-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Дезінфекційні засоби (засоби для перед стерилізаційного очищення, дезінфекції та стерилізації)
Завершена
105 480.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 054.80 UAH
мін. крок: 1% або 1 054.80 UAH
Період оскарження:
02.04.2025 15:00 - 07.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на рішення про відхилення тендерної пропозиції
Номер:
9c12c028f1374889b100e4b3295b9a1a
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-04-02-009159-a.a1
Назва:
СКАРГА на рішення про відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
СКАРГА
на рішення про відхилення тендерної пропозиції
( на підставі пункту 44 Постанова №1178 від 12.10.2022р.)
Дана скарга сформована та подана у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості, Постанова №1178) на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей).
Комунальне підприємство "Рівненська обласна дитяча лікарня" Рівненської обласної ради (код ЄДРПОУ 03067009) (далі – Замовник) від 04 квітня 2025 року було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), «Дезінфекційні засоби (засоби для перед стерилізаційного очищення, дезінфекції та стерилізації)» за кодом ДК 021:2015:24450000-3: Агрохімічна продукція.
Фактичні обставини
ТОВ НВФ «ЮМІКС ВДВ» (далі – Скаржник) подав тендерну пропозицію та взяв участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником, а також виграв аукціон за результатами закупівлі, і далі перебував на стадії кваліфікації із найнижчою ціною тендерної пропозиції.
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 10 квітня 2025 року.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли наступні учасники:
Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція
ТОВ НВФ "ЮМІКС ВДВ"(далі – Скаржник) 91 143,36
UAH з ПДВ 91 143,36
UAH з ПДВ
Фізична особа підприємець Гнатюк Тетяна Сергіївна 97 080,00
UAH з ПДВ 97 080,00
UAH з ПДВ
Учасник - Скаржник запропонував найкращу ціну «91 143,36 грн. з ПДВ» під час аукціону для товару за ДК 021:2015:24450000-3: Агрохімічна продукція
14 квітня 2025 року Замовник ухвалив рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, що було зафіксовано в протоколі відхилення тендерної пропозиції (Протокол № 159) (далі – Протокол). Замовник обґрунтував своє рішення відсутністю «сертифікатів/протоколів», які наявні в тендерній пропозиції.
Також Замовник не надав вимогу про усунення невідповідностей в порядку 24 годин до Скаржника.
Скаржник, ТОВ НВФ «ЮМІКС ВДВ», вважає, що зазначені рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, призвели до порушення норм законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону та Особливостей, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, абзацом 3 пункту 56 Особливостей (протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю), звертаємось до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою з огляду на таке:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 18.04.2025 12:46
- Інфрмаційна довідка.PDF 18.04.2025 12:46
- Протокол відхилення _159.pdf 18.04.2025 12:46
- Протокол про намір укласти договір _161.pdf 18.04.2025 12:46
- Таблиця1.pdf 18.04.2025 12:46
- Тендерна пропозиція.PDF 18.04.2025 12:46
- Скарга.rtf 18.04.2025 12:46
- Бодедекс форте 5л сер. 02150101.pdf 18.04.2025 12:46
- Гарантійний лист доставка товару.PDF 18.04.2025 12:46
- Гарантійний лист термін поставки.PDF 18.04.2025 12:46
- Гарантійний лист термін придатності.PDF 18.04.2025 12:46
- Гарантійний лист цілісність упаковки.PDF 18.04.2025 12:46
- Гарантійний лист.PDF 18.04.2025 12:46
- Договір Вілан.pdf 18.04.2025 12:46
- Інструкція Бодедекс форте.pdf 18.04.2025 12:46
- Інформація про продукт_переклад.pdf 18.04.2025 12:46
- sign.p7s 18.04.2025 12:48
- рішення від 21.04.2025 № 6255.pdf 21.04.2025 15:09
- Інформація про резолютивну частину рішення від 28.04.2025 № 6660.pdf 29.04.2025 13:01
- рішення від 28.04.2025 № 6660.pdf 30.04.2025 15:17
- Протокол Пояснення на запит АКУ (Деззасоби).docx 23.04.2025 15:40
- Протокол Пояснення на запит АКУ (Деззасоби).pdf 23.04.2025 15:40
Дата прийняття скарги до розгляду:
18.04.2025 13:06
Дата розгляду скарги:
28.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
21.04.2025 15:09
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
30.04.2025 15:18
Дата виконання рішення Замовником:
08.05.2025 21:10
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №6660-р/пк-пз від 28.04.2025 скасовано рішення Замовника згідно Протоколу від “14” квітня 2025 р. № 159 та рішення Замовника згідно Протоколу від “15” квітня 2025 р. № 161 переможцем процедури закупівлі — "Дезінфекційні засоби (засоби для перед стерилізаційного очищення, дезінфекції та стерилізації)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-04-02-009159-a
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
94a159e6322a419ab93d52cbd4292ada
Заголовок пункту скарги:
Щодо незаконного відхилення скаржника та рішення про визначення переможця за аналогічних документів
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1. Щодо неправомірного рішення ЗАМОВНИКА щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника:
Протокол № 159 від 14 квітня 2025 року про відхилення тендерної пропозиції Скаржника містить наступні підстави:
Скаржник із такими підставами відхилення не погоджується та повідомляє, що вони є незаконними на підставі наступного:
Відхилення тендерної пропозиції учасника є неправомірним та таким, що суперечить чинному законодавству України у сфері публічних закупівель.
Відповідно до положень пункту 6 Додатку 1 до Тендерної документації та пункту 3.1 Додатку 9, учасник повинен надати оригінал гарантійного листа виробника або його уповноваженого представника. Метою цієї вимоги є запобігання фальсифікації продукції та отримання гарантій щодо своєчасного постачання товару у визначеній кількості та якості.
Учасником – ТОВ НВФ «ЮМІКС ВДВ» – було надано гарантійний лист, а також чинний договір із виробником, який підтверджує його повноваження діяти від імені цього виробника. Такий договір прямо підтверджує можливість здійснення постачання продукції на адресу Замовника відповідно до умов тендерної документації. Наявність цього договору означає, що учасник має законне право на подання відповідного гарантійного листа та виконання відповідного зобов’язання.
Відповідно до частини 7 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо вимога тендерної документації не встановлена на рівні законодавства (тобто не передбачена обов’язковим нормативно-правовим актом), замовник має право прийняти альтернативний документ, що підтверджує виконання такої вимоги. Тобто, якщо, наприклад, замовник вимагає саме гарантійний лист у певній формі, але учасник надає інший документ, який фактично підтверджує те саме (договір, лист від уповноваженої особи тощо), — такі документи є прийнятними, і відхилення на цій підставі є протиправним.
Крім того, варто зазначити, що у самій вимозі тендерної документації йдеться про надання гарантійного листа виробника або його уповноваженого представника, підтвердженням чого є, зокрема, сертифікати або декларації відповідності. Учасником було надано документ, що містить такі відомості, а також зазначено уповноваженого представника — українську компанію, яка має чинний договір із виробником BODE Chemie GmbH. Це відповідає змісту вимоги тендерної документації.
Файл «Гарантійний лист.pdf» наданий Скаржником у складі тендерної пропозиції, що містить інформацію у формі гарантійного листа про відповідність товару вимогам підпункту 6 пункту 3.1 Додатку 1 Тендерної документації.
Файл «Договір Вілан.pdf» наданий Скаржником у складі тендерної пропозиції, на підтвердження наявності договірних відносних щодо представництва виробника.
Таким чином, відхилення тендерної пропозиції на підставі нібито відсутності гарантійного листа або належного підтвердження повноважень учасника є необґрунтованим та незаконним, оскільки:
учасник надав всі необхідні документи (гарантійний лист та договір);
документи відповідають змісту вимог тендерної документації;
відповідно до Закону, можуть бути прийняті альтернативні документи, якщо форма чи спосіб підтвердження не визначений актами законодавства.
У зв’язку з цим, рішення про відхилення тендерної пропозиції суперечить статтям 5, 14 та 31 Закону України "Про публічні закупівлі", порушує принцип недискримінації учасників, добросовісної конкуренції та об’єктивності оцінки пропозицій.
З огляду на зазначене, рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ НВФ “ЮМІКС ВДВ” є незаконним та може бути оскаржене в Антимонопольному комітеті України. Відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», учасник має право подати скаргу на дії замовника та вимагати скасування неправомірного рішення про відхилення його тендерної пропозиції.
1.2 Щодо виконання вимог тендерної документації в частині Технічного завдання:
Умови документації закупівлі:
Відповідно до пункт 3.1 Додатку 9 «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ТА/АБО ІНФОРМАЦІЇ, ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ» Тендерної документації встановлено, що учасник надає: Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, встановлених в Додатку 1 до тендерної документації, учасник у складі тендерної пропозиції надає технічну специфікацію, складену учасником згідно з Таблицею 1.
Перелік документів для підтвердження умов в частині технічних та якісних характеристик предмета закупівлі:
Загальні вимоги до учасника:
Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозицій документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником:
1. На підтвердження реєстрації засобів в Україні у встановленому законодавством порядку надати: інформацію із Державного реєстру дезінфекційних засобів - далі Реєстр (копію сторінки з Реєстру із інформацією щодо реєстрації запропонованого до закупівлі дезінфекційного засобу, або копію Витягу з Реєстру, або копію наказу МОЗ України про внесення дезінфекційного засобу в Реєстр);
або якщо засіб дозволений для введення в обіг та/або експлуатацію (застосування), у передбаченому законодавством порядку та сертифікований у відповідності з нормами чинного законодавства: надати Сертифікат відповідності та Декларацією про відповідність
2. Паспорт якості або Сертифікат якості щодо кожної позиції товару, виданий виробником товару.
3. Гарантійний лист Учасника щодо терміну придатності товару не менше 80% від дати виготовлення.
4. Методичні вказівки або Інструкції щодо застосування засобів щодо кожної позиції товару.
5. Товар до місця призначення супроводжується представником Учасника і розвантажувальні роботи проводяться у його присутності та за рахунок Учасника, на склад замовника за адресою: м.Рівне, вул. Київська, 60. Учасник подає гарантійний лист.
6. З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та отримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості та якості, яких вимагає ця документація, надати оригінали гарантійних листів виробників або їх уповноважених представників (а саме уповноважених представників, що зазначені в сертифікаті відповідності або в декларації про відповідність), яким підтверджується можливість поставки Учасником товару для потреб Замовника у відповідній до вимог цієї документації, кількості, якості та у встановлені терміни. Гарантійний лист виробника повинен містити посилання на повну назву учасника, номер оголошення, назву Замовника, а також назву та кількість предмету закупівлі згідно з оголошенням.
7. Товар, що поставляється повинен бути цілим, без пошкоджень заводської упаковки та її змісту, зберігатися при транспортуванні згідно інструкцій та стандартів. Учасник подає гарантійний лист.
8. Постачальник повинен бути спроможний забезпечити поставку в термін до 5 робочих днів з дати отримання заявки. Учасник подає гарантійний лист.
9. Під час поставки товару, що є предметом закупівлі, Учасник повинен дотримуватися вимог щодо екологічної безпеки та норм із захисту довкілля, згідно чинного законодавства (надати гарантійний лист щодо використання заходів із захисту довкілля).
10. У випадку, якщо Учасник закупівлі запропонує еквівалент товару, в складі тендерної пропозиції повинні бути надані: опис товару, документи про якість видані виробником товару (сертифікати або декларації відповідності), що підтверджують відповідність технічних характеристик запропонованого та заявленого Замовником товару, дані документи повинні містити документальне підтвердження повної відповідності технічних характеристик запропонованого товару, з основними технічними характеристиками замовленого товару. В тому числі в складі тендерної пропозиції учасник повинен надати документ виданий учасником порівняльна таблиця відповідності, який учасник підтверджує відповідність своєї тендерної пропозиції технічним, якісним та іншим вимогам до предмета закупівлі зазначеним Замовником.
Всі технічні характеристики запропонованого товару повинні відповідати замовленому товару Замовника.
У разі надання учасником недостовірної інформації, він особисто несе відповідальність відповідно до вимог чинного законодавства.
Відповідно останнього абзацу пункту 44 Особливостей встановлено, що відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
Скаржник – ТОВ НВФ «ЮМІКС ВДВ» – у складі своєї тендерної пропозиції надав усі документи, передбачені пунктом 3.1 Додатка 9 до Тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції», в частині підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним вимогам процедури закупівлі.
Відповідно, відхилення його тендерної пропозиції є незаконним, оскільки
Зокрема, Скаржник у складі тендерної пропозиції подав ряд документів на підтвердження відповідності технічному завданню закупіві (додаються):
1. «Таблиця1.pdf»;
2. «МВ Корзолекс экстра.pdf.pdf»;
3. «Договір Вілан.pdf»;
4. «Захист довкілля.pdf»;
5. « Декларація відповідності (Корзолекс Бациллол).pdf»;
6. «Декларація Бодедекс.pdf»
7. « Гарантійний лист.pdf»
8. «Гарантійний лист цілісність упаковки.pdf»
9. «Гарантійний лист термін придатност.pdf».
10. «Гарантійний лист термін поставки.pdf».
11. «Тендерна пропозиція.pdf».
12. «Інформаційна довідка.pdf».
13. «Інформація про продукт переклад.pdf».
14. «Інструкція Бодедекс форте.pdf».
Скаржником надано всі необхідні документи для підтвердження виконання вимог, зазначених у підпунктах Усі документи відповідають вимогам щодо підтвердження технічних і якісних характеристик товару, його походження, сертифікації якості, а також згідності технічним умовам і законодавчим вимогам.
З огляду на викладене, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника є незаконним та підлягає скасуванню. Скаржник має всі правові підстави для звернення до Антимонопольного комітету України зі скаргою про неправомірне відхилення його тендерної пропозиції.
Відхилення тендерної пропозиції Скаржника є безпідставним та незаконним, оскільки не відповідає вимогам Закону України "Про публічні закупівлі" та Особливостей.
Враховуючи зазначене, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника підлягає скасуванню, а його пропозиція має бути повторно розглянута відповідно до вимог законодавства.
2. Щодо порушення порядку проведення процедури закупівлі – Замовник надав 24 години (із повідомленням, що не відповідає вимогам законодавства):
Звертаємо увагу, що за наявних запитань до тендерної пропозиції учасника Замовника має можливість здійснити уточнення в період вивчення тендерної пропозиції або оприлюднити вимогу про усунення невідповідностей протягом 24 годин.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження
Відповідно до пункту 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію:
1) перелік виявлених невідповідностей;
2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності;
3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
Замовник не може розміщувати щодо одного й того ж учасника процедури закупівлі більш ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Відповідно до частини 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо під час розгляду тендерної пропозиції замовник виявляє невідповідності в документах, які стосуються відповідності учасника кваліфікаційним критеріям (у тому числі матеріально-технічної бази), він зобов’язаний надати учаснику 24 години на усунення таких невідповідностей.
Відповідно до вимог пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель, якщо замовник під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником, замовник має зобов'язання розмістити повідомлення про усунення таких невідповідностей у електронній системі закупівель не пізніше ніж за два робочі дні до завершення строку розгляду тендерних пропозицій. Водночас, згідно з цією нормою, невідповідності в інформації та/або документах, що не призводять до зміни суті пропозиції, а саме — предмета закупівлі, найменування товару, марки, моделі тощо, можуть бути усунені без внесення змін до змісту самої пропозиції.
У даному випадку, тендерна пропозиція учасника ТОВ НВФ «ЮМІКС ВДВ» повністю відповідає вимогам технічного завдання, яке було надано в складі пропозиції, а також ціновій пропозиції, що містить чітке і повне визначення предмета закупівлі згідно вимог Замовника, відповідно до вимог тендерної документації. Усі документи, що стосуються технічних характеристик і цінової пропозиції, були надані учасником у відповідності до умов тендерної документації.
Отже, навіть за наявності невідповідностей «гарантійного листа від виробника/офіційного представника виробника» надання 24 годин «не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури» закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо., таких як такий лист не впливає на сам предмет закупівлі, який чітко визначено в технічному завданні та ціновій пропозиції. Ці документи є лише додатковими для підтвердження відповідності вимогам та «оригінальності походження» відповідно, але не змінюють ні найменування, ні характеристики товару, запропонованого учасником.
З огляду на це, замовник був зобов'язаний надати учаснику можливість усунути невідповідності протягом 24 годин, як це передбачено пунктом 43 Особливостей. Оскільки ці невідповідності не змінюють суті тендерної пропозиції і не стосуються зміни предмета закупівлі, надання 24 годин для усунення документальних недоліків не призводило б до зміни предмета закупівлі чи його характеристик, що повинно було бути враховано замовником при ухваленні рішення.
Таким чином, відхилення тендерної пропозиції без надання можливості виправити документи протягом 24 годин є неправомірним, оскільки Скаржником надано належні документи на підтвердження відповідності технічного завдання, то по будь-яких інших недоліках Замовник повинен був надати 24 години, якщо встановив невідповідності.
Тому Дії замовника є незаконними, оскільки вони суперечать положенням Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, а також обмежують право учасника на добросовісну конкуренцію.
3. Щодо порушення принципів статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та незаконного визначення переможця процедури закупівлі:
Також Скаржник повідомляє, що протокол №161 від 15 квітня 2025 про визначення переможцем учасника «Фізична особа підприємець Гнатюк Тетяна Сергіївна (код ЄДРПОУ#3065013000)» є незаконним за відсутності документів виконання на підпункту 6 пункту 3.1 Додатку № 9 Тендерної документації, але при цьому Замовником не було встановлено дану невідповідність та визначено учасника № 2 переможцем.
Відповідно до Протоколу №161 від 15 квітня 2025 року Замовник визначив переможцем тендеру Фізичну особу-підприємця Гнатюк Тетяну Сергіївну (код ЄДРПОУ #3065013000). Однак, як свідчать дані тендерної пропозиції цього учасника, не було надано належних документів, що підтверджують виконання вимог підпункту 6 пункту 3.1 Додатку №9 до Тендерної документації. Згідно з цією вимогою, учасник повинен був надати оригінал гарантійного листа виробника або його уповноваженого представника, який би підтверджував можливість постачання товару у відповідній кількості, якості та в установлений термін.
Однак, як зазначено, у тендерній пропозиції ФОП Гнатюк не було надано гарантійного листа або іншого документа - із інформацією «посилання на повну назву учасника, номер оголошення, назву Замовника, а також назву та кількість предмету закупівлі згідно з оголошенням.», який був виданий виробником або уповноваженим представником виробника, що підтверджує здатність постачати товар згідно з вимогами Замовника. Відсутність належних документів є порушенням вимог тендерної документації і підставою для відхилення пропозиції цього учасника.
Відзначаючи порушення вимог тендерної документації, необхідно зазначити, що в даному випадку Замовник застосував дискримінаційний підхід до учасників. Перший учасник, котрий подав повний пакет документів, включаючи належно оформлений гарантійний лист та чинний договір з виробником, був відхилений через незначні невідповідності, які можна було б усунути, надано додаткові пояснення або документи.
Однак у другому учасника, ФОП Гнатюк Тетяни Сергіївни, взагалі відсутні необхідні документи, що суперечить вимогам тендерної документації, але тендерну пропозицію було визначено переможцем згідно рішення Замовника. Це свідчить про явне порушення принципу рівного ставлення до учасників та недискримінації, що є основою всіх процедур публічних закупівель, як це зазначено в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Стаття 5 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає, що при проведенні закупівель замовники зобов'язані дотримуватись принципів недискримінації та рівного ставлення до учасників.
Стаття 2 Закону України «Про публічні закупівлі» чітко визначає, що публічні закупівлі мають забезпечувати об’єктивну оцінку пропозицій та відкритість процедур. Це означає, що будь-яка оцінка пропозицій має бути прозорою і ґрунтуватися лише на відповідних документах.
У цьому випадку, замовник створив необґрунтовані преференції для одного учасника, прийнявши його пропозицію без необхідних документів, що суперечить принципу справедливої конкуренції.
Згідно з статтею 14 Закону України «Про публічні закупівлі», у разі, якщо учасник не надав необхідних документів, що підтверджують здатність виконати умови тендерної документації, його пропозиція має бути відхилена. Відповідно, фактичне прийняття тендерної пропозиції ФОП Гнатюк Тетяною Сергіївною без належного документа є порушенням зазначеної статті.
Враховуючи порушення Замовником принципів публічних закупівель, рішення про визначення переможцем тендеру ФОП Гнатюк Тетяну Сергіївну є неправомірним. Замовник не застосував однакові вимоги до всіх учасників, не врахував надані документи іншого учасника, і таким чином порушив принципи відкритості, рівного ставлення та недискримінації.
Рішення Замовника, що визначило переможцем тендеру ФОП Гнатюк Тетяну Сергіївну, є незаконним і дискримінаційним. Воно суперечить законодавству України про публічні закупівлі, зокрема принципам рівного ставлення та недискримінації, які мають застосовуватись до всіх учасників процедури закупівлі.
Таким чином, є підстави для скасування цього рішення та призначення переможцем іншого учасника, чия пропозиція відповідає вимогам тендерної документації. Учасник має право подати скаргу до АМКУ для захисту своїх прав та інтересів.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотримання встановлених принципів та недискримінація учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3)відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, але підстави для такого відхилення відсутні на підставі наведеного вище.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозицій Скаржника, а саме – безпідставно відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Також, учасник - Скаржник запропонував найкращу ціну «91 143,36 грн.» під час аукціону для предмету закупівлі за кодом ДК 021:2015: 24455000-8 — Дезинфекційні засоби, та при цьому безпідставно відхиливши її Замовник порушує принцип максимальної економії відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення його пропозиції.
Враховуючи наведену вище інформацію, Скаржник вважає, що наявні підстави для задоволення його скарги в повному обсязі із метою захисту його порушених інтересів в зазначеній закупівлі.
Враховуючи викладене, прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії.
Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, Закону та на підставі зазначеного вище,
Протокол № 159 від 14 квітня 2025 року про відхилення тендерної пропозиції Скаржника містить наступні підстави:
Скаржник із такими підставами відхилення не погоджується та повідомляє, що вони є незаконними на підставі наступного:
Відхилення тендерної пропозиції учасника є неправомірним та таким, що суперечить чинному законодавству України у сфері публічних закупівель.
Відповідно до положень пункту 6 Додатку 1 до Тендерної документації та пункту 3.1 Додатку 9, учасник повинен надати оригінал гарантійного листа виробника або його уповноваженого представника. Метою цієї вимоги є запобігання фальсифікації продукції та отримання гарантій щодо своєчасного постачання товару у визначеній кількості та якості.
Учасником – ТОВ НВФ «ЮМІКС ВДВ» – було надано гарантійний лист, а також чинний договір із виробником, який підтверджує його повноваження діяти від імені цього виробника. Такий договір прямо підтверджує можливість здійснення постачання продукції на адресу Замовника відповідно до умов тендерної документації. Наявність цього договору означає, що учасник має законне право на подання відповідного гарантійного листа та виконання відповідного зобов’язання.
Відповідно до частини 7 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо вимога тендерної документації не встановлена на рівні законодавства (тобто не передбачена обов’язковим нормативно-правовим актом), замовник має право прийняти альтернативний документ, що підтверджує виконання такої вимоги. Тобто, якщо, наприклад, замовник вимагає саме гарантійний лист у певній формі, але учасник надає інший документ, який фактично підтверджує те саме (договір, лист від уповноваженої особи тощо), — такі документи є прийнятними, і відхилення на цій підставі є протиправним.
Крім того, варто зазначити, що у самій вимозі тендерної документації йдеться про надання гарантійного листа виробника або його уповноваженого представника, підтвердженням чого є, зокрема, сертифікати або декларації відповідності. Учасником було надано документ, що містить такі відомості, а також зазначено уповноваженого представника — українську компанію, яка має чинний договір із виробником BODE Chemie GmbH. Це відповідає змісту вимоги тендерної документації.
Файл «Гарантійний лист.pdf» наданий Скаржником у складі тендерної пропозиції, що містить інформацію у формі гарантійного листа про відповідність товару вимогам підпункту 6 пункту 3.1 Додатку 1 Тендерної документації.
Файл «Договір Вілан.pdf» наданий Скаржником у складі тендерної пропозиції, на підтвердження наявності договірних відносних щодо представництва виробника.
Таким чином, відхилення тендерної пропозиції на підставі нібито відсутності гарантійного листа або належного підтвердження повноважень учасника є необґрунтованим та незаконним, оскільки:
учасник надав всі необхідні документи (гарантійний лист та договір);
документи відповідають змісту вимог тендерної документації;
відповідно до Закону, можуть бути прийняті альтернативні документи, якщо форма чи спосіб підтвердження не визначений актами законодавства.
У зв’язку з цим, рішення про відхилення тендерної пропозиції суперечить статтям 5, 14 та 31 Закону України "Про публічні закупівлі", порушує принцип недискримінації учасників, добросовісної конкуренції та об’єктивності оцінки пропозицій.
З огляду на зазначене, рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ НВФ “ЮМІКС ВДВ” є незаконним та може бути оскаржене в Антимонопольному комітеті України. Відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», учасник має право подати скаргу на дії замовника та вимагати скасування неправомірного рішення про відхилення його тендерної пропозиції.
1.2 Щодо виконання вимог тендерної документації в частині Технічного завдання:
Умови документації закупівлі:
Відповідно до пункт 3.1 Додатку 9 «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ТА/АБО ІНФОРМАЦІЇ, ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ» Тендерної документації встановлено, що учасник надає: Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, встановлених в Додатку 1 до тендерної документації, учасник у складі тендерної пропозиції надає технічну специфікацію, складену учасником згідно з Таблицею 1.
Перелік документів для підтвердження умов в частині технічних та якісних характеристик предмета закупівлі:
Загальні вимоги до учасника:
Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозицій документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником:
1. На підтвердження реєстрації засобів в Україні у встановленому законодавством порядку надати: інформацію із Державного реєстру дезінфекційних засобів - далі Реєстр (копію сторінки з Реєстру із інформацією щодо реєстрації запропонованого до закупівлі дезінфекційного засобу, або копію Витягу з Реєстру, або копію наказу МОЗ України про внесення дезінфекційного засобу в Реєстр);
або якщо засіб дозволений для введення в обіг та/або експлуатацію (застосування), у передбаченому законодавством порядку та сертифікований у відповідності з нормами чинного законодавства: надати Сертифікат відповідності та Декларацією про відповідність
2. Паспорт якості або Сертифікат якості щодо кожної позиції товару, виданий виробником товару.
3. Гарантійний лист Учасника щодо терміну придатності товару не менше 80% від дати виготовлення.
4. Методичні вказівки або Інструкції щодо застосування засобів щодо кожної позиції товару.
5. Товар до місця призначення супроводжується представником Учасника і розвантажувальні роботи проводяться у його присутності та за рахунок Учасника, на склад замовника за адресою: м.Рівне, вул. Київська, 60. Учасник подає гарантійний лист.
6. З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та отримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості та якості, яких вимагає ця документація, надати оригінали гарантійних листів виробників або їх уповноважених представників (а саме уповноважених представників, що зазначені в сертифікаті відповідності або в декларації про відповідність), яким підтверджується можливість поставки Учасником товару для потреб Замовника у відповідній до вимог цієї документації, кількості, якості та у встановлені терміни. Гарантійний лист виробника повинен містити посилання на повну назву учасника, номер оголошення, назву Замовника, а також назву та кількість предмету закупівлі згідно з оголошенням.
7. Товар, що поставляється повинен бути цілим, без пошкоджень заводської упаковки та її змісту, зберігатися при транспортуванні згідно інструкцій та стандартів. Учасник подає гарантійний лист.
8. Постачальник повинен бути спроможний забезпечити поставку в термін до 5 робочих днів з дати отримання заявки. Учасник подає гарантійний лист.
9. Під час поставки товару, що є предметом закупівлі, Учасник повинен дотримуватися вимог щодо екологічної безпеки та норм із захисту довкілля, згідно чинного законодавства (надати гарантійний лист щодо використання заходів із захисту довкілля).
10. У випадку, якщо Учасник закупівлі запропонує еквівалент товару, в складі тендерної пропозиції повинні бути надані: опис товару, документи про якість видані виробником товару (сертифікати або декларації відповідності), що підтверджують відповідність технічних характеристик запропонованого та заявленого Замовником товару, дані документи повинні містити документальне підтвердження повної відповідності технічних характеристик запропонованого товару, з основними технічними характеристиками замовленого товару. В тому числі в складі тендерної пропозиції учасник повинен надати документ виданий учасником порівняльна таблиця відповідності, який учасник підтверджує відповідність своєї тендерної пропозиції технічним, якісним та іншим вимогам до предмета закупівлі зазначеним Замовником.
Всі технічні характеристики запропонованого товару повинні відповідати замовленому товару Замовника.
У разі надання учасником недостовірної інформації, він особисто несе відповідальність відповідно до вимог чинного законодавства.
Відповідно останнього абзацу пункту 44 Особливостей встановлено, що відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
Скаржник – ТОВ НВФ «ЮМІКС ВДВ» – у складі своєї тендерної пропозиції надав усі документи, передбачені пунктом 3.1 Додатка 9 до Тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції», в частині підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним вимогам процедури закупівлі.
Відповідно, відхилення його тендерної пропозиції є незаконним, оскільки
Зокрема, Скаржник у складі тендерної пропозиції подав ряд документів на підтвердження відповідності технічному завданню закупіві (додаються):
1. «Таблиця1.pdf»;
2. «МВ Корзолекс экстра.pdf.pdf»;
3. «Договір Вілан.pdf»;
4. «Захист довкілля.pdf»;
5. « Декларація відповідності (Корзолекс Бациллол).pdf»;
6. «Декларація Бодедекс.pdf»
7. « Гарантійний лист.pdf»
8. «Гарантійний лист цілісність упаковки.pdf»
9. «Гарантійний лист термін придатност.pdf».
10. «Гарантійний лист термін поставки.pdf».
11. «Тендерна пропозиція.pdf».
12. «Інформаційна довідка.pdf».
13. «Інформація про продукт переклад.pdf».
14. «Інструкція Бодедекс форте.pdf».
Скаржником надано всі необхідні документи для підтвердження виконання вимог, зазначених у підпунктах Усі документи відповідають вимогам щодо підтвердження технічних і якісних характеристик товару, його походження, сертифікації якості, а також згідності технічним умовам і законодавчим вимогам.
З огляду на викладене, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника є незаконним та підлягає скасуванню. Скаржник має всі правові підстави для звернення до Антимонопольного комітету України зі скаргою про неправомірне відхилення його тендерної пропозиції.
Відхилення тендерної пропозиції Скаржника є безпідставним та незаконним, оскільки не відповідає вимогам Закону України "Про публічні закупівлі" та Особливостей.
Враховуючи зазначене, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника підлягає скасуванню, а його пропозиція має бути повторно розглянута відповідно до вимог законодавства.
2. Щодо порушення порядку проведення процедури закупівлі – Замовник надав 24 години (із повідомленням, що не відповідає вимогам законодавства):
Звертаємо увагу, що за наявних запитань до тендерної пропозиції учасника Замовника має можливість здійснити уточнення в період вивчення тендерної пропозиції або оприлюднити вимогу про усунення невідповідностей протягом 24 годин.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження
Відповідно до пункту 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію:
1) перелік виявлених невідповідностей;
2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності;
3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
Замовник не може розміщувати щодо одного й того ж учасника процедури закупівлі більш ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Відповідно до частини 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо під час розгляду тендерної пропозиції замовник виявляє невідповідності в документах, які стосуються відповідності учасника кваліфікаційним критеріям (у тому числі матеріально-технічної бази), він зобов’язаний надати учаснику 24 години на усунення таких невідповідностей.
Відповідно до вимог пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель, якщо замовник під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником, замовник має зобов'язання розмістити повідомлення про усунення таких невідповідностей у електронній системі закупівель не пізніше ніж за два робочі дні до завершення строку розгляду тендерних пропозицій. Водночас, згідно з цією нормою, невідповідності в інформації та/або документах, що не призводять до зміни суті пропозиції, а саме — предмета закупівлі, найменування товару, марки, моделі тощо, можуть бути усунені без внесення змін до змісту самої пропозиції.
У даному випадку, тендерна пропозиція учасника ТОВ НВФ «ЮМІКС ВДВ» повністю відповідає вимогам технічного завдання, яке було надано в складі пропозиції, а також ціновій пропозиції, що містить чітке і повне визначення предмета закупівлі згідно вимог Замовника, відповідно до вимог тендерної документації. Усі документи, що стосуються технічних характеристик і цінової пропозиції, були надані учасником у відповідності до умов тендерної документації.
Отже, навіть за наявності невідповідностей «гарантійного листа від виробника/офіційного представника виробника» надання 24 годин «не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури» закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо., таких як такий лист не впливає на сам предмет закупівлі, який чітко визначено в технічному завданні та ціновій пропозиції. Ці документи є лише додатковими для підтвердження відповідності вимогам та «оригінальності походження» відповідно, але не змінюють ні найменування, ні характеристики товару, запропонованого учасником.
З огляду на це, замовник був зобов'язаний надати учаснику можливість усунути невідповідності протягом 24 годин, як це передбачено пунктом 43 Особливостей. Оскільки ці невідповідності не змінюють суті тендерної пропозиції і не стосуються зміни предмета закупівлі, надання 24 годин для усунення документальних недоліків не призводило б до зміни предмета закупівлі чи його характеристик, що повинно було бути враховано замовником при ухваленні рішення.
Таким чином, відхилення тендерної пропозиції без надання можливості виправити документи протягом 24 годин є неправомірним, оскільки Скаржником надано належні документи на підтвердження відповідності технічного завдання, то по будь-яких інших недоліках Замовник повинен був надати 24 години, якщо встановив невідповідності.
Тому Дії замовника є незаконними, оскільки вони суперечать положенням Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, а також обмежують право учасника на добросовісну конкуренцію.
3. Щодо порушення принципів статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та незаконного визначення переможця процедури закупівлі:
Також Скаржник повідомляє, що протокол №161 від 15 квітня 2025 про визначення переможцем учасника «Фізична особа підприємець Гнатюк Тетяна Сергіївна (код ЄДРПОУ#3065013000)» є незаконним за відсутності документів виконання на підпункту 6 пункту 3.1 Додатку № 9 Тендерної документації, але при цьому Замовником не було встановлено дану невідповідність та визначено учасника № 2 переможцем.
Відповідно до Протоколу №161 від 15 квітня 2025 року Замовник визначив переможцем тендеру Фізичну особу-підприємця Гнатюк Тетяну Сергіївну (код ЄДРПОУ #3065013000). Однак, як свідчать дані тендерної пропозиції цього учасника, не було надано належних документів, що підтверджують виконання вимог підпункту 6 пункту 3.1 Додатку №9 до Тендерної документації. Згідно з цією вимогою, учасник повинен був надати оригінал гарантійного листа виробника або його уповноваженого представника, який би підтверджував можливість постачання товару у відповідній кількості, якості та в установлений термін.
Однак, як зазначено, у тендерній пропозиції ФОП Гнатюк не було надано гарантійного листа або іншого документа - із інформацією «посилання на повну назву учасника, номер оголошення, назву Замовника, а також назву та кількість предмету закупівлі згідно з оголошенням.», який був виданий виробником або уповноваженим представником виробника, що підтверджує здатність постачати товар згідно з вимогами Замовника. Відсутність належних документів є порушенням вимог тендерної документації і підставою для відхилення пропозиції цього учасника.
Відзначаючи порушення вимог тендерної документації, необхідно зазначити, що в даному випадку Замовник застосував дискримінаційний підхід до учасників. Перший учасник, котрий подав повний пакет документів, включаючи належно оформлений гарантійний лист та чинний договір з виробником, був відхилений через незначні невідповідності, які можна було б усунути, надано додаткові пояснення або документи.
Однак у другому учасника, ФОП Гнатюк Тетяни Сергіївни, взагалі відсутні необхідні документи, що суперечить вимогам тендерної документації, але тендерну пропозицію було визначено переможцем згідно рішення Замовника. Це свідчить про явне порушення принципу рівного ставлення до учасників та недискримінації, що є основою всіх процедур публічних закупівель, як це зазначено в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Стаття 5 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає, що при проведенні закупівель замовники зобов'язані дотримуватись принципів недискримінації та рівного ставлення до учасників.
Стаття 2 Закону України «Про публічні закупівлі» чітко визначає, що публічні закупівлі мають забезпечувати об’єктивну оцінку пропозицій та відкритість процедур. Це означає, що будь-яка оцінка пропозицій має бути прозорою і ґрунтуватися лише на відповідних документах.
У цьому випадку, замовник створив необґрунтовані преференції для одного учасника, прийнявши його пропозицію без необхідних документів, що суперечить принципу справедливої конкуренції.
Згідно з статтею 14 Закону України «Про публічні закупівлі», у разі, якщо учасник не надав необхідних документів, що підтверджують здатність виконати умови тендерної документації, його пропозиція має бути відхилена. Відповідно, фактичне прийняття тендерної пропозиції ФОП Гнатюк Тетяною Сергіївною без належного документа є порушенням зазначеної статті.
Враховуючи порушення Замовником принципів публічних закупівель, рішення про визначення переможцем тендеру ФОП Гнатюк Тетяну Сергіївну є неправомірним. Замовник не застосував однакові вимоги до всіх учасників, не врахував надані документи іншого учасника, і таким чином порушив принципи відкритості, рівного ставлення та недискримінації.
Рішення Замовника, що визначило переможцем тендеру ФОП Гнатюк Тетяну Сергіївну, є незаконним і дискримінаційним. Воно суперечить законодавству України про публічні закупівлі, зокрема принципам рівного ставлення та недискримінації, які мають застосовуватись до всіх учасників процедури закупівлі.
Таким чином, є підстави для скасування цього рішення та призначення переможцем іншого учасника, чия пропозиція відповідає вимогам тендерної документації. Учасник має право подати скаргу до АМКУ для захисту своїх прав та інтересів.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотримання встановлених принципів та недискримінація учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3)відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, але підстави для такого відхилення відсутні на підставі наведеного вище.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозицій Скаржника, а саме – безпідставно відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Також, учасник - Скаржник запропонував найкращу ціну «91 143,36 грн.» під час аукціону для предмету закупівлі за кодом ДК 021:2015: 24455000-8 — Дезинфекційні засоби, та при цьому безпідставно відхиливши її Замовник порушує принцип максимальної економії відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення його пропозиції.
Враховуючи наведену вище інформацію, Скаржник вважає, що наявні підстави для задоволення його скарги в повному обсязі із метою захисту його порушених інтересів в зазначеній закупівлі.
Враховуючи викладене, прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії.
Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, Закону та на підставі зазначеного вище,
×
-
Назва доказу:
Протокол про визначення переможцем учасника номер 2
-
Повʼязаний документ:
Протокол про намір укласти договір _161.pdf
-
-
Назва доказу:
Протокол про відхилення Скаржника
-
Повʼязаний документ:
Протокол відхилення _159.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Визнати рішення Замовника у вигляді протоколу № 159 від 14.04.2025 року про відхилення тендерної пропозиції ТОВ НВФ “ЮМІКС ВДВ” неправомірним та необґрунтованим, прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель із наступних підстав - Скаржником належним чином надано інформацію та документи на підтвердження технічного завдання закупівлі. 3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення у вигляді протоколу № 159 від 14.04.2025 року про відхилення тендерної ТОВ НВФ «ЮМІКС ВДВ» через відсутність законних підстав для відхилення тендерної пропозиції Скаржника. 4. Зобов’язати Замовника скасувати рішення у вигляді протоколу № 159 від 14.03.2025 року про відхилення тендерної ТОВ НВФ «ЮМІКС ВДВ» через не надання 24 годин для усунення невідповідностей на підставі пункту 43 Особливостей. 5. Зобов’язати Замовника скасувати протокол №161 від 15 квітня 2025 про визначення переможцем учасника «Фізична особа підприємець Гнатюк Тетяна Сергіївна #3065013000» за відсутності документів на підпункту 6 пункту 3.1 Додатку № 9 Тендерної документації. 6. Зобов’язати Замовника повернутися до розгляду пропозиції ТОВ НВФ «ЮМІКС ВДВ» в законному порядку (розглянути пропозицію із дотриманням вимог статті 5 Закону, виставити протокол, укласти договір за результатами закупівлі).