• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Системні блоки (з операційними системами)

Завершена

459 800.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 598.00 UAH
Період оскарження: 03.04.2025 14:51 - 08.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції

Номер: 2ed646aed1a14980bb75784b79db9860
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-03-009473-a.c1
Назва: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Дата розгляду скарги: 06.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 28.04.2025 14:54
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 09.05.2025 17:48
Дата виконання рішення Замовником: 12.05.2025 14:35
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення Комісії прийняте. Учаснику ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ПАРТНЕР АЙ ТІ" надано можливість виправити невідповідності у поданих документах згідно з вимогами тендерної документації відповідно до п. 43 Особливостей
Автор: ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ПАРТНЕР АЙ ТІ", Денис Яковлев +380505735689 corp@partnerit.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: b5d1ee628da644beb40ca35f30cfcfd5
Заголовок пункту скарги: Порушення Замовника, що стосується неправомірного відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 03 квітня 2025 року, Лозівське управління Державної казначейської служби України Харківської області (далі – Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі - Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), оголосив процедуру закупівлі відкриті торги з урахуванням Особливостей за предметом закупівлі Системні блоки (з операційними системами) відповідно до коду ДК 021:2015: 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина) (за номенклатурою код ДК 021:2015 30211500-6 Центральні процесорні пристрої або процесори), за ідентифікатором закупівлі UA-2025-04-03-009473-а.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ «ПАРТНЕР АЙ ТІ» виявило бажання взяти участь у відповідному тендері та відповідно до вимог тендерної документації подало свою тендерну пропозицію.
14 квітня 2025 року відбувся аукціон на відкритих торгах з особливостями.
За результатами аукціону від 14 квітня 2025 року тендерну пропозицію ТОВ «ПБГ19» визнано найбільш економічно вигідною.
На підставі протоколу №16 Уповноваженої особи Лозівського управління Державної казначейської служби України Харківської області від 17 квітня 2025 року тендерна пропозиція ТОВ «ПБГ19» була відхилена.
Згідно з абзацом 5 пункту 49 Особливостей, у разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію у списку тендерних пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, яка вважається в такому випадку найбільш економічно вигідною, у порядку та строки, визначені цими особливостями.
Наступною тендерною пропозицією у списку тендерних пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої була тендерна пропозиція ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ПАРТНЕР АЙ ТІ».
Протоколом № 17 Уповноваженої особи Лозівського управління Державної казначейської служби України Харківської області від 23 квітня 2025 року тендерна пропозиція ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ПАРТНЕР АЙ ТІ" відхилена Замовником.
Вважаємо, що Замовником, при прийнятті рішення щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника, порушено норми чинного законодавства, і вимоги тендерної документації, а також процедуру закупівлі, що є підставою для визначення дій Замовника неправомірними і скасування зазначеного рішення. Таке твердження ґрунтується на наступному.
Чинна редакція Закону та Особливостей містить вичерпний перелік підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника і переможця процедури закупівлі, які передбачені статтею 31 Закону та пунктом 44 Осоюливостей.
Так, відповідно до вищезазначених нормативно правових-актів:
«1. Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо:
2) тендерна пропозиція учасника:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації…».
Відповідно до Протоколу єдиною підставою для відхилення пропозиції Скаржника стала нібито подання ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ПАРТНЕР АЙ ТІ», в складі тендерної пропозиції, авторизаційного листа від 10.04.2025 року №АП 07-05/1 про те, що продукція (системні блоки) виробляється ТОВ «ФЛЕШКОМ УКРАЇНА». Також було надано лист від 24.06.2024 року, б/н, від ТОВ «Майкрософт Україна» про те, що ТОВ «ФЛЕШКОМ УКРАЇНА» є виробником коммп'ютерів та має авторизацію від компанії Майкрософт використовувати технологію ОЕМ Activation 3.0 (OA 3.0) під час виробництва апартного забезпечення.
Згідно з Додатком № 6 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.» Замовник вказав: «4. Програмне забезпечення (операційна система), яке пропонується учасником для попереднього встановлення на системні блоки, повинно бути виключно ліцензійним, на підтвердження чого у складі своєї тендерної пропозиції учасник повинен надати лист від офіційного представника виробника - офіційного дистриб’ютора цього програмного забезпечення на території України, ……….»
На підтвердження цієї вимоги ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ПАРТНЕР АЙ ТІ» надав, у складі тендерної пропозиції, авторизаційний лист від 10.04.2025 року №АП 07-05/1 від ТОВ «ФЛЕШКОМ УКРАЇНА» та лист від ТОВ «Майкрософт Україна» про підтвердження права встановлення програмного забезпечення. (листи додаються)
Звертаємо увагу, що ТОВ «Майкрософт Україна» є офіційним представником виробника програмного забезпечення Windows та має право на розповсюдження програмної продукції корпорації «Майкрософт Айрланд Оперейшнз Лімітед», афілійованої особи корпорації Microsoft (Майкрософт), що зареєстрована у відповідності з діючим законом Республіки Ірландія, на території України.
Відповідно до вищевказаних технічних характеристик запропонованого товару, тендерна пропозиція ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ПАРТНЕР АЙ ТІ" повністю відповідає технічним вимогам Замовника, що зазначені у Додатку №3 до тендерної документації, що в свою чергу вказує на відсутність підстави для відхилення тендерної пропозиції у зв’язку із невідповідністю умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Враховуючи вищезазначене, в діях Замовника наявні ознаки, що свідчать про:
1. Порушення законних інтересів ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ПАРТНЕР АЙ ТІ" як суб’єкта господарювання пов’язаних з досягненням економічних результатів та одержанням прибутку. В результаті неправомірного відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ПАРТНЕР АЙ ТІ" останнє позбавляється можливості одержати прибуток від виконання договору, що може бути укладений за результатом Тендера.
2. Порушення принципу недискримінації учасників та рівного ставлення до них і принципу об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад, забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції визначено Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Відповідно до статті 5 Закону, закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом. Пунктом 37 Прикінцевих і перехідних положень Закону передбачено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Відповідно до пункту 1 та пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), ці особливості встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель (далі - закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом (далі - замовники), із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей.
Відповідно до частини 2 статті 20 господарського кодексу України кожний суб’єкт господарювання має право на захист своїх прав і законних інтересів.
Пунктом 55 Особливостей встановлено, що оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
Відповідно до пункту 59 Особливостей, скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Враховуючи викладене вище, беручи до уваги принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі».


ПРОСИМО

1. Прийняти цю Скаргу до розгляду.
2. Прийняти обґрунтоване рішення про наявність порушення в діях Замовника, що стосується відхилення тендерної пропозиції Скаржника і подальшого визнання переможцем наступного учасника (при прийнятті такого рішення Замовником).
3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, і визнання переможцем наступного учасника (при прийнятті такого рішення Замовником), та повторно провести оцінку тендерної пропозиції Скаржника після усунення Замовником порушень процедури закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника