-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Лабораторні дослідження
Місце надання послуг – дослідження здійснюються за місцем знаходження лабораторії виконавця. Кількість: 1 послуга, згідно обсягів визначених додатком 2 ТС
Завершена
582 867.50
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 914.34 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 914.34 UAH
Період оскарження:
01.04.2025 18:18 - 07.05.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Номер:
69abd24672774d36ad8c3a6535320f24
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-04-01-013393-a.b1
Назва:
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Рішення 12519.pdf 04.04.2025 14:42
- Скарга UA-2025-04-01-013393-a.pdf.asice.zip 04.04.2025 14:42
- Сертифікат UA231145.PDF 04.04.2025 14:42
- sign.p7s 04.04.2025 14:42
- рішення від 08.04.2025 № 5484.pdf 08.04.2025 14:56
- інформація про резолютивну частину рішення від 15.04.2025 № 5971.pdf 16.04.2025 11:01
- рішення від 15.04.2025 № 5971.pdf 18.04.2025 11:00
- відповідь на скаргу ісо.docx 09.04.2025 16:08
- відповідь на скаргу ісо.pdf 09.04.2025 16:08
Дата прийняття скарги до розгляду:
04.04.2025 15:12
Дата розгляду скарги:
15.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
08.04.2025 14:56
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
18.04.2025 11:01
Дата виконання рішення Замовником:
02.05.2025 15:32
Коментар замовника щодо усунення порушень:
замовником на виконання рішення внесено зміни згідно мотивувальної частини рішення АМКУ
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
201d9a894e404f72aeefdb0aa0bbdc9d
Заголовок пункту скарги:
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1. Згідно пункту 6 розділу «Загальні вимоги» вимог, що стосуються Додатку №2 до Тендерної документації учасник повинен надати підтвердження компетентності відповідно до вимог ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» (на підтвердження надати сертифікат, виданий уповноваженим органом сертифікації).
В Україні ж діє 2 ДСТУ:
- ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», що прийнятий як національний стандарт, гармонізований з європейськими та міжнародними стандартами, методом підтвердження згідно Наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний цент проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 30.11.2015 № 454;
- ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», що прийнятий як національний стандарт, гармонізований з європейськими та міжнародними стандартами, згідно Наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний цент проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 21.12.2015 № 203.
Тобто ці стандарти гармонізовані з міжнародного стандарту ISO 9001:2015, IDT.
Скаржник має сертифікат № UA231145, виданий органом сертифікації Bureau Veritas Certification Holding SAS – UK Branch 02.11.2024, (далі – Сертифікат UA231145), яким підтверджується, що система Управління Скаржника перевірена та відповідає вимогам стандартів на систему управління ISO 9001:2015. Тобто Скаржник має можливість підтвердити компетентність саме ISO 9001:2015 за Сертифікатом UA231145.
Водночас у Скаржника немає сертифікату саме ДСТУ ISO 9001:2015.
Тим самим вимога пункту 6 розділу «Загальні вимоги» вимог, що стосуються Додатку №2 до Тендерної документації є такою, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, в тому числі обмежує участь Скаржника в Процедурі закупівлі, оскільки виконати її зможуть лише ті учасники, які зможуть підтвердити компетентність відповідно до вимог ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги».
Схожа позиція викладена в рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) від 10.08.2023 № 12519-р/пк-пз (далі – Рішення 12519)
Крім того чинним законодавством України, зокрема законодавством у сфері публічних закупівель, не визначено, що подібне підтвердження повинно здійснюватися саме згідно національних ДСТУ, чи навіть що обмежено підтвердження згідно міжнародних стандартів.
В Україні ж діє 2 ДСТУ:
- ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», що прийнятий як національний стандарт, гармонізований з європейськими та міжнародними стандартами, методом підтвердження згідно Наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний цент проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 30.11.2015 № 454;
- ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», що прийнятий як національний стандарт, гармонізований з європейськими та міжнародними стандартами, згідно Наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний цент проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 21.12.2015 № 203.
Тобто ці стандарти гармонізовані з міжнародного стандарту ISO 9001:2015, IDT.
Скаржник має сертифікат № UA231145, виданий органом сертифікації Bureau Veritas Certification Holding SAS – UK Branch 02.11.2024, (далі – Сертифікат UA231145), яким підтверджується, що система Управління Скаржника перевірена та відповідає вимогам стандартів на систему управління ISO 9001:2015. Тобто Скаржник має можливість підтвердити компетентність саме ISO 9001:2015 за Сертифікатом UA231145.
Водночас у Скаржника немає сертифікату саме ДСТУ ISO 9001:2015.
Тим самим вимога пункту 6 розділу «Загальні вимоги» вимог, що стосуються Додатку №2 до Тендерної документації є такою, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, в тому числі обмежує участь Скаржника в Процедурі закупівлі, оскільки виконати її зможуть лише ті учасники, які зможуть підтвердити компетентність відповідно до вимог ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги».
Схожа позиція викладена в рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) від 10.08.2023 № 12519-р/пк-пз (далі – Рішення 12519)
Крім того чинним законодавством України, зокрема законодавством у сфері публічних закупівель, не визначено, що подібне підтвердження повинно здійснюватися саме згідно національних ДСТУ, чи навіть що обмежено підтвердження згідно міжнародних стандартів.
×
-
Назва доказу:
Рішення 12519
-
Повʼязаний документ:
Рішення 12519.pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікат UA231145
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат UA231145.PDF
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме пункт 6 розділу «Загальні вимоги» вимог, що стосуються Додатку №2 до Тендерної документації після слів та цифр «ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги»» доповнити словами та цифрами «та/або ISO 9001:2015».