• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

ДК 021:2015 – 55320000-9- Послуги з організації харчування (Забезпечення гарячим харчуванням осіб, які тримаються в ізоляторах тимчасового тримання та затриманих осіб)

Забезпечення гарячим харчуванням осіб, які тримаються в ізоляторах тимчасового тримання та затриманих осіб

Завершена

500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 500.00 UAH
Період оскарження: 28.03.2025 17:34 - 18.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: fe35a4c82b654cf6a3014c2abda99168
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-28-012772-a.a1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 10.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 03.04.2025 19:21
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 14.04.2025 16:03
Дата виконання рішення Замовником: 16.04.2025 18:43
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником внесено відповідні зміни
Автор: ТОВ "ПОНТЕМ.УА", Ірина Моргунова +380503886620 i.morgunova@pontem.com.ua http://pontem.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 977cd995a5e6420aa5d1af945e500efd
Заголовок пункту скарги: І. Дискримінаційна вимога щодо надання Акту на вид господарського діяльності, що має співпадати з предметом закупівлі, а також на дату видачі: не раніше жовтня 2024 року.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до Додатку № 3 до тендерної документації:
«Технічна специфікація»:
ДК 021:2015 – 55320000-9 послуги з організації харчування (Забезпечення гарячим харчуванням осіб, які тримаються в ізоляторах тимчасового тримання)
- Учасники повинні надати у складі тендерної пропозиції, зокрема: «оригінал або належним чином засвідчену копію оригіналів Актів, складених за результатами проведення планових (позапланових) заходів державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин, та інших форм розпорядчих документів (акт має бути виданий не раніше жовтня 2024 року) на потужність у м. Києві або Київській області. Вид господарської діяльності в Акті, має співпадати з предметом закупівлі..»
Слід зазначити, що форма Акту, складеного за результатами проведення планових (позапланових) заходів державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин втратила чинність на підставі Наказу Міністерства Аграрної політики та продовольства України № 1503 від 08.08.2023р., замість нього діє форма Акту, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти.
Також вважаємо дискримінаційним вимогу щодо надання Акту на вид господарського діяльності, що має співпадати з предметом закупівлі, а також на дату видачі: не раніше жовтня 2024 року.

Така вимога є дискримінаційною по віднощенню до тих учасників, які пройшли перевірку та отримали акт, складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, згідно Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України №1503 від 08 серпня 2023 року, виданий на ім’я Учасника, без зауважень на інший вид економічної діяльності, який зазначений у них у витягі з єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, а також, що пройшли перевірку раніше жовтня 2024 року.
Так, ТОВ «Понтем.уа» пройшло перевірку та отримало Акт складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, згідно Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України №1503 від 08 серпня 2023 року, виданий на ім’я Учасника, без зауважень на вид діяльнсті згідно з нашими КВЕД: 56.10 Діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування; 10.85 Виробництво готової їжі та страв 49.41 Вантажний автомобільний транспорт 46.32 Оптова торгівля м’ясом і м’ясними продуктами.

Слід зазначити, що формою Акту передбачено зазначення у даному пункті: Види об’єктів та/або Види господарської діяльності (із зазначенням КВЕД, щодо яких проводиться захід.

ТОВ «Понтем.уа» має досвід в організації харчування, проте відповідно до Постанови № 303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану» було передбачено припинення проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду на період воєнного стану.
У Наказі № 5 від 03.01.2023 Мінагрополітики та продовольства України визначено Перелік підстав для здійснення позапланових заходів державного контролю за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин на період воєнного стану.

Таких підстав п’ять:
- подання роботодавцем письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення позапланової перевірки за його бажанням;
- звернення фізичної особи про порушення, що спричинило шкоду її правам, законним інтересам, життю чи здоров’ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави;
- доручення Прем’єр-міністра України про перевірку роботодавця у зв’язку з виявленими системними порушеннями та/або настанням події, що має значний негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров’я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави;
- перевірка виконання роботодавцем приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю);
- виявлення невідповідності або появи обґрунтованої підозри щодо невідповідності, на підставі повідомлень, що надійшли від органів, зазначених у ч. 5 Переліку.
На проведення планових перевірок Держпродспоживслужби продовжує діяти мораторій на період воєнного стану.
Крім того, організувати перевірку з врахуванням скороченого строку подачі тендерних пропозицій також нереально.
Для організації перевірки та отримання акту Держпродспоживслужбою учасникам залишається 5 робочих дня. За даний строк організувати проведення перевірки – неможливо.
Від ТОВ «Понтем.уа» в цьому процесі залежить тільки подача заяви про проведення перевірки, але не має механізмів примусити державний орган ко нтролю – Держпродспоживслужбу провести перевірку та скласти за її результатом акт протягом 5 робочих днів.
Таким чином Замовник участь Скаржника в закупівлі ставить в залежність від волевиявлення третьої особи – Держпродспоживслужби, яка не зобов’язана проводити перевірки в строки, які вказує роботодавець.
Також, відповідно до ч. 5 ст. 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»:
«4. Строк здійснення позапланового заходу не може перевищувати десяти робочих днів, а щодо суб'єктів малого підприємництва - двох робочих днів.»
ТОВ «Понтем.уа» не є субєктом малого підприємництва, відповідно, сама перевірка в ТОВ «Понтем.уа» може проводитися протягом 10 робочих днів, але ні цім Законом, а ні ніякими іншими нормативними та законодавчими актами України не передбачене – коли цю перевірку органи державного контролю повинні почати з моменту звернення роботодавця.
- Таким чином, ТОВ «Понтем.уа» не має можливості отримати у строки до закінчення подачі тендерних пропозиції по закупівлі акт, складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, згідно Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України №1503 від 08 серпня 2023 року, виданий на ім’я Учасника, на вид господарської діяльності, що має співпадати з предметом закупівлі..»
Вважаємо дану вимогу дискримінаційною та вимагаємо зобов’язати Замовника виключити її з тендерної документації.
Слід зазначити, що подібні скарги вже розглядалися Антимонопольним комітетом України та які були задоволені (Рішення № 11342-р/пк-пз від 01.07.2024р.)
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: aa9638df6a434cf58402ca59e5a46efa
Заголовок пункту скарги: ІІ. Сертифікат на систему управління якістю вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) стосовно діяльності у сфері інформаційних технологій і комп’ютерних систем, оброблення даних, розміщення інформації на веб-вузлах і пов’язаної з ними діяльності
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 7 Розділу ІІ Додатку № 2 до тендерної документації, Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції вимагається надати:
«- Сертифікат на систему управління якістю вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) стосовно діяльності у сфері інформаційних технологій і комп’ютерних систем, оброблення даних, розміщення інформації на веб-вузлах і пов’язаної з ними діяльності…»

Предметом закупівлі є послуги з організації харчування. У сертифікатах ДСТУ ISO зазначається сфера сертифікації на види діяльності підприємства.
Діяльності у сфері інформаційних технологій і комп’ютерних систем, оброблення даних, розміщення інформації на веб-вузлах і пов’язаної з ними діяльності не має ніякого відношення до предмету закупівлі. Просимо зобов’язати Замовника внести відповідні зміни у тендерну документацію.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації