• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

09120000-6 Газове паливо

Завершена

875 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 8 750.00 UAH
Період оскарження: 31.03.2025 13:34 - 06.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Номер: 388c322e233a404d81a5a28cae7db935
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-31-005754-a.c2
Назва: Скарга на рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга:
Дата розгляду скарги: 24.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.04.2025 17:26
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 29.04.2025 11:53
Дата виконання рішення Замовником: 01.05.2025 11:26
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення №42 від 28.04.2025 р.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СК ЛНГ ГРУП", Кудько Олександра Олександрівна 380634531355 tender@skenergylng.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 7183ed14f9f7418ba87638f917c21484
Заголовок пункту скарги: Відхиливши тендерну пропозицію ТОВ «СК ЛНГ ГРУП» Замовником було порушено принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, закріплені в статті 5 Закону, а також норми чинного законодавства, що регулюють здійснення публічних закупівель.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою Відділу освіти, молоді, спорту, культури і туризму Королівської селищної ради Закарпатської області від 10.04.2025 (далі - Протокол відхилення) було відхилено пропозицію ТОВ «СК ЛНГ ГРУП» у процедурі Відкриті торги згідно з предметом закупівлі, код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 09120000-6 Газове паливо.
Протоколом відхилення вказано наступне: відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) передбачено, що тендерна документація може містити інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачене законодавством та яку замовник вважає за потрібне включити до тендерної документації, при цьому абз. 3 п. 1 ч. 1 ст. __ Закону встановлено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абз. 1 ч. 3 ст. 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону встановлено наступне - Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Також замовником вказано в Протоколі відхилення, що інформація про відхилення тендерної пропозиції учасника здійснюється з урахуванням ч. 2 ст. 31 Закону.
Відповідно до частини 2 статті 31 Закону - Інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні норми цього Закону та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дня ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
ТОВ «СК ЛНГ ГРУП» звернулось до замовника з вимогою для надання розʼяснень останнім щодо причини відхилення тендерної пропозиції ТОВ «СК ЛНГ ГРУП», адже Протокол відхилення не є конкретизованим та не містить чіткого посилання на вимогу та/або умову в тендерній документації, яка не була виконана ТОВ «СК ЛНГ ГРУП», із зазначенням, у чому саме полягає невідповідність тендерної пропозиції.
На момент подання скарги відповідь на відповідну вимогу замовником надано не було.
З огляду на вищевказане, ТОВ «СК ЛНГ ГРУП», задля дотримання строків на оскарження, визначених законом, звертається зі скаргою Антимонопольного комітету України для здійснення неупередженого розгляду відповідної скарги та прийняття законного рішення щодо правомірності та законності прийнятого рішення Замовником.
Виходячи зі змісту пункту 30 частини першої статті 1 Закону фізична чи юридична особа, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, має право звернутись до органу оскарження.
Скаржник наголошує на тому, що визначивши його тендерну пропозицію найбільш економічно вигідною, Замовник мав можливість укласти договір про постачання природного газу за найнижчою ціною за 1 куб.м. за результатами проведення публічної закупівлі, економлячи при цьому бюджетні кошти, адже Замовник є бюджетною установою та фінансується відповідно.
Однак, замовник, неправомірно відхиливши найбільш економічно вигідну пропозицію ТОВ «СК ЛНГ ГРУП» та оприлюднивши протокол, в якому чітко не вказується причина відхилення та не зазначається невідповідність тендерної пропозиції вимогам/умовам замовника, з чого вже можна зробити висновок про не використання можливості економії бюджетних коштів замовником навмисне.

Як вже зазначалось раніше, в Протоколі відхилення замовник зазначає підставу, передбачену абз. 1 ч. 3 ст. 22 Закону, а саме, що тендерна пропозиція учасника не містить ІНШУ інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Проте, скаржник зазначає, що всі вимоги та умови, які вказані замовником в тендерній документації та які є чинними та актуальними відповідно до чинного законодавства, учасником виконані та надані відповідні документи.
Зокрема, наголошуємо на тому, що відповідно до абзацу 10 пункту 28 Постанови КМУ "Тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.".
Також, відповідно до ч. 11 ст. 26 Закону Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Вимога
Є відповідь

Вимога надати додаткову інформацію про причини невідповідності тендерної пропозиції ТОВ "СК ЛНГ ГРУП" умовам тендерної документації

Номер: ccdbb76a032f400c9f257560c99ee6bd
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-31-005754-a.b1
Назва: Вимога надати додаткову інформацію про причини невідповідності тендерної пропозиції ТОВ "СК ЛНГ ГРУП" умовам тендерної документації
Вимога:
Відповідно до Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою Відділу освіти, молоді, спорту, культури і туризму Королівської селищної ради Закарпатської області від 10.04.2025 (далі-Протокол відхилення) було відхилено пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «СК ЛНГ ГРУП» (далі – ТОВ «СК ЛНГ ГРУП» у процедурі Відкриті торги згідно з предметом закупівлі, код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 09120000-6 Газове паливо. Протоколом відхилення вказано наступне: відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) передбачено, що тендерна документація може містити інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачене законодавством та яку замовник вважає за потрібне включити до тендерної документації, при цьому абз. 3 п. 1 ч. 1 ст. __ Закону встановлено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абз. 1 ч. 3 ст. 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону встановлено наступне - Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Також замовником вказано в Протоколі відхилення, що інформація про відхилення тендерної пропозиції учасника здійснюється з урахуванням ч. 2 ст. 31 Закону. Відповідно до частини 2 статті 31 Закону - Інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні норми цього Закону та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дня ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель. ТОВ «СК ЛНГ ГРУП» звертається до замовника для надання розʼяснень останнім щодо причини відхилення тендерної пропозиції ТОВ «СК ЛНГ ГРУП», адже Протокол відхилення не є конкретизованим та не містить чітке посилання на вимогу та/або умову в тендерній документації, яка не була виконана ТОВ «СК ЛНГ ГРУП», із зазначенням, у чому саме полягає невідповідність тендерної пропозиції. Отже, просимо замовника надати відповідь на дану вимогу та вказати чітке посилання на вимогу та/або умову в тендерній документації, яка не була виконана ТОВ «СК ЛНГ ГРУП», із зазначенням, у чому саме полягає невідповідність тендерної пропозиції протягом встановленого законом строку.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. При цьому абзацом 3 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону встановлено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Якщо вимогами тендерної документації передбачено, що учасник повинен надати заповнений зі своєї сторони проєкт договору про закупівлю, а у складі тендерної пропозиції учасника такий документ відсутній, то така тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації. Адже відповідно до пункту 32 частини 1 статті 1 Закону тендерна пропозиція — пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації. При цьому наданий учасником лист у довільній формі, яким підтверджено згоду з проєктом договору про закупівлю в редакції, запропонованій замовником та гарантовано виконання умов, викладених у зазначеному проєкті договору про закупівлю, вважати таким, що замінив ненаданий проєкт договору про закупівлю, підстав немає. У вашому випадку відсутність заповненого проєкту договору про закупівлю в складі тендерної пропозиції є підставою для відхилення. А тому замовник має привід для правомірного відхилення вашої тендерної пропозиції.
Статус вимоги: Задоволено