-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Наконечник для забезпечення підготовки та участі національної збірної команди України зі стрільби з лука в міжнародних змаганнях ДК 021:2015:37460000-0: Ігри на влучність, настільні ігри та інвентар (наказ 1756)
Завершена
420 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 100.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 100.00 UAH
Період оскарження:
04.04.2025 16:32 - 22.04.2025 00:00
Скарга
Скасована
КЕП
Порушення принципів прозорості, економії та конкуренції у процедурі закупівлі наконечників для національної збірної України зі стрільби з лука (ID: UA-2025-04-04-011521-a)
Номер:
bc80e10f356c49b0b342db3809631152
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-04-04-011521-a.a1
Назва:
Порушення принципів прозорості, економії та конкуренції у процедурі закупівлі наконечників для національної збірної України зі стрільби з лука (ID: UA-2025-04-04-011521-a)
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Снимок экрана 2025-04-11 в 13.09.50.png 11.04.2025 15:44
- ТД ВТ з Особливостями наконечники.docx 11.04.2025 15:44
- Снимок экрана 2025-04-11 в 14.15.01.png 11.04.2025 15:44
- Снимок экрана 2025-04-11 в 13.14.09.png 11.04.2025 15:44
Причина:
Період оскарження закінчився
Дата скасування:
22.04.2025 00:00
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
3e876008aa3148fbaae8fdd70c90f893
Заголовок пункту скарги:
Порушення принципів Закону України "Про публічні закупівлі", зокрема:
Принципу прозорості (ст. 5);
Принципу економії бюджетних коштів (ст. 5);
Принципу недискримінації та конкуренції (ст. 5).
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
Відсутність чіткої відповіді на запитання учасника щодо допуску аналогів:
10 квітня 2025 року о 16:58 ми звернулися до замовника — Державної установи "Управління збірних команд та забезпечення спортивних заходів "Укрспортзабезпечення" — із запитанням через систему ProZorro: чи готова національна збірна України зі стрільби з лука використовувати наконечники іншої торгової марки (наприклад, Focus Archery), якщо вони відповідають технічним вимогам (вольфрам, вага 100-120 гранів, сумісність зі стрілами Easton X10, 12 наконечників в упаковці)? Ми також зазначили, що аналоги коштують дешевше (107€ за комплект проти 294.73€ у тендері). 11 квітня 2025 року о 09:20 замовник відповів формально, пославшись на пункт 2.3 розділу 2 тендерної документації (представник виду спорту), але не передав запитання збірній і не надав їхньої позиції. Період уточнень закінчився 11 квітня 2025 року о 00:00, і ми не змогли отримати офіційного підтвердження, що аналоги допустимі. Це унеможливило нашу участь у тендері, що є порушенням принципу прозорості (ст. 5 Закону).
Завищена очікувана вартість тендеру:
Очікувана вартість тендеру становить 420,000 грн за 30 комплектів (по 12 наконечників), що дорівнює 8,842€ (за курсом 47,50 грн/євро), або 294.73€ за комплект. На ринку України доступні аналоги, які відповідають технічним вимогам: Focus Archery — 107€ за комплект (3,210€ за 30 комплектів), Easton X10 Ballistic Tungsten — 272€ за комплект (8,160€ за 30 комплектів). Використання Focus Archery дозволило б заощадити 5,632€ (63.7% від очікуваної вартості). Замовник не провів належного дослідження ринку, що є порушенням принципу економії бюджетних коштів (ст. 5 Закону).
Потенційна дискримінація через вказівку конкретного бренду:
У тендерній документації (Додаток 4) вказано "наконечники вольфрамові X10 Ballistic Tungsten або еквівалент". Проте замовник не підтвердив, чи готова збірна використовувати аналоги, що створює ризик відхилення пропозицій з еквівалентами. Це обмежує конкуренцію, адже учасники, які пропонують дешевші аналоги, не можуть бути впевненими, що їхні пропозиції приймуть. Таке формулювання може бути дискримінаційною умовою, що порушує принцип недискримінації та конкуренції (ст. 5 Закону).
Технічна невідповідність через допуск еквівалентів:
Спортсмени національної збірної України зі стрільби з лука вже використовують стріли та наконечники Easton. Допуск еквівалентів у тендері може призвести до використання товарів різних виробників (наприклад, стріли Easton + наконечники Focus), що є недопустимим з точки зору зручності заміни та правил змагань (зокрема, World Archery вимагає одноманітність інвентарю для стабільності характеристик). Замовник не врахував цю проблему, що свідчить про недбалість у підготовці тендеру.
Ознаки корупційних дій:
Завищена очікувана ціна (294.73€ за комплект проти 107€ за Focus), акцент на конкретному бренді (Easton) та уникнення конкретики у відповідях можуть вказувати на корупційні дії, спрямовані на лобіювання певного постачальника. Це дозволяє закупити дорожчий товар за бюджетні кошти, незважаючи на наявність дешевших аналогів без різниці в якості.
10 квітня 2025 року о 16:58 ми звернулися до замовника — Державної установи "Управління збірних команд та забезпечення спортивних заходів "Укрспортзабезпечення" — із запитанням через систему ProZorro: чи готова національна збірна України зі стрільби з лука використовувати наконечники іншої торгової марки (наприклад, Focus Archery), якщо вони відповідають технічним вимогам (вольфрам, вага 100-120 гранів, сумісність зі стрілами Easton X10, 12 наконечників в упаковці)? Ми також зазначили, що аналоги коштують дешевше (107€ за комплект проти 294.73€ у тендері). 11 квітня 2025 року о 09:20 замовник відповів формально, пославшись на пункт 2.3 розділу 2 тендерної документації (представник виду спорту), але не передав запитання збірній і не надав їхньої позиції. Період уточнень закінчився 11 квітня 2025 року о 00:00, і ми не змогли отримати офіційного підтвердження, що аналоги допустимі. Це унеможливило нашу участь у тендері, що є порушенням принципу прозорості (ст. 5 Закону).
Завищена очікувана вартість тендеру:
Очікувана вартість тендеру становить 420,000 грн за 30 комплектів (по 12 наконечників), що дорівнює 8,842€ (за курсом 47,50 грн/євро), або 294.73€ за комплект. На ринку України доступні аналоги, які відповідають технічним вимогам: Focus Archery — 107€ за комплект (3,210€ за 30 комплектів), Easton X10 Ballistic Tungsten — 272€ за комплект (8,160€ за 30 комплектів). Використання Focus Archery дозволило б заощадити 5,632€ (63.7% від очікуваної вартості). Замовник не провів належного дослідження ринку, що є порушенням принципу економії бюджетних коштів (ст. 5 Закону).
Потенційна дискримінація через вказівку конкретного бренду:
У тендерній документації (Додаток 4) вказано "наконечники вольфрамові X10 Ballistic Tungsten або еквівалент". Проте замовник не підтвердив, чи готова збірна використовувати аналоги, що створює ризик відхилення пропозицій з еквівалентами. Це обмежує конкуренцію, адже учасники, які пропонують дешевші аналоги, не можуть бути впевненими, що їхні пропозиції приймуть. Таке формулювання може бути дискримінаційною умовою, що порушує принцип недискримінації та конкуренції (ст. 5 Закону).
Технічна невідповідність через допуск еквівалентів:
Спортсмени національної збірної України зі стрільби з лука вже використовують стріли та наконечники Easton. Допуск еквівалентів у тендері може призвести до використання товарів різних виробників (наприклад, стріли Easton + наконечники Focus), що є недопустимим з точки зору зручності заміни та правил змагань (зокрема, World Archery вимагає одноманітність інвентарю для стабільності характеристик). Замовник не врахував цю проблему, що свідчить про недбалість у підготовці тендеру.
Ознаки корупційних дій:
Завищена очікувана ціна (294.73€ за комплект проти 107€ за Focus), акцент на конкретному бренді (Easton) та уникнення конкретики у відповідях можуть вказувати на корупційні дії, спрямовані на лобіювання певного постачальника. Це дозволяє закупити дорожчий товар за бюджетні кошти, незважаючи на наявність дешевших аналогів без різниці в якості.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Визнати дії замовника — Державної установи "Управління збірних команд та забезпечення спортивних заходів "Укрспортзабезпечення" — такими, що порушують принципи прозорості, економії, недискримінації та конкуренції, передбачені Законом України "Про публічні закупівлі". Зобов’язати замовника скасувати тендер (ID: UA-2025-04-04-011521-a) через порушення законодавства. У разі неможливості скасування тендеру зобов’язати замовника: Внести зміни до тендерної документації, чітко вказавши, чи допускаються аналоги, і чи готова національна збірна їх використовувати. Знизити очікувану вартість тендеру до ринкового рівня (наприклад, 3,210€ за 30 комплектів, виходячи з ціни Focus Archery). Провести перевірку дій замовника на предмет корупційних зловживань, зокрема щодо завищення очікуваної вартості та можливого лобіювання постачальника Easton.