• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП
  • 1

Гравій, пісок, щебінь і наповнювачі (Щебінь природний (Лот №1 Щебінь природний, Лот №2 Щебінь природний, Лот №3 Щебінь природний))

Завершена

5 890 884.50 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.3% або 16 629.10 UAH
Період оскарження: 31.03.2025 17:21 - 07.04.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на неправомірні дії Замовника у вигляді порушення порядку проведення Процедури закупівлі і незаконне відхилення тендерної пропозиції скаржника

Номер: 6d6de489a9cd4afdab6c780830f47a77
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-31-011059-a.c1
Назва: Скарга на неправомірні дії Замовника у вигляді порушення порядку проведення Процедури закупівлі і незаконне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга:
31 березня 2025 року Акціонерним товариством «Укртрансгаз» (надалі - Замовник) було оголошено про проведення відкритих торгів – з Особливостями за «Гравій, пісок, щебінь і наповнювачі (Щебінь природний (Лот №1 Щебінь природний, Лот №2 Щебінь природний, Лот №3 Щебінь природний), ідентифікатор: UA-2025-03-31-011059-а, очікувана вартість, зокрема, по Лоту №2 складала 2 456 974,50 гривень без ПДВ із кінцевим строком подання пропозицій 10.04.2025 о 14 год. 00 хв.. Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, свої Пропозиції для участі у Процедурі закупівлі (Лот №2) подали наступні учасники: 1) Учасник №1- Товариство з обмеженою відповідальністю «ГРАВЕЛ КОНСТРАКШИН» (надалі – Скаржник), що надало найбільш економічно вигідну цінову пропозицію в розмірі – 1’999’999,00 грн.; 2) Учасник №2 - Товариство з обмеженою відповідальністю «МАРЛІН ІНК», що надало цінову пропозицію в розмірі – 2’000’000,00 грн.; 3) Учасник №3 - Товариство з обмеженою відповідальністю «ДОРЛЕНД», що надало цінову пропозицію в розмірі – 2’100’000,00 грн; 4) Учасник №4 - Товариство з обмеженою відповідальністю «ВТОРМА ВЕСТ», що надало цінову пропозицію в розмірі – 2’269’023,00 грн.; 5) Учасник №5 - Товариство з додатковою відповідальністю «НАДВІРНЯНСЬКИЙ КАР’ЄР-КАРПАТИ», що надало цінову пропозицію в розмірі –2’313’611, 50 грн.; 6) Учасник №6 - Товариство з обмеженою відповідальністю «БК ЕНЕРГО-МОНТАЖ», що надало цінову пропозицію в розмірі – 2’456’504,00 грн. Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, розкриття Пропозицій відбулось 11 квітня 2025 року о 15:09 год. Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, Пропозицію Скаржника відхилено Замовником. Інформація про відхилення Пропозиції Скаржника оприлюднена на веб-порталі Уповноваженого органу 18 квітня 2025 року о 12:51 год. Відповідно до Протоколу № 25/ТО/093/2-р-1 щодо прийняття рішення уповноваженою особою АТ «Укртрансгаз» від 18 квітня 2025 року (надалі – Протокол, спірне рішення), тендерна пропозиція учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ГРАВЕЛ КОНСТРАКШИН» (код ЄДРПОУ 45182808) по Лоту 2 відхилено у відповідності до абзацу другого підпункту 2 (не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей) пункту 44 Особливостей. Обґрунтовуючи прийняте спірне рішення, Замовником зазначено наступну підставу відхилення: «у зв’язку з тим, що на вимогу підпункту 1.1 пункту 1 Розділу І Додатка ІІ до тендерної документації Учасником у складі тендерної пропозиції надано «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ І ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» (файл Технічні вимоги.PDF), що не відповідає вимогам Додатку І до тендерної документації, а саме: - в п. 2.7 на вимогу замовника «Строки придатності Товарів від дати приймання Покупцем Товарів від Постачальника, не менше 12 місяців», учасником не підтверджено зазначену інформацію.». Згідно вимог пункту 43 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості) під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Отже, учасником надано документ «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ І ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ», в якому відсутня інформація про строки придатності товарів, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції. Враховуючи наведене, відсутні правові підстави виставляти невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією. Тендерна пропозиція учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГРАВЕЛ КОНСТРАКШИН" (код ЄДРПОУ 45182808) по Лоту 2 відхиляється у відповідності до абзацу другого підпункту 2 (не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей) пункту 44 Особливостей. Однак, ТОВ «ГРАВЕЛ КОНСТРАКШИН» (Скаржник) не погоджується з Протоколом № 25/ТО/093/2-р-1 щодо прийняття рішення уповноваженою особою АТ «Укртрансгаз» від 18 квітня 2025 року, вважаємо його незаконним та таким, що порушує принцип об’єктивності та неупередженості визначення переможця процедури закупівлі, принципу недискримінації учасників та рівне ставлення до учасників, закріплені у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», порушує порядок проведення Процедури закупівлі, встановлений у частині 16 статті 29, статті 31 Закону, пунктах 41, 43, пункті 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі за текстом – Особливості, у відповідному відмінку), та порушує право Скаржника, як учасника з найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією, бути визнаним переможцем закупівлі. Для об’єктивного обґрунтування неправомірності прийнятого спірного рішення про відхилення нашої тендерної пропозиції Замовником, нижче наведено фактичні обставини та аргументи щодо наведеної підстави незаконного відхилення. Відповідно до п. 1.1. Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації Замовника визначено, що тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну1, інші критерії оцінки1 (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним/-ому критеріям/-ю (у разі їх (його) встановлення), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, перелік яких визначено в Додатку ІІ до даної тендерної документації. Кожен учасник має право подати тільки одну тендерну пропозицію (у тому числі до визначеної в тендерній документації частини предмета закупівлі (лота)). Згідно зі п. 1.3. Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації Замовник встановив наступне: «Поданням своєї тендерної пропозиції учасник інформує замовника, що він (учасник): - підтверджує, що тендерна пропозиція подається з дотриманням чинного законодавства та нормативних актів України; - підтверджує повну і беззаперечну згоду з усіма умовами, що вказані в проекті договору згідно вимог Додатку IV до тендерної документації; - підтверджує відсутність підстав у замовника щодо відмови в участі у відкритих торгах та/або відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі, зазначених у пунктах 47 та 42 Особливостей; - підтверджує, що його тендерна пропозиція буде дійсною, протягом строку, визначеного в пункті 4 даного розділу; - підтверджує, що він не має жодних обмежень для здійснення видів діяльності, що визначені договором про закупівлю (в т.ч., з урахуванням інформації наявної в установчих документах учасника); - підтверджує, що він та його пропозиція не підпадає під дію рішення/-нь Ради національної безпеки і оборони України щодо застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), що введене/-ні в дію відповідним/-ми указом/-ами Президента України, та інших обмежувальних заходів (санкцій, спеціальних санкцій), які застосовуються у відповідності до законодавства України чинного на кінцеву дату подання тендерних пропозицій; - підтверджує, що він не є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/ Ісламської Республіки Іран, крім випадків коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління Національному агенству з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів; - підтверджує, що він не пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»; - підтверджує, що технічні, якісні характеристики предмета закупівлі передбачають необхідність застосування заходів із захисту довкілля; - гарантує відповідність своєї тендерної пропозиції технічним вимогам, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, викладеним замовником в тендерній документації.». Відповідно до пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації визначено, що Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам та вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником (згідно Додатку І до тендерної документації). Відповідно до п. 1. Розділу І «ПЕРЕЛІК ІНФОРМАЦІЇ, ЩО ВІДНОСИТЬСЯ ДО СКЛАДУ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ ТА ПІДЛЯГАЄ ЗАВАНТАЖЕННЮ В ЕСЗ У ВИГЛЯДІ ФАЙЛІВ» Додатку ІІ до тендерної документації визначено, зокрема, такий перелік документів: «1. Інформація, що підтверджує відповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі: 1.1. Сканована копія документа, що підтверджує відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам по предмету закупівлі за формою, яку наведено у Додатку І до тендерної документації. 1.2. Інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, та інші засоби, що підтверджують відповідність запропонованого учасником предмета закупівлі встановленим замовником вимогам: не вимагається.». На виконання вимог підпункту 1.1 пункту 1 Розділу І Додатка ІІ до тендерної документації Скаржником у складі тендерної пропозиції надано: - технічну специфікацію, складену за формою, наведеною у Додатку І до тендерної документації «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ І ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» Гравій, пісок, щебінь і наповнювачі (Щебінь природний (Лот №2 Щебінь природний)), в якій, зокрема, за позиціями 2-2.6, 2.8, 2.9 в графі «Характеристики запропоновані учасником» надано інформацію щодо товару «Щебінь природний ф.20-40», зокрема п.п. 2.3-2.6, що складають технічні характеристики предмету закупівлі за Лотом №2 (файл «Технічні вимоги».pdf); Додаток І до тендерної документації ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ І ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ Гравій, пісок, щебінь і наповнювачі (Щебінь природний (Лот №2 Щебінь природний)) № п/п Найменування товару/технічних параметрів Од. вим. Характеристики встановлені Замовником Характеристики запропоновані учасником* 1 Найменування Товару Щебінь природний ф.5-20 Щебінь природний ф.5-20 1.1 Фракція мм 5-20 5-20 1.2 Кількість м3 686 1.3 Відповідність технічних характеристик** ДСТУ Б В.2.7-75-98 або еквівалент ДСТУ Б В.2.7-75-98 1.4 Насипна щільність, не менше кг/м3 1310 1370 1.5 Вміст домішок, не більше % 2 2 1.6 Сумарна питома активність радіонуклідів клас 1 1 1.7 Строки придатності Товарів від дати приймання Покупцем Товарів від Постачальника, не менше місяць 12 12 1.8 Виробник Товариство з обмеженою відповідальністю «ГРАВЕЛ КОНСТРАКШИН» 1.9 Країна походження Україна 2 Найменування Товару Щебінь природний ф.20-40 Щебінь природний ф.20-40 2.1 Фракція мм 20-40 20-40 2.2 Кількість м3 2 472 2.3 Відповідність технічних характеристик** ДСТУ Б В.2.7-75-98 або еквівалент ДСТУ Б В.2.7-75-98 2.4 Насипна щільність, не менше кг/м3 1310 1380 2.5 Вміст домішок, не більше % 2 2 2.6 Сумарна питома активність радіонуклідів клас 1 1 2.7 Строки придатності Товарів від дати приймання Покупцем Товарів від Постачальника, не менше місяць 12 2.8 Виробник Товариство з обмеженою відповідальністю «ГРАВЕЛ КОНСТРАКШИН» 2.9 Країна походження Україна Слід зауважити, що Замовником у Додатку І до тендерної документації зроблено примітки у вигляді «*», а саме: * Учасник повинен зазначити технічні та/або інші характеристики запропонованого Товару в повному обсязі, що підтверджують відповідність Товару вимогам Замовника. ** Учасник повинен зазначити без зазначення «або еквівалент». У разі виготовлення запропонованого продукту згідно стандарту, відмінного від загальноприйнятого для даного типу товару (ДСТУ Б.В.2.7-75-98), учасник повинен у складі тендерної пропозиції надати скан-копію такого стандарту. Таким чином, Замовник розділив Додаток І до тендерної документації на технічні характеристики, які містяться у п. п. 2, 2.1-2.6, а саме: найменування Товару, фракція, кількість, відповідність технічних характеристик, насипна щільність, вміст домішок, сумарна питома активність радіонуклідів та/або інші характеристики запропонованого Товару, які наведено у п. п. 2.7-2.9 Додатку І до тендерної документації. Варто підкреслити, відповідно до норм розділу 4 «Технічні вимоги» ДСТУ Б В.2.7-75-98, термін придатності щебеню не передбачено. Даний національний стандарт встановлює лише вимоги до зберігання та транспортування роздільно по фракціям і сумішах фракцій в умовах, що запобігають їх забрудненню та засміченню. Вказане також підтверджується долученою до матеріалів скарги Довідкою №002 від 18 квітня 2025 року, виданою органом з оцінки відповідності ТОВ «ЦЕНТР ЄВРОПЕЙСЬКОЇ СЕРТИФІКАЦІЇ». Таким чином, термін придатності не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Таким чином, Скаржником допущено помилку в наданій інформації, що стосується не зазначення у п. 2.7 Додатку І до тендерної документації інформації про «Строки придатності Товарів від дати приймання Покупцем Товарів від Постачальника, не менше 12 місяців», проте виправлення вказаної невідповідності не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого Скаржником у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Окрім наведеного, на виконання вимог підпункту 1.1 пункту 1 Розділу І Додатка ІІ до тендерної документації Скаржником у складі тендерної пропозиції надано: - Довідку за вихідним номером №07 від 04.04.2025, за змістом якої, зокрема, ТОВ «ГРАВЕЛ КОНСТРАКШИН» гарантує Замовнику відповідність своєї тендерної пропозиції технічним вимогам, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, викладеним замовником в тендерній документації (файл «підтвердження умов закупівлі.pdf»); - скановану копію сертифікату відповідності, зареєстрованого в Реєстрі ООВ за №UA.CEC.00015-25, терміном дії з 03.02.2025 до 02.02.2027, виданого органом з оцінки відповідності ТОВ «ЦЕНТР ЄВРОПЕЙСЬКОЇ СЕРТИФІКАЦІЇ», за змістом якого продукція, а саме щебінь (відсів) з гравію щільний природний Тарновицького родовища для будівельних матеріалів, виробів, конструкцій та робіт, фракцій: 0-5мм, 0-10мм, 5-10мм, 5-20мм, 5-40мм, 10-20мм, 10-30мм, 20-40мм, 40-70мм, виробником якого є ТОВ «ГРАВЕЛ КОНСТРАКШИН», відповідає вимогам ДСТУ Б В.2.7-75-98 «Будівельні матеріали. Щебінь та гравій щільні природні для будівельних матеріалів, виробів, конструкцій та робіт. Технічні умови» п п. 4.2.3; 4.3.2; 4.3.3; 4.4.1; 4.4.2; 4.5; 4.6.2; 4.7.1; 4.7.2; 4.9; 4.11. та ДСТУ Б В.2.7-74-98 «Крупні заповнювачі природні, із відходів промисловості, штучні для будівельних матеріалів, виробів, конструкцій та робіт. Класифікація» п. п. 3.2 (насипна щільність), 3.6 (файл «сертифікат відповідності щебінь ТОВ Гравел Констракшин.pdf»). Враховуючи перелічені документи у сукупності, а також п. 1.3. Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації в частині засвідчення фактом подання тендерної пропозиції відповідності її технічним вимогам, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, викладеним замовником в тендерній документації, вважаємо, що Скаржником у складі тендерної пропозиції подано інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам та вимогам до предмета закупівлі, установленим Замовником (згідно Додатку І до тендерної документації). У цей час, виявивши невідповідність в інформації та/або документах, які надано Скаржником на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, а саме не зазначення Скаржником у п. 2.7 Додатку І до тендерної документації інформації про «Строки придатності Товарів від дати приймання Покупцем Товарів від Постачальника, не менше 12 місяців», Замовник зобов’язаний був керуватися пунктом 43 Особливостей, згідно з яким, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Враховуючи викладене, Замовник, виявивши невідповідність в наведених вище документах та не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону, а передчасно відхиливши тендерну пропозицію Скаржника, Замовник порушив вимоги п. 44 Особливостей. Таким чином, відсутність вимоги від Замовника щодо усунення невідповідностей є додатковим аргументом на користь того, що учасником ТОВ «ГРАВЕЛ КОНСТРАКШИН» були виконані всі вимоги підпункту 1.1 пункту 1 Розділу І Додатка ІІ до тендерної документації, і відхилення Пропозиції було неправомірним, з порушенням норми пункту 43 Особливостей та порушено право, визначене ч. 9 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі». Узагальнюючи наведене, такий вибірковий дискримінаційний підхід Замовника до оцінювання тендерної пропозиції учасника ТОВ «ГРАВЕЛ КОНСТРАКШИН» порушує наше право на добросовісну конкуренцію, неупереджену оцінку тендерної пропозиції, що закріплені в ст. 5 Закону, а також на право виправити виявлені Замовником невідповідності, яке закріплене у ч. 9 ст. 26 Закону, п. 43 Особливостей та право бути визнаним переможцем. З урахуванням усіх вищенаведених обґрунтувань, пояснень та аналізу у сукупності документів учасника ТОВ «ГРАВЕЛ КОНСТРАКШИН», що подані у складі тендерної пропозиції, вважаємо, що Протокол № 25/ТО/093/2-р-1 щодо прийняття рішення уповноваженою особою АТ «Укртрансгаз» від 18 квітня 2025 року є незаконним, та таким, що призвів до позбавлення права Скаржника бути переможцем цієї процедури закупівлі, чим грубо порушені положення частини 1 статті 5 Закону, частини 9 статті 26, статті 31 Закону, пунктів 43, 44 Особливостей та виглядають як штучно створені порушення та перешкоди, що являть собою упереджену оцінку тендерної пропозиції учасника. Також наявність порушених прав та охоронюваних законом інтересів обґрунтовуємо і тим, що Скаржник є Учасником відповідної процедури, цілком правомірно претендує на визнання його пропозиції такою, що повністю відповідає умовам тендерної документації та укладення договору із Замовником. Антимонопольний комітет України як орган оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб, пов’язаних з участю у процедурах закупівлі, утворює постійно діючу адміністративну колегію (колегії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Рішення постійно діючої адміністративної колегії (колегій) ухвалюються від імені Антимонопольного комітету України. Рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Враховуючи викладене, права та законні інтереси ТОВ «ГРАВЕЛ КОНСТРАКШИН» можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ГРАВЕЛ КОНСТРАКШИН. Практика Антимонопольного Комітету України із зазначеного питання є сталою та незмінною протягом тривалого часу. Аналогічні висновки Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель викладено зокрема, але не виключно, у Рішеннях: - Рішення від 05.03.2025 №3410, рішення від 13.12.2023 № 20096, рішення від 02.10.2023 № 15598, та інші. На підставі вищевикладеного, керуючись ст. 18 Закон України «Про публічні закупівлі», - ПРОШУ: 1.Прийняти Скаргу до розгляду. 2.Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі. 3.Зобов’язати Акціонерне товариство «УКРТРАНСГАЗ» скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ГРАВЕЛ КОНСТРАКШИН», яке оформлене Протоколом №25/ТО/093/2-р-1 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 18.04.2025 у публічній закупівлі UA-2025-03-31-011059-a. Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель: - Протокол уповноваженої особи № 25/ТО/093/2-р-1 від 18.04.2025. Використані докази, що додаються до Скарги: - Додаток І відповідно до пп. 1 п. 1 Розділу І Додатку ІІ до тендерної документації (файл «Технічні вимоги».pdf); - Довідка № 07 від 04.04.2025 файл «підтвердження умов закупівлі.pdf»); - Сертифікат відповідності № UA.CEC.00015-25 від 03.02.2025 (файл «сертифікат відповідності щебінь ТОВ Гравел Констракшин.pdf»); - Довідка № 002 від 18.04.2025. Директор ТОВ «ГРАВЕЛ КОНСТРАКШИН» Катерина АБРАМ’ЮК
Дата розгляду скарги: 05.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 24.04.2025 14:37
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 08.05.2025 10:25
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГРАВЕЛ КОНСТРАКШИН", Катерина Абрам′юк 380961348673 gravelconstruction@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 880d16ce73874bd98af3a852d2722187
Заголовок пункту скарги: на неправомірні дії Замовника у вигляді порушення порядку проведення Процедури закупівлі і незаконне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Для об’єктивного обґрунтування неправомірності прийнятого спірного рішення про відхилення нашої тендерної пропозиції Замовником, нижче наведено фактичні обставини та аргументи щодо наведеної підстави незаконного відхилення.
Відповідно до п. 1.1. Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації Замовника визначено, що тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну1, інші критерії оцінки1 (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним/-ому критеріям/-ю (у разі їх (його) встановлення), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, перелік яких визначено в Додатку ІІ до даної тендерної документації.
Кожен учасник має право подати тільки одну тендерну пропозицію (у тому числі до визначеної в тендерній документації частини предмета закупівлі (лота)).
Згідно зі п. 1.3. Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації Замовник встановив наступне: «Поданням своєї тендерної пропозиції учасник інформує замовника, що він (учасник):
- підтверджує, що тендерна пропозиція подається з дотриманням чинного законодавства та нормативних актів України;
- підтверджує повну і беззаперечну згоду з усіма умовами, що вказані в проекті договору згідно вимог Додатку IV до тендерної документації;
- підтверджує відсутність підстав у замовника щодо відмови в участі у відкритих торгах та/або відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі, зазначених у пунктах 47 та 42 Особливостей;
- підтверджує, що його тендерна пропозиція буде дійсною, протягом строку, визначеного в пункті 4 даного розділу;
- підтверджує, що він не має жодних обмежень для здійснення видів діяльності, що визначені договором про закупівлю (в т.ч., з урахуванням інформації наявної в установчих документах учасника);
- підтверджує, що він та його пропозиція не підпадає під дію рішення/-нь Ради національної безпеки і оборони України щодо застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), що введене/-ні в дію відповідним/-ми указом/-ами Президента України, та інших обмежувальних заходів (санкцій, спеціальних санкцій), які застосовуються у відповідності до законодавства України чинного на кінцеву дату подання тендерних пропозицій;
- підтверджує, що він не є громадянином Російської Федерації/Республіки
Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/ Ісламської Республіки Іран, крім випадків коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління Національному агенству з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів;
- підтверджує, що він не пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»;
- підтверджує, що технічні, якісні характеристики предмета закупівлі передбачають необхідність застосування заходів із захисту довкілля;
- гарантує відповідність своєї тендерної пропозиції технічним вимогам, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, викладеним замовником в тендерній документації.».

Відповідно до пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації визначено, що Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам та вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником (згідно Додатку І до тендерної документації).

Відповідно до п. 1. Розділу І «ПЕРЕЛІК ІНФОРМАЦІЇ, ЩО ВІДНОСИТЬСЯ ДО СКЛАДУ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ ТА ПІДЛЯГАЄ ЗАВАНТАЖЕННЮ В ЕСЗ У ВИГЛЯДІ ФАЙЛІВ» Додатку ІІ до тендерної документації визначено, зокрема, такий перелік документів:
«1. Інформація, що підтверджує відповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі:
1.1. Сканована копія документа, що підтверджує відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам по предмету закупівлі за формою, яку наведено у Додатку І до тендерної документації.
1.2. Інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, та інші засоби, що підтверджують відповідність запропонованого учасником предмета закупівлі встановленим замовником вимогам: не вимагається.».
На виконання вимог підпункту 1.1 пункту 1 Розділу І Додатка ІІ до тендерної документації Скаржником у складі тендерної пропозиції надано:
- технічну специфікацію, складену за формою, наведеною у Додатку І до тендерної документації «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ І ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» Гравій, пісок, щебінь і наповнювачі (Щебінь природний (Лот №2 Щебінь природний)), в якій, зокрема, за позиціями 2-2.6, 2.8, 2.9 в графі «Характеристики запропоновані учасником» надано інформацію щодо товару «Щебінь природний ф.20-40», зокрема п.п. 2.3-2.6, що складають технічні характеристики предмету закупівлі за Лотом №2 (файл «Технічні вимоги».pdf);
Додаток І
до тендерної документації
ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ І ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ
Гравій, пісок, щебінь і наповнювачі
(Щебінь природний (Лот №2 Щебінь природний))

п/п Найменування
товару/технічних параметрів Од. вим. Характеристики
встановлені Замовником Характеристики
запропоновані учасником*
1 Найменування Товару Щебінь природний ф.5-20 Щебінь природний ф.5-20
1.1 Фракція мм 5-20 5-20
1.2 Кількість м3 686
1.3 Відповідність технічних характеристик** ДСТУ Б В.2.7-75-98 або еквівалент ДСТУ Б В.2.7-75-98
1.4 Насипна щільність, не менше кг/м3 1310 1370
1.5 Вміст домішок, не більше % 2 2
1.6 Сумарна питома активність радіонуклідів клас 1 1
1.7 Строки придатності Товарів від дати приймання Покупцем Товарів від Постачальника, не менше місяць 12 12
1.8 Виробник Товариство з обмеженою відповідальністю «ГРАВЕЛ КОНСТРАКШИН»
1.9 Країна походження Україна
2 Найменування Товару Щебінь природний ф.20-40 Щебінь природний ф.20-40
2.1 Фракція мм 20-40 20-40
2.2 Кількість м3 2 472
2.3 Відповідність технічних характеристик** ДСТУ Б В.2.7-75-98 або еквівалент ДСТУ Б В.2.7-75-98
2.4 Насипна щільність, не менше кг/м3 1310 1380
2.5 Вміст домішок, не більше % 2 2
2.6 Сумарна питома активність радіонуклідів клас 1 1
2.7 Строки придатності Товарів від дати приймання Покупцем Товарів від Постачальника, не менше місяць 12
2.8 Виробник Товариство з обмеженою відповідальністю «ГРАВЕЛ КОНСТРАКШИН»
2.9 Країна походження Україна
Слід зауважити, що Замовником у Додатку І до тендерної документації зроблено примітки у вигляді «*», а саме:
* Учасник повинен зазначити технічні та/або інші характеристики запропонованого Товару в повному обсязі, що підтверджують відповідність Товару вимогам Замовника.
** Учасник повинен зазначити без зазначення «або еквівалент». У разі виготовлення запропонованого продукту згідно стандарту, відмінного від загальноприйнятого для даного типу товару (ДСТУ Б.В.2.7-75-98), учасник повинен у складі тендерної пропозиції надати скан-копію такого стандарту.

Таким чином, Замовник розділив Додаток І до тендерної документації на технічні характеристики, які містяться у п. п. 2, 2.1-2.6, а саме: найменування Товару, фракція, кількість, відповідність технічних характеристик, насипна щільність, вміст домішок, сумарна питома активність радіонуклідів та/або інші характеристики запропонованого Товару, які наведено у п. п. 2.7-2.9 Додатку І до тендерної документації.
Варто підкреслити, відповідно до норм розділу 4 «Технічні вимоги» ДСТУ Б В.2.7-75-98, термін придатності щебеню не передбачено. Даний національний стандарт встановлює лише вимоги до зберігання та транспортування роздільно по фракціям і сумішах фракцій в умовах, що запобігають їх забрудненню та засміченню.
Вказане також підтверджується долученою до матеріалів скарги Довідкою №002 від 18 квітня 2025 року, виданою органом з оцінки відповідності ТОВ «ЦЕНТР ЄВРОПЕЙСЬКОЇ СЕРТИФІКАЦІЇ».
Таким чином, термін придатності не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Таким чином, Скаржником допущено помилку в наданій інформації, що стосується не зазначення у п. 2.7 Додатку І до тендерної документації інформації про «Строки придатності Товарів від дати приймання Покупцем Товарів від Постачальника, не менше 12 місяців», проте виправлення вказаної невідповідності не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого Скаржником у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Окрім наведеного, на виконання вимог підпункту 1.1 пункту 1 Розділу І Додатка ІІ до тендерної документації Скаржником у складі тендерної пропозиції надано:
- Довідку за вихідним номером №07 від 04.04.2025, за змістом якої, зокрема, ТОВ «ГРАВЕЛ КОНСТРАКШИН» гарантує Замовнику відповідність своєї тендерної пропозиції технічним вимогам, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, викладеним замовником в тендерній документації (файл «підтвердження умов закупівлі.pdf»);
- скановану копію сертифікату відповідності, зареєстрованого в Реєстрі ООВ за №UA.CEC.00015-25, терміном дії з 03.02.2025 до 02.02.2027, виданого органом з оцінки відповідності ТОВ «ЦЕНТР ЄВРОПЕЙСЬКОЇ СЕРТИФІКАЦІЇ», за змістом якого продукція, а саме щебінь (відсів) з гравію щільний природний Тарновицького родовища для будівельних матеріалів, виробів, конструкцій та робіт, фракцій: 0-5мм, 0-10мм, 5-10мм, 5-20мм, 5-40мм, 10-20мм, 10-30мм, 20-40мм, 40-70мм, виробником якого є ТОВ «ГРАВЕЛ КОНСТРАКШИН», відповідає вимогам ДСТУ Б В.2.7-75-98 «Будівельні матеріали. Щебінь та гравій щільні природні для будівельних матеріалів, виробів, конструкцій та робіт. Технічні умови» п п. 4.2.3; 4.3.2; 4.3.3; 4.4.1; 4.4.2; 4.5; 4.6.2; 4.7.1; 4.7.2; 4.9; 4.11. та ДСТУ Б В.2.7-74-98 «Крупні заповнювачі природні, із відходів промисловості, штучні для будівельних матеріалів, виробів, конструкцій та робіт. Класифікація» п. п. 3.2 (насипна щільність), 3.6 (файл «сертифікат відповідності щебінь ТОВ Гравел Констракшин.pdf»).
Враховуючи перелічені документи у сукупності, а також п. 1.3. Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації в частині засвідчення фактом подання тендерної пропозиції відповідності її технічним вимогам, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, викладеним замовником в тендерній документації, вважаємо, що Скаржником у складі тендерної пропозиції подано інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам та вимогам до предмета закупівлі, установленим Замовником (згідно Додатку І до тендерної документації).
У цей час, виявивши невідповідність в інформації та/або документах, які надано Скаржником на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, а саме не зазначення Скаржником у п. 2.7 Додатку І до тендерної документації інформації про «Строки придатності Товарів від дати приймання Покупцем Товарів від Постачальника, не менше 12 місяців», Замовник зобов’язаний був керуватися пунктом 43 Особливостей, згідно з яким, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, Замовник, виявивши невідповідність в наведених вище документах та не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону, а передчасно відхиливши тендерну пропозицію Скаржника, Замовник порушив вимоги п. 44 Особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника