-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Розроблення генерального плану села Літки Броварського району Київської області
Завершена
1 500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 500.00 UAH
Період оскарження:
28.03.2025 17:38 - 20.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА що стосується тендерної документації у закупівлі UA-2025-03-28-012765-a, стосовно порушення процедури закупівлі – встановлення Замовником в Тендерній документації дискримінаційних вимог до потенційних Учасників
Номер:
4dd87db06c66400b89e9108d1f3756bf
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-03-28-012765-a.b1
Назва:
СКАРГА що стосується тендерної документації у закупівлі UA-2025-03-28-012765-a, стосовно порушення процедури закупівлі – встановлення Замовником в Тендерній документації дискримінаційних вимог до потенційних Учасників
Скарга:
СКАРГА
що стосується тендерної документації у закупівлі UA-2025-03-28-012765-a, стосовно порушення процедури закупівлі – встановлення Замовником в Тендерній документації дискримінаційних вимог до потенційних УчасниківПідставою подання Скаржником скарги є: порушення Замовником процедури Закупівлі у відповідності до норм чинного законодавства, неправомірні дії Замовника стосовно встановлення ним дискримінаційних та таких, що суперечать законодавству вимог до потенційних Учасників, порушення прав та законних інтересів Скаржника.
1. Щодо встановлення дискримінаційних умов до кваліфікаційного критерію щодо наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
2. Щодо встановлення дискримінаційних умов до кваліфікаційного критерію щодо наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА Ген.План.pdf 01.04.2025 18:43
- СКАРГА Ген.План.docx.p7s.zip 01.04.2025 18:43
- Додаток №5.pdf 01.04.2025 18:43
- СКАРГА Ген.План.docx 01.04.2025 18:43
- Додаток №2 (ТД Ген_План_Літки.docx 01.04.2025 18:43
- Додаток №4.pdf 01.04.2025 18:43
- Додаток №3.pdf 01.04.2025 18:43
- Додаток №1.pdf 01.04.2025 18:43
- sign.p7s 01.04.2025 18:44
- рішення від 03.04.2025 №5232.pdf 03.04.2025 19:16
- Інформація про резолютивну частину рішення від 10.04.2025 №5726.pdf 11.04.2025 12:28
- рішення від 10.04.2025 №5726.pdf 15.04.2025 11:07
- Заперечення_на_скаргу № закупівлі UA-2025-03-28-012765-a.pdf 07.04.2025 20:35
- Заперечення_на_скаргу № закупівлі UA-2025-03-28-012765-a.docx 07.04.2025 20:35
Дата прийняття скарги до розгляду:
01.04.2025 18:45
Дата розгляду скарги:
10.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
03.04.2025 19:16
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
15.04.2025 11:07
Дата виконання рішення Замовником:
17.04.2025 15:24
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення АМКУ виконано
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
b6841449aa5c46d5b804c798a2f29806
Заголовок пункту скарги:
1. Щодо встановлення дискримінаційних умов до кваліфікаційного критерію щодо наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1. Щодо встановлення дискримінаційних умов до кваліфікаційного критерію щодо наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
За результатами ознайомлення Скаржника із умовами Тендерної документації, нами було виявлено встановлення Замовником дискримінаційних вимог в частині надання підтвердження кваліфікаційного критерію: «Кваліфікаційні критерії та інформація про спосіб їх підтвердження».
Так, відповідно до Додатку 1 до тендерної документації «Кваліфікаційні критерії та інформація про спосіб їх підтвердження» Замовником, для підтвердження Кваліфікаційних критеріїв «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» вимагається:
«- мобільний наземний лазерний сканер, оснащеного технологією SLAM - не менше 1 шт. (У межах виконання робіт передбачається застосування мобільного наземного лазерного сканера, оснащеного технологією SLAM, для збору геопросторових даних. Ця технологія дозволяє отримувати високоточну хмару точок, що забезпечує детальне відображення рельєфу та об’єктів населеного пункту, зокрема вулиць, будівель, дорожньої інфраструктури, а також провісів повітряних комунікацій. Лазерний сканер із вбудованою технологією SLAM дозволяє виконувати сканування без використання GNSS-сигналів, що особливо ефективно у зонах зі складними умовами прийому супутникових сигналів (наприклад, у щільній міській забудові чи в умовах лісу, під час тривоги та/або у разі відсутності можливості використання БПЛА))».
Скаржник вважає дану вимогу дискримінаційною та необґрунтованою з наступних підстав.
Предметом оскаржуваної закупівлі є: «Розроблення генерального плану села Літки Броварського району Київської області ДК 021:2015: 71410000 -5 – Послуги у сфері містобудування».
Ознайомившись з обсягом послуг за закупівлею, викладених в «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» та Завданням на «Розроблення генерального плану села Літки Броварського району Київської області», які містяться в Додатку 1 до Тендерної документації, також передбачено створення та оновлення топографічних планів М 1:2000 у вигляді наборів профільних геопросторових даних, Скаржнику не зрозуміло доцільність та обґрунтованість вимоги Замовника щодо залучення потенційними учасниками до надання послуг мобільного наземного лазерного сканеру, оснащеного технологією SLAM - не менше 1 шт.
Виконання вказаного обсягу послуг регулюється нормативно-правовими актами, які передбачають вимоги до матеріально-технічного забезпечення виконавців послуг, зокрема Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», Законом України «Про архітектурну діяльність», Законом України «Про землеустрій», Законом України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність», Земельним Кодексом України, Закону України «Про землеустрій», Закону України «Про Державний земельний кадастр», Постанови Кабінету Міністрів України від 01.09.2021 №926, Постанови Кабінету Міністрів України від 17 листопада 2004 р. № 1553 «Про затвердження Положення про Державний фонд документації із землеустрою та оцінки земель», ДБН Б.1.1-14:2021 «Склад та зміст містобудівної документації на місцевому рівні», Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт» №65 від 11.02.2014 року та ін.
В переліку нормативних актів, якими потрібно керуватися Учасником при надані послуг Замовник також зазначає Інструкцією з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98).
Однак, Інструкцією з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98), затвердженою наказом Головного управління геодезії, картографії та кадастру при Кабінеті Міністрів України від 09.04.1998 № 56 "Про затвердження Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98)", не передбачено необхідності наявності у суб'єктів господарювання саме мобільного наземного лазерного сканеру, оснащеного технологією SLAM.
Також, зауважимо, що Скаржник має успішний досвід землевпорядних та геодезичних послуг, послуг у сфері розроблення містобудівної документації, та відповідно має значну кількість обладнання для надання послуг у цих сферах, зокрема, але не виключно:
1) Квадракоптер Matrice 300; RTK(DJ)
2) Камера Zenmuse L1(DJI) (3D сканер з камерою (Лідар);
3) Аерофотокамера Zenmuse P1(DJI) (аерофотоапарат);
4) Тахеометр №SET 250 RX;
5) Стереоскоп;
6) Приймач GPS Trimble R8s (в компл.);
7) Нівелір цифровий SDL 50;
8) Ліцензоване програмне забезпечення Delta/Digitals;
9) Ліцензоване програмне забезпечення ArcGis
– (Додаток №1 до Скарги).
Наявного у Скаржника обладнання достатньо для надання послуг за предметом закупівлі, однак внаслідок встановленої дискримінаційної вимоги, зокрема наявність мобільного наземного лазерного сканеру, оснащеного технологією SLAM, Скаржник позбавлений можливості взяти участь у процедурі закупівлі (Додаток №2 до Скарги).
У зв’язку із наведеним просимо Комісію розглянути питання та зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації , а саме виключити вимогу щодо наявності в учасника мобільного наземного лазерного сканеру, оснащеного технологією SLAM, з метою надання можливості участі у закупівлі учасника, зокрема Скаржнику.
За результатами ознайомлення Скаржника із умовами Тендерної документації, нами було виявлено встановлення Замовником дискримінаційних вимог в частині надання підтвердження кваліфікаційного критерію: «Кваліфікаційні критерії та інформація про спосіб їх підтвердження».
Так, відповідно до Додатку 1 до тендерної документації «Кваліфікаційні критерії та інформація про спосіб їх підтвердження» Замовником, для підтвердження Кваліфікаційних критеріїв «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» вимагається:
«- мобільний наземний лазерний сканер, оснащеного технологією SLAM - не менше 1 шт. (У межах виконання робіт передбачається застосування мобільного наземного лазерного сканера, оснащеного технологією SLAM, для збору геопросторових даних. Ця технологія дозволяє отримувати високоточну хмару точок, що забезпечує детальне відображення рельєфу та об’єктів населеного пункту, зокрема вулиць, будівель, дорожньої інфраструктури, а також провісів повітряних комунікацій. Лазерний сканер із вбудованою технологією SLAM дозволяє виконувати сканування без використання GNSS-сигналів, що особливо ефективно у зонах зі складними умовами прийому супутникових сигналів (наприклад, у щільній міській забудові чи в умовах лісу, під час тривоги та/або у разі відсутності можливості використання БПЛА))».
Скаржник вважає дану вимогу дискримінаційною та необґрунтованою з наступних підстав.
Предметом оскаржуваної закупівлі є: «Розроблення генерального плану села Літки Броварського району Київської області ДК 021:2015: 71410000 -5 – Послуги у сфері містобудування».
Ознайомившись з обсягом послуг за закупівлею, викладених в «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» та Завданням на «Розроблення генерального плану села Літки Броварського району Київської області», які містяться в Додатку 1 до Тендерної документації, також передбачено створення та оновлення топографічних планів М 1:2000 у вигляді наборів профільних геопросторових даних, Скаржнику не зрозуміло доцільність та обґрунтованість вимоги Замовника щодо залучення потенційними учасниками до надання послуг мобільного наземного лазерного сканеру, оснащеного технологією SLAM - не менше 1 шт.
Виконання вказаного обсягу послуг регулюється нормативно-правовими актами, які передбачають вимоги до матеріально-технічного забезпечення виконавців послуг, зокрема Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», Законом України «Про архітектурну діяльність», Законом України «Про землеустрій», Законом України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність», Земельним Кодексом України, Закону України «Про землеустрій», Закону України «Про Державний земельний кадастр», Постанови Кабінету Міністрів України від 01.09.2021 №926, Постанови Кабінету Міністрів України від 17 листопада 2004 р. № 1553 «Про затвердження Положення про Державний фонд документації із землеустрою та оцінки земель», ДБН Б.1.1-14:2021 «Склад та зміст містобудівної документації на місцевому рівні», Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт» №65 від 11.02.2014 року та ін.
В переліку нормативних актів, якими потрібно керуватися Учасником при надані послуг Замовник також зазначає Інструкцією з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98).
Однак, Інструкцією з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98), затвердженою наказом Головного управління геодезії, картографії та кадастру при Кабінеті Міністрів України від 09.04.1998 № 56 "Про затвердження Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98)", не передбачено необхідності наявності у суб'єктів господарювання саме мобільного наземного лазерного сканеру, оснащеного технологією SLAM.
Також, зауважимо, що Скаржник має успішний досвід землевпорядних та геодезичних послуг, послуг у сфері розроблення містобудівної документації, та відповідно має значну кількість обладнання для надання послуг у цих сферах, зокрема, але не виключно:
1) Квадракоптер Matrice 300; RTK(DJ)
2) Камера Zenmuse L1(DJI) (3D сканер з камерою (Лідар);
3) Аерофотокамера Zenmuse P1(DJI) (аерофотоапарат);
4) Тахеометр №SET 250 RX;
5) Стереоскоп;
6) Приймач GPS Trimble R8s (в компл.);
7) Нівелір цифровий SDL 50;
8) Ліцензоване програмне забезпечення Delta/Digitals;
9) Ліцензоване програмне забезпечення ArcGis
– (Додаток №1 до Скарги).
Наявного у Скаржника обладнання достатньо для надання послуг за предметом закупівлі, однак внаслідок встановленої дискримінаційної вимоги, зокрема наявність мобільного наземного лазерного сканеру, оснащеного технологією SLAM, Скаржник позбавлений можливості взяти участь у процедурі закупівлі (Додаток №2 до Скарги).
У зв’язку із наведеним просимо Комісію розглянути питання та зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації , а саме виключити вимогу щодо наявності в учасника мобільного наземного лазерного сканеру, оснащеного технологією SLAM, з метою надання можливості участі у закупівлі учасника, зокрема Скаржнику.
×
-
Назва доказу:
Додаток №1
-
Повʼязаний документ:
Додаток №1.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
У зв’язку із наведеним просимо Комісію розглянути питання та зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації , а саме виключити вимогу щодо наявності в учасника мобільного наземного лазерного сканеру, оснащеного технологією SLAM, з метою надання можливості участі у закупівлі учасника, зокрема Скаржнику.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
8e81c82e75ed4582bf25b1f241ff4e71
Заголовок пункту скарги:
2. Щодо встановлення дискримінаційних умов до кваліфікаційного критерію щодо наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
2. Щодо встановлення дискримінаційних умов до кваліфікаційного критерію щодо наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Відповідно до Додатку 1 до тендерної документації «Кваліфікаційні критерії та інформація про спосіб їх підтвердження» Замовником, для підтвердження Кваліфікаційних критеріїв «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» вимагається:
«Для участі у процедурі закупівлі учасник повинен мати працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме: обов’язкова наявність в Учасника працівників:
- Головного архітектора проекту, який отримав кваліфікаційний сертифікат відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов'язаних зі створенням об'єктів архітектури з розроблення містобудівної документації (за основним місцем роботи);
- Архітектора, який отримав кваліфікаційний сертифікат відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури з розроблення містобудівної документації;
- Сертифікований інженер-землевпорядник (за основним місцем роботи);
- Сертифікований інженер – геодезист (за основни місцем роботи);
- Сертифікований еколог;
- Працівника (спеціаліста) по роботі з геоінформаційними системами та технологіями.»
Скаржник вважає такий підхід дискримінаційним та таким, що обмежує конкуренцію та права Скаржника, враховуючи наступне.
Предметом закупівлі є «Розроблення генерального плану села Літки Броварського району Київської області ДК 021:2015: 71410000 -5 – Послуги у сфері містобудування».
Порядок надання вищевказаних послуг регулюються відповідним профільним законодавством, перш за все Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», Законом України «Про архітектурну діяльність», Законом України «Про землеустрій», Законом України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» та постановою Кабінету Міністрів України № 926 від 1 вересня 2021 року «Про затвердження Порядку розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації».
Відповідно до частини 3 ст. 17 Закону України «Про регулювання містобудівної документації», Розробником генерального плану населеного пункту може бути суб’єкт господарювання, який має право здійснювати розроблення містобудівної документації відповідно до Закону України "Про архітектурну діяльність" та документації із землеустрою відповідно до Закону України "Про землеустрій".
Відповідно до статті 7 Закону України «Про архітектурну діяльність», проект об'єкта архітектури розробляється під керівництвом або з обов'язковою участю головного архітектора проекту та/або головного інженера проекту, які мають відповідний кваліфікаційний сертифікат».
Відповідно до Постанови КМУ від 23 травня 2011 р. № 554 «Деякі питання професійної атестації виконавців окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури», кваліфікаційний сертифікат - документ, що підтверджує відповідність виконавця кваліфікаційним характеристикам професій працівників або відповідним професійним стандартам та його спроможність виконувати окремі роботи (надавати послуги), пов’язані із створенням об’єктів архітектури, що зазначені в такому документі і належать до видів робіт (послуг), перелік яких затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. № 554».
Переліком видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, виконавці яких проходять професійну атестацію, який затвердженого Постановою КМУ від 23 травня 2011 р. №554, серед напрямів професійної кваліфікації, передбачено зокрема, розроблення містобудівної документації.
Так, з урахуванням предмету закупівлі відповідно до якого здійснюється розроблення містобудівної документації – «Розроблення генерального плану села Літки Броварського району Київської області ДК 021:2015: 71410000 -5 – Послуги у сфері містобудування», у потенційного Виконавця за основним місцем роботи має бути працевлаштований сертифікований архітектор із сертифікатом за напрямом «розроблення містобудівної документації», що в повній мірі відповідає вимогам чинного законодавства України.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність», розробниками документації із землеустрою є:
- юридичні та фізичні особи, які володіють необхідним технічним та технологічним забезпеченням та у складі яких за основним місцем роботи є сертифікований інженер-геодезист, що є відповідальним за якість результатів топографо-геодезичних і картографічних робіт;
Відповідно до ст. 26 Закону України «Про землеустрій», розробниками документації із землеустрою є:
-юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою.
Частиною 3 ст. 26 Закону України «Про землеустрій» визначено, що Розробником комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, генерального плану населеного пункту, детального плану території є суб’єкт господарювання, що відповідає критеріям, визначеним частиною другою цієї статті, та відповідно до закону може розробляти містобудівну документацію».
Таким чином, нормами чинного законодавства встановлено, що для надання всіх послуг, передбачених предметом закупівлі, суб’єкти господарювання повинні мати наступних працівників:
- архітектора проекту із чинним кваліфікаційним сертифікатом за напрямом «розроблення містобудівної документації»;
- сертифікованого інженера-землевпорядника.
Встановлення будь-яких інших вимог Замовником не відповідає чинним положенням законодавства та є необґрунтованим.
Зауважимо, що вказані нормативно-правові акти встановлюють наявність 1 архітектора проекту та 1 інженера-землевпорядника, які мають відповідні кваліфікаційні сертифікати.
Скаржник має наступних працівників, що у повній мірі є достатнім для надання послуг за предметом закупівлі, а саме:
- Іванченко Олексій Сергійович, головний архітектор проекту, який має Кваліфікаційний сертифікат на розроблення містобудівної документації Серія АА №003679 від 02.03.2017 року, що підтверджується Свідоцтвом №4356 від 24.12.2021 року (Додаток №3 до Скарги);
- Щиголь Андрій Сергійович, інженер-землевпорядник, який має Кваліфікаційний сертифікат №000204 від 03.01.2013 року та пройшов підвищення кваліфікації, що підтверджується Свідоцтвом про підвищення кваліфікації серії ПК 38639433/000618-21 від 25.05.2021 року (Додаток №4 до Скарги);
- Чорнокінь Андрій Васильович, інженер-геодезист, який має Кваліфікаційний сертифікат інженера-геодезиста №016348 від 01.04.2024 року (Додаток №5 до Скарги).
За умови наявності усіх необхідних обов’язкових працівників, Скаржник не має можливості взяти участь у закупівлі враховуючи наступне, оскільки Замовник вимагає, що Учасники повинні підтвердити наявність «Сертифікованого еколога»
Як те вже вказувалося вище, згідно чинного законодавства, для надання послуг за предметом закупівлі, а саме з «Розроблення генерального плану села Літки Броварського району Київської області ДК 021:2015: 71410000 -5 – Послуги у сфері містобудування» не передбачено залучення працівника «Сертифікований еколог».
Також Скаржнику не зрозуміло, який саме сертифікат має бути отриманий «Сертифікованим екологом».
Така вимога є прямою дискримінацією учасників процедури закупівлі, у тому числі Скаржника, які надають послуги, що є предметом закупівлі. Встановлення вимоги Замовником, що учасник повинен «Сертифікованого еколога» є незаконною та необґрунтованою.
Відповідно до Додатку 1 до тендерної документації «Кваліфікаційні критерії та інформація про спосіб їх підтвердження» Замовником, для підтвердження Кваліфікаційних критеріїв «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» вимагається:
«Для участі у процедурі закупівлі учасник повинен мати працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме: обов’язкова наявність в Учасника працівників:
- Головного архітектора проекту, який отримав кваліфікаційний сертифікат відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов'язаних зі створенням об'єктів архітектури з розроблення містобудівної документації (за основним місцем роботи);
- Архітектора, який отримав кваліфікаційний сертифікат відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури з розроблення містобудівної документації;
- Сертифікований інженер-землевпорядник (за основним місцем роботи);
- Сертифікований інженер – геодезист (за основни місцем роботи);
- Сертифікований еколог;
- Працівника (спеціаліста) по роботі з геоінформаційними системами та технологіями.»
Скаржник вважає такий підхід дискримінаційним та таким, що обмежує конкуренцію та права Скаржника, враховуючи наступне.
Предметом закупівлі є «Розроблення генерального плану села Літки Броварського району Київської області ДК 021:2015: 71410000 -5 – Послуги у сфері містобудування».
Порядок надання вищевказаних послуг регулюються відповідним профільним законодавством, перш за все Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», Законом України «Про архітектурну діяльність», Законом України «Про землеустрій», Законом України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» та постановою Кабінету Міністрів України № 926 від 1 вересня 2021 року «Про затвердження Порядку розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації».
Відповідно до частини 3 ст. 17 Закону України «Про регулювання містобудівної документації», Розробником генерального плану населеного пункту може бути суб’єкт господарювання, який має право здійснювати розроблення містобудівної документації відповідно до Закону України "Про архітектурну діяльність" та документації із землеустрою відповідно до Закону України "Про землеустрій".
Відповідно до статті 7 Закону України «Про архітектурну діяльність», проект об'єкта архітектури розробляється під керівництвом або з обов'язковою участю головного архітектора проекту та/або головного інженера проекту, які мають відповідний кваліфікаційний сертифікат».
Відповідно до Постанови КМУ від 23 травня 2011 р. № 554 «Деякі питання професійної атестації виконавців окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури», кваліфікаційний сертифікат - документ, що підтверджує відповідність виконавця кваліфікаційним характеристикам професій працівників або відповідним професійним стандартам та його спроможність виконувати окремі роботи (надавати послуги), пов’язані із створенням об’єктів архітектури, що зазначені в такому документі і належать до видів робіт (послуг), перелік яких затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. № 554».
Переліком видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, виконавці яких проходять професійну атестацію, який затвердженого Постановою КМУ від 23 травня 2011 р. №554, серед напрямів професійної кваліфікації, передбачено зокрема, розроблення містобудівної документації.
Так, з урахуванням предмету закупівлі відповідно до якого здійснюється розроблення містобудівної документації – «Розроблення генерального плану села Літки Броварського району Київської області ДК 021:2015: 71410000 -5 – Послуги у сфері містобудування», у потенційного Виконавця за основним місцем роботи має бути працевлаштований сертифікований архітектор із сертифікатом за напрямом «розроблення містобудівної документації», що в повній мірі відповідає вимогам чинного законодавства України.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність», розробниками документації із землеустрою є:
- юридичні та фізичні особи, які володіють необхідним технічним та технологічним забезпеченням та у складі яких за основним місцем роботи є сертифікований інженер-геодезист, що є відповідальним за якість результатів топографо-геодезичних і картографічних робіт;
Відповідно до ст. 26 Закону України «Про землеустрій», розробниками документації із землеустрою є:
-юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою.
Частиною 3 ст. 26 Закону України «Про землеустрій» визначено, що Розробником комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, генерального плану населеного пункту, детального плану території є суб’єкт господарювання, що відповідає критеріям, визначеним частиною другою цієї статті, та відповідно до закону може розробляти містобудівну документацію».
Таким чином, нормами чинного законодавства встановлено, що для надання всіх послуг, передбачених предметом закупівлі, суб’єкти господарювання повинні мати наступних працівників:
- архітектора проекту із чинним кваліфікаційним сертифікатом за напрямом «розроблення містобудівної документації»;
- сертифікованого інженера-землевпорядника.
Встановлення будь-яких інших вимог Замовником не відповідає чинним положенням законодавства та є необґрунтованим.
Зауважимо, що вказані нормативно-правові акти встановлюють наявність 1 архітектора проекту та 1 інженера-землевпорядника, які мають відповідні кваліфікаційні сертифікати.
Скаржник має наступних працівників, що у повній мірі є достатнім для надання послуг за предметом закупівлі, а саме:
- Іванченко Олексій Сергійович, головний архітектор проекту, який має Кваліфікаційний сертифікат на розроблення містобудівної документації Серія АА №003679 від 02.03.2017 року, що підтверджується Свідоцтвом №4356 від 24.12.2021 року (Додаток №3 до Скарги);
- Щиголь Андрій Сергійович, інженер-землевпорядник, який має Кваліфікаційний сертифікат №000204 від 03.01.2013 року та пройшов підвищення кваліфікації, що підтверджується Свідоцтвом про підвищення кваліфікації серії ПК 38639433/000618-21 від 25.05.2021 року (Додаток №4 до Скарги);
- Чорнокінь Андрій Васильович, інженер-геодезист, який має Кваліфікаційний сертифікат інженера-геодезиста №016348 від 01.04.2024 року (Додаток №5 до Скарги).
За умови наявності усіх необхідних обов’язкових працівників, Скаржник не має можливості взяти участь у закупівлі враховуючи наступне, оскільки Замовник вимагає, що Учасники повинні підтвердити наявність «Сертифікованого еколога»
Як те вже вказувалося вище, згідно чинного законодавства, для надання послуг за предметом закупівлі, а саме з «Розроблення генерального плану села Літки Броварського району Київської області ДК 021:2015: 71410000 -5 – Послуги у сфері містобудування» не передбачено залучення працівника «Сертифікований еколог».
Також Скаржнику не зрозуміло, який саме сертифікат має бути отриманий «Сертифікованим екологом».
Така вимога є прямою дискримінацією учасників процедури закупівлі, у тому числі Скаржника, які надають послуги, що є предметом закупівлі. Встановлення вимоги Замовником, що учасник повинен «Сертифікованого еколога» є незаконною та необґрунтованою.
×
-
Назва доказу:
Додаток №5
-
Повʼязаний документ:
Додаток №5.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток №4
-
Повʼязаний документ:
Додаток №4.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток №3
-
Повʼязаний документ:
Додаток №3.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Виходячи з вище зазначеного, просимо Колегію зобов’язати Замовника привести вимоги щодо кваліфікаційного критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», які визначені у Додатку 1 до Тендерної документації у відповідність до чинного законодавства та внести зміни до Тендерної документації, виклавши в наступній редакції : «Для участі у процедурі закупівлі учасник повинен мати працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме: обов’язкова наявність в Учасника працівників: - Головного архітектора проекту, який отримав кваліфікаційний сертифікат відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов'язаних зі створенням об'єктів архітектури з розроблення містобудівної документації (за основним місцем роботи); - Сертифікований інженер-землевпорядник (за основним місцем роботи); - Сертифікований інженер – геодезист (за основни місцем роботи); - Працівника (спеціаліста) по роботі з геоінформаційними системами та технологіями.