-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Нове будівництво автомобільної дороги лісогосподарського призначення в Замшанському лісництві (кв. 26-30, 42, 43) протяжністю 4,0 км. Ковельського району Волинської області
Єдиним критерієм оцінки тендерних пропозицій є ціна без ПДВ. Питома вага критерію – 100%. З метою забезпечення рівних умов участі в закупівлі та оцінки тендерних пропозицій, учасник незалежно від його системи оподаткування, в електронній системі закупівель зазначає ціну тендерної пропозиції без ПДВ. У разі якщо переможець процедури закупівлі є платником ПДВ, при укладенні договору про закупівлю ПДВ буде нараховуватися відповідно до чинного законодавства України.
Завершена
11 486 298.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 57 431.49 UAH
мін. крок: 0.5% або 57 431.49 UAH
Період оскарження:
31.03.2025 17:47 - 16.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА, що стосується прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
Номер:
af52dc1eadb949e1aaead1e6fb551363
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-03-31-011266-a.b1
Назва:
СКАРГА, що стосується прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
Скарга:
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про відхилення його тендерної пропозиції, вважає його незаконним, таким, що порушує наші законні права та інтереси, а також принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, що свідчить про упереджене ставлення з боку Замовника.
Пов'язані документи:
Учасник
- 22fffead-fe06-4236-b7a7-8d27be2495d6_231024_115756.pdf 29.04.2025 14:02
- dodatky-do-knu-zminy-1.pdf 29.04.2025 14:02
- knu-zmina-2.pdf 29.04.2025 14:02
- dodatok-27.pdf 29.04.2025 14:02
- knu-nastanova-z-vyznachennya-vartosti-budivnycztva.pdf 29.04.2025 14:02
- Тендерна документація (зі змінами).docx.p7s (5) (1).zip 29.04.2025 14:02
- дц (1).pdf 29.04.2025 14:02
- Скарга.pdf 29.04.2025 14:02
- СКАРГА UA-2025-03-31-011266-a.docx 29.04.2025 14:05
- sign.p7s 29.04.2025 14:05
- заперечення на пояснення замовника.pdf 07.05.2025 17:19
- рішення від 01.05.2025 №6960.pdf 01.05.2025 17:31
- інформація про резолютивну частину рішення від 12.05.2025 №7544.pdf 13.05.2025 15:09
- рішення від 12.05.2025 №7544.pdf 14.05.2025 18:17
- Пояснення на скаргу Віаком 2.pdf 06.05.2025 00:41
- Пояснення на скаргу Віаком 2.docx 06.05.2025 00:41
- Cлужбова Департамент лісових ресурсів по скарзі.7z 06.05.2025 00:41
- Протокол_172_16.05.2025_скасування_відхилення_Віаком.docx.p7s.zip 16.05.2025 12:36
Дата прийняття скарги до розгляду:
29.04.2025 16:24
Дата розгляду скарги:
12.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
01.05.2025 17:31
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
14.05.2025 18:17
Дата виконання рішення Замовником:
16.05.2025 12:36
Коментар замовника щодо усунення порушень:
ПРОТОКОЛ № 172
РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЇ ОСОБИ
Керуючись вимогами статті 11 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (далі — Особливості) та Наказу ДП «Ліси України» від 09.05.2025 №930
16.05.2025 м. Київ
Порядок денний:
Про скасування рішення Уповноваженої особи щодо відхилення пропозиції ТЗОВ "БК"ВІАКОМ" по закупівлі робіт «Нове будівництво автомобільної дороги лісогосподарського призначення в Замшанському лісництві (кв. 26-30, 42, 43) протяжністю 4,0 км. Ковельського району Волинської області» ДК 021:2015: 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт (ID: UA-2025-03-31-011266-a).
Розгляд питань:
Протокольним рішенням Уповноваженої особи №165 від 24.04.2025 прийнято рішення щодо відхилення пропозиції ТЗОВ "БК"ВІАКОМ" по закупівлі робіт «Нове будівництво автомобільної дороги лісогосподарського призначення в Замшанському лісництві (кв. 26-30, 42, 43) протяжністю 4,0 км. Ковельського району Волинської області» відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а саме: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Проте рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) від 12.05.2025 року №7544-р/пк-пз ДЕРЖАВНЕ СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ГОСПОДАРСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЛІСИ УКРАЇНИ" зобов’язано скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТЗОВ "БК"ВІАКОМ".
Відповідно до частини 22 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
Зважаючи на викладене, з метою виконання рішення Комісії, є необхідність у скасуванні рішення Уповноваженої особи №165 від 24.04.2025 щодо відхилення тендерної пропозиції ТЗОВ "БК"ВІАКОМ" по закупівлі робіт «Нове будівництво автомобільної дороги лісогосподарського призначення в Замшанському лісництві (кв. 26-30, 42, 43) протяжністю 4,0 км. Ковельського району Волинської області».
Вирішила:
Скасувати рішення Уповноваженої особи №165 від 24.04.2025 щодо відхилення тендерної пропозиції ТЗОВ "БК"ВІАКОМ" по закупівлі робіт «Нове будівництво автомобільної дороги лісогосподарського призначення в Замшанському лісництві (кв. 26-30, 42, 43) протяжністю 4,0 км. Ковельського району Волинської області» (ID: UA-2025-03-31-011266-a).
Уповноважена особа Яна КАСЬЯН
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
146c3e7be3a64332978718beca64afcf
Заголовок пункту скарги:
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про відхилення його тендерної пропозиції, вважає його незаконним, таким, що порушує наші законні права та інтереси, а також принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, що свідчить про упереджене ставлення з боку Замовника.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
І. Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати:
31.03.2025 ДЕРЖАВНИМ СПЕЦІАЛІЗОВАНИМ ГОСПОДАРСЬКИМ ПІДПРИЄМСТВОМ «ЛІСИ УКРАЇНИ» (далі – Замовник) було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями) за предметом: Нове будівництво автомобільної дороги лісогосподарського призначення в Замшанському лісництві (кв. 26-30, 42, 43) протяжністю 4,0 км. Ковельського району Волинської області, ідентифікатор закупівлі UA-2025-03-31-011266-a.
Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, свої тендерні пропозиції для участі в процедурі закупівлі надали наступні учасники:
1) ТЗОВ «БК»ВІАКОМ» (далі – Скаржник);
2) ПП «РОУДІЗ»;
3) ТзОВ «Луцькавтодор-сервіс»;
4) КОНСОРЦІУМ «ІМПЕРІАЛБУД»;
5) ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕНЕРГЕТИЧНО-ДОРОЖНЄ БУДІВНИЦТВО»;
6) ТОВ «ВОЛИНЬДОРБУД».
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, розкриття тендерних пропозицій відбулось 21 квітня 2025 року.
24.04.2025 тендерну пропозицію Скаржника було відхилено відповідно до протоколу рішення Уповноваженої особи від 24.04.2025 № 165.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про відхилення його тендерної пропозиції, вважає його незаконним, таким, що порушує наші законні права та інтереси, а також принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, що свідчить про упереджене ставлення з боку Замовника.
ІІ. Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Відповідно до протоколу рішення Уповноваженої особи від 24.04.2025 № 165 тендерна пропозиція Скаржника була відхилена з наступної підстави:
«В складі тендерної пропозиції учасником надано договірну ціну з кошторисними розрахунками, а саме:
- 47ДЦ ДЦ Замшан. лісн.xls;
- дц.pdf;
- 47 ДЦ Замшен.imd.
При аналізі наданих розрахунків, в частині визначення адміністративних витрат, показник адміністративних витрат складає 3,89 грн./люд.год на загальну трудомісткість 5,29629 тис. люд.год.
Відповідно до пункту 5.17 Настанови з визначення вартості будівництва», затвердженими наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 (далі - Настанова), адміністративні витрати в складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) обчислюються виходячи зі структури цих витрат, яка склалася в підрядній організації за попередній період з урахуванням положень Методичних рекомендацій з формування собівартості будівельно-монтажних робіт, затверджених наказом Мінрегіону від 31.12.2010 № 573, і переліку адміністративних витрат, наведених у додатку 26 цієї Настанови. У складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) адміністративні витрати включаються за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат) або за показниками, наведеними у Додатку 27 цієї Настанови. Відтак, відповідно до Додатку 27 Настанови, показник адміністративних витрат 3,89 грн/люд.год, відповідає п.4 таблиці (Ремонт житла, об’єктів соціальної сфери, комунального призначення та благоустрою, реставраційно-відновлювальні роботи на пам’ятках архітектури та містобудування). Окремо наданого розрахунку показника 3,89 грн./люд.год, визначеного розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат) учасником не надано. Відповідно до Додатку 27 Настанови, виходячи з виду будівництва об’єкту, а саме – нове будівництво, показник для визначення розміру адміністративних витрат будівельних організацій грн/люд.год. обирається відповідно до класу наслідків (відповідальності), до якого належить об’єкт будівництва. Для об’єктів з класом наслідків СС1, даний показник відповідає 4,37 грн/люд.год.
Враховуючи викладене, договірна ціна ТЗОВ «БК«ВІАКОМ» стосовно об’єкта будівництва «Нове будівництво автомобільної дороги лісогосподарського призначення в Замшанському лісництві (кв. 26-30, 42, 43) протяжністю 4,0 км. Ковельського району Волинської області» не відповідає заявленим в пункті 3 Розділу VII «Технічна специфікація» тендерної документації вимогам щодо складання договірної ціни та вимогам Настанови з визначення вартості будівництва (Кошторисним нормам України).
Пунктом 3.2 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» Додатку 2 до тендерної документації вказано, що якщо надані учасником у складі тендерної пропозиції, відповідно до вимог цього пункту, документи містять не всі види робіт або містять зміну обсягів та складу робіт, що визначені у Технічному завданні, або якщо кошторисні розрахунки не відповідають вимогам Настанови з визначення вартості будівництва (Кошторисним нормам України), пропозиція такого учасника вважається такою, що не відповідає умовам тендерної документації та відхиляється замовником.
Відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Виявлені невідповідності в тендерній пропозиції учасника не є невідповідностями, які можуть бути усунені Учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція ТЗОВ "БК"ВІАКОМ" підлягає відхиленню на підставі зазначених норм.».
Скаржник не погоджується із зазначеним рішенням, виходячи з наступного.
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення замовником), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Згідно з пунктом 7 зазначеного розділу необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі зазначені у розділі VII цієї тендерної документації.
Пунктом 3 розділу VII тендерної документації визначені вимоги щодо формування договірної ціни, зокрема, підпунктом 3.5. передбачено, що договірна ціна визначається Кошторисними нормами України «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженими наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі — Настанова № 281) з урахуванням Зміни № 1, затвердженої Наказом від 30.04.2022 № 67. З урахуванням Зміни № 2, затвердженої Наказом від 01.12.2022 № 244 та Зміни № 3, затвердженої Наказом від 22.09.2023 № 854.
Відповідно до пункту 3 додатку 2 до тендерної документації встановлено перелік документів, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції вимогам до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі згідно розділу VII тендерної документації, зокрема:
- Згода з умовами та вимогами, які визначені у технічній специфікації (розділ VII тенде-рної документації) та гарантування їх виконання у вигляді підписаної технічної специфікації або у вигляді довідки в довільній формі щодо згоди з умовами та вимогами, які визначені у технічній специфікації.
- Договірну ціну з кошторисними розрахунками (у форматі PDF та/або xls(x), та/або word та додатково програмний файл з розширенням .imd та/або .idc), що включає:
- договірну ціну;
- локальні кошториси;
- підсумкова відомість ресурсів
- розрахунок загальновиробничих витрат;
- розрахунок коштів на покриття адміністративних витрат;
- розрахунок прибутку.
Якщо надані учасником у складі тендерної пропозиції, відповідно до вимог цього пункту, документи містять не всі види робіт або містять зміну обсягів та складу робіт, що визначені у Технічному завданні, або якщо кошторисні розрахунки не відповідають вимогам Настанови з визначення вартості будівництва (Кошторисним нормам України), пропозиція такого учасни-ка вважається такою, що не відповідає умовам тендерної документації та відхиляється замов-ником.
Як вбачається з наведеного вище, тендерна документація НЕ ПЕРЕДБАЧАЛА вимог щодо:
1) необхідності надання учасником у складі тендерної пропозиції розрахунку адміністративних витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу
2) показників для визначення розміру адміністративних витрат, які необхідно застосовувати учасникам при складанні кошторисної документації.
3) методу визначення таких показників;
У складі тендерної пропозиції Скаржника містяться, зокрема, Договірна ціна з кошторисними розрахунками (файл «дц.pdf»), у тому числі розрахунок № 10 «Кошти на покриття адмiнiстративних витрат, тис. грн.», в якому показник адміністративних витрат становить 3,89 грн./люд.год.
Відповідно до пункту 5.17 Настанови з визначення вартості будівництва (з урахуванням Змін) адміністративні витрати в складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі(договірної ціни) обчислюються виходячи зі структури цих витрат, яка склалася в підрядній організації за попередній період з урахуванням положень Методичних рекомендацій з формування собівартості будівельно-монтажних робіт, затверджених наказом Мінрегіону від 31.12.2010 № 573, і переліку адміністративних витрат, наведених у додатку 26 цієї Настанови.
У складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) адміністративні витрати включаються за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат) або за показниками, наведеними у Додатку 27 цієї Настанови.
Таким чином, згідно з положеннями Настанови адміністративні витрати у ціні тендерної пропозиції обчислюються на основі структури витрат підрядної організації за попередній період відповідно до Методичних рекомендацій (наказ Мінрегіону від 31.12.2010 № 573) та переліку витрат у Додатку 26 до Настанови за одним з наступних методів:
- АБО розрахунково-аналітичним методом — за даними бухгалтерського обліку попереднього періоду з використанням обраної бази розподілу (зокрема, у % від прямих витрат);
- АБО за показниками, наведеними у Додатку 27 Настанови.
Скаржник при обчисленні адміністративних витрат у складі ціни своєї пропозиції у розмірі 3,89 грн./люд.год. скористався зазначеним вище правом та визначив такі витрати на основі структури витрат своєї організації за попередній період відповідно до Методичних рекомендацій (наказ Мінрегіону від 31.12.2010 № 573) та переліку витрат у Додатку 26 до Настанови розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної Скаржником бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат).
Метод визначення адміністративних витрат за орієнтовними показниками, наведеними у Додатку 27 Настанови, Скаржником не обирався, оскільки для його застосування є обов’язковим попереднє встановлення класу наслідків (відповідальності) об’єкта будівництва. Відповідно до положень Настанови, значення адміністративних витрат за Додатком 27 диференціюються залежно від класу наслідків об'єкта (СС1, СС2, СС3), оскільки цей показник суттєво впливає на рівень організаційної та фінансової складності проєкту. У даному випадку Замовник у тендерній документації не визначив клас наслідків об'єкта будівництва, що унеможливлювало коректний вибір відповідного нормативного показника з Додатка 27. За таких умов застосування орієнтовних показників було б необґрунтованим і могло призвести до невірного формування ціни пропозиції. Саме тому Скаржник діяв відповідно до положень пункту 5.17 Настанови та обчислив адміністративні витрати розрахунково-аналітичним методом, виходячи з власних фактичних витрат за попередній період.
Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Скаржника повністю відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
При цьому, Замовник безпідставно дійшов висновку, що адміністративні витрати визначені Скаржником за показниками, наведеними у Додатку 27 цієї Настанови, оскільки такий висновок Замовника базувався виключно на відсутності у складі тендерної пропозиції Скаржника «окремо наданого розрахунку показника 3,89 грн./люд.год, визначеного розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат)».
Крім того, посилання Замовника на показник для об'єктів класу СС1 є неправомірним, оскільки у тендерній документації взагалі не було зазначено клас наслідків (відповідальності) об’єкта будівництва.
Слід звернути увагу на те, що тендерна документація не містила обов’язку окремо подавати спеціальний розрахунок чи будь-яке інше підтвердження обраного учасником розрахункового методу. Відтак, посилання Замовника на відсутність у складі тендерної пропозиції окремого розрахунку є незаконним та таким, що не ґрунтується на умовах тендерної документації.
Таким чином, відхилення пропозиції через застосування показника адміністративних витрат 3,89 грн/люд.год, обрахованого розрахунково-аналітичним методом, є неправомірним і порушує права Скаржника.
31.03.2025 ДЕРЖАВНИМ СПЕЦІАЛІЗОВАНИМ ГОСПОДАРСЬКИМ ПІДПРИЄМСТВОМ «ЛІСИ УКРАЇНИ» (далі – Замовник) було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями) за предметом: Нове будівництво автомобільної дороги лісогосподарського призначення в Замшанському лісництві (кв. 26-30, 42, 43) протяжністю 4,0 км. Ковельського району Волинської області, ідентифікатор закупівлі UA-2025-03-31-011266-a.
Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, свої тендерні пропозиції для участі в процедурі закупівлі надали наступні учасники:
1) ТЗОВ «БК»ВІАКОМ» (далі – Скаржник);
2) ПП «РОУДІЗ»;
3) ТзОВ «Луцькавтодор-сервіс»;
4) КОНСОРЦІУМ «ІМПЕРІАЛБУД»;
5) ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕНЕРГЕТИЧНО-ДОРОЖНЄ БУДІВНИЦТВО»;
6) ТОВ «ВОЛИНЬДОРБУД».
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, розкриття тендерних пропозицій відбулось 21 квітня 2025 року.
24.04.2025 тендерну пропозицію Скаржника було відхилено відповідно до протоколу рішення Уповноваженої особи від 24.04.2025 № 165.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про відхилення його тендерної пропозиції, вважає його незаконним, таким, що порушує наші законні права та інтереси, а також принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, що свідчить про упереджене ставлення з боку Замовника.
ІІ. Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Відповідно до протоколу рішення Уповноваженої особи від 24.04.2025 № 165 тендерна пропозиція Скаржника була відхилена з наступної підстави:
«В складі тендерної пропозиції учасником надано договірну ціну з кошторисними розрахунками, а саме:
- 47ДЦ ДЦ Замшан. лісн.xls;
- дц.pdf;
- 47 ДЦ Замшен.imd.
При аналізі наданих розрахунків, в частині визначення адміністративних витрат, показник адміністративних витрат складає 3,89 грн./люд.год на загальну трудомісткість 5,29629 тис. люд.год.
Відповідно до пункту 5.17 Настанови з визначення вартості будівництва», затвердженими наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 (далі - Настанова), адміністративні витрати в складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) обчислюються виходячи зі структури цих витрат, яка склалася в підрядній організації за попередній період з урахуванням положень Методичних рекомендацій з формування собівартості будівельно-монтажних робіт, затверджених наказом Мінрегіону від 31.12.2010 № 573, і переліку адміністративних витрат, наведених у додатку 26 цієї Настанови. У складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) адміністративні витрати включаються за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат) або за показниками, наведеними у Додатку 27 цієї Настанови. Відтак, відповідно до Додатку 27 Настанови, показник адміністративних витрат 3,89 грн/люд.год, відповідає п.4 таблиці (Ремонт житла, об’єктів соціальної сфери, комунального призначення та благоустрою, реставраційно-відновлювальні роботи на пам’ятках архітектури та містобудування). Окремо наданого розрахунку показника 3,89 грн./люд.год, визначеного розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат) учасником не надано. Відповідно до Додатку 27 Настанови, виходячи з виду будівництва об’єкту, а саме – нове будівництво, показник для визначення розміру адміністративних витрат будівельних організацій грн/люд.год. обирається відповідно до класу наслідків (відповідальності), до якого належить об’єкт будівництва. Для об’єктів з класом наслідків СС1, даний показник відповідає 4,37 грн/люд.год.
Враховуючи викладене, договірна ціна ТЗОВ «БК«ВІАКОМ» стосовно об’єкта будівництва «Нове будівництво автомобільної дороги лісогосподарського призначення в Замшанському лісництві (кв. 26-30, 42, 43) протяжністю 4,0 км. Ковельського району Волинської області» не відповідає заявленим в пункті 3 Розділу VII «Технічна специфікація» тендерної документації вимогам щодо складання договірної ціни та вимогам Настанови з визначення вартості будівництва (Кошторисним нормам України).
Пунктом 3.2 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» Додатку 2 до тендерної документації вказано, що якщо надані учасником у складі тендерної пропозиції, відповідно до вимог цього пункту, документи містять не всі види робіт або містять зміну обсягів та складу робіт, що визначені у Технічному завданні, або якщо кошторисні розрахунки не відповідають вимогам Настанови з визначення вартості будівництва (Кошторисним нормам України), пропозиція такого учасника вважається такою, що не відповідає умовам тендерної документації та відхиляється замовником.
Відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Виявлені невідповідності в тендерній пропозиції учасника не є невідповідностями, які можуть бути усунені Учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція ТЗОВ "БК"ВІАКОМ" підлягає відхиленню на підставі зазначених норм.».
Скаржник не погоджується із зазначеним рішенням, виходячи з наступного.
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення замовником), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Згідно з пунктом 7 зазначеного розділу необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі зазначені у розділі VII цієї тендерної документації.
Пунктом 3 розділу VII тендерної документації визначені вимоги щодо формування договірної ціни, зокрема, підпунктом 3.5. передбачено, що договірна ціна визначається Кошторисними нормами України «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженими наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі — Настанова № 281) з урахуванням Зміни № 1, затвердженої Наказом від 30.04.2022 № 67. З урахуванням Зміни № 2, затвердженої Наказом від 01.12.2022 № 244 та Зміни № 3, затвердженої Наказом від 22.09.2023 № 854.
Відповідно до пункту 3 додатку 2 до тендерної документації встановлено перелік документів, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції вимогам до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі згідно розділу VII тендерної документації, зокрема:
- Згода з умовами та вимогами, які визначені у технічній специфікації (розділ VII тенде-рної документації) та гарантування їх виконання у вигляді підписаної технічної специфікації або у вигляді довідки в довільній формі щодо згоди з умовами та вимогами, які визначені у технічній специфікації.
- Договірну ціну з кошторисними розрахунками (у форматі PDF та/або xls(x), та/або word та додатково програмний файл з розширенням .imd та/або .idc), що включає:
- договірну ціну;
- локальні кошториси;
- підсумкова відомість ресурсів
- розрахунок загальновиробничих витрат;
- розрахунок коштів на покриття адміністративних витрат;
- розрахунок прибутку.
Якщо надані учасником у складі тендерної пропозиції, відповідно до вимог цього пункту, документи містять не всі види робіт або містять зміну обсягів та складу робіт, що визначені у Технічному завданні, або якщо кошторисні розрахунки не відповідають вимогам Настанови з визначення вартості будівництва (Кошторисним нормам України), пропозиція такого учасни-ка вважається такою, що не відповідає умовам тендерної документації та відхиляється замов-ником.
Як вбачається з наведеного вище, тендерна документація НЕ ПЕРЕДБАЧАЛА вимог щодо:
1) необхідності надання учасником у складі тендерної пропозиції розрахунку адміністративних витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу
2) показників для визначення розміру адміністративних витрат, які необхідно застосовувати учасникам при складанні кошторисної документації.
3) методу визначення таких показників;
У складі тендерної пропозиції Скаржника містяться, зокрема, Договірна ціна з кошторисними розрахунками (файл «дц.pdf»), у тому числі розрахунок № 10 «Кошти на покриття адмiнiстративних витрат, тис. грн.», в якому показник адміністративних витрат становить 3,89 грн./люд.год.
Відповідно до пункту 5.17 Настанови з визначення вартості будівництва (з урахуванням Змін) адміністративні витрати в складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі(договірної ціни) обчислюються виходячи зі структури цих витрат, яка склалася в підрядній організації за попередній період з урахуванням положень Методичних рекомендацій з формування собівартості будівельно-монтажних робіт, затверджених наказом Мінрегіону від 31.12.2010 № 573, і переліку адміністративних витрат, наведених у додатку 26 цієї Настанови.
У складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) адміністративні витрати включаються за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат) або за показниками, наведеними у Додатку 27 цієї Настанови.
Таким чином, згідно з положеннями Настанови адміністративні витрати у ціні тендерної пропозиції обчислюються на основі структури витрат підрядної організації за попередній період відповідно до Методичних рекомендацій (наказ Мінрегіону від 31.12.2010 № 573) та переліку витрат у Додатку 26 до Настанови за одним з наступних методів:
- АБО розрахунково-аналітичним методом — за даними бухгалтерського обліку попереднього періоду з використанням обраної бази розподілу (зокрема, у % від прямих витрат);
- АБО за показниками, наведеними у Додатку 27 Настанови.
Скаржник при обчисленні адміністративних витрат у складі ціни своєї пропозиції у розмірі 3,89 грн./люд.год. скористався зазначеним вище правом та визначив такі витрати на основі структури витрат своєї організації за попередній період відповідно до Методичних рекомендацій (наказ Мінрегіону від 31.12.2010 № 573) та переліку витрат у Додатку 26 до Настанови розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної Скаржником бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат).
Метод визначення адміністративних витрат за орієнтовними показниками, наведеними у Додатку 27 Настанови, Скаржником не обирався, оскільки для його застосування є обов’язковим попереднє встановлення класу наслідків (відповідальності) об’єкта будівництва. Відповідно до положень Настанови, значення адміністративних витрат за Додатком 27 диференціюються залежно від класу наслідків об'єкта (СС1, СС2, СС3), оскільки цей показник суттєво впливає на рівень організаційної та фінансової складності проєкту. У даному випадку Замовник у тендерній документації не визначив клас наслідків об'єкта будівництва, що унеможливлювало коректний вибір відповідного нормативного показника з Додатка 27. За таких умов застосування орієнтовних показників було б необґрунтованим і могло призвести до невірного формування ціни пропозиції. Саме тому Скаржник діяв відповідно до положень пункту 5.17 Настанови та обчислив адміністративні витрати розрахунково-аналітичним методом, виходячи з власних фактичних витрат за попередній період.
Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Скаржника повністю відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
При цьому, Замовник безпідставно дійшов висновку, що адміністративні витрати визначені Скаржником за показниками, наведеними у Додатку 27 цієї Настанови, оскільки такий висновок Замовника базувався виключно на відсутності у складі тендерної пропозиції Скаржника «окремо наданого розрахунку показника 3,89 грн./люд.год, визначеного розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат)».
Крім того, посилання Замовника на показник для об'єктів класу СС1 є неправомірним, оскільки у тендерній документації взагалі не було зазначено клас наслідків (відповідальності) об’єкта будівництва.
Слід звернути увагу на те, що тендерна документація не містила обов’язку окремо подавати спеціальний розрахунок чи будь-яке інше підтвердження обраного учасником розрахункового методу. Відтак, посилання Замовника на відсутність у складі тендерної пропозиції окремого розрахунку є незаконним та таким, що не ґрунтується на умовах тендерної документації.
Таким чином, відхилення пропозиції через застосування показника адміністративних витрат 3,89 грн/люд.год, обрахованого розрахунково-аналітичним методом, є неправомірним і порушує права Скаржника.
×
-
Назва доказу:
Тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи № 157 від 14.04.2025.
-
Повʼязаний документ:
Тендерна документація (зі змінами).docx.p7s (5) (1).zip
-
-
Назва доказу:
Договірна ціна з кошторисними розрахунками (файл «дц.pdf»);
-
Повʼязаний документ:
дц (1).pdf
-
-
Назва доказу:
Зміна № 2 до Настанови;
-
Повʼязаний документ:
knu-zmina-2.pdf
-
-
Назва доказу:
Настанова з визначення вартості будівництва;
-
Повʼязаний документ:
knu-nastanova-z-vyznachennya-vartosti-budivnycztva.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 27 до Настанови;
-
Повʼязаний документ:
dodatok-27.pdf
-
-
Назва доказу:
Зміна № 1 до Настанови;
-
Повʼязаний документ:
dodatky-do-knu-zminy-1.pdf
-
-
Назва доказу:
Зміна № 3 до Настанови;
-
Повʼязаний документ:
22fffead-fe06-4236-b7a7-8d27be2495d6_231024_115756.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема: добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду тендерних пропозицій учасників, Замовник порушив право Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, чим було грубо порушено його законні права й інтереси, як учасника процедури закупівлі; проявив упереджене ставлення, а також необ’єктивний розгляд тендерних пропозицій. Відповідно до п. 55 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) здійснення публічних закупівель оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно п. 59 Особливостей скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю. Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 Закону та п. 55-67 Особливостей: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень під час проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: Нове будівництво автомобільної дороги лісогосподарського призначення в Замшанському лісництві (кв. 26-30, 42, 43) протяжністю 4,0 км. Ковельського району Волинської області, оприлюднених на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-03-31-011266-a, з боку ДЕРЖАВНОГО СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ГОСПОДАРСЬКОГО ПІДПРИЄМСТВА «ЛІСИ УКРАЇНИ». 3. Зобов’язати Замовника – ДЕРЖАВНЕ СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ГОСПОДАРСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЛІСИ УКРАЇНИ» – скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника - ТЗОВ «БК«ВІАКОМ».