-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Бензин А-95 - код за ЄЗС ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти
Торги не відбулися
322 905.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 229.05 UAH
мін. крок: 1% або 3 229.05 UAH
Період оскарження:
04.04.2025 15:22 - 24.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА дискримінаційні умови
Номер:
1573db5aed5e4422bd68d009ea6c5764
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-04-04-010194-a.b1
Назва:
СКАРГА дискримінаційні умови
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 08.04.2025 СКАРГА ДО АМКУ на умови тендерної документації.pdf 08.04.2025 13:28
- 08.04.2025 СКАРГА ДО АМКУ на умови тендерної документації ДОК.docx 08.04.2025 13:28
- Талони АЗС БРСМ.pdf 08.04.2025 13:28
- Договір БРСМ Девон.pdf 08.04.2025 13:28
- Перелік АЗС БРСМ.pdf 08.04.2025 13:28
- sign.p7s 08.04.2025 13:29
- рішення від 10.04.2025 № 5676.pdf 10.04.2025 14:38
- інформація про резолютивну частину рішення від 17.04.2025 № 6141.pdf 18.04.2025 14:38
- рішення від 17.04.2025 № 6141.pdf 22.04.2025 11:00
- Пояснення по скарзі.pdf 14.04.2025 14:26
- Пояснення по скарзі.doc 14.04.2025 14:26
- Протокол 24.pdf 22.04.2025 16:41
Дата прийняття скарги до розгляду:
08.04.2025 13:54
Дата розгляду скарги:
17.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
10.04.2025 14:38
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
22.04.2025 11:01
Дата виконання рішення Замовником:
22.04.2025 16:41
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення Комісії від 17.04.2025 №6141-р/пк-пз виконано.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
478a88518fb642db90867596dafe1742
Заголовок пункту скарги:
ВИКЛЮЧИТИ власних або орендованих АЗС у кількості саме не менше 4 (чотирьох) АЗС у м. Чернігові та Чернігівській області..
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
1 Додаток 1 тендерної документації
(Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури
закупівлі у складі тендерної пропозиції) 3. Інформація про наявність не менше 4 (чотирьох) АЗС власних або орендованих у м. Чернігові та Чернігівській області з зазначенням їх місцезнаходження.
Додаток 2 тендерної документації 1. Наявність не менше 4 (чотирьох) АЗС власних або орендованих у м. Чернігові та Чернігівській області.
Замовник визначає дискримінаційну обмежувальну умову щодо наявності:
- власних або орендованих АЗС;
- не менше 4 (чотирьох) АЗС у м. Чернігові та Чернігівській області.
Щодо наявності власних або орендованих АЗС:
Умови тендерної документації містять обмеження щодо наявності АЗС у праві власності/оренді у учасника.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимоги щодо наявності АЗС у праві власності/оренди у учасника, - Замовник обмежує вимогою щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику). Такі умови дискримінуються Суб’єкта оскарження та нівелюють принципи проведення публічних закупівель закріплених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
У відповідності до ч. 1 ст. 627 Цивільного кодексу України, сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
З урахуванням норм Цивільного кодексу України, між Суб’єктом оскарження та його партнером (мережею АЗС) було укладено договір, який містить умови, що були визначені між сторонами на момент підписання.
Укладені між нами та партнерами Договори поставки містять умови, що були визначені сторонами під час його укладання. За своєю правовою природою, укладений між Суб’єктом оскарження та партнерськими АЗС договір, - має ознаки договору купівлі-продажу (закріплені ст. 655-656 ЦКУ).
Партнерські договори купівлі-продажу Товару Суб'єкта оскарження та власника мережі АЗС /емітента талонів мають відповідність нормам законодавства. За договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов'язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає у власність або зобов'язується прийняти майно (товар) у власність і сплатити за нього певну грошову суму.
Оскільки Замовник встановив вимогу щодо власних або орендованих АЗС, - Замовник встановлює таким чином вимогу щодо наявності АЗС у праві власності, або оренди саме у учасника.
Така вимога тендерної документації дискримінує учасників, які можуть запропонувати мережу АЗС партнерів на умовах укладених договорів купівлі-продажу Товару (палива за талонами).
Для того, щоб бути учасником ринку продажу пального, законодавством не передбачено обов'язку бути при цьому власником/орендарем автозаправних станцій, або емітентом талонів. Відповідне твердження має законодавче обґрунтування в частині права юридичної особи здійснювати перепродаж Товару, яке належить власникові Товару, закріплене в ст. 658 Цивільного кодексу України.
Щодо наявності не менше 4 (чотирьох) АЗС у м. Чернігові та Чернігівській області:
НАГОЛОШУЄМО, що тендерна документація Замовника містить вимогу щодо наявність не менше 4 (чотирьох) АЗС у:
м. Чернігові
ТА
Чернігівській області
ТОБТО, згідно вимоги АЗС повинні бути розташовані НЕ тільки в межах м. Чарнігова, а також у Чернігівській області, при цьому в кількості не менше 4 (чотирьох) АЗС.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
Мережа АЗС БРСМ-Нафта може задовільнити потребу Замовника в отриманні протягом 2025 року та відповідно до умов, зазначених в Проєкті Договорі, передати Замовнику у власність бензин А-95 (код за ЄЗС ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти) (за умови: Відпуск Товару з АЗС здійснюється за довірчими документами (талони або скретч-картки номіналом по 10 літрів / 20 літрів) на отримання Товару відповідно до Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 1997 року № 1442), АЛЕ ПРИ ЦЬОМУ об’єктів автозаправних станцій у такій деталізованій кількості зазначена мереж АЗС не має у розпорядженні.
ДЕТАЛЬНІШЕ:
Мережа АЗС БРСМ-Нафта містить на території м. Чернігова АЗС у кількості 3 (три) одиниці.
ПРИ ЦЬОМУ, мереж АЗС БРСМ-Нафта НЕ МАЄ АЗС у Чернігівський області.
Адреси АЗС мережі БРСМ-Нафта на території адміністративно-територіальних межах м. Чернігів:
м. Чернігів, вул. Щорса, 55Д
м. Чернігів, вул. 77 Гвардійскої дивізії, 1
м. Чернігів, вул. Леоніда Пашина, 14
У Чернігівській області зазначена мережа АЗС не має об’єктів автозапрвних станцій у кількості не менше 4 (чотирьох).
Тобто, з урахуванням місцерозташування АЗС мережі БРСМ-Нафта, Суб’єкт оскарження наголошує на наявність дискримінаційних умов:
- Наявність не менше 4 (чотирьох) АЗС власних або орендованих у м. Чернігові та Чернігівській області.
Отже, встановлюючи вимогу щодо наявності АЗС з таким деталізованим місцерозташуванням в частині кількості (не менше 4 (чотирьох) АЗС власних або орендованих у м. Чернігові та Чернігівській області) – Замовник встановлює дискримінаційні вимоги у тендерній документації.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимогу щодо місцезнаходження АЗС в окремо визначеній кількості та в окремо визначеному місцерозташуванню, Замовник фактично встановлює умови, за якими прийняти участь у закупівлі зможе ВИКЛЮЧНО 1 МЕРЕЖА АЗС, а отже виконати таку умову зможе один ПОСТАЧАЛЬНИК. Такі умови дискримінуються Суб’єкта оскарження та нівелюють принципи проведення публічних закупівель закріплених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Також, оскільки відпуск палива за талонами, емітованими мережею БРСМ-Нафта (Додаток № 2 до Скарги), здійснюється по всій території України, - можемо запропонувати Замовнику здійснення заправки у всій мережі АЗС БРСМ-нафта по всій території України (Карта розташування АЗС БРСМ-Нафта зображення на офіційному сайті мережі за посиланням https://brsm-nafta.com/map та надається у Додатку 3 Скарги).
Суб’єкт оскарження може забезпечити Замовника заправкою автомобілів паливом, з урахуванням норм поставки Товару, встановлених законодавством та умовами тендерної документації, на підставі укладеного партнерського договору з мережею АЗС БРСМ-Нафта.
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- наявність не менше 4 (чотирьох) АЗС власних або орендованих у м. Чернігові та Чернігівській області.
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
1 Додаток 1 тендерної документації
(Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури
закупівлі у складі тендерної пропозиції) 3. Інформація про наявність не менше 4 (чотирьох) АЗС власних або орендованих у м. Чернігові та Чернігівській області з зазначенням їх місцезнаходження.
Додаток 2 тендерної документації 1. Наявність не менше 4 (чотирьох) АЗС власних або орендованих у м. Чернігові та Чернігівській області.
Замовник визначає дискримінаційну обмежувальну умову щодо наявності:
- власних або орендованих АЗС;
- не менше 4 (чотирьох) АЗС у м. Чернігові та Чернігівській області.
Щодо наявності власних або орендованих АЗС:
Умови тендерної документації містять обмеження щодо наявності АЗС у праві власності/оренді у учасника.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимоги щодо наявності АЗС у праві власності/оренди у учасника, - Замовник обмежує вимогою щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику). Такі умови дискримінуються Суб’єкта оскарження та нівелюють принципи проведення публічних закупівель закріплених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
У відповідності до ч. 1 ст. 627 Цивільного кодексу України, сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
З урахуванням норм Цивільного кодексу України, між Суб’єктом оскарження та його партнером (мережею АЗС) було укладено договір, який містить умови, що були визначені між сторонами на момент підписання.
Укладені між нами та партнерами Договори поставки містять умови, що були визначені сторонами під час його укладання. За своєю правовою природою, укладений між Суб’єктом оскарження та партнерськими АЗС договір, - має ознаки договору купівлі-продажу (закріплені ст. 655-656 ЦКУ).
Партнерські договори купівлі-продажу Товару Суб'єкта оскарження та власника мережі АЗС /емітента талонів мають відповідність нормам законодавства. За договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов'язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає у власність або зобов'язується прийняти майно (товар) у власність і сплатити за нього певну грошову суму.
Оскільки Замовник встановив вимогу щодо власних або орендованих АЗС, - Замовник встановлює таким чином вимогу щодо наявності АЗС у праві власності, або оренди саме у учасника.
Така вимога тендерної документації дискримінує учасників, які можуть запропонувати мережу АЗС партнерів на умовах укладених договорів купівлі-продажу Товару (палива за талонами).
Для того, щоб бути учасником ринку продажу пального, законодавством не передбачено обов'язку бути при цьому власником/орендарем автозаправних станцій, або емітентом талонів. Відповідне твердження має законодавче обґрунтування в частині права юридичної особи здійснювати перепродаж Товару, яке належить власникові Товару, закріплене в ст. 658 Цивільного кодексу України.
Щодо наявності не менше 4 (чотирьох) АЗС у м. Чернігові та Чернігівській області:
НАГОЛОШУЄМО, що тендерна документація Замовника містить вимогу щодо наявність не менше 4 (чотирьох) АЗС у:
м. Чернігові
ТА
Чернігівській області
ТОБТО, згідно вимоги АЗС повинні бути розташовані НЕ тільки в межах м. Чарнігова, а також у Чернігівській області, при цьому в кількості не менше 4 (чотирьох) АЗС.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
Мережа АЗС БРСМ-Нафта може задовільнити потребу Замовника в отриманні протягом 2025 року та відповідно до умов, зазначених в Проєкті Договорі, передати Замовнику у власність бензин А-95 (код за ЄЗС ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти) (за умови: Відпуск Товару з АЗС здійснюється за довірчими документами (талони або скретч-картки номіналом по 10 літрів / 20 літрів) на отримання Товару відповідно до Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 1997 року № 1442), АЛЕ ПРИ ЦЬОМУ об’єктів автозаправних станцій у такій деталізованій кількості зазначена мереж АЗС не має у розпорядженні.
ДЕТАЛЬНІШЕ:
Мережа АЗС БРСМ-Нафта містить на території м. Чернігова АЗС у кількості 3 (три) одиниці.
ПРИ ЦЬОМУ, мереж АЗС БРСМ-Нафта НЕ МАЄ АЗС у Чернігівський області.
Адреси АЗС мережі БРСМ-Нафта на території адміністративно-територіальних межах м. Чернігів:
м. Чернігів, вул. Щорса, 55Д
м. Чернігів, вул. 77 Гвардійскої дивізії, 1
м. Чернігів, вул. Леоніда Пашина, 14
У Чернігівській області зазначена мережа АЗС не має об’єктів автозапрвних станцій у кількості не менше 4 (чотирьох).
Тобто, з урахуванням місцерозташування АЗС мережі БРСМ-Нафта, Суб’єкт оскарження наголошує на наявність дискримінаційних умов:
- Наявність не менше 4 (чотирьох) АЗС власних або орендованих у м. Чернігові та Чернігівській області.
Отже, встановлюючи вимогу щодо наявності АЗС з таким деталізованим місцерозташуванням в частині кількості (не менше 4 (чотирьох) АЗС власних або орендованих у м. Чернігові та Чернігівській області) – Замовник встановлює дискримінаційні вимоги у тендерній документації.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимогу щодо місцезнаходження АЗС в окремо визначеній кількості та в окремо визначеному місцерозташуванню, Замовник фактично встановлює умови, за якими прийняти участь у закупівлі зможе ВИКЛЮЧНО 1 МЕРЕЖА АЗС, а отже виконати таку умову зможе один ПОСТАЧАЛЬНИК. Такі умови дискримінуються Суб’єкта оскарження та нівелюють принципи проведення публічних закупівель закріплених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Також, оскільки відпуск палива за талонами, емітованими мережею БРСМ-Нафта (Додаток № 2 до Скарги), здійснюється по всій території України, - можемо запропонувати Замовнику здійснення заправки у всій мережі АЗС БРСМ-нафта по всій території України (Карта розташування АЗС БРСМ-Нафта зображення на офіційному сайті мережі за посиланням https://brsm-nafta.com/map та надається у Додатку 3 Скарги).
Суб’єкт оскарження може забезпечити Замовника заправкою автомобілів паливом, з урахуванням норм поставки Товару, встановлених законодавством та умовами тендерної документації, на підставі укладеного партнерського договору з мережею АЗС БРСМ-Нафта.
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- наявність не менше 4 (чотирьох) АЗС власних або орендованих у м. Чернігові та Чернігівській області.
×
-
Назва доказу:
Талони
-
Повʼязаний документ:
Талони АЗС БРСМ.pdf
-
-
Назва доказу:
Договір
-
Повʼязаний документ:
Договір БРСМ Девон.pdf
-
-
Назва доказу:
Адреси місцезнаходження АЗС мережі БРСМ-Нафта.
-
Повʼязаний документ:
Перелік АЗС БРСМ.pdf
-
-
Назва доказу:
Посилання на сайт мережі БРСМ-Нафта https://brsm-nafta.com/map
-
Повʼязаний документ:
08.04.2025 СКАРГА ДО АМКУ на умови тендерної документації.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ ВИМАГАЄ ПРИЙНЯТИ СКАРГУ ДО РОЗГЛЯДУ ТА ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНІ УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ (ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ): І. Умову в частині наявності: власних або орендованих АЗС у кількості саме не менше 4 (чотирьох) АЗС у м. Чернігові та Чернігівській області..
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
5f99a947ff2d48ff8f3cc54e97998b38
Заголовок пункту скарги:
ВИКЛЮЧИТИ талонів або скретч -карток не менше 12 місяців з дня прийому-передачі.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
2 Додаток 1 тендерної документації
(Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури
закупівлі у складі тендерної пропозиції) 4. Інформація про те, що строк дії талонів або скретч-карток становитиме не менше 12 місяців з дня їх прийому-передачі.
Додаток 2 тендерної документації 2. Строк дії талонів або скретч -карток не менше 12 місяців з дня прийому-передачі талонів або скретч-карток.
Додаток 4 тендерної документації 5.1. Строк поставки Товару – до закінчення терміну дії довірчого документу, але не менше 12 місяців з дня прийому-передачі талонів або скретч-карток на паливо, з можливістю продовження їх терміну дії до використання всього обсягу Товару передбаченого Договором за попередньо встановленою ціною.
Замовник визначає дискримінаційну умову щодо наявності талонів або скретч -карток не менше 12 місяців з дня прийому-передачі.
Така умова тендерної документації Замовника щодо терміну дії талонів або скретч -карток та строку поставки товару не узгоджуються між собою.
Проєкт договору (згідно Додатку № 4 до ТД) містить наступні умови:
11.1. Цей Договір набирає чинності з дати його укладення (підписання) сторонами та діє до 31 грудня 2025 року, а в частині виконання грошових зобов’язань за цим Договором та передачі Товарів із зберігання – до моменту повного та належного виконання Сторонами усіх своїх зобов’язань за цим Договором.
п. 4.4. Розділу І тендерної документації передбачає строк поставки товарів:
Строк поставки товару: до 31.12.2025 р..
Форма оголошення Замовника передбачає строк поставки товарів:
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: до 31 грудня 2025 року.
ОТЖЕ, умовами процедури передбачено термін дії талонів – талонів або скретч -карток не менше 12 місяців з дня прийому-передачі.
ПРОТЕ, умовами Проєкту договору передбачено, що постачання Товару буде здійснюватись до 31.12.2025 року, як і строк дії Договору.
Закупівлі оголошена Замовником та опублікована в електронній системі закупівель 04.04.2025 року, строк прийому пропозицій визначено до 12.04.2025 року, а з урахуванням строків підписання договор (згідно п. 49 Особливостей), отримання талонів на отримання (придбання) нафтопродуктів Замовником можливе не раніше квітня 2025 року.
ТОБТО, з урахуванням вимоги Замовника в частині терміну дії талонів (не менше 12 місяців з дня прийому-передачі), термін дії останніх повинен закінчуватись НЕ РАНІШЕ КВІТНЯ 2026 РОКУ..
Умовами тендерної документації щодо терміну дії талонів не узгоджуються з Проєктом договору (в частині строку його дії – до 31.12.2025 року, строку поставки Товару – 31.12.2025) та строку дії талонів (з урахуванням вищезазначеного розрахунку – ДО КВІТНЯ 2026 року).
Додатково варто зауважити, що згідно з Інструкцією про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом від 20.05.2008 за № 281/171/578/155 (далі - Інструкція) – строк дії талонів – не передбачений як обов’язковий реквізит, встановлених емітентом на талоні.
Згідно з розділом І Інструкції ця Інструкція встановлює єдиний порядок організації та виконання робіт, пов'язаних з прийманням, транспортуванням, зберіганням, відпуском та обліком товарної нафти (далі - нафта) і нафтопродуктів.
Згідно пункту 10.3. "Порядок відпуску нафтопродуктів" Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155 встановлює види порядку відпуску нафтопродуктів:
10.3.1 Відпуск нафтопродуктів за готівку
10.3.2 Відпуск нафтопродуктів за відомостями
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами
10.3.4 Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками.
Інструкція передбачає визначення Талон та норми здійснення відпуску за ним:
Талон (скретч-карта) - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами:
10.3.3.1 Форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери.
10.3.3.2 Заправлення за талонами відображається у змінному звіті АЗС за формою N 17-НП.
Оскільки законодавством встановлено виключну інструкцію, яка є нормативно-правовою базою для господарської діяльності АЗС, застосування норм відповідної інструкції є обов’язком автозаправної станції.
Інструкція не визначає НОРМУ СТРОКУ ДІЇ ТАЛОНІВ для емітента таких талонів/мережі АЗС, не встановлює обмежень щодо термін дії облікових документів на відпуск нафтопродуктів. Мережа АЗС, яку може запропонувати Суб’єкт оскарження – не має талонів строком дії 1 рік та продовження терміну їх дії ще на рік, що визначає факт наявності дискримінаційної умови для Суб’єкта оскарження.
Замовник забезпечує свої права на отримання палива протягом строку дії Договору про закупівлі, який згідно Проєкту договору - закінчується 31.12.2025 року. Як і визначає обов’язок Постачальника поставити таке паливо до 31.12.2025 року.
Але, визначаючи термін дії талонів який є набагато більшим, ніж строк дії Проєкту договору та строк постачання Товару за ним (та згідно умов тендерної документації), Замовник встановлює умови, що не узгоджуються між собою. Більш того, порушують права учасників з огляду на встановлення обов’язку постачання палива ПІСЛЯ закінчення строку дії договору.
При тому, що згідно плану закупівлі, така відбувається відповідно до поточних бюджетних призначень на 2025 рік, а отже наявність права на отримання Товару у квітні 2026 року (з урахуванням проведення закупівлі згідно поточного бюджетного призначення на 2025 рік) – не може передбачатись для Замовника згідно чинного Бюджетного кодексу України.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- талонів або скретч -карток не менше 12 місяців з дня прийому-передачі.
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
2 Додаток 1 тендерної документації
(Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури
закупівлі у складі тендерної пропозиції) 4. Інформація про те, що строк дії талонів або скретч-карток становитиме не менше 12 місяців з дня їх прийому-передачі.
Додаток 2 тендерної документації 2. Строк дії талонів або скретч -карток не менше 12 місяців з дня прийому-передачі талонів або скретч-карток.
Додаток 4 тендерної документації 5.1. Строк поставки Товару – до закінчення терміну дії довірчого документу, але не менше 12 місяців з дня прийому-передачі талонів або скретч-карток на паливо, з можливістю продовження їх терміну дії до використання всього обсягу Товару передбаченого Договором за попередньо встановленою ціною.
Замовник визначає дискримінаційну умову щодо наявності талонів або скретч -карток не менше 12 місяців з дня прийому-передачі.
Така умова тендерної документації Замовника щодо терміну дії талонів або скретч -карток та строку поставки товару не узгоджуються між собою.
Проєкт договору (згідно Додатку № 4 до ТД) містить наступні умови:
11.1. Цей Договір набирає чинності з дати його укладення (підписання) сторонами та діє до 31 грудня 2025 року, а в частині виконання грошових зобов’язань за цим Договором та передачі Товарів із зберігання – до моменту повного та належного виконання Сторонами усіх своїх зобов’язань за цим Договором.
п. 4.4. Розділу І тендерної документації передбачає строк поставки товарів:
Строк поставки товару: до 31.12.2025 р..
Форма оголошення Замовника передбачає строк поставки товарів:
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: до 31 грудня 2025 року.
ОТЖЕ, умовами процедури передбачено термін дії талонів – талонів або скретч -карток не менше 12 місяців з дня прийому-передачі.
ПРОТЕ, умовами Проєкту договору передбачено, що постачання Товару буде здійснюватись до 31.12.2025 року, як і строк дії Договору.
Закупівлі оголошена Замовником та опублікована в електронній системі закупівель 04.04.2025 року, строк прийому пропозицій визначено до 12.04.2025 року, а з урахуванням строків підписання договор (згідно п. 49 Особливостей), отримання талонів на отримання (придбання) нафтопродуктів Замовником можливе не раніше квітня 2025 року.
ТОБТО, з урахуванням вимоги Замовника в частині терміну дії талонів (не менше 12 місяців з дня прийому-передачі), термін дії останніх повинен закінчуватись НЕ РАНІШЕ КВІТНЯ 2026 РОКУ..
Умовами тендерної документації щодо терміну дії талонів не узгоджуються з Проєктом договору (в частині строку його дії – до 31.12.2025 року, строку поставки Товару – 31.12.2025) та строку дії талонів (з урахуванням вищезазначеного розрахунку – ДО КВІТНЯ 2026 року).
Додатково варто зауважити, що згідно з Інструкцією про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом від 20.05.2008 за № 281/171/578/155 (далі - Інструкція) – строк дії талонів – не передбачений як обов’язковий реквізит, встановлених емітентом на талоні.
Згідно з розділом І Інструкції ця Інструкція встановлює єдиний порядок організації та виконання робіт, пов'язаних з прийманням, транспортуванням, зберіганням, відпуском та обліком товарної нафти (далі - нафта) і нафтопродуктів.
Згідно пункту 10.3. "Порядок відпуску нафтопродуктів" Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155 встановлює види порядку відпуску нафтопродуктів:
10.3.1 Відпуск нафтопродуктів за готівку
10.3.2 Відпуск нафтопродуктів за відомостями
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами
10.3.4 Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками.
Інструкція передбачає визначення Талон та норми здійснення відпуску за ним:
Талон (скретч-карта) - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами:
10.3.3.1 Форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери.
10.3.3.2 Заправлення за талонами відображається у змінному звіті АЗС за формою N 17-НП.
Оскільки законодавством встановлено виключну інструкцію, яка є нормативно-правовою базою для господарської діяльності АЗС, застосування норм відповідної інструкції є обов’язком автозаправної станції.
Інструкція не визначає НОРМУ СТРОКУ ДІЇ ТАЛОНІВ для емітента таких талонів/мережі АЗС, не встановлює обмежень щодо термін дії облікових документів на відпуск нафтопродуктів. Мережа АЗС, яку може запропонувати Суб’єкт оскарження – не має талонів строком дії 1 рік та продовження терміну їх дії ще на рік, що визначає факт наявності дискримінаційної умови для Суб’єкта оскарження.
Замовник забезпечує свої права на отримання палива протягом строку дії Договору про закупівлі, який згідно Проєкту договору - закінчується 31.12.2025 року. Як і визначає обов’язок Постачальника поставити таке паливо до 31.12.2025 року.
Але, визначаючи термін дії талонів який є набагато більшим, ніж строк дії Проєкту договору та строк постачання Товару за ним (та згідно умов тендерної документації), Замовник встановлює умови, що не узгоджуються між собою. Більш того, порушують права учасників з огляду на встановлення обов’язку постачання палива ПІСЛЯ закінчення строку дії договору.
При тому, що згідно плану закупівлі, така відбувається відповідно до поточних бюджетних призначень на 2025 рік, а отже наявність права на отримання Товару у квітні 2026 року (з урахуванням проведення закупівлі згідно поточного бюджетного призначення на 2025 рік) – не може передбачатись для Замовника згідно чинного Бюджетного кодексу України.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- талонів або скретч -карток не менше 12 місяців з дня прийому-передачі.
×
-
Назва доказу:
Талони
-
Повʼязаний документ:
Талони АЗС БРСМ.pdf
-
-
Назва доказу:
Договір
-
Повʼязаний документ:
Договір БРСМ Девон.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ ВИМАГАЄ ПРИЙНЯТИ СКАРГУ ДО РОЗГЛЯДУ ТА ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНІ УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ (ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ): ІІ. Умову в частині наявності: талонів або скретч -карток не менше 12 місяців з дня прийому-передачі.