• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015:90520000-8 «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами» (Послуги з перевезення та управління небезпечними відходами)

Завершена

756 520.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 7 565.20 UAH
Період оскарження: 01.04.2025 11:12 - 05.05.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: dd8411b303da4ee8ae50a339dc9dea17
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-01-003928-a.b1
Назва: Скарга
Скарга:
на умови тендерної документації
Дата розгляду скарги: 16.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 08.04.2025 16:47
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 21.04.2025 17:42
Дата виконання рішення Замовником: 02.05.2025 12:16
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання Рішення АМКУ №6019-р/пк-пз від 16.04.2025 року Замовником внесено зміни до тендерної документації
Автор: ТОВ ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС, Коханов Руслан 380979114498 RUSLANTARKOM@GMAIL.COM http://www.tarkom.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 95a556c7027d4308bae773dfa8d98a41
Заголовок пункту скарги: Заголовок
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 01.04.2025 року КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА "ОДЕСЬКА ОБЛАСНА БАЗА СПЕЦІАЛЬНОГО МЕДИЧНОГО ПОСТАЧАННЯ" (далі-Замовник) опублікував оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «ДК 021:2015:90520000-8 «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами» (Послуги з перевезення та управління небезпечними відходами)» з очікуваною вартістю 756 520,00 грн з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
В умовах тендерної документації зі змінами по Процедурі закупівлі, ідентифікатор закупівлі UA-2025-04-01-003928-a, наявні дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги що обмежують участь Скаржника та інших потенційних учасників.
У відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Аналогічна норма містить п. 56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи - викладені в наступному.

пп Посилання на вимогу тендерної документації Зміст вимоги яка встановлена Замовником в тендерній документації Опис порушення процедури закупівлі та дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію та участь Скаржника в Процедурі закупівлі
1 Додаток 2 до тендерної документації Найменування відходів та код операції Код відповідно до Національного переліку відходів
Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини
D13,D15,D10


18 01 06*
Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції: Небезпечні(пластикових контейнерів 3 під їжі)
D13, D15, D10
18 01 03*
Люмінесцентні лампи та інші ртутьвмісні відходи (в т.ч. ртутні термометри)
D13, D15,D9 20 01 21*
Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції: Небезпечні (категорія В)
D13,D15,D10 18 01 03*
Інші моторні, індустріальні та мастильні оливи
R12,R13,R9,D10 13 02 08*
Відпрацьовані шини
R13 16 01 03
Згідно цієї вимоги тендерної документації технічні вимоги (Додаток 2) містять зокрема операції, які обмежують та дискримінують Скаржника в участі в Процедурі закупівлі, оскільки ліцензія Скаржника та субпідрядника не містить всіх операцій які Замовник не обґрунтовано передбачив в технічних вимогах (наказ з додатком про видачу ліцензій надаються як доказ).

Зокрема Скаржник буде надавати послуги за кодами відходів 18 01 03*, 18 01 06*, але ліцензія Скаржника не містить щодо цих відходів операції D13, натомість містить еквівалентну операцію R13. Щодо коду 13 02 08* ліцензія Скаржника не містить операцій R12, R9, але містить операції D10, D15, R1, R13.


Субпідрядник Скаржника ТОВ НВФ «ЕКОЦЕНТР» буде надавати послуги за кодом відходів 20 01 21*, але його ліцензія (додається як доказ) не містить щодо цих відходів операції D13, D15, D9, натомість містить еквівалентні операції R4, R12, R13.

Відповідно до пункту 22,38 статті 1 ЗУ «Про управління відходами» операції з управління відходами - збирання, перевезення, відновлення та видалення відходів; управління відходами - комплекс заходів із збирання, перевезення, оброблення (відновлення, у тому числі сортування, та видалення) відходів, включаючи нагляд за такими операціями та подальший догляд за об’єктами видалення відходів.

Крім цього, відповідно до ст.4 ЗУ «Про управління відходами» (додається як доказ) ієрархія управління відходами впроваджується центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями з метою (у порядку пріоритетності):
1) запобігання утворенню відходів;
2) підготовки відходів до повторного використання;
3) рециклінгу;
4) відновлення відходів (у тому числі виробництва енергії);
5) видалення відходів.

В той час відповідно до пункту 3,5 статті 1 ЗУ «Про управління відходами» видалення відходів - операція, що не є відновленням відходів, навіть якщо одним із наслідків такої операції є використання речовин або енергії. Перелік операцій з видалення відходів наведено в додатку 1; відновлення відходів - операція, у результаті якої відходи використовуються для корисних цілей, замінюючи матеріали, які мали бути використані для виконання певної функції або які підготовлені для виконання цієї функції на підприємстві чи в іншій господарській діяльності. Перелік операцій з відновлення відходів наведено в додатку 2

Згідно вказаних додатків до ЗУ «Про управління відходами»:
Додаток 1
до Закону України
від 20 червня 2022 року № 2320-IX

ПЕРЕЛІК
операцій з видалення відходів

D1 Розміщення на поверхні чи в землі, у тому числі захоронення тощо

D2 Оброблення ґрунтом, у тому числі біологічний розклад рідких або мулових відходів у ґрунті тощо

D3 Закачування на глибину, у тому числі закачування відходів відповідної консистенції у свердловини, соляні куполи або природні резервуари тощо

D4 Скидання на поверхню рідких і шламових (мулових) відходів, у тому числі скидання рідких або шламових відходів у котловани, ставки чи відстійники тощо

D5 Захоронення на спеціально обладнаних полігонах, у тому числі захоронення у відокремлених секціях, закритих та ізольованих одна від одної та від навколишнього природного середовища, тощо

D6 Скидання у водойми, крім морів/океанів

D7 Скидання в моря/океани, у тому числі на морське дно

D8 Біологічне оброблення, не зазначене в інших позиціях цього додатка, в результаті якого утворюються кінцеві сполуки чи суміші, що видаляються шляхом здійснення операцій, визначених у позиціях D1-D12 цього додатка

D9 Фізико-хімічне оброблення, не зазначене в інших позиціях цього додатка, в результаті якого утворюються кінцеві сполуки чи суміші, що видаляються шляхом здійснення операцій, визначених у позиціях D1-D12 цього додатка, у тому числі випарювання, висушування, кальцинування тощо

D10 Спалювання на суші

D11 Спалювання в морі (заборонено законодавством Європейського Союзу і міжнародними конвенціями)

D12 Постійне зберігання, у тому числі у спеціальних контейнерах у шахті тощо

D13 Попередні операції з відходами перед операціями з видалення, визначеними у позиціях D1-D12 цього додатка, у тому числі сортування, дроблення, ущільнення, гранулювання, сушіння, подрібнення, кондиціонування або відокремлення

D14 Перепакування перед здійсненням операцій, визначених у позиціях D1-D13 цього додатка

D15 Зберігання перед здійсненням операцій, визначених у позиціях D1-D14 цього додатка


Додаток 2
до Закону України
від 20 червня 2022 року № 2320-IX

ПЕРЕЛІК
операцій з відновлення відходів

R1 Використання переважно як палива чи в інший спосіб для виробництва енергії*

R2 Відновлення/регенерація розчинників

R3 Рециклінг/відновлення органічних речовин, що не використовуються як розчинники, у тому числі компостування та інші процеси біологічної трансформації, а також підготовка до повторного використання, газифікація та піроліз, коли компоненти використовуються як хімікати, та відновлення органічних матеріалів у вигляді засипки

R4 Рециклінг/відновлення металів та їх сполук (включаючи підготовку до повторного використання)

R5 Рециклінг/відновлення інших неорганічних матеріалів (включаючи підготовку до повторного використання, рециклінг неорганічних будівельних матеріалів, відновлення неорганічних матеріалів у вигляді зворотного заповнення та очищення ґрунту, що приводить до відновлення ґрунту)

R6 Регенерація кислот чи основ

R7 Відновлення компонентів, що використовуються для зменшення забруднення

R8 Відновлення компонентів із каталізаторів

R9 Очищення нафтопродуктів чи інші види їх повторного використання

R10 Оброблення ґрунту, що сприяє веденню сільського господарства чи поліпшує стан навколишнього природного середовища

R11 Використання відходів, утворених під час здійснення операцій, визначених у позиціях R1-R10 цього додатка

R12 Попередні операції з відходами для здійснення операцій, визначених у позиціях R1-R11 цього Додатка. Якщо інший код R не підходить, це може включати попередні операції до відновлення, включаючи попереднє оброблення, у тому числі демонтаж, сортування, дроблення, ущільнення, гранулювання, сушіння, подрібнення, кондиціонування, перепакування, відокремлення, змішування або змішування перед подачею на будь-які операції, визначені у позиціях R1- R11 цього додатка

R13 Зберігання відходів перед здійсненням операцій, визначених у позиціях R1-R12 цього додатка (крім операції збирання)

Відповідно до ст.4 ЗУ «Про управління відходами» рециклінг та відновлення відходів є більш пріоритетною операцією. Тобто операції за кодами R є більш пріоритетними, ніж операції за кодами D.


Щоб надати послуги що передбачені предметом закупівлі Скаржник не зобов'язаний застосовувати до відходів 18 01 03*, 18 01 06* таку операцію як D13, а саме здійснювати попередні операції з відходами перед операціями з видалення, визначеними у позиціях D1-D12 цього додатка, у тому числі сортування, дроблення, ущільнення, гранулювання, сушіння, подрібнення, кондиціонування або відокремлення.

Замовник в той час не закуповує послуги з попередніх операцій з відходами перед операціями з видалення, визначеними у позиціях D1-D12 цього додатка, у тому числі сортування, дроблення, ущільнення, гранулювання, сушіння, подрібнення, кондиціонування або відокремлення.

Скаржник може надати послуги з управління вказаними з такою операцією як R13, тобто здійснити відновлення перелічених відходів.
Таким чином, стає незрозуміло навіщо майбутньому виконавцю здійснювати попередні операції з відходами перед операціями з видалення. І чому майбутній виконавець не може здійснювати лише операції із відновлення без застосування операцій видалення.

До відходів 13 02 08* Скаржник може застосувати операції D10, D15, R1, R13, тобто використання переважно як палива чи в інший спосіб для виробництва енергії, зберігання відходів перед здійсненням операцій, визначених у позиціях R1-R12 цього додатка (крім операції збирання), спалювання на суші, зберігання перед здійсненням операцій, визначених у позиціях D1-D14 цього додатка і без обов’язкового застосування операції за кодами R12, R9, тобто попередніх операцій з відходами для здійснення операцій, визначених у позиціях R1-R11 цього Додатка та очищення нафтопродуктів чи інші види їх повторного використання.
Зокрема незрозуміло, для чого для використання відходу як палива, спалювання на суші, зберігання потрібно здійснювати очищення нафтопродуктів і попередні операції. Скаржник може надати послуги застосовуючи операції використання відходу як палива, спалювання на суші, зберігання.

Субпідрядник Скаржника ТОВ НВФ «ЕКОЦЕНТР» може надати послуги за кодом відходів 20 01 21*, з операціями R4, R12, R13 без застосування операцій D13, D15, D9.

Таким чином, стає незрозуміло навіщо майбутньому виконавцю здійснювати попередні операції з відходами перед операціями з видалення. І чому майбутній виконавець не може здійснювати лише операції із відновлення без застосування операцій видалення.


З огляду на вказане, Скаржник вважає що предмет закупівлі та тендерні вимоги в цій частинні повинні містити можливість більшого переліку застосування операцій до небезпечних відходів, зокрема можливість застосування операцій за кодом R або D.

Крім цього, у предметі закупівлі, так і у тендерній документації не зазначено, що закупляються операції з відходами. Натомість закупляються послуги. Зокрема, відповідно до назви оголошення про закупівлю та тендерної документації закупляються Послуги з перевезення та управління небезпечними відходами. Тобто ні в оголошенні про закупівлю, ні в умовах тендерної документації не зазначається про те, що закупляються саме операції з відходами. Також не зазначено, що послуги, які закупляє Замовник він вважає операціями з відходами. Але разом з цим, у Додатку №2 до тендерної документації безпідставно зазначені коди операцій.
При цьому послуги у сфері поводження з відходами не є операціями з відходами. Тобто назва предмету закупівлі не відповідає інформації, зазначеній у Додатку №2 зокрема предмету закупівлі не містить жодних посилань на коди операцій.

З огляду на це, Замовник не обґрунтував і не довів необхідність встановлення зазначеної дискримінаційної умови в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
2 П.3 Додатку 2 до тендерної документації

Копія ліцензії на провадження господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів автомобільним транспортом, виданої Державною службою України з безпеки на транспорті, яка буде дійсною на весь період надання послуг з предмету закупівлі Скаржник має витяг про видачу ліцензії Державною службою України з безпеки на транспорті на перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів (додається як доказ).

Разом з цим, умови тендерної документації вимагають, щоб у складі тендерної пропозиції була надана сама ліцензія, що унеможливлює надання витягу про видачу ліцензії.

Таким чином, Замовник унеможливлює надання учасником витягу про видачу ліцензії, що є аналогічним документом до ліцензії і також засвідчує право на провадження господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів автомобільним транспортом, але не тотожним.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі

Таким чином, зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та інших учасників, які мають витяг про видачу ліцензії. Відповідно зазначена вимога створює обмеження конкуренції серед учасників.

Для усунення дискримінаційності вимоги Замовник повинен був би викласти оскаржуваний пункт на ступним чином: Копія ліцензії/витягу про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів автомобільним транспортом, виданої Державною службою України з безпеки на транспорті, яка буде дійсною на весь період надання послуг з предмету закупівлі.

Враховуючи наведене, законні права та інтереси Скаржника можуть бути захищені лише шляхом зобов’язання Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації та прибрати із тендерної документації вказані дискримінаційні вимоги або відмінити процедуру закупівлі у разі неможливості внесення таких змін. Разом із скаргою Скаржник надає документальне підтвердження/докази.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації