-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Дизельне пальне та бензин А-95 (ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 09130000-9 Нафта і дистиляти
Завершена
191 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 957.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 957.50 UAH
Період оскарження:
31.03.2025 12:15 - 19.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА дискримінаційні умови
Номер:
f9d2d4f92b8847f99071384fbf7f5726
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-03-31-004513-a.a1
Назва:
СКАРГА дискримінаційні умови
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Договір БРСМ Девон.pdf 03.04.2025 13:14
- Перелік АЗС БРСМ.pdf 03.04.2025 13:14
- Талони АЗС БРСМ.pdf 03.04.2025 13:14
- 03.04.2025 СКАРГА ДО АМКУ на умови тендерної документації.pdf 03.04.2025 13:14
- cherkaska-regiondl.pdf 03.04.2025 13:14
- 03.04.2025 СКАРГА ДО АМКУ на умови тендерної документації ДОК.docx 03.04.2025 13:14
- sign.p7s 03.04.2025 13:15
- рішення від 07.04.2025 № 5360.pdf 07.04.2025 15:45
- Інформація про резолютивну частину рішення від 14.04.2025 № 5857.pdf 15.04.2025 11:26
- рішення від 14.04.2025 № 5857.pdf 16.04.2025 12:06
- ДОВІДКА АЗС.pdf 09.04.2025 15:04
- 7 договір АЗС 1.pdf 09.04.2025 15:04
- поїздка І.-Франківськ.PDF 09.04.2025 15:04
- поїздка Львів.PDF 09.04.2025 15:04
- відповідь ЧРДЛ АМКУ.PDF 09.04.2025 15:04
- відповідь ЧРДЛ АМКУ від 09.04.25.docx 09.04.2025 15:04
- Протокол внесення змін до ТД закупівлі.PDF 17.04.2025 15:52
Дата прийняття скарги до розгляду:
03.04.2025 14:14
Дата розгляду скарги:
14.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
07.04.2025 15:46
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
16.04.2025 12:06
Дата виконання рішення Замовником:
17.04.2025 15:52
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Зміни до ТД закупівлі було внесено
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
93d588085bed47fc9c365e47cb43d3af
Заголовок пункту скарги:
ВИКЛЮЧИТИ Умову в частині наявності: саме обов’язково наявність АЗС в кожному обласному центрі за винятком Донецької та Луганської областей), крім тимчасово окупованих територій та зонах ведення активних бойових дій );
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
1 Додаток 1 до тендерної документації 3. Учасник повинен мати можливість відпуску дизельного палива по облікових картах (талонах), запропонованих Учасником, через мережу автозаправних станцій (далі-АЗС), що розташовані в межах України (обов’язково наявність АЗС в кожному обласному центрі за винятком Донецької та Луганської областей), крім тимчасово окупованих територій та зонах ведення активних бойових дій ) про, що Учасник у складі пропозиції надає гарантійний лист. У випадку відсутності АЗС в якомусь з обласних центрів Учасник повинен надати діючий партнерський договір з тим у кого такі АЗС на відповідній території присутні.
Замовник визначає дискримінаційну обмежувальну умову щодо наявності у учасника можливості відпуску палива саме обов’язково наявність АЗС в кожному обласному центрі за винятком Донецької та Луганської областей), крім тимчасово окупованих територій та зонах ведення активних бойових дій ):
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
Зазначена мережа АЗС має автозаправні станції по всій території України, а також достатню кількість АЗС у Черкаській області, в тому числі – м. Черкаси, АЛЕ не має АЗС саме в кожному обласному центрі.
З огляду на вищезазначене, умови тендерної документації Замовника містять вимоги, які унеможливлюють взяти участь у закупівлі тим учасникам, які не мають саме у кожному обласному центрі України.
Замовник визначає вимогу щодо обов’язкової наявності АЗС в кожному обласному центрі за винятком Донецької та Луганської областей), крім тимчасово окупованих територій та зонах ведення активних бойових дій ):
Мережа АЗС БРСМ-Нафта має АЗС в наступних обласних центрах:
- Київська область:
м. Київ, вул. Світла, 1
та інші адреси у обласному центрі
- Вінницька область:
Вінницька обл., м. Вінниця, Немирівське шосе, 84А
та інші адреси у обласному центрі
- Волинська область:
Волинська обл., м. Луцьк, вул. Конякіна, 24А
та інші адреси у обласному центрі
- Дніпропетровська область:
Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Журналістів, буд. 16 В
та інші адреси у обласному центрі
- Житомирська область:
Житомирська обл., м. Житомир, пр-т Незалежності, 95
та інші адреси у обласному центрі
- Закарпатська область:
Закарпатська обл., м. Ужгород, вул. Баб’яка, 26
та інші адреси у обласному центрі
- Запорізька область:
Запорізька обл., м.Запоріжжя, вул, Південне шосе, 75
та інші адреси у обласному центрі
- Кіровоградська область:
Кіровоградська обл., м. Кропивницький, вул. Полтавська, 69А
та інші адреси у обласному центрі
- Львівська область:
Львівська обл., м. Львів, вул. Городоцька, 116Г
та інші адреси у обласному центрі
- Миколаївська область:
Миколаївська обл, м. Миколаїв, вул. Набережна, буд. 2/3
та інші адреси у обласному центрі
- Одеська область:
Одеська обл., м. Одеса, вул. Хімічна, 1
та інші адреси у обласному центрі
- Полтавська область:
Полтавська обл., м. Полтава, пр-т Вавілова, 2В
та інші адреси у обласному центрі
- Рівненська область:
Рівненська обл., м. Рівне, вул. Костромська, 42
та інші адреси у обласному центрі
- Сумська область:
Сумська обл., м. Суми, пр-т Курський, 135/1
та інші адреси у обласному центрі
- Тернопільська область:
Тернопільська обл., м. Тернопіль, вул. Митрополита Шептицького, 32
та інші адреси у обласному центрі
- Харківська область:
Харківська обл., м. Харків, пр-т Московський, 138Г
та інші адреси у обласному центрі
- Херсонська область:
Херсонська обл., м. Херсон, вул. Нафтовиків, 4
та інші адреси у обласному центрі
- Хмельницька область:
Хмельницька обл., м. Хмельницький, вул. П. Мирного, 5/1
та інші адреси у обласному центрі
- Черкаська область:
Черкаська обл., м. Черкаси, вул. Смілянська, 164/3
та інші адреси у обласному центрі
- Чернівецька область:
Чернівецька область, м. Чернівці, вул. Комунальників, буд.2
та інші адреси у обласному центрі
- Чернігівська область:
Чернігівська обл., м. Чернігів, вул. Щорса, 55Д
та інші адреси у обласному центрі
А також інші АЗС по всій території України, з адресами яких можна ознайомитись на сайті мережі АЗС БРСМ-Нафта на посиланням: https://brsm-nafta.com/map .
АЛЕ ПРИ ЦЬОМУ, мережа АЗС БРСМ-Нафта не має АЗС САМЕ В ОБЛАСНОМУ ЦЕНТРІ Івано-Франківської області.
В Межах Івано-Франківської області Суб’єкт оскарження може запропонувати АЗС за наступними адресами:
Івано-Франківська обл., Снятинський р-н, с. Вовчківці, вул. С. Левка, 33А
Івано-Франківська обл, с. Дем'янів, вул. Львівська, 69
Івано-Франківська обл., Городенківський р-н, с. Олієво-Королівка, вул. Галицька, 1А
Івано-Франківська обл. Долинський р-н, с. Оболоня, вул. Одиниця, б/н.
Івано-Франківська обл., м. Надвірна, вул. Рамішвілі, 15
З переліку адрес АЗС у Івано-Франківської області встановлено факт – ВІДСУТНІСТЬ АЗС в адміністративно-територіальних межах міста Івано-Франківськ (обласний центр Івано-Франківської області).
Оскільки Івано-Франківська область та м. Івано-Франківськ НЕ ВХОДИТЬ до тимчасово окупованих територій та зонах ведення активних бойових дій, за таких умов тендерної документації наявність АЗС у обласному центрі Івано-Франківської області передбачена як обов’язкова вимога до учасників.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимогу щодо наявності АЗС учасників обов’язкової наявності АЗС в кожному обласному центрі за винятком Донецької та Луганської областей), крім тимчасово окупованих територій та зонах ведення активних бойових дій ). Виконати таку умову зможе обмежена кількість постачальників, А САМЕ 1 (ОДИН) Постачальник, а отже Замовник порушує принципи добросовісна конкуренція серед учасників та недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Також, постає питання обґрунтованості вимоги в частині обов'язкової наявності АЗС в усіх обласних центрах України, оскільки місцезнаходження Замовника: 18000, Україна, Черкаська область, м. Черкаси, вул. Смілянська, 120.
Згідно інформації, опублікованої на сайті компетентного органу Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, які можуть проводити лабораторні дослідження для цілей державного контролю, за посиланням https://dpss.gov.ua/perelik-laboratorij , опубліковано Наказ про надання повноважень Замовнику Черкаська регіональна державна лабораторія Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів Про відповідність акредитованої лабораторії критеріям уповноваження та надання відповідних повноважень для здійснення своєї діяльності (Додаток 4 Скарги).
ЗАКОН УКРАЇНИ “Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин” визначає правові та організаційні засади державного контролю, що здійснюється з метою перевірки дотримання операторами ринку законодавства про харчові продукти, корми, здоров’я та благополуччя тварин, а також законодавства про побічні продукти тваринного походження під час ввезення (пересилання) таких побічних продуктів на митну територію України та містить у ч. 2 та ч. 3 статті 7 наступні умови ТЕРИТОРІАЛЬНОСТІ ЗДІЙСНЕННЯ ПОВНОВАЖЕНЬ відповідних державних лабораторій:
2. Систему компетентного органу складають компетентний орган, його територіальні органи, а також державні установи, підприємства та організації, підпорядковані компетентному органу.
3. Територіальні органи виконують повноваження компетентного органу в межах відповідних адміністративно-територіальних одиниць. Керівник компетентного органу покладає виконання повноважень головного державного інспектора та головного державного ветеринарного інспектора на керівника територіального органу або його заступників, за умови їх відповідності вимогам, встановленим цим Законом відповідно до державного інспектора та державного ветеринарного інспектора.
ОТЖЕ, оскільки Замовни здійснює свої повноваження ВИКЛЮЧНО в межах територіальної одиниці Черкаської області, - відсутнє обгрунтування визначення настільки розгалуженої сітки розташування АЗС, а саме - в кожному обласному центрі за винятком Донецької та Луганської областей), крім тимчасово окупованих територій та зонах ведення активних бойових дій ).
Тобто, у випадку виключення дискримінаційної умови в частині наявності АЗС саме в кожному обласному центрі, (оскільки Суб’єкт оскарження НЕ МОЖЕ ЗАПРОПОНУВАТИ АЗС у межах обласного центру Івано-Франківської області – міста Івано-Франківськ) – Суб’єкт оскарження може скористатись своїм правом взяти участь у відповідній процедурі закупівлі.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Суб’єкт оскарження може забезпечити Замовника заправкою автомобілів паливом, з урахуванням норм поставки Товару, встановлених законодавством та умовами тендерної документації, на підставі укладеного партнерського договору з мережею АЗС БРСМ-Нафта.
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНІ УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- обов’язкової наявності АЗС саме в кожному обласному центрі за винятком Донецької та Луганської областей), крім тимчасово окупованих територій та зонах ведення активних бойових дій )
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
1 Додаток 1 до тендерної документації 3. Учасник повинен мати можливість відпуску дизельного палива по облікових картах (талонах), запропонованих Учасником, через мережу автозаправних станцій (далі-АЗС), що розташовані в межах України (обов’язково наявність АЗС в кожному обласному центрі за винятком Донецької та Луганської областей), крім тимчасово окупованих територій та зонах ведення активних бойових дій ) про, що Учасник у складі пропозиції надає гарантійний лист. У випадку відсутності АЗС в якомусь з обласних центрів Учасник повинен надати діючий партнерський договір з тим у кого такі АЗС на відповідній території присутні.
Замовник визначає дискримінаційну обмежувальну умову щодо наявності у учасника можливості відпуску палива саме обов’язково наявність АЗС в кожному обласному центрі за винятком Донецької та Луганської областей), крім тимчасово окупованих територій та зонах ведення активних бойових дій ):
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
Зазначена мережа АЗС має автозаправні станції по всій території України, а також достатню кількість АЗС у Черкаській області, в тому числі – м. Черкаси, АЛЕ не має АЗС саме в кожному обласному центрі.
З огляду на вищезазначене, умови тендерної документації Замовника містять вимоги, які унеможливлюють взяти участь у закупівлі тим учасникам, які не мають саме у кожному обласному центрі України.
Замовник визначає вимогу щодо обов’язкової наявності АЗС в кожному обласному центрі за винятком Донецької та Луганської областей), крім тимчасово окупованих територій та зонах ведення активних бойових дій ):
Мережа АЗС БРСМ-Нафта має АЗС в наступних обласних центрах:
- Київська область:
м. Київ, вул. Світла, 1
та інші адреси у обласному центрі
- Вінницька область:
Вінницька обл., м. Вінниця, Немирівське шосе, 84А
та інші адреси у обласному центрі
- Волинська область:
Волинська обл., м. Луцьк, вул. Конякіна, 24А
та інші адреси у обласному центрі
- Дніпропетровська область:
Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Журналістів, буд. 16 В
та інші адреси у обласному центрі
- Житомирська область:
Житомирська обл., м. Житомир, пр-т Незалежності, 95
та інші адреси у обласному центрі
- Закарпатська область:
Закарпатська обл., м. Ужгород, вул. Баб’яка, 26
та інші адреси у обласному центрі
- Запорізька область:
Запорізька обл., м.Запоріжжя, вул, Південне шосе, 75
та інші адреси у обласному центрі
- Кіровоградська область:
Кіровоградська обл., м. Кропивницький, вул. Полтавська, 69А
та інші адреси у обласному центрі
- Львівська область:
Львівська обл., м. Львів, вул. Городоцька, 116Г
та інші адреси у обласному центрі
- Миколаївська область:
Миколаївська обл, м. Миколаїв, вул. Набережна, буд. 2/3
та інші адреси у обласному центрі
- Одеська область:
Одеська обл., м. Одеса, вул. Хімічна, 1
та інші адреси у обласному центрі
- Полтавська область:
Полтавська обл., м. Полтава, пр-т Вавілова, 2В
та інші адреси у обласному центрі
- Рівненська область:
Рівненська обл., м. Рівне, вул. Костромська, 42
та інші адреси у обласному центрі
- Сумська область:
Сумська обл., м. Суми, пр-т Курський, 135/1
та інші адреси у обласному центрі
- Тернопільська область:
Тернопільська обл., м. Тернопіль, вул. Митрополита Шептицького, 32
та інші адреси у обласному центрі
- Харківська область:
Харківська обл., м. Харків, пр-т Московський, 138Г
та інші адреси у обласному центрі
- Херсонська область:
Херсонська обл., м. Херсон, вул. Нафтовиків, 4
та інші адреси у обласному центрі
- Хмельницька область:
Хмельницька обл., м. Хмельницький, вул. П. Мирного, 5/1
та інші адреси у обласному центрі
- Черкаська область:
Черкаська обл., м. Черкаси, вул. Смілянська, 164/3
та інші адреси у обласному центрі
- Чернівецька область:
Чернівецька область, м. Чернівці, вул. Комунальників, буд.2
та інші адреси у обласному центрі
- Чернігівська область:
Чернігівська обл., м. Чернігів, вул. Щорса, 55Д
та інші адреси у обласному центрі
А також інші АЗС по всій території України, з адресами яких можна ознайомитись на сайті мережі АЗС БРСМ-Нафта на посиланням: https://brsm-nafta.com/map .
АЛЕ ПРИ ЦЬОМУ, мережа АЗС БРСМ-Нафта не має АЗС САМЕ В ОБЛАСНОМУ ЦЕНТРІ Івано-Франківської області.
В Межах Івано-Франківської області Суб’єкт оскарження може запропонувати АЗС за наступними адресами:
Івано-Франківська обл., Снятинський р-н, с. Вовчківці, вул. С. Левка, 33А
Івано-Франківська обл, с. Дем'янів, вул. Львівська, 69
Івано-Франківська обл., Городенківський р-н, с. Олієво-Королівка, вул. Галицька, 1А
Івано-Франківська обл. Долинський р-н, с. Оболоня, вул. Одиниця, б/н.
Івано-Франківська обл., м. Надвірна, вул. Рамішвілі, 15
З переліку адрес АЗС у Івано-Франківської області встановлено факт – ВІДСУТНІСТЬ АЗС в адміністративно-територіальних межах міста Івано-Франківськ (обласний центр Івано-Франківської області).
Оскільки Івано-Франківська область та м. Івано-Франківськ НЕ ВХОДИТЬ до тимчасово окупованих територій та зонах ведення активних бойових дій, за таких умов тендерної документації наявність АЗС у обласному центрі Івано-Франківської області передбачена як обов’язкова вимога до учасників.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимогу щодо наявності АЗС учасників обов’язкової наявності АЗС в кожному обласному центрі за винятком Донецької та Луганської областей), крім тимчасово окупованих територій та зонах ведення активних бойових дій ). Виконати таку умову зможе обмежена кількість постачальників, А САМЕ 1 (ОДИН) Постачальник, а отже Замовник порушує принципи добросовісна конкуренція серед учасників та недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Також, постає питання обґрунтованості вимоги в частині обов'язкової наявності АЗС в усіх обласних центрах України, оскільки місцезнаходження Замовника: 18000, Україна, Черкаська область, м. Черкаси, вул. Смілянська, 120.
Згідно інформації, опублікованої на сайті компетентного органу Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, які можуть проводити лабораторні дослідження для цілей державного контролю, за посиланням https://dpss.gov.ua/perelik-laboratorij , опубліковано Наказ про надання повноважень Замовнику Черкаська регіональна державна лабораторія Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів Про відповідність акредитованої лабораторії критеріям уповноваження та надання відповідних повноважень для здійснення своєї діяльності (Додаток 4 Скарги).
ЗАКОН УКРАЇНИ “Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин” визначає правові та організаційні засади державного контролю, що здійснюється з метою перевірки дотримання операторами ринку законодавства про харчові продукти, корми, здоров’я та благополуччя тварин, а також законодавства про побічні продукти тваринного походження під час ввезення (пересилання) таких побічних продуктів на митну територію України та містить у ч. 2 та ч. 3 статті 7 наступні умови ТЕРИТОРІАЛЬНОСТІ ЗДІЙСНЕННЯ ПОВНОВАЖЕНЬ відповідних державних лабораторій:
2. Систему компетентного органу складають компетентний орган, його територіальні органи, а також державні установи, підприємства та організації, підпорядковані компетентному органу.
3. Територіальні органи виконують повноваження компетентного органу в межах відповідних адміністративно-територіальних одиниць. Керівник компетентного органу покладає виконання повноважень головного державного інспектора та головного державного ветеринарного інспектора на керівника територіального органу або його заступників, за умови їх відповідності вимогам, встановленим цим Законом відповідно до державного інспектора та державного ветеринарного інспектора.
ОТЖЕ, оскільки Замовни здійснює свої повноваження ВИКЛЮЧНО в межах територіальної одиниці Черкаської області, - відсутнє обгрунтування визначення настільки розгалуженої сітки розташування АЗС, а саме - в кожному обласному центрі за винятком Донецької та Луганської областей), крім тимчасово окупованих територій та зонах ведення активних бойових дій ).
Тобто, у випадку виключення дискримінаційної умови в частині наявності АЗС саме в кожному обласному центрі, (оскільки Суб’єкт оскарження НЕ МОЖЕ ЗАПРОПОНУВАТИ АЗС у межах обласного центру Івано-Франківської області – міста Івано-Франківськ) – Суб’єкт оскарження може скористатись своїм правом взяти участь у відповідній процедурі закупівлі.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Суб’єкт оскарження може забезпечити Замовника заправкою автомобілів паливом, з урахуванням норм поставки Товару, встановлених законодавством та умовами тендерної документації, на підставі укладеного партнерського договору з мережею АЗС БРСМ-Нафта.
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНІ УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- обов’язкової наявності АЗС саме в кожному обласному центрі за винятком Донецької та Луганської областей), крім тимчасово окупованих територій та зонах ведення активних бойових дій )
×
-
Назва доказу:
Перелік АЗС
-
Повʼязаний документ:
Перелік АЗС БРСМ.pdf
-
-
Назва доказу:
Талони
-
Повʼязаний документ:
Талони АЗС БРСМ.pdf
-
-
Назва доказу:
Договір
-
Повʼязаний документ:
Договір БРСМ Девон.pdf
-
-
Назва доказу:
Наказ про надання повноважень Замовнику Черкаська регіональна державна лабораторія Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів Про відповідність акредитованої лабораторії критеріям уповноваження та надання відповідних повноважень для здійснення своєї діяльності.
-
Повʼязаний документ:
cherkaska-regiondl.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ ВИМАГАЄ ПРИЙНЯТИ СКАРГУ ДО РОЗГЛЯДУ ТА ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНІ УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ (ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ): І. Умову в частині наявності: саме обов’язково наявність АЗС в кожному обласному центрі за винятком Донецької та Луганської областей), крім тимчасово окупованих територій та зонах ведення активних бойових дій );
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
4936df1b22534ad6bb45082fdeaea78a
Заголовок пункту скарги:
ВИКЛЮЧИТИ Умову в частині: п.п. 2 та 6 пункту 7 Порядку змін умов договору про закупівлю, викладених у Додатку № 2 до договору про закупівлю (викладеному у Додатку 2 ТД), щодо узгодження з положеннями Особливсотей в частині випадків зміни істотних умов договору про закупівлю.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Умови проекту договору
Тип порушення:
Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги:
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні/суперечливі умови:
2 Додаток 2 тендерної документації
(Додаток № 2 до договору про закупівлю) 7. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, що передбачені згідно ч. 5 ст. 41 Закону.
2) збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії;
6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку зі зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування;
Замовник визначає Проєкт договору, а саме в частині Додатку № 2 до Договору про закупівлю, який не узгоджується з чинною редакцією Особливсотей щодо порядку змін істотних умов договору про закупівлю, закріплених у п. 19 Особливсотей.
Згідно інформації, опублікованої на сайті уповноваженого органу, закупівля здійснююється з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Ч. 1 Розділу І Загальні положення тендерної документації визначає, що Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 зі змінами та доповненнями від 25.02.2023 Постановою Кабінету Міністрів №157 (далі – Особливості). Терміни, що стосуються правових відносин щодо організації та проведення закупівлі вживаються у значеннях, наведених в Законі та з урахуванням Особливостей. Окремі терміни згідно цієї тендерної документації вживаються у значеннях:
Закупівля оголошена та опублікована на сайті уповноваженого органу 31.03.2024 року та здійснюється у відповідності до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 у редакції чинній на 31.03.2025 року.
Згідно п. 19 Особливостей, Істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення;
6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку з зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв’язку із зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування;
та інші випадки зміни істотних умов, які не є предметом розгляду відповідної Скарги.
Додаток № 2 до Проєкту договору, викадений у Додатку 2 Тендерної документації, містить випадки зміни істотних умов:
«2) збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії;
6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку зі зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування;»
ОТЖЕ, випадки зміни істотних умов, зазначені у Додатку № 2 до Проєкту договору, - не узгоджуються з положеннями п. 19 Особливостей здійснення публічних закупівель.
п. 18 Особливостей визначає: Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків:
визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті;
перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі;
перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки.
Оскільки положення Закону з урахуванням норм Особливостей визначає, що умови договору про закупівлі не повинні відрязнятись від змісту тендерної пропозиції переможця, а також умовами документації визначено умова надання учасниками Листа-згоди з гарантією підписання договору про закупівлю на умовах, викладених в Проєкті договору та гарантування виконання зобов’язань за ним, - наявні не тільки суперечливі умови, а такі, що дискримінують Суб’єкта оскарження, оскільки станом на дату оголошення процедури закупівлі законодавством у сфері публічних закупівель визначає ІНШІ ВИПАДКИ ЗМІНИ ІСТОТНИХ УМОВ (згідно п. 19 Особливостей).
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- П.п. 2 та 6 п. 7 Додатку № 2 до Проєкту договору про закупівлю (викладеному у Додатку 2 Тендерної документації), щодо узгодження з положеннями Особливсотей в частині випадків зміни істотних умов договору про закупівлю.
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні/суперечливі умови:
2 Додаток 2 тендерної документації
(Додаток № 2 до договору про закупівлю) 7. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, що передбачені згідно ч. 5 ст. 41 Закону.
2) збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії;
6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку зі зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування;
Замовник визначає Проєкт договору, а саме в частині Додатку № 2 до Договору про закупівлю, який не узгоджується з чинною редакцією Особливсотей щодо порядку змін істотних умов договору про закупівлю, закріплених у п. 19 Особливсотей.
Згідно інформації, опублікованої на сайті уповноваженого органу, закупівля здійснююється з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Ч. 1 Розділу І Загальні положення тендерної документації визначає, що Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 зі змінами та доповненнями від 25.02.2023 Постановою Кабінету Міністрів №157 (далі – Особливості). Терміни, що стосуються правових відносин щодо організації та проведення закупівлі вживаються у значеннях, наведених в Законі та з урахуванням Особливостей. Окремі терміни згідно цієї тендерної документації вживаються у значеннях:
Закупівля оголошена та опублікована на сайті уповноваженого органу 31.03.2024 року та здійснюється у відповідності до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 у редакції чинній на 31.03.2025 року.
Згідно п. 19 Особливостей, Істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення;
6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку з зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв’язку із зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування;
та інші випадки зміни істотних умов, які не є предметом розгляду відповідної Скарги.
Додаток № 2 до Проєкту договору, викадений у Додатку 2 Тендерної документації, містить випадки зміни істотних умов:
«2) збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії;
6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку зі зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування;»
ОТЖЕ, випадки зміни істотних умов, зазначені у Додатку № 2 до Проєкту договору, - не узгоджуються з положеннями п. 19 Особливостей здійснення публічних закупівель.
п. 18 Особливостей визначає: Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків:
визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті;
перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі;
перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки.
Оскільки положення Закону з урахуванням норм Особливостей визначає, що умови договору про закупівлі не повинні відрязнятись від змісту тендерної пропозиції переможця, а також умовами документації визначено умова надання учасниками Листа-згоди з гарантією підписання договору про закупівлю на умовах, викладених в Проєкті договору та гарантування виконання зобов’язань за ним, - наявні не тільки суперечливі умови, а такі, що дискримінують Суб’єкта оскарження, оскільки станом на дату оголошення процедури закупівлі законодавством у сфері публічних закупівель визначає ІНШІ ВИПАДКИ ЗМІНИ ІСТОТНИХ УМОВ (згідно п. 19 Особливостей).
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- П.п. 2 та 6 п. 7 Додатку № 2 до Проєкту договору про закупівлю (викладеному у Додатку 2 Тендерної документації), щодо узгодження з положеннями Особливсотей в частині випадків зміни істотних умов договору про закупівлю.
×
-
Назва доказу:
п. 19 Особливостей
-
Повʼязаний документ:
03.04.2025 СКАРГА ДО АМКУ на умови тендерної документації.pdf
-
-
Назва доказу:
Проєкт договору згідно тендерної документації опублікованої Замовником в електронній системі закупівлі (Додаток 2 Тендерної документації)
-
Повʼязаний документ:
03.04.2025 СКАРГА ДО АМКУ на умови тендерної документації.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ ВИМАГАЄ ПРИЙНЯТИ СКАРГУ ДО РОЗГЛЯДУ ТА ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНІ УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ (ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ): ІІ. Умову в частині: п.п. 2 та 6 пункту 7 Порядку змін умов договору про закупівлю, викладених у Додатку № 2 до договору про закупівлю (викладеному у Додатку 2 ТД), щодо узгодження з положеннями Особливсотей в частині випадків зміни істотних умов договору про закупівлю.