• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з технічного огляду та випробовувань за кодом ДК 021:2015 - 71630000-3 (послуги з планового обстеження шляхопроводу через зал. колії по вул. Василенка)

Завершена

233 123.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 331.23 UAH
Період оскарження: 04.04.2025 13:52 - 09.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірні рішення, дії та бездіяльність Замовника

Номер: 36e195e4e70b43389b73387dd6237a51
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-04-007784-a.a1
Назва: Скарга на неправомірні рішення, дії та бездіяльність Замовника
Скарга:
Дата розгляду скарги: 06.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 28.04.2025 14:47
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 15.05.2025 18:09
Дата виконання рішення Замовником: 28.05.2025 10:50
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення уповноваженої особи від 28.05.2025 року № 238, на підставі рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 7666-р/пк-пз від 13.05.2025, скасовано рішення уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "Внедренческе підприємство Мост" від 21.04.2025 року № 152 та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "Проектдормісттехнологія" від 24.04.2025 року № 162 переможцем процедури закупівлі "Послуги з технічного огляду та випробовувань за кодом ДК 021:2015 - 71630000-3 (послуги з планового обстеження шляхопроводу через зал.колії по вул. Василенка)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталіУповноваженого органу за № UA-2025-04-04-007784-a.
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "Внедренческе підприємство Мост", Щокін Андрій Вікторович 380503280719 shchokinbogdan@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 5aaac97dcfc548b98e8c96a72fba8bd4
Заголовок пункту скарги: Неправомірне відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВНЕДРЕНЧЕСКЕ ПІДПРИЄМСТВО МОСТ" і неправомірне визнання ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПРОЕКТДОРМІСТТЕХНОЛОГІЯ" переможцем Закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: 04 квітня 2025 року Замовником торгів, КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ПО РЕМОНТУ І УТРИМАННЮ МОСТІВ І ШЛЯХІВ М.КИЄВА "КИЇВАВТОШЛЯХМІСТ", було розпочато конкурентну процедуру закупівлі: відкриті торги (з особливостями), ідентифікатор закупівлі UA-2025-04-04-007784-a, за предметом закупівлі: Послуги з технічного огляду та випробовувань за кодом ДК 021:2015 - 71630000-3 (послуги з планового обстеження шляхопроводу через зал. колії по вул. Василенка) (далі – Процедура закупівлі/Закупівля), на підставі Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року №922-VIII (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, (далі – Особливості).
11 квітня 2025 року ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВНЕДРЕНЧЕСКЕ ПІДПРИЄМСТВО МОСТ" (далі – Скаржник) виявив бажання взяти участь у Закупівлі шляхом подання тендерної пропозиції, оформленої відповідно до вимог ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ по процедурі ВІДКРИТІ ТОРГИ З ОСОБЛИВОСТЯМИ на закупівлю Послуг Послуги з технічного огляду та випробовувань за кодом ДК 021:2015 - 71630000-3 (послуги з планового обстеження шляхопроводу через зал. колії по вул. Василенка), затвердженої Рішенням уповноваженої особи № 132 від 04.04.2025 р. (далі – Тендерна документація).
Відповідно до даних реєстру пропозицій у Процедурі закупівлі участь приймають дві особи – Скаржник (Товариство з обмеженою відповідальністю "Внедренческе підприємство Мост") та ТОВ "Проектдормісттехнологія".

Щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції Скаржника
21 квітня 2025 року Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель ПРОТОКОЛ від 21.04.2025 №152 «Щодо прийняття рішення уповноваженою особою» (далі – Протокол від 21.04.2025 №152), в якому зазначено рішення Замовника відхилити тендерну пропозицію Скаржника, яке Замовник обґрунтовує наступним чином:
«Під час розгляду тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «Внедренческе підприємство Мост» було виявлено, що відповідно до перевірки за системою Ю-КОНТРОЛ кінцевий бенефіціарний власник Товариства з обмеженою відповідальністю «Внедренческе підприємство Мост» зареєстрований на тимчасово окупованій території України ЩОКІН АНДРІЙ ВІКТОРОВИЧ Україна, 83121, Донецька обл., місто Донецьк, ВУЛИЦЯ АРТЕМА, будинок 150 А, квартира 43 (додається)
На підставі викладеного, прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «Внедренческе підприємство Мост» у зв’язку з тим, кінцевий бенефіціарний власник - є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176).
ВИРІШИВ:
1. Відхилити тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «Внедренческе підприємство Мост» по закупівлі в електронній системі закупівлі № UA-2025-04-04-007784-a на підставі підпункту 1 пункту 44 Особливостей, затверджених Постановою».

Однак, із зазначеним рішенням Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника Скаржник не може погодитись з огляду на наступне.

По-перше, ані умовами Тендерної документації, ані положеннями чинного законодавства України (зокрема, Законом, Особливостями) не передбачено такої підстави для відхилення тендерної пропозиції учасника відкритих торгів, як наявність у кінцевого бенефіціарного власника зареєстрованого місця проживання на тимчасово окупованій території України.

По-друге, факт реєстрації місця проживання кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи - Скаржника на тимчасово окупованій території України не є свідченням того, що такий кінцевий бенефіціарний власник є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; а також не може автоматично слугувати підставою для відхилення тендерної пропозиції у зв’язку із тим, що ніби кінцевий бенефіціарний власник - є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176).
У Протоколі від 21.04.2025 №152 Замовник не доводить і документально не підтверджує, що кінцевий бенефіціарний власник Скаржника Щокін Андрій Вікторович має російське, білоруське та/або іранське громадянство. Жоден документ тендерної пропозиції Скаржника не підтверджує факту наявності у кінцевого бенефіціарного власника Скаржника Щокіна Андрія Вікторовича громадянства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран.
Натомість, Скаржник підтверджує, що кінцевий бенефіціарний власник Скаржника Щокін Андрій Вікторович не є громадянином жодної іншої країни, крім України.
Так, згідно публічно доступних відкритих даних про Скаржника як юридичну особу, що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (веб-посилання: https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search/person-result), з якими Замовник мав змогу ознайомитись, кінцевий бенефіціарний власник Скаржника Щокін Андрій Вікторович є громадянином України:
«Щокін Андрій Вікторович, громадянство: Україна, Україна, 83121, Донецька обл., місто Донецьк, вул.Артема, будинок 150-А, квартира 43.
Тип бенефіціарного володіння: Прямий вирішальний вплив
Відсоток частки статутного капіталу або відсоток права голосу: 24.5».
До того ж, у складі тендерної пропозиції Скаржника міститься Заява про надання згоди на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних за вих. №17в-1 від 08.04.2025, у якій вказані дані про серію і № паспорту Щокіна Андрія Вікторовича: «ВВ 637777».
Тобто Замовник не міг не розуміти, що через відхилення тендерної пропозиції Скаржника за ознакою зареєстрованого місця проживання його кінцевого бенефіціарного власника, по суті обмежує у правах громадянина України Щокіна Андрія Вікторовича, який володіє корпоративними правами у Скаржнику як юридичній особі.
Відповідно до частин першої та другої статті 24 Конституції України, громадяни мають рівні конституційні права і свободи та є рівними перед законом. Не може бути привілеїв чи обмежень за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.
Таким чином, Замовник здійснює дискримінацію громадянина України Щокіна Андрія Вікторовича (паспорт ВВ 637777) за ознакою місця проживання, чим грубо порушує зазначені норми Основного Закону України, які є нормами прямої дії (частина третя статті 8 Конституції України).
Разом з тим, згідно Довідки за вих. № 4в від 08.04.2025, що міститься у складі тендерної пропозиції Скаржника, Скаржник повідомив, про те, що учасник або його кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), не є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; активи, учасника в установленому законодавством порядку не передані в управління Національному агенству з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів.
Крім того, у складі тендерної пропозиції Скаржника міститься Лист-гарантія за вих. №8в від 08.04.2025, яким Скаржник інформував про те, що населений пункт, який є місцезнаходженням учасника (Скаржника), не визнано в умовах воєнного стану тимчасово окупованим рішенням Ради національної безпеки і оборони України, яке вводиться в дію указном Президента України.
Також Скаржник надав у складі тендерної пропозиції Довідку за вих. №19в-1 від 08.04.2025, у якій Скаржник повідомляє, що фактичне місцезнаходження та наявність спеціального обладнання для вимірювання та матеріально-технічної бази, необхідної для виконання робіт, за адресою: Київська область, Бориспільський район, село Проців, вул. Польова, будинок 1.
Крім того, у Довідці за вих. №13в від 08.04.2025 Скаржник підтвердив відсутність підстав для відмови в укладенні договору про закупівлю.
Із зазначених документів слідує, що Скаржник не провадить діяльності на тимчасово окупованій території України, а його кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків, не є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран.
До того ж, кінцевий бенефіціарний власник Скаржника Щокін Андрій Вікторович на момент проведення Закупівлі фактично проживає у місті Києві, що підтверджується Довідкою від 31.07.2024 №3005-7002081894 про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи. Тому його фактичним місцем проживання/перебування не є Донецька обл., місто Донецьк, ВУЛИЦЯ АРТЕМА, будинок 150 А, квартира 43.
Разом з тим, чинне законодавство України не забороняє мати зареєстроване місце проживання на тимчасово окупованій території України із наявним фактичним місцем проживання/перебування на підконтрольній Уряду України території. Більше того, згідно із частиною першою статті 2 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб», «Україна вживає всіх можливих заходів, передбачених Конституцією та законами України, міжнародними договорами, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, щодо запобігання виникненню передумов вимушеного внутрішнього переміщення осіб, захисту та дотримання прав і свобод внутрішньо переміщених осіб, створення умов для добровільного повернення таких осіб до покинутого місця проживання або інтеграції за новим місцем проживання в Україні».
Таким чином, відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції Скаржника, передбачені підпунктом 1 пункту 44 Особливостей.
Отже, Замовник неправомірно та безпідставно відхилив тендерну пропозицію Скаржника, чим порушив вимоги пункту 44 Особливостей.
Крім того, 24 квітня 2025 року Замовник розмістив в електронній системі закупівель Протокол №162 від 24.04.2025 «Щодо прийняття рішення уповноваженою особою», в якому зазначено рішення про визначення ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПРОЕКТДОРМІСТТЕХНОЛОГІЯ" переможцем Закупівлі та рішення про намір укласти договір про закупівлю з цим учасником Закупівлі.
Однак, враховуючи незаконність рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, зазначені рішення про визначення ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПРОЕКТДОРМІСТТЕХНОЛОГІЯ" переможцем Закупівлі та рішення про намір укласти договір про закупівлю з цим учасником (переможцем) Закупівлі є також незаконними та підлягають скасуванню.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника