• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Дизельне паливо, бензин А-95, скраплений газ у роздріб через мережу АЗС

Завершена

6 462 520.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 32 312.60 UAH
Період оскарження: 01.04.2025 11:59 - 26.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірні умови тендерної документації

Номер: 1666a996034542c2ba52181d8bc5b954
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-01-005328-a.c1
Назва: Скарга на неправомірні умови тендерної документації
Скарга:
У тендерній документації щодо закупівлі UA-2025-04-01-005328-a, затвердженій Рішенням уповноваженої особи замовника (Ритуальна служба Спеціалізоване комунальне підприємство «Спеціалізований комбінат підприємств комунально-побутового обслуговування» Виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) (скорочене найменування: Ритуальна служба СКП «Спецкомбінат ПКПО»), протокол від 01.04.2025 № 06/25 (далі – Тендерна документація), встановлено умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є неправомірними, і як наслідок, унеможливлюють результативну участь у закупівлі окремих учасників (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»). В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. В наслідок таких дій замовника, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» незаконно позбавлене можливості перемогти у процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами процедури закупівлі.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 14.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.04.2025 16:22
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 17.04.2025 14:08
Дата виконання рішення Замовником: 23.04.2025 12:30
Коментар замовника щодо усунення порушень: Було внесено зміни до документації на виконання рішення АМКУ
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ", Дудник Євген 380978546494 fat-32-2@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 15059cb04e5644daaa787f850f553aec
Заголовок пункту скарги: Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-04-01-005328-a містить умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480) має намір взяти участь у закупівлі UA-2025-04-01-005328-a, оголошеній Ритуальною службою Спеціалізоване комунальне підприємство «Спеціалізований комбінат підприємств комунально-побутового обслуговування» Виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) (скорочене найменування: Ритуальна служба СКП «Спецкомбінат ПКПО») (далі – Замовник). Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-04-01-005328-a містить умови, згідно з якими:
1. Встановлено додаткові вимоги до паливних талонів, не передбачені законодавством.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».

З цього приводу слід зауважити наступне.

1. Щодо додаткових вимог до паливних талонів.
Згідно з умовами пункту 6 Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічної специфікації до предмета закупівлі, наведених у Додатку № 3 до Тендерної документації, Замовником встановлені такі вимоги до талонів:
«- Талони єдиного зразка номіналом 10 л та 20 л (надати копії зразків талонів з 2-х сторін);
- Талони єдиного зразка (бренду) повинні діяти по всій мережі АЗС постачальника та/або партнерських які зазначені в тендерній пропозиції Учасника (лист-гарантія)».
Разом з цим, відповідно до умов пункту 8.2. Переліку документів, які повинні бути завантажені учасником у складі тендерної пропозиції, який наведений у Додатку 4 до Тендерної документації, «[…] Паливний талон повинен містити номінал, НАЗВУ МЕРЕЖІ АЗС АБО БРЕНД АЗС, на яких буде здійснюватися відпуск палива».
Зі змісту зазначених умов вбачається, що Замовник допускає до участі у закупівлі лише тих учасників, які зможуть запропонувати талони, на яких буде зазначено назви УСІХ мереж або брендів АЗС, залучених для участі у закупівлі. Також вбачається, що тендерні пропозиції учасників, які не зможуть запропонувати талони з зазначенням назв УСІХ мереж або брендів АЗС, залучених для участі у закупівлі, будуть відхилені Замовником.
З цього приводу слід зазначити, що порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України регламентуються Інструкцією про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженою Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України від 20.05.2008 № 281/171/578/155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 02.09.2008 за № 805/15496 (далі – Інструкція).
Згідно з визначенням, наведеним у пункті 3 Інструкції, талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
Згідно з вимогами пункту 10.3.3.1 Інструкції, форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери.
При цьому, зазначена Інструкція НЕ МІСТИТЬ вимог до талонів, згідно з якими талон повинен містити назву мережі АЗС або бренд АЗС, на яких буде здійснюватися відпуск палива.
Частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що «тендерна документація може містити іншу інформацію, ВИМОГИ ЩОДО НАЯВНОСТІ ЯКОЇ ПЕРЕДБАЧЕНІ ЗАКОНОДАВСТВОМ та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації».
Слід звернути увагу на те, що зазначена вимога Закону дозволяє замовнику включати до тендерної документації не будь-яку інформацію, яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації, а лише ту, ВИМОГИ ЩОДО НАЯВНОСТІ ЯКОЇ ПЕРЕДБАЧЕНІ ЗАКОНОДАВСТВОМ.
При цьому, законодавство (зокрема, Інструкція) НЕ ПЕРЕДБАЧАЄ обов’язку емітентів талонів позначати на талонах назву мережі АЗС або бренд АЗС, на яких буде здійснюватися відпуск палива. Таким чином, інформація (умови) щодо обов’язкового позначення на талонах назви мережі АЗС або бренду АЗС, на яких буде здійснюватися відпуск палива, не може бути включена до тендерної документації.
Отже, встановлення Замовником зазначених вимог до талонів, не ґрунтується на вимогах чинного законодавства, та є неприпустимим.

Крім того, для участі у закупівлі UA-2025-04-01-005328-a, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має намір залучити, зокрема, АЗС, які працюють під торговими марками «UKRNAFTA» та «Shell», та які забезпечують відпуск палива на підставі талонів, емітентом яких є ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» є емітентом талонів, зокрема, на бензин А-95, дизельне паливо та скраплений газ, відпуск товару за якими здійснюється відповідно до вимог Інструкції, а також відповідно до Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.1997 № 1442.
На талонах, емітентом яких є ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», зазначено назву бренду основної мережі АЗС, на яких можна отоварити ці талони «URKNAFTA», однак, не зазначено назви брендів інших АЗС, які визнають та отоварюють такі талони на підставі укладених договорів.
При цьому, зразки талонів, емітентом яких є ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», узгоджені зокрема, з засновником та основним партнером ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» - ПАТ «УКРНАФТА».
Так, Договором про партнерство та поставку від 01.04.2024 № 24/02/1576-МТР, укладеним між ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» та ПАТ «УКРНАФТА», визначено, що:
- перелік АЗС, ня яких може бути здійснених відпуск палива, визначений у Додатку № 1 до Договору (пункт 1.1. Договору);
- […] Особа, що звертається на АЗС за отриманням Товару з використанням бланку-дозволу вважається належним пред’явником, окрім випадків, коли бланк-дозволу недійсний та/або який не має належних знаків захисту, вказаних в Додатку № 2 (пункт 1.2. Договору);
- Бланк-дозволу (талон) – паперовий бланки, який є документом встановленого зразку та форми, одноразового використання, містять обов’язкові реквізити, та мають визначені ступені захисту, вказані у Додатку № 2 […] (пункт 1.3. Договору);
- Дійсний бланк-дозволу – бланк-дозволу, який при пред’явленні був позитивно ідентифікований (дозволений для обслуговування) в програмному апаратному комплексі і термін дії якого на момент пред’явлення не закінчився (пункт 1.8. Договору);
- […] Передача Товару Постачальником здійснюється шляхом його відпуску через мережу АЗС, визначену у п. 1.1. даного Договору, по факту пред’явлення Покупцем (фактичним держателем) ДІЙСНИХ бланків-дозволу (пункт 2.1. Договору);
- Постачальник НЕ ПРОВОДИТЬ відпуск Товару по погашеному та/або НЕДІЙСНОМУ бланку-дозволу (пункт 3.9. Договору);
- Постачальник зобов’язаний НЕ ЗДІЙСНЮВАТИ відпуск Товару, зокрема, у випадку пред’явлення бланків-дозволів, що є підробленим чи викликає сумніви щодо його відповідності або термін якого скінчився (не відповідає зразкам, наведеним у Додатку № 2 до Договору (пункт 4.1.6. Договору).
При цьому, Додатком № 2 до Договору НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО талонів, на яких зазначено назву мережі АЗС або бренду АЗС «Shell». Навіть у разі здійснення ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» емісії паливних талонів з зазначенням на них назви мережі АЗС або бренду АЗС «Shell», або назв (брендів) інших партнерських АЗС, не передбачених Договором, їх обслуговування на АЗС «UKRNAFTA» здійснюватися не буде, оскільки такі талони не передбачені Договором та не будуть позитивно ідентифіковані (дозволені для обслуговування) в програмному апаратному комплексі, за допомогою якого здійснюється обслуговування талонів.
Слід також звернути увагу на те, що відсутність на талонах назв партнерських мереж або брендів АЗС – не є підставою для відмови у відпуску палива за такими талонами, адже відносини з партнерськими мережами регулюються відповідними партнерськими договорами.
За таких умов, взяти участь у закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які зможуть запропонувати талони, на яких зазначені УСІ мережі або бренди АЗС, залучені для участі у закупівлі, що є дискримінаційним по відношенню до ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Невідповідність талонів, які емітує ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», протиправним вимогам Замовника щодо зазначення на талонах УСІХ назв мереж АЗС або брендів АЗС, на яких буде здійснюватися відпуск палива, призведе до відхилення тендерної пропозиції, яку буде подано ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Отже, встановлення Замовником таких вимог може призвести до ПОРУШЕННЯ ВИМОГ частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-04-01-005328-a.
2. Зразки талонів.
3. Договір з ПАТ «УКРНАФТА».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації