• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Запасні частини до очисного комбайну CLS-450

Завершена

2 556 330.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 782.00 UAH
Період оскарження: 29.03.2025 16:24 - 03.04.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення Тендерної пропозиції Скаржника

Номер: f97a78bc643142d2910f53223d184bc4
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-29-003039-a.a2
Назва: Скарга на неправомірне відхилення Тендерної пропозиції Скаржника
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 15.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 06.05.2025 17:17
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 27.05.2025 12:42
Автор: АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ХАРКІВСЬКИЙ МАШИНОБУДІВНИЙ ЗАВОД "СВІТЛО ШАХТАРЯ", Павло Самойлов +380952316480 trtkop43@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: da619405743e45d2a84f5e6680a0cd64
Заголовок пункту скарги: Незаконне відхилення пропозиції АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ХАРКІВСЬКИЙ МАШИНОБУДІВНИЙ ЗАВОД "СВІТЛО ШАХТАРЯ"
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Замовник Тендерної документацією встановив наступні Кваліфікаційні критерії та Документи, які підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям, а саме:
1. Кваліфікаційний критерій: Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
Документи, які підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям:
1.1. Довідка в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів (не менше трьох договорів) у сфері вугільної галузі. Під аналогічним договором слід розуміти договір на постачання товару за «кодом ДК 021:2015 - 42410000-3 - Підіймально-транспортувальне обладнання», укладений із Замовником в розумінні Закону. Загальна сума наданих аналогічних договорів повинна бути не менше ніж очікувана вартість предмета закупівлі.
1.2. На підтвердження досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів, Учасник має надати:
- не менше 3 копій договорів, зазначених у довідці у повному обсязі (з усіма укладеними додатковими угодами, додатками та специфікаціями до договору),
- копії документів на підтвердження виконання договорів, зазначених в наданій Учасником довідці: видаткові накладні та податкові накладні,
- листи-відгуки (оригінал) від замовника(-ів), з яким (-и) були укладені аналогічні договори, зазначених в наданій Учасником довідці.
Лист-відгук повинен містити посилання на номер та дату аналогічного договору, зазначеного в наданій Учасником довідці. Зміст листа-відгука повинен підтверджувати якісне виконання договору та відсутність пред’явлених позовів та претензій у зв’язку з неналежним виконанням зобов’язань.

При подачі Тендерної пропозиції фактично виконав вимогу Тендерної документації АТ «СВІТЛО ШАХТАРЯ», а саме у складі тендерної пропозиції надав 05.04.2025 :
- Довідку у довільні формі “8. Досвід виконання аналогічних договорів.pdf” у якій зазначив:
«…АТ «СВІТЛО ШАХТАРЯ» в рамках участі у процедурі відкритих торгів (з особливостями) на закупівлю товару «Код ДК 021:2015 - 42410000-3 - Підіймально- транспортувальне обладнання - Запасні частини до очисного комбайну CLS-450» підтверджує що за минулий час виконав аналогічні за предметом закупівлі договори (не менше трьох договорів) у сфері вугільної галузі.
- АТ «СВІТЛО ШАХТАРЯ» надає копії наступних документів без вказання вартісних даних які складають комерційну тайну та підтверджує що сума виконаних зобов’язань нашим підприємством перед Замовниками за цими договорами становить не менше очікуваної ДП «Добропіллявугілля-видобуток» вартості закупівлі (2 556 330 грн без ПДВ):
- копію договору № 4198-ПУ від 01.05.23р., специфікації від 30.08.24р., лист-відгук та підтверджувальні документи про виконання зобов’язань на суму не менше 44 млн.грн.
- копію договору № 13061-ПУ-УМТС-М від 02.08.24р., специфікації від 06.08.24р., лист-відгук та підтверджувальні документи про виконання зобов’язань на суму не менше 0,5 млн.грн.
- копію договору № 4325-ПУ від 01.01.24р., специфікації від 19.08.24р., лист-відгук та підтверджувальні документи про виконання зобов’язань на суму не менше 0,7 млн.грн….»

Вказані документи, оформлені АТ "СВІТЛО ШАХТАРЯ" з ПрАТ «ДТЕК ПАВЛОГРАДВУГІЛЛЯ». Прицьому останнє повністю підпадає під вимоги Тендерної документації, оскільки Відповідно до п. 4 ч. 4 ст. 2 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) категорії замовників, що використовуються у цьому Законі: юридичні особи та/або суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, зазначені у п. 4 ч. 1 цієї статті.
Згідно п. 4 ч. 1 ст. 2 Закону до замовників, які здійснюють закупівлі відповідно до цього Закону, належать юридичні особи та/або суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання, визначених ч. 2 цієї статті, та відповідають хоча б одній з таких ознак: наявність спеціальних або ексклюзивних прав - прав, наданих у межах повноважень органом державної влади або органом місцевого самоврядування на підставі будь-якого нормативно-правового акта та/або акта індивідуальної дії, що обмежують провадження діяльності у сферах, визначених цим Законом, однією чи кількома особами, що істотно впливає на здатність інших осіб провадити діяльність у зазначених сферах.
Пунктом 3. ч. 2 Закону встановлено, що для цілей п. 4 ч. 1 цієї статті діяльність в окремих сферах господарювання - діяльність, що здійснюється в одній або декількох із таких сфер:
- забезпечення виробництва, передачі, розподілу, купівлі-продажу, постачання електричної енергії споживачам, диспетчерське управління та забезпечення відпуску електричної енергії до/з системи передачі/розподілу та забезпечення функціонування ринку електричної енергії "на добу наперед" і внутрішньодобового ринку електричної енергії та балансуючий ринок електричної енергії та організація купівлі-продажу електричної енергії на цих ринках;
- розробка родовищ нафти і газу, родовищ вугілля та інших видів твердого палива, видобуток нафти, вугілля та інших видів твердого палива.
Відповідно до витягів з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ДТЕК ПАВЛОГРАДВУГІЛЛЯ», підпадають під поняття “Замовник” оскільки здійснюють діяльність у сфері постачання електричної енергії та видобутку вугілля.

Незважаючи на це, Замовник у зауваженнях вказує наступне: «АТ «ХАРКІВСЬКИЙ МАШИНОБУДІВНИЙ ЗАВОД «СВІТЛО ШАХТАРЯ» надав аналогічні договори з ПРИВАТНИМ АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ «ДТЕК ПАВЛОГРАДВУГІЛЛЯ». ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ДТЕК ПАВЛОГРАДВУГІЛЛЯ» не підпадає під ознаки, відображені у частині 1 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі» та не є Замовником в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі». Також надані аналогічні договори не містять зазначення код ДК 021:2015 - 42410000-3 - Підіймально-транспортувальне обладнання». Таким чином АТ «ХАРКІВСЬКИЙ МАШИНОБУДІВНИЙ ЗАВОД «СВІТЛО ШАХТАРЯ» не виконав вимоги ч.1 Додаток №1.»

Додатково на вказане зауваження 25.04.2025, АТ «СВІТЛО ШАХТАРЯ» надав роз’яснення щодо відповідності ПРИВАТНИМ АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ «ДТЕК ПАВЛОГРАДВУГІЛЛЯ» ознакам «Замовника» у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», а саме Документ «2. ПУ Замовник за договорами.pdf», в якому вказав:
«…Зауваженням до тендерної пропозиції, від уповноваженої особи з публічних закупівель ДП «Добропіллявугілля-видобуток» є те, що ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ДТЕК ПАВЛОГРАДВУГІЛЛЯ» не підпадають під ознаки, відображені у частині 1 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі» та не є Замовником в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі».
АТ «СВІТЛО ШАХТАРЯ» не погоджується із вищевикладеним та повідомляє наступне.
Відповідно до п. 4 ч. 4 ст. 2 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) категорії замовників, що використовуються у цьому Законі: юридичні особи та/або суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, зазначені у п. 4 ч. 1 цієї статті. Згідно п. 4 ч. 1 ст. 2 Закону до замовників, які здійснюють закупівлі відповідно до цього Закону, належать юридичні особи та/або суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання, визначених ч. 2 цієї статті, та відповідають хоча б одній з таких ознак: наявність спеціальних або ексклюзивних прав - прав, наданих у межах повноважень органом державної влади або органом місцевого самоврядування на підставі будь-якого нормативно-правового акта та/або акта індивідуальної дії, що обмежують провадження діяльності у сферах, визначених цим Законом, однією чи кількома особами, що істотно впливає на здатність інших осіб провадити діяльність у зазначених сферах.
Пунктом 3. ч. 2 Закону встановлено, що для цілей п. 4 ч. 1 цієї статті діяльність в окремих сферах господарювання - діяльність, що здійснюється в одній або декількох із таких сфер:
- забезпечення виробництва, передачі, розподілу, купівлі-продажу, постачання електричної енергії споживачам, диспетчерське управління та забезпечення відпуску електричної енергії до/з системи передачі/розподілу та забезпечення функціонування ринку електричної енергії "на добу наперед" і внутрішньодобового ринку електричної енергії та балансуючий ринок електричної енергії та організація купівлі-продажу електричної енергії на цих ринках;
- розробка родовищ нафти і газу, родовищ вугілля та інших видів твердого палива, видобуток нафти, вугілля та інших видів твердого палива.
Відповідно до витягів з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ДТЕК ПАВЛОГРАДВУГІЛЛЯ» підпадає під поняття “Замовник” оскільки здійснюють діяльність у сфері постачання електричної енергії та видобутку вугілля.»
Незважаючи на це та чинне Законодавство уповноважена особа Замовника Волик Віта Віталіївна на власний розсуд приймає рішення, що «ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ДТЕК ПАВЛОГРАДВУГІЛЛЯ» не підпадає під ознаки, відображені у частині 1 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі» та не є Замовником в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі». Також надані аналогічні договори не містять зазначення код ДК 021:2015 - 42410000-3 - Підіймально-транспортувальне обладнання». Таким чином, АТ «ХАРКІВСЬКИЙМАШИНОБУДІВНИЙ ЗАВОД «СВІТЛО ШАХТАРЯ» не виконав вимоги ч.1 Додаток №1.»
Також, слід зазначити, що Тендерна документація не містить вимог щодо наявності в аналогічних договорах коду ДК 021:2015 - 42410000-3 - Підіймально-транспортувальне обладнання.
Також, згідно Протоколу про рішення уповноваженої особи з публічних закупівель ДП «Добропіллявугілля-видобуток» щодо відхилення тендерної пропозиції від 28.04.2025 р. уповноважена особа Волик Віта Віталіївна вказує, що "Замовником" була оприлюднена вимога щодо надання автентичного перекладу на українську мову сторінки 13 «Лист погодження» від «31» травня 2023р., що була надана у складі Договору №4198-ПУ від 01.05.2023р. на російській, англійській мові та сторінки 13 «Лист погодження» від «17» листопада 2023р., що була надана у складі Договору №4325-ПУ від 01.01.2024р. на російській, англійській мові. АТ «ХАРКІВСЬКИЙ МАШИНОБУДІВНИЙ ЗАВОД «СВІТЛО ШАХТАРЯ» не виконав вимогу Замовника щодо надання автентичного перекладу на українську мову вищезазначених сторінок.», але ж навпаки АТ «ХАРКІВСЬКИЙ МАШИНОБУДІВНИЙ ЗАВОД «СВІТЛО ШАХТАРЯ» при наданні документів 25.04.2025 р. виправив свою помилку, яку допустив 05.04.2025, при подачі Тендерної пропозиції і у скані додав внутрішні документи «ЛИСТ погодження», який не є частиною Договору та не є вимогами Тендерної документації.

На п.2 Протоколу про рішення уповноваженої особи з публічних закупівель ДП «Добропіллявугілля-видобуток» щодо відхилення тендерної пропозиції від 28.04.2025 «Відповідно до повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей Учаснику, Замовником була оприлюднена вимога щодо надання автентичного перекладу на українську мову: «Формуляр CT500.00.00.000ФΟ Стенд СТ500 та Настанова щодо експлуатації Стенду СТ500 містять назви та позначення на російській мові, а саме: сторінки під назвою «Зміст» містять назву підприємства АТ «ХАРКІВСЬКИЙ МАШИНОБУДІВНИЙ ЗАВОД «СВІТЛО ШАХТАРЯ» на російській мові, також наявні позначення на російській мові на кожній сторінці вищезазначених документів знизу та з лівого боку. Автентичний переклад на українську мову відсутній, чим порушені вимоги ч.7 Розділу 1 тендерної документації». Натомість, 25.04.2025р. АТ «ХАРКІВСЬКИЙ МАШИНОБУДІВНИЙ ЗАВОД «СВІТЛО ШАХТАРЯ» завантажив Формуляр CT500.00.00.000ФΟ Стенд СТ500 та Настанову щодо експлуатації Стенду СТ500 з закресленими білим кольором необхідними до перекладу словами. Автентичний переклад на українську мову не наданий. Формуляр CT500.00.00.000ФΟ Стенд СТ500 та Настанова щодо експлуатації Стенду СТ500, завантажені 25.04.2025 мають відмінності від оригіналу вищезазначених документів, завантажених первинноу складі пропозиції», АТ «СВІТЛО ШАХТАРЯ» у рамках своїх повноважень вніс коригування у оригінал Внутрішнім розпорядчим документом, а саме Наказом №260/1 ОД від 07.04.2025 р., яким без спотворення іноформації знінив оформлення Документів Формуляр CT500.00.00.000ФΟ Стенд СТ500 та Настанову щодо експлуатації Стенду СТ500 до такого виду як було 25.04.2025 на дано у складі Тендерної пропозиції у відповідь на зауваження Замовника.
Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена з наведеної Замовником підстави.
Враховуючи інформацію, наведену в мотивувальній частині рішення, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з підстав, наведених у протоколі.
Неправомірно відхиливши Пропозицію Скаржника з підстав, наведених у протоколі, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей. Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі
порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній 19 специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендернудокументацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення Пропозиції Скаржника.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: fa9f48264bb149c5b649a064300936c3
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-29-003039-a.b1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 04.04.2025 15:33
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГІРНИЧО-ПРОМИСЛОВИЙ ЗАВОД", Северін Микола Валерійович 380930880482 llc.gpz@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: c953aa7b866c4dafaabe38113bfd1491
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційні та незаконні вимоги тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1. Стосовно вимог Технічної специфікації.
Відповідно до вимог Додатку № 5 Документації для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристики предмета закупівлі учасник має надати в складі тендерної пропозиції, зокрема: 2.1. Дозвіл Держпраці України (Держгірпромнагляду України) на застосування устаткування підвищеної небезпеки (гірничошахтне обладнання), виданий на ім’я виробника предмету закупівлі. Вказана вимога наявна також у пункті 13 Додатку № 6 Документації.
У Переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки - Група А відсутні запасні частини до комбайну.
Таким чином, Замовник не має підстав вимагати Дозвіл Держпраці на застосування устаткування підвищеної небезпеки (гірничошахтне обладнання), оскільки взагалі не закуповує таке устаткування (обладнання) в рамках вказаної процедури. Крім того, Учасник-переможець має лише поставити обладнання Замовнику, а не використовувати його, що передбачено також проєктом Договору.
Ураховуючи вказане вище, Замовник має виключити з Документації вимогу про надання Дозволу Держпраці України (Держгірпромнагляду України) на застосування устаткування підвищеної небезпеки (гірничошахтне обладнання), виданий на ім’я виробника предмету закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 6c384557335c444fa925b7a140590bc3
Заголовок пункту скарги: Невідповідність вимогам законодаства
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 2. Стосовно Технічної специфікації
Додатком № 5 Документації предметом закупівлі є Запасні частини до очисного комбайну CLS-450 (9 найменувань).
Вказана інформація щодо товару, який закуповується не місить детального опису предмету закупівлі, чітко визначених технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, малюнків або креслень, що позбавляє можливості потенційних учасників, у т.ч Скаржника, чітко встановити характеристики товару та сформувати оптимальний ціновий показник пропозиції та у подальшому, у випадку перемоги, поставити товар, що відповідатиме вимогам Замовника.
Таким чином, технічна специфікація, викладена в Додатку № 5 Документації, складена Замовником із порушенням вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Ураховуючи вказане вище, Замовник має конкретизувати вимоги Додатку № 5 Документації в частині кожного найменування продукції.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 5b7277c7dfa04b02a4b4249ecc262878
Заголовок пункту скарги: Невірне складання тендерної документації, що може призвести до неналежної оцінки
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Документація по даній закупівлі не містить критерію - наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Натомість у Додатку №5 Документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі (ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ) зазначено:
2.3. Документальне підтвердження наявності випробувального стенду.
Таким чином, при складанні тендерної документації Замовником порушено ст. 16, 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 28 Особливостей, що може спотворити результати оцінки пропозицій учасників.
Ураховуючи вказане вище, Замовник має виключити з Додатку № 5 Документації вимогу про надання документів стосовно підтвердження наявності випробувального стенду.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 04df3e885c274000af91639d3aa30e8b
Заголовок пункту скарги: Незаконна вимога
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 4. Незаконні вимоги Документації
Вимогою Додатку №5 та п.15 Додатку № 6 Документації передбачено для учасників документальне підтвердження наявності випробувального стенду. На підтвердження наявності випробувального стенду Учасник повинен надати (документи).
Відповідно до п. 2. Розділ IV Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» визначено, що перелік категорій законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що підлягають періодичній повірці, встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Постановою КМУ від 04.06.2015 № 374 затверджено Перелік категорій законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що підлягають періодичній повірці. У вказаному Переліку відсутній стенд для випробувань гірничошахтного обладнання.
Крім того, знову ж таки, Замовник не закуповує гірничо-шахтне обладнання, а лише запасні частини до нього (до комбайну), тому й наявність в учасника стенду для його випробувань обладнання в цілому, не є обґрунтованою.
Цей факт підтверджується також Постановою КМУ від 26.05.2004 «Про затвердження Порядку проведення технічного огляду, випробування та експертного обстеження (технічного діагностування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, де зазначено, що дія цього Порядку поширюється на всіх суб'єктів господарювання, які проводять технічний огляд, випробування, експертне обстеження (технічне діагностування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки (далі – устатковання). Отже, перевіряється та випробовується устатування, а не окремі його частини.
Ураховуючи вказане вище, Замовник має виключити з Документації вимогу про надання документів стосовно стенду для випробувань гірничошахтного обладнання. як таку, що не відповідає предмету закупівлі та вимогам чинного законодавства України.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 4194f633494749ed8ca0ee0bb14ddf88
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 5. Стосовно встановлення кваліфікаційного критерію (підтвердження досвіду)
Відповідно до вимог Додатків № 1 та № 6 Документації Учасник має надати документи, які підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям, зокрема:
1.1. Довідка в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів (не менше трьох договорів) у сфері вугільної галузі. Під аналогічним договором слід розуміти договір на постачання товару за «кодом ДК 021:2015 - 42410000-3 - Підіймально-транспортувальне обладнання», укладений із Замовником в розумінні Закону. Загальна сума наданих аналогічних договорів повинна бути не менше ніж очікувана вартість предмета закупівлі.
По-перше, в Документації не конкретизовано термін Замовник та не визначено назву Закону. Така невизначеність створює неможливість виконання вимогу Замовника належним чином, і у подальшому може призвести до неналежної оцінки тендерних пропозицій учасників.
Тому, по-друге, якщо вимога Документації все ж передбачає Замовника у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», то вона є дискримінаційною, оскільки передбачає участь лише тих суб’єктів господарювання, які мають виконані договори із Замовниками в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», ше й на суму не меншу очікуваної вартості предмету закупівлі.
Скаржник може виконати вимогу Замовника в частині підтвердження обсягу виконаних аналогічних договорів у сумі, не меншій очікуваної вартості та по кількості договорів у випадку, якщо частина цих замовників не є Замовником у розумінні Закону України.
Таким чином, вказаною вимогою Замовник звузив потенційне коло учасників шляхом встановлення вимоги щодо Замовників аналогічного договору та вартості їх виконання.
Ураховуючи вказане вище, Замовник має виключити з Документації вимогу про те, що під аналогічним договором слід вважати договір укладений із Замовником в розумінні Закону.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації