-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
страхування орендованого майна
Завершена
180 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 800.00 UAH
мін. крок: 1% або 1 800.00 UAH
Період оскарження:
31.03.2025 12:20 - 11.04.2025 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
Дискримінаційні вимоги ТД
Номер:
ecfaeb16d1c54781b4c48877400c0eb4
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-03-31-001998-a.a1
Назва:
Дискримінаційні вимоги ТД
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга до АМКУ - КНП КДЦ Шевченківського р. м. Києва_1.pdf 04.04.2025 11:15
- Лист НБУ від 07.02.2025 р. перестрахування.pdf 04.04.2025 11:15
- Скарга до АМКУ - КНП КДЦ Шевченківського р. м. Києва_1.pdf.p7s 04.04.2025 11:15
- Скарга до АМКУ - КНП КДЦ Шевченківського р. м. Києва_1.docx 04.04.2025 11:15
- Рішення Окружного адм суду.pdf 04.04.2025 11:15
- sign.p7s 04.04.2025 11:16
- рішення від 08.04.2025 №5512.pdf 08.04.2025 16:45
- інформація про резолютивну частину рішення від 15.04.2025 №5978.pdf 16.04.2025 12:51
- рішення від 15.04.2025 №5978.pdf 18.04.2025 12:39
- Пояснення на скаргу 2025.docx 09.04.2025 11:31
- ТД страхування орендованого майна НОВА РЕДАКЦІЯ.docx 09.04.2025 11:31
- Перелік змін до ТД Страхування орендованого майна.docx 09.04.2025 11:31
- пояснення на скаргу 2025.pdf 09.04.2025 11:31
- ВТ ПРОТОКОЛ УО № 82 від 08.05.2025 зміни ТД страхування майна.doc 09.04.2025 11:31
- перелік змін.pdf 09.04.2025 11:31
- протокол 82.pdf 09.04.2025 11:31
- ТД Страхування орендованого майна НОВА РЕДАКЦІЯ.pdf 09.04.2025 11:31
Дата прийняття скарги до розгляду:
04.04.2025 15:22
Дата розгляду скарги:
15.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
08.04.2025 16:45
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
18.04.2025 12:39
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
18.04.2025 12:39
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
995dff5b79d84f9493e4597d80f79dcf
Заголовок пункту скарги:
Пунктом 17 таблиці 1 Додатку № 2 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові умови, які повинен виконати Учасник закупівлі, а саме: Учасник повинен надати довідку у довільній формі про чинний договір облігаторного перестрахування за видом страхування, що відповідає предмету закупівлі, укладеного з нерезидентом України.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Пунктом 17 таблиці 1 Додатку № 2 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові умови, які повинен виконати Учасник закупівлі, а саме: Учасник повинен надати довідку у довільній формі про чинний договір облігаторного перестрахування за видом страхування, що відповідає предмету закупівлі, укладеного з нерезидентом України.
Отже, прийняти участь у даній процедурі закупівлі може лише той страховик (учасник), який фактично має чинний договір облігаторного перестрахування за видом страхування, що відповідає предмету закупівлі, укладеного з нерезидентом України та може надати про це відповідну довідку.
Скаржник зауважує на тому, що чинним законодавством (новим ЗУ «Про страхування» в редакції від 01.07.2024 р.) не передбачено обов’язку страховика перестраховувати власні ризики, тим більше, у страховиків-нерезидентів!
Підпунктом 1 пункту 22 глави 3 розділу ІІ Положення НБУ № 194 визначено, що Політика перестрахування визначається страховиком з метою врегулювання порядку здійснення вихідного перестрахування та повинна містити спосіб та процедури перестрахування, ліміти власного утримання та порядок їх розрахунку, які використовує страховик.
Відповідно до резулятивної частини Листа НБУ від 07.02.2025 р. за вих. № 33-0005/9773 (копія листа додається):
Таким чином, обов’язком страховика є визначення політики перестрахування, зокрема, порядку визначення потреби страховика у перестрахуванні, порядку вибору перестраховиків, зокрема, перестраховиків-нерезидентів, умов перестрахування та власного утримання. Водночас страховику не заборонено під час визначення політики перестрахування брати до уваги потреби та вимоги клієнтів у страхуванні.
Отже, згідно чинного законодавства та локальних актів, Скаржник не має обов’язку із перестрахування ризику за договором по даній закупівлі, що підтверджується листом регулятора фінансового ринку (НБУ) від 07.02.2025 р. за вих. № 33-0005/9773 (копія листа додається). Скаржник має право, а не зобов’язаний брати до уваги вимоги клієнтів у страхуванні. Відповідно до розрахунків і відповідної політики Скаржника, перестрахування даного ризику є економічно недоцільним і невигідним.
Крім того, абсолютна більшість страхових компаній України, у тому числі і Скаржник, не мають договорів перестрахування ризиків (договорів про співпрацю) саме із перестраховиками-нерезидентами, адже, у більшості страховиків розмір страхових сум за договорами страхування вкладаються у власне утримання страховика.
Скаржник не має чинного договору облігаторного перестрахування за видом страхування, що відповідає предмету закупівлі, укладеного з нерезидентом України, не може надати про це довідку, та відповідно, - не може прийняти участь у закупівлі, що порушує права та інтереси Скаржника в першу чергу як потенційного учасника даної закупівлі.
Замовник ніяким чином не пояснив та законодавчо не обґрунтував обов’язковість перестраховувати зазначені у тендерній документації ризики саме у страховиків-нерезидентів.
Ця вимога є дискримінаційною і по відношенню до перестраховиків-резидентів, адже Скаржник має право (а не обов’язок), відповідно до діючого законодавства, перестраховувати ризики у страховиків-резидентів, що забезпечить розрахунки у гривні, а не витік валюти за кордон, особливо під час повномасштабного вторгнення російської федерації.
Отже, вищезазначені умови Тендерної документації Замовника є дискримінаційними і суперечать чинному законодавству України, зокрема і у сфері публічних закупівель, що значно обмежило (звузило) кількість учасників закупівлі, у тому числі і права та законні інтереси на участь у процедурі закупівлі й самого Скаржника.
Звертаємо увагу АМКУ на той факт, що АМКУ неодноразово розглядав скарги по повністю аналогічним вимогам тендерних документацій різних замовників і визнала подібні вимоги дискримінаційними. Такі висновки Колегії АМКУ викладені, зокрема, і в рішеннях № 15955-р/пк-пз від 13.07.2021 р., № 15645-р/пк-пз від 23.09.2024 р. та є усталеними.
Слід також зауважити на тому, що 12.07.2022 р. Окружним адміністративним судом м. Києва у своєму рішенні від 12.07.2022 р. у справі № 640/23532/21 зробив правовий висновок про те, що умови тендерної документації про обов’язкову наявність у учасника закупівлі договору перестрахування із іншим страховиком (в тому числі і з перестраховиками-нерезидентами) та/або з обов’язком перестрахування ризику, тим більше у перестраховиків-нерезидентів, - є нічим іншим, як дискримінаційними умовами.
Отже, вище встановлені у Тендерній документації умови порушують положення ст. 5 та ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», а також права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з його участю у процедурі закупівлі та мають бути видалені Замовником.
Отже, прийняти участь у даній процедурі закупівлі може лише той страховик (учасник), який фактично має чинний договір облігаторного перестрахування за видом страхування, що відповідає предмету закупівлі, укладеного з нерезидентом України та може надати про це відповідну довідку.
Скаржник зауважує на тому, що чинним законодавством (новим ЗУ «Про страхування» в редакції від 01.07.2024 р.) не передбачено обов’язку страховика перестраховувати власні ризики, тим більше, у страховиків-нерезидентів!
Підпунктом 1 пункту 22 глави 3 розділу ІІ Положення НБУ № 194 визначено, що Політика перестрахування визначається страховиком з метою врегулювання порядку здійснення вихідного перестрахування та повинна містити спосіб та процедури перестрахування, ліміти власного утримання та порядок їх розрахунку, які використовує страховик.
Відповідно до резулятивної частини Листа НБУ від 07.02.2025 р. за вих. № 33-0005/9773 (копія листа додається):
Таким чином, обов’язком страховика є визначення політики перестрахування, зокрема, порядку визначення потреби страховика у перестрахуванні, порядку вибору перестраховиків, зокрема, перестраховиків-нерезидентів, умов перестрахування та власного утримання. Водночас страховику не заборонено під час визначення політики перестрахування брати до уваги потреби та вимоги клієнтів у страхуванні.
Отже, згідно чинного законодавства та локальних актів, Скаржник не має обов’язку із перестрахування ризику за договором по даній закупівлі, що підтверджується листом регулятора фінансового ринку (НБУ) від 07.02.2025 р. за вих. № 33-0005/9773 (копія листа додається). Скаржник має право, а не зобов’язаний брати до уваги вимоги клієнтів у страхуванні. Відповідно до розрахунків і відповідної політики Скаржника, перестрахування даного ризику є економічно недоцільним і невигідним.
Крім того, абсолютна більшість страхових компаній України, у тому числі і Скаржник, не мають договорів перестрахування ризиків (договорів про співпрацю) саме із перестраховиками-нерезидентами, адже, у більшості страховиків розмір страхових сум за договорами страхування вкладаються у власне утримання страховика.
Скаржник не має чинного договору облігаторного перестрахування за видом страхування, що відповідає предмету закупівлі, укладеного з нерезидентом України, не може надати про це довідку, та відповідно, - не може прийняти участь у закупівлі, що порушує права та інтереси Скаржника в першу чергу як потенційного учасника даної закупівлі.
Замовник ніяким чином не пояснив та законодавчо не обґрунтував обов’язковість перестраховувати зазначені у тендерній документації ризики саме у страховиків-нерезидентів.
Ця вимога є дискримінаційною і по відношенню до перестраховиків-резидентів, адже Скаржник має право (а не обов’язок), відповідно до діючого законодавства, перестраховувати ризики у страховиків-резидентів, що забезпечить розрахунки у гривні, а не витік валюти за кордон, особливо під час повномасштабного вторгнення російської федерації.
Отже, вищезазначені умови Тендерної документації Замовника є дискримінаційними і суперечать чинному законодавству України, зокрема і у сфері публічних закупівель, що значно обмежило (звузило) кількість учасників закупівлі, у тому числі і права та законні інтереси на участь у процедурі закупівлі й самого Скаржника.
Звертаємо увагу АМКУ на той факт, що АМКУ неодноразово розглядав скарги по повністю аналогічним вимогам тендерних документацій різних замовників і визнала подібні вимоги дискримінаційними. Такі висновки Колегії АМКУ викладені, зокрема, і в рішеннях № 15955-р/пк-пз від 13.07.2021 р., № 15645-р/пк-пз від 23.09.2024 р. та є усталеними.
Слід також зауважити на тому, що 12.07.2022 р. Окружним адміністративним судом м. Києва у своєму рішенні від 12.07.2022 р. у справі № 640/23532/21 зробив правовий висновок про те, що умови тендерної документації про обов’язкову наявність у учасника закупівлі договору перестрахування із іншим страховиком (в тому числі і з перестраховиками-нерезидентами) та/або з обов’язком перестрахування ризику, тим більше у перестраховиків-нерезидентів, - є нічим іншим, як дискримінаційними умовами.
Отже, вище встановлені у Тендерній документації умови порушують положення ст. 5 та ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», а також права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з його участю у процедурі закупівлі та мають бути видалені Замовником.
×
-
Назва доказу:
2. Рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 12.07.2022 р. у справі № 640/23532/21.
-
Повʼязаний документ:
Рішення Окружного адм суду.pdf
-
-
Назва доказу:
1. Лист НБУ від 07.02.2025 р.;
-
Повʼязаний документ:
Лист НБУ від 07.02.2025 р. перестрахування.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство «Консультативно-діагностичний центр» Шевченківського району міста Києва внести зміни в Тендерну документацію у відповідності із вимогами чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації та вимоги, які не відповідають чинному законодавству, зазначені у тексті цієї скарги.