• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Частини гірничо-шахтного обладнання

Завершена

16 012 750.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 80 064.00 UAH
Період оскарження: 05.04.2025 17:39 - 11.04.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника

Номер: c52e0d71323a44ce9a46b7229709a43e
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-05-000539-a.c1
Назва: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга:
Дата розгляду скарги: 22.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 14.05.2025 16:25
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 27.05.2025 12:40
Автор: АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ХАРКІВСЬКИЙ МАШИНОБУДІВНИЙ ЗАВОД "СВІТЛО ШАХТАРЯ", Павло Самойлов +380952316480 trtkop43@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: fc5ccc34df6e4bd7add6ef12599290eb
Заголовок пункту скарги: Незаконне відхилення пропозиції АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ХАРКІВСЬКИЙ МАШИНОБУДІВНИЙ ЗАВОД "СВІТЛО ШАХТАРЯ"
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Замовник Тендерної документацією встановив наступні Кваліфікаційні критерії та Документи, які підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям, а саме:
1. Кваліфікаційний критерій: Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
Документи, які підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям:
1.1. Довідка в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів (не менше трьох договорів) у сфері вугільної галузі. Під аналогічним договором слід розуміти договір на постачання товару за «код ДК 021:2015 - 42410000-3 - Підіймально-транспортувальне обладнання - Частини гірничо-шахтного обладнання», укладений із Замовником в розумінні Закону. Загальна сума наданих аналогічних договорів повинна бути не менше ніж очікувана вартість предмета закупівлі.
1.2. На підтвердження досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів, Учасник має надати:
- не менше 3 копій договорів, зазначених у довідці у повному обсязі (з усіма укладеними додатковими угодами, додатками та специфікаціями до договору),
- копії документів на підтвердження виконання договорів, зазначених в наданій Учасником довідці: видаткові накладні та податкові накладні,
- листи-відгуки (оригінал) від замовника(-ів), з яким (-и) були укладені аналогічні договори, зазначених в наданій Учасником довідці.
Лист-відгук повинен містити посилання на номер та дату аналогічного договору, зазначеного в наданій Учасником довідці. Зміст листа-відгука повинен підтверджувати якісне виконання договору та відсутність пред’явлених позовів та претензій у зв’язку з неналежним виконанням зобов’язань.

При подачі Тендерної пропозиції фактично виконав вимогу Тендерної документації АТ «СВІТЛО ШАХТАРЯ», а саме у складі тендерної пропозиції надав
- Довідку у довільні формі “8. Досвід виконання аналогічних договорів.pdf” у якій зазначив:
"…АТ «СВІТЛО ШАХТАРЯ» в рамках участі у процедурі відкритих торгів (з особливостями) на закупівлю товару «код ДК 021:2015 - 42410000-3 - Підіймально-транспортувальне обладнання - Частини гірничо-шахтного обладнання» підтверджує що за минулий час виконав аналогічні за предметом закупівлі договори (не менше трьох договорів) у сфері вугільної галузі.
АТ «СВІТЛО ШАХТАРЯ» надає копії наступних документів без вказання вартісних даних які складають комерційну тайну та підтверджує що сума виконаних зобов’язань нашим підприємством перед Замовниками за цими договорами становить не менше очікуваної ДП «Добропіллявугілля-видобуток» вартості закупівлі (16 012 750 грн без ПДВ):
копію договору № 4198-ПУ від 01.05.23р., специфікації від 30.08.24р., лист-відгук та підтверджувальні документи про виконання зобов’язань на суму не менше 44 млн.грн.
копію договору № 13061-ПУ-УМТС-М від 02.08.24р., специфікації від 06.08.24р., лист-відгук та підтверджувальні документи про виконання зобов’язань на суму не менше 0,5 млн.грн.
копію договору № 4325-ПУ від 01.01.24р., специфікації від 19.08.24р., лист-відгук та підтверджувальні документи про виконання зобов’язань на суму не менше 0,7 млн.грн."


Вказані документи, оформлені АТ "СВІТЛО ШАХТАРЯ" з ПрАТ «ДТЕК ПАВЛОГРАДВУГІЛЛЯ». Прицьому останнє повністю підпадає під вимоги Тендерної документації, оскільки Відповідно до п. 4 ч. 4 ст. 2 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) категорії замовників, що використовуються у цьому Законі: юридичні особи та/або суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, зазначені у п. 4 ч. 1 цієї статті.
Згідно п. 4 ч. 1 ст. 2 Закону до замовників, які здійснюють закупівлі відповідно до цього Закону, належать юридичні особи та/або суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання, визначених ч. 2 цієї статті, та відповідають хоча б одній з таких ознак: наявність спеціальних або ексклюзивних прав - прав, наданих у межах повноважень органом державної влади або органом місцевого самоврядування на підставі будь-якого нормативно-правового акта та/або акта індивідуальної дії, що обмежують провадження діяльності у сферах, визначених цим Законом, однією чи кількома особами, що істотно впливає на здатність інших осіб провадити діяльність у зазначених сферах.
Пунктом 3. ч. 2 Закону встановлено, що для цілей п. 4 ч. 1 цієї статті діяльність в окремих сферах господарювання - діяльність, що здійснюється в одній або декількох із таких сфер:
- забезпечення виробництва, передачі, розподілу, купівлі-продажу, постачання електричної енергії споживачам, диспетчерське управління та забезпечення відпуску електричної енергії до/з системи передачі/розподілу та забезпечення функціонування ринку електричної енергії "на добу наперед" і внутрішньодобового ринку електричної енергії та балансуючий ринок електричної енергії та організація купівлі-продажу електричної енергії на цих ринках;
- розробка родовищ нафти і газу, родовищ вугілля та інших видів твердого палива, видобуток нафти, вугілля та інших видів твердого палива.
Відповідно до витягів з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ДТЕК ПАВЛОГРАДВУГІЛЛЯ», підпадають під поняття “Замовник” оскільки здійснюють діяльність у сфері постачання електричної енергії та видобутку вугілля.

Незважаючи на це, Замовник у зауваженнях вказує наступне: «АТ «ХАРКІВСЬКИЙ МАШИНОБУДІВНИЙ ЗАВОД «СВІТЛО ШАХТАРЯ» надав аналогічні договори з ПРИВАТНИМ АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ «ДТЕК ПАВЛОГРАДВУГІЛЛЯ». ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ДТЕК ПАВЛОГРАДВУГІЛЛЯ» не підпадає під ознаки, відображені у частині 1 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі» та не є Замовником в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі». Також надані аналогічні договори не містять зазначення код ДК 021:2015 - 42410000-3 - Підіймально-транспортувальне обладнання». Таким чином АТ «ХАРКІВСЬКИЙ МАШИНОБУДІВНИЙ ЗАВОД «СВІТЛО ШАХТАРЯ» не виконав вимоги ч.1 Додаток №1.»

Додатково на вказане зауваження, АТ «СВІТЛО ШАХТАРЯ» надав роз’яснення щодо відповідності ПРИВАТНИМ АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ «ДТЕК ПАВЛОГРАДВУГІЛЛЯ» ознакам «Замовника» у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», а саме Документ «2. ПУ Замовник за договорами.pdf», в якому вказав:
«…Зауваженням до тендерної пропозиції, від уповноваженої особи з публічних закупівель ДП «Добропіллявугілля-видобуток» є те, що ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ДТЕК ПАВЛОГРАДВУГІЛЛЯ» не підпадають під ознаки, відображені у частині 1 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі» та не є Замовником в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі».
АТ «СВІТЛО ШАХТАРЯ» не погоджується із вищевикладеним та повідомляє наступне.
Відповідно до п. 4 ч. 4 ст. 2 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) категорії замовників, що використовуються у цьому Законі: юридичні особи та/або суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, зазначені у п. 4 ч. 1 цієї статті. Згідно п. 4 ч. 1 ст. 2 Закону до замовників, які здійснюють закупівлі відповідно до цього Закону, належать юридичні особи та/або суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання, визначених ч. 2 цієї статті, та відповідають хоча б одній з таких ознак: наявність спеціальних або ексклюзивних прав - прав, наданих у межах повноважень органом державної влади або органом місцевого самоврядування на підставі будь-якого нормативно-правового акта та/або акта індивідуальної дії, що обмежують провадження діяльності у сферах, визначених цим Законом, однією чи кількома особами, що істотно впливає на здатність інших осіб провадити діяльність у зазначених сферах.
Пунктом 3. ч. 2 Закону встановлено, що для цілей п. 4 ч. 1 цієї статті діяльність в окремих сферах господарювання - діяльність, що здійснюється в одній або декількох із таких сфер:
- забезпечення виробництва, передачі, розподілу, купівлі-продажу, постачання електричної енергії споживачам, диспетчерське управління та забезпечення відпуску електричної енергії до/з системи передачі/розподілу та забезпечення функціонування ринку електричної енергії "на добу наперед" і внутрішньодобового ринку електричної енергії та балансуючий ринок електричної енергії та організація купівлі-продажу електричної енергії на цих ринках;
- розробка родовищ нафти і газу, родовищ вугілля та інших видів твердого палива, видобуток нафти, вугілля та інших видів твердого палива.
Відповідно до витягів з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ДТЕК ПАВЛОГРАДВУГІЛЛЯ» підпадає під поняття “Замовник” оскільки здійснюють діяльність у сфері постачання електричної енергії та видобутку вугілля.»
Додатковго

Додатково під час усунення "зауважень" АТ СВІТЛО ШАХТАРЯ" вкладує Ланцюжок Договорів, превиних документів та податкових накладних на постачання та Листи-відгуки а постачання продукції від Виробника АТ СВІТЛО ШАХТАРЯ, через ДІЛЕРА (ТОВ КОРУМ ТРЕЙДІНГ) та ПРЕДСТАВНИКА за Довіреністю (ТОВ РЕМТЕХ-ДНІПРО) до Кінцевого ЗАмовника, яким є ДП «Добропіллявугілля-видобуток» (лист "2. Щодо підтвердження досвіду виконання аналогічн. дог.pdf" ):

Незважаючи на вище вказане АТ «СВІТО ШАХТАРЯ» додатково додає до своєї Тендерної пропозиції 3 Комплекти Договір+Специцікація+Видаткова накладна+ Податкова Накладна + Відгук від покупця за якими кінцевим замовником та вантажоотримувачем було ДП «Добропіллявугілля-видобуток», фактично постачання за цими договорами було через Ділера ТОВ «КОРУМ ТРЕЙДІНГ» та за дорученням через ТОВ "РЕМТЕХ-ДНІПРО" (Свідоцтва дилера та Довіреність додається) сума за доданими Договорами перевищує суму вартості закупівлі (16 012 750 грн без ПДВ).:
- Договір СШ543-21 між АТ «СВІТЛО ШАХТАРЯ» та ТОВ «КОРУМ ТРЕЙДІНГ» (щодо постачання від КОРУМ ТРЕЙДІНГ до ДП «Добропіллявугілля-видобуток» Договор № 157-22ШУД та Договір№ 261-22ШУД;
- Договір СШ104-23 між АТ «СВІТЛО ШАХТАРЯ» та ТОВ «КОРУМ ТРЕЙДІНГ» (щодо постачання від КОРУМ ТРЕЙДІНГ до ДП «Добропіллявугілля-видобуток» Договір 614-23 ШУД)
- Договір р СШ374-23 між АТ «СВІТЛО ШАХТАРЯ» та ТОВ «КОРУМ ТРЕЙДІНГ» (щодо постачання від ТОВ "РЕМТЕХ-ДНІПРО" до ДП «Добропіллявугілля-видобуток» Договір 1567-21ШУД);
У Договорах між ділерами та ДП «Добропіллявугілля-видобуток» (які також додаються) вказано ідентифікатори закупівлі за якими замовник може перевірити факт виконання Договорів. Також цим листом АТ «СВІТЛО ШАХТАРЯ» підтверджує що саме АТ «СВІТЛО ШАХТАРЯ» було виробником запчастин у наведених договорах.

На підптвердження ДІЛЕРСТВА та ПРЕДСТАВНИЦТВА АТ "СВІТЛО ШАХТРЯ" додяє сертифікати ділера та довіренність:

Свідоцтво дилера АТ Світло Шахтаря - Корум Трейдінг 2022р. - №2185 від 18.12.2021
Довіренність №1-0300 від 9.11.21
Свідоцтво дилера АТ Світло Шахтаря - Корум Трейдінг 2021р.- №17 від 04.01.2021

Наданими пакетами документів за Ланцюгом "ВИРОБНИК-ДІЛЕР (ПРЕДСТАНИК) - ЗАМОВНИК "- АТ "СВІТЛО ШАХТАРЯ" підтвердив доствід виконання аналогічних договорів для Замовників в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі»


Незважаючи на це та чинне Законодавство уповноважена особа Замовника Волик Віта Віталіївна на власний розсуд приймає рішення, що «ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ДТЕК ПАВЛОГРАДВУГІЛЛЯ» не підпадає під ознаки, відображені у частині 1 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі» та не є Замовником в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі». Таким чином, АТ «ХАРКІВСЬКИЙ МАШИНОБУДІВНИЙ ЗАВОД «СВІТЛО ШАХТАРЯ» не виконав вимоги ч.1 Додаток №1.»

Також уповноважена особа Замовника Волик Віта Віталіївнана власний розсуд приймає рішення, що Договір №157-22 ШУД від 11.02.2022р, Договір №261-22 ШУД від 11.03.2022р.,Договір №614-23 ШУД від 04.06.2023р., укладені між ДП «Добропіллявугілля-видобуток» та ТОВ «КОРУМ ТРЕЙДІНГ» та Договір №1567-21 ШУД від 24.12.2021р., укладений між ДП «Добропіллявугілля-видобуток» та ТОВ «РЕМТЕХ-ДНІПРО» не можуть розглядатися Замовником як підтвердження відповідності АТ «ХАРКІВСЬКИЙ МАШИНОБУДІВНИЙ ЗАВОД «СВІТЛО ШАХТАРЯ» кваліфікаційним критеріям
Замовника та ігнорує наявні Сертифікати ділера та Довіренність які вкладенні у картки Закупівель у Системі ПРОЗОРО у відповідних до договорах, чим підтверджується що ще на стадії подання пропозиції та її прийняння у 2021 та 2022 роках, АТ "СВІТЛО ШАХТАРЯ" вже був стороною Закупівлі та заявлявся ДІЛЕРОМ та ПРЕДСТАНИКОМ які виробник товару, та на підтвердження цього і було додато Ланцющок Документів


Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена з наведеної Замовником підстави.
Враховуючи інформацію, наведену в мотивувальній частині рішення, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з підстав, наведених у протоколі.
Неправомірно відхиливши Пропозицію Скаржника з підстав, наведених у протоколі, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей. Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі
порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній 19 специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендернудокументацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення Пропозиції Скаржника.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника