-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Лабораторні дослідження
Місце надання послуг – дослідження здійснюються за місцем знаходження лабораторії виконавця. Кількість: 1 послуга, згідно обсягів визначених додатком 2 ТС
Завершена
591 180.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 955.90 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 955.90 UAH
Період оскарження:
01.04.2025 18:19 - 23.05.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Номер:
1f22998a5b624b1fbaad457e2c287007
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-04-01-013395-a.c2
Назва:
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Ліцензія МОЗ медична практика.pdf 02.05.2025 17:32
- Сертифікат.pdf 02.05.2025 17:32
- sign.p7s 02.05.2025 17:33
- Додаток сфера акредитації.pdf 03.05.2025 14:43
- Сертифікат (укр.).pdf 03.05.2025 14:43
- Скарга.pdf 03.05.2025 14:43
- Сертифікат ISO 15189 2022.pdf 03.05.2025 14:43
- Скарга.pdf.p7s.zip 04.05.2025 19:59
- Рішення від 06.05.2025 №7162.pdf 06.05.2025 17:34
- Інформація про резолютивну частину рішення від 15.05.2025 №7816.pdf 16.05.2025 15:35
- Рішення від 15.05.2025 №7816.pdf 20.05.2025 13:12
- Відповідь.pdf 09.05.2025 14:46
- Відповідь.docx 09.05.2025 14:46
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.05.2025 18:01
Дата розгляду скарги:
15.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
06.05.2025 17:35
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
20.05.2025 13:12
Дата виконання рішення Замовником:
21.05.2025 11:43
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником внесено зміни до тендерної документації згідно мотивувальної частини рішення АМК України та на його виконання.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
2eb25884f4dd4fdcac1558ba0ee2fbf0
Заголовок пункту скарги:
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Замовником було опубліковано нову редакції змін, яка фактично не усуває дискримінаційні вимоги, а навпаки, доповнює їх новими вимогами, що обмежує інших учасників ринку (зокрема Скаржника) від участі у закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Сертифікат
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
З метою усунення вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Номер:
c1e37e03e3924d7d84e1f6e742c13578
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-04-01-013395-a.b1
Назва:
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Сертифікат UA231145.PDF 04.04.2025 14:33
- Рішення 12519.pdf 04.04.2025 14:33
- Витяг відомостей з реєстру МОЗ від 30.07.2024.pdf 04.04.2025 14:33
- Ліцензія_1.pdf 04.04.2025 14:33
- Скарга UA-2025-04-01-013395-a.pdf.asice.zip 04.04.2025 14:33
- sign.p7s 04.04.2025 14:35
- Інструкція пробірка Amies Тур.pdf 10.04.2025 12:09
- рішення від 08.04.2025 № 5445.pdf 08.04.2025 14:26
- інформація про резолютивну частину рішення від 15.04.2025 № 5970.pdf 16.04.2025 10:54
- рішення від 15.04.2025 № 5970.pdf 18.04.2025 09:02
- відповідь на скаргу ісо, ліцензія.pdf 09.04.2025 16:07
- відповідь на скаргу ісо, ліцензія.docx 09.04.2025 16:07
Дата прийняття скарги до розгляду:
04.04.2025 15:34
Дата розгляду скарги:
15.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
08.04.2025 14:27
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
18.04.2025 09:02
Дата виконання рішення Замовником:
02.05.2025 15:29
Коментар замовника щодо усунення порушень:
замовником на виконання рішення внесено зміни згідно мотивувальної частини рішення
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
2043b040b9e04fe8acb2d8f4e8c4accd
Заголовок пункту скарги:
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1. Згідно пункту 6 розділу «Загальні вимоги» вимог, що стосуються Додатку №2 до Тендерної документації учасник повинен надати підтвердження компетентності відповідно до вимог ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» (на підтвердження надати сертифікат, виданий уповноваженим органом сертифікації).
В Україні ж діє 2 ДСТУ:
- ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», що прийнятий як національний стандарт, гармонізований з європейськими та міжнародними стандартами, методом підтвердження згідно Наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний цент проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 30.11.2015 № 454;
- ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», що прийнятий як національний стандарт, гармонізований з європейськими та міжнародними стандартами, згідно Наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний цент проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 21.12.2015 № 203.
Тобто ці стандарти гармонізовані з міжнародного стандарту ISO 9001:2015, IDT.
Скаржник має сертифікат № UA231145, виданий органом сертифікації Bureau Veritas Certification Holding SAS – UK Branch 02.11.2024, (далі – Сертифікат UA231145), яким підтверджується, що система Управління Скаржника перевірена та відповідає вимогам стандартів на систему управління ISO 9001:2015. Тобто Скаржник має можливість підтвердити компетентність саме ISO 9001:2015 за Сертифікатом UA231145.
Водночас у Скаржника немає сертифікату саме ДСТУ ISO 9001:2015.
Тим самим вимога пункту 6 розділу «Загальні вимоги» вимог, що стосуються Додатку №2 до Тендерної документації є такою, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, в тому числі обмежує участь Скаржника в Процедурі закупівлі, оскільки виконати її зможуть лише ті учасники, які зможуть підтвердити компетентність відповідно до вимог ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги».
Схожа позиція викладена в рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) від 10.08.2023 № 12519-р/пк-пз (далі – Рішення 12519)
Крім того чинним законодавством України, зокрема законодавством у сфері публічних закупівель, не визначено, що подібне підтвердження повинно здійснюватися саме згідно національних ДСТУ, чи навіть що обмежено підтвердження згідно міжнародних стандартів.
В Україні ж діє 2 ДСТУ:
- ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», що прийнятий як національний стандарт, гармонізований з європейськими та міжнародними стандартами, методом підтвердження згідно Наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний цент проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 30.11.2015 № 454;
- ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», що прийнятий як національний стандарт, гармонізований з європейськими та міжнародними стандартами, згідно Наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний цент проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 21.12.2015 № 203.
Тобто ці стандарти гармонізовані з міжнародного стандарту ISO 9001:2015, IDT.
Скаржник має сертифікат № UA231145, виданий органом сертифікації Bureau Veritas Certification Holding SAS – UK Branch 02.11.2024, (далі – Сертифікат UA231145), яким підтверджується, що система Управління Скаржника перевірена та відповідає вимогам стандартів на систему управління ISO 9001:2015. Тобто Скаржник має можливість підтвердити компетентність саме ISO 9001:2015 за Сертифікатом UA231145.
Водночас у Скаржника немає сертифікату саме ДСТУ ISO 9001:2015.
Тим самим вимога пункту 6 розділу «Загальні вимоги» вимог, що стосуються Додатку №2 до Тендерної документації є такою, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, в тому числі обмежує участь Скаржника в Процедурі закупівлі, оскільки виконати її зможуть лише ті учасники, які зможуть підтвердити компетентність відповідно до вимог ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги».
Схожа позиція викладена в рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) від 10.08.2023 № 12519-р/пк-пз (далі – Рішення 12519)
Крім того чинним законодавством України, зокрема законодавством у сфері публічних закупівель, не визначено, що подібне підтвердження повинно здійснюватися саме згідно національних ДСТУ, чи навіть що обмежено підтвердження згідно міжнародних стандартів.
×
-
Назва доказу:
Рішення 12519
-
Повʼязаний документ:
Рішення 12519.pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікат UA231145
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат UA231145.PDF
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме пункт 6 розділу «Загальні вимоги» вимог, що стосуються Додатку №2 до Тендерної документації після слів та цифр «ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги»» доповнити словами та цифрами «та/або ISO 9001:2015».
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
737268748895470cadec0a1589aad3ab
Заголовок пункту скарги:
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
2. Згідно пункту 3 розділу «Загальні вимоги» вимог, що стосуються Додатку №2 до Тендерної документації Учасник повинен мати в наявності місце провадження господарської діяльності у м. Львові за спеціальностями: бактеріологія, клінічна лабораторна діагностика (на підтвердження надати Витяг відомостей з Ліцензійного реєстру МОЗ з медичної практики).
Скаржник діє на підставі ліцензії Міністерства охорони здоров’я України серії АД № 071280, що видана 14.12.2012, (далі – Ліцензія) на здійснення господарської діяльності з медичної практики.
Скаржник має лабораторію за спеціальністю клінічна лабораторна діагностика у місті Львів. Проте Лабораторія за спеціальністю бактеріологія знаходиться лише у місті Києві.
Наведені відомості відображені у витягу відомостей з Ліцензійного реєстру МОЗ з медичної практики (далі – Витяг).
Відповідно до пункту 12 розділу «Загальні вимоги» вимог, що стосуються Додатку №2 до Тендерної документації транспортування біоматеріалу від Замовника до Учасника повинно забезпечуватися за рахунок Учасника із дотриманням температурного режиму, використовуючи реєстратор температури (на підтвердження надати документи, що підтверджують відповідність встановленим вимогам та перевірку точності реєстратора температури: свідоцтво про повірку засобу вимірювальної техніки та сертифікат калібрування).
Оголошенням про проведення Процедури закупівлі та таблицею переліку досліджень Додатку №2 до Тендерної документації визначено наступне дослідження з наступними вимогами:
№ п/п Найменування виду досліджень Кількість досліджень Термін виконання
1 Аналіз крові на стерильність 350 7
2 М/б дослідження виділень закритих порожнин чи ран 320 7
3 М/б дослідження сечі 50 7
4 М/б дослідження грудного молока без антибіотикограми 100 3
5 Експрес метод М/б дослідження бронхіальних змивів чи виділень з з зіву на неонатальні інфекції (причини сепсису) 10 3
Такі дослідження виконуються в лабораторії за спеціальністю бактеріологія.
Враховуючи термін виконання наведених досліджень за 3-7 календарних днів, а також виконання умови транспортування біоматеріалу від Замовника до Виконавця (учасника), яке буде забезпечуватися за рахунок Учасника із дотриманням температурного режиму, Скаржник має можливість виконати таке дослідження не порушуючи термін його виконання та умови транспортування в місті Києві.
Таким чином вимоги пункту 3 розділу «Загальні вимоги» вимог, що стосуються Додатку №2 до Тендерної документації в частині наявності лабораторії саме у м. Львів за спеціальністю бактеріологія є такою, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, в тому числі обмежує участь Скаржника в Процедурі закупівлі, оскільки виконати її зможуть лише ті учасники, які мають лабораторії саме у м. Львів за спеціальністю бактеріологія.
Скаржник діє на підставі ліцензії Міністерства охорони здоров’я України серії АД № 071280, що видана 14.12.2012, (далі – Ліцензія) на здійснення господарської діяльності з медичної практики.
Скаржник має лабораторію за спеціальністю клінічна лабораторна діагностика у місті Львів. Проте Лабораторія за спеціальністю бактеріологія знаходиться лише у місті Києві.
Наведені відомості відображені у витягу відомостей з Ліцензійного реєстру МОЗ з медичної практики (далі – Витяг).
Відповідно до пункту 12 розділу «Загальні вимоги» вимог, що стосуються Додатку №2 до Тендерної документації транспортування біоматеріалу від Замовника до Учасника повинно забезпечуватися за рахунок Учасника із дотриманням температурного режиму, використовуючи реєстратор температури (на підтвердження надати документи, що підтверджують відповідність встановленим вимогам та перевірку точності реєстратора температури: свідоцтво про повірку засобу вимірювальної техніки та сертифікат калібрування).
Оголошенням про проведення Процедури закупівлі та таблицею переліку досліджень Додатку №2 до Тендерної документації визначено наступне дослідження з наступними вимогами:
№ п/п Найменування виду досліджень Кількість досліджень Термін виконання
1 Аналіз крові на стерильність 350 7
2 М/б дослідження виділень закритих порожнин чи ран 320 7
3 М/б дослідження сечі 50 7
4 М/б дослідження грудного молока без антибіотикограми 100 3
5 Експрес метод М/б дослідження бронхіальних змивів чи виділень з з зіву на неонатальні інфекції (причини сепсису) 10 3
Такі дослідження виконуються в лабораторії за спеціальністю бактеріологія.
Враховуючи термін виконання наведених досліджень за 3-7 календарних днів, а також виконання умови транспортування біоматеріалу від Замовника до Виконавця (учасника), яке буде забезпечуватися за рахунок Учасника із дотриманням температурного режиму, Скаржник має можливість виконати таке дослідження не порушуючи термін його виконання та умови транспортування в місті Києві.
Таким чином вимоги пункту 3 розділу «Загальні вимоги» вимог, що стосуються Додатку №2 до Тендерної документації в частині наявності лабораторії саме у м. Львів за спеціальністю бактеріологія є такою, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, в тому числі обмежує участь Скаржника в Процедурі закупівлі, оскільки виконати її зможуть лише ті учасники, які мають лабораторії саме у м. Львів за спеціальністю бактеріологія.
×
-
Назва доказу:
Ліцензія_1
-
Повʼязаний документ:
Ліцензія_1.pdf
-
-
Назва доказу:
Витяг відомостей з реєстру МОЗ від 30.07.2024
-
Повʼязаний документ:
Витяг відомостей з реєстру МОЗ від 30.07.2024.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме: - Пункт 3 розділу «Загальні вимоги» вимог, що стосуються Додатку №2 до Тендерної документації слово «бактеріологія» виключити.