-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт даху Київецького ЗЗСО І-ІІІ ст. Розвадівської сільської ради Стрийського району Львівської області для заходів з енергозбереження
Завершена
11 467 673.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 57 338.37 UAH
мін. крок: 0.5% або 57 338.37 UAH
Період оскарження:
01.04.2025 09:59 - 19.04.2025 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
Скарга щодо умов тендерної документації
Номер:
1ee32433aa514b2394c34c76397cceda
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-04-01-001828-a.b1
Назва:
Скарга щодо умов тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга (4).pdf 14.04.2025 18:45
- Відомості про остаточних ключових учасників у структурі власності банку станом на 01 січня 2025 року.pdf 14.04.2025 18:45
- скарга.docx 14.04.2025 18:45
- Договір БГ.pdf 14.04.2025 18:45
- Договір_підряду_337-к(дах) лист_відгук додаткові_угоди (1).pdf 14.04.2025 18:47
- sign.p7s 14.04.2025 18:49
- Рішення від 16.04.2025 №5989.pdf 16.04.2025 15:45
- Інформація про резолютивну частину рішення від 23.04.2025 №6498.pdf 24.04.2025 13:22
- Рішення від 23.04.2025 №6498.pdf 25.04.2025 16:58
- Пояснення по суті скарги 18.04.2025 14:26
- Протокол 18.04.2025 14:26
Дата прийняття скарги до розгляду:
14.04.2025 19:16
Дата розгляду скарги:
23.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
16.04.2025 15:46
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
25.04.2025 16:58
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
25.04.2025 16:58
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
f5b08824cf844669aed52b32a7ea30e8
Заголовок пункту скарги:
1. Щодо встановленого замовником визначення аналогічного договору.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Скарга
щодо умов тендерної документації
Центром фінансово-господарського та навчально-методичного забезпечення закладів освіти і культури Розвадівської сільської ради Стрийського району Львівської області (далі – замовник) 01 квітня 2025 в електронній системі закупівель було опубліковано оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2025-04-01-001828-a на закупівлю Капітальний ремонт даху Київецького ЗЗСО І-ІІІ ст. Розвадівської сільської ради Стрийського району Львівської області для заходів з енергозбереження; ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація.
Строк оскарження первісної редакції тендерної документації - до 15 квітня 2025 00:00.
Наше підприємство має значний досвід роботи виконання аналогічних робіт та хоче прийняти участь у зазначеній процедурі закупівлі.
Проте окремі вимоги тендерної документації замовника носять дискримінаційний характер та перешкоджають нашим законним правам та інтересам щодо участі у вказаній процедурі закупівлі, а саме:
1. Щодо встановленого замовником визначення аналогічного договору.
В додатку 2 до тендерної документації (Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції) для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» замовником встановлено наступні вимоги:
3 Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
3.1 Учасник повинен володіти досвідом виконання аналогічних договорів.
Аналогічним буде вважатися повністю або частково виконаний договір, предметом якого є капітальний ремонт даху об’єкта із застосуванням заходів з енергозбереження та/або енергоефективності.
Для підтвердження відповідності учасник надає:
Довідку у довільній формі про наявність досвіду виконання аналогічних договорів (не менше одного), яка повинна включати інформацію щодо замовників (покупців) (із зазначенням їх найменувань, адрес, та контактних телефонів), реквізитів договору, предметів закупівель, суми договорів та суми виконаних робіт.
3.2 Скан-копії вказаних у довідці аналогічних договорів (надання додатків та додаткових угод в обов’язковому порядку не вимагається)
3.3 Документи, які підтверджують виконання зазначених у довідці договорів (допускається подання останньої довідки КБ-3);
3.4 Відгуки від замовників за вказаними аналогічними договорами про успішне виконання таких договорів.
За таких умов, замовник надмірно і безпідставно звузив вимоги до аналогічності договору: «Аналогічним буде вважатися повністю або частково виконаний договір, предметом якого є капітальний ремонт даху об’єкта із застосуванням заходів з енергозбереження та/або енергоефективності».
З врахуванням умов встановлених замовником, наше підприємство, яке має значний досвід виконання аналогічних робіт не може взяти участь у даній процедурі закупівлі, адже у нас немає жодного договору, предметом якого є саме капітальний ремонт даху.
Натомість, ми могли б надати в якості аналогічного договору договір на реконструкцію даху, наприклад, договір №337-к від 10. 09.2018р з Навчально-реабілітаційним центром «Левеня» предметом якого є «Реконструкція даху (заміна на шатровий з установленням дахових вікон) корпусу №1 Комунального закладу Львівської обласної ради «Навчально-реабілітаційний центр «Левеня» по вул. В.Великого, 87а в м. Львові» (додаємо в якості доказу). Даний договір вартістю 4063 314,00 грн нами виконано повністю.
Реконструкція - це будівельні роботи вищого ступеня складності аніж капітальний ремонт. Немає жодним причин сумніватись, що учасник, який виконав роботи з реконструкції даху виконає і роботи з капітального ремонту даху.
Наказом Мінекономіки від 22.11.2024 року № 26335 затверджено Методичні рекомендації щодо особливостей здійснення публічних закупівель робіт з будівництва на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування".
Згідно з наведеними рекомендаціями замовникам рекомендовано під час закупівлі робіт з капітального ремонту вважати аналогічним договір з виконання будь-яких робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації чи капітального ремонту.
Водночас, частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
щодо умов тендерної документації
Центром фінансово-господарського та навчально-методичного забезпечення закладів освіти і культури Розвадівської сільської ради Стрийського району Львівської області (далі – замовник) 01 квітня 2025 в електронній системі закупівель було опубліковано оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2025-04-01-001828-a на закупівлю Капітальний ремонт даху Київецького ЗЗСО І-ІІІ ст. Розвадівської сільської ради Стрийського району Львівської області для заходів з енергозбереження; ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація.
Строк оскарження первісної редакції тендерної документації - до 15 квітня 2025 00:00.
Наше підприємство має значний досвід роботи виконання аналогічних робіт та хоче прийняти участь у зазначеній процедурі закупівлі.
Проте окремі вимоги тендерної документації замовника носять дискримінаційний характер та перешкоджають нашим законним правам та інтересам щодо участі у вказаній процедурі закупівлі, а саме:
1. Щодо встановленого замовником визначення аналогічного договору.
В додатку 2 до тендерної документації (Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції) для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» замовником встановлено наступні вимоги:
3 Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
3.1 Учасник повинен володіти досвідом виконання аналогічних договорів.
Аналогічним буде вважатися повністю або частково виконаний договір, предметом якого є капітальний ремонт даху об’єкта із застосуванням заходів з енергозбереження та/або енергоефективності.
Для підтвердження відповідності учасник надає:
Довідку у довільній формі про наявність досвіду виконання аналогічних договорів (не менше одного), яка повинна включати інформацію щодо замовників (покупців) (із зазначенням їх найменувань, адрес, та контактних телефонів), реквізитів договору, предметів закупівель, суми договорів та суми виконаних робіт.
3.2 Скан-копії вказаних у довідці аналогічних договорів (надання додатків та додаткових угод в обов’язковому порядку не вимагається)
3.3 Документи, які підтверджують виконання зазначених у довідці договорів (допускається подання останньої довідки КБ-3);
3.4 Відгуки від замовників за вказаними аналогічними договорами про успішне виконання таких договорів.
За таких умов, замовник надмірно і безпідставно звузив вимоги до аналогічності договору: «Аналогічним буде вважатися повністю або частково виконаний договір, предметом якого є капітальний ремонт даху об’єкта із застосуванням заходів з енергозбереження та/або енергоефективності».
З врахуванням умов встановлених замовником, наше підприємство, яке має значний досвід виконання аналогічних робіт не може взяти участь у даній процедурі закупівлі, адже у нас немає жодного договору, предметом якого є саме капітальний ремонт даху.
Натомість, ми могли б надати в якості аналогічного договору договір на реконструкцію даху, наприклад, договір №337-к від 10. 09.2018р з Навчально-реабілітаційним центром «Левеня» предметом якого є «Реконструкція даху (заміна на шатровий з установленням дахових вікон) корпусу №1 Комунального закладу Львівської обласної ради «Навчально-реабілітаційний центр «Левеня» по вул. В.Великого, 87а в м. Львові» (додаємо в якості доказу). Даний договір вартістю 4063 314,00 грн нами виконано повністю.
Реконструкція - це будівельні роботи вищого ступеня складності аніж капітальний ремонт. Немає жодним причин сумніватись, що учасник, який виконав роботи з реконструкції даху виконає і роботи з капітального ремонту даху.
Наказом Мінекономіки від 22.11.2024 року № 26335 затверджено Методичні рекомендації щодо особливостей здійснення публічних закупівель робіт з будівництва на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування".
Згідно з наведеними рекомендаціями замовникам рекомендовано під час закупівлі робіт з капітального ремонту вважати аналогічним договір з виконання будь-яких робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації чи капітального ремонту.
Водночас, частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
ПРОСИМО: 1) прийняти скаргу до розгляду; 2) зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації, а саме привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, усунути дискримінаційні вимоги згідно з мотивувальною частиною скарги.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
a62c43112e6f44a9b730f236ae21fed1
Заголовок пункту скарги:
2. Щодо вимог до банку, який може видати забезпечення тендерної пропозиції.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
В розділі VІІ додатку 2 до ТД передбачені вимоги до забезпечення тендерної пропозиції, яке має надаватись учасниками.
Зокрема тендерною документацією передбачено вимоги, що:
«Банківська гарантія повинна бути надана банківською установою, в якій держава прямо чи опосередковано володіє часткою понад 75% статутного капіталу банку.
Банківська установа, що видала банківську гарантію, повинна мати довгостроковий кредитний рейтинг за національною шкалою не нижче «uaAA».»
Для підтвердження надати:
«- документальне підтвердження того, що банківська гарантія надана банківською установою, в якій держава прямо чи опосередковано володіє часткою понад 75% статутного капіталу банку;
- документальне підтвердження того, що банківська гарантія надана банківською установою, яка має довгостроковий кредитний рейтинг за національною шкалою не нижче «uaAA»;»
Наведені вимоги не дають нам можливості взяти участь у процедурі закупівлі.
Банк, з яким ми постійно співпрацюємо в частині надання послуг з видачі банківських гарантій АСВІО Банк не відповідає наведеним вимогам замовника, адже, хоч Акціонерне товариство «АСВІО БАНК» і має кредитний рейтинг АТ «рівня uaААA, проте держава прямо чи опосередковано не володіє часткою понад 75% статутного капіталу цього банку.
Дана обставина ставить учасників, зокрема Скаржника, у нерівне становище з іншими учасниками, не забезпечує рівне ставлення Замовника до кожного учасника та дискримінує учасників, які мають можуть надати банківську гарантію від інших банків.
Водночас, Постановою ПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ 15.12.2004 № 639 затверджено ПОЛОЖЕННЯ про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, відповідно до якого, зокрема:
4) банк-гарант - банк, який надає гарантію на користь бенефіціара;
5) банк-контргарант - банк, який надає контргарантію на користь банку-гаранта або на користь іншого банку-контргаранта.
В Замовника не може бути логічних пояснень для формування вимоги, щоб держава прямо чи опосередковано володіла часткою понад 75% статутного капіталу банку який видає банківські гарантії.
За вимог встановлених замовником, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати банківську гарантію, видану банком-гарантом, який має довгостроковий кредитний рейтинг за національною шкалою саме не нижче "uaAA" та одночасно, в якому держава прямо чи опосередковано володіє часткою понад 75% статутного капіталу банку, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Враховуючи вищенаведене, з метою захисту прав та законних інтересів скаржника, пов’язаних з участю у процедурі закупівлі, керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового
Зокрема тендерною документацією передбачено вимоги, що:
«Банківська гарантія повинна бути надана банківською установою, в якій держава прямо чи опосередковано володіє часткою понад 75% статутного капіталу банку.
Банківська установа, що видала банківську гарантію, повинна мати довгостроковий кредитний рейтинг за національною шкалою не нижче «uaAA».»
Для підтвердження надати:
«- документальне підтвердження того, що банківська гарантія надана банківською установою, в якій держава прямо чи опосередковано володіє часткою понад 75% статутного капіталу банку;
- документальне підтвердження того, що банківська гарантія надана банківською установою, яка має довгостроковий кредитний рейтинг за національною шкалою не нижче «uaAA»;»
Наведені вимоги не дають нам можливості взяти участь у процедурі закупівлі.
Банк, з яким ми постійно співпрацюємо в частині надання послуг з видачі банківських гарантій АСВІО Банк не відповідає наведеним вимогам замовника, адже, хоч Акціонерне товариство «АСВІО БАНК» і має кредитний рейтинг АТ «рівня uaААA, проте держава прямо чи опосередковано не володіє часткою понад 75% статутного капіталу цього банку.
Дана обставина ставить учасників, зокрема Скаржника, у нерівне становище з іншими учасниками, не забезпечує рівне ставлення Замовника до кожного учасника та дискримінує учасників, які мають можуть надати банківську гарантію від інших банків.
Водночас, Постановою ПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ 15.12.2004 № 639 затверджено ПОЛОЖЕННЯ про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, відповідно до якого, зокрема:
4) банк-гарант - банк, який надає гарантію на користь бенефіціара;
5) банк-контргарант - банк, який надає контргарантію на користь банку-гаранта або на користь іншого банку-контргаранта.
В Замовника не може бути логічних пояснень для формування вимоги, щоб держава прямо чи опосередковано володіла часткою понад 75% статутного капіталу банку який видає банківські гарантії.
За вимог встановлених замовником, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати банківську гарантію, видану банком-гарантом, який має довгостроковий кредитний рейтинг за національною шкалою саме не нижче "uaAA" та одночасно, в якому держава прямо чи опосередковано володіє часткою понад 75% статутного капіталу банку, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Враховуючи вищенаведене, з метою захисту прав та законних інтересів скаржника, пов’язаних з участю у процедурі закупівлі, керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
ПРОСИМО: 1) прийняти скаргу до розгляду; 2) зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації, а саме привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, усунути дискримінаційні вимоги згідно з мотивувальною частиною скарги.