• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

код ДК 021:2015 09210000-4 Мастильні засоби

Торги не відбулися

2 411 234.52 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 056.17 UAH
Період оскарження: 04.04.2025 10:26 - 16.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на неправомірні дії Замовника

Номер: b8e9d938700342af9f16331b4dacf36c
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-04-002609-a.b1
Назва: СКАРГА на неправомірні дії Замовника
Скарга:
Комунальне підприємство «Теплокомуненерго» Чернігівської міської ради (код ЄДРПОУ 44819434) (надалі – Замовник), було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями) ідентифікатор закупівлі: UA-2025-04-04-002609-a. Предметом закупівлі є Товар код ДК 021:2015 09210000-4 Мастильні засоби Товариство з обмеженою відповідальністю «АВТО СТАНДАРД УКРАЇНА» (надалі – Скаржник) взяло участь у зазначеній закупівлі та згідно Тендерної документації подало тендерну пропозицію. 22.04.2025 р. Замовником на веб-порталі Уповноваженого органу - prozorro.gov.ua було розміщено ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ (ПРОТОКОЛ) уповноваженої особи № 387 від 22 квітня 2025 року (надалі – Протокол), відповідно до якого, Замовник прийняв рішення щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника. Тендерна пропозиція Скаржника повністю відповідає умовам та вимогам Тендерної документації. Відхиливши тендерну пропозицію Скаржника, Замовником було грубо порушено чинне законодавство України у сфері публічних закупівель. Такими прийнятими рішеннями та діями Замовника були порушені права та законні інтереси Скаржника, що призвело до порушення норм законодавства, а саме вимог ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі»: «Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі». Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції, а дії Замовника вважає такими, що порушують норми чинного законодавства, законні права та інтереси Скаржника, виходячи з наступного: 1. Відповідно до Протоколу, Замовник відхилив тендерну пропозицію Скаржника через відсутність у складі Тендерної пропозиції Скан-копії сертифікату на відповідність системи управління якістю вимогам міжнародного стандарту ISO 9001:2015 виробника системи управління якістю вимогам міжнародного стандарту ISO 9001:2015 виробника. Однак, Зазначені вимога не стосується відповідності запропонованого товару технічним вимогам замовника до предмету закупівлі. Стандарт ISO 9001 – це система управління якістю, сертифікація за якою гарантує, що підприємство може випускати продукцію на стабільному рівні якості та постійно його підвищувати. Робота за принципами ISO 9001 означає, що компанія контролює якість на виробництві. Це мінімізує ризик отримання продукції невідповідної якості та перетворює роботу з поліпшення якості на фундамент виробничого процесу. Вимоги стандарту ISO 9001 носять загальний характер і не передбачають забезпечення однаковості структури систем управління якістю або однаковість документації, тому що застосовні до діяльності будь-якої організації незалежно від типу, розміру та продукції, що випускається (послуги, що надається). Частиною 1 Розділу V Тендерної документації встановлено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Окремо зазначаємо що такий документ як сертифікати ISO 9001:2015 не є документами про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, та виправлення цієї помилки, а саме долучення цих документів до Тендерної пропозиції не призведе до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. На підтвердження додаємо сертифікат ISO 9001:2015 виробника Shell Deutschland GmbH, аби підтвердити, що в ньому відсутня інформація про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі. Таким чином, неподання даного документу є невідповідністю, яка підлягає виправленню в силу Закону. Зазначаємо, що Замовником не було опубліковано Вимогу про виправлення невідповідностей пропозиції Учасника. З огляду на вищевикладене, Замовником було неправомірно відхилено пропозицію Скаржника. 2. Відповідно до Протоколу, Замовник відхилив тендерну пропозицію Скаржника через відсутність у складі Тендерної пропозиції скан-копію договору з виробником та/або сертифікату дистриб’ютора, представника, дилера та/або листа авторизації від виробника та/або іншого аналогічного документу, що підтверджує правовий зв'язок між виробником та учасником, дійсні до кінця 2025 року. Однак, Зазначені вимога не стосується відповідності запропонованого товару технічним вимогам замовника до предмету закупівлі. Частиною 1 Розділу V Тендерної документації встановлено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Скаржник звертає увагу на те, що у складі тендерної пропозиції наявний такий документ - Сертифікат партнерства. Попри те, що він дійсний до 30.06.2025, даний документ підтверджує, що в ньому відсутня інформація про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі. Таким чином, неподання даного документу є невідповідністю, яка підлягає виправленню в силу Закону. Зазначаємо, що Замовником не було опубліковано Вимогу про виправлення невідповідностей пропозиції Учасника. З огляду на вищевикладене, Замовником було неправомірно відхилено пропозицію Скаржника. Безпідставне відхилення пропозиції Скаржника призвело до порушення його законних прав та інтересів. Закон гарантує Скаржнику рівні з іншими учасниками права та умови. Відхиливши тендерну пропозицію Скаржника, Замовником було порушено законодавство у сфері публічних закупівель, права та законні інтереси Скаржника.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 06.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.04.2025 16:08
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 09.05.2025 17:32
Дата виконання рішення Замовником: 20.05.2025 10:35
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 7248-р/пк-пз від 06.05.2025 скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "АВТО СТАНДАРД УКРАЇНА" (код ЄДРПОУ: 35775727) за процедурою закупівлі — "код ДК 021:2015 09210000-4 Мастильні засоби", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-04-04-002609-a.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АВТО СТАНДАРД УКРАЇНА", Бачинська Євдокія Борисівна 380674391830, 380322974828 YEVDOKIIA.BACHYNSKA@ASG.UA https://asg.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 87b513bde1f34d72934727d2ffbc324b
Заголовок пункту скарги: ISO 9001
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до Протоколу, Замовник відхилив тендерну пропозицію Скаржника через відсутність у складі Тендерної пропозиції Скан-копії сертифікату на відповідність системи управління якістю вимогам міжнародного стандарту ISO 9001:2015 виробника системи управління якістю вимогам міжнародного стандарту ISO 9001:2015 виробника.
Однак, Зазначені вимога не стосується відповідності запропонованого товару технічним вимогам замовника до предмету закупівлі.
Стандарт ISO 9001 – це система управління якістю, сертифікація за якою гарантує, що підприємство може випускати продукцію на стабільному рівні якості та постійно його підвищувати. Робота за принципами ISO 9001 означає, що компанія контролює якість на виробництві. Це мінімізує ризик отримання продукції невідповідної якості та перетворює роботу з поліпшення якості на фундамент виробничого процесу. Вимоги стандарту ISO 9001 носять загальний характер і не передбачають забезпечення однаковості структури систем управління якістю або однаковість документації, тому що застосовні до діяльності будь-якої організації незалежно від типу, розміру та продукції, що випускається (послуги, що надається).
Частиною 1 Розділу V Тендерної документації встановлено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Окремо зазначаємо що такий документ як сертифікати ISO 9001:2015 не є документами про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, та виправлення цієї помилки, а саме долучення цих документів до Тендерної пропозиції не призведе до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

На підтвердження додаємо сертифікат ISO 9001:2015 виробника Shell Deutschland GmbH, аби підтвердити, що в ньому відсутня інформація про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі.
Таким чином, неподання даного документу є невідповідністю, яка підлягає виправленню в силу Закону.
Зазначаємо, що Замовником не було опубліковано Вимогу про виправлення невідповідностей пропозиції Учасника.
З огляду на вищевикладене, Замовником було неправомірно відхилено пропозицію Скаржника.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: efeea951f3e54ea390b4afa6242e9f16
Заголовок пункту скарги: стосунки з виробником
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до Протоколу, Замовник відхилив тендерну пропозицію Скаржника через відсутність у складі Тендерної пропозиції скан-копію договору з виробником та/або сертифікату дистриб’ютора, представника, дилера та/або листа авторизації від виробника та/або іншого аналогічного документу, що підтверджує правовий зв'язок між виробником та учасником, дійсні до кінця 2025 року.
Однак, Зазначені вимога не стосується відповідності запропонованого товару технічним вимогам замовника до предмету закупівлі.
Частиною 1 Розділу V Тендерної документації встановлено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Скаржник звертає увагу на те, що у складі тендерної пропозиції наявний такий документ - Сертифікат партнерства. Попри те, що він дійсний до 30.06.2025, даний документ підтверджує, що в ньому відсутня інформація про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі.
Таким чином, неподання даного документу є невідповідністю, яка підлягає виправленню в силу Закону.
Зазначаємо, що Замовником не було опубліковано Вимогу про виправлення невідповідностей пропозиції Учасника.
З огляду на вищевикладене, Замовником було неправомірно відхилено пропозицію Скаржника.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника