• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Папір офісний (А-4) для закладів освіти Саксаганського району та ЦБУО

Місцезнаходження замовника - 50071, Дніпропетровська обл., місто Кривий Ріг, вул. Володимира Великого, будинок 32. Категорія замовника - підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Закупівля здійснюється у відповідності до положень Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».

Завершена

320 033.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 600.17 UAH
Період оскарження: 31.03.2025 13:47 - 09.04.2025 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 0c1cb7f9e7db4902af148705416a6699
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-31-006092-a.a1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
ТОВ "ТВГ Український папір" подає скаргу від 04.04.2025 р. №81/юр/25.
Дата розгляду скарги: 15.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 08.04.2025 15:28
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 18.04.2025 09:46
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 18.04.2025 09:46
Автор: ТОВ "ТВГ УКРАЇНСЬКИЙ ПАПІР", Ігор 380673873633 yurist2@ukrpap.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 84838fb03eaf4b8da7d2c79f8c846ef3
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: ТОВ «ТВГ Український папір» вважає, що Замовником у тендерній документації, затвердженій Уповноваженою особою у формі проколу № 645 від 01.04.2025 року (надалі – Документація) встановлено дискримінаційні вимоги до учасників, які обмежують конкуренцію, звужують коло учасників, є дискримінаційними, порушують вимоги Закону та які дозволять Замовнику визначити переможцем процедури заздалегідь визначеного учасника на власний розсуд Замовника без дотримання принципу об’єктивної та неупередженої оцінки пропозицій конкурсних торгів учасників. Зазначене обґрунтовуємо наступними підставами.

1. Пунктом 2 Додатку 3 Документації встановлено, що учасники на підтвердження відповідності запропонованої продукції вимогам щодо технічних та якісних характеристик предмету закупівлі повинен надати протокол перевірки технічного стану транспортного засобу яким буде здійснюватися постачання товару за даною закупівлею.
Відповідно до пункту 1 Порядку, затвердженого Постановою КМУ №137 від 30.01.2012 року «Про затвердження Порядку проведення обов'язкового технічного контролю та обсягів перевірки технічного стану транспортних засобів, технічного опису та зразка протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу» порядок проведення обов’язкового технічного контролю та обсяги перевірки технічного стану транспортних засобів (далі - Порядок) визначає процедуру проведення обов’язкового технічного контролю та обсяги перевірки технічного стану транспортних засобів, зареєстрованих уповноваженими органами МВС (далі - транспортні засоби), за результатами якої встановлюється їх придатність до експлуатації або неможливість експлуатації, крім таких транспортних засобів:
1) легкові автомобілі усіх типів, марок і моделей, причепи (напівпричепи) до них (крім таксі та автомобілів, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку), мотоцикли, мопеди, мотоколяски та інші прирівняні до них транспортні засоби - незалежно від строку експлуатації;
2) легкові автомобілі, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку, вантажні автомобілі незалежно від форми власності вантажопідйомністю до 3,5 тонни, причепи до них - із строком експлуатації до двох років.
Скаржник має в своєму розпорядженні два автомобілі ЗАЗ LANOS реєстраційний номер КА7093СР та ЗАЗ 110557, реєстраційний номер КА7091СР (свідоцтва про реєстрацію додаються до Скарги). Відповідно до цього жоден з автомобілів не підпадає під обов’язковий техогляд, що встановлений Постановою КМУ №137 від 30.01.2012 р «Про затвердження Порядку проведення обов'язкового технічного контролю та обсягів перевірки технічного стану транспортних засобів, технічного опису та зразка протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу».
Отже участь в закупівлі зможуть взяти лише учасники, які нададуть в складі тендерної, протокол перевірки технічного стану транспортного засобу яким буде здійснюватися постачання товару за даною закупівлею. Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до Додатку 3 Документації шляхом вилучення вищезазначеної дискримінаційної вимоги.
Аналогічна правова позиція викладена у рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 18268-р/пк-пз від 14.11.2023року.

2. Пунктом 2 Додатку 3 Документації встановлено, що учасники на підтвердження відповідності запропонованої продукції вимогам щодо технічних та якісних характеристик предмету закупівлі повинні надати дійсну медичну довідку щодо придатності до керування транспортним засобом на водія згідно «Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів», затверджені Наказом МОЗ та МВС України № 65/80 від 31.01.2013р.
Відповідно до Переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов'язковим профілактичним медичним оглядам затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2001 р. № 559, така посада як водій не підлягає обовʼязковому медичному обгляду.
Відповідно до вказаного порядку лише водії, зайняті транспортуванням харчової продукції (на всіх видах транспорту), проходять обов’язковий медичний огляд, а отже, враховуючи, що папір не є продуктом харчування, така вимога є такою, що суперечить нормам законодавства та обмежує конкуренцію.
Отже участь в закупівлі зможуть взяти лише учасники, які нададуть в складі тендерної пропозиції дійсну медичну довідку щодо придатності до керування транспортним засобом на водія згідно «Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів», затверджені Наказом МОЗ та МВС України № 65/80 від 31.01.2013р.
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до Додатку 3 Документації шляхом вилучення вищезазначеної дискримінаційної вимоги.
Аналогічна правова позиція викладена у рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 18268-р/пк-пз від 14.11.2023року.

Окремо хочемо зазначити, що перевезення пасажирів та вантажів не є предметом закупівлі, оскільки предметом закупівлі є Папір офісний (А-4).

Враховуючи викладене вище, вважаємо, що Замовником під час проведення даної процедури закупівлі грубо порушуються принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності при здійсненні процедур закупівель, принцип об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.

Хоча, відповідно до ч.4 ст.5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. В той же час, відповідно до ч.4 ст.22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Отже, вважаємо, що Замовником встановлені у Документації вимоги, які є дискримінаційними по відношенню до ТОВ «ТВГ Український папір», та які порушують правові норми, визначені ст. 5, 22 Закону, а також правову норму п.4 ч.10 ст.11 Закону, яка зобов’язує Замовника забезпечити рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації