-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Природний газ
Завершена
3 552 510.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 17 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 17 000.00 UAH
Період оскарження:
11.09.2018 18:30 - 23.09.2018 00:00
Вимога
Вирішена
Щодо встановлення замовником торгів дискримінаційних вимог у тендерній документації на закупівлю природного газу
Номер:
18099743e75b4ce2afcff02812afd58c
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-09-11-003251-c.b1
Назва:
Щодо встановлення замовником торгів дискримінаційних вимог у тендерній документації на закупівлю природного газу
Вимога:
По-перше, умови тендерної документації містять вимогу щодо наявності в Учасника сертифікату ISO 9001:2009, який засвідчує використання системи управління якості, розроблення якої на підприємстві проводиться на добровільних засадах та обов'язковість впровадження системи діючим законодавством України не передбачена. Таким чином, умови, викладені в тендерній документації, є дискримінаційними та такими, що обмежують коло потенційних учасників торгів, а також суперечать п.4 ст. 16 Закону України "Про публічні закупівлі", де вказано, що "документи, що не передбачені законодавством для учасників-юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб-підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури)". Отже, вимагаємо внести відповідні зміни до тендерної документації, а саме виключити п.3.6.5 ч. 6 розділу ІІІ.
На вимогу, щодо наявності в Учасника сертифікату ISO 9001:2009, яка є дискримінаційною і такою, що обмежує коло потенційних учасників торгів, було подано скаргу в Антимонопольний комітет (щодо процедури закупівлі №UA-2018-01-09-000196-b)., і Замовником були внесені зміни до тендерної документації, а саме: було виключено вимогу щодо наявності в Учасника сертифікату ISO 9001:2009.
По-друге, Законом України «Про публічні закупівлі» замовникові надано право на встановлення в тендерній документації вимоги документально підтвердженого досвіту виконання договору, а не договорів (п.2 статті 16 Кваліфікаційні критерії). Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, розглядаючи скаргу подану на умови тендерної документації, якими встановлювалась вимога щодо подання учасниками, для підтвердження наявності досвіду виконання аналогічних договорів, декількох (2-3 шт.) аналогічних договорів (щодо процедури закупівлі №UA-2017-03-10-000350-а), дійшла висновку щодо її дискримінаційності законодавству України. Рішення АМК від 26.04.2017 № 2240-р/пк-пз від 26.04.2017р. говорить, що «така вимога є обмежуючою та дискримінаційною і порушує принципи закупівлі, визначені Законом та такою, що порушує право на участь у тендері, на добросовісну конкуренцію та на відкритість на всіх стадіях закупівель». Отже, вимагаємо внести зміни до тендерної документації п. 3.5.2 «Кваліфікаційні критерії» розділу III. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», а саме: в підтвердження досвіду виконання аналогічного договору наявність документально підтвердженого аналогічного договору (прим. - одного).
Разом з тим повідомляємо, що у разі неприйняття Вимог, вимушені будемо подати Скаргу в АМКУ.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
17.09.2018 14:00
Вирішення:
Доброго дня. На Ваше звернення про внесення змін до тендерної документації повідомляємо наступне.
Рішення постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель носять індивідуально - зобов’язуючий характер та не можуть бути застосовані до інших суб’єктів, рішення яких не стосується.
Рішення виноситься в індивідуальному порядку, що стосується конкретної процедури закупівлі, враховуючи специфіку предмета закупівлі. Тому, ми вважаємо некоректним Ваше посилання на рішення адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства сфері закупівель, оскільки дані рішення не стосуються нашої процедури закупівлі.
Щодо встановлення дискримінаційних вимог: законодавчого визначення поняття «дискримінація» не існує.
В юридичній енциклопедії міститься наступне визначення: дискримінація (лат. discriminatio – відокремлення, розділення, розрізнення) – умисне обмеження або позбавлення прав певних юридичних та фізичних осіб; створення умов, які ставлять яку-небудь організацію чи громадян у гірше становище порівняно з іншими.
Одним із принципів публічних закупівель є недискримінація учасників (ст. 3 Закону), а частиною 3 статті 5 Закону передбачено, що замовник не може встановлювати дискримінаційних вимог до учасників, а тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (ч. 4 ст. 22 Закону). Однак, Статтею 5 Закону визначено поняття недискримінації для процедур закупівель, передбачених Законом, а саме: вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах, а також замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої Законом.
Замовником торгів було забезпечено вільний доступ до інформації про закупівлю всіх зацікавлених осіб (вітчизняних та іноземних), шляхом її розміщення через електронну систему закупівель відповідно до ст.10 Закону, таким чином і було реалізовано принцип недискримінації учасників в спосіб, чітко визначений Законом.
Отже, замовником торгів будь-які права потенційних учасників торгів не порушені, та ним не було встановлено жодних дискримінаційних вимог у тендерній документації, оскільки вони для всіх осіб є однакові.
Однак, з метою допущення до участі у торгах якнайбільше Учасників для забезпечення дотримання принципу максимальної економії та ефективності закупівлі, Замовником буде внесено зміни в тендерну документацію та виключено п.п. 3.6.5 п. 6 розділу ІІІ Тендерної документації.
Стосовно підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів» вважаємо недоцільним вносити зміни щодо надання копії 1 аналогічного договору. Адже, безперебійне забезпечення закладів освіти стратегічним товаром - природнім газом, а також наявність кваліфікованого та досвідченого постачальника є суттєво важливим для Замовника.
Крім того, п. п. 3.5.10. п. 5 розділу ІІІ ТД передбачено, що в разі неможливості надання учасником будь-якого документа в складі тендерної пропозиції, через його відсутність в нього відповідно до вимог діючого законодавства, він повинен надати довідку в довільній формі про неможливість подання такого документу із зазначенням причин відсутності та посиланням на норми діючих нормативно-правових актів.
Дякуємо за взаєморозуміння.
Статус вимоги:
Задоволено