результатів торгів і дискримінації учасників. При цьому, протиправні дії Замовника, що полягають у не відхиленні тендерної пропозиції ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ», з огляду на невідповідність його тендерної пропозиції всім вимогам тендерної документації Замовника, призвели до неможливості Скаржника потенційно бути обраним переможцем в даній закупівлі, з огляду на те, що Скаржник виконав усі вимоги тендерної документації Замовника, чим порушив наші права та інтереси. Внаслідок чого, стало недотримання та порушення Замовником основних принципів здійснення публічних закупівель, закріплених у Законі України «Про публічні закупівлі», зокрема: - принцип добросовісної конкуренції; - принцип недискримінації учасників та рівне ставлення до них; - принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Скаржник вважає рішення Замовника про обрання переможцем процедури закупівлі ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» незаконним, протиправним, дискримінаційним, прийнятим з грубим порушенням норм чинного законодавства у сфері здійснення публічних закупівель. Скаржник вважає, що Замовник неналежним чином здійснив оцінку та розгляд тендерних пропозицій, не дослідив належним чином документи тендерної пропозиції, що призвело до порушення права Скаржника бути обраним переможцем по закупівлі, оскільки наша тендерна пропозиція відповідає умовам тендерної документації, порушені права як учасника закупівлі на об’єктивну та неупереджену оцінку тендерної пропозиції, рівне ставлення до учасників закупівлі. Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про обрання переможцем процедури закупівлі ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ». Відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі Закон), з урахуванням правової норми абзацу третього пункту 56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (надалі - Особливості) скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю. Пунктом 52 Особливостей визначено, що оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Пунктом 17 частини 1 статті 1 Закону передбачено, що «орган оскарження - це Антимонопольний комітет України». Згідно пункту 30 частини 1 статті 1 Закону суб'єкт оскарження в органі оскарження - це фізична чи юридична особа, яка звернулася до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи. Згідно з ч.1 п.53 Особливостей скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель. В ст. 18 Закону наведено вичерпний перелік підстав, за яких скарга Учасника може бути залишена без розгляду, а саме: «1) суб’єкт оскарження подає скаргу щодо того самого порушення, у тій самій процедурі закупівлі та з тих самих підстав, що вже були предметом розгляду органу оскарження і щодо яких органом оскарження було прийнято відповідне рішення; 2) скарга не відповідає вимогам частин другої, п’ятої, восьмої та дев’ятої цієї статті; 3) замовником відповідно до цього Закону усунуто порушення, зазначені в скарзі; 4) до моменту оприлюднення скарги замовником прийнято рішення про відміну тендеру чи визнання його таким, що не відбувся, відміну переговорної процедури закупівлі, крім випадку оскарження будь-якого з цих рішень.». Скарга подана в межах строку на оскарження, встановленого електронною системою закупівель. Підстави, для залишення скарги без розгляду, що передбачені законодавством України – відсутні. Ч.3 ст.12 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлює, що електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам, обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням непорушності даних про учасників і їхніх пропозицій під час проведення процедури закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій. Враховуючи зазначене та керуючись нормами чинного законодавства України в сфері публічних закупівель, вважаємо, що Замовником не дотримано положення щодо оцінки тендерних пропозицій учасників, чим порушено ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» та такі принципи здійснення державних закупівель як недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій, принцип об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, та як результат неправомірно відхилено пропозицію Учасника - Скаржника, яка повністю відповідає вимогам тендерної документації Замовника, чим порушено права Скаржника, який належним чином підготував тендерну пропозицію та виконав усі вимоги тендерної документації Замовника та неправомірно визнано переможцем процедури закупівлі учасника, пропозиція якого не відповідає вимогам тендерної документації Замовника. Одночасно, Замовником порушена правова норма п.4 ст.10, ст.11 Закону, яка зобов’язує Замовника забезпечити рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі. Виходячи з вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 8, 11, 18, 22, 23, 25, 28, 30 Закону, пунктами 28, 52, 53, 56 Особливостей, ПРОСИМО: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Встановити наявність порушення законодавства Замовником при проведенні процедури закупівлі за ідентифікатором: UA-2025-04-07-008429-a з підстав, що викладені в самій скарзі. 3.Зобов’язати Замовника – КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ВІННИЦЯОБЛВОДОКАНАЛ» скасувати рішення про визначення переможцем процедури закупівлі ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» в закупівлі UA-2025-04-07-008429-a Директор ТОВ «АХПС» Ігор ДОНЧЕНКО
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 05.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.04.2025 15:31
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 07.05.2025 17:26
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АУЛЬСЬКА ХЛОРОПЕРЕЛИВНА СТАНЦІЯ», Водопян Наталія 038569590514 2774375@UKR.NET

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: bb452586dd104d7ebaa668532179c85d
Заголовок пункту скарги: Невідповідність тендерної пропозиції переможця вимогам документації Замовника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: невідповідність поданих документів вимогам тендерної документації та ненадання документів що передбачено умовами документації Замовника
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір