-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Труби та супутні вироби
Завершена
1 550 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 750.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 750.00 UAH
Період оскарження:
01.04.2025 14:02 - 06.04.2025 00:00
Вимога
Є відповідь
Оскарження рішення про визнання переможця
Номер:
53a108d8167d40b389b58841baefb3f6
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-04-01-007763-a.b2
Назва:
Оскарження рішення про визнання переможця
Вимога:
Приватне підприємство «Мільйон+» оскаржує рішення згідно протоколу засідання Уповноваженої особи Сергіївської селищної ради Білгород-Дністровського району Одеської області від 14.04.2025р. №20 по закупівлі UA-2025-04-01-007763-a, за предметом закупівлі «Труби та супутні вироби» (Код згідно ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 44160000-9 - Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби)» про визнання переможцем ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПОЛІМЕРНА ГРУПА «ТЕРПОЛІМЕРГАЗ", ЄДРПОУ 37306731.
По-перше, так званий «поліетилен ПE100+» не є окремим видом або типом поліетилену, не передбачений як національними стандартами України, так і міжнародними стандартами. Він не зазначається не в ДСТУ EN 12201-1:2018, не в ДСТУ EN 12201-2:2018. Це всього-на-всього торгова марка поліетилену ПЕ 100, яку зробили для рекламації свого товару виробники, які входять в зарубіжну Асоціацію PE100+. Це іноземні компанії і згідно даних офіційного сайта самої ж Асоціації PE100+ компаній-членів налічується 15: Borealis, Borouge, Formosa Plastics Corporation, Hanwha TotalEnergies, INEOS O&P, IRPC, Korea Petrochemical IND. Co., LTD, LyondellBasell, ORLEN Unipetrol, PetroChina Dushanzi Petrochemical Company, Prime Polymer, SABIC, SCG&Thai Polyethylene, Sinopec і Tasnee. Тобто жодна українська компанія не являється компанією-членом цієї асоціації.
По-друге, Асоціації PE100+ затвердила свій перелік для поліетилену PE100 з покращеними характеристиками, що публікується на їхньому сайті: https://www.pe100plus.com/PE-Pipes/materials/Quality-Material-lists/PE-100-Quality-Materials-List/high-quality-i239.html (у додатку до вимоги додається). До цього списку входять марки сировини, які використовують наші українські виробники труб, але, як попередньо було сказано, «поліетилен ПE100+» не є окремим видом або типом поліетилену і не зазначається в жодному нормативному документі, якими регулюється виробництво труб та характеристики поліетилена, то українськи виробники у заявках до сертифікаційних центрів зазначають види поліетилену у відповідності до чинних стандартів – як PE100, оскільки це все є нормований вид поліетилену.
Оскільки такий тип поліетилену як «поліетилен PE100+» ВІДСУТНІЙ в ДСТУ EN 12201-2 на відповідність якому сертифікуються труби і його прописування у сертифікатах відповідності – це окреме запитання до сертифікаційних центрів, які видають сертифікати відповідності, але якщо це вже таке стається, то організація, яка отримала даний сертифікат із зазначенням в ній поліетилену ПЕ 100+ автоматично стає монополістом ринку із виробництва труб поліетилену ПЕ 100+.
Згідно ст. 31 Господарського кодексу України дискримінацією суб'єктів господарювання органами влади у цьому Кодексі визнається: заборона створення нових підприємств чи інших організаційних форм господарювання в будь-якій сфері господарської діяльності, а також встановлення обмежень на здійснення окремих видів господарської діяльності або виробництво певних видів товарів з метою обмеження конкуренції; примушування суб'єктів господарювання до пріоритетного укладання договорів, першочергової реалізації товарів певним споживачам або до вступу в господарські організації та інші об'єднання; прийняття рішень про централізований розподіл товарів, який призводить до монопольного становища на ринку; встановлення заборони на реалізацію товарів з одного регіону України в інший; надання окремим підприємцям податкових та інших пільг, які ставлять їх у привілейоване становище щодо інших суб'єктів господарювання, що призводить до монополізації ринку певного товару; обмеження прав суб'єктів господарювання щодо придбання та реалізації товарів; встановлення заборон чи обмежень стосовно окремих суб'єктів господарювання або груп підприємців. Дискримінація суб'єктів господарювання не допускається. Законом можуть бути встановлені винятки з положень цієї статті з метою забезпечення національної безпеки, оборони, загальносуспільних інтересів. Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
У своєму протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою Комунального підприємства «Курорт – сервіс» Сергіївської селищної ради Білгород-Дністровського району Одеської області від 11.04.2025р. №19 про відхилення пропозиції Приватного підприємства «Мільйон+» Замовник зазначає закупівлю UA-2024-03-11-012131-a, де замовник зазначав аналогічні вимоги до труб та поліетиленових фітингів. Єдиний учасник, який зміг виконати дані вимоги, був ТОВ «ПГ «Терполімергаз», що ще раз доводить про монополізацію ринку даним учасником та дискримінацію інших, що веде до невиправданого завищення цін на товар по даній закупівлі UA-2025-04-01-007763-a.
Таким чином Замовником порушено статтю 31 Господарського кодексу України, статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та статтю 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Керуючись вимогами тендерної документації Замовника та вищенаведеним, вимагаємо скасування рішення про визнання переможцем ТОВ «ПГ «Терполімергаз» та скасування даної закупівлі у зв’язку із допущенням помилки, яку не можливо виправити.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога по зак.27482500_1.pdf.p7s 18.04.2025 16:15
- Вимога по зак.27482500_1.pdf 18.04.2025 16:15
- PE100_Quality_Materials_12_2024_final uk.pdf 18.04.2025 16:15
- PE100_Quality_Materials_12_2024_final.pdf 18.04.2025 16:15
- Додаток 4 протокол 218-2023 Зелений Світ.pdf 18.04.2025 16:15
- Додаток 3 паспорт якості.pdf 18.04.2025 16:15
- Відповідь на вимогу.docx 21.04.2025 14:23
Дата подачі:
18.04.2025 16:15
Вирішення:
вимога не відповідає за змістом п. 54 Особливостей
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
Оскарженні рішення про відхилення пропозиції
Номер:
78c5b6d9b7f0499c9f8b2b35b21fa61f
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-04-01-007763-a.b1
Назва:
Оскарженні рішення про відхилення пропозиції
Вимога:
Приватне підприємство «Мільйон+» оскаржує рішення згідно протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою Комунального підприємства «Курорт – сервіс» Сергіївської селищної ради Білгород-Дністровського району Одеської області від 11.04.2025р. №19 по закупівлі UA-2025-04-01-007763-a, за предметом закупівлі «Труби та супутні вироби» (Код згідно ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 44160000-9 - Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби)» про відхилення нашої пропозиції.
Згідно умов Тендерної документації Замовника розділу 2 пункту 3: «3.3. У зв’язку із тим, що вичерпний опис характеристик скласти неможливо, то технічна специфікація може містити посилання, на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами, а також можуть міститися описи конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів). Отже, з метою дотримання законодавства про захист економічної конкуренції, учасник може враховувати еквівалент або аналог за умов повної відповідності технічних, якісним та іншим характеристикам товару визначених цієї тендерною документацією, тому всі посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами, слід читати з виразом «або еквівалент».
3.4. Необхідність зазначення посилання в технічній специфікації на конкретні марки чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва товару пов’язана з технологічними особливостями виробничого (господарського) процесу Замовника та достатнім строком експлуатації товару заявленого виробником конкретної марки, патенту, типу або конкретного процесу чи способу виробництва та відносно низькою сукупною вартістю предмета закупівлі та інших витрат, які нестиме безпосередньо Замовник під час використання, обслуговування та припинення використання такого товару, що є предметом даної закупівлі. Посилання замовником в найменуванні та/або технічних характеристиках на виробника (у разі наявності), торговельну марку (у разі наявності) або тип (у разі наявності) тощо, обумовлено, в тому числі, наданням учасникам загального уявлення про технічні характеристики чи складові товару. Поза цим, таке посилання є необхідним для здійснення закупівлі товару, який за своїми якісними та технічними характеристиками найбільше відповідатиме вимогам та потребам Замовника.»
Також Замовником вимагалося надання: «Виданий виробнику або його уповноваженому представнику чинний сертифікат відповідності щодо підтвердження органом по сертифікації відповідності поліетиленових водопровідних труб вимогам ДСТУ EN 12201-2:2018, ДСТУ EN 12201-1:2018».
По-перше, ДСТУ EN 12201-1:2018 Системи трубопровідних систем для водопостачання, дренажу та каналізації під тиском. Поліетилен (ПЕ). Частина 1. Загальні положення (EN 12201-1:2011, IDT) відповідає за сировину, з якої виготовлені труби. Якщо тип поліетилену, з якого виготовлені труби пройшов міжнародну сертифікацію, то він також обов’язково зазначається і в ДСТУ EN 12201-2:2018 Системи трубопровідних систем для водопостачання, дренажу та каналізації під тиском. Поліетилен (ПЕ). Частина 2. Труби (EN 12201-2:2011 + А1:2013, IDT). Таким чином органи із сертифікації можуть зазначати у сертифікатах відповідності на труби поліетиленові лише один ДСТУ EN 12201-2:2018, у відповідності до якого проводиться сертифікація труб.
По-друге, так званий «поліетилен ПE100+» не є окремим видом або типом поліетилену, не передбачений як національними стандартами України, так і міжнародними стандартами. Він не зазначається не в ДСТУ EN 12201-1:2018, не в ДСТУ EN 12201-2:2018. Це всього-на-всього торгова марка поліетилену ПЕ 100, яку зробили для рекламації свого товару виробники, які входять в зарубіжну Асоціацію PE100+. Це іноземні компанії і згідно даних офіційного сайта самої ж Асоціації PE100+ компаній-членів налічується 15: Borealis, Borouge, Formosa Plastics Corporation, Hanwha TotalEnergies, INEOS O&P, IRPC, Korea Petrochemical IND. Co., LTD, LyondellBasell, ORLEN Unipetrol, PetroChina Dushanzi Petrochemical Company, Prime Polymer, SABIC, SCG&Thai Polyethylene, Sinopec і Tasnee. Тобто жодна українська компанія не являється компанією-членом цієї асоціації.
По-третє, Асоціації PE100+ затвердила свій перелік для поліетилену PE100 з покращеними характеристиками, що публікується на їхньому сайті: https://www.pe100plus.com/PE-Pipes/materials/Quality-Material-lists/PE-100-Quality-Materials-List/high-quality-i239.html (у додатку до вимоги додається). До цього списку входять марки сировини, які використовують наші українські виробники труб, але, як попередньо було сказано, «поліетилен ПE100+» не є окремим видом або типом поліетилену і не зазначається в жодному нормативному документі, якими регулюється виробництво труб та характеристики поліетилена, то українськи виробники у заявках до сертифікаційних центрів зазначають види поліетилену у відповідності до чинних стандартів – як PE100, оскільки це все є нормований вид поліетилену.
Для підтвердження даної інформації згідно Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник в праві звернутися до сторонніх організацій, у тому числі до виробника труби, яку ми пропонуємо по даній закупівлі (ТОВ НТП «Зелений Світ»), про надання додаткового документу, а саме паспорту/сертифікату якості чи іншого документу, де зазначається конкретна марка сировини, щоб співставити з повним переліком сировини, який складений Асоціацією PE100+ . До вимоги ми додатково прикладаємо додаток 3 (паспорт якості від 10.01.25р. №10/01-5), у якому зазначається, що труба виробництва ТОВ НТП «Зелений Світ» виготовляється із поліетилену типу PE 100 (MRS 10,0 МПа) марки сировини SABIC P6006AD. Більше даних можна взяти із додатка 4 (протокол ЦСТМ контрольних випробувань сировини від 20.09.2023 року №218-2023), де зазначається як марка сировини SABIC P6006AD, так і виробник Saudi Basic Industries Corporation (SABIC), країна походження сировини – Саудівська Аравія. Згідно офіційного сайту Асоціації PE100+ даний виробник сировини являється її членом, а марка сировини SABIC P6006AD типу поліетилену PE 100, з якого ТОВ НТП «Зелений Світ» виготовляє свої труби, входить до списку сировини, що відповідає «поліетилену ПE100+».
Таким чином, повертаючись до умов тендерної документації, що були наведені на початку даної вимоги, а саме: «Отже, з метою дотримання законодавства про захист економічної конкуренції, учасник може враховувати еквівалент або аналог за умов повної відповідності технічних, якісним та іншим характеристикам товару визначених цієї тендерною документацією, тому всі посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами, слід читати з виразом «або еквівалент»».
ПП «Мільйон+» запропонував у своїй тендерній пропозиції товар, який виготовлений із потрібної за якісними та технічними характеристиками для Замовника марки сировини. Замовник у свою чергу, не орієнтуючись в якісних та технічних показниках, не скористався своїм правом згідно Закону України «Про публічні закупівлі» звернутися для уточнення інформації до стороніх організації та відхилив нашу тендерну пропозицію.
До того ж, відповідно до ст. 31 Господарського кодексу України дискримінацією суб'єктів господарювання органами влади у цьому Кодексі визнається: заборона створення нових підприємств чи інших організаційних форм господарювання в будь-якій сфері господарської діяльності, а також встановлення обмежень на здійснення окремих видів господарської діяльності або виробництво певних видів товарів з метою обмеження конкуренції; примушування суб'єктів господарювання до пріоритетного укладання договорів, першочергової реалізації товарів певним споживачам або до вступу в господарські організації та інші об'єднання; прийняття рішень про централізований розподіл товарів, який призводить до монопольного становища на ринку; встановлення заборони на реалізацію товарів з одного регіону України в інший; надання окремим підприємцям податкових та інших пільг, які ставлять їх у привілейоване становище щодо інших суб'єктів господарювання, що призводить до монополізації ринку певного товару; обмеження прав суб'єктів господарювання щодо придбання та реалізації товарів; встановлення заборон чи обмежень стосовно окремих суб'єктів господарювання або груп підприємців. Дискримінація суб'єктів господарювання не допускається. Законом можуть бути встановлені винятки з положень цієї статті з метою забезпечення національної безпеки, оборони, загальносуспільних інтересів. Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Оскільки БРЕНД поліетилену «PE100+» ВІДСУТНІЙ в ДСТУ EN 12201-2 на відповідність якому сертифікуються труби і його прописування у сертифікатах відповідності – це окреме запитання до сертифікаційних центрів, які видають сертифікати відповідності, але якщо це вже таке стається, то організація, яка отримала даний сертифікат із зазначенням в ній поліетилену ПЕ 100+ автоматично стає монополістом ринку із виробництва труб поліетилену ПЕ 100+.
У своєму протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою Комунального підприємства «Курорт – сервіс» Сергіївської селищної ради Білгород-Дністровського району Одеської області від 11.04.2025р. №19 про відхилення пропозиції Приватного підприємства «Мільйон+» Замовник уже зазначає попередній прецедент по закупівлі UA-2024-03-11-012131-a, де також учасником був ТОВ «ПГ «Терполімергаз», що ще раз доводить про монополізацію ринку даним учасником та дискримінацію інших.
Таким чином Замовником порушено статтю 31 Господарського кодексу України, статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та статтю 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Керуючись вимогами тендерної документації Замовника та вищенаведеним, вимагаємо скасування рішення про відхилення пропозиції ПП «Мільйон+» або ж скасування даної закупівлі у зв’язку із допущенням помилки, яку не можливо виправити.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога по зак.27482500.pdf 16.04.2025 13:58
- Додаток 3 паспорт якості.pdf 16.04.2025 13:58
- PE100_Quality_Materials_12_2024_final uk.pdf 16.04.2025 13:58
- PE100_Quality_Materials_12_2024_final.pdf 16.04.2025 13:58
- Вимога по зак.27482500.pdf.p7s 16.04.2025 13:58
- Додаток 4 протокол 218-2023 Зелений Світ.pdf 16.04.2025 13:58
- Відповідь на вимогу 2.docx 21.04.2025 14:24
Дата подачі:
16.04.2025 13:58
Вирішення:
не містить норми, відповідно до якої Замовник може прийняти рішення щодо скасування рішення про визначення переможця процедури закупівлі або щодо скасування закупівлі
Статус вимоги:
Відхилено