• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Обладнання для відеоспостереження (32330000-5 Апаратура для запису та відтворення аудіо- та відеоматеріалц, код за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника)

Мова подання тендерної пропозиції - українська

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 127 днів назад

626 844.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 268.44 UAH
Період оскарження: 04.04.2025 12:18 - 10.04.2025 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП

Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: 87f8f05981834d3880d9f0aa72008749
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-04-005909-a.b1
Назва: Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 02.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 24.04.2025 15:03
Дата прийняття рішення по скарзі: 07.05.2025 17:02
Автор: ТОВ "ЛІНТУ", Володимир Пермяков +380988578445, +380969033251, +380734823739 tender@lintu.org

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: d49bbfa9a3264402b05be4794841dee5
Заголовок пункту скарги: Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: СКАРГА
(у порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)

Військова частина 1495 (далі - Замовник) в електронній системі закупівель розмістило оголошення UA-2025-04-04-005909-a щодо закупівлі товару за предметом закупівлі: «Обладнання для відеоспостереження (32330000-5 Апаратура для запису та відтворення аудіо- та відеоматеріалц, код за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника)» (далі – Процедура закупівлі, тендер, закупівля, торги).
Відповідно до пункту 55 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12.10.2022 №1178 (зі змінами) (далі – Особливості) - оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛІНТУ» (далі – Скаржник/ суб’єкт оскарження/ ТОВ «ЛІНТУ») виявило бажання взяти участь у відповідній процедурі закупівлі та згідно умов тендерної документації подало свою тендерну пропозицію, у зв'язку з чим, користуючись своїми законними правами, ТОВ «ЛІНТУ» подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника.
Дискримінаційними, незаконними, упередженими та такими, що порушують права та законні інтереси Скаржника, є рішення Замовника стосовно визначення переможцем процедури закупівлі ФОП "ДАРАГАН ОЛЕКСІЙ ВОЛОДИМИРОВИЧ" (надалі –переможець) і оприлюднення повідомлення про намір укласти договір із вказаним учасником Процедури закупівлі.
Відповідно до інформації, що міститься на веб-порталі Уповноваженого органу, учасника - ФОП "ДАРАГАН ОЛЕКСІЙ ВОЛОДИМИРОВИЧ", визнано переможцем закупівлі, тендерна пропозиція (далі – ТП / пропозиція) не відповідає вимогам тендерної документації (далі – ТД, Документація), хоча була прийнята Замовником як така що відповідає вимогам ТД, що однозначно порушує права та законні інтереси суб'єкта оскарження, пов’язані з його участю у Процедурі закупівлі з дотриманням вимог законодавства України та принципів здійснення закупівель, визначених Законом.

Зокрема, слід звернути увагу на наступне:

1. Відповідно до вимог 4.1 ТЕХНІЧНИХ ВИМОГ, що підтверджують відповідність необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі встановлених в додатку 1 до тендерної документації учасник повинен надати:
Копію технічного паспорту на виріб від виробника (у разі неможливості надання технічного паспорту, учасник повинен надати довідку з посиланням на електронну версію. Згідно вимог замовником закуповується Відеореєстратор 16-ти канальний в комплекті з HDD об’ємом 1 Тб (для систем відеоспостереження- WD Purple 1 TB (WD11PURZ) або еквівалент).
В порушення даних вимог учасник не надав технічний паспорт на складову комплекту поставки :
HDD об’ємом 1 Тб (для систем відеоспостереження- WD Purple 1 TB (WD11PURZ) або еквівалент).
Відсутність цих документів прямо порушує вимоги тендерної документації, а саме – обов’язок підтвердження технічних характеристик товару. Це не є усуваною невідповідністю, оскільки йдеться про відсутність важливої технічної інформації, яка не підлягає уточненню згідно з п. 43 Особливостей. Переможець — ФОП "Дараган О.В." — не надав ані технічного паспорту, ані довідки з посиланням на електронну версію на комплектуючу предмета закупівлі HDD об’ємом 1 Тб (для систем відеоспостереження- WD Purple 1 TB (WD11PURZ) або еквівалент).


2. Відповідно до пункту 4.2 ТЕХНІЧНИХ ВИМОГ додатку 1 до тендерної документації учасник повинен надати
Копії сертифікатів якості виробника або сертифікатів/декларацій відповідності або іншій подібний документ, що підтверджує відповідність товару вимогам, встановленим до нього загальнообов’язковими на території України нормами і правилами, повинен бути оформлений відповідно до вимог законодавства України. Згідно вимог замовником закуповується Відеореєстратор 16-ти канальний в комплекті з HDD об’ємом 1 Тб (для систем відеоспостереження- WD Purple 1 TB (WD11PURZ) або еквівалент).
В порушення даних вимог учасник не надав документи на складову комплекту поставки :
HDD об’ємом 1 Тб (для систем відеоспостереження- WD Purple 1 TB (WD11PURZ) або еквівалент).
Відсутність цих документів прямо порушує вимоги тендерної документації, а саме – обов’язок підтвердження технічних характеристик товару. Це не є усуваною невідповідністю, оскільки йдеться про відсутність важливої технічної інформації, яка не підлягає уточненню згідно з п. 43 Особливостей.

3. Відповідно до пункту 4.3 ТЕХНІЧНИХ ВИМОГ додатку 1 до тендерної документації учасник повинен надати Гарантійний лист виданий виробником продукції (офіційним дистриб’ютором, представником), який підтверджує наявність авторизованих сервісних центрів на території України, які мають право проводити гарантійне обслуговування.
Так, учасник надав авторизаційний лист від 08.04.2025, виданий компанією Hangzhou Hikvision Technology Co.,Ltd. На наступне обладнання:
Відеокамера IP Hikvision DS-2CD2043G2-LI2U Black (2.8мм) 77шт
Відеокамера IP Hikvision DS-2CD2163G2-IS (2.8мм) 6 МП AcuSense 38шт
Відеореєстратор IP NVR Hikvision DS-7616NXI-K2(D) 9шт
Однак, згідно вимог замовником накуповується Відеореєстратор 16-ти канальний в комплекті з HDD об’ємом 1 Тб (для систем відеоспостереження- WD Purple 1 TB (WD11PURZ) або еквівалент).
В порушення вимог, не надано авторизаційний лист на HDD об’ємом 1 Тб (для систем відеоспостереження- WD Purple 1 TB (WD11PURZ) або еквівалент).
Даний лист є важливим документом, який підтверджує офіційні відносини постачальника з виробником обладнання, а також гарантує, що запропонований товар є оригінальним, сертифікованим та офіційно постачаються на ринок.
Відсутність авторизаційного листа створює значні ризики для виконання умов закупівлі, оскільки без цього документа неможливо гарантувати постачання якісного обладнання, що відповідає всім технічним вимогам тендерної документації.
Крім того, без відповідного підтвердження від виробника неможливо забезпечити належну гарантійну та сервісну підтримку, що може призвести до відмови виробника у гарантійному обслуговуванні обладнання, а отже, і до додаткових фінансових витрат замовника у майбутньому.
Таким чином, за наданими переможцем документами неможливо встановити відповідність технічних характеристик запропонованого товару технічним вимогам Замовника.
Зважаючи на зміст та характер, допущених переможцем порушень у технічній частині тендерної пропозиції (інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі), Замовник повинен був відхилити пропозицію ФОП "ДАРАГАН ОЛЕКСІЙ ВОЛОДИМИРОВИЧ".
Згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, НЕ НАДАЄТЬСЯ, оскільки вищевикладена невідповідність є випадком «відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції», коли така невідповідність не може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Не відхиливши пропозицію ФОП "ДАРАГАН ОЛЕКСІЙ ВОЛОДИМИРОВИЧ" через зазначені невідповідності, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей.

Так, Замовником було неправомірно розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, на які не поширюються положення пункту 43 Особливостей, та надано учаснику можливість виправити невідповідності в інформації та/або документах про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі помилково вважаючи, що їх виправлення не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Разом з тим, зазначені документи не відносяться до документів, визначених пунктом 43 Особливостей, у зв'язку з чим Замовник не мав права звертатись за усуненням невідповідностей у зазначених вище документах.
Переможцем на вимогу Замовника 15.04.2025 було завантажено документи. Відповідно до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, кінцевий строк подання Пропозицій – 13 квітня 2025 13:00.
Враховуючи пункти 31 та 33 Особливостей, зазначені вище документи, що надані після кінцевого строку подання Пропозицій, не можуть вважатись такими, що надані у складі Пропозиції до кінцевого строку подання Пропозицій. Враховуючи наведене, Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Враховуючи наведене, у Замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції Переможця, визначені абзацом другим підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Отже, Замовник порушив порядок проведення закупівель, та не дотримався вимог законодавства України та принципів здійснення закупівель, визначених Законом.

Надаємо випадки неправомірного застосування замовниками положень пункту 43 Особливостей щодо розміщення повідомлень про усунення невідповідностей в інформації та/або документах про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, передбачених такими вимогами тендерної документації: щодо надання документів на підтвердження технічних, якісних, кількісних характеристик предмета закупівлі (відсутність документів; надання документів інших, ніж вимагались тендерною документацією; надання документів, якими не підтверджена вся інформація про необхідні характеристики предмета закупівлі, тощо), приклади рішень Комісії: № 17719-р/пк-пз (UA-2024-09-11-013627-a); № 13379-р/пк-пз (UA-2024-07-10-004914-a); № 14677-р/пк-пз (UA-2024-07-05-006418-a); № 16630-р/пк-пз (UA-2024-09-11-003688-a);
Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону України "Про публічні закупівлі" та Порядку оскарження відкритих торгів передбачених Особливостями затверджених Постановою КМУ від 12.10.2022 №1178, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Враховуючи наведену вище інформацію, Замовник неправомірно визначив
ФОП "ДАРАГАН ОЛЕКСІЙ ВОЛОДИМИРОВИЧ". переможцем Процедури закупівлі, порушивши порядок проведення закупівель, та не дотримався вимог законодавства України та принципів здійснення закупівель, визначених Законом.

Виходячи з вищенаведеного, керуючись нормами, зокрема, статті 18 Закону пунктами 55 – 67 Особливостей Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛІНТУ» вимагає:
1) встановити порушення законодавства під час здійснення Замовником Процедури закупівлі: «Обладнання для відеоспостереження (32330000-5 Апаратура для запису та відтворення аудіо- та відеоматеріалц, код за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника)» (далі – Процедура закупівлі, тендер, закупівля, торги).
2) Відповідно зобов'язати Замовника скасувати його рішення стосовно визначення переможцем Процедури закупівлі закупівлі: «Обладнання для відеоспостереження (32330000-5 Апаратура для запису та відтворення аудіо- та відеоматеріалц, код за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника)» (далі – Процедура закупівлі, тендер, закупівля, торги) ФОП "ДАРАГАН ОЛЕКСІЙ ВОЛОДИМИРОВИЧ" і оприлюднення повідомлення про намір укласти договір із вказаним учасником Процедури закупівлі з індентифікатором - UA-2025-04-04-005909-a.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір